nee dat was ikquote:Op woensdag 1 september 2010 10:38 schreef chacama het volgende:gooide ik hem dicht?
sorry. Niet gezien.
Ok, dus geen boekjes blijven lezen tot het slapen gaan.... had mooi geweest.
herkenbaarquote:Op woensdag 1 september 2010 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Overdag is haar kamer helemaal geen probleem.. Ze gaat er lekker spelen, op dr bed zitten.. Spelen met de knuffels die dan gaan slapen. Ook overdag slapen in haar bed is 0 strijd...
Maf he?
Het is niet het grote licht, maar het verlicht haar hele kamertje. Het geeft net zo veel licht als haar plafondverlichting.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
herkenbaar
laat je een klein lampje aan, of het grote licht?
Wij het laatste omdat ze anders weer begint met huilen
Ja die heeft ze bij oma... Maar dat ding ik rete irritant! Die is helemaal van slag, gaat ook vanzelf aan en uit enzo. Ik werd er echt knettergek van.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:22 schreef simmu het volgende:
selene heeft een eigen nijntje nachtlampje, is dat iets misschien? ding werkt op batterijen en gaat na 2 minuten oid vanzelf uit. ik google ff.....
die is echt <3 die wil ik ook hebben voor Jan ..quote:Op woensdag 1 september 2010 11:22 schreef simmu het volgende:
selene heeft een eigen nijntje nachtlampje, is dat iets misschien? ding werkt op batterijen en gaat na 2 minuten oid vanzelf uit.
deze dus:
http://www.intertoys.nl/s(...)ampje-3d-570326.html
reken dan wel op grootgebruik aan batterijen! selene jaagt er een batterij per dag doorheenquote:Op woensdag 1 september 2010 13:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
die is echt <3 die wil ik ook hebben voor Jan ..
weer snel wegrent uit dit topic, ik hoor hier nog niet(al herken ik mezelf / jan hier vaker dan in t dreumestopic
)
Die is tofquote:Op woensdag 1 september 2010 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Esmee krijgt deze van ons voor haar verjaardag![]()
[ afbeelding ]
Is een ledlampje en je laad hem op op dat groene ding en dan kan ie eraf en mee naar bed (is helemaal dciht aan de onderkant)
ik denk dat nijntje doorgeschoven wordt naar ravi als ik het zo eens ziequote:Op woensdag 1 september 2010 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Esmee krijgt deze van ons voor haar verjaardag![]()
[ afbeelding ]
Is een ledlampje en je laad hem op op dat groene ding en dan kan ie eraf en mee naar bed (is helemaal dciht aan de onderkant)
Zet hem ook ff in het aanbiedingentopic... daar zitten meer ouders dan alleen peutersouders...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:07 schreef _Flash_ het volgende:
Even ter informatie, Deepfreeze en ik verkopen Chris z'n glijbaan vanwege ruimtegebrek:
[TK] indoor glijbaan voor peuters
Ik heb 'm gekocht bij een winkeltje in de buurt, maar ik heb ze ook op internet egzien. Onder andere bij www.vanallesvan.nl. Hij kost 40 euro geloof ik. En hij is er ook nog in het blauw.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk dat nijntje doorgeschoven wordt naar ravi als ik het zo eens ziewaar hebben ze die en wat kost het?
Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft. En voor jou zal het best even wennen zijnquote:Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nieuw topic
De dame mag morgen weer naar school en ze heeft er zin in! Ik begin zelf ook m`n draai aardig te vinden als ze er niet is
Aaah. en ik had nog zo de hoop dat Jen het wel had gedaan, omdat maud om half twee naast me lag. toen dacht ik aan jou en hoopte vurig dat Jen nog niet naast je lag.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Nee doorslapen is overrated.. Maar ze heeft wel lang in haar bedje gelegen.
Ah oke, ja school klinkt makkelijker iddquote:Op donderdag 2 september 2010 13:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ze is 2,5 ja en ze noemt het zelf school..en dat neem je dan overPeuterspeelzaal is ook zo`n lang woord
Grijs het was echt even wennen ja, maar ik begin nu ook wel dingen te plannen op juist die ochtenden. Gewoon lekker even iets voor mezelf
Het is hier zo, papa en mama gaan werken en Lilla en Jennifer gaan naar school. Zo komt het.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ah oke, ja school klinkt makkelijker idd
Dana begon een tijdje geleden ineens te gillen als het licht uitging en slaapt tegenwoordig dus met het licht aan (totdat wij naar bed gaan, dan doe ik het uitquote:Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef bodpa09 het volgende:
Crosspost: Weet iemand vanaf welke leeftijd (ongeveer ;-)) kindjes bang kunnen worden in het donker?
Ja, zoiets gebeurt bij ons nu ook. Wel grappig: donker noemt hij "Uit" net als wanneer hij het licht uit doet.quote:Op zondag 5 september 2010 14:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Dana begon een tijdje geleden ineens te gillen als het licht uitging en slaapt tegenwoordig dus met het licht aan (totdat wij naar bed gaan, dan doe ik het uit
Ha ik keek net ook al op tvgids.nl voor de uitzendtijden van de ballerinaquote:Op maandag 6 september 2010 09:12 schreef simmu het volgende:
stomme nieuwe programmering![]()
we zijn van slag nu. geen angelina ballerina![]()
geen tupu vanmiddag. nu moet arme selene een dagje veel tv doen opdat we erachter komen wat ze leuk vindt
Ja die zijn er.. Wij hadden er 1 maar die is zoekquote:Op maandag 6 september 2010 09:15 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ha ik keek net ook al op tvgids.nl voor de uitzendtijden van de ballerinaWeet iemand of er eigenlijk dvd's van zijn?
Linde vindt alles leuk; als het maar beweegt![]()
Hé wat leuk! Van harte gefeliciteerd!quote:
Ik vind het lijken op stoephoer stoephoer lalalalalaquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:18 schreef simmu het volgende:
grmbl. al sinds de post van gister dus een kleine dame die het tupu liedje blijft zingen en er om blijft vragen. elke 5 minuten. tupuuhtupuuhhh...ladieladielala, tupuuhtupuuuh....
man, wat ben ik blij dat schoonmoeders morgen een dagje komt oppassen zodat wij naar de sauna kunnen! ze wil niks behalve tupu. maf kind!
en ziehier mijn irritatiefactor na 2 dagen tupuzeurenquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:02 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind het lijken op stoephoer stoephoer lalalalala![]()
Oei..quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:08 schreef _Flash_ het volgende:
Chris zit hier een beetje lusteloos op de bank tv te kijken met een snel groeiend aantal waterpokken :-(
nee. sorrie. ben zelf ook al in de weer met behang en plaksel. de draak wilde goddank zonet zelf naar bedquote:
Jen negeert haar.. Die is vooral bezig met zelf de aandacht krijgen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:06 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Dat zal pittig worden de komende tijd, Tico.
Wat vindt Jen van zuslief ?
Oke, negeren is ook een reactie,laat maar zeggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen negeert haar.. Die is vooral bezig met zelf de aandacht krijgen...
juh... veel succes met wennen.quote:
Wat is hij lief aan het spelen, wat wordt hij alweer groot zegquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:10 schreef freecell het volgende:
Ow, serieus, kijk nou
http://s40.photobucket.co(...)urrent=spelen001.mp4
En ja, het is een chaosEn waar is zijn broek? Op de bank
da's toch gewoon heul niet leukquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Meh vanavond kwamen opa en oma dana terugbrengen want die hadden vandaag opgepast. En ik wil dr overpakken van oma om te knuffel. Wou ze niet, ze wou bij oma blijven. Opa en oma gaan weg, we gaan aan de deur zwaaien dus ik til dr op..wou ze niet, wou naar papa. We brengen dr net samen naar bed, dus ik vraag of mama nog een verhaaltje zal voorlezen..nee wou ze niet, papa moest voorlezen..
dat heb je natuurlijk wel eens, maar ik vond t niet zo leuk want ik had dr de hele dag niet gezien, lekker kinderachtig van mama he![]()
![]()
nee vond het ook echt niet zo leukquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:48 schreef simmu het volgende:
da's toch gewoon heul niet leuk![]()
wel overduidelijk dat ze juist jou gemist had!
Ik heb dana naarna niet meer gezienquote:Op woensdag 8 september 2010 12:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BlaBlaBla, wat vervelend dat Dana ineens niks meer van je wilde weten, inmiddels zijn julllie weer dikke vriendinnen neem ik aan?Hier is het juist vaak andersom, Meike wil altijd dat ik haar in bad doe, naar bed breng, ze wil niet naast papa zitten maar naast mama enz enz, ik negeer het meestal.Maar ik vind het wel heel naar voor D.
Maar is D naar zijn werk, dan begint ze na een half uur te zeggen dat ze papa zo mist en dat hij thuis moet komen.
Soms ga ik ook weleens een poosje weg, dan moet ze hem wel met hem alleen rooien, en dan hebben ze het ook altijd hartstikke gezellig samen.
We kunnen Chris wel een ballon vol laten kuchen met virussen en opsturenquote:Op woensdag 8 september 2010 12:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En beterschap voor Chris....stomme pokkies ook! maar dan issie er wel mooi vanaf!
(meike heeft ze nog niet gehad....hoe later ze het krijgen hoe vervelender het ziekteverloop is toch?)
Ja, dat hoop ik ook. Ze hebben altijd heerlijk geslapen, dus komt vast weer goed. Lampje is een goed idee.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, fijn dat het lampje werkt!
Hopelijk krijgt het flensjesduo het uitslapen ook snel door..
wat heerlijkquote:Op donderdag 9 september 2010 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Jen is vanmorgen wakker gemaakt door M. ..... in haar eigen bed.
Ik ben vannacht gewoon gaan kijken of ze het nog wel deed.
Daar heb ik er ook 1 van.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
pff, vandaag is echt een ramp hier. Ze zeurt echt om alles..en niet gewoon een beetje zeuren..nee direcht janken en gillen en slaan.
En bij alles he.
Dan was je niet de enige. Bij Fleur, maar bij Maud ook net zo hard.quote:Op maandag 13 september 2010 20:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O Grijs, dat is het toch ook!
Ik weet het nog heeeeeeeeeeeeeeeel goed, Meike voor het eerst naar de psz...daar hield ik het nog droog, maar op de fiets.....![]()
Heeft Marlien er zin in?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat klinkt als een goede eerste dag voor marlien!, heb jij het ook droog gehouden grijs?
Ze had 'm van mijn moeder gekregenquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:10 schreef chacama het volgende:
Stiemie, daar moet je ook mee wachten tot ze iets ouder is.... Bij Fleur gaat het nl wel goed
Gewoon wat aanbieden, hoeft ze niet dan niet. Je eet zelf ook amper als je je niet lekker voelt. Drinken is belangrijker dan eten.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:18 schreef mrien het volgende:
Weer niet bijgelezen, sorry
Zit hier met een ziek meisje thuis, wat geef je zo´n kleintje als ze ziek zijn?
Ze wil niks eten, wel drinken. Heeft gelukkig al wel goed gedronken vandaag, anderhalve fles (kleine avent) met warme melk en halve grote avent fles met roosvice.
Zelf zou ik dan richting beschuitjes denken, maar voor haar heb ik eigenlijk geen idee
Ze slaapt nu gelukkig, naast me op de bank. Vannacht was echt drama, ben 5/6 keer wakker geweest, elke keer was het huilen. VAnmorgen werd ze wakker met koorts, dus dan is het thuisblijven
Mama mag niet veel verder weg dan het toilet, dus iemand anders was ook niet echt een optie (moest eigenlijk werken vandaag)
Lijkt me echt gezelllig zo kwebbel in huis, en poesje mauw zingenquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beterschap Koen en Lotte!
Mijn dame kon 2 maanden geleden nog amper een paar woorden goed uitspreken, en nu maakt ze zomaar ineens zinnen van 5 woorden achter elkaar.
Vandaag was ze met oma, die heeft haar poesje mauw leren zingen!
Ik ben zo trots op m`n lekkere grietje
Ja dat kunnen die tere kinderoortjes gewoon niet aanquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:23 schreef Ticootje het volgende:
We zingen allemaal slecht denk ik.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij als ouders mogen gewoon niet meer 'raar' doen.
Zingen, dansen, huppelen etc
Ik weet ook nog wel hoe ik dat vroeger vond
Ze plast bijna nooit in dr slaap, dus daar hebben we dan in dit geval weer geluk mee gehadquote:Op zondag 19 september 2010 08:55 schreef freecell het volgende:
DanaWel knap dat ze het zo lang heeft volgehouden!
Vooral met negeren moet je heel consequent zijn. Dan zul je zien dat het gedrag eerst erger wordt, maar op den duur verbetert. Logisch ook, je kind probeert immers eerst nog haar zin te krijgen, maar hé, mama reageert niet. Huh, tikje harder dan maar, want ze heeft daar ook vaak wél op gereageerd. Oh, ze reageert nog steeds niet, hup, ander middel in de strijd, kijken wat ze nu gaat doen. Etcetc. Als jij bij bepaald gedrag dat je niet wenselijk vindt consequent negeert wordt het uiteindelijk minder. Maar als je er niet consequent in bent blijft je kind in verwarring, want je bent dan niet voorspelbaar. Het lastige is om uit te vogelen waar je afwijzend op reageert en welk gedrag je gaat negeren. Succes!quote:Op zondag 19 september 2010 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En dr negeren werkt maar heel soms.
Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren.quote:Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar negeren doe ik weleens, als ze bijvoorbeeld heel bijdehand doet dat 't bijna brutaal wordt.
Oh wat spannend zeg Moonah! Laat je weten hoe het gegaan is en hoe hij het vond?quote:Op maandag 20 september 2010 09:02 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, mijn kind zit nu trouwens te oefenen op de basisschool!
Hij zei dat hij het wel een beetje spannend vond, maar ook leuk.
En hij hoefde níet te huilen bij het afscheid!Ik heb dus braaf mijn tranen weggeslikt.
![]()
Maar wat versta jij onder brutaal? Je hebt namelijk (vind ik) 2 vormen, bijdehand brutaal (dat is niet schelden etc, bedoelen ze vaak niet eens verkeerd) & je hebt gewoon lelijk brutaal. (agressief gedrag, schelden, onaardig)quote:Op maandag 20 september 2010 09:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is dus juist gedrag dat ik accuut de kop indruk. Ik wil gewoon pertinent niet dat Thies een brutale mond heeft. Zeuren daarentegen is uitermate geschikt om te negeren.Dat doet hij dus ook nauwelijks omdat hij weet dat het geen effect heeft.
Nou zeg dat maar niet te snel. Soms zie ik buiten weleens kindjes van een jaar of 4/5 buitenspelen (alleen! dat ik al denk van, waar zijn de ouders?) en vervolgens hoor ik dingen uit hun mond komen waarvan mijn oren zelfs gaan klapperen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Schelden doen de meeste kindjes op deze leeftijd sowiezo niet neem ik aan
Dit valt onder het uitproberen waar mama dan wél op reageert.quote:Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar wat nou als je dr negeerd en ze je dan aangaat kijken en bewust dingen doet die niet mag..gooien met dingen/ met dr hand in dr beker met drinken enz enz. Dat kan ik toch niet negeren?
Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één.quote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Ja bij Linde werkt het helaas niet om te negeren. En nu zeker niet want dan zit er een klein kaboutertje naast dat het ook nog eens nadoetHet matje werkt dan geweldig. Vooral om haar even uit haar boze bui te halen.
Ik doe hard mijn best want Linde probeert graag uitquote:Op maandag 20 september 2010 10:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh ja, ik denk dat het zeker scheelt als er een kleintje bij is. Thank God heb ik er maar één.
Maar als ik jouw verhalen zo lees ben jij hardstikke consequent. Toch?
Dat probeerde ik vanmorgen inderdaad ook alquote:
Gezellig ! En welkomquote:Op maandag 20 september 2010 11:34 schreef Jojogirl het volgende:
Finn is hier net weg en nu hoort Isis al hier. Ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik (ze is alweer 2!), maar kom vast toch even zwaaien hier
De dame zelf is er in elk geval wel aan toe, want al kan ze dan verder nog lang niet wat 2-jarigen kunnen, het woordje nee kent ze wel en ge(/mis?)bruikt ze ook vaak zat
Pff dan moet je ook engelen-geduld hebben hoorquote:Op maandag 20 september 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Jen schopt en slaat leyla als ze de kans krijgt. Of ze knijpt mij. Die is echt vreselijk jaloers.
Oei, dat is ook balenquote:Op maandag 20 september 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Jen schopt en slaat leyla als ze de kans krijgt. Of ze knijpt mij. Die is echt vreselijk jaloers.
Min of meerquote:Fijn dat Leander weer wat rustiger is na een even lekker knuffelen
min of meer is al toffer als non stop zeurenquote:Op maandag 20 september 2010 15:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Min of meerNiet teveel van verwachten, maar hij mekkert niet meer non-stop
Zekerzekerquote:Op maandag 20 september 2010 15:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
min of meer is al toffer als non stop zeuren
Nee hoorquote:
quote:Op maandag 20 september 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Pien en ik naar floor toe. Zegt pien tegen haar : " je moet niet weglopen, dan ben ik mijn zusje kwijt "
Da's wel erg schrikken. Zeker in zo'm grote ruimte. Wel mooi dat pien zo duidelijk verwoorde wat ze waarschijnlijk voelde toen jullie floor kwijt waren.quote:Op maandag 20 september 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Vandaag even een paar uurtjes in blijdorp. Op een gegeven moment was floor weg. Na een paar minuten zag ik haar in de verte slenteren.
Pien en ik naar floor toe. Zegt pien tegen haar : " je moet niet weglopen, dan ben ik mijn zusje kwijt "
Ik heb het maar luchtig besproken met ze, want we waren al genoeg geschrokken geloof ik.
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:44 schreef Ticootje het volgende:
Ze wordt steeds liever voor Leyla. Leyla was vannacht veel wakker (veel is een understatement), en dan probeerde Jen haar te troosten door over haar bolletje te aaien. Dat vond ik dan wel weer heel lief.
Weet niet wat ik enger vind. Dat ie wegliep en terug naar de auto ging of zomaar iemand een hand gaf in de goedheid dat hij naar jou ging. En dit is niet om jou aan te vallen, maar ik vond het eng om te lezen. Of mijn meiden het anders zouden doen.... weet ik niet. Ik hammer er wel altijd op dat ze met niemand mee mogen lopen. Dat als ze ons kwijt zijn dat ze dan naar iemand lopen die werkt op de plek waar we zijn. Zo spreek ik in blijdorp af dat ze altijd naar iemand gaan in 'zo'n pakje' en dat wijs ik dan aan. Op de arm van de meiden staat in permanente inkt voor die dag mijn nummer geschreven. En Fleur kent het inmiddels uit haar hoofd. En verder maak ik duidelijk dat ze nooit van een terrein af mogen lopen. Dat ze bij een uitgang moeten wachten dan. En tegen Fleur heb ik altijd geroepen dat ze mocht er iets niet goed voelen dat ze dan zo hard ze kan mag gillen en schreeuwen. Of dit genoeg is, weet je pas op het moment dat het gebeurd... helaas.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:18 schreef Kersjes het volgende:
Aaaah Jen![]()
Devin is de laatste weken ook zo knuffelig naar zijn broertje toe. Dan onderbreekt hij zomaar zijn spel, loopt naar zijn broertje toe, geeft hem een dikke kus en gaat weer verder spelen![]()
Zal met Jen straks ook gebeuren als ze gewend is aan d'r zusje, echt waar!
K_P, dan duren die minuten echt uren he?
Wij hebben het laatst ook gehad toen Devin mij uit het oog verloren was bij de geitenboerderij en hij dacht dat ik wel terug gegaan zou zijn naar de auto. Hij was al bijna bij de parkeerplaats in het bos toen een man hem zag rondlopen. "Kom je mee, we gaan je mama zoeken." "Okay!" zei hij braaf, en gaf een handje aan beer-van-een-vent-zonder-kind-maar-met-herdershond.
Bah, ik krijg nog steeds buikpijn als ik er aan denk![]()
Moonah, wat word je jongen groot!
Hoe vond hij het wennen?
Isis klinkt als een echte peuterWelkom!
Freecell, toevallig heb ik van de week een nieuwe aanpak geprobeerd toen Devin in een agressieve driftaanval zat en er maar niet uit kwam. Ik heb hem heel stevig omarmd (dwangbuis-idee) en kusjes gegeven, net zolang tot hij toegaf en stopte met krijsend schoppen en slaan. En toen ging hij me kusjes terug geven.
Heel heftig, zo kwaad heb ik hem niet vaak meegemaakt, hij was bijna niet te bedaren. Maar de knuffel-aanpak werkte dus wel
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijkenquote:Op donderdag 23 september 2010 11:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Heb een voorstukje van de Sesamstraat voorstelling gezien & we wilde eerst gaan maar nu niet meer.
Isa zei al 'hey dat is tommie helemaal niet, hij heeft een hele andere stem'
Precies hetzelfde als waar ik op afknapte, 't is gelijk niet meer zo Sesamstraat![]()
Waar ik wel zin in heb is de Sinterklaas film, de eerste keer dat ze naar de bios gaat.
Ben benieuwd hoe ze het vind, trailer vond ze erg leuk & spannend.
Devin ookquote:Op donderdag 23 september 2010 11:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijken
Nja misschien omdat 't ook op de tv was natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijken
Hetzelfde geldt voor het feit dat ze zich niet hoeft uit te kleden voor andere mensen.. Dat is er ook zo 1, hoe breng je dat licht en maak je een kind niet onnodig bang.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:30 schreef Nijna het volgende:
Weet je dat ik nog helemaal niet zo bezig ben geweest met vertellen dat ze niet zomaar met iemand mee moet gaan... Misschien wel een keer tijd...
Nou moet ik zeggen dat Mirte best wel goed in de buurt blijft over het algemeen. Als we ergens heen gaan doen we zo'n kettinkje met haar naam en onze mobiele nummers om.
Maar misschien best eens goed om dat te noemen. Maar aan de andere kant, ik wil haar natuurlijk ook niet helemaal huiverig maken voor "andere mensen"/"vreemden".
Ik probeer haar wel te zeggen dat ze even moet komen vertellen als ze ergens heen wil gaan. Maar in hoeverre dringt dat door in zo'n koppie he...?!
Wat ik probeer. Met de nadruk op probeer duidelijk te maken dat er veilige ruimtes zijn. Het KDV, bij de oppas en uiteraard thuis. Daar mogen kleren uit. Maar ook alleen maar als het zinvol is. Bijvoorbeeld het wisselen van een shirt. En ook alleen maar met een leidster erbij.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor het feit dat ze zich niet hoeft uit te kleden voor andere mensen.. Dat is er ook zo 1, hoe breng je dat licht en maak je een kind niet onnodig bang.
slabber?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Jen trekt gewoon overal haar kleding uit. Sinds dat ze het kan doet ze het gewoon omdat het kan. Tijdens het eten moet bijvoorbeeld altijd haar trui uit, anders begint ze te miepen dat ze heeft geknoeit.
Hemd heeft ze soms aan, nu het weer wat kouder wordt doe ik wel een hemd aan... MAar ze wil perse bloot eten.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:43 schreef chacama het volgende:
[..]
slabber?
Of een t-shirt eronder. Of heeft ze een hemd aan? Want een blote bast aan tafel is bij ons echt not done.
Oh wat zielig! Daar zou ik echt wat van zeggen. Dan ben ik echt een viswijf en een echt kutwijf, maar durft een joch van 12 wel tegen een ventje van 3? Dan ben je cht een kneus en ik zal me niet inhouden ze dat heel fijn te vertellen.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Kersjes het volgende:
Precies Bla, krijg je dat soort situaties weer!
"Alleen mensen die je goed kent mogen dit-of-dat bij je doen".
En dan is er ineens een invaller op het kdv ofzo...
Ik kan me er best zorgen om maken soms, ook hoe dat later moet als hij groter is en zonder mij buiten speelt.
Hij is bijvoorbeeld he-le-maal idolaat van "grote jongens", als we die in de speeltuin of op het voetbalpleintje zien dan wil hij zo onzettend graag met ze samen spelen!
"Willen lullie met mij voetballe?"
"Mag ik meedoen?"
"Grote jonguuuuhhhh, kijk eens hoe goed ik op 1 been kan staan!"
"Weet je, ik heb een heeeeeele hoge hijskraan thuis"![]()
9 van de 10 keer wordt hij straal genegeerd, 8e groepers vinden mijn hummeltje natuurlijk maar vervelend. Breekt mijn hart als ik zijn teleurgestelde blik dan zie![]()
Heel soms reageren ze wel op hem. Zoals laatst toen een rotjoch expres zijn bal in de prikkelbosjes trapte "Daaro, ga maar halen"![]()
![]()
![]()
En daar ging, zo blij, zo trots!!
Zo met korte broek de prikkels in om zijn inmiddels lekgeraakte bal te pakken
Nou daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Dat joch zou zich moeten schamen.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:49 schreef Kersjes het volgende:
Don't worry Tico, ik heb me niet bepaald ingehouden
Precies. Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Dat joch zou zich moeten schamen.
Geef mn hormonen maar de schuld, maar ik krijg er gewoon tranen van in mn ogen.. Ik zie je knullie gewoon achter zn bal aangaan, denkende dat de grote jongen met hem speelt... Bal lek, benen kapot... Echt heel zielig.
Nog niet..quote:Op donderdag 23 september 2010 14:59 schreef chacama het volgende:
[..]
Precies. Dat heb ik ook.
Pick your battles. Helemaal mee eens. maar ik neem aan dat ze het ook alleen thuis doet en niet middenin een restaurant...
Hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het wordt. Ik kan nu met een gerust hart naar een restaurant - waar ze enig vermaak hebben. Bijvoorbeeld een kleurplaat of een tafeltje voor ze om te spelen tot het eten op tafel komt. En de pannenkoekenmolen kan altijd.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nog niet..Nee, voorlopig alleen thuis.
En een restaurant... Das lang geleden zeg!
Met Jen kan ik prima naar een restaurant, Leyla daarintegen... We wachten wel ff.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:21 schreef chacama het volgende:
[..]
Hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het wordt. Ik kan nu met een gerust hart naar een restaurant - waar ze enig vermaak hebben. Bijvoorbeeld een kleurplaat of een tafeltje voor ze om te spelen tot het eten op tafel komt. En de pannenkoekenmolen kan altijd.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:45 schreef freecell het volgende:
Hier is het andersom, met Florian is het geen probleem, maar Leander wil dan echt niet blijven zitten
Wat ontzettend zielig voor je ventje Kersjes
Kijk wat Leander net voor het eerst gedaan heeft?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Peuterspeelzaal!
En nou is hij bekaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |