En dat had ze natuurlijk ook vantevoren precies moeten weten, voordat ze zwanger werd en er een 'afspraak' over maakte...quote:Op zondag 5 september 2010 00:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
ze had misschien iets beter ns moeten denken wat zo'n test en de uitslag kan betekenen, maar ze zal er ook ingegaan zijn met het idee 'dat gebeurt bij een ander'
Prima hoor, maar als je over zoiets fundamenteels je mening wijzigt dat zou je ook moeten accepteren dat je partner NIET zijn mening wijzigt.quote:Op zondag 5 september 2010 08:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dat had ze natuurlijk ook vantevoren precies moeten weten, voordat ze zwanger werd en er een 'afspraak' over maakte...
Dit topic is volgens mij een prima bewijs dat de meeste mensen voorafgaand aan een zwangerschap een vrij gebrekkig beeld hebben van de ontwikkeling van een foetus en wat het meedragen van een kindje met je doet. Je kunt een foetus van 12 weken oud bijvoorbeeld geen 'klompje cellen' meer noemen.
Daarbij vind ik het werkelijk idioot dat je tegenwoordig zelfs het recht hebt om terug te komen op de aanschaf van iets materieels (bijvoorbeeld een kledingstuk), maar van gedachten veranderen over zoiets ongelooflijk belangrijks als je kind wordt onfatsoenlijk gevonden. Het verbaast me helemaal als zulke uitspraken van andere ouders komen; zij zouden juist moeten weten hoe weinig je eigenlijk weet voordat je werkelijk ouder wordt, hoe het je wereld op z'n kop kan zetten en hoe je jezelf kunt verrassen op manieren die je tevoren niet kon vermoeden.
Natuurlijk heeft een vrouw het recht om haar mening te wijzigen. Je kunt vantevoren je verwachtingen doorspreken over het krijgen van een kind, hoe je als ouder zult zijn en wat voor beslissingen je zult maken, maar al die gesprekken blijven hypothetisch tot er eenmaal een kind is. Iedereen wéét dat je geen rechten kunt ontlenen aan alle gesprekken die aan een zwangerschap voorafgingen. Je kunt niets meer doen dan een partner zoeken waarmee je denkt dezelfde normen en waarden te delen, maar er zijn geen garanties. Dat weet je als je gaat trouwen en/of besluit een kind te nemen, dat is een risico dat je neemt en je zult de consequenties van die keuze moeten dragen (zoals alimentatie betalen voor een kind dat je liever had laten aborteren).
dat bedoel ik dus ook inderdaadquote:Op zondag 5 september 2010 08:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prima hoor, maar als je over zoiets fundamenteels je mening wijzigt dat zou je ook moeten accepteren dat je partner NIET zijn mening wijzigt.
Is niks harteloos aan vind ik. Ik zou die keuze namelijk heel goed kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 03:31 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, dat is wel wel. Alleen zonder ontwikkeld bewustzijn.
Maar wat zou jij doen?
Ik zal wel een harteloos wijf zijn, maar bij de uitslag van zo'n test zou ik abortus laten plegen.
Dat lijkt mij inderdaad de enige oplossing.quote:Op zondag 5 september 2010 09:39 schreef livelink het volgende:
Het is wel een onmogelijke situatie waar TS en zijn vrouw in terecht zijn gekomen. Als ik de vrouw in dit geval was, was ik er snel uit. Zo snel mogelijk uit elkaar gaan en aan TS beloven en vast laten leggen, dat ik hem nooit met zijn kind zal lastigvallen.
Dat is dus niet zo, als je ook nog abortus kunt laten plegen. Je kiest sowieso bewust, wat voor keuze je ook maakt.quote:
't Is ook gewoon een k*tsituatie.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een vergelijkbare situatie, inderdaad......
Daarnaast: leuk dat het vroeger 'zwaarder' was. Dat zegt natuurlijk helemaal niets of het dan nu niet nog steeds zwaar is. Verder gaat iedereen wel heel makkelijk voorbij aan het kind zelf. (*wat zijn ze leuk en vrolijk, he?* )
Ik vind de houding van zijn vrouw onacceptabel, zij dringt hem iets op wat rechtstreeks indruist tegen wat er is afgesproken. Het is m.i. niet moreel onverantwoord om haar met een kleerhanger te bewerken als dat de enige optie is.quote:Op zondag 5 september 2010 10:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
't Is ook gewoon een k*tsituatie.
Verder snap ik de gevoelens van TS, maar zijn houding kan echt niet. Als hij het allemaal net zo ongenuanceerd tegen zijn vrouw heeft gezegd als hier....
Maar het zou me inderdaad niks verbazen als dit een troll is.
een breipen en afwasmiddel is dan nog wat schappelijker.quote:Op zondag 5 september 2010 11:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind de houding van zijn vrouw onacceptabel, zij dringt hem iets op wat rechtstreeks indruist tegen wat er is afgesproken. Het is m.i. niet moreel onverantwoord om haar met een kleerhanger te bewerken als dat de enige optie is.
Abortus is iets wat wij mensen bedacht hebben, dat heeft niks met je levensweg te maken. Of klink ik nu wel erg zweverig?quote:Op zondag 5 september 2010 10:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo, als je ook nog abortus kunt laten plegen. Je kiest sowieso bewust, wat voor keuze je ook maakt.
trollquote:Op zondag 5 september 2010 11:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind de houding van zijn vrouw onacceptabel, zij dringt hem iets op wat rechtstreeks indruist tegen wat er is afgesproken. Het is m.i. niet moreel onverantwoord om haar met een kleerhanger te bewerken als dat de enige optie is.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar dat je een keus hebt is een feit. Zeggen dat het op je pad komt is ontkenning van de realiteit.quote:Op zondag 5 september 2010 11:11 schreef Tan het volgende:
[..]
Abortus is iets wat wij mensen bedacht hebben, dat heeft niks met je levensweg te maken. Of klink ik nu wel erg zweverig?(Bedoel het niet zo)
Tyf op, kutkloon.quote:
oh, ik had je post eigenlijk serieus moeten nemen?quote:
Interesseert me helemaal niets. Je moet gewoon het topic niet vervuilen met je geneuzel.quote:Op zondag 5 september 2010 11:15 schreef Klaudias het volgende:
[..]
oh, ik had je post eigenlijk serieus moeten nemen?
rare kleerhangerpraatjes vallen daar niet onder?quote:Op zondag 5 september 2010 11:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je moet gewoon het topic niet vervuilen met je geneuzel.
Wat ik bedoel is dat je kiest voor een (gezonde graag) zwangerschap, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat komt op je pad, het overkomt je. Abortus komt niet op je pad dat is een keuze die je maakt.quote:Op zondag 5 september 2010 11:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar dat je een keus hebt is een feit. Zeggen dat het op je pad komt is ontkenning van de realiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |