Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:55 |
Vorige week heeft Honda Civic Hybrid een grote beurt gehad. Sindsdien voelt de auto trager aan (electro motor assisteerd minder) en word de batterij vaker ontladen. Dit alles resulteerd in verbruik wat 0.5l tot 1l hoger ligt per 100km. Voorheen reed ik gemak 5.5l/100km nu moet ik blij zijn met 6.1l/100km. Ik vermoede al dat dit kwam door een software update al zoekend op internet kwam ik onderstaand artikel tegen quote:Wie heeft hier nog meer last van? Ik wil deze week nog even langs de Honda Dealer met de vraag of het door een software update kan komen en zo ja of ze deze software update zsm ongedaan willen maken. [ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:20:34 ] | |
Daniel1976 | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:57 |
Das lelijk verhaal. Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij. Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:01 |
quote:Sinds het beurtje rijd de auto gewoon veel minder comfortabel. Hij is trager en lawaaierig:( Waar je voorheen nog een redelijk "koppel" krachtig gevoel had door de ondersteuning van de electro motor is hij nu een stuk trager. Gevoelsmatig mis je gewoon 15-20pk. Daarnaast is het erg irritant als de accu ontladen word waardoor er helemaal geen vermogen meer is ![]() Dat je ruim 100km minder actieradius heb op een tank is natuurlijk helemaal om te janken. Ik word hier niet zo vrolijk van. [ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:56:09 ] | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:02 |
quote:Hij was best zuinig (voor de beurt ![]() Dat zijn nette waardes voor een benzine auto van 1300kg. | |
r8ality | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:13 |
![]() Vroeger ging je auto door mechanische slijtage onzuiniger lopen. Nu door softwareupdates ![]() ![]() | |
Papierversnipperaar | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:31 |
Ik zou mn geld terug vragen. | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:40 |
Wel opmerkelijk dat men het alleen over 2006 - 2008 modellen heeft terwijl ik een 2009 model rij.quote: | |
Sounddragon | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:44 |
Contact opnemen met de importeur en om uitleg vragen ?? | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:46 |
quote:Ik hoop dat ik vanmiddag tijd kan vinden om een bezoekje te brengen aan de honda dealer. Het is toch niet te geloven dat je na een service beurt een auto terug krijgt die aanzienlijk minder goed rijd. | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:50 |
quote:Hier heeft men het dus wel over de 2009 en 2010 modellen. | |
Hyperdude | donderdag 26 augustus 2010 @ 13:50 |
Ik zou de accu een nachtje in de diepvries leggen. ![]() NB. opzich een aardig systeem dat hybridegedoe, maar I don't believe the Hype. Benieuwd wat de Honda garage zegt. | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:07 |
quote:Ik heb al berichten gelezen dat de Honda Dealer zegt dat het opgelegt word door Honda en dat ze hem verplicht moeten uitvoeren. Downgraden schijnt niet te kunnen (wat een BS). Ik zal het wel horen vanmiddag. | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:03 |
Ik kom zojuist terug bij de Honda Dealer. Ze hebben een rondje gereden en het kwam er kort samengevat op neer dat ze deze update (recall) moeten doen van Honda en dat ze helemaal niks voor mij kunnen betekenen. De software zou inderdaad niet te downgraden zijn. (Bullshit!) Toen ik opmerkte dat ik nu de dupe ben van software wijzigingen omdat Honda zijn batterypack niet op orde heb kreeg ik de opmerking dat ik het "niet zo zwart-wit moest zien" en dat er niks mis was met het batterypack Dat het rij karakterstiek negatief is veranderd en het verbruik met 1l/100km is toegenomen moet ik allemaal maar accepteren. Het verbruik van 6.7l/100km vond hij ook normaal, hij ging niet verder op het verbruik in toen ik melde dat mijn actie radius met de software update 100-130km kleiner was geworden en dat ik voor de update 5.4l/100km reed.. De software update zou uitgebracht zijn om kortsluiting in het batterijpack te voorkomen? Volgens is de werkelijk reden dat er een kans is dat het batterijpack binnen de garantie periode stuk gaat. Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik heb al aangegeven dat ik het neer ga leggen bij de importeer, tevens zal ik een klachtenbrief schrijven naar de diverse consumenten belangen organisaties. Honda ![]() | |
shifto | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:10 |
Gelukkig zijn er mensen als jij TS. Die de moeite nemen. | |
Daniel1976 | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15 |
quote:Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit. Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen. | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:21 |
quote:Dat zou hetzelfde zijn als Porsche ineens de Turbo druk terug schroeft omdat anders de Turbo stuk gaat ![]() Dit is echt volstrekt krankjorem. Nu gaan ze de Electro-motor beperken wat resultaten in een super traag aanvoelende auto en deze groene auto krijgt meteen een extra hoog verbruik ![]() Ik kan me echt druk maken om dit soort zaken. Vanaf volgende week ben ik lekker 3 weken vrij dus dan ga ik even flink herrie lopen schoppen. | |
Sounddragon | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:31 |
quote:Ik denk inderdaad dat ze dat niet kunnen maken, da's bijna wanprestatie volgens mij, je koopt een produkt wat naderhand zonder jouw goedkeuring wordt gedowngrade op een zodanige manier, dat je het misschien niet eens had gekocht als je dit op voorhand had geweten .. | |
Sounddragon | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:32 |
TS : Als je wilt kan ik dit topic wel naar WGR kicken; misschien dat je daar nog nuttige tips krijgt ?? ![]() | |
dWc_RuffRyder | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:34 |
Interessant. Succes TS! [ Bericht 21% gewijzigd door Sounddragon op 26-08-2010 18:50:06 ] | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:46 |
quote:Goed idee ![]() Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten ![]() | |
Sounddragon | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:Here you go ![]() PTA --> WGR | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:16 |
Heeft iemand toevallig een e-mail adres van Honda Nederland? | |
tehoef | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:31 |
Zo bereikt u onsHONDA Nederland BV Postbus 75100 1117 ZR SCHIPHOL-RIJK Kantoor: Tel 020 - 707 00 00 Fax 020 - 707 00 01 Klantenservice auto's en motorfietsen: Tel 020 - 707 00 81 Privacy Policy | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:41 |
LS, Vanmiddag ben ik bij het filiaal de Bois plaatsnaam aanwezig geweest om mijn klachten kenbaar te maken naar aanleiding van het veranderde voertuig karakterstiek na de 40.000km beurt van mijn Honda Civic Hybrid 2009 (kenteken xxxxx). Klaarblijkelijk deze veranderede karakerstiek te wijten aan een update van het motor management. Bij deze wil ik nogmaal schriftelijk mijn klachten kenbaar maken. Ik wil graag het comfort en het zuinige karakter van mijn Honda Civic terug zoals die was voor de update. Ik was toen een zeer tevreden consument. De klachten: - Forse toename in het brandstof verbruik: Voorbeeld 1: Traject Amersfoort - Utrecht reed ik voorheen met een gemiddeld verbruik van 5.3 - 5.7l/100km na de software update rijd ik dit traject met een verbruik van 6.0 - 6.7l/100km Voorbeeld 2: Het gecombineerd verbruik over een gehele tank is toegenomen van 5.5l/100km naar 6.3l/100km met 40 liter kom ik dus 100km MINDER ver op een tank Jaarlijks rijd ik +/- 40.000km. Met deze ongevraagde update ben ik jaarlijks dus 500 euro extra aan brandstofkosten kwijt! - Response Electronic Assist Voorbeeld 1: Bij het acceleren is er na de update minder ondersteuning van de electro motor. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel. Voorbeeld 2: Bij kort inhalen in de bebouwde kom sprint de Electronic Assist soms helemaal niet bij. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een trage gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel. Voorbeeld 3: In de file maak ik regelmatig gebruik van de mogelijkheid om volledig electrische te rijden, sinds de update is het soms bijna niet mogelijk om volledig electrische te rijden. - Accu status Voorbeeld 1: De frequentie van het automatische ontladen van de accu's is toegenomen van een paar keer per week naar minimaal 1x per dag. (Woensdag 26 Aug. werd ik 3x geconfronteerd met dit proces) Tijdens dit proceess blijft de auto stationair draaien bij stilstand en levert de electronic assist geen vermogen tijdens het accelereren. Ik kreeg van de medewerker ter plaatsen te horen dat de update noodzakelijk is om een mogelijke kortsluiting in het batterypack te voorkomen. Via nieuwsbronnen op internet lees ik echter dat Honda deze update uitvoerd om de duurzaamheid van het batterypack veilig te stellen. Het is dezelfde situatie als er bij Porche 911 Turbo bij een onderhoudsbeurt de turbo druk terug geschroeft word omdat anders de turbo stuk gaat!? De consument word in deze dus opgezadeld met een slechter presterend product (hoger brandstofverbruik & slechtere acceleratie) omdat Honda zijn batterypack niet op orde heeft en hoogstwaarschijnlijk bang is om hoge kosten te maken door het vervangen van de batterypacks. Ik kan dus stellen dat Honda de werking van het product zoals dat aan mijn geleverd is niet kan waarborgen. Het is onbegrijpelijk dat ik daarom nu voor de komende 2 jaar & 80.000km opgezadeld zit met een slechter presterende auto en ook nog eens met een schade post zit van 1000 euro door het hogere brandstofverbruik. Als de update fabrieksaf al in de auto had gezeten dan had ik jullie na de proefrit vriendelijk bedankt en had ik een andere auto uitgekozen. Al met al kunnen we zeggen dat Honda de prestaties van haar product niet kan waarmaken. Feitelijk gezien is Honda hierin in gebreken. Honda zou het probleem moet oplossen door een nieuw batterypack aan te bieden, niet door het product te downgraden en de consument hiermee te duperen. Ik ben overigens erg benieuwt in hoeverre de Honda Civic Hybrid met de nieuwe update nog past binnen de 14% bijtellingsregeling. ( In California komt er zelfs een onderzoek naar de emissie uitstoot van de Honda Civic na de update, dat zal ook niet zonder reden zijn?) Ik vertrouw erop dat Honda Nederland zijn uiterste best zal doen om de gevolgen van deze update ongedaan te maken. Ik zou het opprijs stellen om op de hoogte gehouden te worden van ontwikkelingen omtrent deze update (of beter gezegt downgrade). Met vriendelijke groet, ...... [ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 20:00:07 ] | |
vigier | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:49 |
6,7 L/100 km? Ik rijd in een BMW met 177 pk en die rijdt zuiniger dan dat.. en ik trap hem toch behoorlijk op ziijn staart! Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.... | |
Revolution-NL | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:13 |
Bij deze het service bulletin betreft de update quote: | |
tre | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:31 |
Belachelijk dat ze dat zomaar kunnen doen inderdaad en goed dat je moeite doet om er wat aan te doen maar ik zou wel wat spelfoutjes uit de brief halen: karakterstiek = karakteristiek en ook veel d/t fouten. Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel. Resulteerd = resulteert en gezegt = gezegd. Je draait ze nota bene precies om ![]() In elk geval succes ![]() | |
raptorix | vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:49 |
Kan je niet een custom rom in je wagen installeren ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:10 |
Kun je niet een crack downloaden om de software van je auto goed te zetten? | |
kikoooooo | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:20 |
Pauper in zijn VW Polo met GTI embleem ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:02 |
quote:Grammatica is nooit mijn sterkste punt geweest maar bedankt voor de attentie ![]() Heb inmiddels bericht terug van de dealer. Het schijnt niet normaal te zijn dat de auto min 1x per dag zijn accu's ontlaad en niet meer assisteerd. Ik heb dus het verzoek gekregen om te noteren wanneer dit voorkomt. Op de overige punten werd niet ingegaan. Inmiddels heb ik onze wagenparkbeheerder ingelicht over het verhoogde brandstofverbruik en ga ik tevens kijken het of het mogelijk is om het brandstof verbruik van 40k-43k op te vragen zodat ik deze kan vergelijken met het verbruik na de update 44k-47k. Ik heb de Honda dealer gevraagt om grafieken van de vermogensafgifte te achterhalen van voor en na de update. Die zou Honda voorhanden moeten hebben zou je denken. Gemiddelde verbruik van de huidige tank na 500km is nu 6.6l/100km ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 28-08-2010 18:19:33 ] | |
Nass | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:04 |
Software? Update? Geen downgrade mogelijk?.. | |
SeLang | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:50 |
quote:Dat is inderdaad niet indrukwekkend. Met mijn Peugeot 207 heb ik gemiddeld 1:16,7 (6,0 l/km) over de afgelopen 2 jaar. ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:30 |
quote:Dat zou geniaal zijn ![]() Voor mijn vorige auto (Seat Leon 2006 1.9TDI) had een collega dergelijke software om dat te doen voor de gein al eens gedownload. Met een kabel zou je dus wel een aardig eind moeten komen. Het lijkt me verstandiger om er af te blijven. Nu rijd hij nog en kom ik van A naar B ![]() ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:31 |
quote:Volgens de dealer niet hoewel ik daar mijn twijfels bij heb. | |
MouseOver | zondag 29 augustus 2010 @ 09:24 |
Het kan best zijn dat het updateprogramma zoals de dealer gekregen heeft die optie gewoonweg niet heeft. Maar honda zelf zou het zeker moeten kunnen. | |
junkiexp | zondag 29 augustus 2010 @ 10:18 |
Wagenparkbeheerder ? Leaseauto ? Ik neem aan dat de brandstof dan voor je wordt betaald ? | |
Revolution-NL | zondag 29 augustus 2010 @ 12:05 |
quote:Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal. Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update. [ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 29-08-2010 12:16:24 ] | |
athlonkmf | maandag 30 augustus 2010 @ 16:35 |
En had je de kranten al aangeschreven? | |
Revolution-NL | maandag 30 augustus 2010 @ 22:02 |
quote:Ik wacht eerst de reactie van de importeur af. Als ik daar geen bevredigend antwoord op krijg ga ik verdere stappen ondernemen. Vandaag getankt 630km @ 40.9liter ![]() Even inhalen bij op de snelweg gaat door het gebrek aan assistentie van de electro motor met 4000-5000 rpm. Een kanaalboot is er niks bij. | |
Accordtje | maandag 30 augustus 2010 @ 23:00 |
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd. | |
athlonkmf | maandag 30 augustus 2010 @ 23:07 |
quote:Datzelfde excuus kan dan ook voor alle 14% auto's gebruikt worden, want veel berijders halen daarmee de fabrieksopgave ook niet. | |
MouseOver | maandag 30 augustus 2010 @ 23:07 |
Bron? Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert. Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic. | |
Accordtje | maandag 30 augustus 2010 @ 23:11 |
quote:Bron? De dikke duim. Maar het zou wel eens tijd worden dat dat soort hokken gewoon weer wegenbelasting gingen betalen. Net als iedere auto die gebruik maakt van de openbare weg.. De fabriekswaarden van auto's zijn volslagen belachelijk. Geldt overigens voor alle merken en modellen. | |
Revolution-NL | dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:28 |
quote:Voor de update reed ik toch echt 1:18-1:19 gecombineerd. Ik heb zelfs 1:21 weten te rijden. Honda had dus wel degelijk zijn zaakjes voorelkaar. | |
Revolution-NL | dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:31 |
quote:Waarom heb ik dan een aanzienlijk hoger gebruik na de update? Zoals gezegt reed ik voorheen gecombineerd 1:18-1:19. Nu rij ik 1:15 bij een zelfde rijstijl op hetzelfde traject. In de stad haal ik slechts tussen de 7 en 8l / 100kmph. Ik vraag me serieus af in hoeverre de HCH nog in aanmerking komt voor de 14% bijtelling. Een moderne TSI is op dit moment net zo zuinig zoniet zuiniger als een HCH met update. Een TSI is dan tenminste nog comfortabel ![]() ![]() | |
KhaZ | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:09 |
Omdat je minder vermogen hebt.. moet je harder trappen om in te halen.. ziedaar je toegenomen verbruik. Ze hebben dus alleen het bijspringen van de electromotor verminderd, verder hebben ze waarsch. niets gedaan. | |
Revolution-NL | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:23 |
quote:Joh. De auto voldoet niet meer aan de specificaties / karkaterstiek zoals die was bij oplevering. Ik zit nu met een product opgezadeld wat niet meer voldoet en waar ik niet meer tevreden over ben. Honda is in deze dus gewoon in gebreken. In plaats dat Honda het probleem met de accu's oplost, doen ze een downgrade van de auto en zadelen ze de rijders met de negatieve gevolgen op. Goed werk van Honda! Voor mij nooit meer een Honda. Als je een nieuwe honda koopt weet je immers nooit of de auto na een service beurt nog hetzelfde karakterstiek heeft of gedowngrade is. Heb overigens nog geen reactie op mijn vraag of mijn klachten al bij de importeur zijn gemeld, wat de status is en of er vermogensgrafieken beschikbaar zijn. Word weer tijd om een bezoekje aan de dealer te doen . | |
Daniel1976 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:35 |
quote:Het gaat niet helemaal goed met je info. Ik ken mensen met een opel meriva die al 1:23 rijden en gemiddeld 1:20 diesel. Ik geloof dat het een 1.6 blokje is. Dus een kleine diesel moet makkelijk 1:30 kunnen halen. | |
Daniel1976 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:36 |
quote:Zucht, advocaat dan maar? | |
Thundert | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:39 |
Oplossing: Ruil hem in en neem een Prius. | |
junkiexp | dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:13 |
quote:Dan rijd je zeker in een lelijk hok, die Civic gaat dan nog wel ![]() | |
FkTwkGs2014 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:48 |
ben benieuwd naar de reactie op de brief!!! ongegeneerde tvp dus ![]() het klinkt alsof het ontladen de oorzaak is; ontladen met volle accu kost natuurlijk energie die zonder iets te doen wegloopt, en dat ga je natuurlijk merken. heerlijke actie van honda ![]() | |
Tha_Duck | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:57 |
Verkoop dat ding gewoon, je bent mede schuldig aan het prutweer van deze maand. Dat nemen de mensen je niet in dank af. | |
Hyperdude | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:01 |
Is volgens mij een leasert; dan valt er weinig te verkopen. Als je als particulier zo'n ding koopt verdien je mi. ook wel een troostprijs in de vorm van een mooi emoticon: ![]() ![]() | |
Thundert | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:44 |
quote: ![]() | |
junkiexp | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:31 |
quote:Voor een autoliefhebber is het een lelijk hok hoor. Komt maar een paar stapjes boven de Multipla. | |
Thundert | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:33 |
Ik rijd er zelf in, vind hem erg mooi. Maar goed, smaken verschillen. | |
junkiexp | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:37 |
quote:Inderdaad ![]() We hebben over dit hok toch ? : ![]() | |
Thundert | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39 |
Ja, das de tweede Prius. Die is niet mooi. Ik rijd in de 3e gen:![]() | |
junkiexp | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:22 |
Ziet er al iets beter uit, maar die achterkant ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 1 september 2010 @ 22:16 |
Vandaag weer 180km gemaakt waarvan 90% snelweg met 110kmph op de cruise control. Gemiddeld verbruik 5.6l ![]() Gezien de omstandigheden wel te verklaren. Rustig verkeer en weinig wind dus de IMA assist had op dit traject weinig inbreng. Het verschil van voor en na de update is betreft het verbruik is dan ook logischerwijs aanzienlijk kleiner. | |
kikoooooo | woensdag 1 september 2010 @ 22:23 |
quote:Die is ook niet mooi ![]() | |
Thundert | woensdag 1 september 2010 @ 22:26 |
quote: ![]() | |
kikoooooo | woensdag 1 september 2010 @ 22:26 |
quote:Prius ![]() geboortedatum: 17-02-1986 ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 1 september 2010 @ 22:27 |
quote:2de gen was niet om aan te zien maar de 3de gen Prius met 17inch is altijd nog 10x beter qua styling dan een Renault Scenic ![]() | |
Thundert | woensdag 1 september 2010 @ 22:29 |
quote:Heb jij wat te verbergen? Geen geboortedatum ![]() | |
RemcoDelft | woensdag 1 september 2010 @ 22:29 |
M.a.w. je verbruikt stijgt om de levensduur van je batterij te verlengen... Way to go voor een hybrid ![]() | |
kikoooooo | woensdag 1 september 2010 @ 22:31 |
quote:Jaartje ouder dan jij. En nog geen sandalen, zoals jij. | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 08:16 |
Wat zegt zo'n dealer nu als je zegt dat je graag nog een poosje op de oude software doorrijdt? ![]() | |
athlonkmf | donderdag 2 september 2010 @ 08:53 |
quote:Je hoopt dan dat ie zegt: quote:Dan heb je een mooie rechtzaak | |
Revolution-NL | donderdag 2 september 2010 @ 14:43 |
Update Zojuist een mail ontvangen van mijn dealer. De service monteur heeft mijn beurt met de bijbehorende klachten nog eens onder de loep genomen. Het blijkt nu dat mijn auto niet geupdate is. De werkorder was blijkbaar verkeerd afgelezen, tevens heeft men HDS tester nog eens nagekeken en daar kon mijn chassisnr niet in teruggevonden worden wat inderdaad zou betekenen dat er geen update is geinstalleerd. Ook zou de update alleen van toepassing zijn op de HC 2006-2008 en zijn de 2009 civiç's al voorzien van de betreffende software. Mijn klachten direct NA de 40.000km zouden dus op toeval belusten? Op internet hoor ik wel van diverse 2009 HCH eigenaren dat ze wel geconfronteerd zijn met de update. Ik vind het tevens vreemd dat mijn klachten betreft de IMA assistentie precies overeenkomen met de toepassing van de update. Men wel de auto nu nog nogmaals onderzoeken. Ik ben benieuwd. Zijn hier toevallig nog HCH 2009 eigenaren die zeker weten dat hun honda wel geupdate is? [ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 02-09-2010 14:48:41 ] | |
KhaZ | donderdag 2 september 2010 @ 14:47 |
Placebo effect ![]() Zo zie je maar dat die hybride wagens een groot fabeltje zijn.. | |
Thundert | donderdag 2 september 2010 @ 14:47 |
![]() | |
Revolution-NL | donderdag 2 september 2010 @ 14:55 |
quote:Niet netjes om dat op voorhand te zeggen maar het iswel erg makkelijk voor Honda om op deze manier iemand "monddood" te maken. Als ze zeggen dat de update NIET is uitgevoerd en dat men bij nadere inspectie niks kan vinden dan zit ik met het probleem. Het is natuurlijk ook vreemd dat men zegt dat het 2009 niet in aanmerking komt voor de update terwijl ik van een aantal 2009 eigenaren al gehoort heb dat ze de de update ontvangen hebben en dat ik precies de klachten heb die direct het gevolg zijn van de update namelijk minder IMA assistentie. Maar laat ik niet te voorbarig zijn, wellicht draaien ze bij de software update bij de volgende inspectie wel stiekem terug om mij tevreden en vooral stil te houden ![]() | |
junkiexp | donderdag 2 september 2010 @ 17:56 |
Nu opeens niet meer, wat een prutser zeg ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 15 september 2010 @ 18:02 |
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is. Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest. | |
Kick-Ass | donderdag 16 september 2010 @ 14:34 |
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben. Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen. Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km. | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 14:51 |
quote:Jammer dat ie je niet met je lelijke accuhok de weg afgereden heeft ![]() | |
Bulletdodger | donderdag 16 september 2010 @ 15:09 |
quote: quote:Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik ![]() Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik [ Bericht 7% gewijzigd door Bulletdodger op 16-09-2010 15:28:03 ] | |
athlonkmf | donderdag 16 september 2010 @ 15:18 |
quote:Het ging hem meer om de prestaties denk ik. Zonder de electromotor ben je zo een dozijntje PKs kwijt | |
Bulletdodger | donderdag 16 september 2010 @ 15:26 |
de TT en OP doen anders vermoeden Dit is de straf van TS om een Civic Hybrid te gaan rijden ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 16 september 2010 @ 18:00 |
quote:Voor de 40k beurt reed ik 1:18 gecombineerd ![]() vandaag even bewust het gedrag van het IMA systeem bestudeerd bij het laden & assisteren. Bij 3 of 4 bars begint het IMA systeem weer op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 bar geen ondersteuning. Tot / met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 bars staat heb ik weer volledige assist. Het valt mij ook op dat het accu niveau heel lang op 6 bars blijft staan. Ik kan heel lang op 6 bars rijden, bars 4 & 5 zijn zo op. Voorheen was de laad sequence heel simpel. Bij 3 bars had ik geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het laad programma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook veel krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren. | |
Sjeen | maandag 20 september 2010 @ 11:59 |
Nieuwe info kun je gewoon hier posten, users mogen best verder lezen dan de OP lang is ![]() | |
kingjotte | maandag 20 september 2010 @ 12:31 |
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet. Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd) | |
Revolution-NL | maandag 20 september 2010 @ 12:42 |
quote:Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken. Tips om zuinig te rijden in een hybride. - Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken - Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph) - Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven. - Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost. Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar. Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3 | |
Rezzy | maandag 20 september 2010 @ 13:33 |
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen. | |
Revolution-NL | maandag 20 september 2010 @ 13:43 |
quote:Tijd voor een bezoekje aan de dealer denk ik? Lijkt me niet echt normaal. | |
athlonkmf | maandag 20 september 2010 @ 14:16 |
quote:Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen? Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam? ben nog steeds blij met m'n prius | |
Rezzy | maandag 20 september 2010 @ 14:25 |
quote:Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen. | |
athlonkmf | maandag 20 september 2010 @ 14:28 |
quote:Als het zoveel anders is dan de testrit, dan zal er best wat mis kunnen zijn met je auto. Toch effe langs de dealer lijkt mij Bij de proefrit van de prius, was de prius ook niet optimaal hoor. Accu was half leeg, maar na deze effe opgeladen te hebben is het vrij rap. Ik vind de nieuwe prius er heel goed uit zien eigenlijk. | |
junkiexp | maandag 20 september 2010 @ 18:05 |
quote:Ik mag hopen dat je geen 110 gaat rijden op de CC waar je 120 mag ? | |
Revolution-NL | maandag 20 september 2010 @ 18:38 |
Update Mijn Civic blijft nog een nachtje logeren. Morgen krijg ik een nieuw accu pakket ![]() Ik ben in iedergeval erg blij dat er nu schot in de zaak zit en het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost is ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 20-09-2010 18:52:58 ] | |
Revolution-NL | dinsdag 21 september 2010 @ 19:22 |
Update! Ik heb de auto inmiddels weer terug. Ik heb zojuist een testrit gemaakt. De eerste indruk: De IMA ondersteuning is weer krachtiger en de accu heeft weer aanzienlijk meer capaciteit. Feit blijft dat het IMA systeem nog steeds anders lijkt te functioneren dan voorheen. Het IMA gedrag nu: Bij een accu niveau van 3 / 4 streepjes begint het IMA systeem op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 streepjes geen of zeer weinig ondersteuning. Tot en met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 streepjes staat heb ik weer volledige assist. Full assist is op dit moment gevoelsmatig nog steeds 500 - 1000 rpm later Het gedrag van het IMA systeem toen de auto geleverd werd: Bij 3 bars had ik (logischerwijs) geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het (nood) laadprogramma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren. Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ben ik blij dat de auto weer beter presteert. Aan de andere kant baal ik een beetje dat ik nog steeds niet de auto heb met de prestaties zoals die was toen ik hem nieuw ophaalde bij de dealer. Ik ga de aankomende week maar eens kijken hoe de auto nu bevalt. | |
Revolution-NL | maandag 8 november 2010 @ 23:22 |
De prestatie van de auto boven de 10c zijn nog steeds ver onder de maat. Onder de 10c reageert de auto beter en is er meer ondersteuning, de prestaties en het verbruik blijven zijn nog steeds niet op het niveau zoals de auto aan mij geleverd is. Ondertussen melden zich op het Honda Civic Hybrid forum steeds meer mensen met soortgelijke ervaringen. http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1513 |