abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86906631
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring) :)
  maandag 27 september 2010 @ 17:47:56 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_86908598
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef BdFA het volgende:
Even een vraag met betrekking tot visa

Eind oktober (28e) vertrek in naar thailand om vier weken daar rond te trekken, aangezien mijn terugreis de 24e van November is (en dat dus valt onder de 30 dagen) en had ik gerekend op visa upon arrival :) .

Enkel met voorbereiden van mijn reis kwam ik er achter dat binnenlandse vluchten wel erg goedkoop zijn en een paar dagen vietnam/cambodja nou niet bepaald een straf is. Enkel is het nu de vraag of het in en uit reizen op de visa mogelijk is of ik toch nog achter een andere moet?
Wij hebben vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan: Naar Bangkok vliegen, even de stad in, zelfde dag doorgevlogen naar Vietnam en 9 dagen later weer terug naar BKK.
Was volgens mij geen probleem als het per vliegtuig en niet over land gaat, maar ik zal voor de zekerheid vanavond even mijn paspoort checken. :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 27 september 2010 @ 17:53:53 #103
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86908853
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:04 schreef BdFA het volgende:

[..]

nu maakt de lengte ervan mij niet echt bepaald uit, meer of ik met visa upon arival alsnog het land uit kan en op daarmee ook weer erin kan zonder er gezeik mee te krijgen ( er bestaan ook namelijke multiple-entry visa vandaar mijn verwarring) :)
Ja, dit kan. Ik ben in het voorjaar via Thailand naar Cambodia gegaan, maar omdat ik op de heenweg een losse vlucht had en op de terugweg over land kwam moest ik in beide gevallen 'het land in'. Op de heenreis ben ik een paar uur 'in Thailand' geweest, op de terugweg een dag. Ik kreeg gewoon netjes twee visa die in theorie beide 30 dagen geldig waren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 27 september 2010 @ 18:40:54 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_86910583
Klopt, ik kreeg gewoon weer een 30 dagen visum bij mijn tweede entry.
Toch staat mij iets bij dat je maar twee weken krijgt als je over land terugkeert.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 27 september 2010 @ 19:13:05 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86912007
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
Er was toch een grens getrokken van aantal Visa binnen 6 maanden?
:) Met nadruk op er was een grens getrokken. Dat hebben ze heel even volgehouden en mocht je maximaal 3 maanden in een 6 periode verblijven.
Gingen ze een 1, 2 of 3 bij de stempel in het paspoort zetten. Maar dit was niet haalbaar, veel mensen vliegen namelijk naar meerdere bestemmingen in Azië en keren weer terug naar Bangkok, waaronder ik, en het was niet maximaal 3x een visa van een maand in een 6 maanden periode, maar maximaal 3 maanden verblijf en je kon zoveel inreisstempels krijgen zolang de totale verblijfperiode in 6 maanden niet boven de 3 maanden uit kwam, en moesten ze dus elke keer de verblijfsperiodes bij elkaar optellen en het hele paspoort doorzoeken op stempels.
(Voor de gewone toerist geen probleem, maar voor veel mensen die in Azie rondreizen staat het paspoort vol met stempels en is daar geen doorkomen aan zonder teveel oponthoud).

Je kan prima zoveel in en uitreizen als je wilt, je krijgt elke keer dat je via het vliegtuig Thailand binnenkomt 30 dagen, en over land 14-30 afhankelijk van de situatie. Ik vlieg komende oktober naar Bali, en bij terugkomst ook nog naar Maleisie, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
(Alleen in de VS waarom ik zo vaak naar Maleisie en Indonesie ga, al heb ik die vraag nog nooit beantwoord).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86912110
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben :)
pi_86912466
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:15 schreef Ruud het volgende:
Is hier iemand die Thais spreekt of het kan lezen? Ik heb een paar zinnen die ik graag vertaald zou hebben :)
er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordt 8-)
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86912702
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:23 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

er staat denk ik dat als je weer in Bangkok komt, je gelijk in de Bangkwang geplaatst wordt 8-)
:+
  maandag 27 september 2010 @ 20:24:12 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86915508
quote:
:) Het moet mogelijk zijn om thaise zinnen te vertalen. Kan je de tekst hier plaatsen?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86918392
Thailand gangers,

Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.

Aangezien ik er nog niet eerder ben geweest heb ik geen flauw idee.

Wie o wie?

Thanks!
pi_86925523
quote:
Post die zinnen eens :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:17:14 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_86930755
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:14 schreef Vasco09 het volgende:
Thailand gangers,

Ik hoop dat jullie me het volgende kunnen helpen. Wat raden jullie aan om mee te nemen qua euro's voor 23 dagen Thailand? Denk hierbij aan uitgaven als eten, excursies, souvenirs en stappen.

Wie o wie?

Thanks!
Ik zou 0 euro meenemen, er staat een pinautomaat op zowat iedere hoek van de straat. En denk aan 800 - 1000 euro. Dan heb je al een prima vakantie, maar het kan ook goedkoper en ook een stuk duurder
pi_86930820
Inderdaad wat Blik zegt. Ik weet niet wat je wil bezoeken in Thailand maar in vrijwel elke plaats zijn echt talloze ATM's te vinden. Misschien kan je 20 euro meenemen voor de zekerheid maar eigenlijk kun je het net zo goed achterwege laten.
pi_86932061
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inderdaad wat Blik zegt. Ik weet niet wat je wil bezoeken in Thailand maar in vrijwel elke plaats zijn echt talloze ATM's te vinden. Misschien kan je 20 euro meenemen voor de zekerheid maar eigenlijk kun je het net zo goed achterwege laten.
Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.
We gaan paar dagen naar BKK, anderhalve week in het Noorden (Chiang Rai, het gebied er tussen met een auto en Chiang Mai en dan nog een week Koh Samui.

Het gaat dus puur om budget voor eten, stappen, excursies en souvenirs.

Met 1000 euro moet je het kunnen redden zeggen jullie?

Bedankt trouwens ^O^
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:38:39 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_86933701
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:

[..]

Ligt ook compleet aan je bestedingspatroon, er zijn ook users hier in dit topic die 100 euro voor een hotel uitgeven.
pi_86935400
quote:
Thailand gangers,

Wie o wie?

Thanks!
Met 50 euro per dag moet je een heel eind komen ja. Wil je luxere hotels wordt het bedrag al snel hoger.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86936357
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:34 schreef Vasco09 het volgende:

[..]

Ja met meenemen bedoel ik inderdaad; wat voor bedrag moet ik begroten voor 23 dagen Thailand.
We gaan paar dagen naar BKK, anderhalve week in het Noorden (Chiang Rai, het gebied er tussen met een auto en Chiang Mai en dan nog een week Koh Samui.

Het gaat dus puur om budget voor eten, stappen, excursies en souvenirs.

Bedankt trouwens ^O^
Het noorden is heel erg goedkoop. Koh Samui is wat duurder. Dit is qua accommodatie maar ook met eten, stappen en excursies. Ik vond stappen trouwens sowieso redelijk prijzig in vergelijking met de rest van de uitgaves. De bierprijs kan soms erg tegenvallen.

Maar zoals ook de users boven mij reageerden; je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Voor 30 euro per dag kom je echt wel een heel eind. Maar wanneer je dure activiteiten als duiken gaat doen zit je daar natuurlijk ver boven.
pi_86937991
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maakt toch niet zoveel uit? Je krijgt toch een gratis visum voor 30 dagen. Sommige reizigers gaan juist bewust even de grens over om zo langer in Thailand te kunnen verblijven zonder het gedoe en de kosten van een verlenging van je visum.
Bij mij worden de douanemedewerkers altijd boos als ik dit trucje uithaal. Dan krijg je een reprimande en korten ze de inreistijd in van 30 naar het aantal dagen dat m'n vlucht vertrekt. Omdat ze willen dat je een multiply-entry visum haalt.
pi_86940616
Met 30 euro kom je zeker een heel eind, maar je moet niet vergeten dat al die kleine dingen bij elkaar, best aantikken! :)

1200 Baht geef je heel snel uit :) Ik geef ongeveer 2000 per dag uit, dat is dan voor 2 personen (altijd met de taxi, "duur" uit eten, tussendoor veel snacken en drinken etc. etc.).

1000 Euro voor 23 dagen is dus een hele redelijke schatting. :)
"I'm not insane, my mom had me tested"
pi_86941315
Ik zag dat veel excursies toen rond de 1000 bath kosten. Doen jullie dat goedkoper?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86946085
quote:
Thailand gangers,

Wie o wie?

Thanks!
het ligt er sterk aan waar in thailand je bent
in bangkok ga je het misschien niet redden met 100 euro per dag met stappen en zuipen en eten en excursies.
tenzij je echt naar de allergoedkoopste tentjes gaat, maar ik denk dat je wel redelijk wil gaan stappen/zuipen en eten.

hotelkosten zitten er waarschijnlijk apart bijgerekend?
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:42:48 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_86946207
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef YebCar het volgende:

[..]

het ligt er sterk aan waar in thailand je bent
in bangkok ga je het misschien niet redden met 100 euro per dag met stappen en zuipen en eten en excursies.
tenzij je echt naar de allergoedkoopste tentjes gaat, maar ik denk dat je wel redelijk wil gaan stappen/zuipen en eten.

hotelkosten zitten er waarschijnlijk apart bijgerekend?
In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...
pi_86946993
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Blik het volgende:

[..]

In Bangkok kun je voor 15 euro per nacht in een prima hostel slapen...
Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij! :9
pi_86947604
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als je in de buurt van Khao San Road gaat zitten, wat zeker aan te raden is, heb je voor 15 euro een prima hotel. Met zwembad op het dak erbij! :9
tja qua accomodatie kan je het zo gek maken als je wilt.
Je kan zelfs in een luxe hotel in the lobbylounge gaan zitten slapen als je een beetje netjes gekleed bent en van de zwembad gebruik maken zonder dat iemand het merkt. :D

maar misschien wil niet iedereen een hotel van 15 euro
en wat voor de een " prima hotel" is , is voor de ander een regelrechte shithole.
en laten we eerlijk zijn. die 15 euro is net boven de laagste kamerprijs van 10 euro per nacht in bangkok. O-)

voor mij persoonlijk is dat ik op vakantie ga..ik in een betere kamer wil slapen dan wat ik thuis heb :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:59:40 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_86949017
http://www.newsiam.net/ bijvoorbeeld

Prima guesthouse zonder al teveel poespas, New Siam 1 kost 600 Baht voor 2 personen. Aircon en eigen badkamer. Is dus nog geen 15 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')