Dat is dus NIET raar, als je verdiept in de reden achter de persoonsgebonden zetel..quote:Op donderdag 2 september 2010 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje raar als Klink, Ferrier en Koppejan hun zetel meenemen als zij vertrekken uit de fractie. Ze hebben met z'n drieën samen nog net een halve voorkeurszetel aan stemmen bij elkaar. Waarbij Ferrier zelfs maar 1269 stemmen heeft behaald (op ruim 1,2 miljoen CDA stemmen). De enige reden waarom zij in de kamer zitten is omdat zij op de lijst van het CDA stonden, dan moet je die zetels ook bij het CDA laten vind ik.
En nu wil je zeker dat ik aan jou vraag wat die reden dan wel is. Nou bij deze dan, maar ik vind het wel een aparte manier van discussiëren.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is dus NIET raar, als je verdiept in de reden achter de persoonsgebonden zetel..
Nee, liever niet.. Ik zou willen dat je er gewoon zelf eens over nadacht wat de reden zou kunnen zijn..quote:Op donderdag 2 september 2010 21:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En nu wil je zeker dat ik aan jou vraag wat die reden dan wel is. Nou bij deze dan, maar ik vind het wel een aparte manier van discussiëren.
Nee, het lukt niet.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, liever niet.. Ik zou willen dat je er gewoon zelf eens over nadacht wat de reden zou kunnen zijn..
Denk dat je er dan wel uitkomt..
Ik heb het idee of alle journalisten naar huis zijn gegaan. Het is helemaal niet meer spannend.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef Toad het volgende:
Maar volgens mij gaan we weer een roerige avond tegemoet. Ron Fresen en Ferry Mingelen op de gang bij de VVD en PVV.
Idee heb ik ook..quote:Op donderdag 2 september 2010 21:32 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik heb het idee of alle journalisten naar huis zijn gegaan. Het is helemaal niet meer spannend.
Je straalt toch eenheid uit in een partij, als de meerderheid vind dat er samengewerkt moet worden met de PVV moet dat gewoon gebeuren. Dan moeten niet 3 personen uit de fractie zeggen dat het niet moet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een rol speelt om welke reden iemand uit de partij stapt/er uit wordt gezet. Samenwerking met de PVV staat niet in het verkiezingsprogramma. Daarnaast is ook een deel van de achterban (binnen en buiten de partij) het gewoon met hen eens.
Nooit gehoord van de "tirannie van de meerderheid"??? Daar moet je voor waken, mijns inziens..quote:Op donderdag 2 september 2010 22:27 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Je straalt toch eenheid uit in een partij, als de meerderheid vind dat er samengewerkt moet worden met de PVV moet dat gewoon gebeuren. Dan moeten niet 3 personen uit de fractie zeggen dat het niet moet gaan gebeuren.
Een ander deel uit de achterban, en vooral wat jongere CDAers zien het denk ik wel zitten. Gewoon afwachten wat het akkoord zegt. Uiteindelijk blijkt er wel uit het congres of het wel of niet gaat.
Je kan het ook zien als democratie, een meerderheid bij een wetswijziging gaat het ook door.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de "tirannie van de meerderheid"??? Daar moet je voor waken, mijns inziens..
Gelukkig kunnen formele wetten getoetst worden aan verdragen, en materiële wetten aan formele, etc, etc.... En is voor grondwetswijzigingen een vrij zware procedure nodig.. Die "hobbels" zijn er niet voor niets ingebouwd..quote:Op donderdag 2 september 2010 22:42 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als democratie, een meerderheid bij een wetswijziging gaat het ook door.
JOH????? Zou ik dat niet bedoelen dan???quote:Op donderdag 2 september 2010 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Democratie is juist de 'tirannie van de meerderheid'.
Ik vind het vreemd dat je dan blij kunt zijn met een democratische rechtsstaat.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
JOH????? Zou ik dat niet bedoelen dan???
Ok, dan doen we een dictatuur. Op basis van ideeën waar jij niet van houdt.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je dan blij kunt zijn met een democratische rechtsstaat.
Achter de schermen schijnt er onderhandeld te worden tussen Rutte, Wilders en Verhagen. Waarschijnlijk gaan ze morgen wel verder.quote:
De rechtsstaat biedt waarborgen, waar de democratie ze laat liggen.. Daarom is de combi zo essentieelquote:Op donderdag 2 september 2010 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je dan blij kunt zijn met een democratische rechtsstaat.
Alleen dat de Volkskrant melding maakt van de pogingen tot karaktermoorden op Klink en Schinkelshoek. De vele geruchten die de kringen rond Verhagen verspreiden om beiden in discrediet te brengen de afgelopen dagen. Geruchten waarvoor blijkbaar nul aanwijzingen zijn.quote:
Goed stuk.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)weg_Klink_zwartmaken
Gadverdamme, rat Verhagen weer in actiequote:Op donderdag 2 september 2010 23:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Alleen dat de Volkskrant melding maakt van de pogingen tot karaktermoorden op Klink en Schinkelshoek. De vele geruchten die de kringen rond Verhagen verspreiden om beiden in discrediet te brengen de afgelopen dagen. Geruchten waarvoor blijkbaar nul aanwijzingen zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)weg_Klink_zwartmaken
Yep, dat is hij wél.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Gadverdamme, rat Verhagen weer in actie
En een rat blijft hijquote:Op donderdag 2 september 2010 23:46 schreef rubbereend het volgende:
Verhagen is neit in de politiek om vrienden te maken
Politieke vriendjes. Oftewel een good old boys-network.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:46 schreef rubbereend het volgende:
Verhagen is neit in de politiek om vrienden te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |