abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86225050
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Je vergeet het woord 'niet' en 'pakweg' staat op de verkeerde plek. Maar verder heb je gelijk, de verschillen op economisch gebied tussen de VVD en de PvdA zijn zeker niet groter dan die tussen VVD en PVV.
Het is laat :@.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:20:15 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86225418
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is laat :@.
Ach, ik schreef ook mist ipv mits... ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 23:23:48 #33
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86225532
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Snap ik ook niet idd, helemaal niet met eventueel nog die SGP-steun erbij.

Precies zoals Pechtold ook zei dus:

Pechtold meet met twee maten, hij heeft nl. geen problemen met de PvdA leider Job Cohen die zegt dat het OK is dat Moslimmannen hun Moslimvrouw discrimineren. Een beetje hypocriet, of niet?
  woensdag 8 september 2010 @ 23:27:49 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_86225666
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Pechtold meet met twee maten, hij heeft nl. geen problemen met de PvdA leider Job Cohen die zegt dat het OK is dat Moslimmannen hun Moslimvrouw discrimineren. Een beetje hypocriet, of niet?
Dat heeft Cohen nooit gezegd. Het enige dat hij heeft gezegd is dat als de enige manier is om bepaalde moslimvrouwen naar inburgeringscursussen te krijgen is door die cursussen gescheiden te geven dat dan in vredesnaam maar moet.
pi_86225674
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Sinds wanneer wonen wij in een moslimland? Ik heb toch liever dat politici zich druk maken om de situatie in Nederland dan het M-O.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 september 2010 @ 23:32:52 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86225851
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sinds wanneer wonen wij in een moslimland? Ik heb toch liever dat politici zich druk maken om de situatie in Nederland dan het M-O.
Hij doelt denk ik ook op de situatie in Nederland. Ik meen dat Albayrak laatst nog vergoeilijkend deed over dergelijke praktijken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:33:37 #37
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86225887
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging over Moslims in NL

contekst: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002
eerste link
pi_86226027
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij doelt denk ik ook op de situatie in Nederland. Ik meen dat Albayrak laatst nog vergoeilijkend deed over dergelijke praktijken.
Aha, oke ik ben stoned dus volg het niet helemaal. Desalniettemin is het natuurlijk raar om Pechtold daarmee aan te vallen. Wilders is immers degene die zich presenteert als de vrouwen-beschermer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 september 2010 @ 23:44:29 #39
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86226304
D
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat heeft Cohen nooit gezegd. Het enige dat hij heeft gezegd is dat als de enige manier is om bepaalde moslimvrouwen naar inburgeringscursussen te krijgen is door die cursussen gescheiden te geven dat dan in vredesnaam maar moet.
Een schokkende onthulling over de werkelijke Job Cohen: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002

Eerste link, druk cntrl+f in en zoek op moslim, en zie dat Job Cohen in GL termen een heuze racist is :p.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:46:31 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226387
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het ging over Moslims in NL

contekst: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002
eerste link
We gaan deze discussie toch niet laten verzanden in "wonderlijke" meningen van deze of gene he?? Dan zijn we nl nog wel even bezig bezig met voorbeelden... ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:48:49 #41
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86226462
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We gaan deze discussie toch niet laten verzanden in "wonderlijke" meningen van deze of gene he?? Dan zijn we nl nog wel even bezig bezig met voorbeelden... ;)
Ik wilde alleen aantonen dat Pechtold hypocriet is als 'echte liberaal'
  woensdag 8 september 2010 @ 23:49:43 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:48 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik wilde alleen aantonen dat Pechtold hypocriet is als 'echte liberaal'
Ik snap je punt..
  woensdag 8 september 2010 @ 23:50:51 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226533
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap je punt..

Maar ook dan zijn er nog zat voorbeelden over mensen zdie zich liberaal noemen, maar :X
  woensdag 8 september 2010 @ 23:51:28 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_86226553
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:44 schreef Holograph het volgende:
D
[..]

Een schokkende onthulling over de werkelijke Job Cohen: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002

Eerste link, druk cntrl+f in en zoek op moslim, en zie dat Job Cohen in GL termen een heuze racist is :p.
Je bedoelt de zin "Zoals wij de SGP accepteren in ons staatsbestel, hoewel zij geen vrouwelijke leden toelaten, zo moeten wij ook bepaalde groepen orthodoxe moslims accepteren, die bewust hun vrouwen discrimineren."?

Ja, dat is artikel 1 in de praktijk. Ik ben er overigens voor om de SGP te verbieden.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:54:45 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226654
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bedoelt de zin "Zoals wij de SGP accepteren in ons staatsbestel, hoewel zij geen vrouwelijke leden toelaten, zo moeten wij ook bepaalde groepen orthodoxe moslims accepteren, die bewust hun vrouwen discrimineren."?

Ja, dat is artikel 1 in de praktijk. Ik ben er overigens voor om de SGP te verbieden.
_O- _O- Veel verschil is er idd niet...

Maar of we het MOETEN accepteren??[ Was er niet een"veroordeling van de SGP voor juist dat standpunt??
  woensdag 8 september 2010 @ 23:56:26 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_86226705
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

_O- _O- Veel verschil is er idd niet...
Extremisme is altijd verkeerd, of het nu christelijk, islamitisch of rechts of links is.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:58:06 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226754
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Extremisme is altijd verkeerd, of het nu christelijk, islamitisch of rechts of links is.
Ik kan het niet met je oneens zijn op dit punt.. Echt niet...
pi_86226956
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook subjectief. SGP-vrouwen kiezen zelf voor een minderwaardige plek. Voor de wet zijn SGP-vrouwen nog steeds gelijkwaardig. In hun organisatie niet, dat gaat jou niets aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:05:11 #49
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86227016
Mooiste moment tijdens het debat: http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.html

Cohen :')
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  donderdag 9 september 2010 @ 00:11:23 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86227245
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:03 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook subjectief. SGP-vrouwen kiezen zelf voor een minderwaardige plek. Voor de wet zijn SGP-vrouwen nog steeds gelijkwaardig. In hun organisatie niet, dat gaat jou niets aan.
Als het aan de SGP lag zouden vrouwen ook binnen het hele land die minderwaardige plek liggen, alleen let niemand daarop omdat het waarschijnlijk nooit aan de SGP zal liggen op dat gebied. En dat is maar goed ook, uit het SGP-programma:

quote:
De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke.
En ter verduidelijking:

quote:
Het standpunt over het passieve kiesrecht betekent geenszins dat de SGP de regerende koningin niet zou erkennen. Hier staat voorop dat ze haar erkent als regerend bij de gratie Gods. De SGP wil hierin de leiding van God zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 september 2010 @ 00:12:07 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_86227274
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:03 schreef waht het volgende:

[..]

Volgens mij geldt hetzelfde voor orthodoxe moslima's.
pi_86227519
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als het aan de SGP lag zouden vrouwen ook binnen het hele land die minderwaardige plek liggen, alleen let niemand daarop omdat het waarschijnlijk nooit aan de SGP zal liggen op dat gebied. En dat is maar goed ook, uit het SGP-programma:
[..]

En ter verduidelijking:
[..]
Ik ben bekend met het standpunt van de SGP omtrent vrouwenkiesrecht. Maar wat hierbij om de hoek komt kijken is democratie en vrijheid van meningsuiting/oprichten van politieke partijen. Ik kies er niet voor, en velen met mij. Zij die er wel voor willen kiezen staat dat vrij.
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij geldt hetzelfde voor orthodoxe moslima's.
Zeker. Ik heb ook niets tegen orthodoxe moslima's als je dat dacht.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:25:51 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86227771
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:18 schreef waht het volgende:

[..]

Ik ben bekend met het standpunt van de SGP omtrent vrouwenkiesrecht. Maar wat hierbij om de hoek komt kijken is democratie en vrijheid van meningsuiting/oprichten van politieke partijen. Ik kies er niet voor, en velen met mij. Zij die er wel voor willen kiezen staat dat vrij.
Klopt, maar dat is wat anders dan te stellen dat het alleen binnen die partij zo werkt. Zo is de PVV geen democratie maar de PVV is niet voor afschaffing van de democratie. Bij de SGP werkt het anders, mochten ze op magische wijze aan de macht komen dan willen ze het kiesrecht afschaffen. Dat is wat anders dan zeggen dat het alleen 'binnen de partij' is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86227894
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is wat anders dan te stellen dat het alleen binnen die partij zo werkt. Zo is de PVV geen democratie maar de PVV is niet voor afschaffing van de democratie. Bij de SGP werkt het anders, mochten ze op magische wijze aan de macht komen dan willen ze het kiesrecht afschaffen. Dat is wat anders dan zeggen dat het alleen 'binnen de partij' is.
Oke daar heb je gelijk in. Wat dat betreft onderscheiden ze zich van andere partijen.

Of je anti-democratische partijen wilt uitsluiten van het democratische proces hangt af van waar je meer waarde aan hecht: aan democratie of aan de 'stem van het volk'.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:31:36 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86227934
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:29 schreef waht het volgende:

[..]

Oke daar heb je gelijk in. Wat dat betreft onderscheiden ze zich van andere partijen.

Of je anti-democratische partijen wilt uitsluiten van het democratische proces hangt af van waar je meer waarde aan hecht: aan democratie of aan de 'stem van het volk'.
Oh, ik had het niet over het uitsluiten van Wilders, absoluut niet. Het was meer als voorbeeld van een situatie waar een verschil is tussen 'binnen' en 'buiten' de partij :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86228021
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oh, ik had het niet over het uitsluiten van Wilders, absoluut niet. Het was meer als voorbeeld van een situatie waar een verschil is tussen 'binnen' en 'buiten' de partij :)
Ik doelde op de uitsluiting van de SGP aangezien zij de democratie in haar vorm willen aanpassen waardoor het geen democratie meer is.
pi_86228049
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:25 schreef De_Hertog het volgende:
Bij de SGP werkt het anders, mochten ze op magische wijze aan de macht komen dan willen ze het kiesrecht afschaffen. Dat is wat anders dan zeggen dat het alleen 'binnen de partij' is.
Je komt natuurlijk niet op magische wijze aan de macht, dat gebeurd door middel van verkiezingen. Ook is het binnen het democratische stelsel niet meer dan logisch dat een partij bepaalde standpunten doorvoert als zij daar de macht voor hebben. Laten we wel wezen, als de SGP een dermate groot zetelaantal haalt dat zij dit punt er door heen kan krijgen, dan is er waarschijnlijk een groot draagvlak voor het vrouwenstandpunt van de SGP in de samenleving, dus is het binnen een democratie volstrekt logisch dat dit standpunt in wetgeving om wordt gezet.

Dit is overigens precies de reden dat ik een fundamenteel probleem met democratie heb, het is de macht van de meerderheid waarin de positie van minderheden constant onder druk staat. Ironisch genoeg is het nu vooral de SGP die daar last van heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-09-2010 00:45:51 ]
pi_86228358
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit is overigens precies de reden dat ik een fundamenteel probleem met democratie heb, het is de macht van de meerderheid waarin de positie van minderheden constant onder druk staat.
Wat mij betreft moet macht zoveel mogelijk verdeeld worden. Als net iets meer dan de helft van het volk de macht heeft is dat meer verdeeld dan bij alle andere mogelijke bestuursvormen doorgaans het geval is. Voorts kan dit aangepast worden waardoor minderheden op z'n minst een stem en/of invloed hebben. In een democratie is dat goed mogelijk.

Zou je minderheden 'extra' beschermen verschuif je de macht meer naar die minderheden toe. De meerderheid heeft dan per individu minder macht dan minderheden, helemaal als tegen de wil van de meerderheid een minderheid extra bescherming krijgt.

Wanneer heeft een meerderheid gelijk en wanneer niet? Dat hangt puur af van jouw mening.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:48:29 #59
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86228375
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je komt natuurlijk niet op magische wijze aan de macht, dat gebeurd door middel van verkiezingen. Ook is het binnen het democratische stelsel niet meer dan logisch dat een partij bepaalde standpunten doorvoert als zij daar de macht voor hebben. Laten we wel wezen, als de SGP een dermate groot zetelaantal haalt dat zij dit punt er door heen kan krijgen, dan is er waarschijnlijk een groot draagvlak voor het vrouwenstandpunt van de SGP in de samenleving
Klopt, en dat zou ik niet minder dan magisch vinden :P. Uiteraard bedoelde ik met 'op magische wijze' niet daadwerkelijk een of andere toverspreuk, maar gewoon dat die kans me enorm klein leek.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86228574
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, en dat zou ik niet minder dan magisch vinden :P. Uiteraard bedoelde ik met 'op magische wijze' niet daadwerkelijk een of andere toverspreuk, maar gewoon dat die kans me enorm klein leek.
Ik dacht dat je op een eventuele kabinetsdeelname van de SGP doelde. :) Maar om dit soort standpunten er door te krijgen moeten ze denk ik 2/3e van de stemmen halen want geen enkel andere partij gaat deze wijziging van de grondwet steunen denk ik. Ik denk dat als 2/3e van de bevolking SGP stemt dat het standpunt om het kiesrecht voor vrouwen in te perken grote steun heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')