abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85723972
Vorige week heeft Honda Civic Hybrid een grote beurt gehad. Sindsdien voelt de auto trager aan (electro motor assisteerd minder) en word de batterij vaker ontladen. Dit alles resulteerd in verbruik wat 0.5l tot 1l hoger ligt per 100km. Voorheen reed ik gemak 5.5l/100km nu moet ik blij zijn met 6.1l/100km.

Ik vermoede al dat dit kwam door een software update al zoekend op internet kwam ik onderstaand artikel tegen

quote:
Report: Honda's Civic Hybrid software fix hurting real-world mpg for some
by Sebastian Blanco (RSS feed) on Aug 16th 2010 at 10:04AM


Honda Civic Hybrid – Click above for high-res image gallery

Late last week, we heard that Honda was updating the software in all 2006 through 2008 Civic Hybrids sold in the U.S. to prevent the batteries from wearing out sooner than expected. At the time, Honda spokeswoman Christine Ra told Bloomberg that the fix would not impact the car's fuel economy or performance. But is this the case?

According to a new Bloomberg report, the software update may indeed hurt gas mileage and acceleration; one driver said the update "made the car sluggish and slashed the vehicle's gas mileage." That driver claimed his car went from 45 miles per gallon to 33 after two of Honda's software updates, one last year and one several weeks ago. The 2008 Civic Hybrid is rated at 40/45 mpg (city highway), while the standard five-speed automatic 2008 Civic gets 25/36.

Honda is sticking to its guns. Honda spokesman Chris Martin told Bloomberg, "This is not just to prolong the life of the battery, it also helps improve the performance." The story is nowhere near over, as the California Air Resources Board is looking into whether the update increases vehicle emissions and thousands of other drivers get their software updates. Bloomberg notes that not everyone is reporting mpg decreases – some are even reporting increases – so the final word here has not yet been written
Wie heeft hier nog meer last van?

Ik wil deze week nog even langs de Honda Dealer met de vraag of het door een software update kan komen en zo ja of ze deze software update zsm ongedaan willen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:20:34 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:57:32 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85724027
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
pi_85724134
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
Sinds het beurtje rijd de auto gewoon veel minder comfortabel. Hij is trager en lawaaierig:(
Waar je voorheen nog een redelijk "koppel" krachtig gevoel had door de ondersteuning van de electro motor is hij nu een stuk trager. Gevoelsmatig mis je gewoon 15-20pk.

Daarnaast is het erg irritant als de accu ontladen word waardoor er helemaal geen vermogen meer is :(.
Dat je ruim 100km minder actieradius heb op een tank is natuurlijk helemaal om te janken.

Ik word hier niet zo vrolijk van.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 12:56:09 ]
pi_85724179
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Das lelijk verhaal.

Maarja heel die electro auto's zijn volksverneukerij.
Gelukkig denkt het nieuwe kabinet om de belastingvoordelen op dit soort van onzin te stoppen
Hij was best zuinig (voor de beurt :') ) 750km op 40liter was met gemak mogelijkl. (nu haal ik amper 650)
Dat zijn nette waardes voor een benzine auto van 1300kg.
pi_85724554
:').

Vroeger ging je auto door mechanische slijtage onzuiniger lopen. Nu door softwareupdates _O-.

;(.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:31:30 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85725243
Ik zou mn geld terug vragen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_85725599
Wel opmerkelijk dat men het alleen over 2006 - 2008 modellen heeft terwijl ik een 2009 model rij.

quote:
17 August 2010
Honda Civic Hybrids Encounter Battery Life Problems, Software Update Problematic for Some

2007 Honda Civic Hybrid But the software updates are causing a decline in vehicle performance, and Honda doesn't want to pay the price


Honda Motor Co.'s line of Civic hybrid's from 2006 to 2008 have encountered problems with battery life. The Japanese automaker's solution is to install software updates, which according to Civic hybrid owners, is making their vehicles considerably slower and has even cut the gas mileage.

Honda's high-tech batteries for these hybrids have been losing their ability to hold a charge years before the warranty is up, but Honda's policy is to not replace any batteries until they are completely dead. So instead of exchanging the old batteries for new ones, Honda began installing software updates that are supposed to extend the life of the battery and "improve performance," but Civic hybrid drivers are saying otherwise.

According to Jason Marchesano, a 2007 Civic hybrid owner from Overland Park, Kansas, his car battery lost its ability to hold a decent charge last year, and when approaching Honda about the problem, they installed a software update that cut the vehicle's fuel efficiency and made the car's response much slower. Several weeks ago, Marchesano went to Honda once again with the problem, which prompted yet another software update. With each additional update, his Civic became slower and less fuel efficient. Today, the vehicle receives 33 miles per gallon, when it originally received 45 mpg brand new.

Many believe that Honda is holding a no exchange policy unless the battery is completely dead because the company does not want to replace thousands of batteries at approximately $3,000 a piece. Amongst the believers is the California Air Resources Board.

"We want to know if they're coming up with a strategy to try to protect the battery so they don't have to replace them," said John Urkov, chief of the air board's vehicle branch.

The California Air Resources Board is also concerned with the potential emissions these updated Civic hybrids could be giving off, since the software protects the battery by limiting its part in running the 20-horsepower electric motor while increasing the role of the Civic hybrid's 93-horsepower, four-cylinder gasoline engine.

"It becomes a potential air quality concern for us," said Urkov.

Environmentally-concerned boards are not the only ones who are having problems with the software updates. The National Highway Traffic Safety Administration is currently monitoring and discussing complaints from 2007 Civic hybrid drivers with Honda, noting that hazards such as a sudden loss of power are safety issues concerned with this vehicle's battery.

Nearly one third of complaints about the 2007 Civic hybrid are regarding battery troubles, and mention potential concerns like loss of power while trying to pass someone, or while on a freeway onramp.

As a warning to 2006, 2007 and 2008 Honda Civic hybrid drivers, Honda sent out a letter to over 100,000 owners of these vehicles to let them know that their car batteries "may deteriorate and eventually fail" much earlier than previously expected, and instructs the driver to consider a software update.

"This is certainly not a financial decision," said Chris Martin, a Honda spokesman. "This is not just to prolong the life of the battery, it also helps improve the performance."

Some Honda Civic hybrid drivers agree with Martin's stance, saying that software updates have improved their vehicle's mileage and pace. Joe Goldberg of Harrisburg, Pa. is one of the satisfied customers.

"I haven't really noticed a decrease in mileage," said Goldberg. "I don't lose the battery nearly as frequently as before."

Martin declined to comment on Honda's meetings with regulators, what the nationwide failure rates are for these batteries, and what it costs Honda to replace them under warranty. Though he did mention that these batteries are sold at a retail price of $2,100, not including shipping and installation, and that shortened battery life on these vehicles is due to "certain circumstances" such as using the air conditioning too much or driving in stop-and-go traffic.

pi_85725783
Contact opnemen met de importeur en om uitleg vragen ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85725853
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
Contact opnemen met de importeur en om uitleg vragen ??
Ik hoop dat ik vanmiddag tijd kan vinden om een bezoekje te brengen aan de honda dealer.
Het is toch niet te geloven dat je na een service beurt een auto terug krijgt die aanzienlijk minder goed rijd.
pi_85726071
quote:
The software update applies the same battery-management logic systems found on the 2009 and 2010 Civic Hybrids. The new models and the old ones should get the same gas mileage: 40/45 mpg city/highway, according to Honda. However, some Civic Hybrid owners say the new software has made their cars feel sluggish and has slashed their gas mileage by nearly 10 mpg on average.

Honda says the variations are due to drivers’ different driving styles. Honda updated the software to help prolong the hybrids’ battery life, Honda spokesman Chris Martin said. He also noted that there was no change in the EPA ratings for the Civic Hybrid from the 2008 model — the last year before the software management update — to the 2009 and 2010 models. The EPA did change how it evaluated mileage for the 2008 model year, and that is reflected in the 2008 model’s 40/45 mpg range.
Hier heeft men het dus wel over de 2009 en 2010 modellen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:50:19 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85728779
Ik zou de accu een nachtje in de diepvries leggen. :')
NB. opzich een aardig systeem dat hybridegedoe, maar I don't believe the Hype.

Benieuwd wat de Honda garage zegt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85729573
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou de accu een nachtje in de diepvries leggen. :')
NB. opzich een aardig systeem dat hybridegedoe, maar I don't believe the Hype.

Benieuwd wat de Honda garage zegt.
Ik heb al berichten gelezen dat de Honda Dealer zegt dat het opgelegt word door Honda en dat ze hem verplicht moeten uitvoeren. Downgraden schijnt niet te kunnen (wat een BS).

Ik zal het wel horen vanmiddag.
pi_85738456
Ik kom zojuist terug bij de Honda Dealer. Ze hebben een rondje gereden en het kwam er kort samengevat op neer dat ze deze update (recall) moeten doen van Honda en dat ze helemaal niks voor mij kunnen betekenen. De software zou inderdaad niet te downgraden zijn. (Bullshit!)

Toen ik opmerkte dat ik nu de dupe ben van software wijzigingen omdat Honda zijn batterypack niet op orde heb kreeg ik de opmerking dat ik het "niet zo zwart-wit moest zien" en dat er niks mis was met het batterypack

Dat het rij karakterstiek negatief is veranderd en het verbruik met 1l/100km is toegenomen moet ik allemaal maar accepteren. Het verbruik van 6.7l/100km vond hij ook normaal, hij ging niet verder op het verbruik in toen ik melde dat mijn actie radius met de software update 100-130km kleiner was geworden en dat ik voor de update 5.4l/100km reed..

De software update zou uitgebracht zijn om kortsluiting in het batterijpack te voorkomen? Volgens is de werkelijk reden dat er een kans is dat het batterijpack binnen de garantie periode stuk gaat.

Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik heb al aangegeven dat ik het neer ga leggen bij de importeer, tevens zal ik een klachtenbrief schrijven naar de diverse consumenten belangen organisaties.


Honda :r
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:10:16 #14
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_85738659
Gelukkig zijn er mensen als jij TS. Die de moeite nemen.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15:17 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85738833
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik kom zojuist terug bij de Honda Dealer. Ze hebben een rondje gereden en het kwam er kort samengevat op neer dat ze deze update (recall) moeten doen van Honda en dat ze helemaal niks voor mij kunnen betekenen. De software zou inderdaad niet te downgraden zijn. (Bullshit!)

Toen ik opmerkte dat ik nu de dupe ben van software wijzigingen omdat Honda zijn batterypack niet op orde heb kreeg ik de opmerking dat ik het "niet zo zwart-wit moest zien" en dat er niks mis was met het batterypack

Dat het rij karakterstiek negatief is veranderd en het verbruik met 1l/100km is toegenomen moet ik allemaal maar accepteren. Het verbruik van 6.7l/100km vond hij ook normaal, hij ging niet verder op het verbruik in toen ik melde dat mijn actie radius met de software update 100-130km kleiner was geworden en dat ik voor de update 5.4l/100km reed..

De software update zou uitgebracht zijn om kortsluiting in het batterijpack te voorkomen? Volgens is de werkelijk reden dat er een kans is dat het batterijpack binnen de garantie periode stuk gaat.

Ik vind dit echt onbegrijpelijk, ik heb al aangegeven dat ik het neer ga leggen bij de importeer, tevens zal ik een klachtenbrief schrijven naar de diverse consumenten belangen organisaties.


Honda :r
Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
pi_85738997
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
Dat zou hetzelfde zijn als Porsche ineens de Turbo druk terug schroeft omdat anders de Turbo stuk gaat :')
Dit is echt volstrekt krankjorem.

Nu gaan ze de Electro-motor beperken wat resultaten in een super traag aanvoelende auto en deze groene auto krijgt meteen een extra hoog verbruik 8)7

Ik kan me echt druk maken om dit soort zaken.
Vanaf volgende week ben ik lekker 3 weken vrij dus dan ga ik even flink herrie lopen schoppen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:31:53 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85739282
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Das mooi, stel je koopt een pc met windows ineen. En opeens besluit microsoft dat je aan 1 core wel genoeg hebt en aan 2 gig geheugen ook wel. De rest schakelen ze via een update uit.

Dat kan toch niet waar zijn, dat ze 20 pk van je afpakken met een update. Dat moet niet kunnen.
Ik denk inderdaad dat ze dat niet kunnen maken, da's bijna wanprestatie volgens mij, je koopt een produkt wat naderhand zonder jouw goedkeuring wordt gedowngrade op een zodanige manier, dat je het misschien niet eens had gekocht als je dit op voorhand had geweten ..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:32:41 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85739310
TS : Als je wilt kan ik dit topic wel naar WGR kicken; misschien dat je daar nog nuttige tips krijgt ?? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85739369
Interessant. Succes TS!

[ Bericht 21% gewijzigd door Sounddragon op 26-08-2010 18:50:06 ]
pi_85739793
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
TS : Als je wilt kan ik dit topic wel naar WGR kicken; misschien dat je daar nog nuttige tips krijgt ?? ;)
Goed idee ^O^

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:56:47 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85740191
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Goed idee ^O^

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%

Here you go ;)

PTA --> WGR
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85740961
Heeft iemand toevallig een e-mail adres van Honda Nederland?
pi_85741527
Zo bereikt u onsHONDA Nederland BV
Postbus 75100
1117 ZR SCHIPHOL-RIJK

Kantoor:
Tel 020 - 707 00 00
Fax 020 - 707 00 01

Klantenservice auto's en motorfietsen:
Tel 020 - 707 00 81

Privacy Policy
pi_85741943
LS,

Vanmiddag ben ik bij het filiaal de Bois plaatsnaam aanwezig geweest om mijn klachten kenbaar te maken naar aanleiding van het veranderde voertuig karakterstiek na de 40.000km beurt van mijn Honda Civic Hybrid 2009 (kenteken xxxxx). Klaarblijkelijk deze veranderede karakerstiek te wijten aan een update van het motor management.

Bij deze wil ik nogmaal schriftelijk mijn klachten kenbaar maken. Ik wil graag het comfort en het zuinige karakter van mijn Honda Civic terug zoals die was voor de update. Ik was toen een zeer tevreden consument.

De klachten:
- Forse toename in het brandstof verbruik:
Voorbeeld 1: Traject Amersfoort - Utrecht reed ik voorheen met een gemiddeld verbruik van 5.3 - 5.7l/100km na de software update rijd ik dit traject met een verbruik van 6.0 - 6.7l/100km
Voorbeeld 2: Het gecombineerd verbruik over een gehele tank is toegenomen van 5.5l/100km naar 6.3l/100km met 40 liter kom ik dus 100km MINDER ver op een tank
Jaarlijks rijd ik +/- 40.000km. Met deze ongevraagde update ben ik jaarlijks dus 500 euro extra aan brandstofkosten kwijt!

- Response Electronic Assist
Voorbeeld 1: Bij het acceleren is er na de update minder ondersteuning van de electro motor. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Voorbeeld 2: Bij kort inhalen in de bebouwde kom sprint de Electronic Assist soms helemaal niet bij. De benzine motor moet dus meer vermogen leveren. Dit resulteerd in een trage gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Voorbeeld 3: In de file maak ik regelmatig gebruik van de mogelijkheid om volledig electrische te rijden, sinds de update is het soms bijna niet mogelijk om volledig electrische te rijden.

- Accu status
Voorbeeld 1: De frequentie van het automatische ontladen van de accu's is toegenomen van een paar keer per week naar minimaal 1x per dag. (Woensdag 26 Aug. werd ik 3x geconfronteerd met dit proces) Tijdens dit proceess blijft de auto stationair draaien bij stilstand en levert de electronic assist geen vermogen tijdens het accelereren.


Ik kreeg van de medewerker ter plaatsen te horen dat de update noodzakelijk is om een mogelijke kortsluiting in het batterypack te voorkomen. Via nieuwsbronnen op internet lees ik echter dat Honda deze update uitvoerd om de duurzaamheid van het batterypack veilig te stellen. Het is dezelfde situatie als er bij Porche 911 Turbo bij een onderhoudsbeurt de turbo druk terug geschroeft word omdat anders de turbo stuk gaat!?

De consument word in deze dus opgezadeld met een slechter presterend product (hoger brandstofverbruik & slechtere acceleratie) omdat Honda zijn batterypack niet op orde heeft en hoogstwaarschijnlijk bang is om hoge kosten te maken door het vervangen van de batterypacks.

Ik kan dus stellen dat Honda de werking van het product zoals dat aan mijn geleverd is niet kan waarborgen. Het is onbegrijpelijk dat ik daarom nu voor de komende 2 jaar & 80.000km opgezadeld zit met een slechter presterende auto en ook nog eens met een schade post zit van 1000 euro door het hogere brandstofverbruik. Als de update fabrieksaf al in de auto had gezeten dan had ik jullie na de proefrit vriendelijk bedankt en had ik een andere auto uitgekozen.

Al met al kunnen we zeggen dat Honda de prestaties van haar product niet kan waarmaken. Feitelijk gezien is Honda hierin in gebreken. Honda zou het probleem moet oplossen door een nieuw batterypack aan te bieden, niet door het product te downgraden en de consument hiermee te duperen.

Ik ben overigens erg benieuwt in hoeverre de Honda Civic Hybrid met de nieuwe update nog past binnen de 14% bijtellingsregeling. ( In California komt er zelfs een onderzoek naar de emissie uitstoot van de Honda Civic na de update, dat zal ook niet zonder reden zijn?)

Ik vertrouw erop dat Honda Nederland zijn uiterste best zal doen om de gevolgen van deze update ongedaan te maken. Ik zou het opprijs stellen om op de hoogte gehouden te worden van ontwikkelingen omtrent deze update (of beter gezegt downgrade).



Met vriendelijke groet,


......

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2010 20:00:07 ]
pi_85742270
6,7 L/100 km? Ik rijd in een BMW met 177 pk en die rijdt zuiniger dan dat.. en ik trap hem toch behoorlijk op ziijn staart!
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen....
Da gao nie nou!
pi_85749344
Bij deze het service bulletin betreft de update
quote:
Service bulletin:
http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/SB/A10-034.pdf

Een deel van de tekst:

Product Update: New Software to Help Prevent IMA Battery Deterioration

BACKGROUND
American Honda is announcing a product update to help prevent IMA battery deterioration.
Frequent stop-and-go driving with A/C use, especially during warm weather, can keep the IMA battery in a low state-of-charge (SOC). Over time, this may cause battery deterioration and eventual failure.

CUSTOMER NOTIFICATION
Owners of affected vehicles will be sent a notification of this product update. An example of the customer notification is at the end of this service bulletin.
To verify vehicle eligibility, check for at least one of these items:
• The customer has a notification letter.
• The vehicle is shown as eligible on a VIN status inquiry.
In addition, check for a punch mark below the fifth character of the engine compartment VIN. A punch mark in that location means this product update has already been completed.
Some of the vehicles affected by this product update may be in your used vehicle inventory. These vehicles must be updated before they are sold or leased. To see if a vehicle is affected by this campaign, do a VIN
status inquiry before selling it or returning it to a service customer. Should an unrepaired vehicle that was in inventory, or that came in for service after this service bulletin was issued, cause an injury or property damage because of
the campaigned item, the dealership will be solely responsible to the damaged party, and will be required to defend and indemnify American Honda for any resulting claims.

CORRECTIVE ACTION
Update the PGM-FI software and the IMA battery software with the HDS. Then, if needed, update the A/T (CVT) software. NOTE: This software update is needed even if the vehicle was repaired using Service Bulletin 09-058,
Low-Charged IMA Battery Causes Low Power When Accelerating. As with the previous software update, the new software increases the IMA battery rate of charge, which helps to prevent early battery deterioration.

REPAIR PROCEDURE
NOTE: After you do the software update(s), the IMA system will have the following differences. All of them are normal operating characteristics:
• When at an auto idle stop, the engine restarts sooner. It also now restarts with only two bars displayed on the IMA battery level gauge.
• Even with up to four bars displayed on the IMA battery level gauge, auto idle stop may not occur.
• The IMA system reserves battery power to ensure enough power is available to start the vehicle from a stop and for initial acceleration. This reduces the IMA assist as the vehicle speed increases. This change
increases the battery’s stored energy and overall performance.
• The IMA battery level gauge more accurately indicates the battery’s state-of-charge. Customers will also notice that the level bars stay in the middle of the gauge much longer.

1. Use the HDS to update the PGM-FI software. If needed, also update the IMA battery software and the A/T (CVT) software. For updating information, refer to Service Bulletin 01-023, Updating Control Units/Modules.
NOTE: Three DTCs may be stored after the software is installed. These DTCs can be erased only after all updates (PGM-FI, A/T (CVT), and IMA battery) are completed. For more information on the three DTCs, refer to Service Bulletin 09-026,
2006–09 Civic Hybrid, 2010 Insight: New DTCs U0301, U0302, and U0312.
2. Do the CKP pattern learn procedure with the HDS:
• In the ADJUSTMENT MENU of the HDS, select CRANK PATTERN.
• Select CRANK PATTERN LEARNING, and follow the screen prompts.
3. Do the idle learn procedure:
• Make sure all electrical accessories (A/C, radio, lights, etc.) are off.
• Start the engine, and let it run until it reaches normal operating temperature (the cooling fans have cycled twice).
• Let the engine idle for 10 minutes.
4. If you updated the CVT software, select START CLUTCH FEEDBACK LEARN in the HDS, and follow the screen prompts to calibrate the start clutch pressure control.
5. If needed, use the HDS to clear all DTCs from all systems.
6. Center-punch a completion mark below the fifth character of the engine compartment VIN:
• Slide open the FRAME NUMBER door on the center cowl cover.
• Use a long punch to reach the VIN.BlueHCH

pi_85776072
Belachelijk dat ze dat zomaar kunnen doen inderdaad en goed dat je moeite doet om er wat aan te doen maar ik zou wel wat spelfoutjes uit de brief halen: karakterstiek = karakteristiek en ook veel d/t fouten.

Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Resulteerd = resulteert en gezegt = gezegd. Je draait ze nota bene precies om :P

In elk geval succes :)
Trust me, I know what I'm doing.
pi_85778591
Kan je niet een custom rom in je wagen installeren :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:10:04 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85785175
Kun je niet een crack downloaden om de software van je auto goed te zetten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85810969
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:31 schreef tre het volgende:
Belachelijk dat ze dat zomaar kunnen doen inderdaad en goed dat je moeite doet om er wat aan te doen maar ik zou wel wat spelfoutjes uit de brief halen: karakterstiek = karakteristiek en ook veel d/t fouten.

Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Resulteerd = resulteert en gezegt = gezegd. Je draait ze nota bene precies om :P

In elk geval succes :)
Grammatica is nooit mijn sterkste punt geweest maar bedankt voor de attentie ;).

Heb inmiddels bericht terug van de dealer. Het schijnt niet normaal te zijn dat de auto min 1x per dag zijn accu's ontlaad en niet meer assisteerd. Ik heb dus het verzoek gekregen om te noteren wanneer dit voorkomt.

Op de overige punten werd niet ingegaan.

Inmiddels heb ik onze wagenparkbeheerder ingelicht over het verhoogde brandstofverbruik en ga ik tevens kijken het of het mogelijk is om het brandstof verbruik van 40k-43k op te vragen zodat ik deze kan vergelijken met het verbruik na de update 44k-47k.

Ik heb de Honda dealer gevraagt om grafieken van de vermogensafgifte te achterhalen van voor en na de update. Die zou Honda voorhanden moeten hebben zou je denken.

Gemiddelde verbruik van de huidige tank na 500km is nu 6.6l/100km :r. Heb me ondertussen bij het inhalen ook weer veelvuldig zitten irriteren aan het gebrek aan koppel en de hoge toeren die ik moet maken om enigzins vooruit te komen. Bij stadritjes kom ik amper meer onder de 6.8l/100km, 7.0-7.5l/100km is nu normaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 28-08-2010 18:19:33 ]
pi_85811016
Software? Update? Geen downgrade mogelijk?..
lol?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:50:08 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85813575
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:

Gemiddelde verbruik van de huidige tank na 500km is nu 6.6l/100km :r.
Dat is inderdaad niet indrukwekkend. Met mijn Peugeot 207 heb ik gemiddeld 1:16,7 (6,0 l/km) over de afgelopen 2 jaar.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85818836
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:10 schreef Maanvis het volgende:
Kun je niet een crack downloaden om de software van je auto goed te zetten?
Dat zou geniaal zijn ;)

Voor mijn vorige auto (Seat Leon 2006 1.9TDI) had een collega dergelijke software om dat te doen voor de gein al eens gedownload. Met een kabel zou je dus wel een aardig eind moeten komen.

Het lijkt me verstandiger om er af te blijven. Nu rijd hij nog en kom ik van A naar B :P. Als ik ga knutselen kom ik waarschijnlijk niet meer op B aan :P
pi_85818860
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:04 schreef Nass het volgende:
Software? Update? Geen downgrade mogelijk?..
Volgens de dealer niet hoewel ik daar mijn twijfels bij heb.
  zondag 29 augustus 2010 @ 09:24:34 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_85825596
Het kan best zijn dat het updateprogramma zoals de dealer gekregen heeft die optie gewoonweg niet heeft. Maar honda zelf zou het zeker moeten kunnen.
Vampire Romance O+
pi_85826096
Wagenparkbeheerder ?
Leaseauto ?

Ik neem aan dat de brandstof dan voor je wordt betaald ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_85827975
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:18 schreef junkiexp het volgende:
Wagenparkbeheerder ?
Leaseauto ?

Ik neem aan dat de brandstof dan voor je wordt betaald ?
Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal.

Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 29-08-2010 12:16:24 ]
pi_85876798
En had je de kranten al aangeschreven?
pi_85889179
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:35 schreef athlonkmf het volgende:
En had je de kranten al aangeschreven?
Ik wacht eerst de reactie van de importeur af. Als ik daar geen bevredigend antwoord op krijg ga ik verdere stappen ondernemen.

Vandaag getankt 630km @ 40.9liter :{.

Even inhalen bij op de snelweg gaat door het gebrek aan assistentie van de electro motor met 4000-5000 rpm.

Een kanaalboot is er niks bij.
pi_85892578
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd.
pi_85892912
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:00 schreef Accordtje het volgende:
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd.
Datzelfde excuus kan dan ook voor alle 14% auto's gebruikt worden, want veel berijders halen daarmee de fabrieksopgave ook niet.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:07:36 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_85892934
Bron?

Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert.

Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Vampire Romance O+
pi_85893135
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef MouseOver het volgende:
Bron?

Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert.

Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Bron? De dikke duim. Maar het zou wel eens tijd worden dat dat soort hokken gewoon weer wegenbelasting gingen betalen. Net als iedere auto die gebruik maakt van de openbare weg..

De fabriekswaarden van auto's zijn volslagen belachelijk. Geldt overigens voor alle merken en modellen.
pi_85896404
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef MouseOver het volgende:
Bron?

Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert.

Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Voor de update reed ik toch echt 1:18-1:19 gecombineerd. Ik heb zelfs 1:21 weten te rijden. Honda had dus wel degelijk zijn zaakjes voorelkaar.
pi_85896514
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:00 schreef Accordtje het volgende:
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd.
Waarom heb ik dan een aanzienlijk hoger gebruik na de update?
Zoals gezegt reed ik voorheen gecombineerd 1:18-1:19. Nu rij ik 1:15 bij een zelfde rijstijl op hetzelfde traject. In de stad haal ik slechts tussen de 7 en 8l / 100kmph.

Ik vraag me serieus af in hoeverre de HCH nog in aanmerking komt voor de 14% bijtelling.

Een moderne TSI is op dit moment net zo zuinig zoniet zuiniger als een HCH met update.

Een TSI is dan tenminste nog comfortabel _O_ , dat kan je van de HCH niet meer zeggen -O-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:09:47 #47
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_85905893
Omdat je minder vermogen hebt.. moet je harder trappen om in te halen.. ziedaar je toegenomen verbruik. Ze hebben dus alleen het bijspringen van de electromotor verminderd, verder hebben ze waarsch. niets gedaan.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_85917353
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:09 schreef KhaZ het volgende:
Omdat je minder vermogen hebt.. moet je harder trappen om in te halen.. ziedaar je toegenomen verbruik. Ze hebben dus alleen het bijspringen van de electromotor verminderd, verder hebben ze waarsch. niets gedaan.
Joh.

De auto voldoet niet meer aan de specificaties / karkaterstiek zoals die was bij oplevering. Ik zit nu met een product opgezadeld wat niet meer voldoet en waar ik niet meer tevreden over ben. Honda is in deze dus gewoon in gebreken.

In plaats dat Honda het probleem met de accu's oplost, doen ze een downgrade van de auto en zadelen ze de rijders met de negatieve gevolgen op.

Goed werk van Honda!

Voor mij nooit meer een Honda. Als je een nieuwe honda koopt weet je immers nooit of de auto na een service beurt nog hetzelfde karakterstiek heeft of gedowngrade is.

Heb overigens nog geen reactie op mijn vraag of mijn klachten al bij de importeur zijn gemeld, wat de status is en of er vermogensgrafieken beschikbaar zijn.

Word weer tijd om een bezoekje aan de dealer te doen .
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:35:21 #49
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85917809
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef MouseOver het volgende:
Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Het gaat niet helemaal goed met je info. Ik ken mensen met een opel meriva die al 1:23 rijden en gemiddeld 1:20 diesel. Ik geloof dat het een 1.6 blokje is.

Dus een kleine diesel moet makkelijk 1:30 kunnen halen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:36:08 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85917845
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Word weer tijd om een bezoekje aan de dealer te doen .
Zucht, advocaat dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')