Had ik ook maar t komt goed. Na een dag of 4 kan je erbijquote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef Appeltje58 het volgende:
Renteplusrekening van Centraalbeheer aangevraagd.
Mail met rekening nr.van CB gehad, eerste storting van tegenrekening gedaan.
Deze eerste storting is niet aangekomen. Werd paar dagen later teruggestort door Rabobank.
Schijnbaar is mijn CB rek.nummer nog niet bij equins geactiveerd of aangemeld.
Voor de tweede keer een klein bedrag overgemaakt.
Hopen dat het nu wel aankomt.
Ik heb net mijn spaargeld overgezet naar een toprekening (had een oude loyaalrekening bij de ING), erg jammer dat ING nu de rentes verder verlaagt terwijl Bank of Scotland (welke ik ook in overweging heb genomen ipv ING toprekening) de rentes juist verhoogtquote:Op donderdag 23 september 2010 10:59 schreef Aether het volgende:
ING per 28 september.
Profijtrekening - 2,30% » 2,20%
Toprekening - 2,10% » 2,00%
quote:Verbetering ASN-spaarrekeningen
In ons klantenmagazine Spaarmotief van september kondigden wij al aan: de ASN Bank verbetert diverse spaarrekeningen. Vanaf 2 oktober 2010 profiteren onze klanten van betere voorwaarden of een hogere rente op de rekeningen ASN Ideaalsparen, ASN Méérsparen, ASN Internetsp@ren, ASN Wereldsp@ren, ASN Sparen, ASN Sparen Extra, ASN Milieusparen en ASN Milieusparen Extra.
Beperkende voorwaarden vervallen
Alle beperkende voorwaarden op deze spaarrekeningen vervallen per 2 oktober (de eerste stap in dit schema). Voortaan kunt u onbeperkt spaargeld op deze rekeningen inleggen en is het spaartegoed volledig vrij opneembaar. Bovendien ontvangt u een prima rente van 2,3% (wijzigingen voorbehouden). U hoeft daarvoor niets te doen. U behoudt uw huidige rekeningnummers. Ook de wijze van overboeken en de frequentie waarmee u uw rekeningoverzichten ontvangt, blijft gelijk.
Op 1 januari 2011 worden bovengenoemde rekeningen vervolgens omgezet in rekeningen ASN Ideaalsparen (de tweede stap in het schema). U kunt op het verbeterde ASN Ideaalsparen naar keuze bankieren via het internet, post of telefoon. Heeft u na 1 januari meerdere rekeningen ASN Ideaalsparen? Dan kunt u zelf kiezen of u ze samenvoegt of handhaaft. Ook kunt u per rekening (online) een doel vermelden, bijvoorbeeld: ‘ASN Ideaalsparen voor ons huis’.
Extra: steun aan duurzame thema’s
Duurzame thema
Bijzonder is dat ASN Ideaalsparen per 1 januari nóg iets extra’s krijgt: wij koppelen er vier thema’s aan. De ASN Bank schenkt jaarlijks een bijdrage aan projecten voor eerlijke handel, voor duurzame energie, tegen kinderarbeid en tegen de wapenindustrie. Die bijdrage betaalt de bank zelf; zij gaat dus niet ten koste van de rente op uw rekening. Eind november ontvangen onze klanten hierover van ons meer informatie.
Geld alleen over het bedrag boven de ¤ 20.667 (dus 32 euro rente).quote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef Het_Biertje het volgende:
loont het nu eigenlijk wel om meer dan 20661 te sparen?
Volgens mijn reken sommetje niet;
stel je voor ik had 1 jan 2010 ¤20667 euro . 1 jan 2011 ¤26000.
Dus; (20667+26000 /2) X 1.012 = ¤156,0 euro afdragen aan de fiscus. klopt dit?
van de 2,5% rente bij money you mag je dus 156 euro inleveren (~650 -156)![]()
Dan loont het toch? Je haalt immers meer binnen dan dat je af moet dragen. Daarbij geldt het dus inderdaad pas voor de bedragen boven die grens.quote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef Het_Biertje het volgende:
loont het nu eigenlijk wel om meer dan 20661 te sparen?
Volgens mijn reken sommetje niet;
stel je voor ik had 1 jan 2010 ¤20667 euro . 1 jan 2011 ¤26000.
Dus; (20667+26000 /2) X 1.012 = ¤156,0 euro afdragen aan de fiscus. klopt dit?
van de 2,5% rente bij money you mag je dus 156 euro inleveren (~650 -156)![]()
ja maar ja maar. het is zo gemeenquote:
32 euro valt dan mee in dit voorbeeld idd.quote:Daarbij geldt het dus inderdaad pas voor de bedragen boven die grens.
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???quote:Op maandag 27 september 2010 09:45 schreef Aether het volgende:
[..]
Geld alleen over het bedrag boven de ¤ 20.667 (dus 32 euro rente).
Eventueel kun je naar een groenspaarproduct (deposito) kijken. Deze vallen er buiten.
ING heeft ze nog (waarschijnlijk andere banken ook). De rente is echter behoorlijk gedaald.quote:Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???
Ja hoor. B.v. Cultuurdeposito van Triodos bank. (t/m half oktober kosteloos inleggen)quote:Op maandag 27 september 2010 12:54 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zijn er nog groen deposito's te vinden dan???
Nu is 2,25% niet de allerhoogste rente, maar het bedrag is wel altijd vrij opneembaar en zelfs direct te gebruiken als betaalmiddelquote:U ontvangt creditrente als u op uw ANWB Visa Creditcard een positief saldo van meer dan ¤ 450,- heeft. De rente is 2,25% per jaar (per april 2010, wijzigingen voorbehouden). De creditrente is niet van toepassing op de ANWB MasterCard.
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...quote:Op maandag 27 september 2010 22:26 schreef Willaaam het volgende:
Ik las net even door de voorwaarden van enkele creditcards, en dat is eigenlijk ook best interessant sparen!
[..]
Nu is 2,25% niet de allerhoogste rente, maar het bedrag is wel altijd vrij opneembaar en zelfs direct te gebruiken als betaalmiddel
Je hoeft dan ook niet persé te pinnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef trekker25 het volgende:
[..]
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...
Als je gewoon afrekent in de winkel kost het niks extra en met een creditcard kun je eigenlijk overal betalen tegenwoordig. Die 1 á 2 tientjes per jaar heb je gelijk in, maar veel mensen willen/hebben toch al een creditcard, je zou je misschien moeten afvragen waar je die kosten in dat geval aan toe wilt rekenen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef trekker25 het volgende:
[..]
je vergeet de jaarlijkse fees en de 4 euro voor het pinnen...
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als je gewoon afrekent in de winkel kost het niks extra en met een creditcard kun je eigenlijk overal betalen tegenwoordig. Die 1 á 2 tientjes per jaar heb je gelijk in, maar veel mensen willen/hebben toch al een creditcard, je zou je misschien moeten afvragen waar je die kosten in dat geval aan toe wilt rekenen.
Dat zijn toch de uitzonderingen, kleine winkels of winkels waar relatief kleine bedragen over de toonbank gaan. Dat geef je zelf ook aan, je bent er diverse tegengekomen, dat wekt niet de indruk dat het de overgrote meerderheid is. Je kan naar mijn mening je geld makkelijker gebruiken dan met een gemiddelde spaarrekening met hoge rente, waar je eerst zal moeten overboeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:19 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.
Een NS of KLM rekent ook 2,50 tot 5 euro bij betalen met CC.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef Willaaam het volgende:
Dat zijn toch de uitzonderingen, kleine winkels of winkels waar relatief kleine bedragen over de toonbank gaan.
Mij hebben ze ook ooit genaait bij de ANWB, heb 250 euro lidmaatschap betaald voor 5 maanden ofzoquote:Op woensdag 29 september 2010 14:19 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik ben al diverse winkels tegengekomen waar ze kosten in rekening brengen als je betaalt met een credit card. Nog afgezien van het feit dat ik geen lid van die rotclub ANWB wil zijn. Superduur lidmaatschap wat niets oplevert.
Jup, valt eronder. Meeste visa kaarten worden uitgegeven door ICS en dat is een dochter van fortis, met bankvergunning.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Een NS of KLM rekent ook 2,50 tot 5 euro bij betalen met CC.
Valt VISA ook onder het depositostelsel?
quote:Paniek bij groenfondsen
Groene beleggingsfondsen sluiten inmiddels massaal de deuren voor nieuwe beleggers nu het conceptregeerakkoord van het beoogde nieuwe kabinet een streep wil zetten door de extra fiscale heffingskorting voor ’groen beleggen’. Deze beleggers lijken daarmee een deel van hun fiscale voordeel van 2,5% te verliezen, met grote gevolgen voor deze groenfondsen.
Het BNP Paribas Groen Fonds schort de inkoop en uitgifte van aandelen tijdelijk op, waardoor het fonds in feite op slot zit. Ook Triodos en en ASN schorten de deelname op aan hun fondsen die profiteren van deze fiscale voordelen. Dit betreft overigens niet alleen hun groenfondsen, maar ook bijvoorbeeld hun microkredietfondsen die eenzelfde fiscale regeling kennen. De aanbieders willen sterke koersdalingen op deze manier voorkomen.
Hoewel er nog geen duidelijkheid is of het aankomende kabinet de intentie daadwerkelijk uitvoert en op welke wijze, is dit voor BNP Paribas Investment Partners naar eigen zeggen voldoende reden voor de stap. De twee andere aanbieders hebben een soortgelijke toelichting.
In afwachting van de definitieve politieke besluitvorming hierover zal, zo meldt BNP Paribas, de inkoop en uitgifte van participaties van het BNP Paribas Groen Fonds tijdelijk worden opgeschort. Nog niet uitgevoerde in- en uitstaporders worden momenteel in een wachtrij geplaatst en gedurende de opschorting niet uitgevoerd.
Deze groene beleggingen zijn momenteel vrijgesteld van de vermogensrendementsheffing in box 3 (tot ¤55.145 per persoon). Boven dat voordeel van 1,2% is er echter ook een extra heffingskorting van 1,3% in box 1. Die laatste staat nu ter discussie.
Volgens mij heeft Triodos een deposito die onder die voorwaarden valt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:30 schreef RJD het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dit in het verkeerde topic gepost. Dit is een spaartopic.
1.2 % belasting, wat is de rente daar dan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Nu ga ik echt weg bij de ING en Rabo. Daar betaal je meer belasting dan je rente krijgt
Weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik had laatst opgezocht dat het minder was bij de rekening die ik had. Bij de Rabo, zal eens kijken of ik het kan vinden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
1.2 % belasting, wat is de rente daar dan?
Vroegah..quote:Renteverhoging ATB Internet Spaarrekening naar 5,00%!!
en niet te vergeten dat die 1,2 verlies alleen geld over het bedrag boven het vrijgestelde vermogen....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:15 schreef GSbrder het volgende:
1,2 % is niet het enige dat je ''verliest'' he?
Je moet ook de inflatie corrigeren, anders is je geld minder ''waard''.
Deze inflatie was 1,55 %. Dat tezamen corrigeert al vaak de rentevergoeding.
Ben er gelukkig al een klein jaar weg, heb er vorig jaar nog van een 9 maand 5,5% deposito kunnen genieten..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:06 schreef W00fer het volgende:
In Rusland gaat het niet meer zo best, vandaar dat ATB niet meer in de top staat.
Hier ook de ¤30 ontvangen op 7 oktoberquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:41 schreef trekker25 het volgende:
precies op 7 oktober mijn verjaardag, de 30 euro van BoS ontvangen
stressvol?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef caroline88 het volgende:
Ik weet nog niet of ik de premie BoS ontvangen heb want ik liep stuk op de 1e controlevraag.
Dit is te stressvol. Ik ga mijn spiekbrief opzoeken en de rekening opheffen.
bedenk me dat ik nog steeds moet bellen om te unlocken.... nog geen tijd,zin, energie voor gehadquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:22 schreef caroline88 het volgende:
Ik weet nog niet of ik de premie BoS ontvangen heb want ik liep stuk op de 1e controlevraag.
Dit is te stressvol. Ik ga mijn spiekbrief opzoeken en de rekening opheffen.
quote:
quote:Credit Europe Bank gaf op het laatst even veel als Icesave en de andere stunters zaten er ook bij in de buurtOp woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef alientrader het volgende:
Leaseplanbank geeft aan dat zij de rente per maand vaststellen dmv 1 maands euribor + opslag van 2,1%
Euribor staat nu op 0,806% dus volgende maand zou de rente van leasplanbank dus moeten stijgen van 2,72% naar 2,90%. Ik vraag mij af of ze dit wel zullen uitvoeren aangezien ze dat een stuk meer rente geven dan de concurrentie... de laatste bank die fundamenteel meer gaf dan de concurentie was Icesafe..
quote:Dat ligt aan de ratings. Is een bank uit Griekenland niet nu in trek? De EU pompt geld in dat land, de overheid wil veel geld hebben. Lijkt me dat ze om een flinke schatkist binnen te halen redelijk wat spaargeld kunnen gebruiken.Op woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Is het niet een idee om het geld op een buitenlandse bank te zetten?
quote:Je hebt dan vaak valutaverschillen tussen het plaatsen en terughalen van je geld. Garantibank geeft 5,40% voor 3 maanden en 5,60% voor 6 maanden deposito's. Je krijgt dan een deposito in Turkse Lira. Afhankelijk van de koers euro/lira aan het begin en eind van de looptijd kun je minder terugkrijgen dan ingelegd.Op woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Is het niet een idee om het geld op een buitenlandse bank te zetten?
quote:In de kleine lettertjes staat dat ze de opslag van 2,1% ten allen tijde naar beneden of naar boven kunnen bijstellen. Ze kunnen de opslag dus ook gewoon op 1,9% zetten en dan zijn ze gelijk van het probleem af.Op woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef alientrader het volgende:
Leaseplanbank geeft aan dat zij de rente per maand vaststellen dmv 1 maands euribor + opslag van 2,1%
Euribor staat nu op 0,806% dus volgende maand zou de rente van leasplanbank dus moeten stijgen van 2,72% naar 2,90%. Ik vraag mij af of ze dit wel zullen uitvoeren aangezien ze dat een stuk meer rente geven dan de concurrentie... de laatste bank die fundamenteel meer gaf dan de concurentie was Icesafe..
quote:Dat laatste is waar. Maar het is een groot kartel in het bankenland.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:51 schreef mschol het volgende:
kleine tvp:
ik heb momenteel wat geld (zo rond de 750) euro dat ik apart wil zetten
iemand wat tips?
ik kan natuurlijk bij de ing zo een vrij opneembare rekening openen maar iets zegt me dat ik dan een slechte rente krijg
quote:De wisselkoers is nogal een gok:Op donderdag 21 oktober 2010 02:14 schreef W00fer het volgende:
[..]
Australië is ook nog wel leuk: 4,5%
http://www.savings.anz.com/tools/calculator
quote:Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:33 schreef Mandal het volgende:
Met 750 euro maakt het niet veel uit. ING biedt de hoogste rente van de wat bekendere banken.
quote:Het verrot aan de inflatie. Te triest voor woorden. Maffiapraktijken.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...
quote:Je moet het dan ook relatief zien.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:40 schreef Mandal het volgende:
Bij 4% is het 30 euro, alsnog geen noemenswaardig bedrag.
quote:Inflatie is toch op dit moment 1,5%? Dan verdien je per saldo minstens 0,5%Op zaterdag 23 oktober 2010 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verrot aan de inflatie. Te triest voor woorden. Maffiapraktijken.
quote:Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je moet het dan ook relatief zien.
Kreeg ik maar ergens die 4%.
quote:Waarom? Er zijn genoeg mensen die netto negatief staan (som van bezittingen + schulden), dan is 750 euro in de plus toch heel netjes?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:43 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.
quote:Tja. Het levert niks op iig.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:43 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.
quote:Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:Nee, de inflatie, die ongeveer even groot is, moet er nog af.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:CBS acht inflatie 1,6%, dus je hebt 0,4% winst. Ofwel 3 volledige euro's.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:Inflatie is maar relatief, als je spaart voor een TV maakt de inflatie geen reet uit. TV's worden immers alleen goedkoper. Heb je geen auto (en tank je dus geen benzine) zal de inflatie voor jouw persoonlijk ook veel lager zijn wanneer de benzineprijzen weer eens stijgen.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, de inflatie, die ongeveer even groot is, moet er nog af.
quote:Dat is waar...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inflatie is maar relatief, als je spaart voor een TV maakt de inflatie geen reet uit. TV's worden immers alleen goedkoper. Heb je geen auto (en tank je dus geen benzine) zal de inflatie voor jouw persoonlijk ook veel lager zijn wanneer de benzineprijzen weer eens stijgen.
quote:Niet sparen...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Maaruh, iemand een oplossing? Want de rentes zijn gewoon krankzinnig.
quote:true.. heb het dus ook maar gewoon op een internetsparen rekening geflikkerd... kan ik het iig vrij opnemen , maar staat het wel apart en kan ik het niet "zomaar" uitgeven:Op zaterdag 23 oktober 2010 16:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...
quote:Waar kun je binnenlopen in de buurt?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, bij iedere bank waar je binnen kunt lopen
quote:ING hier in ieder geval.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar kun je binnenlopen in de buurt?
quote:Maand klant geweest?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
Bank of Scotland weigert mijn rekening op te heffen en het tegoed over te maken.
Ik denk dat ze bijna failliet zijn... u bent gewaarschuwd.
quote:Je ging de 30 euro scoren?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
Bank of Scotland weigert mijn rekening op te heffen en het tegoed over te maken.
quote:Ach, dat zal wel loslopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
quote:Gisteren mijn 21 euro eraf gehaald. Laat de rekening nu gewoon staan met 0 euro eropOp dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
quote:Waarom zijn het boeven dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:09 schreef caroline88 het volgende:
Het zijn klantonvriendelijke boeven. Ik geef ze nog een dag en dan gaat er een klacht naar de consumentenbond.
Overigens kun je voor een papieren spaarrekening volgens mij het beste naar SNS regiobank gaan. Ik hoor van collega beleggers dat die een goede rente bieden!
quote:Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:09 schreef caroline88 het volgende:
Het zijn klantonvriendelijke boeven. Ik geef ze nog een dag en dan gaat er een klacht naar de consumentenbond.
Overigens kun je voor een papieren spaarrekening volgens mij het beste naar SNS regiobank gaan. Ik hoor van collega beleggers dat die een goede rente bieden!
quote:Boerenbank, boevenbank, wat scheelt het?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?
Zo kan ik ook wel roepen dat de Rabobank een boevenbank is..
quote:Mwah als je naar rentes kijkt klopt dat ook wel aardigOp dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?
Zo kan ik ook wel roepen dat de Rabobank een boevenbank is..
quote:Omdat ze stomme vragen stellen bij het inloggen
quote:
quote:Mee eens dat de vragen wat ongelukkig zijn, wat bijvoorbeeld als je geen auto hebt? Dan moet je iets gaan verzinnen ofzo. Nog niet zo'n ramp, maar niet echt over nagedacht. Maar met jouw punten ben ik het ook niet helemaal eens. Ook een beetje zoeken naar redenen om BoS af te kraken hoor...Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef caroline88 het volgende:
[..]Misschien lezen "de boeven" hier wel mee??
1. Rekening geopend en met heel veel moeite de vragen ingevuld. Vragen over moeder en vader wil ik niet horen of zien want ik ben door drie vaders en een moeder als kind en volwassene ernstig mishandeld. Dan blijven er weinig over en "opel" werd niet goedgekeurd als antwoord hoewel het wel het merk van mijn eerste auto was.
2. Verhuizing waarbij niet alles normaal verliep en ik nog steeds in een onverwarmd huis zit met mijn administratie (zoals de BoS spiekbrief) bij de hand.
3. Ingelogd en keer op keer bleef hij dezelfde vraag stellen. Jawel, de opel vraag en ik kon hem dus niet beantwoorden. Gevolg rekening geblokkeerd.
4. Brief gestuurd met kopie paspoort aan contactadres op de site met verzoek rekening op te heffen en tegoed plus premie en rente over te maken op mijn bankrekening.
5. Boevenmailtje ontvangen.
> Bedankt voor uw brief ontvangen d.d. 26-10-2010.
>
> Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om uw rekening te
> sluiten via een regulier e-mail bericht of schriftelijk.. U kunt uw
> spaarrekening alleen sluiten door een bericht te sturen vanuit uw
> beveiligde mailbox. Deze vindt u via het online banking systeem onder
> 'Contact'. Als onderwerp van het bericht kiest u de optie ´sluiting
> van de rekening´. Wij handelen het afsluiten van uw spaarrekening dan verder af.
>
> Wij hopen u in de toekomst als klant van Bank of Scotland terug te zien.
6. Pissig mailtje retour gestuurd. Ik heb geen scheldwoorden gebruikt maar
ze eraan herinnerd dat ik dus geen toegang tot mijn rekening heb en dat een
rekening opzeggen per gewone post IN NEDERLAND heel GEBRUIKELIJK is.
(Mag dan honderd keer een Schotse bank zijn maar internationaal business
doen betekent dat je je in het gastland moet voegen naar hun gebruiken!)
En natuurlijk de afsluiting met hint naar hun dreigende bankroet want je
moet boeven toespreken in een taal die ze kunnen begrijpen. En boosheid
kun je beter uiten want opkroppen krijg je maagzweren en andere ellende
van.
Mailtje met CC naar maatschappelijk werk, die hier weliswaar niets van af
weet maar waar ik wel gisteren nog contact mee had over een andere kwestie.
7. En vanmorgen kreeg ik een mailtje (met CC erbij, jawel!) dat mijn rekening
per heden wordt geannuleerd en dat ik binnenkort mijn centjes krijg. Met de
opmerking om enige automatisch gegenereerde emails die ik nog zal krijgen
verder te negeren.
quote:Ik ga de boel nu echt overzetten naar de Leaseplanbank. Laat alleen het deel staan met opnamekosten (beetje dom ja...)Op woensdag 27 oktober 2010 13:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat mailtje kreeg ik net ook, dus gelijk weer op zoek naar een bank met een hogere rente.
2.0%kom op zeg, zelfs bij de ING kan je nog meer krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |