abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85991565
Ik vind het gewoon ironisch dat de partijen die normaal gesproken op ideologische gronden van het gedoogbeleid afwillen, nu opeens bereid zijn om gedoogsteun te verlenen.
pi_85991619
De SGP doet trouwens niet al te moeilijk over het verlenen van gedoogsteun als ik het zo lees. Sterker nog, er hoeft eigenlijk maar één wet niet voor te worden aangenomen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85991636
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik doelde er eigenlijk op dat hij een dramatisch verhaal afsteekt over de vereenzaming van ouderen. Dat probleem wordt echter getackled door lokale steunpunten. Vrijwilligers brengen bezoekjes aan eenzame bejaarden om te voorkomen dat zij wegkwijnen. Dergelijke steunpunten staan echter te boek als linkse hobby. Ze draaien namelijk op subsidie, want ook vrijwilligersinstellingen hebben behoefte aan goede leidinggevenden en daarom dus ook geld. Het beoogde rechtse kabinet wil juist de subsidies flink korten. Vandaar mijn reactie.
Ah oke, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik snap het nu. ^O^
pi_85991712
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:42 schreef Compatibel het volgende:
De SGP doet trouwens niet al te moeilijk over het verlenen van gedoogsteun als ik het zo lees. Sterker nog, er hoeft eigenlijk maar één wet niet voor te worden aangenomen.
een wet maar? volgensmij zijn zaken als euthenasie, abortus en zondagsopening er tenminste drie en ik denk dat die twee stemmen van de SGP niet zo makkelijk te waarborgen zijn door op een van de drie een (zwak) compromis te sluiten, al helemaal niet als je jezelf een liberale partij noemt..
pi_85991813
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

een wet maar? volgensmij zijn zaken als euthenasie, abortus en zondagsopening er tenminste drie en ik denk dat die twee stemmen van de SGP niet zo makkelijk te waarborgen zijn door op een van de drie een (zwak) compromis te sluiten, al helemaal niet als je jezelf een liberale partij noemt..
Ja er zullen wellicht meer voorwaarden aan verbonden zijn dan de hier vermelde euthanasiewet. Benieuwd of de SGP ook echt veranderingen gaat eisen of alleen genoegen neemt met stilstand op het gebied van medisch-ethische kwesties.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85991854
Dus zo willen ze het opstappen van Klink straks opvangen...
pi_85991875
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:51 schreef MaGNeT het volgende:
Dus zo willen ze het opstappen van Klink straks opvangen...
Dan heb je nog te weinig zetels.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:53:23 #158
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85991901
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Dan heb je nog te weinig zetels.
Als naast Klink die twee andere dissidenten ook ervoor passen het akkoord te steunen, zijn die 2 zetels van de SGP inderdaad te weinig.

Laten we het hopen.
pi_85991924
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ja er zullen wellicht meer voorwaarden aan verbonden zijn dan de hier vermelde euthanasiewet. Benieuwd of de SGP ook echt veranderingen gaat eisen of alleen genoegen neemt met stilstand op het gebied van medisch-ethische kwesties.
Ik denk dat de VVD net iets te liberaal is om op gedoogsteun van de SGP te willen rekenen, of dat er tenmiste een aantal liberalere VVDers die er geen zin in hebben, en als Rutte daar wel afhankelijk van wil zijn hoeft hij bij de volgende verkiezingen ook niet aan te komen dat hij een liberaal is.
pi_85991955
Ik wou al bijna gaan typen dat de meerderheid van de bevolking toch nooit achter zo een gedrocht van een regering zal staan, maarja genoeg zetels ..
pi_85991992
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD net iets te liberaal is om op gedoogsteun van de SGP te rekenen, of tenmiste een aantal liberalere VVDers die er geen zin in hebben, en als Rutte daar wel afhankelijk van wil zijn hoeft hij bij de volgende verkiezingen ook niet aan te komen dat hij een liberaal is.
De VVD is gewoon neoliberaal hoor, als in vrije markt - kleine overheid met weinig verantwoordelijkheden. Zolang het allemaal niet teveel kost kunnen medisch-ethische kwesties ze gewoon niet zoveel schelen.
pi_85992009
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin dit land goed te haten.
Zeg, wil je je -overigens meer dan terechte- walging over dit wangedrocht van een doodgeboren kabinet eens niet projecteren op ons verder prachtige kikkerlandje? }:|
pi_85992010
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:55 schreef Compatibel het volgende:
Ik wou al bijna gaan typen dat de meerderheid van de bevolking toch nooit achter zo een gedrocht van een regering zal staan, maarja genoeg zetels ..
Zetels zeggen niets over wat de bevolking van een kabinet vindt.
pi_85992043
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

De VVD is gewoon neoliberaal hoor, als in vrije markt - kleine overheid met weinig verantwoordelijkheden. Zolang het allemaal niet teveel kost kunnen medisch-ethische kwesties ze gewoon niet zoveel schelen.
Ik zou ze eerder neo-conservatief dan neo-liberaal noemen, ookal zijn er een aantal economische standpunten die meer naar het liberalisme neigen.
pi_85992054
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarbij komt dat ook zeker niet alle leden van de partijen die meedoen achter hun deelname staan, waarmee je praktisch alsnog op een minderheid in het land uitkomt.
  donderdag 2 september 2010 @ 18:00:26 #166
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85992099
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad, want Paars+ had absoluut geen meerderheid van de bevolking achter zich :) Geen enkel kabinet heeft een meerderheid van de bevolking achter zich, so be it.
pi_85992213
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik zou ze eerder neo-conservatief dan neo-liberaal noemen, ookal zijn er een aantal economische standpunten die meer naar het liberalisme neigen.
Waarom zou je ze zo noemen? In al hun standpunten spiegelt iets van het neoliberalisme door. Vrijheid slaat hier enkel op de markt en op de manier waarop tegen de burger wordt aangekeken. Deze wordt gedwongen 'vrij' te zijn, wat neer komt op verantwoording nemen voor het eigen lot. Op fok! lees je die instelling overal; wat je overkomt bepaal je zelf, en als dit je niet bevalt dan is het eigen schuld dikke bult.
pi_85992268
Gadver, ook de vrijheid over je eigen lichaam te mogen beslissen wordt door rechts te grabbel gegooid om maar op het pluche te kunnen zitten.

De VVD gooit zijn liberale gedachtegoed te grabbel en laten we het maar niet hebben over een partij die zegt vrijheid zo belangrijk te vinden dat ze zelfs de partij ernaar vernoemd hebben :{w
pi_85992326
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:04 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom zou je ze zo noemen? In al hun standpunten spiegelt iets van het neoliberalisme door. Vrijheid slaat hier enkel op de markt en op de manier waarop tegen de burger wordt aangekeken. Deze wordt gedwongen 'vrij' te zijn, wat neer komt op verantwoording nemen voor het eigen lot. Op fok! lees je die instelling overal; wat je overkomt bepaal je zelf, en als dit je niet bevalt dan is het eigen schuld dikke bult.
Als ik naar het te streven beleid op justitie en defensie kijk, zijn ze echt niet zo liberaal en hobbellen ze net zo graag met de CDA mee als het om het verbieden van geweldadige videogames, drugs gaat of het aanschaffen van vliegtuigen die tot op heden nog geen winst voor nederlandse bedrijven die er van mee zouden profiteren hebben opgehaald, om een wit voetje bij de amerikanen te scoren.

Als de VVD daarbij zou beslissen om voor extra gedoogsteun met de SGP in zee te gaan(die haaks staat op liberaal gedachtengoed) word simpelweg bewezen dat je voor het liberale gedachtengoed beter bij D66 of zelfs Groen Links terecht kunt.
  donderdag 2 september 2010 @ 18:20:38 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85992690
welp, verkeerde topic.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85992691
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:07 schreef Arcee het volgende:
Wat een kutkabinet gaat dit worden, zeg. De PVV en de SGP. :{w

Tot zover het liberale gedachtegoed van de VVD dus.
Dat gedachtegoed was al langer dood en begraven. En al definitief toen Rutte voor de verkiezingen als een dolle begon te flirten met Wilders :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85992878
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Eigenlijk is de VVD ook een vreemde partij. Liberaal én conservatief. Die stromingen kunnen botsen, zoals we zagen bij de lijsttrekkersverkiezing waar Rutte eigenlijk won. Maar dat was imo een pyrrusoverwinning voor de liberale VVD'er, want we kunnen constateren dat de VVD ook al voor de verkiezingen een steeds conservatiever koers insloeg.

Om het te illustreren kun je een vergelijking met de VS trekken.Dan kun je misschien wel zeggen dat zowel de Republikeinen als de Democraten vergeleken met een Nederlandse partij het dichtste bij de VVD staan.
pi_85993095
ik kan ook niet begrijpen hoe rutte een jaar geleden nog met pechtold en halsema wou, over groenrechts begon, en eigenlijk paars wel zag zitten, het nu aan zichzelf kan goedpraten dat ie met de anti-moslim én de christen-fundis in zee gaat.
pi_85993169
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:34 schreef Asphias het volgende:
ik kan ook niet begrijpen hoe rutte een jaar geleden nog met pechtold en halsema wou, over groenrechts begon, en eigenlijk paars wel zag zitten, het nu aan zichzelf kan goedpraten dat ie met de anti-moslim én de christen-fundis in zee gaat.
Simpel, het gaat hem om zijn achterban en die hebben liever CDA/PVV dan Paars+. Althans, dat is wat ik ervan meekrijg :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 2 september 2010 @ 18:56:54 #175
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85993879
Ik zeg het nog maar een keer: Arme VVD-homo's.

Verder begin ik me zowaar op dit kabinet te verheugen. VVD en CDA volledig klem tussen aan de ene kant de enge moslimhaters en aan de andere kant de enge Gristenfundementalisten. Je verzint het gewoon niet. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')