abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85928797
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OH, als 20% daling niets uitmaakt, is een 20% daling ook volstrekt zinloos. :D

Kun je het net zo goed houden zoals het is, toch?
we willen moeten toch van de HRA verslaving af??
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85928892
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet?

Jij vindt het verstandiger om de huizenmarkt te laten instorten, waardoor banken omvallen en een miljoen mensen op straat komen te staan?

Doe mij een lol en wordt nooit, maar dan ook nooit, minister. :{w
Nee, het is leuk dat mensen zich in recordschulden moeten steken om een simpel rijtjeshuis te kopen. Dat is pas achterlijk :r.
pi_85928963
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:06 schreef Verburg_K het volgende:

En dat kan gebeuren als de HRA in een keer wordt afgeschaft.

Maar als je de overdrachtsbelasting afschaft en het huurwaardeforfait in stapjes van 1% per jaar verhoogd, dan is er niets aan de hand
Lees dat zelf nou nog eens....

- HRA afschaffen -> groot nadeel voor de zittende woningeigenaar en funest voor de starter.

- Afschaffen van de overdrachtsbelasting -> Wat heeft de zittende woningeigenaar daar aan?

- huurwaardeforfait in stapjes van 1% per jaar verhoogd -> groot nadeel voor de zittende woningeigenaar en funest voor de starter

quote:
dan is er niets aan de hand
Que???
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85928993
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Al betwijfel ik dat je ook maar 20% van het voordeel krijgt.
Gezien de aard van de bouwmafia in Nederland zal het helaas niet veel uitmaken :').
pi_85929063
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Erg vreemd inderdaad, dit alles past totaal niet bij de noodzaak tot bezuinigingen.
Het toekomstige rechtse kabinet (als ie er komt :')) wil waarschijnlijk de eigen bijdrage in de zorg naar 400 euro; om deze bouwsubsidies te kunnen betalen. Hulde _O_.
pi_85929066
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, het is leuk dat mensen zich in recordschulden moeten steken om een simpel rijtjeshuis te kopen. Dat is pas achterlijk :r.
Ehmmm, de echte recordschuld heb je pas als je huurt hoor. :Y

(Of zit jij nog in de ontkennende fase dat als je huurt de komende 60 jaar wel huur moet betalen, maar eigenlijk alleen als je dat zelf wilt?)
pi_85929249
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

(Of zit jij nog in de ontkennende fase dat als je huurt de komende 60 jaar wel huur moet betalen, maar eigenlijk alleen als je dat zelf wilt?)
Kopen is tegenwoordig synoniem voor huren van de bank.
pi_85929271
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lees dat zelf nou nog eens....

- HRA afschaffen -> groot nadeel voor de zittende woningeigenaar en funest voor de starter.

- Afschaffen van de overdrachtsbelasting -> Wat heeft de zittende woningeigenaar daar aan?

- huurwaardeforfait in stapjes van 1% per jaar verhoogd -> groot nadeel voor de zittende woningeigenaar en funest voor de starter
[..]

Que???
nee, ik zeg NIET de HRA afschaffen maar de overdrachtsbelasting wegdoen en zo de markt in beweging krijgen.
Daarnaast het Huurwaardeforfait verhogen in stapjes, tot de renteaftrek budgetneutraal is en dan de hele HRA vervangen door een tijdelijke woontoeslag voor de starters
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85930156
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OH, als 20% daling niets uitmaakt, is een 20% daling ook volstrekt zinloos. :D

Kun je het net zo goed houden zoals het is, toch?
Nee.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_85930428
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gaan we weer.... de definitie en de ramificaties van lenen zijn geheel anders dan die van huren.
I'll sing you a lullaby.
pi_85930550
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef pberends het volgende:
Kopen is tegenwoordig synoniem voor huren van de bank.
Ja, maar dan de helft goedkoper, en voor de de helft van de duur. Dat wisten we allemaal al. Wat is je punt?
pi_85930769
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef Verburg_K het volgende:
nee, ik zeg NIET de HRA afschaffen
OOPS, excuses... Ik had eroverheen gelezen :P

quote:
maar de overdrachtsbelasting wegdoen en zo de markt in beweging krijgen.
Dat zou starters kunnen helpen ja. Ik ben voor.

quote:
Daarnaast het Huurwaardeforfait verhogen in stapjes, tot de renteaftrek budgetneutraal is
Daar zijn zowel starters als huidige eigenaren niet bij gebaat.

quote:
en dan de hele HRA vervangen door een tijdelijke woontoeslag voor de starters
Nou, lijkt me niet dat als je de ene regeling afschaft, je dan een andere toeslag moet gaan verzinnen. Toch?
pi_85930979
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Nou, lijkt me niet dat als je de ene regeling afschaft, je dan een andere toeslag moet gaan verzinnen. Toch?
ja om ongelukken te voorkomen bij de jongeren, die woontoeslag moet uiteraard ook tzt weer verdwijnen, net als de zorgtoeslag, de huurtoeslag en kindertoeslag, indien mogelijk
Maar het belastingstelsel is dan wel zeer veel meer eenvoudig geworden :)

quote:
Daar zijn zowel starters als huidige eigenaren niet bij gebaat.
nee maar de huur vrijgeven zijn huurders ook niet bij gebaat enzovoort enzovoort, dat zal wel meer voorkomen
[..]

[ Bericht 4% gewijzigd door Verburg_K op 31-08-2010 22:57:41 ]
pi_85931592
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:46 schreef Verburg_K het volgende:
ja om ongelukken te voorkomen bij de jongeren
Lijkt me een verkapte HRA voor alleen de jongeren? Hoe dat zo? Eigenbelang toevallig?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:59:35 #215
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85931669
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Waarom? De meeste woningeigenaren hebben een enorme overwaarde, de waardedaling maakt dus niet uit. En bezuinigingen moeten uit de lengte of uit de breedte komen, alles liever dan de lasten maar steeds verder doorschuiven naar de volgende generatie.
En wat die starter betreft: dat hele probleem zou niet bestaan als een klein stukje van de foto hieronder geen 100.000+ euro moest kosten:
censuur :O
pi_85932386
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom? De meeste woningeigenaren hebben een enorme overwaarde, de waardedaling maakt dus niet uit
:?

Dus de mensen met overwaarde moeten jou maar 20% van hun waarde schenken, en de mensen die geen overwaarde hebben moeten jou... Ja, wat moeten die? OH ja, die moeten jou ook 20% schenken en dus zelf volledig naar god gaan.

Zoiets? :W

quote:
. En bezuinigingen moeten uit de lengte of uit de breedte komen, alles liever dan de lasten maar steeds verder doorschuiven naar de volgende generatie.
Ik stel voor dat de staat een paar honderd gigantische woontorens neerplant van 500m hoog. Kunnen alle mensen die minder dan 400,- willen besteden aan wonen een plekje krijgen, de mensen met huursubsidie de bovenste 200 etage's bezetten en om kosten te besparen geen liftvoorzieningen.

Maar ja, ik heb dan ook makkelijk praten he.... (Gaat er nu een lichtje branden met je 'de mensen moeten maar inleveren?')

quote:
En wat die starter betreft: dat hele probleem zou niet bestaan als een klein stukje van de foto hieronder geen 100.000+ euro moest kosten:
[ afbeelding ]
Klopt. En niemand zou 40 uur per week hoeven werken als we alles voor de helft gratis zouden krijgen. Maar ja, zo werkt het nu eenmaal niet. (!)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:23:21 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85932717
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:?

Dus de mensen met overwaarde moeten jou maar 20% van hun waarde schenken, en de mensen die geen overwaarde hebben moeten jou... Ja, wat moeten die? OH ja, die moeten jou ook 20% schenken en dus zelf volledig naar god gaan.

Zoiets? :W
Waar denk je dat die over"waarde" vandaangekomen is? En denk je werkelijk dat het een RECHT is o.i.d.?

Jij behoort heel leuk tot de groep die z'n ziel heeft verkocht aan een veel te duur huis, en dat koste-wat-kost in stand wil houden. OESO zegt niet voor niets dat het onhoudbaar is. Face it: HRA gaat er af!
Of er ooit voldoende gebouwd gaat worden in Nederland betwijfel ik, de tekorten bestaan tenslotte al tientallen jaren, om niet te zeggen een eeuw...
pi_85932884
Eelco Brinkman net in Knevel & Van den Brink: "Investeren in je huis is een waardebehoudende en waardevermeerderende investering"

LOL :D :'( :D.
pi_85933130
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:27 schreef pberends het volgende:
Eelco Brinkman net in Knevel & Van den Brink: "Investeren in je huis is een waardebehoudende en waardevermeerderende investering"

LOL :D :'( :D.
Want dat is het niet? Leg eens uit? Als je niet investeert in je huis, dan daalt de waarde, want hij verpaupert, enkelglas, lekkage etc etc.. Ofwel investering zorgt voor waardebehoud, relatief gezien dan ten opzichte van andere woningen. Ook een dakkapel en evt. uitbouw is relatief gezien een waardevermeerdering, je woning is immers meer waard dan die van je buurman zonder dakkapel. Dat de waarde absoluut wellicht daalt is een ander verhaal. Maar goed, ik zie al je ook zo je belangen hebt bij een instortende huizenmarkt ;) Geeft niet, maar reageer aub onderbouwd, want vooralsnog blijft het bij veel geblaat en iconen plaatsen.
pi_85933338
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Waar denk je dat die over"waarde" vandaangekomen is? En denk je werkelijk dat het een RECHT is o.i.d.?
Die 'overwaarde' komt voort uit de huurprijzen. Ga DAAR klagen.... (Sorry, het is niet mijn fout dat verhuurders zo asociaal veel vragen en er nog steeds huurders te vinden zijn die zich vrijwillig als een citroen laten uitpersen!)

quote:
Jij behoort heel leuk tot de groep die z'n ziel heeft verkocht aan een veel te duur huis
Te duur? Ghehehe... Recente 5 kamer hoekwoning, 3 volledige verdiepingen, 220m2 eigen grond, garage van 21m2 in de achtertuin, schuur van 5m2 in de voortuin.

Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )

En dat alles in een zeer rustige en groene buitenwijk.

Maar hee, je kunt beter huren he... |:(

quote:
, en dat koste-wat-kost in stand wil houden.
Och als de HRA wegvalt ga ik naar 600 nog wat. Who gives a fuck?

quote:
OESO zegt niet voor niets dat het onhoudbaar is.
Ja, want als de OESO het zegt.... dan is het waar :Y

quote:
Face it: HRA gaat er af!
Nope. Maakt voor mij niet uit, interesseert me geen zak. Maar 1 miljoen mede Nederlanders en alle starters wel. Dus gaat het niet gebeuren.

quote:
Of er ooit voldoende gebouwd gaat worden in Nederland betwijfel ik, de tekorten bestaan tenslotte al tientallen jaren, om niet te zeggen een eeuw...
Dus? Wat denk je zelf? Gaan die prijzen omlaag of omhoog?
pi_85933507
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die 'overwaarde' komt voort uit de huurprijzen. Ga DAAR klagen.... (Sorry, het is niet mijn fout dat verhuurders zo asociaal veel vragen en er nog steeds huurders te vinden zijn die zich vrijwillig als een citroen laten uitpersen!)
[..]

Te duur? Ghehehe... Recente 5 kamer hoekwoning, 3 volledige verdiepingen, 220m2 eigen grond, garage van 21m2 in de achtertuin, schuur van 5m2 in de voortuin.

Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )

En dat alles in een zeer rustige en groene buitenwijk.

Maar hee, je kunt beter huren he... |:(
[..]

Och als de HRA wegvalt ga ik naar 600 nog wat. Who gives a fuck?
[..]

Ja, want als de OESO het zegt.... dan is het waar :Y
[..]

Nope. Maakt voor mij niet uit, interesseert me geen zak. Maar 1 miljoen mede Nederlanders en alle starters wel. Dus gaat het niet gebeuren.
[..]

Dus? Wat denk je zelf? Gaan die prijzen omlaag of omhoog?
Sommige hier zijn nou eenmaal redelijk overtuigd van hun eigen idealen en principes. Prima, laat ze ;) Alleen het jammere is dat ze als een soort van gelovig volk hun evangelie proberen op te dringen.
pi_85934164
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:45 schreef inXs het volgende:
Sommige hier zijn nou eenmaal redelijk overtuigd van hun eigen idealen en principes.
Nee, die hebben geen idealen noch principes. Stuk voor stuk zeggen ze allemaal: 'Ja, als je toen was ingestapt heb je het goed gedaan...'

Het komt er dus op neer dat ze nu spijt hebben en dat afreageren op de zelfstandige kopers. En om dat kracht bij te zetten huren ze van verhuurders die WEL op het juiste moment ingestapt zijn. Maar ja, die willen winst maken, dus dan betaal je uiteindelijk de investering van de verhuurder + een ruime marge voor toekomstig onderhoud + een vergoeding voor het risico wat ze zelf niet durfden nemen + de winstmarge van die verhuurder.

En dan ben je natuurlijk een stuk duurder uit. Maar ja.Dat ligt niet natuurlijk niet aan hen. Dat ligt aan de mensen die wel kunnen rekenen. (!)

quote:
Prima, laat ze ;) Alleen het jammere is dat ze als een soort van gelovig volk hun evangelie proberen op te dringen.
Mwoah, Scientology church heeft het met Tom Cruise ook niet gered. Het gaat niet om hoe hard je schreeuwt, maar om de inhoud van je boodschap. ^O^
pi_85934322
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, die hebben geen idealen noch principes. Stuk voor stuk zeggen ze allemaal: 'Ja, als je toen was ingestapt heb je het goed gedaan...'

Het komt er dus op neer dat ze nu spijt hebben en dat afreageren op de zelfstandige kopers. En om dat kracht bij te zetten huren ze van verhuurders die WEL op het juiste moment ingestapt zijn. Maar ja, die willen winst maken, dus dan betaal je uiteindelijk de investering van de verhuurder + een ruime marge voor toekomstig onderhoud + een vergoeding voor het risico wat ze zelf niet durfden nemen + de winstmarge van die verhuurder.

En dan ben je natuurlijk een stuk duurder uit. Maar ja.Dat ligt niet natuurlijk niet aan hen. Dat ligt aan de mensen die wel kunnen rekenen. (!)
[..]

Mwoah, Scientology church heeft het met Tom Cruise ook niet gered. Het gaat niet om hoe hard je schreeuwt, maar om de inhoud van je boodschap. ^O^
15 jaar geleden was ik 10.... Hoe moest ik een huis kopen?
En nu moet ik maar voor een krot 250k neertellen?
pi_85934491
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:03 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

15 jaar geleden was ik 10.... Hoe moest ik een huis kopen?
En nu moet ik maar voor een krot 250k neertellen?
Voor 250K koop je een net huis hoor. En anders moet je wat aan je zoekvaardigheden doen.
pi_85935324
Ja allemaal van die 100m2 huisjes verdeeld over 3 woonlagen. Waar je per woonlaag niet eens je kont kan draaien.
pi_85935403
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:32 schreef Terrorizer het volgende:
Ja allemaal van die 100m2 huisjes verdeeld over 3 woonlagen. Waar je per woonlaag niet eens je kont kan draaien.
??? Als jij voor 250K niets beters kunt vinden dan dat... Tja, hoe zal ik het brengen.... Huur dan maar voor 1100,- per maand een soortgelijk iets. :W
pi_85935502
Ehm ik doe het voor 800.. wist je nog?

:W
pi_85935559
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:39 schreef Terrorizer het volgende:
Ehm ik doe het voor 800.. wist je nog?

:W
? Voor 800,- kun je toch ook een woning van 250K kopen?

(Die 1100,- was incl. de winst van de verhuurder he...)
  woensdag 1 september 2010 @ 00:44:40 #229
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85935648
Volgens mij is die stijging vooral ontstaan omdat er vanaf 1993 plots 2 inkomens in de hypotheekverstrekking verwerkt mochten worden.
Afijn, oude huis al een paar maanden geleden verkocht, binnenkort even intrekken, Het is het wel lekker kopen in onzekere tijden dus even wachen tot CDA eruitstapt. Makelaars zijn nog nooit zo poeslief geweest :+
Wel een segment dat een beetje rendabel blijft in de toekomst. Zet in op de ietwat duurdere parterrewoning in oudere wijken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_85936331
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:44 schreef Bayswater het volgende:Wel een segment dat een beetje rendabel blijft in de toekomst. Zet in op de ietwat duurdere parterrewoning in oudere wijken.
? Wellicht heb je gelijk, maar welke starter of gezin zou daar nou vrijwillig in willen wonen?
pi_85938098
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

? Voor 800,- kun je toch ook een woning van 250K kopen?

(Die 1100,- was incl. de winst van de verhuurder he...)
Nee dat lukt niet met een normaal hypotheek. Geen aflossingsvrij he..

Wat je wel kunt kopen is dus bijvoorbeeld dit, wat jij beschrijft:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

? Wellicht heb je gelijk, maar welke starter of gezin zou daar nou vrijwillig in willen wonen?
  woensdag 1 september 2010 @ 08:26:22 #232
43642 Bayswater
pi_85938365
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zitten best wel wat aardige woningen tussen met 100+ meter woonoppervlakte met tuin in de wat grotere steden in aardige buurten. (vaak jaren 30 woningen)
Life lies a slow suicide
  woensdag 1 september 2010 @ 09:10:39 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85938915
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:26 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Zitten best wel wat aardige woningen tussen met 100+ meter woonoppervlakte met tuin in de wat grotere steden in aardige buurten. (vaak jaren 30 woningen)
Precies... 80 jaar oud... duur stoken... veel lawaai... oud en uitgeleefd... schimmel... en dat alles voor (na inflatiecorrectie) zeker 6 keer de nieuwprijs...
De huidige jongeren worden ZO afgezet door de oudjes...
pi_85939459
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:44 schreef Bayswater het volgende:
Volgens mij is die stijging vooral ontstaan omdat er vanaf 1993 plots 2 inkomens in de hypotheekverstrekking verwerkt mochten worden.
Afijn, oude huis al een paar maanden geleden verkocht, binnenkort even intrekken, Het is het wel lekker kopen in onzekere tijden dus even wachen tot CDA eruitstapt. Makelaars zijn nog nooit zo poeslief geweest :+
Wel een segment dat een beetje rendabel blijft in de toekomst. Zet in op de ietwat duurdere parterrewoning in oudere wijken.
HRA was bedoeld om mensen een normaal huis te kunnen betalen, als men dan ineens ging 2-verdienen, (wat voor meer geld zorgde), had men daarvoor in de plaats HRA moeten afschaffen. Nee nu werd dit gebruikt om een duurder huis te kopen.

Nee maar dan gingen mensen niet dubbel werken, want die subsidie zou dit dan weer verstoren. Al met al is HRA gewoon marktverstorende subsidie, net zoals met zoveel subsidies van de overheid (te hoge uitkeringen, kunsternaars die moet kunnen experimenteren zonder te werken etc etc)
pi_85939736
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies... 80 jaar oud... duur stoken... veel lawaai... oud en uitgeleefd... schimmel... en dat alles voor (na inflatiecorrectie) zeker 6 keer de nieuwprijs...
Dat vrees ik ook ja,
en heb je eenmaal zo een corporatiekrot gekocht, dan kun je ook niet meer naar het buitenland met je studie
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:03:38 #236
43642 Bayswater
pi_85939994
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die woningen die jij beschrijft raakt men momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Er zijn er ook heel wat grondig gerenoveerd. mede door de subsidie aan VVE's waardoor de meeste niet meer slapend zijn, (in principe verboden ook)

Verwachting is dadelijk dat 55+ érs die nog met 2 zijn de saaie nieuwbouwprojecten zat zijn en terug willen naar hun roots. Groen, veel voorzieningen, OV , een echt centrum en het liefst gelijkvloers.
Life lies a slow suicide
pi_85940290
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_85940403
Ik word echt kotsmisselijk van dit kabinet.
Leuk voor de mensen met 2 huizen en onrealistische vraagprijzen dat ze 3 jaar hun dubbele lasten kunnen aftrekken. Minder leuk voor de belastingbetaler.
Uiteindelijk moeten die mensen alsnog zakken met de prijs en hebben we wel met zijn allen een jaar HRA teveel betaald.
Uitstel van executie. Misschien een leuk idee voor endemol, uitstel van executie maar dan met landen.

Wat een visie :r
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 1 september 2010 @ 10:26:45 #239
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85940501
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:22 schreef fedsingularity het volgende:
Leuk voor de mensen met 2 huizen en onrealistische vraagprijzen dat ze 3 jaar hun dubbele lasten kunnen aftrekken. Minder leuk voor de belastingbetaler.
Inderdaad, het lost het probleem niet op! Juist die mensen die 2 huizen "bezet" houden, waarvan ze er maar 1 gebruiken, zouden niet moeten worden gesubsidieerd. Draai het eens om: meer dan 6 maanden 2 huizen? Dan krijg je helemaal geen HRA meer! Wat denk je daarvan? Dat motiveert mensen wellicht om wel hun prijs te laten zakken, zodat er iemand is die het wil kopen.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:31:17 #240
43642 Bayswater
pi_85940626
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Draai het eens om: meer dan 6 maanden 2 huizen? Dan krijg je helemaal geen HRA meer! Wat denk je daarvan? Dat motiveert mensen wellicht om wel hun prijs te laten zakken, zodat er iemand is die het wil kopen.
In de huidige markt is het normaal dat men eerst verkoopt en dan pas koopt.
Life lies a slow suicide
  woensdag 1 september 2010 @ 10:33:45 #241
43642 Bayswater
pi_85940701
Overigens vind ik Delft best al betaalbaar. Laat staan als er 1500 nieuwbouwwoningen de komende jaren bijkomen. (Voor Remcodelft)
Life lies a slow suicide
pi_85940745
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Inderdaad, het lost het probleem niet op! Juist die mensen die 2 huizen "bezet" houden, waarvan ze er maar 1 gebruiken, zouden niet moeten worden gesubsidieerd. Draai het eens om: meer dan 6 maanden 2 huizen? Dan krijg je helemaal geen HRA meer! Wat denk je daarvan? Dat motiveert mensen wellicht om wel hun prijs te laten zakken, zodat er iemand is die het wil kopen.
RemcoDelft voor MinFin! *O*
pi_85941026
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:34 schreef inXs het volgende:

[..]

Want dat is het niet? Leg eens uit? Als je niet investeert in je huis, dan daalt de waarde, want hij verpaupert, enkelglas, lekkage etc etc.. Ofwel investering zorgt voor waardebehoud, relatief gezien dan ten opzichte van andere woningen. Ook een dakkapel en evt. uitbouw is relatief gezien een waardevermeerdering, je woning is immers meer waard dan die van je buurman zonder dakkapel. Dat de waarde absoluut wellicht daalt is een ander verhaal. Maar goed, ik zie al je ook zo je belangen hebt bij een instortende huizenmarkt ;) Geeft niet, maar reageer aub onderbouwd, want vooralsnog blijft het bij veel geblaat en iconen plaatsen.
Jij hebt het over onderhoud, dat heeft weinig te maken met verbouwingen _O-.

Makelaars vertelden mij een paar jaar geleden dat verbouwingen nauwelijks de waarde van een huis verhogen. Bij een nieuwe badkamer, keuken of dakkapel van 10 a 20k wordt de prijs van een woning met misschien een paar duizend euro verhoogd. Dit komt mede omdat bijvoorbeeld een nieuwe keuken een persoonlijke smaakkwestie is.

Met andere woorden: bij verbouwingen verlies je geld; en dan hebben we het nog niet eens over potentieel lagere huizenprijzen in de toekomst.

En dus moet meneer Eelco Brinkman niet keihard uit zijn nek lullen over waardevermeerdering.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:03:11 #244
43642 Bayswater
pi_85941619
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Jij hebt het over onderhoud, dat heeft weinig te maken met verbouwingen _O-.

Makelaars vertelden mij een paar jaar geleden dat verbouwingen nauwelijks de waarde van een huis verhogen. Bij een nieuwe badkamer, keuken of dakkapel van 10 a 20k wordt de prijs van een woning met misschien een paar duizend euro verhoogd. Dit komt mede omdat bijvoorbeeld een nieuwe keuken een persoonlijke smaakkwestie is.

Met andere woorden: bij verbouwingen verlies je geld; en dan hebben we het nog niet eens over potentieel lagere huizenprijzen in de toekomst.

En dus moet meneer Eelco Brinkman niet keihard uit zijn nek lullen.
Makelaars lullen vaak ook uit hun nek. Vastgoedbedrijfjes die matige woningen opkopen, vervolgens grondig onderhanden nemen (keuken, badkamer,vloer, tuin) en binnen 6 maanden doorverkopen verdienen nog steeds erg lekker. Verbouwingen (mits geen gekke smaak) kunnen wel degelijk een meerwaarde opleveren.
Life lies a slow suicide
pi_85942549
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Makelaars lullen vaak ook uit hun nek. Vastgoedbedrijfjes die matige woningen opkopen, vervolgens grondig onderhanden nemen (keuken, badkamer,vloer, tuin) en binnen 6 maanden doorverkopen verdienen nog steeds erg lekker. Verbouwingen (mits geen gekke smaak) kunnen wel degelijk een meerwaarde opleveren.
Meerwaarde? Lijkt mij complete flauwekul. Liever koop ik een huis en laat ik eventuele aanpassingen in eigen beheer doen, de kosten daarvan trek ik gewoon af van de te hoge vraagprijs. Waarom zou je de 'shit' van een ander overnemen bij een koopwoning? Is het niet juist de gedachte achter een koopwoning dat je deze naar eigen smaak kan optuigen?
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:53:58 #246
43642 Bayswater
pi_85943333
Als er maar iets gangbaars in gooit, houten vloer, witte moderne keuken en nette douche.
Zie voorbeeld hieronder:

Woning is 2 maanden geleden uitgewoond gekocht voor 160.000 en de deur wordt platgelopen voor die 279.000. (Oja, Voorburg is duur)

http://www.funda.nl/koop/(...)lminalaan-432/fotos/
Life lies a slow suicide
pi_85943515
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:53 schreef Bayswater het volgende:
Als er maar iets gangbaars in gooit, houten vloer, witte moderne keuken en nette douche.
Zie voorbeeld hieronder:

Woning is 2 maanden geleden uitgewoond gekocht voor 160.000 en de deur wordt platgelopen voor die 279.000. (Oja, Voorburg is duur)

Maar... word er ook gekocht? Ik ken diverse mensen waar ook de deur word platgelopen voor het huis.... maar niemand brengt een bod uit. Als mensen ontdekken dat de woning 2 maanden daarvoor voor 160k de deur uitging en na een verbouwing meteen 117k meer moet kosten.... ik weet het zo nog niet.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:15:09 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85944148
En voor die prijs ligt je woonkamer in de keuken....
Ik ben vast niet de enige die inziet dat 117.000 euro voor een paar potten latex, wat Ikea-laminaat en een keuken vrij veel geld is.
pi_85944932
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
En voor die prijs ligt je woonkamer in de keuken....
Ik ben vast niet de enige die inziet dat 117.000 euro voor een paar potten latex, wat Ikea-laminaat en een keuken vrij veel geld is.
Vergeet de badkamer niet (voor een aannemer ver onder de 10k) :')
I'll sing you a lullaby.
pi_85946487
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:53 schreef Bayswater het volgende:
Zie voorbeeld hieronder:

op een verkoping gekocht zeker.
De basis is goed, vrij uitzicht , nette straat, goede zonligging, veel ruimte

het meest is weinig werk, goede vloer , onderhoudsvrije tuin , glad stucwerk, iemand kan zijn fantasie daar kwijt.
De verbouwing heeft weinig gekost, het schilder- en stucwerk en onderhoudsvrij maken van de tuin doet het meest
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')