abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2010 @ 16:43:43 #101
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85989738
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Meneer simpel weer eens in de bocht met één van zijn fabuleuze oneliners *O*
Dank u.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85989741
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat GW zich altijd opstelde als voorvechter van vrouwenrechten? Maar dt zal natuurlijk alleen maar gaan om moslimlanden en niet om Nederland zelf.

(alles voor de macht he geert)
De gedachtenkronkels van Geert: een hoofddoek staat voor onderdrukking van de vrouw en is dus fout. De SGP is een hippe partij die opkomt voor onze christelijke-joodse waarden. Zoiets.

Word hier echt droevig van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 16:43:56 #103
862 Arcee
Look closer
pi_85989745
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
Als GW hier aan mee doet kan hij zijn gezeik op de Islam ook wel stoppen.
Hoezo? De SGP heeft vast wel zin in een ouderwetse kruistocht tegen een concurrerende religie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 2 september 2010 @ 16:44:08 #104
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85989753
quote:

[..]

Ik dacht juist dat GW zich altijd opstelde als voorvechter van vrouwenrechten? Maar dt zal natuurlijk alleen maar gaan om moslimlanden en niet om Nederland zelf.

(alles voor de macht he geert)
Nah, hij wilt vooral moslims pesten. Dat kan onder andere door meer rechten voor vrouwen te willen, maar dat is meer een toevalligheid.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85989771
SGP is gepolst maar ze willen eerst weten wat in het akkoord tussen VVD, PVV en CDA staat:
http://www.nu.nl/politiek(...)ogsteun-met-sgp.html
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 16:44:38 #106
862 Arcee
Look closer
pi_85989779
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:43 schreef Toad het volgende:
En uiteindelijk is het regeringsakkoord een soort samenraapsel van compromissen zonder een eenduidige visie op de samenleving.
Balkenende IV all over again, zeg maar. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85989793
quote:
Precies, de PVV was eerder ook al voor aanscherping van de abortuswetgeving. Zal wel te maken hebben met hun fundamentalistische vriendjes in de V.S.
pi_85989874
Van alle opties is dit overigens veruit de meest verlepte. Ik vond een kabinet met CDA-VVD-PVV al kut, maar als de PVV echt in het kabinet zitting zou nemen dan had ik minder bezwaren. Dan moest Wilders immers laten zien wat hij waard is.

Toen kwam die idiote gedoogconstructie. Ongelooflijk kut, aangezien Wilders dan lekker de malle joker uit kan blijven hangen. En nu wordt mogelijk het SGP er nog bijgesleept. Ben benieuwd wat voor klotezooi Rutte en Opstelten nog meer voor ons in petto hebben.
pi_85989921
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
Van alle opties is dit overigens veruit de meest verlepte. Ik vond een kabinet met CDA-VVD-PVV al kut, maar als de PVV echt in het kabinet zitting zou nemen dan had ik minder bezwaren. Dan moest Wilders immers laten zien wat hij waard is.

Toen kwam die idiote gedoogconstructie. Ongelooflijk kut, aangezien Wilders dan lekker de malle joker uit kan blijven hangen. En nu wordt mogelijk het SGP er nog bijgesleept. Ben benieuwd wat voor klotezooi Rutte en Opstelten nog meer voor ons in petto hebben.
Ik denk niet echt veel, tenzij ze bij de VVD nog iets van liberaal gedachtengoed overhebben.
pi_85989946
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk niet echt veel, tenzij ze bij de VVD nog iets van liberaal gedachtengoed overhebben.
Dat weten ze dan héél goed te verbergen.
  donderdag 2 september 2010 @ 16:51:04 #111
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85989999
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

Teeven MinJus.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 2 september 2010 @ 16:51:18 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85990007
Als dit doorgaat mag er gewoon een flinke besmeurcampagne tegen Mark Rutte worden begonnen.
  donderdag 2 september 2010 @ 16:51:37 #113
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85990017
Als je enige vrienden de PVV en de SGP zijn moet je toch eens diep gaan nadenken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85990029
Ik vraag me af wat figuren als Weisglas nog bij de VVD doen eigenlijk.
pi_85990057
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:51 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vraag me af wat figuren als Weisglas nog bij de VVD doen eigenlijk.
Loon vangen ws :N
pi_85990066
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:44 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Precies, de PVV was eerder ook al voor aanscherping van de abortuswetgeving. Zal wel te maken hebben met hun fundamentalistische vriendjes in de V.S.
Ja de geldkraan zal anders wel dichtgedraaid worden.
know'm sayin?
word? word.
pi_85990121
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:52 schreef alors het volgende:

[..]

Ja de geldkraan zal anders wel dichtgedraaid worden.
Ja, bah bah bah. Dat irriteert me nog het meest aan die hele PVV. Mensen die oh zo bang voor de boze moslims zijn werpen zich in de armen van even zo grote idioten. Echt, what gives?!
  donderdag 2 september 2010 @ 16:54:33 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85990142
Stel dat er nu 3 of meer CDA'ers gaan muiten

Mark Rutte naar Marianne Thieme?
pi_85990206
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Hexagon het volgende:

Zonder Klink c.s. heeft Rutte geen meerderheid meer. Ook al doet de SGP mee. Dus hij moet sowieso naar Thieme. ;)

De VVD zal de afschaffing van de bio-industrie steunen, als de PvdD de bezuinigingen van 18 mjd steunt. ;)
pi_85990252
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Hexagon het volgende:

er hoeft niet eens gemuit te worden, GW hoeft alleen maar een vocale scheet te laten om de helft van de CDA achterban op de bank te jagen, maar mssn dat de SGP optie een reden is om ze 2 minuten langer na te laten denken.
pi_85990328
Ik kan niet wachten tot dit kabinet er eindelijk is, de dagelijkse schandalen, mislukkingen en ellende. Wat een soap gaat dit worden zeg! :D
pi_85990396
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:59 schreef Batsnek het volgende:
Ik kan niet wachten tot dit kabinet er eindelijk is, de dagelijkse schandalen, mislukkingen en ellende. Wat een soap gaat dit worden zeg! :D
het eerste seizoen,(De (in)Formatie) is anders ook best vermakelijk ^O^
  donderdag 2 september 2010 @ 17:02:48 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_85990430
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:59 schreef Batsnek het volgende:
Maar toch hoop ik dat het tijdens de prequel al ten gronde gaat
pi_85990514
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Maar toch hoop ik dat het tijdens de prequel al ten gronde gaat
Ik lees net op Wikipedia dat slechts een kwart van de pilots daadwerkelijk in productie wordt genomen, dus er is hoop :P
pi_85990649
Ik begin dit land goed te haten.
pi_85990872
Dat er echt mensen zijn die dit willen. Zijn die allemaal debiel of zo?
pi_85990925
PVV en SGP raap me op.
pi_85990937
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
De hilariteit is compleet. Zoiets schreef ik gisteren al. Wat een zielig kutkabinet gaan wij krijgen zeg _O-
pi_85990995
Ik dacht ook altijd dat het niet mogelijk was om een nog triester figuur te zijn dan Balkenende. Maar ik blijk me vergist te hebben: Rutte streeft hem aardig voorbij.
pi_85991019
Ach, ik rijd mijn opa wel de spoorovergang op.
pi_85991038
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Simpelweg niet meer zien zitten? En die mensen wil je de keuze geven om te kiezen voor hun dood? :{ Juist de mensen die het niet meer zien zitten zij gebaat bij hulp waardoor zij het juist wel weer gaan zien zitten. Euthanasie van ernstig zieke mensen vind ik niet zo'n probleem, maar je gaat depressieve mensen toch niet de keus geven voor euthanasie, dan ben je echt verkeerd bezig. En dat heeft niks met liberalisme te maken.
Het lijkt mij ook wenselijk dat men eerst probeert om iemand weer gelukkig te laten zijn in het leven, maar als dat niet lukt, waarom zou euthanasie van depressieve mensen zo'n slecht idee zijn? Als je nooit meer een reden krijgt om te leven en je ziet het niet meer zitten, dan kan je als maatschappij zo iemand toch niet verplichten om door te leven.

Ja tenzij je een relifreak bent die denkt dat zelfmoord niet mag en je dan in de hel komt. Maar dat is geen geldig argument.
pi_85991061
Hebben jullie dat ook dat je opeens naar, Pechthold, Halsema en Cohen gaat verlangen ??

Lees je niet vaak op Geenstijl hoor dit.
pi_85991102
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:18 schreef IHVK het volgende:
PVVVVD en SGP raap me op.
pi_85991116
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Depressie die vaak juist voorkomt uit:

-ernstige ziekte, dus blindheid, doofheid, immobiliteit door versleten knieen, heupen
-eenzaamheid, als al je vrienden dood zijn, en je kinderen je nauwelijks bezoeken, en de verzorgers geen tijd hebben

Mijn moeder doet vrijwilligerswerk voor de plaatselijke kerk, en die wordt ook constant geconfronteerd door mensen die het niet meer zien zitten, die letterlijk zitten te wachten op het einde, doodziek van verveling en narigheid.

Dat is nou eenmaal de realiteit van vandaag de dag. Het is zo makkelijk om maar te roepen dat mensen ''hulp nodig hebben'' maar dat is gewoon moeilijk of niet realiseerbaar. Veel mensen hebben niets om naar uit te kijken, zijn gewoon versleten en doodmoe van het leven.
^O^
pi_85991132
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:23 schreef IHVK het volgende:
Hebben jullie dat ook dat je opeens naar, Pechthold, Halsema en Cohen gaat verlangen ??

Lees je niet vaak op Geenstijl hoor dit.
GS beschrijft het weer op zeer paupere wijze, maar ben het er helemaal mee eens.
pi_85991149
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

GS beschrijft het weer op zeer paupere wijze, maar ben het er helemaal mee eens.
Ja dit was één van de reacties.
pi_85991190
http://www.joop.nl/

Pakt ook weer uit zie ik.
pi_85991205
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja dit was één van de reacties.
Had al zo'n vermoeden :) Maar moet ook bekennen dat de grens voor mij ook echt is bereikt. Ik was natuurlijk al niet echt te spreken over de gang van zaken (zwak uitgedrukt), maar nu breekt echt mijn klomp.
pi_85991210
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, en dat vind ik echt buitengewoon treurig. Daarom kan ik verschrikkelijk kwaad worden wanneer iemand als Bolkesteijn van alles roept over euthenasie en de vereenzaming van ouderen, terwijl hij groot voorstander is van een rechts kabinet. Dan heb je het mijns inziens niet goed begrepen.
Links is ook niet bepaald tegen euthanasie....
Dan toch eerder rechtse partijen. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Je bedoelt denk ik dat hij dus eigenlijk verkeerd stemt. Maar wat ik van Bolkesteijn begrepen heb is dat hij helemaal niet voor euthanasie is. Dan is het voor hem helemaal niet verkeerd om rechts te stemmen, toch?
pi_85991230
Zodra de VVD met de SGP zou heulen voor gedoogsteun, draait Thorbecke zich in zn graf om(voor zover hij dat al niet gedaan heeft).
pi_85991269
quote:
Er is geen schriftelijk noch mondeling gedoogakkoord met de SGP. Wel vertellen we graag aan iedereen wat wij belangrijk vinden. about 1 hour ago via web Retweeted by 33 people

keesvdstaaij
Kees van der Staaij
http://twitter.com/keesvdstaaij/status/22803379880
pi_85991314
Dat de SGP hieraan meewerkt verbaast me trouwens ook. Een homo als premier kunnen zij toch nooit gedogen?
pi_85991341
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De dood wordt steeds meer een uitvlucht om te voorkomen dat er werkelijk een probleem wordt opgelost bijvoorbeeld dat veel ouderen depressief zijn omdat zij zich geisoleerd voelen.
Hoe triest is het om als overheid zelfs te willen bepalen dat iemand zijn eigen leven vrijwillig niet mag beëindigen. Ongeacht het motief van de persoon heeft de overheid daar toch geen klap mee te maken?

Dit wordt echt het meest trieste kabinet allertijden: een Christenfundamentalistische, neoliberale (als in: alle problemen van de burger worden afgedaan als "eigen schuld, dikke bult") en xenofobe anti-islam regering. Lekker dan..
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85991346
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik dat hij dus eigenlijk verkeerd stemt. Maar wat ik van Bolkesteijn begrepen heb is dat hij helemaal niet voor euthanasie is. Dan is het voor hem helemaal niet verkeerd om rechts te stemmen, toch?
het gaat er volgens mij om dat links juist meer geld wilt steken(over het algemeen) in ouderenzorg, vrijwilligerswerk, en het helpen van ouderen, terwijl dit door rechts(en vooral door de pvv) als 'linkse hobbies' word gezien.

maar wat een zooitje word dit kabinet zeg, met sgp én pvv gedoogsteun.
pi_85991379
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik doelde er eigenlijk op dat hij een dramatisch verhaal afsteekt over de vereenzaming van ouderen. Dat probleem wordt echter getackled door lokale steunpunten. Vrijwilligers brengen bezoekjes aan eenzame bejaarden om te voorkomen dat zij wegkwijnen. Dergelijke steunpunten staan echter te boek als linkse hobby. Ze draaien namelijk op subsidie, want ook vrijwilligersinstellingen hebben behoefte aan goede leidinggevenden en daarom dus ook geld. Het beoogde rechtse kabinet wil juist de subsidies flink korten. Vandaar mijn reactie.
pi_85991426
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:33 schreef Asphias het volgende:

[..]

het gaat er volgens mij om dat links juist meer geld wilt steken(over het algemeen) in ouderenzorg, vrijwilligerswerk, en het helpen van ouderen, terwijl dit door rechts(en vooral door de pvv) als 'linkse hobbies' word gezien.

maar wat een zooitje word dit kabinet zeg, met sgp én pvv gedoogsteun.
Afgezien van dat, zijn de PVV en SGP niet partijen die tegen gedogen zijn?
pi_85991454
Ik snap ook niet dat iedereen dit gedoe maar gedoogt.
pi_85991483
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik doelde er eigenlijk op dat hij een dramatisch verhaal afsteekt over de vereenzaming van ouderen. Dat probleem wordt echter getackled door lokale steunpunten. Vrijwilligers brengen bezoekjes aan eenzame bejaarden om te voorkomen dat zij wegkwijnen. Dergelijke steunpunten staan echter te boek als linkse hobby. Ze draaien namelijk op subsidie, want ook vrijwilligersinstellingen hebben behoefte aan goede leidinggevenden en daarom dus ook geld. Het beoogde rechtse kabinet wil juist de subsidies flink korten. Vandaar mijn reactie.
Een echte neoliberaal zou juist vóór euthanasie moeten zijn, de depressieven kosten de samenleving immers allen maar belastinggeld.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85991513
lololololo
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85991552
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zodra de VVD met de SGP zou heulen voor gedoogsteun, draait Thorbecke zich in zn graf om(voor zover hij dat al niet gedaan heeft).
Thorbecke heeft de VVD al lang uitgekotst. Het wordt zo langzamerhand echt een bruine partij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_85991565
Ik vind het gewoon ironisch dat de partijen die normaal gesproken op ideologische gronden van het gedoogbeleid afwillen, nu opeens bereid zijn om gedoogsteun te verlenen.
pi_85991619
De SGP doet trouwens niet al te moeilijk over het verlenen van gedoogsteun als ik het zo lees. Sterker nog, er hoeft eigenlijk maar één wet niet voor te worden aangenomen.
pi_85991636
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah oke, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik snap het nu. ^O^
pi_85991712
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:42 schreef Compatibel het volgende:
De SGP doet trouwens niet al te moeilijk over het verlenen van gedoogsteun als ik het zo lees. Sterker nog, er hoeft eigenlijk maar één wet niet voor te worden aangenomen.
een wet maar? volgensmij zijn zaken als euthenasie, abortus en zondagsopening er tenminste drie en ik denk dat die twee stemmen van de SGP niet zo makkelijk te waarborgen zijn door op een van de drie een (zwak) compromis te sluiten, al helemaal niet als je jezelf een liberale partij noemt..
pi_85991813
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

een wet maar? volgensmij zijn zaken als euthenasie, abortus en zondagsopening er tenminste drie en ik denk dat die twee stemmen van de SGP niet zo makkelijk te waarborgen zijn door op een van de drie een (zwak) compromis te sluiten, al helemaal niet als je jezelf een liberale partij noemt..
Ja er zullen wellicht meer voorwaarden aan verbonden zijn dan de hier vermelde euthanasiewet. Benieuwd of de SGP ook echt veranderingen gaat eisen of alleen genoegen neemt met stilstand op het gebied van medisch-ethische kwesties.
pi_85991854
Dus zo willen ze het opstappen van Klink straks opvangen...
pi_85991875
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:51 schreef MaGNeT het volgende:
Dus zo willen ze het opstappen van Klink straks opvangen...
Dan heb je nog te weinig zetels.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:53:23 #158
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85991901
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Dan heb je nog te weinig zetels.
Als naast Klink die twee andere dissidenten ook ervoor passen het akkoord te steunen, zijn die 2 zetels van de SGP inderdaad te weinig.

Laten we het hopen.
pi_85991924
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ja er zullen wellicht meer voorwaarden aan verbonden zijn dan de hier vermelde euthanasiewet. Benieuwd of de SGP ook echt veranderingen gaat eisen of alleen genoegen neemt met stilstand op het gebied van medisch-ethische kwesties.
Ik denk dat de VVD net iets te liberaal is om op gedoogsteun van de SGP te willen rekenen, of dat er tenmiste een aantal liberalere VVDers die er geen zin in hebben, en als Rutte daar wel afhankelijk van wil zijn hoeft hij bij de volgende verkiezingen ook niet aan te komen dat hij een liberaal is.
pi_85991955
Ik wou al bijna gaan typen dat de meerderheid van de bevolking toch nooit achter zo een gedrocht van een regering zal staan, maarja genoeg zetels ..
pi_85991992
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD net iets te liberaal is om op gedoogsteun van de SGP te rekenen, of tenmiste een aantal liberalere VVDers die er geen zin in hebben, en als Rutte daar wel afhankelijk van wil zijn hoeft hij bij de volgende verkiezingen ook niet aan te komen dat hij een liberaal is.
De VVD is gewoon neoliberaal hoor, als in vrije markt - kleine overheid met weinig verantwoordelijkheden. Zolang het allemaal niet teveel kost kunnen medisch-ethische kwesties ze gewoon niet zoveel schelen.
pi_85992009
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin dit land goed te haten.
Zeg, wil je je -overigens meer dan terechte- walging over dit wangedrocht van een doodgeboren kabinet eens niet projecteren op ons verder prachtige kikkerlandje? }:|
pi_85992010
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:55 schreef Compatibel het volgende:
Ik wou al bijna gaan typen dat de meerderheid van de bevolking toch nooit achter zo een gedrocht van een regering zal staan, maarja genoeg zetels ..
Zetels zeggen niets over wat de bevolking van een kabinet vindt.
pi_85992043
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

De VVD is gewoon neoliberaal hoor, als in vrije markt - kleine overheid met weinig verantwoordelijkheden. Zolang het allemaal niet teveel kost kunnen medisch-ethische kwesties ze gewoon niet zoveel schelen.
Ik zou ze eerder neo-conservatief dan neo-liberaal noemen, ookal zijn er een aantal economische standpunten die meer naar het liberalisme neigen.
pi_85992054
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarbij komt dat ook zeker niet alle leden van de partijen die meedoen achter hun deelname staan, waarmee je praktisch alsnog op een minderheid in het land uitkomt.
  donderdag 2 september 2010 @ 18:00:26 #166
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85992099
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad, want Paars+ had absoluut geen meerderheid van de bevolking achter zich :) Geen enkel kabinet heeft een meerderheid van de bevolking achter zich, so be it.
pi_85992213
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik zou ze eerder neo-conservatief dan neo-liberaal noemen, ookal zijn er een aantal economische standpunten die meer naar het liberalisme neigen.
Waarom zou je ze zo noemen? In al hun standpunten spiegelt iets van het neoliberalisme door. Vrijheid slaat hier enkel op de markt en op de manier waarop tegen de burger wordt aangekeken. Deze wordt gedwongen 'vrij' te zijn, wat neer komt op verantwoording nemen voor het eigen lot. Op fok! lees je die instelling overal; wat je overkomt bepaal je zelf, en als dit je niet bevalt dan is het eigen schuld dikke bult.
pi_85992268
Gadver, ook de vrijheid over je eigen lichaam te mogen beslissen wordt door rechts te grabbel gegooid om maar op het pluche te kunnen zitten.

De VVD gooit zijn liberale gedachtegoed te grabbel en laten we het maar niet hebben over een partij die zegt vrijheid zo belangrijk te vinden dat ze zelfs de partij ernaar vernoemd hebben :{w
pi_85992326
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:04 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom zou je ze zo noemen? In al hun standpunten spiegelt iets van het neoliberalisme door. Vrijheid slaat hier enkel op de markt en op de manier waarop tegen de burger wordt aangekeken. Deze wordt gedwongen 'vrij' te zijn, wat neer komt op verantwoording nemen voor het eigen lot. Op fok! lees je die instelling overal; wat je overkomt bepaal je zelf, en als dit je niet bevalt dan is het eigen schuld dikke bult.
Als ik naar het te streven beleid op justitie en defensie kijk, zijn ze echt niet zo liberaal en hobbellen ze net zo graag met de CDA mee als het om het verbieden van geweldadige videogames, drugs gaat of het aanschaffen van vliegtuigen die tot op heden nog geen winst voor nederlandse bedrijven die er van mee zouden profiteren hebben opgehaald, om een wit voetje bij de amerikanen te scoren.

Als de VVD daarbij zou beslissen om voor extra gedoogsteun met de SGP in zee te gaan(die haaks staat op liberaal gedachtengoed) word simpelweg bewezen dat je voor het liberale gedachtengoed beter bij D66 of zelfs Groen Links terecht kunt.
  donderdag 2 september 2010 @ 18:20:38 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85992690
welp, verkeerde topic.
pi_85992691
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:07 schreef Arcee het volgende:
Wat een kutkabinet gaat dit worden, zeg. De PVV en de SGP. :{w

Tot zover het liberale gedachtegoed van de VVD dus.
Dat gedachtegoed was al langer dood en begraven. En al definitief toen Rutte voor de verkiezingen als een dolle begon te flirten met Wilders :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85992878
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Eigenlijk is de VVD ook een vreemde partij. Liberaal én conservatief. Die stromingen kunnen botsen, zoals we zagen bij de lijsttrekkersverkiezing waar Rutte eigenlijk won. Maar dat was imo een pyrrusoverwinning voor de liberale VVD'er, want we kunnen constateren dat de VVD ook al voor de verkiezingen een steeds conservatiever koers insloeg.

Om het te illustreren kun je een vergelijking met de VS trekken.Dan kun je misschien wel zeggen dat zowel de Republikeinen als de Democraten vergeleken met een Nederlandse partij het dichtste bij de VVD staan.
pi_85993095
ik kan ook niet begrijpen hoe rutte een jaar geleden nog met pechtold en halsema wou, over groenrechts begon, en eigenlijk paars wel zag zitten, het nu aan zichzelf kan goedpraten dat ie met de anti-moslim én de christen-fundis in zee gaat.
pi_85993169
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:34 schreef Asphias het volgende:
ik kan ook niet begrijpen hoe rutte een jaar geleden nog met pechtold en halsema wou, over groenrechts begon, en eigenlijk paars wel zag zitten, het nu aan zichzelf kan goedpraten dat ie met de anti-moslim én de christen-fundis in zee gaat.
Simpel, het gaat hem om zijn achterban en die hebben liever CDA/PVV dan Paars+. Althans, dat is wat ik ervan meekrijg :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 2 september 2010 @ 18:56:54 #175
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85993879
Ik zeg het nog maar een keer: Arme VVD-homo's.

Verder begin ik me zowaar op dit kabinet te verheugen. VVD en CDA volledig klem tussen aan de ene kant de enge moslimhaters en aan de andere kant de enge Gristenfundementalisten. Je verzint het gewoon niet. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_85993907
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als ik naar het te streven beleid op justitie en defensie kijk, zijn ze echt niet zo liberaal en hobbellen ze net zo graag met de CDA mee als het om het verbieden van geweldadige videogames, drugs gaat of het aanschaffen van vliegtuigen die tot op heden nog geen winst voor nederlandse bedrijven die er van mee zouden profiteren hebben opgehaald, om een wit voetje bij de amerikanen te scoren.

Als de VVD daarbij zou beslissen om voor extra gedoogsteun met de SGP in zee te gaan(die haaks staat op liberaal gedachtengoed) word simpelweg bewezen dat je voor het liberale gedachtengoed beter bij D66 of zelfs Groen Links terecht kunt.
Ik heb het consequent over neoliberaal gedachtengoed. GL en D66 staan voor een totaal ander (progressief) liberalisme, dat werkelijk voor vrijheid staat. Waar de overheid de burger actief ondersteund bij het benutten van deze vrijheid.

Drugs en games veroorzaken problemen, en problemen kosten geld. Ergo: my precious tax! Verspilling van belastinggeld gaat ten koste van de economische vrijheid van de burger et cetera.
pi_85993963
Op wat zou je dan wel moeten stemmen als liberaal?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_85994052
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Wat versta je onder liberaal? Meestal wordt dan toch gedoeld op een kleine overheid en veel markt en laissez faire enzo.
pi_85994217
:{.
I´m back.
pi_85994236
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:58 schreef MouzurX het volgende:
D66 ^O^ :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_85994303
Ik weet dat we het niet te letterlijk moeten nemen, maar een dergelijk akkoord staat wel heel ver af van "stemmen zonder last of ruggenspraak".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85994312
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:57 schreef Compatibel het volgende:
Drugs en games veroorzaken problemen, en problemen kosten geld. Ergo: my precious tax! Verspilling van belastinggeld gaat ten koste van de economische vrijheid van de burger et cetera.
Onzin natuurlijk. De problemen die drugs veroorzaken zijn marginaal en de kosten ervan vallen in het niet bij die van de bestrijding ervan. Of games überhaupt problemen veroorzaken is sowieso nog maar de vraag en dat het de economie een hoop oplevert is een feit. Dus vanuit economisch en belastingbetalers-gezichtspunt zou je dat nooit moeten willen verbieden. Kennelijk zijn het dus toch moral issues, waardoor de VVD zich laat kennen als een conservatieve partij.
pi_85994330
Whehe. Hoe groot kan de "liberale" faal nog worden?
pi_85994545
Mwah geloof er niet zoveel van, we zullen het zien :')
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:14:31 #185
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85994567
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

HUH? Dat drugs soms problemen veroorzaken kan ik nog (met moeite) inkomen, maar games? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?

Volgens mij staat de VVD niet bepaald kaarsrecht achter Hirsch Ballin als het gaat om het verbieden van gewelddadige games. Dat Plasschaart-wijf zei laatst nog dat de VVD hem niet zal steunen.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:17:43 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85994688
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat we het niet te letterlijk moeten nemen, maar een dergelijk akkoord staat wel heel ver af van "stemmen zonder last of ruggenspraak".
Stemmen zonder last is WEL letterlijk bedoeld. Waarom denk je dat ze kamerzetels persoonsgebonden hebben gemaakt???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85994715
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

HUH? Dat drugs soms problemen veroorzaken kan ik nog (met moeite) inkomen, maar games? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?

Volgens mij staat de VVD niet bepaald kaarsrecht achter Hirsch Ballin als het gaat om het verbieden van gewelddadige games. Dat Plasschaart-wijf zei laatst nog dat de VVD hem niet zal steunen.
De reden van het mogelijk verbod op gewelddadige games is een gesuggereerd verband met agressief gedag, dat natuurlijk geld kost. Ik stel alleen maar dat verboden prima passen in het neoliberale gedachtegoed.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:22:12 #188
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85994852
Ja natuurlijk. Huur een tweekoppig, wereldvreemd Bijbelgenootschap in om tegen een zinderende stilstand op elk ethisch gebied je ongewenste gedrocht van een kabinet te ondersteunen. Sodetering zeg, zijn die fractieleiders wel helemaal goed in hun paasei? :') Make it stop!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85994903
Dit zou jammer zijn, je eigen leven is nou precies iets waarover je zelf hoort te beslissen en wat verder niemand aan gaat. Aan de andere kant, als dit het enige punt voor de SGP is dan valt het me 200% mee, ik had dit punt wel verwacht maar daar bovenop nog wel wat andere puntjes (status quo behouden wat betreft abortus, weigerambtenaren en de zondagrust om een paar dingen te noemen). Los van deze in mijn punten negatieve (maar geen wereldschokkende punten) kan gedoogsteun van de SGP wel voor wat positieve punten zorgen naar mijn mening, zoals het beter beschermen van de vrijheid van godsdienst, onderwijs en vereniging.
pi_85994978
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Stemmen zonder last is WEL letterlijk bedoeld. Waarom denk je dat ze kamerzetels persoonsgebonden hebben gemaakt???
Het is sowieso ondenkbaar dat het niet persoonsgebonden zou zijn. Telkens als er een kamerlid ruzie met de partij heeft gaan er stemmen op dat zo iemand zijn zetel zou moeten worden afgepakt, maar die stemmen zouden beter kunnen zwijgen tot ze hebben nagedacht.

Maar van een last is niet zomaar sprake. Misschien had ik moeten zeggen dat we dat juist wel letterlijk moeten nemen en dan is dit geen last. Afijn, waar het mij om gaat dat heel erg ver afstaat van het idee dat kamerleden hun eigen afweging maken in het algemeen belang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85995002
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Simpelweg niet meer zien zitten? En die mensen wil je de keuze geven om te kiezen voor hun dood? :{ Juist de mensen die het niet meer zien zitten zij gebaat bij hulp waardoor zij het juist wel weer gaan zien zitten. Euthanasie van ernstig zieke mensen vind ik niet zo'n probleem, maar je gaat depressieve mensen toch niet de keus geven voor euthanasie, dan ben je echt verkeerd bezig. En dat heeft niks met liberalisme te maken.
Hulp kost geld en de VVD wil geen geld geven aan 'zielige mensen' of het wordt zo duur onder hun bewind dat gewoon niemand meer hulp kan inroepen. :?
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85995054
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Nee hoor, GW heeft op religieuze grondslagen meer aanknooppunten met de SGP dan elke willekeurige andere partij. Al is het alleen al omdat ze beiden voor een grondwet zijn die bepaalde religieuze tradities uit willen sluiten.
Je bedoelt religieuze tradities van andere godsdiensten dan waar zij voor staan??
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
pi_85995099
Dit medisch-ethische moratorium zou voor mij een positief element zijn van dit gedrocht van een coalitie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85995182
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Zonder Klink c.s. heeft Rutte geen meerderheid meer. Ook al doet de SGP mee. Dus hij moet sowieso naar Thieme. ;)

De VVD zal de afschaffing van de bio-industrie steunen, als de PvdD de bezuinigingen van 18 mjd steunt. ;)
Iemand schreef dit al eerder, misschien toch maar kabinet Thiemen met gedoogsteun van al de anderen?? }) _O-
pi_85995230
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:56 schreef Jane het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer: Arme VVD-homo's.

Verder begin ik me zowaar op dit kabinet te verheugen. VVD en CDA volledig klem tussen aan de ene kant de enge moslimhaters en aan de andere kant de enge Gristenfundementalisten. Je verzint het gewoon niet. :')
_O- _O- Zit wat in!! Hoe krijgen ze het voor elkaar!!!!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:34:53 #196
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85995285
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:33 schreef xandra47 het volgende:

[..]

_O- _O- Zit wat in!! Hoe krijgen ze het voor elkaar!!!!
Door heel, héél graag te willen regeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85995307
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:29 schreef marcodej het volgende:
Dit medisch-ethische moratorium zou voor mij een positief element zijn van dit gedrocht van een coalitie.
Wat zijn precies de voordelen van een medisch-ethisch moratorium?
pi_85995357
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:27 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Je bedoelt religieuze tradities van andere godsdiensten dan waar zij voor staan??
Moslims uitsluiten zal al een stap zijn naar de theocratie waar de SGP naar streeft iig.

uit hun eigen statuten:

quote:
Godslastering
De Naam van God is heilig. Lastering van God, zoals Hij Zich in de Bijbel bekend maakt, dient te worden tegengegaan. Het verbod op godslastering wordt gehandhaafd. Ook dient bij het afleggen van de eed uitgegaan te worden van de christelijke eed. Ambtsgebeden en vloekverboden zijn belangrijke publieke uitingen van de erkenning van Gods Naam.
en daar wil je als liberale partij steun van krijgen in het geval dat er 1 a 2 dissidenten binnen het CDA tegenstribbelen? De PVV zou niet eens met zon partij moeten willen samenwerken vanwege de zgn vrijheid van meningsuiting.

[ Bericht 20% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 02-09-2010 19:47:10 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 19:38:04 #199
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85995397
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat zijn precies de voordelen van een medisch-ethisch moratorium?
Dat je mensen lekker lang pijn laat lijden, ook al smeken ze om te mogen sterven. Daar krijgen dit soort gristenfundies namelijk een harde van.

''Stil maar hoor schat, je lot is in de handen van Jezus.'' :r
pi_85995462
Ik snap wel dat de VVD dat niet op papier wil hebben. Maar het verhaal wordt er natuurlijk wel grotendeels oncontroleerbaar van.

Nu alleen de PvdD er nog bij en het Rariteitenkabinet is compleet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')