Hoe zit het met de framerate vraag ik me af als ik het zo lees. Die was ook niet zo geweldig op de N64, hopelijk houden ze gewoon netjes 30fps aanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt gewoon. Ze hebben wat textures opgepoetst, Link een nieuwe model gegeven en de mist verwijderd, maar verder is het gewoon dezelfde oude engine. Dan heeft Starfox 64 nog een duidelijkere grafische oppoetsbeurt gekregen, hoewel dat ook niet heel veel om het lijf heeft.
Punt is dat dit ding ongeveer Gamecube-niveau graphics lijkt te trekken, plus nog eens moderne shaders en andere grafische foefjes van ver na die tijd, waardoor er zelfs meer mogelijk is. Met wat meer moeite (en daar zit waarschijnlijk het probleem) zou je dus ook een Ocarina of Time met Twilight Princess graphics kunnen maken, aan de 3DS ligt het niet.
Neemt trouwens niet weg dat dit een redelijke must-have wordt, vooral voor degenen die het origineel nooit gespeeld hebben.![]()
Het lijkt me dat de 3DS die magere graphics wel op 60fps kan doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:44 schreef Son-Goku het volgende:
[..]
Hoe zit het met de framerate vraag ik me af als ik het zo lees. Die was ook niet zo geweldig op de N64, hopelijk houden ze gewoon netjes 30fps aan
Eigenlijk zouden ze voor een echte vergelijking ook de GameCube-versie er nog even bij moeten zetten. Ik ben wel benieuwd in hoeverre het daar een verbetering van is. Dat het veel beter is dan de Nintendo 64 versie is iets wat je gewoon mag verwachten natuurlijk. De originele Nintendo DS kon dat alquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:11 schreef Kriegel het volgende:
Hier wat .gifjes ter vergelijking. Boven is het origineel, onder de 3DS-versie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
Duidelijk genoeg waar de verschillen in zitten: textures, mooiere belichting en hier- en daar een nieuw model, zoals die toorts in vergelijking twee. Kokiri Village lijkt tot nu toe de grootste opknapbeurt te hebben gekregen.
Niet iedereen leest mijn blog Royquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kunt ook steeds je 3DS posts c/p-en. Ze zijn toch steeds hetzelfde...
Eh, wat zijn dan de verschillen tussen de Gamecube- en N64 versies?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:17 schreef koei het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze voor een echte vergelijking ook de GameCube-versie er nog even bij moeten zetten. Ik ben wel benieuwd in hoeverre het daar een verbetering van is. Dat het veel beter is dan de Nintendo 64 versie is iets wat je gewoon mag verwachten natuurlijk. De originele Nintendo DS kon dat al
Ben ik niet helemaal met je eens. Kijk naar die screens van de Deku Tree dungeon, veel meer ambient lighting. Het origineel steekt er bij af alsof je in een lokale Gamma staat onder TL-verlichting.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:18 schreef ach het volgende:
Ik vind de N64 versie veel meer sfeer hebben op die gifjes
De GameCube-versie is gewoon een poort van de N64-versie. Alleen de kleur van de knoppen in beeld en enkele teksten in de game zijn aangepast, grafisch is het gelijk aan de N64-versie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:17 schreef koei het volgende:
Eigenlijk zouden ze voor een echte vergelijking ook de GameCube-versie er nog even bij moeten zetten. Ik ben wel benieuwd in hoeverre het daar een verbetering van is. Dat het veel beter is dan de Nintendo 64 versie is iets wat je gewoon mag verwachten natuurlijk. De originele Nintendo DS kon dat al
Ziet er niet uit dus.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:11 schreef Kriegel het volgende:
Hier wat .gifjes ter vergelijking. Boven is het origineel, onder de 3DS-versie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kokiri Village lijkt tot nu toe de grootste opknapbeurt te hebben gekregen.
Oeps ik heb verkeerd gelezen, BOVEN zijn dus de originelequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:25 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Kijk naar die screens van de Deku Tree dungeon, veel meer ambient lighting. Het origineel steekt er bij af alsof je in een lokale Gamma staat onder TL-verlichting.
Wat is die bovenste screen dan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:20 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ziet er niet uit dus.
En van Kokiri Village zijn volgens mij geen beelden?
Een emulator werkt meestal prima om het juist mooier te maken, lekker de resolutie opkrikken enzo.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:36 schreef ach het volgende:
[..]
Oeps ik heb verkeerd gelezen, BOVEN zijn dus de origineleDan vind ik de nieuwe inderdaad mooier, maar de bovenste zijn duidelijk met een emulator gemaakt waardoor het er nog meer 'niet uitziet'
Oh, ik nam aan dat ze die versie ook wel opgepoetst hadden, maar dat was dus helemaal simpel cashen toenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:36 schreef nomar83 het volgende:
[..]
De GameCube-versie is gewoon een poort van de N64-versie. Alleen de kleur van de knoppen in beeld en enkele teksten in de game zijn aangepast, grafisch is het gelijk aan de N64-versie.
Een bonus disc is toch niet simpel cashen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:33 schreef koei het volgende:
[..]
Oh, ik nam aan dat ze die versie ook wel opgepoetst hadden, maar dat was dus helemaal simpel cashen toen
Een bonus disc is bedoeld om de verkopen van het spel te vergroten, dus het zorgt wel voor meer geldquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Een bonus disc is toch niet simpel cashen?
De bril zit al in het scherm hèquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef mbuist het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Zonder bril e.d Neem aan dat de 3d dan niet zo als in de bios naar voren komt of er echt uitspringt om het zo maar te zeggen
De Gamecube-versie draait juist in een hogere resolutie (640x480 vs. 320x240) en progressive scan (480p) voor de Amerikaanse/Japanse versie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:36 schreef nomar83 het volgende:
[..]
De GameCube-versie is gewoon een poort van de N64-versie. Alleen de kleur van de knoppen in beeld en enkele teksten in de game zijn aangepast, grafisch is het gelijk aan de N64-versie.
quote:New Bonk, Bomberman, Tetris and Omega Five titles are all in development for 3DS, publisher Hudson Soft has confirmed.
Siliconera spied postings for a new game in the ancient Bonk platforming series on Hudson's website, alongside news of a new Tetris title for Nintendo's incoming handheld.
Hudson recently confirmed Bonk: Brink of Extinction for PlayStation Network, WiiWare and Xbox Live Arcade. The website does not state whether the 3DS game is a port of that title.
There's also a listing for a new Omega Five title. Again, no word yet on whether it's a remake of Natsume's impressive 2008 Xbox Live Arcade shooter or a new game.
Hudson clearly has a lot of faith in the 3DS – the Japanese publisher has already announced that Bomberman, Kororinpa and Deca Sports titles are in the pipeline.
The publisher would not confirm release windows for any of these titles. The 3DS itself, however, is due in March 2011.
Me so horneyquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit moet wel een topgame wordenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:21 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Dit moet wel een topgame worden![]()
Vraag me alleen af hoe dat precies zal gaan op gameplaygebied, een puzzel oplossen tijdens het ondervragen van een verdachte?
Inderdaad een combi op gameplaygebied dusquote:Details:
- Capcom and Level-5 collaboration
- Shu Takumi is writing the scenario
- Fully animated movie sequences
- Puzzle + Trial Adventure
- Takes place in some mysterious witch trial setting
quote:Met ondertitelingOp woensdag 20 oktober 2010 10:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nu in goede kwaliteit:
http://www.eurogamer.net/(...)ace-attorney-footage
quote:Hopelijk geen 300 euro, dan ga ik denk ik nog even wachten.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
300 dollar dus volgens een Poolse Nintendo marketing chick.
quote:vet, wel beetje irritant dat ze het voor de camera in 3d hielden. ze konden beter even dat schuifje naar beneden doen om het te filmen.
quote:Ik heb liever dat ze het 3D houden en zelf zeggen hoe het is. Ik zou zelf natuurlijk het 3D behouden. Ja dan filmt het minder goed, boo-fucking-hoo. Als ik een 3DS in mijn handen had zou ik ook schijt hebben aan alle gamers die meekijken.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:10 schreef pugehenis het volgende:
[..]
vet, wel beetje irritant dat ze het voor de camera in 3d hielden. ze konden beter even dat schuifje naar beneden doen om het te filmen.
God, wat een wijsheid weerquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:13 schreef Premium_Quality het volgende:
Michael Pachter over de prijs van de 3DS
http://www.gametrailers.com/video/episode-138-pach-attack/706876
Pachter weet natuurlijk niet alles, maar hij heeft veel connecties in de industrie en kan echt wel zinnige dingen zeggen over gamebedrijven. Verder is hij gewoon een baasquote:
Yup, een ander topicquote:Op maandag 1 november 2010 15:13 schreef CaLeX het volgende:
Iemand tips voor een spel voor een 9jarige die een DS voor zijn verjaardag krijgt?
quote:Miyamoto: "3DS wird 2D- und 3D-Mario-Spiele haben"
02.11.10 - Auf Nintendo 3DS soll es sowohl Mario-Spiele in 2D, als auch in 3D geben. Das sagte Shigeru Miyamoto von Nintendo in einer Frage- und Antwortrunde gegenüber Investoren.
Miyamoto hebt hervor, dass beide Varianten ihre Vor- und Nachteile haben. So hätte man in 3D-Spielen mehr Freiheiten und der Spieler könnte tiefer ins Geschehen eintauchen. Gleichzeitig stoßen 3D-Spiele einige Leute allerdings auch ab, weil sie ihnen zu komplex erscheinen.
Mario 64 hätte hier einen sehr guten Mittelweg gefunden und die unterschiedlichen Geschmäcker der Spieler bestens unter einen Hut gebracht. Da sowohl 2D- als auch 3D-Mario-Spiele ihren Reiz haben, will Nintendo auf 3DS deshalb auch beide Varianten anbieten.
quote:I found this out the hard way when a DSi I sent to the U.S. yesterday was rejected and returned by the Japanese post office for having a lithium ion battery. I used EMS (express mail service), which is the quickest and most cost effective way to send a package from Japan to another country.
Other products we can't send from Japan because they claim/believe/hallucinate that lithium ion batteries are a huge threat to airplanes (according to the Japan Post Office):
DS/DS Lite/DSi/DSi XL
PSP/PSP Go
iPhone 3G/3GS/4
iPod touch
iPad
laptops, etc.
The only recourse you have is to use a private courier (typically 3-4x more expensive than EMS, although Yamato Transport looks reasonable) or to remove the lithium ion battery yourself and send the handheld without it. Removing the battery isn't a problem for the DS or PSP, but you're pretty screwed as far as Apple's products are concerned.
Apparently this rule was enacted from the beginning of 2009, which is why I was able to receive various electronics from Japan while living in the U.S. (DS Lite in 2006; DSi in 2008). It also apparently doesn't violate any rules going in the other direction. In late 2009, my family shipped me a PSP Go and earlier this year, I and many people received iPads before they launched in Japan.
All I have to say is that this is absolutely ridiculous, especially since the post office won't even accept lithium ion battery products for seamail either. Not to mention that thousands of people take handhelds into airplanes every day.
Let this thread serve as a warning to those who plan on having their friends mail them a 3DS overseas before it launches in your country!
Stomme kick, ik dacht een Megatonquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef speknek het volgende:
Ik zag net pas dat er ook een browser in zat. Gènag. Nu hopen dat hij MP3 support krijgt en ipod touch kan inpakken.
In Amsterdam? Benieuwd waar.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:35 schreef Noppie2000 het volgende:
http://www.mcvuk.com/news/42255/Euro-3DS-announcement-next-month
Details voor Europese release worden kennelijk 19 januari vrijgegeven door nintendo, weer iets om naar uit te kijken
Ik zie niet hoe je met zoveel extra data meer beveiliging hebt.quote:Op donderdag 23 december 2010 09:21 schreef Premium_Quality het volgende:
Ze zullen wel een paar GB voor beveiliging gebruiken.
Bron: Chinese forum.quote:Rumor: 3DS Stolen From Chinese Factory
A worker at a Chinese manufacturing facility claims to have smuggled out a production model of Nintendo's latest handheld. As proof, he offers these lovely photos.
There are no blurry, rushed shots here; instead, the guy has sat down with the console, switched it on, taken his time and given us a good look at the thing. There are even comparison shots showing the 3DS alongside other Nintendo handhelds.
It appears that the 3DS is on the useless side, since he can't even access a system menu let alone play anything, but hey, if it's real, it'll sure look nice on his mantelpiece for the next few months until the handheld's official release!
We've contacted Nintendo for comment/confirmation, and will update if we hear back.
Ik heb er geen verstand van, maar ik geloof dat de Xbox 360 ook wat data gebruikt van de DVD voor beveiliging. Het lijkt me idd niet dat ze al die 8GB gaan gebruiken, misschien gaat Nintendo later wel meer data vrijgeven.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:21 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je met zoveel extra data meer beveiliging hebt.
Alleen hiervoor ga ik al keihard zo'n apparaat kopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
als je kijkt naar die verschrikkelijke screens van bijvoorbeeld ridge racer 3ds was dat niet al te zekerquote:
Hier krijg je toch gewoon een ontzettende dikke Lquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:36 schreef Aether het volgende:
Van tweakers.net:
[ afbeelding ]
Vijfhuizen Amsterdam
quote:For example, a sample screen used in the Nintendo 3DS to illustrate how you can see three-dimensional images without special glasses was functioning on the Game Boy Advance SP system. […] Making three-dimensional images that can be seen by the naked eye requires a special liquid crystal, so we tested it out by putting it in the Game Boy Advance SP. But the resolution of LCD was low then, so it didn’t look that great and it never made it to being a product.
In order to make images look three-dimensional without special glasses, you display the images for the left and right eyes separately, and deliver each one separately. To do that you need high resolution and high-precision technology. We didn’t have that to a sufficient degree back then, so the stereoscopic effect wasn’t very sharp.
To go back a little further, the Nintendo GameCube system actually had 3D-compatible circuitry built in. […] And all the Nintendo GameCubes systems around the world? […] Yeah. If you fit it with a certain accessory, it could display 3D images. […] We already had a game for it, though—Luigi’s Mansion, simultaneously released with Nintendo GameCube.
De maker van Luigi's Mansion heeft dan ook al aanegeven te kijken welke mogelijkheden daarvoor zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Dat vraagt om een Luigi's Mansion 2 voor de 3DS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |