Die voorwaarden gelden volgens mij niet meer. Kan er in de voorwaarden niets terugvinden.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
je had in 2008 een tijdelijke optie om te openen zonder deze voorwaarde, waarbij je het bedrag tot 9-9-2009 moest laten staan voor de rente (en anders 1% opnamekosten met minimum van 15 euro)
Nu kom je de stap niet meer voorbij zonder iets te moeten kiezen.
Degenen die hem nog hebben krijgen idd wel 2,6%.
ING staat bijna altijd onderaan...quote:Op donderdag 16 september 2010 09:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Ah, wacht, het zijn klassementen en geen lijstjes van alle mogelijkheden
Meteen op de info pagina:quote:Op donderdag 16 september 2010 09:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Die voorwaarden gelden volgens mij niet meer. Kan er in de voorwaarden niets terugvinden.
[..]
En dan als je gaat aanvragen is stap 1: Werkgever selecteren. Hier kun je niet om heen.quote:RentePlus Rekening
Sparen met een hoge rente van 2,6% en vrij opneembaar!
De RentePlús Rekening is speciaal voor werknemers die via hun werkgever korting krijgen bij Centraal Beheer Achmea. Met de RentePlús Rekening krijgt u een hoge rente van 2,6%. Heeft u uw geld nodig? Geen probleem. U kunt op elk moment een bedrag opnemen van uw rekening. En in tegenstelling tot heel veel andere banken wordt de rente maandelijks achteraf bijgeschreven. Gemakkelijk en zorgeloos sparen dus!
Als je bij werkgever en plaats beide geen invult kunje verder met de aanvraag.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
En dan als je gaat aanvragen is stap 1: Werkgever selecteren. Hier kun je niet om heen.
Heb je bij al die banken een ton weggezet om niet buiten het garantiestelsel te vallen?quote:Op donderdag 16 september 2010 17:04 schreef trekker25 het volgende:
ik heb nu spaar bij de volgende:
AEGON
Leaseplan
OHRA
SNS
Rabo
Moneyou
Als het goed is bots hier niks mee he, volgens het DGS?
geen ton maar ik spreid mijn geld gewoon graag goed. en deze hebben allemaal een rente % van rond de 2.5, dus waarom zou ik het niet netjes opdelen!quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:03 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb je bij al die banken een ton weggezet om niet buiten het garantiestelsel te vallen?
Heb je wel aangegeven dat je het spaarloon wilt ontvangen?quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:56 schreef trekker25 het volgende:
iemand ook spaarloon een ING rekening staan die automatisch zou over moeten boeken? Want heb nog niks van hun gezien op me rabo rekening!
yup... maar nog maar ff afwachten!quote:Op zondag 19 september 2010 16:08 schreef tehoef het volgende:
[..]
Heb je wel aangegeven dat je het spaarloon wilt ontvangen?
Waarom boek je niet alles over naar een Profijtrekening? Daar krijg je drie maanden 2,5% gevolgd door 2,1%. Scheelt toch weer wat.quote:Op zondag 19 september 2010 15:48 schreef CubicX het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor.
Ik heb sinds jaar en dag (toen ik nog een klein kind was hebben mijn ouders een rekening voor mij geopend) heb ik een rekening bij de ING (toen nog Postbank). Ik heb een loyaalrekening als spaarrekening, maar deze levert echt weinig rente op (1.25%). Ik wil dus mijn spaargeld overhevelen naar een bank met meer rente
.
Bank of Scotland lijkt me wel wat en levert een stuk meer op wat betreft rente. Alleen weet ik niet 100% zeker of ik dit geld ten alle tijde kan terugstorten naar mijn ING betaalrekening (wat nu wel kan met mijn ING loyaalrekening)? Ik verwacht het spaargeld niet snel nodig te hebben, maar als het moet wil ik het wel gewoon kunnen opnemen. Kan een ING betaalrekening als tegenrekening opgegeven worden?
Moet je er wel minimaal 25K op hebben staan.quote:Op zondag 19 september 2010 20:49 schreef Mighty het volgende:
[..]
Waarom boek je niet alles over naar een Profijtrekening? Daar krijg je drie maanden 2,5% gevolgd door 2,1%. Scheelt toch weer wat.
Met een Toprekening hoeft dat niet en dan heb je 2,1% na de actieperiode. De Proftijrekening was trouwens 2,3% na de actieperiode zag ik net. Foutje.quote:Op zondag 19 september 2010 20:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Moet je er wel minimaal 25K op hebben staan.
Waar ben je bang voor, dat de marsmannetjes je geld opeten als je het verplaatst? 1,2% verschil kan op jaarbasis heel wat schelen als je een flink bedrag aan spaargeld hebt.quote:Op zondag 19 september 2010 22:22 schreef GotC het volgende:
Tvp, gezien ik wat spaargeld heb staan bij de Rabobank (1,8% rente), maar het voor 2 jaar vast wil laten zetten.. Heb al wat rond gekeken, en NIBC (3,0 % voor 2 jaar) leek me wel wat.
Maar durf nog niet zo goed? Nog nooit ergens anders m'n geld gehad behalve bij de Rabo.
Ik ga niet zo losjes met m'n geld om, wil alles zeker weten voordat ik het overzet? Lijkt me logisch.quote:Op zondag 19 september 2010 22:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor, dat de marsmannetjes je geld opeten als je het verplaatst? 1,2% verschil kan op jaarbasis heel wat schelen als je een flink bedrag aan spaargeld hebt.
Het valt onder het DGS en is verder een bank die net zo betrouwbaar is als de meeste andere grote banken. Daarom snap ik niet waarom je het niet zou durven.quote:Op zondag 19 september 2010 22:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ga niet zo losjes met m'n geld om, wil alles zeker weten voordat ik het overzet? Lijkt me logisch.
True, daarom ga ik denk ik wel voor die bank. Effe nachtje over slapen en dan maar overzetten.quote:Op zondag 19 september 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het valt onder het DGS en is verder een bank die net zo betrouwbaar is als de meeste andere grote banken. Daarom snap ik niet waarom je het niet zou durven.
Dat is opzich ook aantrekkelijk, maar wat is het voordeel van de ING Toprekening boven de Bank of Scotland (2.4% rente)?quote:Op zondag 19 september 2010 20:55 schreef Mighty het volgende:
[..]
Met een Toprekening hoeft dat niet en dan heb je 2,1% na de actieperiode. De Proftijrekening was trouwens 2,3% na de actieperiode zag ik net. Foutje.
Ik ontvang geen afschriften meer.quote:Origineel afschrift en/of-rekening
Wij vragen u een origineel afschrift van uw en/of-rekening van uw bank(giro)rekening mee te sturen:
- als u een rekening op twee namen bij ons aanvraagt of
- als uw eerste tegenrekening een en/of-rekening is.
Na controle ontvangt u uw originele afschrift van ons retour.
Een 'Nederlandse' bank tegenover een onbekende overzeese bank. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben om m'n spaargeld naar Schotland te sturen, net als dat ik destijds Icesave niet vertrouwde en niet geheel onterecht blijkt. Ik zou echt geen 50K daar opzetten voor misschien 200 euro extra per jaar.quote:Op maandag 20 september 2010 16:28 schreef CubicX het volgende:
[..]
Dat is opzich ook aantrekkelijk, maar wat is het voordeel van de ING Toprekening boven de Bank of Scotland (2.4% rente)?
Icesave en BoS zijn nou niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 20 september 2010 19:23 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Een 'Nederlandse' bank tegenover een onbekende overzeese bank. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben om m'n spaargeld naar Schotland te sturen, net als dat ik destijds Icesave niet vertrouwde en niet geheel onterecht blijkt. Ik zou echt geen 50K daar opzetten voor misschien 200 euro extra per jaar.
Elke normale Nederlandse bank heeft de mogelijkheid om afschriften te downloaden in PDF. Daarmee kan je gewoon een recent afschrift downloaden, uitprinten en opsturen (of mailen).quote:Op maandag 20 september 2010 19:06 schreef xaban06 het volgende:
Ik wilde bij OHRA een Spaarrekening openen, maar:
[..]
Ik ontvang geen afschriften meer.
Wat te doen?
Mij best als jij er wel vertrouwen in hebt. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet.quote:Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Icesave en BoS zijn nou niet echt vergelijkbaar.
Het mijne ook niet, maar een bank die zo'n 300 jaar bestaat en wereldwijd opereert vergelijken met Icesave raakt natuurlijk kant noch wal.quote:Op maandag 20 september 2010 19:36 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Mij best als jij er wel vertrouwen in hebt. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet.
Ik zag het inderdaad op de site, niet verkeerd 2.6%quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:24 schreef Aether het volgende:
Bank of Scotland
Internet Spaarrekening - 2,40% » 2,60%
Landsbanki bestond ook al meer dan 100 jaar en stond tot kort voor de val ook niet aangeschreven als slechte bank. Ik hou het vanaf nu liever bij banken die onder het Nederlandse garantiestelsel vallen en de 2,61% die ik bij Aegon krijg geeft me tot nu toe geen reden om over te stappenquote:Op maandag 20 september 2010 19:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het mijne ook niet, maar een bank die zo'n 300 jaar bestaat en wereldwijd opereert vergelijken met Icesave raakt natuurlijk kant noch wal.
Hmm, even kijken of Aegon volgt. Zit daar nu op 2,5%quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:24 schreef Aether het volgende:
Bank of Scotland
Internet Spaarrekening - 2,40% » 2,60%
Minimaal 25k + 250 per maand erbij is niet verkeerdquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Landsbanki bestond ook al meer dan 100 jaar en stond tot kort voor de val ook niet aangeschreven als slechte bank. Ik hou het vanaf nu liever bij banken die onder het Nederlandse garantiestelsel vallen en de 2,61% die ik bij Aegon krijg geeft me tot nu toe geen reden om over te stappen
Als je niet minimaal 25k hebt heeft mierenneuken over een paar tiende spaarrente ook geen zin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Minimaal 25k + 250 per maand erbij is niet verkeerdIk spreid het een en ander waardoor mijn rente iets lager uitvalt helaas...
Je moet ergens beginnen he. En jong geleerd is oud gedaanquote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als je niet minimaal 25k hebt heeft mierenneuken over een paar tiende spaarrente ook geen zin.
Had ik ook maar t komt goed. Na een dag of 4 kan je erbijquote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef Appeltje58 het volgende:
Renteplusrekening van Centraalbeheer aangevraagd.
Mail met rekening nr.van CB gehad, eerste storting van tegenrekening gedaan.
Deze eerste storting is niet aangekomen. Werd paar dagen later teruggestort door Rabobank.
Schijnbaar is mijn CB rek.nummer nog niet bij equins geactiveerd of aangemeld.
Voor de tweede keer een klein bedrag overgemaakt.
Hopen dat het nu wel aankomt.
Ik heb net mijn spaargeld overgezet naar een toprekening (had een oude loyaalrekening bij de ING), erg jammer dat ING nu de rentes verder verlaagt terwijl Bank of Scotland (welke ik ook in overweging heb genomen ipv ING toprekening) de rentes juist verhoogtquote:Op donderdag 23 september 2010 10:59 schreef Aether het volgende:
ING per 28 september.
Profijtrekening - 2,30% » 2,20%
Toprekening - 2,10% » 2,00%
quote:Verbetering ASN-spaarrekeningen
In ons klantenmagazine Spaarmotief van september kondigden wij al aan: de ASN Bank verbetert diverse spaarrekeningen. Vanaf 2 oktober 2010 profiteren onze klanten van betere voorwaarden of een hogere rente op de rekeningen ASN Ideaalsparen, ASN Méérsparen, ASN Internetsp@ren, ASN Wereldsp@ren, ASN Sparen, ASN Sparen Extra, ASN Milieusparen en ASN Milieusparen Extra.
Beperkende voorwaarden vervallen
Alle beperkende voorwaarden op deze spaarrekeningen vervallen per 2 oktober (de eerste stap in dit schema). Voortaan kunt u onbeperkt spaargeld op deze rekeningen inleggen en is het spaartegoed volledig vrij opneembaar. Bovendien ontvangt u een prima rente van 2,3% (wijzigingen voorbehouden). U hoeft daarvoor niets te doen. U behoudt uw huidige rekeningnummers. Ook de wijze van overboeken en de frequentie waarmee u uw rekeningoverzichten ontvangt, blijft gelijk.
Op 1 januari 2011 worden bovengenoemde rekeningen vervolgens omgezet in rekeningen ASN Ideaalsparen (de tweede stap in het schema). U kunt op het verbeterde ASN Ideaalsparen naar keuze bankieren via het internet, post of telefoon. Heeft u na 1 januari meerdere rekeningen ASN Ideaalsparen? Dan kunt u zelf kiezen of u ze samenvoegt of handhaaft. Ook kunt u per rekening (online) een doel vermelden, bijvoorbeeld: ‘ASN Ideaalsparen voor ons huis’.
Extra: steun aan duurzame thema’s
Duurzame thema
Bijzonder is dat ASN Ideaalsparen per 1 januari nóg iets extra’s krijgt: wij koppelen er vier thema’s aan. De ASN Bank schenkt jaarlijks een bijdrage aan projecten voor eerlijke handel, voor duurzame energie, tegen kinderarbeid en tegen de wapenindustrie. Die bijdrage betaalt de bank zelf; zij gaat dus niet ten koste van de rente op uw rekening. Eind november ontvangen onze klanten hierover van ons meer informatie.
Geld alleen over het bedrag boven de ¤ 20.667 (dus 32 euro rente).quote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef Het_Biertje het volgende:
loont het nu eigenlijk wel om meer dan 20661 te sparen?
Volgens mijn reken sommetje niet;
stel je voor ik had 1 jan 2010 ¤20667 euro . 1 jan 2011 ¤26000.
Dus; (20667+26000 /2) X 1.012 = ¤156,0 euro afdragen aan de fiscus. klopt dit?
van de 2,5% rente bij money you mag je dus 156 euro inleveren (~650 -156)![]()
Dan loont het toch? Je haalt immers meer binnen dan dat je af moet dragen. Daarbij geldt het dus inderdaad pas voor de bedragen boven die grens.quote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef Het_Biertje het volgende:
loont het nu eigenlijk wel om meer dan 20661 te sparen?
Volgens mijn reken sommetje niet;
stel je voor ik had 1 jan 2010 ¤20667 euro . 1 jan 2011 ¤26000.
Dus; (20667+26000 /2) X 1.012 = ¤156,0 euro afdragen aan de fiscus. klopt dit?
van de 2,5% rente bij money you mag je dus 156 euro inleveren (~650 -156)![]()
ja maar ja maar. het is zo gemeenquote:
32 euro valt dan mee in dit voorbeeld idd.quote:Daarbij geldt het dus inderdaad pas voor de bedragen boven die grens.
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???quote:Op maandag 27 september 2010 09:45 schreef Aether het volgende:
[..]
Geld alleen over het bedrag boven de ¤ 20.667 (dus 32 euro rente).
Eventueel kun je naar een groenspaarproduct (deposito) kijken. Deze vallen er buiten.
ING heeft ze nog (waarschijnlijk andere banken ook). De rente is echter behoorlijk gedaald.quote:Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???
Ja hoor. B.v. Cultuurdeposito van Triodos bank. (t/m half oktober kosteloos inleggen)quote:Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???
Nu is 2,25% niet de allerhoogste rente, maar het bedrag is wel altijd vrij opneembaar en zelfs direct te gebruiken als betaalmiddelquote:U ontvangt creditrente als u op uw ANWB Visa Creditcard een positief saldo van meer dan ¤ 450,- heeft. De rente is 2,25% per jaar (per april 2010, wijzigingen voorbehouden). De creditrente is niet van toepassing op de ANWB MasterCard.
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...quote:Op maandag 27 september 2010 22:26 schreef Willaaam het volgende:
Ik las net even door de voorwaarden van enkele creditcards, en dat is eigenlijk ook best interessant sparen!
[..]
Nu is 2,25% niet de allerhoogste rente, maar het bedrag is wel altijd vrij opneembaar en zelfs direct te gebruiken als betaalmiddel
Je hoeft dan ook niet persé te pinnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef trekker25 het volgende:
[..]
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...
Als je gewoon afrekent in de winkel kost het niks extra en met een creditcard kun je eigenlijk overal betalen tegenwoordig. Die 1 á 2 tientjes per jaar heb je gelijk in, maar veel mensen willen/hebben toch al een creditcard, je zou je misschien moeten afvragen waar je die kosten in dat geval aan toe wilt rekenen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef trekker25 het volgende:
[..]
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als je gewoon afrekent in de winkel kost het niks extra en met een creditcard kun je eigenlijk overal betalen tegenwoordig. Die 1 á 2 tientjes per jaar heb je gelijk in, maar veel mensen willen/hebben toch al een creditcard, je zou je misschien moeten afvragen waar je die kosten in dat geval aan toe wilt rekenen.
Dat zijn toch de uitzonderingen, kleine winkels of winkels waar relatief kleine bedragen over de toonbank gaan. Dat geef je zelf ook aan, je bent er diverse tegengekomen, dat wekt niet de indruk dat het de overgrote meerderheid is. Je kan naar mijn mening je geld makkelijker gebruiken dan met een gemiddelde spaarrekening met hoge rente, waar je eerst zal moeten overboeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:19 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.
Een NS of KLM rekent ook 2,50 tot 5 euro bij betalen met CC.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef Willaaam het volgende:
Dat zijn toch de uitzonderingen, kleine winkels of winkels waar relatief kleine bedragen over de toonbank gaan.
Mij hebben ze ook ooit genaait bij de ANWB, heb 250 euro lidmaatschap betaald voor 5 maanden ofzoquote:Op woensdag 29 september 2010 14:19 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |