hihiquote:
Je hebt mijn broer nog niet ontmoet zie ik?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:50 schreef trovey het volgende:
Nee...de iris kan niet vanzelf van kleur veranderen en blond haar kan hooguit van licht- naar zeer donkerblond gaan maar nooit naar bruin.
Ik ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je hebt mijn broer nog niet ontmoet zie ik?
Die was hoogblond en is nu echt bruin.
Zeer donkerblond tegen het bruine aan dus.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je hebt mijn broer nog niet ontmoet zie ik?
Die was hoogblond en is nu echt bruin.
Ken zijn broer niet, maar ben van blond naar donkerbruin, bijna zwart, gegaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeer donkerblond tegen het bruine aan dus.
Bij mij is het net andersom!quote:Op woensdag 1 september 2010 19:48 schreef Yayness het volgende:
Mijn moeder zegt dat ze vroeger blauwe ogen + blond haar had, maar nu heeft ze bruine ogen + bruin haar.(Geen kleurlenzen, niet geverfd.)
Mijn moeder is trouwens niet de enige die dat zegt, ik heb het vaker gehoord.
En nu vraag ik me af: is dat mogelijk/
Ik zou mezelf nu niet bepaald donkerblond willen noemen, maar ben toch vroeger echt superblond geweest...quote:Op woensdag 1 september 2010 19:50 schreef trovey het volgende:
Nee...de iris kan niet vanzelf van kleur veranderen en blond haar kan hooguit van licht- naar zeer donkerblond gaan maar nooit naar bruin.
Serieus? Dat ga ik eens opzoeken.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:01 schreef Maringo het volgende:
Ogen kunnen wel degelijk van kleur veranderen. Alleen gaat dit over een vrij lange periode van tijd.Dit kan bijvoorbeeld komen door bepaalde medijcen, drugs oid. Maar ook de zon helpt hierbij. Ik kan momenteel niet zo snel het onderzoek vinden, maar het is er wel.
sidenote: van helderblauw naar donkerbruin is wel erg zeldzaam.. meeste veranderingen zijn van blauw/groen naar hazelnoot of van groen naar lichtbruin.
En wat erg veel voorkomt is dat licht gekleurde ogen 's zomers donkerder zijn. Zoals bruine vlekken bij mensen met groene ogen etc. Dit heeft vooral met fel licht van voornamelijk de zon te maken.
jup. Wel klein foutje gemaakt: je basiskleur is wel genetisch bepaald, maar de uiteindelijke kleur kan beïnvloed worden.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:14 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Serieus? Dat ga ik eens opzoeken.
Ja, dat dacht ik dus ook... de kleur van je ogen ligt toch vast in je DNA?! Maar zoals ik zei; je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik ga me eens inlezen.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
jup. Wel klein foutje gemaakt: je basiskleur is wel genetisch bepaald, maar de uiteindelijke kleur kan beïnvloed worden.
Ooit es opgezocht omdat mn moeder van geheel groene ogen naar bruin met nog een beetje groen is gegaan. Wel in een periode van ongeveer 30 jaar.
Ja, die heb ik.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:22 schreef waffles het volgende:
Heb je geen foto's van je moeder vroeger en nu?
een maat van mij heeft een baby foto van hem met wit-blond haar. nu is zijn haar donkerbruin.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:50 schreef trovey het volgende:
Wil je hier foto's komen bekijken van mijn dochterquote:Op donderdag 2 september 2010 02:36 schreef 8108139dpths het volgende:
Het haar kan van kleur veranderen. Ik ben ook met lichtblond haar geboren, nu is het donkerbruin. De ogen kunnen niet van kleur veranderen (van blauw naar bruin? Bullshit.).
quote:Op donderdag 2 september 2010 07:07 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Wil je hier foto's komen bekijken van mijn dochter. Ok ze is nu zeven en haar ogen zijn meer groen als bruin maar genoeg foto's tot circa haar derde levensjaar waar ze helder blauwe ogen had
.
alle babies worden geboren met blauwe ogen, en op den duur krijgen ze hun echte kleur pasquote:Op donderdag 2 september 2010 07:07 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Wil je hier foto's komen bekijken van mijn dochter. Ok ze is nu zeven en haar ogen zijn meer groen als bruin maar genoeg foto's tot circa haar derde levensjaar waar ze helder blauwe ogen had
.
Ja maar niet tot ze bijna vier worden , net nog even de foto's zitten bekijken tot waar haar ogen gingen verkleurenquote:Op donderdag 2 september 2010 07:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
alle babies worden geboren met blauwe ogen, en op den duur krijgen ze hun echte kleur pas.
Wat ik zei is dus wel waar, het kan ook lang uitgesteld worden totdat ze bijna vier zijnquote:Op donderdag 2 september 2010 07:42 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Ja maar niet tot ze bijna vier worden , net nog even de foto's zitten bekijken tot waar haar ogen gingen verkleuren. Een kind van drie is geen baby meer
.
Maar dit soort oogverkleuringen hoor ik vaker om mij heen met kinderen , dat dan weer wel . Ik vond het dus eigenlijk wel normaal.
Inderdaad zoals ik zei hoor ik het vaker. Het is alleen zo een groot contrast . Van de geboorte van donker dofblauw naar helder lichtblauw naar groen/bruin . Het is net elke keer een ander kind op de foto's . Dat is wel grappig om te zienquote:Op donderdag 2 september 2010 08:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat ik zei is dus wel waar, het kan ook lang uitgesteld worden totdat ze bijna vier zijn. Jouw dochtertje was in dat opzicht gewoon een 'laatkomertje'.
Jawel hoorquote:Op woensdag 1 september 2010 19:50 schreef trovey het volgende:
blond haar kan hooguit van licht- naar zeer donkerblond gaan maar nooit naar bruin.
Wat een kutgrap, Kwiwiquote:
Zelfde hier, behalve dat ipv bruin er nog wel blauwtinten in zittenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:15 schreef tuintegel het volgende:
Mijn dochter had tot haar derde echt hele blauwe ogen , daarna werden ze steeds groener en nu ze zeven is ,heeft ze groenbruine ogen . Het kan dus.
Dat is volgens mij niet mogelijk als je ouders allebei blauwe ogen hebben. Waarschijnlijk had 1 van de ouders van jouw ouders bruine ogen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:01 schreef 08gnoT. het volgende:
De ogen van beide ouders en grootouders zijn lichtblauw, die van mij zijn steeds bruiner geworden. Geboren met blauw, toen blauw/grijs, toen groen/grijs, en nu begint er vanuit het midden steeds meer bruin in te trekken de laatste jaren. Met een donkergrijze rand.
Jammer, want ik vind bruine ogen niet mooi
Ik ken er 2, best apart jaquote:Op vrijdag 3 september 2010 01:07 schreef tuintegel het volgende:
Nu ik mij toch diep in de nacht verveel, het schiet mij te binnen dat ik iemand ken met serieus 1 blauw oog en 1 bruin oog . Eigenlijk gewoon heel raar om te zien maar omdat ik eraan gewend ben , valt het mij niet meer op.
Heel misschien de vader van mn vader, daar twijfel ik over... Alle 6 de kinderen hadden wel blauwe ogen en aangezien blauw het minst dominant is...quote:Op donderdag 2 september 2010 23:35 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet mogelijk als je ouders allebei blauwe ogen hebben. Waarschijnlijk had 1 van de ouders van jouw ouders bruine ogen.
Maar wel van blauw naar hazelnoot. want blauw is de mutatie van groen, en hazelnoot de mutatie van bruin. Zo kunnen groene ogen wel naar bruin gaan, maar niet naar hazelnoot.quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:39 schreef isolonl het volgende:
De ogen kunnen wel van kleur verranderen, maar niet van blauw naar bruin, door de zon zouden ze hooguit wat lichter kunnen worden, vraag anders foto's i.o.d. ?
Nee dus want ik heb ook pas sinds 3 jaar bruine ogen, die nu weer lichter aan het worden zijnquote:Op woensdag 1 september 2010 19:51 schreef Godtje het volgende:
Oogkleur kan maximaal de eerste 6 maanden van je leven veranderen. Veel baby's worden met blauwe ogen geboren.
(Y)quote:Op woensdag 1 september 2010 19:51 schreef Godtje het volgende:
Oogkleur kan maximaal de eerste 6 maanden van je leven veranderen. Veel baby's worden met blauwe ogen geboren.
Volgens mij is dat alleen bij Germaanse volken zo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Landysh op 11-09-2010 20:42:17 ]
Heb jij haren vroeger vaak gestyld? Zo ja, dan breekt je haarpunten ook vaak af. Zelfde effect ook met föhnen.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:49 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik had vroeger krullen, nu (22) bijna niet meer. Telt dat ook?
Dat is niet mogelijk.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:36 schreef koekii het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat je van donkerkleurige ogen zoals bruin naar groen en blauw kan krijgen zonder kleurlenzen in je ogen te zetten?Zou wel cool zijn.
[..]
Heb jij haren vroeger vaak gestyld? Zo ja, dan breekt je haarpunten ook vaak af. Zelfde effect ook met föhnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |