nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring)quote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
Wij hebben vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan: Naar Bangkok vliegen, even de stad in, zelfde dag doorgevlogen naar Vietnam en 9 dagen later weer terug naar BKK.quote:Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef BdFA het volgende:
Even een vraag met betrekking tot visa
Eind oktober (28e) vertrek in naar thailand om vier weken daar rond te trekken, aangezien mijn terugreis de 24e van November is (en dat dus valt onder de 30 dagen) en had ik gerekend op visa upon arrival.
Enkel met voorbereiden van mijn reis kwam ik er achter dat binnenlandse vluchten wel erg goedkoop zijn en een paar dagen vietnam/cambodja nou niet bepaald een straf is. Enkel is het nu de vraag of het in en uit reizen op de visa mogelijk is of ik toch nog achter een andere moet?
Ja, dit kan. Ik ben in het voorjaar via Thailand naar Cambodia gegaan, maar omdat ik op de heenweg een losse vlucht had en op de terugweg over land kwam moest ik in beide gevallen 'het land in'. Op de heenreis ben ik een paar uur 'in Thailand' geweest, op de terugweg een dag. Ik kreeg gewoon netjes twee visa die in theorie beide 30 dagen geldig waren.quote:Op maandag 27 september 2010 17:04 schreef BdFA het volgende:
[..]
nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring)
quote:Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
Er was toch een grens getrokken van aantal Visa binnen 6 maanden?
er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordtquote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben
quote:Op maandag 27 september 2010 19:23 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordt
quote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben
Post die zinnen eensquote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Ik zou 0 euro meenemen, er staat een pinautomaat op zowat iedere hoek van de straat. En denk aan 800 - 1000 euro. Dan heb je al een prima vakantie, maar het kan ook goedkoper en ook een stuk duurderquote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.
Aangezien ik er nog niet eerder ben geweest heb ik geen flauw idee.
Wie o wie?
Thanks!
Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inderdaad wat Blik zegt. Ik weet niet wat je wil bezoeken in Thailand maar in vrijwel elke plaats zijn echt talloze ATM's te vinden. Misschien kan je 20 euro meenemen voor de zekerheid maar eigenlijk kun je het net zo goed achterwege laten.
Ligt ook compleet aan je bestedingspatroon, er zijn ook users hier in dit topic die 100 euro voor een hotel uitgeven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Met 1000 euro moet je het kunnen redden zeggen jullie?
Met 50 euro per dag moet je een heel eind komen ja. Wil je luxere hotels wordt het bedrag al snel hoger.quote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.
Wie o wie?
Thanks!
Het noorden is heel erg goedkoop. Koh Samui is wat duurder. Dit is qua accommodatie maar ook met eten, stappen en excursies. Ik vond stappen trouwens sowieso redelijk prijzig in vergelijking met de rest van de uitgaves. De bierprijs kan soms erg tegenvallen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.
We gaan paar dagen naar BKK, anderhalve week in het Noorden (Chiang Rai, het gebied er tussen met een auto en Chiang Mai en dan nog een week Koh Samui.
Het gaat dus puur om budget voor eten, stappen, excursies en souvenirs.
Met 1000 euro moet je het kunnen redden zeggen jullie?
Bedankt trouwens
Bij mij worden de douanemedewerkers altijd boos als ik dit trucje uithaal. Dan krijg je een reprimande en korten ze de inreistijd in van 30 naar het aantal dagen dat m'n vlucht vertrekt. Omdat ze willen dat je een multiply-entry visum haalt.quote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
het ligt er sterk aan waar in thailand je bentquote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Wie o wie?
Thanks!
In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef YebCar het volgende:
[..]
het ligt er sterk aan waar in thailand je bent
in bangkok ga je het misschien niet redden met 100 euro per dag met stappen en zuipen en eten en excursies.
tenzij je echt naar de allergoedkoopste tentjes gaat, maar ik denk dat je wel redelijk wil gaan stappen/zuipen en eten.
hotelkosten zitten er waarschijnlijk apart bijgerekend?
Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...
tja qua accomodatie kan je het zo gek maken als je wilt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij!
misschien nemen " jongeren "daar inderdaad genoegen meequote:Op dinsdag 28 september 2010 17:59 schreef Blik het volgende:
http://www.newsiam.net/ bijvoorbeeld
Prima guesthouse zonder al teveel poespas, New Siam 1 kost 600 Baht voor 2 personen. Aircon en eigen badkamer. Is dus nog geen 15 euro.
quote:
quote:ใครว่ะแก
แฟนใหม่หรอ
กร๊ากกกกกก
quote:หล่อๆๆอ่ะมีมั้ยยยยย
quote:ยุ้ย กูตลกคนนี้อ่ะ
quote:แต่เค้าดูแฮปปี้ดีเน๊อะ อิอิ
quote:ยุ้ย อย่าสอนมันนะ กูกัวมันมาตีกู
quote:มึงนี่ -*-
มันเริ่มอยากเรียนแล้วแน่เลย
Wie de f*ck is ditquote:ใครว่ะแก
แฟนใหม่หรอ
กร๊ากกกกกก
Is er een knappe jongenquote:หล่อๆๆอ่ะมีมั้ยยยยย
- NAAM (Jui) - Hij is grappigquote:ยุ้ย กูตลกคนนี้อ่ะ
Volgens mij lijkt hij gelukkigquote:แต่เค้าดูแฮปปี้ดีเน๊อะ อิอิ
- NAAM (Jui) - Leer hem niet, ik ben bang dat hij mij slaatquote:ยุ้ย อย่าสอนมันนะ กูกัวมันมาตีกู
Jij!quote:มึงนี่ -*-
มันเริ่มอยากเรียนแล้วแน่เลย
Thanks, nu weet ik een beetje wat ze over mij zeggenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wie de f*ck is dit
Nieuwe vriendin / vriend
Hard gelach (hahahaha)
[..]
Is er een knappe jongen
[..]
- NAAM (Jui) - Hij is grappig
[..]
Volgens mij lijkt hij gelukkig
[..]
- NAAM (Jui) - Leer hem niet, ik ben bang dat hij mij slaat
[..]
Jij!
Ik denk dat hij het nu graag wil leren
chatslogs bekijkenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:55 schreef Ruud het volgende:
[..]
Thanks, nu weet ik een beetje wat ze over mij zeggen
moet je in typen thai trainrailway by google ,dan krijg je infoquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:39 schreef TUFKAL het volgende:
Zeg zo'n treinreis van Chiang Mai naar Phuket is dat wat?
Ja maar ervaringen iemand? Goeie zit/slaapplek etc.?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:43 schreef jeloen het volgende:
[..]
moet je in typen thai trainrailway by google ,dan krijg je info
maar is wel een heule lange zit!
Maar je hoeft het niet in 1 keer te doen, in stukjes lijkt me dit een perfecte infrastructurele ader om het land door te trekken.quote:.....
maar is wel een heule lange zit!
ik zou voor je zelf sowizo een planning maken maar weet niet of je kan reserverenquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef buxx het volgende:
[..]
Maar je hoeft het niet in 1 keer te doen, in stukjes lijkt me dit een perfecte infrastructurele ader om het land door te trekken.
Volgend jaar ben ik ook die kant op, en we zo rond het Thaise nieuwjaar. Ik heb gehoord en gelezen dat het dan nog wel eens druk kon zijn op en rond het spoor omdat iedereen uit de stad naar het platte land trekt, net als in China dus.
Is reserveren dan verstandig, of is dat sowieso verstanding om delen van die route van te voren vast te leggen, als dat mogelijk is?
mijn pa wil ook niet met de trein met veel bagae enzoquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef buxx het volgende:
[..]
Maar je hoeft het niet in 1 keer te doen, in stukjes lijkt me dit een perfecte infrastructurele ader om het land door te trekken.
Volgend jaar ben ik ook die kant op, en we zo rond het Thaise nieuwjaar. Ik heb gehoord en gelezen dat het dan nog wel eens druk kon zijn op en rond het spoor omdat iedereen uit de stad naar het platte land trekt, net als in China dus.
Is reserveren dan verstandig, of is dat sowieso verstanding om delen van die route van te voren vast te leggen, als dat mogelijk is?
?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:03 schreef BeardedDragon het volgende:
ik zou me eerder druk maken om het zeikenat worden van je bagage dan om opstoppingen hehe
das toch geen trein nee dat is een autoquote:
je meent het ik ga er ook ieder jaar heen heb familie daar en woon op paier ook daar dus je dacht dat ik dat niet wist? ben alleen pas 12 dus had niet in de gaten dat het over nieuwjaar gingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:41 schreef Guppyfriend het volgende:
GastThais nieuwjaar wordt gevierd met een watergevecht
tja, dat krijg je met internet hequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:38 schreef jeloen het volgende:
[..]
je meent het ik ga er ook ieder jaar heen heb familie daar en woon op paier ook daar dus je dacht dat ik dat niet wist? ben alleen pas 12 dus had niet in de gaten dat het over nieuwjaar gingik dacht dat we het nog over die treing kwestie hadden
??? wat krijg je met internet ????quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
tja, dat krijg je met internet he
Ook schijnen er piloten in de cockpit te sterven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:03 schreef ozzietukker het volgende:Ik ben onderweg naar Bangkok, halverwege in Doha.
Voor de mensen die ooit ook eens met Qatar gaan vliegen, met de maatschappij is niets mis, met het vliegveld wel, alhoewel de Lounge wel uitkomst bied, blijft het een soort India qua hygiene en aantal mensen die overal voor dringen....
vertel er aub wat meer ook ga volgend jaar ook zelfde toestel en maatschapy vanaf brusselquote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:03 schreef ozzietukker het volgende:Ik ben onderweg naar Bangkok, halverwege in Doha.
Voor de mensen die ooit ook eens met Qatar gaan vliegen, met de maatschappij is niets mis, met het vliegveld wel, alhoewel de Lounge wel uitkomst bied, blijft het een soort India qua hygiene en aantal mensen die overal voor dringen....
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:31 schreef jeloen het volgende:
[..]
vertel er aub wat meer ook ga volgend jaar ook zelfde toestel en maatschapy vanaf brussel
haha oké bedanktquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik ben inmiddels veilig op mijn eindbestemming aangekomen.
Ik had al wat verhalen gelezen over Doha Airport, en helaas is veel daarvan waar, het begint al bij aankomst, het toestel wordt ogenschijnlijk ergens midden op het vliegveld geparkeerd en je moet per bus naar de terminal. Je kan vanaf het toestel echter de terminal niet zien liggen, en de busrit zelf (Dus niet het wachten en in de bus gaan), maar de daadwerkelijke busrit duurt 10-15 minuten.
Dan wordt je gedumpt in de arrivals hal, als je Doha zelf in wil is er geen probleem en zijn de rijen bij de paspoortcontole niet lang. As je een transitpassagier bent, ben je niet de enige, wat resulteert in een enorme chaos met voordringende mensen met allemaal korte connecties.
Eerlijk is eerlijk, ondanks dat het lijkt alsof je uren vast zal staan, ben je vanaf uitstappen in de bus uit het viegtuig binnen 45 minuten er doorheen, dat wil zeggen, je moet als economy class passagier achterin zitten, gezien je op Doha achter uit het vliegtuig de bus in stapt. De snelheid zit hem vooral in de manier van controleren, ze zien dit echt als een soort nutteloze verplichting gezien de scanner bij niemand afgaat, en als je kijkt naar de medewerkers die de X-ray controleren gaat er nog wel eens een tas doorheen waar niet naar wordt gekeken.
Doha airport is nu nog een oud vliegveld, en de prijzen om wat te eten zijn wat aan de hoge kant, echte airportprijzen, alleen water en pepsi frisdranken zijn in een winkeltje op de tweede verdieping weer relatief goedkoop, onder de U$ 1.
Als je een lange connectie hebt kan ik de lounge wel aanraden, verwacht niets super de luxe, maar een comfortabele stoel om te zitten, en onberkt frisdrank en maximaal 6 alcohlische dranken, en wat te eten. Daarnaast heb je de mogelijkheid om te douchen, handdoek is uiteraard beschikbaar.
Let op, toegang kost 40 U$ of als je via bijvoorbeeld loungepass.com ongeveer 22 UK pond. Dan mag je er maximaal 6 uur verblijven. (Ze controleren niet heel strict, maar ze houden het wel een beetje in de gaten, tip, vraag bij een lange connectie de handdoek eerder, want op het moment dat je deze vraagt kunnen ze e.e.a. controleren).
De toestellen van Qatar zijn prima, vanaf Frankfurt een Airbus 330 met kleine schermen, daar hebben ze ook mooiere versies van, maar naar Bangkok zowel de 777-200 of 777-300 hebben een fantastisch entertainmentsysteem.
Waarom heb je niet even bij Van Verre gekeken op het Noordeinde?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:01 schreef rene90 het volgende:
Bij mijn reis naar thailand via fox vakanties kan je een aantal excursies erbij doen, mijn vraag aan jullie of je ze aanraadt of niet en of de prijzen een beetje kloppen of dat je het beter zelf kan uitzoeken daar?
Haha nouja mijn ouders hadden al een positieve ervaring met fox dus tja..., en die excursies gaan via fox. Het punt is alleen dat je volgens mij als je het zelf lokaal boekt daar je een stuk goedkoper uit bent.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Waarom heb je niet even bij Van Verre gekeken op het Noordeinde?M'n vriendin werkt daar.
Daar hoef je niet in een bus van Fox te zitten. Heb je waarschijnlijk een prive chauffeur.
En je kan beter hier boeken. Daar word je meestal afgezet.
Het meeste kun je gewoon googelen: Co van Kessel (de fietstocht) kost bijvoorbeeld precies hetzelfde (en zo te zien betaal je minder als je in een groep boekt), en flight of the gibbon (in Chiang Mai) kost 2080. Al met al lijken de meeste prijzen niet raar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Haha nouja mijn ouders hadden al een positieve ervaring met fox dus tja..., en die excursies gaan via fox. Het punt is alleen dat je volgens mij als je het zelf lokaal boekt daar je een stuk goedkoper uit bent.
Ik hoorde een verhaal van iemand die via de organisatie op een toch over de rivier kon met een diner voor bv. 40 euro, en dat hij dat niet had gedaan maar via iemand op de straathoek voor 20 euro en ze uiteindelijk op dezefde boot zaten.
Ik zal het voor de zekerheid nog even vragen aan haar. Als het goed is heb ik haar ooit zoiets horen zeggen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 02:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Haha nouja mijn ouders hadden al een positieve ervaring met fox dus tja..., en die excursies gaan via fox. Het punt is alleen dat je volgens mij als je het zelf lokaal boekt daar je een stuk goedkoper uit bent.
Ik hoorde een verhaal van iemand die via de organisatie op een toch over de rivier kon met een diner voor bv. 40 euro, en dat hij dat niet had gedaan maar via iemand op de straathoek voor 20 euro en ze uiteindelijk op dezefde boot zaten.
of je boekt gewoon een retour vlucht en haalt terplekke een taxiquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:43 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Ik zal het voor de zekerheid nog even vragen aan haar. Als het goed is heb ik haar ooit zoiets horen zeggen.
Bij haar kun je ook al die excursies boeken.
Op Indonesië reden we gelijk op met een bus van Fox/ Anwb. Echt geweldig. Al die jaloerse blikken en commentaar.
Ik en m'n vriendin hadden namelijk onze eigen privébusje en chauffeur. Wij konden gewoon zeggen waar we heen wilden.![]()
zou ik wel doen word nog al eens mee gegooit en als ie dan openklapt met band is ie teminste nog dichtquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:40 schreef Vasco09 het volgende:
Is het verstandig om je tas te sealen als je naar Thailand vertrekt of maakt het niet veel uit?
Wat doen jullie meestal?
Een band erom kan inderdaad ook. Sowieso makkelijk om mee te nemen voor als er geen seal apparaat is. (sealen = plastic om de koffer)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:11 schreef jeloen het volgende:
[..]
zou ik wel doen word nog al eens mee gegooit en als ie dan openklapt met band is ie teminste nog dicht
oww dat dat heb ik 1x gedaan in bangkok omdat ik toen heel veel rotzooi gekocht/gekregen had en het niet in de koffers pasten dus toen me handtas ( soort backpack) in gesealt en ook mee in het ruimquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een band erom kan inderdaad ook. Sowieso makkelijk om mee te nemen voor als er geen seal apparaat is. (sealen = plastic om de koffer)
Op Schiphol bij departures 2 en in Bangkok ook bij departures (waar precies weet ik niet meer). In NL gaat t met n machine, in bangkok doen twee mensen het voor je, met de hand. Erg netjes trouwens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waar kan je sealen in Schiphol en in Suvarnabhumi? Nooit over nagedacht, maar klinkt als een goed idee.
In Bangkok meteen als je binnenkomt staat er aan je linkerkant een service met sealingservice.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op Schiphol bij departures 2 en in Bangkok ook bij departures (waar precies weet ik niet meer). In NL gaat t met n machine, in bangkok doen twee mensen het voor je, met de hand. Erg netjes trouwens.
lang niet in bkk geweest he:Pquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op Schiphol bij departures 2 en in Bangkok ook bij departures (waar precies weet ik niet meer). In NL gaat t met n machine, in bangkok doen twee mensen het voor je, met de hand. Erg netjes trouwens.
narai hotel gingen wij altijd dit jaar naar een of ander vliegveld hotelquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand leuke tips om de eerste dagen te verblijven bij aankomst in Bangkok? Hotel, lodge o.i.d ? Geen nachtleven plannen.
Als je alleen overstapt op BKK kom je niet bij de departures hequote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:06 schreef jeloen het volgende:
[..]
lang niet in bkk geweest he:P
ze hebben nu ook een appaaraat daar gaat je koffer tussen 2 stalen pinnen die draairen rond en zo komt er plastic op
is 5e verdieping(vertrekhal) en dan aan de straat kant zeg maar.
bronquote:Kwart Thailand is overstroomd
Uitgegeven: 20 oktober 2010 10:48
BANGKOK - De ergste overstromingen in Thailand in tientallen jaren tijd hebben ongeveer een vierde van het land onder water gezet. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Chavarat Charnvirakul woensdag laten weten.
Het dodental als gevolg van het snel stijgende water is opgelopen naar twaalf.
Reddingsteams helpen gestrande mensen met boten. Woningen en enorme landbouwvelden zijn overspoeld.
Vier mensen kwamen om in de oostelijke provincie Buriram. Ook de zwaar getroffen provincie Nakhon Ratchasima telde vier doden. Daarnaast vielen in de centrale provincies Rayong, Trat en Lopburi enkele slachtoffers.
Bewoners die aan de Chao Phraya rivier in de hoofdstad Bangkok wonen, bereiden zich voor op vertrek.
De minister beloofde de hulp aan getroffen provincies te verdubbelen.
die hadden wij voor 300 bath pp geloof ik. Niet officieel geregeld ofzo hoor, een tip van een beveiligingsmedewerker van het Grand Palace! Die regelde een tuktuk voor ons, liet die gast naar een of andere pier rijden waar ie blijkbaar iemand kende ofzo, en toen hebben we een uur lang een prive long-boat gehuurd die ons letterlijk de achterkant van Bangkok liet zien.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:01 schreef rene90 het volgende:Klong tour: ±THB 650 p.p.
Boottocht door de 'klongs' van de imposante Chao Praya rivier, die dwars door de stad loopt. Onderweg zien we de oudste tempel van Bangkok, de Wat Arun, die rijkelijk is gedecoreerd met Chinees porselein.
oww op die manierquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als je alleen overstapt op BKK kom je niet bij de departures he
heb ik ook een keer gedaan met men oom (die is daar soort koerieer in bangkok) was ook wel leuk was toen pas 7 ofso dus weet niet heel goed meerquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:11 <span class="editsec">:16</span> schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
die hadden wij voor 300 bath pp geloof ik. Niet officieel geregeld ofzo hoor, een tip van een beveiligingsmedewerker van het Grand Palace! Die regelde een tuktuk voor ons, liet die gast naar een of andere pier rijden waar ie blijkbaar iemand kende ofzo, en toen hebben we een uur lang een prive long-boat gehuurd die ons letterlijk de achterkant van Bangkok liet zien.
Hoop gare huisjes en viezigheid maar een erg leuke tocht! Overal kindjes langs de rivier die vrolijk zwaaien als je langskomt enzo, zo lief
quote:New Siam II vind ik een aanrader (maar boek van tevoren want het is erg populair). Zit vlakbij Khao San Road, waar je je prima kan vermaken en dicht bij de sights in Rattanakosin.Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef TUFKAL het volgende:
Iemand leuke tips om de eerste dagen te verblijven bij aankomst in Bangkok? Hotel, lodge o.i.d ? Geen nachtleven plannen.
quote:maar als je overstapt op bkk hoef je je koffer toch niet te sealen??Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als je alleen overstapt op BKK kom je niet bij de departures he
quote:New Siam I is overigens ook prima, op ongeveer dezelfde afstand van Khao San als New Siam II.Op woensdag 20 oktober 2010 19:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
New Siam II vind ik een aanrader (maar boek van tevoren want het is erg populair). Zit vlakbij Khao San Road, waar je je prima kan vermaken en dicht bij de sights in Rattanakosin.
quote:Koffer sealen doe je altijd als je vertrekt. Dat heeft verder niks met BKK te maken. Je doet het voor de zekerheid, ter bescherming van je koffer en zodat mensen hem niet zomaar kunnen openen.Op donderdag 21 oktober 2010 08:04 schreef jeloen het volgende:
[..]
maar als je overstapt op bkk hoef je je koffer toch niet te sealen??
dat doe je toch waar je vertrekt ofnie?
quote:Ziet er goed uit, je bent er geweest? Is dat incl ontbijt?Op woensdag 20 oktober 2010 19:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
New Siam II vind ik een aanrader (maar boek van tevoren want het is erg populair). Zit vlakbij Khao San Road, waar je je prima kan vermaken en dicht bij de sights in Rattanakosin.
quote:Ik ben in beide geweest, zijn beide prima. De ene heeft alleen iets meer faciliteiten als de andere.Op donderdag 21 oktober 2010 09:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, je bent er geweest? Is dat incl ontbijt?
quote:toen ik er laatst was ging ik met oom eten en toen liet hij dus ook zien heel central plaza=weg staan een paar reclame posters voorOp maandag 25 oktober 2010 08:06 schreef Gaoxing het volgende:
Zijn er nog FOK!kers in Bangkok op het moment. Zo ja.... bij deze:
[ afbeelding ]
41 doden inmiddels
quote:Deze keer gaat het over overstromingen.Op maandag 25 oktober 2010 10:43 schreef jeloen het volgende:
toen ik er laatst was ging ik met oom eten en toen liet hij dus ook zien heel central plaza=weg staan een paar reclame posters voor
paragon zijn tanks binnen geweest zodat het niet aangevallen kon worden
maar nu ist weer rustig toch???
quote:Nee excl ontbijt. Maar je kan voor 50 baht alsnog een ontbijt nemen, dus daar zou ik mij niet teveel zorgen om maken.Op donderdag 21 oktober 2010 09:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, je bent er geweest? Is dat incl ontbijt?
quote:Politiek is het relatief rustig ja. Volgens mij is een deel van CentralWorld Plaza ook alweer open.Op maandag 25 oktober 2010 10:43 schreef jeloen het volgende:
[..]
toen ik er laatst was ging ik met oom eten en toen liet hij dus ook zien heel central plaza=weg staan een paar reclame posters voor
paragon zijn tanks binnen geweest zodat het niet aangevallen kon worden
maar nu ist weer rustig toch???
quote:Klopt. Alleen ZEN nog niet.Op maandag 25 oktober 2010 14:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Volgens mij is een deel van CentralWorld Plaza ook alweer open.
quote:Heel herkenbaar dit! Wij hadden er 3 p.p. gedronken... Helemaal spacen die avond! Iedereen was lief, leuk, interessant etc etc. Op weg naar ons guesthouse kwamen we nog op het idee om te gaan naaktzwemmen... 's Ochtends werden we nog vrij fris wakker, maar na 2 uur stortten we allebei helemaal in elkaar! Nog 1 a 2 dagen brak geweest! Volgend jaar hou ik het gewoon weer bij een biertje!Op maandag 25 oktober 2010 15:04 schreef ia het volgende:
Was afgelopen dagen op Koh Pangan, waar de fullmoonparty is..
De avond voor de fullmoonparty een bucket Wodka&redbull genomen.. Na 45 minuten stond ik strak.. Die nacht geen oog dicht gedaan, en uiteindelijk veels te gaar voor de fullmoonparty zelf..
Ziek dat je eigenlijk gewoon 'gedrugged' word als je zo'n bucket besteld.. Ik wilde ff een drankje doen, thats it..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |