abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:53 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86224187
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar wat ik me vooral afvraag, nu maar eens direct: denk je dat de huidige constructie, als die al slaagt, de meest ideale manier is om dit voor elkaar te krijgen? Ik snap dat je blij bent met de tendens binnen de onderhandelingen, maar denk je dat het CDA-VVD-gedoogsteun PVV kabinet er daadwerkelijk komt op deze manier en zo ja, dat dit kabinet ook daadwerkelijk zo stabiel kan zijn dat het een tijdje door kan regeren?
Ik had liever ook een normale meerderheid gezien, bij voorkeur CDA - VVD - D66. Rutte hoeft van mij ook helemaal niet noodzakelijk premier te worden: ik heb achter hem gestaan sinds hij met pijn en moeite verkozen werd als lijsttrekker, ook toen de VVD bijzonder laag stond.

Helaas is de stand van zaken momenteel niet zo. Dan blijven wat mij betreft 2 mogelijkheden over: deze gedoogvariant, of een middenkabinet van de grote drie. Dat laatste is, gegeven het program van de PvdA en het zeer tussen deze partij en het CDA minstens zo instabiel, m.i. nog instabieler. En dan heb ik het geeneens over de inhoudelijke bruggen die geslagen moeten worden.

Wat mij betreft is deze coalitie de enige mogelijke. En als ik dan ergens achter sta, dan blijf ik daarachter staan. Ik probeer zo consistent mogelijk te zijn.

Overigens is dit de eerste keer in lange tijd dat er weer eens een normale discussie plaatsvindt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:55:17 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86224547
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik had liever ook een normale meerderheid gezien, bij voorkeur CDA - VVD - D66. Rutte hoeft van mij ook helemaal niet noodzakelijk premier te worden: ik heb achter hem gestaan sinds hij met pijn en moeite verkozen werd als lijsttrekker, ook toen de VVD bijzonder laag stond.

Helaas is de stand van zaken momenteel niet zo. Dan blijven wat mij betreft 2 mogelijkheden over: deze gedoogvariant, of een middenkabinet van de grote drie. Dat laatste is, gegeven het program van de PvdA en het zeer tussen deze partij en het CDA minstens zo instabiel, m.i. nog instabieler. En dan heb ik het geeneens over de inhoudelijke bruggen die geslagen moeten worden.

Wat mij betreft is deze coalitie de enige mogelijke. En als ik dan ergens achter sta, dan blijf ik daarachter staan. Ik probeer zo consistent mogelijk te zijn.
Heldere uitleg, dank je. Die consistentie, zitten daar ook grenzen aan? Wilders is bijvoorbeeld sociaal-economisch soms best 'links', zouden concessies op dat gebied voor jou te ver kunnen gaan? Of als de SGP er bij betrokken zou moeten worden, niet als fallback maar 'officieel'?

quote:
Overigens is dit de eerste keer in lange tijd dat er weer eens een normale discussie plaatsvindt.
Ik heb dit al twee keer eerder gevraagd in het algemeen, maar nu zag ik je reageren op een vergelijkbare vraag dus dacht ik, ik vraag het nog eens direct. ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86224700
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:31 schreef eriksd het volgende:
Omdat hij zijn economische agenda wil realiseren en van het linkse echelon wat dat betreft nog geeneens hoef te rekenen op erkenning van het probleem?
Zo groot is het verschil tussen wat VVD en pakweg PvdA op middellange termijn willen bezuinigen. Rare redenatie dus, al was het maar omdat de PVV op dat punt veel en veel minder wil.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:03:33 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86224828
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf enigszins tegen... Program - inhoudelijke verschillen..

Maar ok.. Ik zie echt niet in waarom de gedoogvariant stabieler zou zijn dan een andere variant.. Mits de VVD tenminste een drupje water bij de wijn wil doen... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-09-2010 23:19:32 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 23:07:27 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_86224963
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo groot is het verschil tussen wat VVD en pakweg PvdA op middellange termijn willen bezuinigen. Rare redenatie dus, al was het maar omdat de PVV op dat punt veel en veel minder wil.
Je vergeet het woord 'niet' en 'pakweg' staat op de verkeerde plek. Maar verder heb je gelijk, de verschillen op economisch gebied tussen de VVD en de PvdA zijn zeker niet groter dan die tussen VVD en PVV.
pi_86225050
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Je vergeet het woord 'niet' en 'pakweg' staat op de verkeerde plek. Maar verder heb je gelijk, de verschillen op economisch gebied tussen de VVD en de PvdA zijn zeker niet groter dan die tussen VVD en PVV.
Het is laat :@.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:20:15 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86225418
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is laat :@.
Ach, ik schreef ook mist ipv mits... ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:23:48 #33
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86225532
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Snap ik ook niet idd, helemaal niet met eventueel nog die SGP-steun erbij.

Precies zoals Pechtold ook zei dus:

Pechtold meet met twee maten, hij heeft nl. geen problemen met de PvdA leider Job Cohen die zegt dat het OK is dat Moslimmannen hun Moslimvrouw discrimineren. Een beetje hypocriet, of niet?
  woensdag 8 september 2010 @ 23:27:49 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_86225666
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Pechtold meet met twee maten, hij heeft nl. geen problemen met de PvdA leider Job Cohen die zegt dat het OK is dat Moslimmannen hun Moslimvrouw discrimineren. Een beetje hypocriet, of niet?
Dat heeft Cohen nooit gezegd. Het enige dat hij heeft gezegd is dat als de enige manier is om bepaalde moslimvrouwen naar inburgeringscursussen te krijgen is door die cursussen gescheiden te geven dat dan in vredesnaam maar moet.
pi_86225674
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Sinds wanneer wonen wij in een moslimland? Ik heb toch liever dat politici zich druk maken om de situatie in Nederland dan het M-O.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 september 2010 @ 23:32:52 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86225851
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sinds wanneer wonen wij in een moslimland? Ik heb toch liever dat politici zich druk maken om de situatie in Nederland dan het M-O.
Hij doelt denk ik ook op de situatie in Nederland. Ik meen dat Albayrak laatst nog vergoeilijkend deed over dergelijke praktijken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:33:37 #37
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86225887
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging over Moslims in NL

contekst: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002
eerste link
pi_86226027
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij doelt denk ik ook op de situatie in Nederland. Ik meen dat Albayrak laatst nog vergoeilijkend deed over dergelijke praktijken.
Aha, oke ik ben stoned dus volg het niet helemaal. Desalniettemin is het natuurlijk raar om Pechtold daarmee aan te vallen. Wilders is immers degene die zich presenteert als de vrouwen-beschermer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 september 2010 @ 23:44:29 #39
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86226304
D
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat heeft Cohen nooit gezegd. Het enige dat hij heeft gezegd is dat als de enige manier is om bepaalde moslimvrouwen naar inburgeringscursussen te krijgen is door die cursussen gescheiden te geven dat dan in vredesnaam maar moet.
Een schokkende onthulling over de werkelijke Job Cohen: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002

Eerste link, druk cntrl+f in en zoek op moslim, en zie dat Job Cohen in GL termen een heuze racist is :p.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:46:31 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226387
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het ging over Moslims in NL

contekst: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002
eerste link
We gaan deze discussie toch niet laten verzanden in "wonderlijke" meningen van deze of gene he?? Dan zijn we nl nog wel even bezig bezig met voorbeelden... ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:48:49 #41
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86226462
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We gaan deze discussie toch niet laten verzanden in "wonderlijke" meningen van deze of gene he?? Dan zijn we nl nog wel even bezig bezig met voorbeelden... ;)
Ik wilde alleen aantonen dat Pechtold hypocriet is als 'echte liberaal'
  woensdag 8 september 2010 @ 23:49:43 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:48 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik wilde alleen aantonen dat Pechtold hypocriet is als 'echte liberaal'
Ik snap je punt..
  woensdag 8 september 2010 @ 23:50:51 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226533
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap je punt..

Maar ook dan zijn er nog zat voorbeelden over mensen zdie zich liberaal noemen, maar :X
  woensdag 8 september 2010 @ 23:51:28 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_86226553
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:44 schreef Holograph het volgende:
D
[..]

Een schokkende onthulling over de werkelijke Job Cohen: http://www.google.nl/m/search?q=job+cohen+lezing+2002

Eerste link, druk cntrl+f in en zoek op moslim, en zie dat Job Cohen in GL termen een heuze racist is :p.
Je bedoelt de zin "Zoals wij de SGP accepteren in ons staatsbestel, hoewel zij geen vrouwelijke leden toelaten, zo moeten wij ook bepaalde groepen orthodoxe moslims accepteren, die bewust hun vrouwen discrimineren."?

Ja, dat is artikel 1 in de praktijk. Ik ben er overigens voor om de SGP te verbieden.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:54:45 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226654
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bedoelt de zin "Zoals wij de SGP accepteren in ons staatsbestel, hoewel zij geen vrouwelijke leden toelaten, zo moeten wij ook bepaalde groepen orthodoxe moslims accepteren, die bewust hun vrouwen discrimineren."?

Ja, dat is artikel 1 in de praktijk. Ik ben er overigens voor om de SGP te verbieden.
_O- _O- Veel verschil is er idd niet...

Maar of we het MOETEN accepteren??[ Was er niet een"veroordeling van de SGP voor juist dat standpunt??
  woensdag 8 september 2010 @ 23:56:26 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_86226705
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

_O- _O- Veel verschil is er idd niet...
Extremisme is altijd verkeerd, of het nu christelijk, islamitisch of rechts of links is.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:58:06 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86226754
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Extremisme is altijd verkeerd, of het nu christelijk, islamitisch of rechts of links is.
Ik kan het niet met je oneens zijn op dit punt.. Echt niet...
pi_86226956
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook subjectief. SGP-vrouwen kiezen zelf voor een minderwaardige plek. Voor de wet zijn SGP-vrouwen nog steeds gelijkwaardig. In hun organisatie niet, dat gaat jou niets aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:05:11 #49
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86227016
Mooiste moment tijdens het debat: http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.html

Cohen :')
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  donderdag 9 september 2010 @ 00:11:23 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86227245
quote:
Op donderdag 9 september 2010 00:03 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook subjectief. SGP-vrouwen kiezen zelf voor een minderwaardige plek. Voor de wet zijn SGP-vrouwen nog steeds gelijkwaardig. In hun organisatie niet, dat gaat jou niets aan.
Als het aan de SGP lag zouden vrouwen ook binnen het hele land die minderwaardige plek liggen, alleen let niemand daarop omdat het waarschijnlijk nooit aan de SGP zal liggen op dat gebied. En dat is maar goed ook, uit het SGP-programma:

quote:
De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke.
En ter verduidelijking:

quote:
Het standpunt over het passieve kiesrecht betekent geenszins dat de SGP de regerende koningin niet zou erkennen. Hier staat voorop dat ze haar erkent als regerend bij de gratie Gods. De SGP wil hierin de leiding van God zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')