Oei, dat is ook balenquote:Op maandag 20 september 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Jen schopt en slaat leyla als ze de kans krijgt. Of ze knijpt mij. Die is echt vreselijk jaloers.
Min of meerquote:Fijn dat Leander weer wat rustiger is na een even lekker knuffelen
min of meer is al toffer als non stop zeurenquote:Op maandag 20 september 2010 15:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Min of meerNiet teveel van verwachten, maar hij mekkert niet meer non-stop
Zekerzekerquote:Op maandag 20 september 2010 15:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
min of meer is al toffer als non stop zeuren
Nee hoorquote:
quote:Op maandag 20 september 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Pien en ik naar floor toe. Zegt pien tegen haar : " je moet niet weglopen, dan ben ik mijn zusje kwijt "
Da's wel erg schrikken. Zeker in zo'm grote ruimte. Wel mooi dat pien zo duidelijk verwoorde wat ze waarschijnlijk voelde toen jullie floor kwijt waren.quote:Op maandag 20 september 2010 20:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Vandaag even een paar uurtjes in blijdorp. Op een gegeven moment was floor weg. Na een paar minuten zag ik haar in de verte slenteren.
Pien en ik naar floor toe. Zegt pien tegen haar : " je moet niet weglopen, dan ben ik mijn zusje kwijt "
Ik heb het maar luchtig besproken met ze, want we waren al genoeg geschrokken geloof ik.
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:44 schreef Ticootje het volgende:
Ze wordt steeds liever voor Leyla. Leyla was vannacht veel wakker (veel is een understatement), en dan probeerde Jen haar te troosten door over haar bolletje te aaien. Dat vond ik dan wel weer heel lief.
Weet niet wat ik enger vind. Dat ie wegliep en terug naar de auto ging of zomaar iemand een hand gaf in de goedheid dat hij naar jou ging. En dit is niet om jou aan te vallen, maar ik vond het eng om te lezen. Of mijn meiden het anders zouden doen.... weet ik niet. Ik hammer er wel altijd op dat ze met niemand mee mogen lopen. Dat als ze ons kwijt zijn dat ze dan naar iemand lopen die werkt op de plek waar we zijn. Zo spreek ik in blijdorp af dat ze altijd naar iemand gaan in 'zo'n pakje' en dat wijs ik dan aan. Op de arm van de meiden staat in permanente inkt voor die dag mijn nummer geschreven. En Fleur kent het inmiddels uit haar hoofd. En verder maak ik duidelijk dat ze nooit van een terrein af mogen lopen. Dat ze bij een uitgang moeten wachten dan. En tegen Fleur heb ik altijd geroepen dat ze mocht er iets niet goed voelen dat ze dan zo hard ze kan mag gillen en schreeuwen. Of dit genoeg is, weet je pas op het moment dat het gebeurd... helaas.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:18 schreef Kersjes het volgende:
Aaaah Jen![]()
Devin is de laatste weken ook zo knuffelig naar zijn broertje toe. Dan onderbreekt hij zomaar zijn spel, loopt naar zijn broertje toe, geeft hem een dikke kus en gaat weer verder spelen![]()
Zal met Jen straks ook gebeuren als ze gewend is aan d'r zusje, echt waar!
K_P, dan duren die minuten echt uren he?
Wij hebben het laatst ook gehad toen Devin mij uit het oog verloren was bij de geitenboerderij en hij dacht dat ik wel terug gegaan zou zijn naar de auto. Hij was al bijna bij de parkeerplaats in het bos toen een man hem zag rondlopen. "Kom je mee, we gaan je mama zoeken." "Okay!" zei hij braaf, en gaf een handje aan beer-van-een-vent-zonder-kind-maar-met-herdershond.
Bah, ik krijg nog steeds buikpijn als ik er aan denk![]()
Moonah, wat word je jongen groot!
Hoe vond hij het wennen?
Isis klinkt als een echte peuterWelkom!
Freecell, toevallig heb ik van de week een nieuwe aanpak geprobeerd toen Devin in een agressieve driftaanval zat en er maar niet uit kwam. Ik heb hem heel stevig omarmd (dwangbuis-idee) en kusjes gegeven, net zolang tot hij toegaf en stopte met krijsend schoppen en slaan. En toen ging hij me kusjes terug geven.
Heel heftig, zo kwaad heb ik hem niet vaak meegemaakt, hij was bijna niet te bedaren. Maar de knuffel-aanpak werkte dus wel
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijkenquote:Op donderdag 23 september 2010 11:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Heb een voorstukje van de Sesamstraat voorstelling gezien & we wilde eerst gaan maar nu niet meer.
Isa zei al 'hey dat is tommie helemaal niet, hij heeft een hele andere stem'
Precies hetzelfde als waar ik op afknapte, 't is gelijk niet meer zo Sesamstraat![]()
Waar ik wel zin in heb is de Sinterklaas film, de eerste keer dat ze naar de bios gaat.
Ben benieuwd hoe ze het vind, trailer vond ze erg leuk & spannend.
Devin ookquote:Op donderdag 23 september 2010 11:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijken
Nja misschien omdat 't ook op de tv was natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen hoor, dat van die andere stemmen. Pino vond ik wel erg anders, maar de rest viel mee. Linde is het zelfs helemaal niet opgevallen, die zat alleen maar met open mond te kijken
Hetzelfde geldt voor het feit dat ze zich niet hoeft uit te kleden voor andere mensen.. Dat is er ook zo 1, hoe breng je dat licht en maak je een kind niet onnodig bang.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:30 schreef Nijna het volgende:
Weet je dat ik nog helemaal niet zo bezig ben geweest met vertellen dat ze niet zomaar met iemand mee moet gaan... Misschien wel een keer tijd...
Nou moet ik zeggen dat Mirte best wel goed in de buurt blijft over het algemeen. Als we ergens heen gaan doen we zo'n kettinkje met haar naam en onze mobiele nummers om.
Maar misschien best eens goed om dat te noemen. Maar aan de andere kant, ik wil haar natuurlijk ook niet helemaal huiverig maken voor "andere mensen"/"vreemden".
Ik probeer haar wel te zeggen dat ze even moet komen vertellen als ze ergens heen wil gaan. Maar in hoeverre dringt dat door in zo'n koppie he...?!
Wat ik probeer. Met de nadruk op probeer duidelijk te maken dat er veilige ruimtes zijn. Het KDV, bij de oppas en uiteraard thuis. Daar mogen kleren uit. Maar ook alleen maar als het zinvol is. Bijvoorbeeld het wisselen van een shirt. En ook alleen maar met een leidster erbij.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor het feit dat ze zich niet hoeft uit te kleden voor andere mensen.. Dat is er ook zo 1, hoe breng je dat licht en maak je een kind niet onnodig bang.
slabber?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Jen trekt gewoon overal haar kleding uit. Sinds dat ze het kan doet ze het gewoon omdat het kan. Tijdens het eten moet bijvoorbeeld altijd haar trui uit, anders begint ze te miepen dat ze heeft geknoeit.
Hemd heeft ze soms aan, nu het weer wat kouder wordt doe ik wel een hemd aan... MAar ze wil perse bloot eten.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:43 schreef chacama het volgende:
[..]
slabber?
Of een t-shirt eronder. Of heeft ze een hemd aan? Want een blote bast aan tafel is bij ons echt not done.
Oh wat zielig! Daar zou ik echt wat van zeggen. Dan ben ik echt een viswijf en een echt kutwijf, maar durft een joch van 12 wel tegen een ventje van 3? Dan ben je cht een kneus en ik zal me niet inhouden ze dat heel fijn te vertellen.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Kersjes het volgende:
Precies Bla, krijg je dat soort situaties weer!
"Alleen mensen die je goed kent mogen dit-of-dat bij je doen".
En dan is er ineens een invaller op het kdv ofzo...
Ik kan me er best zorgen om maken soms, ook hoe dat later moet als hij groter is en zonder mij buiten speelt.
Hij is bijvoorbeeld he-le-maal idolaat van "grote jongens", als we die in de speeltuin of op het voetbalpleintje zien dan wil hij zo onzettend graag met ze samen spelen!
"Willen lullie met mij voetballe?"
"Mag ik meedoen?"
"Grote jonguuuuhhhh, kijk eens hoe goed ik op 1 been kan staan!"
"Weet je, ik heb een heeeeeele hoge hijskraan thuis"![]()
9 van de 10 keer wordt hij straal genegeerd, 8e groepers vinden mijn hummeltje natuurlijk maar vervelend. Breekt mijn hart als ik zijn teleurgestelde blik dan zie![]()
Heel soms reageren ze wel op hem. Zoals laatst toen een rotjoch expres zijn bal in de prikkelbosjes trapte "Daaro, ga maar halen"![]()
![]()
![]()
En daar ging, zo blij, zo trots!!
Zo met korte broek de prikkels in om zijn inmiddels lekgeraakte bal te pakken
Nou daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Dat joch zou zich moeten schamen.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:49 schreef Kersjes het volgende:
Don't worry Tico, ik heb me niet bepaald ingehouden
Precies. Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Dat joch zou zich moeten schamen.
Geef mn hormonen maar de schuld, maar ik krijg er gewoon tranen van in mn ogen.. Ik zie je knullie gewoon achter zn bal aangaan, denkende dat de grote jongen met hem speelt... Bal lek, benen kapot... Echt heel zielig.
Nog niet..quote:Op donderdag 23 september 2010 14:59 schreef chacama het volgende:
[..]
Precies. Dat heb ik ook.
Pick your battles. Helemaal mee eens. maar ik neem aan dat ze het ook alleen thuis doet en niet middenin een restaurant...
Hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het wordt. Ik kan nu met een gerust hart naar een restaurant - waar ze enig vermaak hebben. Bijvoorbeeld een kleurplaat of een tafeltje voor ze om te spelen tot het eten op tafel komt. En de pannenkoekenmolen kan altijd.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nog niet..Nee, voorlopig alleen thuis.
En een restaurant... Das lang geleden zeg!
Met Jen kan ik prima naar een restaurant, Leyla daarintegen... We wachten wel ff.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:21 schreef chacama het volgende:
[..]
Hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het wordt. Ik kan nu met een gerust hart naar een restaurant - waar ze enig vermaak hebben. Bijvoorbeeld een kleurplaat of een tafeltje voor ze om te spelen tot het eten op tafel komt. En de pannenkoekenmolen kan altijd.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:45 schreef freecell het volgende:
Hier is het andersom, met Florian is het geen probleem, maar Leander wil dan echt niet blijven zitten
Wat ontzettend zielig voor je ventje Kersjes
Kijk wat Leander net voor het eerst gedaan heeft?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Peuterspeelzaal!
En nou is hij bekaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |