quote:Haar mobiel heeft het net uitgemaakt
Haar mobiel heeft het net uitgemaakt
En ze huilt
Ja, ze huilt niet om hem maar ze huilt
quote:Allegaan na hun school
een jaar op reis voor de lol
per vliegtuig
drie bikini's en een energiekoek
Grobbel +1quote:Op donderdag 2 september 2010 19:05 schreef Grobbel het volgende:
Ik herkende de artiest bij het eerste couplet al, maar kon niet op de titel komen van het nummer... Maar nu wel.![]()
Roosbeef - Meisjes.
quote:is a blues song first recorded by Big Joe Williams in 1935. It has become a blues and rock standard, and has been recorded by many artists (see list below). In July 2010 the music download site Allmusic.com listed 1,082 separate entries for recordings of the song.
quote:Op donderdag 2 september 2010 20:08 schreef Grobbel het volgende:
Ik gok op een vervolgvraag. 'Baby, Please don't go'?
oh was even druk bezig weer met andere dingen, maar het kloptquote:Op donderdag 2 september 2010 20:08 schreef Grobbel het volgende:
Ik gok op een vervolgvraag. 'Baby, Please don't go'?
Ik ookquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:21 schreef Mark het volgende:
Please don't go. Ik ken hem van KC and the sunshine band
noem het maar gewoonquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:42 schreef bartrid het volgende:
ach dat is gewoon Bat for Lashes toch?
Wat ziet ze er normaal uit live.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:42 schreef bartrid het volgende:
ach dat is gewoon Bat for Lashes toch?
Sorry Mark, dit is vollediger.quote:
Nee, toen ter tijd een echt grote ster, die ze hadden binnen gehaald. De show draaide van 60 tot 62 en er is een plaat van uitgebracht, die ook op cd is verschenen.quote:
No problem!quote:
Ja, ik zal al die moeite doen om dat gezicht weg te poetsen en dan de naam laten staan.quote:
"Als eerste".quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:45 schreef Grobbel het volgende:
Is dat echt maar één keer voorgekomen dan in de Nederlandse muziekgeschiedenis?
Ik moet wel toegeven dat ik even hebben zitten worstelen met het formuleren van de vraag en er nog niet helemaal tevreden over benquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef Grobbel het volgende:
Oh, ik las die zin anders. Ik dacht dat hij doelde op 'eerst met haar band en daarna solo'.
Vader Abraham?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef Burnett het volgende:
Welke zanger scoorde in Nederland als eerste met zijn groep en later solo een nummer 1 hit?
vanaf 2 januari 1965 dus...
![]()
![]()
![]()
Die niet dus...quote:
Pink_Floyd +1quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:33 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ik dacht ook Lennon eerst eigenlijk maar eentje van de Gibb broers? Gokje op Robin aangezien die solo nog iets deed
Dat vooral bekend is dat ze uit Australië komen...?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:38 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ha, mooi
Manchester was de hint die het hem deed, want verder weet ik nauwelijks iets van The Bee Gees
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:46 schreef Pink_Floyd het volgende:
Een beetje geschiedenis weet ik nog ja, maar ik bedoel meer qua nummers/titels/lyrics etc...ik luister er niet graag naar nl
(en dat is een understatement)
Dovesquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:46 schreef Pink_Floyd het volgende:
Een beetje geschiedenis weet ik nog ja, maar ik bedoel meer qua nummers/titels/lyrics etc...ik luister er niet graag naar nl
(en dat is een understatement)
wie hier?
[ afbeelding ]
Ik dacht juist dat ze van de Isle of Man kwamen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:41 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat vooral bekend is dat ze uit Australië komen...?
of een ander soort vraag, maakt niet uitquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef Mithras82 het volgende:
Is het nu de bedoeling dat ik een foto plaats?
Hoeft niet, mag een vraag over ieder aspect van muziek zijn (foto's, geluidsfragmenten, songteksten enz)quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef Mithras82 het volgende:
Is het nu de bedoeling dat ik een foto plaats?
ranja +1quote:
ik geloof niet dat die ooit in het Nederlands gezongen hebben. Wel in het duits maar dat heeft de top 40 dan weer niet gehaaldquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:05 schreef Pink_Floyd het volgende:
iets van The Beatles gok ik, maar wat moet je aan n00bie vragen
die was zo'n dikke anderhalf jaar later en al de 5e in het nederlandsquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:03 schreef Grobbel het volgende:
Egbert Douwe - kom uit de bedstee mijn liefste?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:07 schreef ranja het volgende:
[..]
ik geloof niet dat die ooit in het Nederlands gezongen hebben. Wel in het duits maar dat heeft de top 40 dan weer niet gehaald
dank voor de hint...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:15 schreef ranja het volgende:
Overigens is het geen man die het zingt,
die was wel de 2equote:Op vrijdag 3 september 2010 16:24 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ik wou net Boudewijn de groot gokken
En da's een mannetje...quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef Burnett het volgende:
Mien waar is mijn feestneus - Toon Hermans...?
Wat was er precies niet duidelijk aan die hint dat het geen man was?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef Burnett het volgende:
dat is wel een manquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:53 schreef Burnett het volgende:
Dan toch Karin Kent - Dans je de hele nacht met mij.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:55 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is wel een manmaar dat was wel de 4e
Het nummer stond zo'n 29 jaar later in een cover versie opnieuw in de top 40, maar toen niet op 1.
Het schoot me net al te binnen maar toen dacht ik, dat zal het niet zijn, maar is het Dans je de hele nacht met mij?quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:55 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is wel een manmaar dat was wel de 4e
Het nummer stond zo'n 29 jaar later in een cover versie opnieuw in de top 40, maar toen niet op 1.
belsen +1quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:57 schreef belsen het volgende:
Dan toch Karin Kent - Dans je de hele nacht met mij.
Over welke dans gaat dit?quote:Deis een dans. Het is een muziekgebonden dans die alleen op een bepaald muziekstuk gedanst kan worden.
Deis bedacht door de Franse journalist Yvan Honoré Bostel die hem in 1965 in Parijs introduceerde. De dans kreeg bekendheid door de film "What's new, pussycat?" uit dat jaar, waarin hij gedanst wordt door Peter O'Toole en Romy Schneider.
quote:music was unique in a number of ways: first, it was the only musical movement so far to be spearheaded by females; second, it was a mostly European phenomenon (although it grew very popular in Japan).
girls were young and innocent (most of their songs talked of finding the first love)
They were also sexy, in a deliberately naïve way.
quote:
Deze stond al klaar.quote:
We hoorden mij welquote:
en Guusquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef belsen het volgende:
DC Lewis, Mijn gebed en I'll never drink again.
Nee, die is linkshandigquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:23 schreef methodmich het volgende:
Als je snel kijkt kan Paul McCartney ook nog wel.
Over welke liedschrijver gaat dit dan?quote:Tijdens de Tweede Wereldoorlog schreefeen grote hoeveelheid nazi-propaganda voor het radioprogramma Zondagmiddagcabaret van Paulus de Ruiter. Voor dit programma schreef hij onder meer een aantal antisemitische liedjes, waaronder De Jodenman. Hij schreef echter ook Op de Grebbeberg en Als op het Leidseplein de lichtjes weer eens branden gaan, teksten die de lijdende bevolking troost gaven.
Na de oorlog zat hij wegens zijn activiteiten drie jaar gevangen. De hulp die hij tijdens de oorlog aan onderduikers verleende werd in het vonnis in zijn voordeel meegewogen. Dat over de ex-NSB'er tijdens de gehele naoorlogse periode in Nederland misprijzend werd gedacht, betekende niet dat zijn teksten niet meer gewild waren. Ze werden echter heimelijk van hem betrokken, en er werden andere namen onder gezet.
Jacques van Tol.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:31 schreef cafca het volgende:
Ja, de vader van. Ik weet alleen zijn voornaam niet
Een herkenner meer, hoewel ik niet zeker wist of het nou Thomas of Cees was, had 50% kans...quote:
quote:
Vergezochte vervolgvraag...quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Akelig bekend, edoch nog geen idee.
Tja, 't zijn ook niet de Simple Minds of Big Country. Dan houdt 't bij mij zo'n beetje op.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef MadMaster het volgende:
[..], Weer een andere single negert tussen de witmannen:
Orange Juicequote:Op zaterdag 4 september 2010 00:00 schreef Berkery het volgende:
[..]
Tja, 't zijn ook niet de Simple Minds of Big Country. Dan houdt 't bij mij zo'n beetje op.![]()
Maar het zijn vast Amerikanen
Grappig, ik check dat even en kom op deze website: http://www.theslowdown.com/2009/04/21/no-use-for-a-name/quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het is iig niet No Use For A Name
altijd nog beter dan www.waterboys.com checkenquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Grappig, ik check dat even en kom op deze website: http://www.theslowdown.com/2009/04/21/no-use-for-a-name/
Die afbeelding is niet NUFAN, maar Matchbook Romance, de band van een vriend in de USA. Weet niet of je blij moet zijn als je op die manier verward wordt...
Dan kan je altijd nog naar http://www.sistersofmercy.orgquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
altijd nog beter dan www.waterboys.com checken
Juist, met een (vergezochte!!) link naar de vorige vraag vanwege hun #1 hit in de USA en de UK in 1970...quote:
Nee, dank je, die ken ik volgens mij nog van je van tijdens de Top2000.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
altijd nog beter dan www.waterboys.com checken
Ahhh, the memoriesquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dank je, die ken ik volgens mij nog van je van tijdens de Top2000.
Net zoals Googlen op afbeeldingen van 'Kleine jongen'...
Nee, de link gedachtenkronkel van mij zit 'm in de titel van die #1 hit...quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:07 schreef ranja het volgende:
Het zal toch niet Tommy Roe + band zijn... tol -> dizzy
Zocht een nieuwe 'Tol' en kwam zo op 'Mama Told You (Not To Come)'...quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Three Dog Night. Ik snap alleen de gedachtenkronkel niet.
Praise you.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
geen vervolgvraag, want die doen mijn hoofd tollen nu
wie?
[ afbeelding ]
quote:is a village and civil parish in the River Pang valley in the Berkshire Downs about 6.5 miles (10.5 km) south of Didcot. The Pang flows through the village as a winter bourne, i.e. only after periods of unusually high rainfall.
n00biedoobiewithattitude +1quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
dat moet dan bijna wel Compton zijn
Nog steeds een briljante video.quote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:47 schreef methodmich het volgende:
Dat is toch het nummer Ugly van Bubba Sparxx?
quote:
grrr jij bent snelquote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:17 schreef Gambolputty het volgende:
Wie zijn dit dan ook-al-weer?
[ afbeelding ]
Burnett + 1quote:
Wordt tijd dat Ron & Russel weer eens naar NL komen, ik ben er wel weer aan toe na 4 a 5 jaar. Alleen was Paradiso toen half leeg...quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:53 schreef Burnett het volgende:
[..]
Blijft schitterend, die Chaplin-snor...
Schandalig inderdaad..., zo'n niet vol Paradiso...quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wordt tijd dat Ron & Russel weer eens naar NL komen, ik ben er wel weer aan toe na 4 a 5 jaar. Alleen was Paradiso toen half leeg...
Kournikova...?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
de overeenkomst heeft iig niets met een potje pool te maken.
Nee, maar wel redelijk warm.quote:
quote:Ping-a-pong-a-ping-pong
Ping-pong
Ping-a-pong-a-ping-pong
Ping-pong
Television, say you love me
Television, say you care
Loneliness is my profession
Show me those who are not there
Opgezocht, nooit van gehoord..quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef cafca het volgende:
Tja, dan kan ik het niet laten, wie schreef dit nummer:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |