abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87575772
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik ben inmiddels veilig op mijn eindbestemming aangekomen.

Ik had al wat verhalen gelezen over Doha Airport, en helaas is veel daarvan waar, het begint al bij aankomst, het toestel wordt ogenschijnlijk ergens midden op het vliegveld geparkeerd en je moet per bus naar de terminal. Je kan vanaf het toestel echter de terminal niet zien liggen, en de busrit zelf (Dus niet het wachten en in de bus gaan), maar de daadwerkelijke busrit duurt 10-15 minuten.
Dan wordt je gedumpt in de arrivals hal, als je Doha zelf in wil is er geen probleem en zijn de rijen bij de paspoortcontole niet lang. As je een transitpassagier bent, ben je niet de enige, wat resulteert in een enorme chaos met voordringende mensen met allemaal korte connecties.
Eerlijk is eerlijk, ondanks dat het lijkt alsof je uren vast zal staan, ben je vanaf uitstappen in de bus uit het viegtuig binnen 45 minuten er doorheen, dat wil zeggen, je moet als economy class passagier achterin zitten, gezien je op Doha achter uit het vliegtuig de bus in stapt. De snelheid zit hem vooral in de manier van controleren, ze zien dit echt als een soort nutteloze verplichting gezien de scanner bij niemand afgaat, en als je kijkt naar de medewerkers die de X-ray controleren gaat er nog wel eens een tas doorheen waar niet naar wordt gekeken.

Doha airport is nu nog een oud vliegveld, en de prijzen om wat te eten zijn wat aan de hoge kant, echte airportprijzen, alleen water en pepsi frisdranken zijn in een winkeltje op de tweede verdieping weer relatief goedkoop, onder de U$ 1.

Als je een lange connectie hebt kan ik de lounge wel aanraden, verwacht niets super de luxe, maar een comfortabele stoel om te zitten, en onberkt frisdrank en maximaal 6 alcohlische dranken, en wat te eten. Daarnaast heb je de mogelijkheid om te douchen, handdoek is uiteraard beschikbaar.
Let op, toegang kost 40 U$ of als je via bijvoorbeeld loungepass.com ongeveer 22 UK pond. Dan mag je er maximaal 6 uur verblijven. (Ze controleren niet heel strict, maar ze houden het wel een beetje in de gaten, tip, vraag bij een lange connectie de handdoek eerder, want op het moment dat je deze vraagt kunnen ze e.e.a. controleren).

De toestellen van Qatar zijn prima, vanaf Frankfurt een Airbus 330 met kleine schermen, daar hebben ze ook mooiere versies van, maar naar Bangkok zowel de 777-200 of 777-300 hebben een fantastisch entertainmentsysteem.
haha oké bedankt :)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87583183
Bij mijn reis naar thailand via fox vakanties kan je een aantal excursies erbij doen, mijn vraag aan jullie of je ze aanraadt of niet en of de prijzen een beetje kloppen of dat je het beter zelf kan uitzoeken daar?

Ritje met Tuk Tuk en massage: ±THB 550 p.p.
De wereldberoemde tempelstad van Ayutthaya komt pas echt tot leven wanneer u ‘s avonds in een Tuk-Tuk langs de prachtig verlichte ruines rijdt. Sluit de rit af met een heerlijke traditionele Thaise massage. Vele van deze massage technieken zijn al duizenden jaren oud en hebben tot doel elke spier in uw lichaam los te maken en dat zult u voelen ook!

Diner Baiyoke Sky Tower & Citytour: ±THB 1100 p.p.
We starten deze avondexcursie met een rondrit door Bangkok en rijden langs diverse prachtig verlichte tempels en eindigen de tour met een diner in het Baiyoke Sky Tower. Op de 78e verdieping kunt u genieten van een internationaal buffet. Uiteraard heeft u een schitterend uitzicht over verlicht Bangkok.

Drijvende markt en Rosegarden (incl. lunch): ±THB 1250 p.p.
Ten noorden van Bangkok bevindt zich de meest bekende drijvende markt van Thailand; de Damnoen Saduak markt. Van oudsher vindt hier 's ochtends de verkoop van de kleurrijke handel, zoals fruit en souvenirs op het water plaats. Langs de oever vindt u een gezellige markt, vanwaar u leuke foto's kunt maken. Deze excursie is inclusief een tocht per 'longtail' boot naar de drijvende markt. Vervolgens brengt u een bezoek aan de Rose Garden, waar u kunt genieten van een heerlijke lunch en een culturele show.

Het is ook mogelijk om alleen een bezoek te brengen aan de Drijvende Markt (join-in tour, halve dag excursie en exclusief lunch).
Prijs: THB 600,- p.p.

Fietstocht door Bangkok: ±THB 1350 p.p.
U fietst door straatjes met een bonte afwisseling van winkels, werkplaatsen en eetgelegenheden. Na de groenten- en bloemenmarkt steken we per boot de Chao Praya rivier over. Aan de overkant is het opvallend rustig op de route. Hier geen wirwar van mensen en luidruchtig verkeer, maar een aaneenschakeling van dorpen, fraaie tempels, “jungle doorkijkjes”, zwaaiende passanten. Met een longtailboot keren we terug naar de andere kant van de rivier. Geschikt voor iedereen met een normale conditie. Wegen zijn vlak en het tempo is rustig. Co van Kessel geeft een inleiding voor de start. Neem zo min mogelijk baggage mee, maar wel: fototoestel, pet met klep, zonnebrandcreme en draag katoenen kleding. Deze halve dagtour is inclusief water en softdrinks. Exclusief transfer van en naar uw hotel. Halve dag tocht: 07.00 - 12.30 uur of 13.00 - 17.30 uur.

Indien u deze excursie boekt tijdens de groepsreis zijn de kosten THB 1000 p.p.

Klong tour: ±THB 650 p.p.
Boottocht door de 'klongs' van de imposante Chao Praya rivier, die dwars door de stad loopt. Onderweg zien we de oudste tempel van Bangkok, de Wat Arun, die rijkelijk is gedecoreerd met Chinees porselein.

Wandeling door Chinatown: ±350 Baht
Chinatown ligt in het oude hart van Bangkok en heeft door de jaren heen maar weinig van haar authentieke, hectische sfeer verloren. Dwaal door een wir-war van steegjes en laat u overweldigen door de taferelen die zich hier nog dagelijks afspelen. In de ouderwetse woonhuizen, winkels, slachterijen en verborgen tempels die u zult zien speelt zich nog steeds een chaotisch dagelijks leven af dat moeilijk in te denken is als u het niet zelf heeft gezien. (incl. gids; water; verkoelende doekjes)

Chiang Mai
Canopy Tour - Flight of the Gibbon: ±THB 2150 p.p.
Deze excursie biedt een unieke ervaring voor zowel jong als oud! U wordt drie uur lang meegenomen op een reis door boomtoppen van de prachtige jungle van Chiang Mai. Onder professionele begeleiding zweeft u door de boomtoppen middels een twee kilometer lang parcours van kabels en bruggen. De volledige excursie bestaat uit een uur trekking; drie uur in de boomtoppen en voldoende tijd om even een lokaal dorpje te bezoeken met een heerlijke lunch. Het project is 100 % ecologisch en een deel komt ten goede aan het behoud van de Gibbon. Inclusief Engelssprekende gids, lunch, materiaal en vervoer.

Prijs voor bij begin tussen: 07.00 - 12.15 uur: THB 2150 p.p.
Prijs bij alle andere tijdstippen: THB 1950 p.p.

Kayakken op Khao Deang: ±THB 2000 p.p.
Ten zuiden van Hua Hin ligt ''Sam Roi Yod''; oftewel het park met 300 bergtoppen. Eerst brengt u een bezoek aan het dorpje ''Khung Tanot''. De pracht van dit dorp is wereldwijd bekend dankzij haar aanwezigheid in de film ''The Killing Fields''. Hierna gaat u een 25 minuten lange en intensieve klim naar de ''Sai Cave''. Vervolgens gaat u naar het Horizon Adventure Park waar u na een picknicklunch gaat kayakken door de mangrove route van Khao Deang. Een uitgekeken kans om het leven in de jungle te bewonderen!

Zeevissen: ±THB 1500 p.p.
Deze excursie is voor de echte visliefhebbers. U wordt om 8:00 opgehaald voor een volledige dag op zee. Nadat u meer dan 10 kilometer van de kust bent gevaren in de richting van Koh Larn is het tijd om de hengel tevoorschijn te halen en de strijd aan te gaan met de vele exotische vissen die in de wateren van de Golf van Thailand leven. Ook ligt er een hartige lunch voor u klaar op de boot. Vroeg in de avond wordt u weer terug gebracht naar uw hotel. Deze excurisie is inclusief transfers en lunch.

Treintrip over de River Kwai: ±THB 700 p.p.
Vertrek per bus naar het station van Wang Po, waar we de trein nemen, die over het originele traject van de Birmaspoorweg rijdt. Gedeeltelijk rijdt de trein nog over met beton versterkte houten viaducten met een schitterend uitzicht over de River Kwai. U ziet het plattelandsleven aan u voorbij gaan tijdens deze rit. U wordt door uw chauffeur weer opgewacht bij het station en u zult de reis per minibus vervolgen naar uw hotel. Inclusief vooraf een lunch op of aan de rivier.

Phitsanulok
Samlor Tour met diner: ±THB 600 p.p.
Per fietstaxi "Samlor" naar de avondmarkt, waar we de plaatselijke folklore "Vliegende Morning Glory Groente Show" bijwonen. De kok gooit een handvol waterkers in een gloeiend hete wok, waarna een vuurbal ontstaat van soms wel enkele meters hoog. Hierna volgt een heerlijk diner in een plaatselijk restaurant of in het hotel.

Een beetje veel zie ik nu, maar het zou fijn zijn als iemand zijn blik erop kan werpen :) Het zijn zoveel dingen die me erg leuk lijken. Alleen het duiken is erg duur, kan je dit niet lokaal bij iets doen en wat zijn de prijzen dan ongeveer? Ik heb geen PADI maar wel ervaring met 3 duiken, iemand waarmee ik ga is wel zeer ervaren met meerdere duikbrevetten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87589129
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:01 schreef rene90 het volgende:
Bij mijn reis naar thailand via fox vakanties kan je een aantal excursies erbij doen, mijn vraag aan jullie of je ze aanraadt of niet en of de prijzen een beetje kloppen of dat je het beter zelf kan uitzoeken daar?

Waarom heb je niet even bij Van Verre gekeken op het Noordeinde? 8-) M'n vriendin werkt daar.
Daar hoef je niet in een bus van Fox te zitten. Heb je waarschijnlijk een prive chauffeur.

En je kan beter hier boeken. Daar word je meestal afgezet.
----
pi_87596376
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Waarom heb je niet even bij Van Verre gekeken op het Noordeinde? 8-) M'n vriendin werkt daar.
Daar hoef je niet in een bus van Fox te zitten. Heb je waarschijnlijk een prive chauffeur.

En je kan beter hier boeken. Daar word je meestal afgezet.
Haha nouja mijn ouders hadden al een positieve ervaring met fox dus tja..., en die excursies gaan via fox. Het punt is alleen dat je volgens mij als je het zelf lokaal boekt daar je een stuk goedkoper uit bent.
Ik hoorde een verhaal van iemand die via de organisatie op een toch over de rivier kon met een diner voor bv. 40 euro, en dat hij dat niet had gedaan maar via iemand op de straathoek voor 20 euro en ze uiteindelijk op dezefde boot zaten.
Top 5 China producten
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 04:05:43 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_87597170
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Haha nouja mijn ouders hadden al een positieve ervaring met fox dus tja..., en die excursies gaan via fox. Het punt is alleen dat je volgens mij als je het zelf lokaal boekt daar je een stuk goedkoper uit bent.
Ik hoorde een verhaal van iemand die via de organisatie op een toch over de rivier kon met een diner voor bv. 40 euro, en dat hij dat niet had gedaan maar via iemand op de straathoek voor 20 euro en ze uiteindelijk op dezefde boot zaten.
Het meeste kun je gewoon googelen: Co van Kessel (de fietstocht) kost bijvoorbeeld precies hetzelfde (en zo te zien betaal je minder als je in een groep boekt), en flight of the gibbon (in Chiang Mai) kost 2080. Al met al lijken de meeste prijzen niet raar.
pi_87598135
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zal het voor de zekerheid nog even vragen aan haar. Als het goed is heb ik haar ooit zoiets horen zeggen.
Bij haar kun je ook al die excursies boeken.

Op Indonesië reden we gelijk op met een bus van Fox/ Anwb. Echt geweldig. Al die jaloerse blikken en commentaar.
Ik en m'n vriendin hadden namelijk onze eigen privébusje en chauffeur. Wij konden gewoon zeggen waar we heen wilden. :D

[ Bericht 19% gewijzigd door KingLysandus op 16-10-2010 09:48:56 ]
----
pi_87606260
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:43 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ik zal het voor de zekerheid nog even vragen aan haar. Als het goed is heb ik haar ooit zoiets horen zeggen.
Bij haar kun je ook al die excursies boeken.

Op Indonesië reden we gelijk op met een bus van Fox/ Anwb. Echt geweldig. Al die jaloerse blikken en commentaar.
Ik en m'n vriendin hadden namelijk onze eigen privébusje en chauffeur. Wij konden gewoon zeggen waar we heen wilden. :D
of je boekt gewoon een retour vlucht en haalt terplekke een taxi
wij (ik en men ouders) doen altijd taxi die gewoon overal mee gaat voor 1000thb (maar mijn moeder spreekt dan ook thais\lao) maar das stukken goedkoper en je hebt een prive busje voor de hele dag
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87623948
ben ook weer in thailand, chiangmai weer dus als iemand wil meeten stuur maar een pm ofzoiets :P
  zondag 17 oktober 2010 @ 05:14:47 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_87624434
Geen natte voeten Flammie?
pi_87625872
nog niet maar ik hoorde dat het in het zuiden des lands noodweer, regen en storm was? Hier valt het wel mee imo :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:25:11 #161
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_87628292
Oh ik hoorde dat het in het noorden puinhoop was :D Wij hebben bijna 3 dagen non-stop regen gehad, maar er weinig last van.
pi_87628754
Ik ga 14 December weer naar Pattaya voor 17 dagen.
Wordt de 2e keer dit jaar,zelfde hotel enzo.
Zal wel weer weinig excursies worden,maar meer het nachtleven daar in. o|O
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_87631932
Begin januari zit ik iets van 4/5 dagen bij de Golf van Siam, (hotel Jomtien dacht ik). Iemand nog tips in dat gebied? We willen sowieso gaan duiken maar als je als beginner gaat is het 4000 bath, mijn zwager heeft 2 brevetten en ik heb wel wat duikervaring dus kan onder zijn toezicht mee, doen ze dat of zijn ze heel streng daarin?
En kennen jullie zelf toevallig nog andere duikscholen voor goedkoper of ligt het allemaal wel rond de 3/4000 bath. (2 keer 45 min duiken, inc. spullen en lunch)
Top 5 China producten
pi_87713734
Is het verstandig om je tas te sealen als je naar Thailand vertrekt of maakt het niet veel uit?
Wat doen jullie meestal?
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:03:45 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_87714798
Wij sealen als het kan eigenlijk altijd. Gewoon, lekker makkelijk, de koffer zit zeker dicht en is ook nog een beetje beschermd. En makkelijk te herkennen op de band.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87715120
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:40 schreef Vasco09 het volgende:
Is het verstandig om je tas te sealen als je naar Thailand vertrekt of maakt het niet veel uit?
Wat doen jullie meestal?
zou ik wel doen word nog al eens mee gegooit en als ie dan openklapt met band is ie teminste nog dicht ;)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:40:38 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_87716287
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:11 schreef jeloen het volgende:

[..]

zou ik wel doen word nog al eens mee gegooit en als ie dan openklapt met band is ie teminste nog dicht ;)
Een band erom kan inderdaad ook. Sowieso makkelijk om mee te nemen voor als er geen seal apparaat is. (sealen = plastic om de koffer)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87716368
Ik seal ook standaard als ik buiten Europa reis. Ik heb geen zin in beschadigde tas, open tas of dat er iets in mijn tas wordt gestopt. Het kost maar 5 euro, daarvoor ga ik niet moeilijk doen.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:45:01 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_87716487
Op Schiphol is het ¤ 7,50, toch?

En verder, precies wat Lenny zegt :Y
pi_87723038
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een band erom kan inderdaad ook. Sowieso makkelijk om mee te nemen voor als er geen seal apparaat is. (sealen = plastic om de koffer)
oww dat dat heb ik 1x gedaan in bangkok omdat ik toen heel veel rotzooi gekocht/gekregen had en het niet in de koffers pasten dus toen me handtas ( soort backpack) in gesealt en ook mee in het ruim

*wist niet wat sealen was:D
pi_87728354
Waar kan je sealen in Schiphol en in Suvarnabhumi? Nooit over nagedacht, maar klinkt als een goed idee.
pi_87729033
Iemand leuke tips om de eerste dagen te verblijven bij aankomst in Bangkok? Hotel, lodge o.i.d ? Geen nachtleven plannen.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:06:35 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_87729418
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waar kan je sealen in Schiphol en in Suvarnabhumi? Nooit over nagedacht, maar klinkt als een goed idee.
Op Schiphol bij departures 2 en in Bangkok ook bij departures (waar precies weet ik niet meer). In NL gaat t met n machine, in bangkok doen twee mensen het voor je, met de hand. Erg netjes trouwens.
pi_87741294
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Op Schiphol bij departures 2 en in Bangkok ook bij departures (waar precies weet ik niet meer). In NL gaat t met n machine, in bangkok doen twee mensen het voor je, met de hand. Erg netjes trouwens.
In Bangkok meteen als je binnenkomt staat er aan je linkerkant een service met sealingservice.
pi_87741305
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

lang niet in bkk geweest he:P

ze hebben nu ook een appaaraat daar gaat je koffer tussen 2 stalen pinnen die draairen rond en zo komt er plastic op

is 5e verdieping(vertrekhal) en dan aan de straat kant zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')