Kun je verwachten. Kun je mij die mail ook effe PM'en, en het mailadres? Scheelt mij weer moeitequote:Op woensdag 1 september 2010 19:23 schreef Casp505 het volgende:
Mail terug gehad. Het zou er binnen 6 weken op moeten staan. Houdt voor mij in dat ik nog een week moet wachten.
Ongetwijfeld kan ik hetzelfde mailtje over een week weer sturen
Ik heb de mijne al geblokkeerd....... dus geen idee of de 20 euro er al bij staat... Ook geen zin om te bellen om te unlockenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier wel al een tijdje. Gewoon laten staan, staat nu 21 euro op, te wachten tot OF hun rente beter wordt, OF ze die achterlijke login-vragen opdoeken.
Geblokkkeerd? Waarom?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb de mijne al geblokkeerd....... dus geen idee of de 20 euro er al bij staat... Ook geen zin om te bellen om te unlocken
Waarschijnlijk gewoon 3x het verkeerde antwoord gegeven op die vraag bij het inloggen. Had ik ook meteen de eerste keer dat ik wilde inloggen. Toen ik belde werd ik trouwens wel snel en goed geholpen.quote:
Niet als je onder de oude voorwaarden hebt ingeschreven.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:22 schreef caroline88 het volgende:
Die vragen zijn voor onze veiligheid maar ik vind ze heel irritant. Ook dat je 6 verschillende vragen moet invullen.
Aangezien alle vragen met "moeder" of "vader" erin afvallen, bleef er maar weinig keus over.
Ben benieuwd wanneer wij onze premie krijgen (peildatum is 30-9 dus het kan pas in oktober).
Dat dat kan in dit land ...quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:46 schreef Gnittoo het volgende:
Dirk Scheringa gaat weer bankieren
SPANBROEK - Dirk Scheringa gaat weer in bankzaken. De voormalig DSB-topman is gevraagd voor een nieuw op te richten internetbank waarmee hij de aanval wil openen op de gevestigde financiële orde in ons land. Scheringa treedt in een exclusief interview voor het eerst sinds de val van zijn imperium naar buiten
http://www.telegraaf.nl/b(...)nkieren__.html?p=1,1
klopt... ik denk dat ik de voornaam van mn oma fout gespeld had.... ofzo.. Ja heuj ik vond het ook stomme vragen en had niet door dat ik ze echt elke keer nodig zou hebben.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:42 schreef Casp505 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon 3x het verkeerde antwoord gegeven op die vraag bij het inloggen. Had ik ook meteen de eerste keer dat ik wilde inloggen. Toen ik belde werd ik trouwens wel snel en goed geholpen.
Maar beter schaffen ze het af, of geven ze je de optie om die veiligheidsvragen wel/niet te gebruiken. Heb ik ook al naar ze gemaild, maar die mail verdwijnt dan toch ergens in een grote map met rotzooi (en dan ben ik nog optimistisch, waarschijnlijk gewoon verwijderd).
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:36, na oproep Lakeman en overbelasting website DSB op 1 oktober 2009, schreef darktower het volgende:
Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
quote:Op zondag 5 september 2010 09:27 schreef darktower het volgende:
"...volgende week het DSB-boek Project Homerus aan Dirk Scheringa presenteer".
Is dat wat, die Ohra maandspaarrekening?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb ook te vaak foute antwoorden gegeven bij het inloggen bij BoS. Ooooooooit ga ik wel eens bellen en dan ook meteen de boel opdoeken.
Ik heb de rekeningen bij MoneYou opgeheven, bijna alles staat nu bij de Leaseplanbank en op de Ohra maandspaarrekening..
max 250 per maand en opgebouwde rente kun je niet direct inzienquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat wat, die Ohra maandspaarrekening?
Ik ook niet. Er stond in mijn mail dat het 6 weken na activatiedatum was, dus dat zou volgens mij morgen betekenen. Als het er morgen niet op staat, stuur ik vrijdag een mail en zodra ik het geld heb open ik een andere spaarrekening. Ik houd er totaal niet van om achter dit soort dingen aan te moeten gaan.quote:
Doe ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Casp505 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Er stond in mijn mail dat het 6 weken na activatiedatum was, dus dat zou volgens mij morgen betekenen. Als het er morgen niet op staat, stuur ik vrijdag een mail en zodra ik het geld heb open ik een andere spaarrekening. Ik houd er totaal niet van om achter dit soort dingen aan te moeten gaan.
Hier ook nietquote:Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Casp505 het volgende:
Wat een verrassing! De 20 euro nog steeds niet bijgeschreven![]()
Wat is het beste alternatief voor BoS? Ik lees steeds LPB, maar die accepteren toch geen nieuwe klanten meer? Moneyou?
Nwah, sinds dat de AFM aangekondigd heeft een onderzoek te doen naar kartelvorming heeft oa Obvion alle rentevasteperioden al 3 keer verlaagd.quote:Op zondag 5 september 2010 09:27 schreef darktower het volgende:
Tijd voor een tvp'tje.
De hypotheekrentes niet omlaag.
-spam-
Ik heb 4-8 1 euro overgemaakt. Dat is nu dus 5 weken en een dag geleden. Rekening heb ik overigens al tijdens de 'oude' voorwaarden geopend.quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:03 schreef Casp505 het volgende:
Net BoS weer gemaild ivm het niet ontvangen van de 20 euro. Hopelijk wordt dit nu geregeld en krijg ik niet een standaardberichtje terug..
Ik precies een week eerder. Ik heb deze keer niet binnen 1 dag antwoord op mn mail. Zal er goed naar gekeken worden nu, of lezen ze m gewoon 'niet'? Klaagklaagklaagquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb 4-8 1 euro overgemaakt. Dat is nu dus 5 weken en een dag geleden. Rekening heb ik overigens al tijdens de 'oude' voorwaarden geopend.
¤ 30,- plus 2,4%.quote:
Creatief rekenen...quote:Op maandag 13 september 2010 12:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
¤ 30,- plus 2,4%.
Na een jaar is je saldo: ¤ 1.054,72.
Ik had 1 euro gestort, staat nu 21 euro op, en met 2,4% rente heb ik na een jaar 21,50: 2050% rentequote:Op maandag 13 september 2010 12:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
¤ 30,- plus 2,4%.
krijg je geen rente over die 30 euro?quote:Op maandag 13 september 2010 12:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
¤ 30,- plus 2,4%.
He dat heb ik ook!!!quote:Op maandag 13 september 2010 13:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik had 1 euro gestort, staat nu 21 euro op, en met 2,4% rente heb ik na een jaar 21,50: 2050% rente
Jawel:quote:
Waarom?quote:
Omdat je gewoon 2,4% rente krijgt. Die 30 euro is gewoon 30 euro, wanneer iemand 10.000 stort zou zijn rentepercentage volgens jou ineens een heel stuk lager zijn dan die 5,4%. Vandaar creatief rekenen.quote:
Ja, maar de minimum-inleg is nu ¤ 1.000,- (per rekening)quote:Op maandag 13 september 2010 17:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat je gewoon 2,4% rente krijgt. Die 30 euro is gewoon 30 euro, wanneer iemand 10.000 stort zou zijn rentepercentage volgens jou ineens een heel stuk lager zijn dan die 5,4%. Vandaar creatief rekenen.
Als je er een definitie-kwestie van gaat maken is het helemaal onzinquote:Op maandag 13 september 2010 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, maar de minimum-inleg is nu ¤ 1.000,- (per rekening)
Daar krijg je ¤ 30,- voor en een rentevergoeding van 2,4% (variabel)
ergo: het verwachte interest na een jaar is ¤ 54,72 oftewel 5,472%.
Creatief rekenen? Mwah, eerder definitie-kwestie.
En over dat welkomstgeschenk krijg je ook interest, wat typischquote:Op maandag 13 september 2010 17:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je er een definitie-kwestie van gaat maken is het helemaal onzinDie 30 euro is per definitie geen rente, maar een soort welkomstgeschenk.
Raar trouwens dat ze in de reclame vandaag nog roepen dat die actie geldig is tot 1 septemberquote:Op zondag 12 september 2010 21:20 schreef GSbrder het volgende:
Net een rekening bij BoS geopend.
Vond 5,4 % op jaarbasis wel een beetje veel, maar ach, wie niet waagt.
komt doordat er een zeer beperkende voorwaarde is:quote:Op woensdag 15 september 2010 12:34 schreef Aether het volgende:
Nog niet gezien hier:
Centraal beheer RentePlús-rekening.
Vrij opneembaar, 2,60% en maandelijkse renteuitkering.
quote:Voordeel via uw werkgever
Om een RentePlús Rekening te kunnen openen moet de werkgever van u of uw partner afspraken gemaakt hebben met Centraal Beheer Achmea! In stap 1 vragen wij u daarom uw werkgever te selecteren.
Heb begrepen dat die stap gewoon is over te slaan.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
komt doordat er een zeer beperkende voorwaarde is:
[..]
dan ben ik wel benieuwd hoe en wat? want kan nog wel een spaarrekening gebruiken voor spreiding en een goed %!quote:Op woensdag 15 september 2010 12:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb begrepen dat die stap gewoon is over te slaan.
Staat bijvoorbeeld ook op spaarinformatie.nl: ‘Afspraak met werkgever ondanks tekst op site niet noodzakelijk’.
je had in 2008 een tijdelijke optie om te openen zonder deze voorwaarde, waarbij je het bedrag tot 9-9-2009 moest laten staan voor de rente (en anders 1% opnamekosten met minimum van 15 euro)quote:Op woensdag 15 september 2010 12:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb begrepen dat die stap gewoon is over te slaan.
Staat bijvoorbeeld ook op spaarinformatie.nl: ‘Afspraak met werkgever ondanks tekst op site niet noodzakelijk’.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 16 september 2010 08:12 schreef Goover het volgende:
Ik spaar bij de ING, maar die zie ik nergens in de lijstjes terugkomen. Hoe komt dat?
Nominale rente is toch altijd iets lager dan effectieve rente? Beetje vaag om daar op zo'n manier mee te adverteren dan?quote:........................
Andere suggesties van MoneYou:
MoneYou Kwartaal Spaarrekening: 2,50%*
MoneYou Sparen 6 maanden Vast: 2,40% **
.........................Effectief op jaarbasis.
**) Nominaal op jaarbasis.
Die voorwaarden gelden volgens mij niet meer. Kan er in de voorwaarden niets terugvinden.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
je had in 2008 een tijdelijke optie om te openen zonder deze voorwaarde, waarbij je het bedrag tot 9-9-2009 moest laten staan voor de rente (en anders 1% opnamekosten met minimum van 15 euro)
Nu kom je de stap niet meer voorbij zonder iets te moeten kiezen.
Degenen die hem nog hebben krijgen idd wel 2,6%.
ING staat bijna altijd onderaan...quote:Op donderdag 16 september 2010 09:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Ah, wacht, het zijn klassementen en geen lijstjes van alle mogelijkheden
Meteen op de info pagina:quote:Op donderdag 16 september 2010 09:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Die voorwaarden gelden volgens mij niet meer. Kan er in de voorwaarden niets terugvinden.
[..]
En dan als je gaat aanvragen is stap 1: Werkgever selecteren. Hier kun je niet om heen.quote:RentePlus Rekening
Sparen met een hoge rente van 2,6% en vrij opneembaar!
De RentePlús Rekening is speciaal voor werknemers die via hun werkgever korting krijgen bij Centraal Beheer Achmea. Met de RentePlús Rekening krijgt u een hoge rente van 2,6%. Heeft u uw geld nodig? Geen probleem. U kunt op elk moment een bedrag opnemen van uw rekening. En in tegenstelling tot heel veel andere banken wordt de rente maandelijks achteraf bijgeschreven. Gemakkelijk en zorgeloos sparen dus!
Als je bij werkgever en plaats beide geen invult kunje verder met de aanvraag.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
En dan als je gaat aanvragen is stap 1: Werkgever selecteren. Hier kun je niet om heen.
Heb je bij al die banken een ton weggezet om niet buiten het garantiestelsel te vallen?quote:Op donderdag 16 september 2010 17:04 schreef trekker25 het volgende:
ik heb nu spaar bij de volgende:
AEGON
Leaseplan
OHRA
SNS
Rabo
Moneyou
Als het goed is bots hier niks mee he, volgens het DGS?
geen ton maar ik spreid mijn geld gewoon graag goed. en deze hebben allemaal een rente % van rond de 2.5, dus waarom zou ik het niet netjes opdelen!quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:03 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb je bij al die banken een ton weggezet om niet buiten het garantiestelsel te vallen?
Heb je wel aangegeven dat je het spaarloon wilt ontvangen?quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:56 schreef trekker25 het volgende:
iemand ook spaarloon een ING rekening staan die automatisch zou over moeten boeken? Want heb nog niks van hun gezien op me rabo rekening!
yup... maar nog maar ff afwachten!quote:Op zondag 19 september 2010 16:08 schreef tehoef het volgende:
[..]
Heb je wel aangegeven dat je het spaarloon wilt ontvangen?
Waarom boek je niet alles over naar een Profijtrekening? Daar krijg je drie maanden 2,5% gevolgd door 2,1%. Scheelt toch weer wat.quote:Op zondag 19 september 2010 15:48 schreef CubicX het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor.
Ik heb sinds jaar en dag (toen ik nog een klein kind was hebben mijn ouders een rekening voor mij geopend) heb ik een rekening bij de ING (toen nog Postbank). Ik heb een loyaalrekening als spaarrekening, maar deze levert echt weinig rente op (1.25%). Ik wil dus mijn spaargeld overhevelen naar een bank met meer rente
.
Bank of Scotland lijkt me wel wat en levert een stuk meer op wat betreft rente. Alleen weet ik niet 100% zeker of ik dit geld ten alle tijde kan terugstorten naar mijn ING betaalrekening (wat nu wel kan met mijn ING loyaalrekening)? Ik verwacht het spaargeld niet snel nodig te hebben, maar als het moet wil ik het wel gewoon kunnen opnemen. Kan een ING betaalrekening als tegenrekening opgegeven worden?
Moet je er wel minimaal 25K op hebben staan.quote:Op zondag 19 september 2010 20:49 schreef Mighty het volgende:
[..]
Waarom boek je niet alles over naar een Profijtrekening? Daar krijg je drie maanden 2,5% gevolgd door 2,1%. Scheelt toch weer wat.
Met een Toprekening hoeft dat niet en dan heb je 2,1% na de actieperiode. De Proftijrekening was trouwens 2,3% na de actieperiode zag ik net. Foutje.quote:Op zondag 19 september 2010 20:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Moet je er wel minimaal 25K op hebben staan.
Waar ben je bang voor, dat de marsmannetjes je geld opeten als je het verplaatst? 1,2% verschil kan op jaarbasis heel wat schelen als je een flink bedrag aan spaargeld hebt.quote:Op zondag 19 september 2010 22:22 schreef GotC het volgende:
Tvp, gezien ik wat spaargeld heb staan bij de Rabobank (1,8% rente), maar het voor 2 jaar vast wil laten zetten.. Heb al wat rond gekeken, en NIBC (3,0 % voor 2 jaar) leek me wel wat.
Maar durf nog niet zo goed? Nog nooit ergens anders m'n geld gehad behalve bij de Rabo.
Ik ga niet zo losjes met m'n geld om, wil alles zeker weten voordat ik het overzet? Lijkt me logisch.quote:Op zondag 19 september 2010 22:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor, dat de marsmannetjes je geld opeten als je het verplaatst? 1,2% verschil kan op jaarbasis heel wat schelen als je een flink bedrag aan spaargeld hebt.
Het valt onder het DGS en is verder een bank die net zo betrouwbaar is als de meeste andere grote banken. Daarom snap ik niet waarom je het niet zou durven.quote:Op zondag 19 september 2010 22:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ga niet zo losjes met m'n geld om, wil alles zeker weten voordat ik het overzet? Lijkt me logisch.
True, daarom ga ik denk ik wel voor die bank. Effe nachtje over slapen en dan maar overzetten.quote:Op zondag 19 september 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het valt onder het DGS en is verder een bank die net zo betrouwbaar is als de meeste andere grote banken. Daarom snap ik niet waarom je het niet zou durven.
Dat is opzich ook aantrekkelijk, maar wat is het voordeel van de ING Toprekening boven de Bank of Scotland (2.4% rente)?quote:Op zondag 19 september 2010 20:55 schreef Mighty het volgende:
[..]
Met een Toprekening hoeft dat niet en dan heb je 2,1% na de actieperiode. De Proftijrekening was trouwens 2,3% na de actieperiode zag ik net. Foutje.
Ik ontvang geen afschriften meer.quote:Origineel afschrift en/of-rekening
Wij vragen u een origineel afschrift van uw en/of-rekening van uw bank(giro)rekening mee te sturen:
- als u een rekening op twee namen bij ons aanvraagt of
- als uw eerste tegenrekening een en/of-rekening is.
Na controle ontvangt u uw originele afschrift van ons retour.
Een 'Nederlandse' bank tegenover een onbekende overzeese bank. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben om m'n spaargeld naar Schotland te sturen, net als dat ik destijds Icesave niet vertrouwde en niet geheel onterecht blijkt. Ik zou echt geen 50K daar opzetten voor misschien 200 euro extra per jaar.quote:Op maandag 20 september 2010 16:28 schreef CubicX het volgende:
[..]
Dat is opzich ook aantrekkelijk, maar wat is het voordeel van de ING Toprekening boven de Bank of Scotland (2.4% rente)?
Icesave en BoS zijn nou niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Een 'Nederlandse' bank tegenover een onbekende overzeese bank. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben om m'n spaargeld naar Schotland te sturen, net als dat ik destijds Icesave niet vertrouwde en niet geheel onterecht blijkt. Ik zou echt geen 50K daar opzetten voor misschien 200 euro extra per jaar.
Elke normale Nederlandse bank heeft de mogelijkheid om afschriften te downloaden in PDF. Daarmee kan je gewoon een recent afschrift downloaden, uitprinten en opsturen (of mailen).quote:Op maandag 20 september 2010 19:06 schreef xaban06 het volgende:
Ik wilde bij OHRA een Spaarrekening openen, maar:
[..]
Ik ontvang geen afschriften meer.
Wat te doen?
Mij best als jij er wel vertrouwen in hebt. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet.quote:Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Icesave en BoS zijn nou niet echt vergelijkbaar.
Het mijne ook niet, maar een bank die zo'n 300 jaar bestaat en wereldwijd opereert vergelijken met Icesave raakt natuurlijk kant noch wal.quote:Op maandag 20 september 2010 19:36 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Mij best als jij er wel vertrouwen in hebt. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet.
Ik zag het inderdaad op de site, niet verkeerd 2.6%quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:24 schreef Aether het volgende:
Bank of Scotland
Internet Spaarrekening - 2,40% » 2,60%
Landsbanki bestond ook al meer dan 100 jaar en stond tot kort voor de val ook niet aangeschreven als slechte bank. Ik hou het vanaf nu liever bij banken die onder het Nederlandse garantiestelsel vallen en de 2,61% die ik bij Aegon krijg geeft me tot nu toe geen reden om over te stappenquote:Op maandag 20 september 2010 19:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het mijne ook niet, maar een bank die zo'n 300 jaar bestaat en wereldwijd opereert vergelijken met Icesave raakt natuurlijk kant noch wal.
Hmm, even kijken of Aegon volgt. Zit daar nu op 2,5%quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:24 schreef Aether het volgende:
Bank of Scotland
Internet Spaarrekening - 2,40% » 2,60%
Minimaal 25k + 250 per maand erbij is niet verkeerdquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Landsbanki bestond ook al meer dan 100 jaar en stond tot kort voor de val ook niet aangeschreven als slechte bank. Ik hou het vanaf nu liever bij banken die onder het Nederlandse garantiestelsel vallen en de 2,61% die ik bij Aegon krijg geeft me tot nu toe geen reden om over te stappen
Als je niet minimaal 25k hebt heeft mierenneuken over een paar tiende spaarrente ook geen zin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Minimaal 25k + 250 per maand erbij is niet verkeerdIk spreid het een en ander waardoor mijn rente iets lager uitvalt helaas...
Je moet ergens beginnen he. En jong geleerd is oud gedaanquote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als je niet minimaal 25k hebt heeft mierenneuken over een paar tiende spaarrente ook geen zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |