abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:36:40 #251
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_73472859
Dat doet hij al: 4,25% voor 5-jaars deposito, hoogste rente nu. Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:39:32 #252
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73478572
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:36 schreef darktower het volgende:
Dat doet hij al: 4,25% voor 5-jaars deposito, hoogste rente nu. Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
Dat u DSB bank nog vertrouwd. Ik doe nooit zaken met ze en nu helemaal niet meer.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:46:37 #253
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73478720
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef announcement het volgende:
Rabobank loyaalsparen is gezakt van 4,2% naar 2,6% (voor saldi vanaf 20K). Niet dat ze dat hun klanten even laten weten
Wanneer gaat die hypotheekrente nu een keer omlaag??
Niet. Lenen wordt flink duurder de komende piriode en sparen wordt onaantrekkelijk gemaakt door de banken zelf. Die crisis zal toch betaald moeten worden en in dit geval zijn de spaarders de dupe en straks komen ook de consumenten aan de beurt. Betalen voor overboeken op internet, betalen voor opnemen van je geld en betalen als je geld stort. Dat soort taferelen ga je krijgen.

Voorbeeld, overboeken 1 euro per overboeking. Opname geld betaal je straks als voorbeeld 1% per opname bedrag tot een maximum van 100 euro. Geld storten kost je dan weer 2,50 per storting tot een maximaal bedrag van 2500 euro daarboven weer 0,5 procent. Administratie kosten noemen ze dat.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:24:59 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_73496524
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Niet. Lenen wordt flink duurder de komende piriode en sparen wordt onaantrekkelijk gemaakt door de banken zelf. Die crisis zal toch betaald moeten worden en in dit geval zijn de spaarders de dupe en straks komen ook de consumenten aan de beurt. Betalen voor overboeken op internet, betalen voor opnemen van je geld en betalen als je geld stort. Dat soort taferelen ga je krijgen.

Voorbeeld, overboeken 1 euro per overboeking. Opname geld betaal je straks als voorbeeld 1% per opname bedrag tot een maximum van 100 euro. Geld storten kost je dan weer 2,50 per storting tot een maximaal bedrag van 2500 euro daarboven weer 0,5 procent. Administratie kosten noemen ze dat.
Wat is je bron?
pi_73506312
Dit is ook mooi zeg, MoneYou kan mijn geld zien gaan als ik maandag terugkom van vakantie:
quote:
From: MoneYou Sparen [mailto:Sparen@moneyou.nl]
Sent: Thu 10/8/2009 1:05 PM
To: Tha_Duck
Subject: RE: MoneYou spaarrekening

Geachte heer Tha_Duck,



Hartelijk dank voor uw getoonde interesse in MoneYou Sparen.



Helaas is het niet mogelijk om nieuwe tegenrekening toe te voegen aan uw MoneYou Spaarrekening.



Uitbetaling is -in verband met veiligheidsoverwegingen- uitsluitend mogelijk door dit over te laten boeken op de bij die spaarrekening behorende tegenrekening.

Indien u de opgegeven tegenrekening wenst te wijzigen, adviseren wij u graag om uw lopende rekening op te zeggen en een nieuwe aanvraag in te dienen met de juiste tegenrekening.



Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Vele andere antwoorden kunt u vinden bij de veelgestelde vragen op de website van MoneYou:

http://www.moneyou.nl/Klantenservice/Veelgestelde+vragen/



Hebt u nog vragen naar aanleiding van dit bericht?

Neem dan contact op met MoneYou per mail sparen@moneyou.nl <mailto:sparen@moneyou.nl> of bel onze Klantenservice 0800 666 3993 (gratis).



Met vriendelijke groet,

Moneyou sparen


( 0800 666 3993
+ sparen@moneyou.nl
8 www.moneyou.nl/sparen <http://www.moneyou.nl/sparen>

Postadres: Science Business Park 404, 1098 XH te Amsterdam
Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:18:18 #256
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73511555
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Voorbeeld, overboeken 1 euro per overboeking. Opname geld betaal je straks als voorbeeld 1% per opname bedrag tot een maximum van 100 euro. Geld storten kost je dan weer 2,50 per storting tot een maximaal bedrag van 2500 euro daarboven weer 0,5 procent. Administratie kosten noemen ze dat.
Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.
Net als de posten boven mij ben ik erg nieuwsgierig naar je bron.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73511927
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Dit is ook mooi zeg, MoneYou kan mijn geld zien gaan als ik maandag terugkom van vakantie:
[..]

Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!
Bij de meeste banken is het wel mogelijk een tegenrekening te wijzigen. Toevoegen is meestal idd niet mogelijk.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.
Net als de posten boven mij ben ik erg nieuwsgierig naar je bron.
In het buitenland is dit vaak normaal. Nederlandse banken zijn behoorlijk goedkoop (bijv. jaarlijkse kosten voor een rekening).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:46:12 #258
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73512137
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.
Net als de posten boven mij ben ik erg nieuwsgierig naar je bron.
De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:01:08 #259
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73512446
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.
Oooohwwww, een voorstel. Dan wacht ik nog wel even af.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:02:53 #260
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73512486
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij de meeste banken is het wel mogelijk een tegenrekening te wijzigen. Toevoegen is meestal idd niet mogelijk.
[..]

In het buitenland is dit vaak normaal. Nederlandse banken zijn behoorlijk goedkoop (bijv. jaarlijkse kosten voor een rekening).
We zitten niet in het buitenland maar in NL.
En ik betaal op mijn zakenrekening al per transactie. Sterker nog: ik betaal al als ik mijn saldo wil controleren. Dus ook in NL is het niet onbekend. En dan betalen we ook nog eens een maandelijks vast bedrag.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:53:55 #261
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_73549386
Het gaat hier om de SEPA (Single Euro Payments Area).
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5iszwtoxv
'Het onderscheid tussen nationale en internationale betalingen gaat geleidelijk verdwijnen..... De vraag is nog wel of de kosten voor de consument zullen stijgen of dalen'

Zie ook: http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5jem7p3v7
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:54:58 #262
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73549415
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:53 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Het gaat hier om de SEPA (Single Euro Payments Area).
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5iszwtoxv
'Het onderscheid tussen nationale en internationale betalingen gaat geleidelijk verdwijnen..... De vraag is nog wel of de kosten voor de consument zullen stijgen of dalen'

Zie ook: http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5jem7p3v7
Zoals het nu eruit ziet gaan de kosten stijgen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:20:22 #263
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_73557014
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Dit is ook mooi zeg, MoneYou kan mijn geld zien gaan als ik maandag terugkom van vakantie:
[..]

Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!
Wat een rare logica? Je krijgt een mail over het geld overboeken naar een tegenrekening van MoneYou, en daarna begin je over fluiten naar je geld bij DSB? De staat staat gewoon garant tot 100.000 EUR bij zowel MoneYou als DSB, dus zolang je daar onder zit is er niks aan de hand.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:50:29 #264
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73605118
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. [b]Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken[/b] zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.
Alle bedrijven zouden graag de tarieven gelijktrekken, dat noemen we kartelvorming, en dat is gelukkig gewoon verboden.
censuur :O
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:15:47 #265
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73605870
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Alle bedrijven zouden graag de tarieven gelijktrekken, dat noemen we kartelvorming, en dat is gelukkig gewoon verboden.
Klopt alleen hebben ze nu iets op gevonden alleen wordt er getoets of het niet in de strijd met de wet is. Rente bijvoorbeeld wordt administratie kosten. Dan mogen ze wel weer boven die 16% zitten.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73606040
Iemand nog tips voor een leuke deposito?

Komen binnenkort onverwacht 2 deposito's (10jr) vrij (DSB )
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 oktober 2009 @ 12:39:33 #267
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73606679
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef darktower het volgende:

[..]

Wat een rare logica? Je krijgt een mail over het geld overboeken naar een tegenrekening van MoneYou, en daarna begin je over fluiten naar je geld bij DSB? De staat staat gewoon garant tot 100.000 EUR bij zowel MoneYou als DSB, dus zolang je daar onder zit is er niks aan de hand.
TSD kan dus nu niet bij het geld van DSB. Wegens de curatele die nu geldt. Enige reden om een andere tegenrekening te krijgen bij Money You is blijkbaar om de rekening helemaal te stoppen en een nieuwe aan te vragen. Wel een beetje vreemd, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 12-10-2009 13:42:03 (TD is natuurlijk niet direct een TS he ;)) ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73608212
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:21 schreef the_undertaker het volgende:
Iemand nog tips voor een leuke deposito?

Komen binnenkort onverwacht 2 deposito's (10jr) vrij (DSB )
LOL. da's ook een manier om je geld vrij te krijgen
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:35:00 #269
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73608532
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

TS kan dus nu niet bij het geld van DSB. Wegens de curatele die nu geldt. Enige reden om een andere tegenrekening te krijgen bij Money You is blijkbaar om de rekening helemaal te stoppen en een nieuwe aan te vragen. Wel een beetje vreemd, toch?
De DSB kan naar het topic 'banken zonder rente'
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 oktober 2009 @ 13:54:28 #270
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73609233
Hoor ik ineens opmerking dat er in de kamer is gesproken om ook de achtergestelde deposito's in de bankgarantie mee te nemen...
Duh dan is toch het hele idee van die achtergestelde deposito's weg?

Krijg je dus weer dezelfde rente als bij een gewoon deposito.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73611525
Zo,de DSB is gereduceerd naar 0%.. Fijn
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 oktober 2009 @ 15:26:54 #272
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73612233
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo,de DSB is gereduceerd naar 0%.. Fijn
Dat wordt dus bellen naar MoneYou met de vraag hoe je in dit uitzonderingsgeval je rekeningnummer toch kan wijzigen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73612673
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat wordt dus bellen naar MoneYou met de vraag hoe je in dit uitzonderingsgeval je rekeningnummer toch kan wijzigen.
Dat kan dus niet.. Top he..

Procedure bij MoneYou (misschien interessant voor anderen ook):
- Vraag een nieuwe rekening aan bij MoneYou met de nieuwe tegenrekening
- Stuur een mail naar sparen@moneyou.nl met daarin oude en nieuwe hoofd rekening nummer en verzoek geld met spoed over te zetten
- Bel met MoneYou om er haast achter te zetten

Dan zou het met een dag of 2 geregeld moeten kunnen zijn. Dan zit je nog met wat tijd voor de 1e overschrijving en wat handtekeningen. Maar binnen 7 dagen moet lukken lijkt me.
pi_73613645
Zijn er hier veel mensen met geld bij de DSB bank?
Facts don't care about your feelings
pi_73613991
http://nl.wikipedia.org/wiki/Icesave
quote:
Op 13 oktober heeft DNB het depositogarantiestelsel in werking laten treden.
Goede timing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')