nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring)quote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
Wij hebben vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan: Naar Bangkok vliegen, even de stad in, zelfde dag doorgevlogen naar Vietnam en 9 dagen later weer terug naar BKK.quote:Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef BdFA het volgende:
Even een vraag met betrekking tot visa
Eind oktober (28e) vertrek in naar thailand om vier weken daar rond te trekken, aangezien mijn terugreis de 24e van November is (en dat dus valt onder de 30 dagen) en had ik gerekend op visa upon arrival.
Enkel met voorbereiden van mijn reis kwam ik er achter dat binnenlandse vluchten wel erg goedkoop zijn en een paar dagen vietnam/cambodja nou niet bepaald een straf is. Enkel is het nu de vraag of het in en uit reizen op de visa mogelijk is of ik toch nog achter een andere moet?
Ja, dit kan. Ik ben in het voorjaar via Thailand naar Cambodia gegaan, maar omdat ik op de heenweg een losse vlucht had en op de terugweg over land kwam moest ik in beide gevallen 'het land in'. Op de heenreis ben ik een paar uur 'in Thailand' geweest, op de terugweg een dag. Ik kreeg gewoon netjes twee visa die in theorie beide 30 dagen geldig waren.quote:Op maandag 27 september 2010 17:04 schreef BdFA het volgende:
[..]
nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring)
quote:Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
Er was toch een grens getrokken van aantal Visa binnen 6 maanden?
er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordtquote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben
quote:Op maandag 27 september 2010 19:23 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordt
quote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben
Post die zinnen eensquote:Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Ik zou 0 euro meenemen, er staat een pinautomaat op zowat iedere hoek van de straat. En denk aan 800 - 1000 euro. Dan heb je al een prima vakantie, maar het kan ook goedkoper en ook een stuk duurderquote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.
Aangezien ik er nog niet eerder ben geweest heb ik geen flauw idee.
Wie o wie?
Thanks!
Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inderdaad wat Blik zegt. Ik weet niet wat je wil bezoeken in Thailand maar in vrijwel elke plaats zijn echt talloze ATM's te vinden. Misschien kan je 20 euro meenemen voor de zekerheid maar eigenlijk kun je het net zo goed achterwege laten.
Ligt ook compleet aan je bestedingspatroon, er zijn ook users hier in dit topic die 100 euro voor een hotel uitgeven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Met 1000 euro moet je het kunnen redden zeggen jullie?
Met 50 euro per dag moet je een heel eind komen ja. Wil je luxere hotels wordt het bedrag al snel hoger.quote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.
Wie o wie?
Thanks!
Het noorden is heel erg goedkoop. Koh Samui is wat duurder. Dit is qua accommodatie maar ook met eten, stappen en excursies. Ik vond stappen trouwens sowieso redelijk prijzig in vergelijking met de rest van de uitgaves. De bierprijs kan soms erg tegenvallen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.
We gaan paar dagen naar BKK, anderhalve week in het Noorden (Chiang Rai, het gebied er tussen met een auto en Chiang Mai en dan nog een week Koh Samui.
Het gaat dus puur om budget voor eten, stappen, excursies en souvenirs.
Met 1000 euro moet je het kunnen redden zeggen jullie?
Bedankt trouwens
Bij mij worden de douanemedewerkers altijd boos als ik dit trucje uithaal. Dan krijg je een reprimande en korten ze de inreistijd in van 30 naar het aantal dagen dat m'n vlucht vertrekt. Omdat ze willen dat je een multiply-entry visum haalt.quote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
het ligt er sterk aan waar in thailand je bentquote:Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,
Wie o wie?
Thanks!
In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef YebCar het volgende:
[..]
het ligt er sterk aan waar in thailand je bent
in bangkok ga je het misschien niet redden met 100 euro per dag met stappen en zuipen en eten en excursies.
tenzij je echt naar de allergoedkoopste tentjes gaat, maar ik denk dat je wel redelijk wil gaan stappen/zuipen en eten.
hotelkosten zitten er waarschijnlijk apart bijgerekend?
Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...
tja qua accomodatie kan je het zo gek maken als je wilt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |