abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86037898
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:30 schreef Toad het volgende:

[..]

De bezwaren van Klink c.s. zouden worden meegenomen in de onderhandelingen.
De bezwaren van Klink waren onder ander nu juist dat politieke samenwerking met de PVV een onbegaanbare weg was geworden.
Ik vind het derhalve niet consequent dat hij zich laat verleiden achter de verklaring te scharen. Ik vind het totaal niet logisch en totaal in tegenspraak met de inhoud van zijn brief.
Daarom vind ik wat ik zojuist stelde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86037988
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De bezwaren van Klink waren onder ander nu juist dat politieke samenwerking met de PVV een onbegaanbare weg was geworden.
Ik vind het derhalve niet consequent dat hij zich laat verleiden achter de verklaring te scharen. Ik vind het totaal niet logisch en totaal in tegenspraak met de inhoud van zijn brief.
Wat maakt het uit? Wat heeft hij te verliezen? PVV kan toch tot het uiterste proberen toch te regeren?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86038076
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:37 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Wat heeft hij te verliezen? PVV kan toch tot het uiterste proberen toch te regeren?
Jij stelt dat de brief van Klink 'de waarheid' is en ik stel dat de brief achteraf gezien niet consequent en principieel is geweest.
pi_86038109
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de positie van Klink natuurlijk apart is. Maar je trekt het wel een beetje door. Ik weet namelijk niet wat verdere onderhandelingen nog hadden opgeleverd.
pi_86038115
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij stelt dat de brief van Klink 'de waarheid' is en ik stel dat de brief achteraf gezien niet consequent en principieel is geweest.
nee, maar Wilders bedoel ik. wat maakt het voor Wilders nou uit om het tot het uiterste tóch te proberen?
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 20:45:06 #36
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_86038269
Kun je zien wat voor wankel kabinet dit zou zijn geworden.

Ik vind het ook onbegrijpelijk van Rutte en Verhagen. De focus ligt nu op het CDA maar het is de PVV die met een dikke twintig vrijwel onbekende kamerleden komt. Kan Wilders ze allemaal wel een contractje hebben laten tekenen, dat is toch niet rechtsgeldig. Wilders kan hoog en laag springen, als er een paar bijzitten die op enig moment de boel willen saboteren kunnen ze hun zetel zo meenemen.

Een minderheidskabinet willen beginnen waarbij de gedogende partij zo'n grote onzekerheid is.. misschien wilde men er snel wat dingen doorrammen en dan voor de rest wel zien waar het schip zou stranden. Net zoals ze het met de LPF destijds gedaan hebben.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:46:28 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86038339
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:41 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de positie van Klink natuurlijk apart is.
If you can't beat 'em, join 'em. Het CDA wilde hem in het onderhandelingsteam omdat hij een grote jongen is, en als links tegenwicht tegen rechtse havik Verhagen. En hij wilde zelf om de boel in de gaten te kunnen houden, terecht denk ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:46:43 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86038351
Maar goed, lekker belangrijk. Duke Nukem Forever komt!!!
pi_86038385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

nee, maar Wilders bedoel ik. wat maakt het voor Wilders nou uit om het tot het uiterste tóch te proberen?
Om hetgeen eerder al is gesteld.
Met name de garanties tot conformeren na het groene licht van het congres en het idee Wilders mogelijk zijn positie niet sterk genoeg vond.
Ik heb daaraan toegevoegd dat de brief hard is aangekomen in de zin van vertrouwen in het (verder verloop van het) proces.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:48:22 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86038415
Hoe kan Wilders trouwens eisen dat CDA-ers hun zetels moeten opgeven in plaats van meenemen - mocht men besluiten uit het CDA te stappen - als hij zelf een zetel kaapte van de VVD toen hij vertrok?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:49:49 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86038486
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:48 schreef maartena het volgende:
Hoe kan Wilders trouwens eisen dat CDA-ers hun zetels moeten opgeven in plaats van meenemen - mocht men besluiten uit het CDA te stappen - als hij zelf een zetel kaapte van de VVD toen hij vertrok?
Omdat het een populist is en zijn stemmers alles slikken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86038555
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:41 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de positie van Klink natuurlijk apart is. Maar je trekt het wel een beetje door. Ik weet namelijk niet wat verdere onderhandelingen nog hadden opgeleverd.
Ik trek het met name door, omdat de brief nadrukkelijk verwijst naar christelijke principes en grondslagen en dan vind ik het vreemd dat die dan eventjes niet meer gelden en dat hij zich schaart achter een verklaring dat de verschillen overbrugd kunnen worden.
Maar ik herhaal mezelf. Dit is simpelweg wat ik ervan vind.
pi_86038752
Ik vind dat er nu een informateur van PvdA-huize moet komen aangezien de VVD zijn kansen verspeeld heeft. Ik denk ook dat de uiteindelijk toch uitkomen bij een Paars-plus kabinet met Job Cohen als premier.
pi_86038796
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik trek het met name door, omdat de brief nadrukkelijk verwijst naar christelijke principes en grondslagen en dan vind ik het vreemd dat die dan eventjes niet meer gelden en dat hij zich schaart achter een verklaring dat de verschillen overbrugd kunnen worden.
Maar ik herhaal mezelf. Dit is simpelweg wat ik ervan vind.
De positie van Klink is vreemd idd.
Maar er zal ook wel flinke druk op 'm zijn uitgeoefend.

Schinkelshoek zal zichzelf ook wel niet volledig vrijwillig hebben teruggetrokken.
pi_86038806
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:55 schreef ferdie131295 het volgende:
Ik denk ook dat de uiteindelijk toch uitkomen bij een Paars-plus kabinet met Job Cohen als premier.
Ik zou er meer niet op rekenen. VVD gaat echt niet en in Paars+ zitten en niet de premier leveren.
pi_86038852
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zou er meer niet op rekenen. VVD gaat echt niet en in Paars+ zitten en niet de premier leveren.
En als ze dan de minister van financiën mogen leveren?
Alternatief is dat Rutte premier wordt en Cohen minister van financiën.
Dat de VVD beide mag leveren, lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_86038896
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En als ze dan de minister van financiën mogen leveren? Alternatief is dat Rutte premier wordt en Cohen minister van financiën. Dat de VVD beide mag leveren, lijkt me onwaarschijnlijk.
Paars+ lijkt mij sowieso onwaarschijnlijk. Maar VVD de MinFin, hmmm, vind ik lastig om zo te zeggen want ik weet niet precies wat beide functies nou waard zijn in politieke termen. MinFin heeft op zich veel macht, maar de premier ook lijkt mij.
pi_86038973
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En als ze dan de minister van financiën mogen leveren?
Alternatief is dat Rutte premier wordt en Cohen minister van financiën.
Dat de VVD beide mag leveren, lijkt me onwaarschijnlijk.
Eh, de tweede partij levert niet automatisch de minister va financiën.

In de jaren '80 waren bijvoorbeeld premier Lubbers en minister Ruding beide van het CDA.
pi_86039353
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De positie van Klink is vreemd idd.
Maar er zal ook wel flinke druk op 'm zijn uitgeoefend.

Schinkelshoek zal zichzelf ook wel niet volledig vrijwillig hebben teruggetrokken.
Schinkelshoek is door de ministerraad benoemd als directeur van het Huis van de Democratie, dus dat is, mijn inziens, op geheel vrijwillige basis gebeurd.
pi_86039432
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

In de jaren '80 waren bijvoorbeeld premier Lubbers en minister Ruding beide van het CDA.
Ik zie Cohen ook geen minister van financien worden btw.
pi_86039548
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Toen waren de verhoudingen in het kabinet wel iets anders. Het verschil tussen VVD en PvdA is maar één zetel. De PvdA zal dan echt wel een belangrijke post als financiën willen hebben. Of de premier.
pi_86039578
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Schinkelshoek is door de ministerraad benoemd als directeur van het Huis van de Democratie, dus dat is, mijn inziens, op geheel vrijwillige basis gebeurd.
De ministerraad, zitten daar toevallig veel CDA-ers in?
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:13:58 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_86039579
Zo, ik heb effe bijgekeken op politiek24. 1-0 voor Nederland nu *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:14:47 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_86039611
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De ministerraad, zitten daar toevallig veel CDA-ers in?
Ja, sinds het vertrek van de PvdA uit de regering best wel veel :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:15:50 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_86039666
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik zie Cohen ook geen minister van financien worden btw.
Nee, wel van Binnenlandse zaken. Maar ik zie hem ook nog wel minister-president worden, alles ligt weer open nu.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:17:01 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_86039720
Wel smerig van Wilders trouwens om te eisen dat de drie dissidente CDA'ers hun zetel op zouden geven. Dat heeft ie zelf ook niet gedaan toen ie uit de VVD stapte.
pi_86039836
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:17 schreef remlof het volgende:
Wel smerig van Wilders trouwens om te eisen dat de drie dissidente CDA'ers hun zetel op zouden geven. Dat heeft ie zelf ook niet gedaan toen ie uit de VVD stapte.
Dat was natuurlijk wel het enige wat echt zekerheid zou bieden.
pi_86039899
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk wel het enige wat echt zekerheid zou bieden.
Als deze drie leden zich afgesplitst hadden (zoals wilders indertijd), was hij nog verder weg geweest.
pi_86040011
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als deze drie leden zich afgesplitst hadden (zoals wilders indertijd), was hij nog verder weg geweest.
Daarom wilde Wilders ze ook vervangen dunkt me.
pi_86040055
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, sinds het vertrek van de PvdA uit de regering best wel veel :D
En die hebben natuurlijk ábsoluut niet aan het partijbelang gedacht. Da's totaal ondenkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')