abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85993907
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als ik naar het te streven beleid op justitie en defensie kijk, zijn ze echt niet zo liberaal en hobbellen ze net zo graag met de CDA mee als het om het verbieden van geweldadige videogames, drugs gaat of het aanschaffen van vliegtuigen die tot op heden nog geen winst voor nederlandse bedrijven die er van mee zouden profiteren hebben opgehaald, om een wit voetje bij de amerikanen te scoren.

Als de VVD daarbij zou beslissen om voor extra gedoogsteun met de SGP in zee te gaan(die haaks staat op liberaal gedachtengoed) word simpelweg bewezen dat je voor het liberale gedachtengoed beter bij D66 of zelfs Groen Links terecht kunt.
Ik heb het consequent over neoliberaal gedachtengoed. GL en D66 staan voor een totaal ander (progressief) liberalisme, dat werkelijk voor vrijheid staat. Waar de overheid de burger actief ondersteund bij het benutten van deze vrijheid.

Drugs en games veroorzaken problemen, en problemen kosten geld. Ergo: my precious tax! Verspilling van belastinggeld gaat ten koste van de economische vrijheid van de burger et cetera.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85993963
Op wat zou je dan wel moeten stemmen als liberaal?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_85994052
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Wat versta je onder liberaal? Meestal wordt dan toch gedoeld op een kleine overheid en veel markt en laissez faire enzo.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85994217
:{.
I´m back.
pi_85994236
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:58 schreef MouzurX het volgende:
D66 ^O^ :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_85994303
Ik weet dat we het niet te letterlijk moeten nemen, maar een dergelijk akkoord staat wel heel ver af van "stemmen zonder last of ruggenspraak".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85994312
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:57 schreef Compatibel het volgende:
Drugs en games veroorzaken problemen, en problemen kosten geld. Ergo: my precious tax! Verspilling van belastinggeld gaat ten koste van de economische vrijheid van de burger et cetera.
Onzin natuurlijk. De problemen die drugs veroorzaken zijn marginaal en de kosten ervan vallen in het niet bij die van de bestrijding ervan. Of games überhaupt problemen veroorzaken is sowieso nog maar de vraag en dat het de economie een hoop oplevert is een feit. Dus vanuit economisch en belastingbetalers-gezichtspunt zou je dat nooit moeten willen verbieden. Kennelijk zijn het dus toch moral issues, waardoor de VVD zich laat kennen als een conservatieve partij.
pi_85994330
Whehe. Hoe groot kan de "liberale" faal nog worden?
pi_85994545
Mwah geloof er niet zoveel van, we zullen het zien :')
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:14:31 #185
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85994567
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

HUH? Dat drugs soms problemen veroorzaken kan ik nog (met moeite) inkomen, maar games? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?

Volgens mij staat de VVD niet bepaald kaarsrecht achter Hirsch Ballin als het gaat om het verbieden van gewelddadige games. Dat Plasschaart-wijf zei laatst nog dat de VVD hem niet zal steunen.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:17:43 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85994688
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat we het niet te letterlijk moeten nemen, maar een dergelijk akkoord staat wel heel ver af van "stemmen zonder last of ruggenspraak".
Stemmen zonder last is WEL letterlijk bedoeld. Waarom denk je dat ze kamerzetels persoonsgebonden hebben gemaakt???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85994715
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

HUH? Dat drugs soms problemen veroorzaken kan ik nog (met moeite) inkomen, maar games? Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?

Volgens mij staat de VVD niet bepaald kaarsrecht achter Hirsch Ballin als het gaat om het verbieden van gewelddadige games. Dat Plasschaart-wijf zei laatst nog dat de VVD hem niet zal steunen.
De reden van het mogelijk verbod op gewelddadige games is een gesuggereerd verband met agressief gedag, dat natuurlijk geld kost. Ik stel alleen maar dat verboden prima passen in het neoliberale gedachtegoed.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:22:12 #188
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85994852
Ja natuurlijk. Huur een tweekoppig, wereldvreemd Bijbelgenootschap in om tegen een zinderende stilstand op elk ethisch gebied je ongewenste gedrocht van een kabinet te ondersteunen. Sodetering zeg, zijn die fractieleiders wel helemaal goed in hun paasei? :') Make it stop!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85994903
Dit zou jammer zijn, je eigen leven is nou precies iets waarover je zelf hoort te beslissen en wat verder niemand aan gaat. Aan de andere kant, als dit het enige punt voor de SGP is dan valt het me 200% mee, ik had dit punt wel verwacht maar daar bovenop nog wel wat andere puntjes (status quo behouden wat betreft abortus, weigerambtenaren en de zondagrust om een paar dingen te noemen). Los van deze in mijn punten negatieve (maar geen wereldschokkende punten) kan gedoogsteun van de SGP wel voor wat positieve punten zorgen naar mijn mening, zoals het beter beschermen van de vrijheid van godsdienst, onderwijs en vereniging.
pi_85994978
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Stemmen zonder last is WEL letterlijk bedoeld. Waarom denk je dat ze kamerzetels persoonsgebonden hebben gemaakt???
Het is sowieso ondenkbaar dat het niet persoonsgebonden zou zijn. Telkens als er een kamerlid ruzie met de partij heeft gaan er stemmen op dat zo iemand zijn zetel zou moeten worden afgepakt, maar die stemmen zouden beter kunnen zwijgen tot ze hebben nagedacht.

Maar van een last is niet zomaar sprake. Misschien had ik moeten zeggen dat we dat juist wel letterlijk moeten nemen en dan is dit geen last. Afijn, waar het mij om gaat dat heel erg ver afstaat van het idee dat kamerleden hun eigen afweging maken in het algemeen belang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85995002
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Simpelweg niet meer zien zitten? En die mensen wil je de keuze geven om te kiezen voor hun dood? :{ Juist de mensen die het niet meer zien zitten zij gebaat bij hulp waardoor zij het juist wel weer gaan zien zitten. Euthanasie van ernstig zieke mensen vind ik niet zo'n probleem, maar je gaat depressieve mensen toch niet de keus geven voor euthanasie, dan ben je echt verkeerd bezig. En dat heeft niks met liberalisme te maken.
Hulp kost geld en de VVD wil geen geld geven aan 'zielige mensen' of het wordt zo duur onder hun bewind dat gewoon niemand meer hulp kan inroepen. :?
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85995054
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Nee hoor, GW heeft op religieuze grondslagen meer aanknooppunten met de SGP dan elke willekeurige andere partij. Al is het alleen al omdat ze beiden voor een grondwet zijn die bepaalde religieuze tradities uit willen sluiten.
Je bedoelt religieuze tradities van andere godsdiensten dan waar zij voor staan??
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
pi_85995099
Dit medisch-ethische moratorium zou voor mij een positief element zijn van dit gedrocht van een coalitie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85995182
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Zonder Klink c.s. heeft Rutte geen meerderheid meer. Ook al doet de SGP mee. Dus hij moet sowieso naar Thieme. ;)

De VVD zal de afschaffing van de bio-industrie steunen, als de PvdD de bezuinigingen van 18 mjd steunt. ;)
Iemand schreef dit al eerder, misschien toch maar kabinet Thiemen met gedoogsteun van al de anderen?? }) _O-
pi_85995230
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:56 schreef Jane het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer: Arme VVD-homo's.

Verder begin ik me zowaar op dit kabinet te verheugen. VVD en CDA volledig klem tussen aan de ene kant de enge moslimhaters en aan de andere kant de enge Gristenfundementalisten. Je verzint het gewoon niet. :')
_O- _O- Zit wat in!! Hoe krijgen ze het voor elkaar!!!!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:34:53 #196
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85995285
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:33 schreef xandra47 het volgende:

[..]

_O- _O- Zit wat in!! Hoe krijgen ze het voor elkaar!!!!
Door heel, héél graag te willen regeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85995307
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:29 schreef marcodej het volgende:
Dit medisch-ethische moratorium zou voor mij een positief element zijn van dit gedrocht van een coalitie.
Wat zijn precies de voordelen van een medisch-ethisch moratorium?
pi_85995357
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:27 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Je bedoelt religieuze tradities van andere godsdiensten dan waar zij voor staan??
Moslims uitsluiten zal al een stap zijn naar de theocratie waar de SGP naar streeft iig.

uit hun eigen statuten:

quote:
Godslastering
De Naam van God is heilig. Lastering van God, zoals Hij Zich in de Bijbel bekend maakt, dient te worden tegengegaan. Het verbod op godslastering wordt gehandhaafd. Ook dient bij het afleggen van de eed uitgegaan te worden van de christelijke eed. Ambtsgebeden en vloekverboden zijn belangrijke publieke uitingen van de erkenning van Gods Naam.
en daar wil je als liberale partij steun van krijgen in het geval dat er 1 a 2 dissidenten binnen het CDA tegenstribbelen? De PVV zou niet eens met zon partij moeten willen samenwerken vanwege de zgn vrijheid van meningsuiting.

[ Bericht 20% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 02-09-2010 19:47:10 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 19:38:04 #199
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85995397
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat zijn precies de voordelen van een medisch-ethisch moratorium?
Dat je mensen lekker lang pijn laat lijden, ook al smeken ze om te mogen sterven. Daar krijgen dit soort gristenfundies namelijk een harde van.

''Stil maar hoor schat, je lot is in de handen van Jezus.'' :r
pi_85995462
Ik snap wel dat de VVD dat niet op papier wil hebben. Maar het verhaal wordt er natuurlijk wel grotendeels oncontroleerbaar van.

Nu alleen de PvdD er nog bij en het Rariteitenkabinet is compleet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')