abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 08:17:25 #176
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_86081624
Aan de ene kant kan ik mijnnaamishans wel begrijpen. Zo'n uitslag overvalt je ook en al helemaal als je vrouw een ander plan heeft dan jij. Er zijn genoeg mensen die het vruchtje weg laten halen, bij down syndroom zijn er altijd andere gezondheidsproblemen.
Ik zou zeggen; praat rustig met je vrouw en laat je woede achterwege. Zoek info op om je keuze te beargumenteren en praat niet over ik ik ik.
pi_86081751
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

ze had misschien iets beter ns moeten denken wat zo'n test en de uitslag kan betekenen, maar ze zal er ook ingegaan zijn met het idee 'dat gebeurt bij een ander'
En dat had ze natuurlijk ook vantevoren precies moeten weten, voordat ze zwanger werd en er een 'afspraak' over maakte...

Dit topic is volgens mij een prima bewijs dat de meeste mensen voorafgaand aan een zwangerschap een vrij gebrekkig beeld hebben van de ontwikkeling van een foetus en wat het meedragen van een kindje met je doet. Je kunt een foetus van 12 weken oud bijvoorbeeld geen 'klompje cellen' meer noemen.

Daarbij vind ik het werkelijk idioot dat je tegenwoordig zelfs het recht hebt om terug te komen op de aanschaf van iets materieels (bijvoorbeeld een kledingstuk), maar van gedachten veranderen over zoiets ongelooflijk belangrijks als je kind wordt onfatsoenlijk gevonden. Het verbaast me helemaal als zulke uitspraken van andere ouders komen; zij zouden juist moeten weten hoe weinig je eigenlijk weet voordat je werkelijk ouder wordt, hoe het je wereld op z'n kop kan zetten en hoe je jezelf kunt verrassen op manieren die je tevoren niet kon vermoeden.

Natuurlijk heeft een vrouw het recht om haar mening te wijzigen. Je kunt vantevoren je verwachtingen doorspreken over het krijgen van een kind, hoe je als ouder zult zijn en wat voor beslissingen je zult maken, maar al die gesprekken blijven hypothetisch tot er eenmaal een kind is. Iedereen wéét dat je geen rechten kunt ontlenen aan alle gesprekken die aan een zwangerschap voorafgingen. Je kunt niets meer doen dan een partner zoeken waarmee je denkt dezelfde normen en waarden te delen, maar er zijn geen garanties. Dat weet je als je gaat trouwen en/of besluit een kind te nemen, dat is een risico dat je neemt en je zult de consequenties van die keuze moeten dragen (zoals alimentatie betalen voor een kind dat je liever had laten aborteren).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 september 2010 @ 08:56:56 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86081837
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat had ze natuurlijk ook vantevoren precies moeten weten, voordat ze zwanger werd en er een 'afspraak' over maakte...

Dit topic is volgens mij een prima bewijs dat de meeste mensen voorafgaand aan een zwangerschap een vrij gebrekkig beeld hebben van de ontwikkeling van een foetus en wat het meedragen van een kindje met je doet. Je kunt een foetus van 12 weken oud bijvoorbeeld geen 'klompje cellen' meer noemen.

Daarbij vind ik het werkelijk idioot dat je tegenwoordig zelfs het recht hebt om terug te komen op de aanschaf van iets materieels (bijvoorbeeld een kledingstuk), maar van gedachten veranderen over zoiets ongelooflijk belangrijks als je kind wordt onfatsoenlijk gevonden. Het verbaast me helemaal als zulke uitspraken van andere ouders komen; zij zouden juist moeten weten hoe weinig je eigenlijk weet voordat je werkelijk ouder wordt, hoe het je wereld op z'n kop kan zetten en hoe je jezelf kunt verrassen op manieren die je tevoren niet kon vermoeden.

Natuurlijk heeft een vrouw het recht om haar mening te wijzigen. Je kunt vantevoren je verwachtingen doorspreken over het krijgen van een kind, hoe je als ouder zult zijn en wat voor beslissingen je zult maken, maar al die gesprekken blijven hypothetisch tot er eenmaal een kind is. Iedereen wéét dat je geen rechten kunt ontlenen aan alle gesprekken die aan een zwangerschap voorafgingen. Je kunt niets meer doen dan een partner zoeken waarmee je denkt dezelfde normen en waarden te delen, maar er zijn geen garanties. Dat weet je als je gaat trouwen en/of besluit een kind te nemen, dat is een risico dat je neemt en je zult de consequenties van die keuze moeten dragen (zoals alimentatie betalen voor een kind dat je liever had laten aborteren).
Prima hoor, maar als je over zoiets fundamenteels je mening wijzigt dat zou je ook moeten accepteren dat je partner NIET zijn mening wijzigt.
pi_86081978
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Prima hoor, maar als je over zoiets fundamenteels je mening wijzigt dat zou je ook moeten accepteren dat je partner NIET zijn mening wijzigt.
dat bedoel ik dus ook inderdaad
  zondag 5 september 2010 @ 09:39:07 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_86082080
Het is wel een onmogelijke situatie waar TS en zijn vrouw in terecht zijn gekomen. Als ik de vrouw in dit geval was, was ik er snel uit. Zo snel mogelijk uit elkaar gaan en aan TS beloven en vast laten leggen, dat ik hem nooit met zijn kind zal lastigvallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 september 2010 @ 09:43:46 #181
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_86082105
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 03:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, dat is wel wel. Alleen zonder ontwikkeld bewustzijn.

Maar wat zou jij doen?

Ik zal wel een harteloos wijf zijn, maar bij de uitslag van zo'n test zou ik abortus laten plegen.

Is niks harteloos aan vind ik. Ik zou die keuze namelijk heel goed kunnen begrijpen.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 5 september 2010 @ 09:45:42 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_86082122
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:39 schreef livelink het volgende:
Het is wel een onmogelijke situatie waar TS en zijn vrouw in terecht zijn gekomen. Als ik de vrouw in dit geval was, was ik er snel uit. Zo snel mogelijk uit elkaar gaan en aan TS beloven en vast laten leggen, dat ik hem nooit met zijn kind zal lastigvallen.
Dat lijkt mij inderdaad de enige oplossing.
pi_86082236
Moeilijk.
Het is vervelend dat je moeilijk je rug kunt keren naar je eigen kind, terwijl je het absoluut niet wil hebben.
pi_86082432
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:38 schreef Tan het volgende:
Het komt op je pad.
Dat is dus niet zo, als je ook nog abortus kunt laten plegen. Je kiest sowieso bewust, wat voor keuze je ook maakt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_86082435
Tieten nu al nummer drie?
pi_86082440
Over teiten gesproken, ook al iets wat ie wss niet zal krijgen. Ik bedoel, het lijkt me dat met een Down-patient de kans op kleinkinderen veul kleiner is dan bij een normaal kind?
pi_86082445
Ik blijf het raar vinden dat je van verschillende mensen niet mag zeggen dat je geen kindje met down zou willen doordat ie beperkingen heeft. Dat is dan bevooroordeeld.

Nou ja, dan maar bevooroordeeld.

De kans DAT je kind meer mankeert dan de gemiddelde niet-downer IS toch gewoon groter? Wat is daar nou weer bevooroordeeld aan? Als mijn kindje zo goed was als sommige van de kindjes waar hierover gepraat wordt en ik de garantie heb dat hem/haar lichamelijk niets mankeert, prima, dan zou ik moeten wennen aan het idee, maar dan zou ik het kunnen. Echter wéét je bij een kind waarbij syndroom van down vastgesteld is tijdens de zwangerschap niet hoe erg het zal zijn en kun je die garantie niet krijgen.
Je wil het risico niet nemen dat er nog veel meer mis blijkt te zijn... Dat vind ik persoonlijk niet bevooroordeeld zijn.

Natuurlijk heb je die garantie ook niet als je zwanger bent van een kind waarbij geconstateerd is dat ie geen down heeft, maar dan is de kans al kleiner dat ie veel mankeert. Het risico dat je neemt is gewoon veel minder groot.

Maar goed, dat is ws ook bevooroordeeld...
compact en kleverig.
  zondag 5 september 2010 @ 10:55:14 #188
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_86083029
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een vergelijkbare situatie, inderdaad......

Daarnaast: leuk dat het vroeger 'zwaarder' was. Dat zegt natuurlijk helemaal niets of het dan nu niet nog steeds zwaar is. Verder gaat iedereen wel heel makkelijk voorbij aan het kind zelf. (*wat zijn ze leuk en vrolijk, he?* )
't Is ook gewoon een k*tsituatie.

Verder snap ik de gevoelens van TS, maar zijn houding kan echt niet. Als hij het allemaal net zo ongenuanceerd tegen zijn vrouw heeft gezegd als hier.... :N
Maar het zou me inderdaad niks verbazen als dit een troll is.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_86083213
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

't Is ook gewoon een k*tsituatie.

Verder snap ik de gevoelens van TS, maar zijn houding kan echt niet. Als hij het allemaal net zo ongenuanceerd tegen zijn vrouw heeft gezegd als hier.... :N
Maar het zou me inderdaad niks verbazen als dit een troll is.
Ik vind de houding van zijn vrouw onacceptabel, zij dringt hem iets op wat rechtstreeks indruist tegen wat er is afgesproken. Het is m.i. niet moreel onverantwoord om haar met een kleerhanger te bewerken als dat de enige optie is.
  † In Memoriam † zondag 5 september 2010 @ 11:07:22 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_86083261
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind de houding van zijn vrouw onacceptabel, zij dringt hem iets op wat rechtstreeks indruist tegen wat er is afgesproken. Het is m.i. niet moreel onverantwoord om haar met een kleerhanger te bewerken als dat de enige optie is.
een breipen en afwasmiddel is dan nog wat schappelijker.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 5 september 2010 @ 11:11:57 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_86083340
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo, als je ook nog abortus kunt laten plegen. Je kiest sowieso bewust, wat voor keuze je ook maakt.
Abortus is iets wat wij mensen bedacht hebben, dat heeft niks met je levensweg te maken. Of klink ik nu wel erg zweverig? :{ (Bedoel het niet zo)
pi_86083344
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

troll
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86083369
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:11 schreef Tan het volgende:

[..]

Abortus is iets wat wij mensen bedacht hebben, dat heeft niks met je levensweg te maken. Of klink ik nu wel erg zweverig? :{ (Bedoel het niet zo)
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar dat je een keus hebt is een feit. Zeggen dat het op je pad komt is ontkenning van de realiteit.
pi_86083388
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

troll
Tyf op, kutkloon.
pi_86083402
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Tyf op, kutkloon.
oh, ik had je post eigenlijk serieus moeten nemen? :')
pi_86083419
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:15 schreef Klaudias het volgende:

[..]

oh, ik had je post eigenlijk serieus moeten nemen? :')
Interesseert me helemaal niets. Je moet gewoon het topic niet vervuilen met je geneuzel.
pi_86083430
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Interesseert me helemaal niets.
wat doe je dan op een forum
pi_86083453
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je moet gewoon het topic niet vervuilen met je geneuzel.
rare kleerhangerpraatjes vallen daar niet onder?
pi_86083489
weer bijgelezen, verder niet echt iets toe te voegen, heb wmb al genoeg gezegd en duidelijk gemaakt. Één ding wil ik nog wel kwijt: er is meerdere malen gezegd van 'ik zou het niet kunnen het opvoeden van een kind met down'. Ik denk dus dat je versteld zult staan wat je allemaal kunt, mocht je in zo'n situatie komen. Je zal wel moeten namelijk :) Als je kind op latere leeftijd gehandicapt wordt ga je er ook voor. Met als schrijnend voorbeeld Jelte en zijn ouders, ik denk dat zij het zwaarder hebben dan de gemiddelde ouder met een kind die een extra chromosoompje heeft :)
  zondag 5 september 2010 @ 11:21:44 #200
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_86083532
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar dat je een keus hebt is een feit. Zeggen dat het op je pad komt is ontkenning van de realiteit.
Wat ik bedoel is dat je kiest voor een (gezonde graag) zwangerschap, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat komt op je pad, het overkomt je. Abortus komt niet op je pad dat is een keuze die je maakt.
Het feit dat ik een ziek kindje baarde was ook geen keuze, dat kwam op mijn pad. Dat ik geen abortus wilde was wel een keuze.
Keuzes kun je spijt van krijgen, van dingen die je overkomen niet. En geen abortus willen is natuurlijk ook een keuze, maar wel eentje waarbij je blijft bij hetgeen je is overkomen. In mijn geval heeft het 'geen keuze maken' maar blijven bij wat me is overkomen, me erg geholpen bij het aanvaarden. Abortus is nooit meer terug te draaien. Een kind met Down baren ook niet, maar het is wel iets wat je is overkomen en daar kun je gewoon geen spijt van krijgen in mijn ogen. Maar ik zal wel simpel denken - als ik zo lees hoe sommigen redeneren, daar kan ik met mijn hoofd niet bij - zulks egoïsme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')