abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85749344
Bij deze het service bulletin betreft de update
quote:
Service bulletin:
http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/SB/A10-034.pdf

Een deel van de tekst:

Product Update: New Software to Help Prevent IMA Battery Deterioration

BACKGROUND
American Honda is announcing a product update to help prevent IMA battery deterioration.
Frequent stop-and-go driving with A/C use, especially during warm weather, can keep the IMA battery in a low state-of-charge (SOC). Over time, this may cause battery deterioration and eventual failure.

CUSTOMER NOTIFICATION
Owners of affected vehicles will be sent a notification of this product update. An example of the customer notification is at the end of this service bulletin.
To verify vehicle eligibility, check for at least one of these items:
• The customer has a notification letter.
• The vehicle is shown as eligible on a VIN status inquiry.
In addition, check for a punch mark below the fifth character of the engine compartment VIN. A punch mark in that location means this product update has already been completed.
Some of the vehicles affected by this product update may be in your used vehicle inventory. These vehicles must be updated before they are sold or leased. To see if a vehicle is affected by this campaign, do a VIN
status inquiry before selling it or returning it to a service customer. Should an unrepaired vehicle that was in inventory, or that came in for service after this service bulletin was issued, cause an injury or property damage because of
the campaigned item, the dealership will be solely responsible to the damaged party, and will be required to defend and indemnify American Honda for any resulting claims.

CORRECTIVE ACTION
Update the PGM-FI software and the IMA battery software with the HDS. Then, if needed, update the A/T (CVT) software. NOTE: This software update is needed even if the vehicle was repaired using Service Bulletin 09-058,
Low-Charged IMA Battery Causes Low Power When Accelerating. As with the previous software update, the new software increases the IMA battery rate of charge, which helps to prevent early battery deterioration.

REPAIR PROCEDURE
NOTE: After you do the software update(s), the IMA system will have the following differences. All of them are normal operating characteristics:
• When at an auto idle stop, the engine restarts sooner. It also now restarts with only two bars displayed on the IMA battery level gauge.
• Even with up to four bars displayed on the IMA battery level gauge, auto idle stop may not occur.
• The IMA system reserves battery power to ensure enough power is available to start the vehicle from a stop and for initial acceleration. This reduces the IMA assist as the vehicle speed increases. This change
increases the battery’s stored energy and overall performance.
• The IMA battery level gauge more accurately indicates the battery’s state-of-charge. Customers will also notice that the level bars stay in the middle of the gauge much longer.

1. Use the HDS to update the PGM-FI software. If needed, also update the IMA battery software and the A/T (CVT) software. For updating information, refer to Service Bulletin 01-023, Updating Control Units/Modules.
NOTE: Three DTCs may be stored after the software is installed. These DTCs can be erased only after all updates (PGM-FI, A/T (CVT), and IMA battery) are completed. For more information on the three DTCs, refer to Service Bulletin 09-026,
2006–09 Civic Hybrid, 2010 Insight: New DTCs U0301, U0302, and U0312.
2. Do the CKP pattern learn procedure with the HDS:
• In the ADJUSTMENT MENU of the HDS, select CRANK PATTERN.
• Select CRANK PATTERN LEARNING, and follow the screen prompts.
3. Do the idle learn procedure:
• Make sure all electrical accessories (A/C, radio, lights, etc.) are off.
• Start the engine, and let it run until it reaches normal operating temperature (the cooling fans have cycled twice).
• Let the engine idle for 10 minutes.
4. If you updated the CVT software, select START CLUTCH FEEDBACK LEARN in the HDS, and follow the screen prompts to calibrate the start clutch pressure control.
5. If needed, use the HDS to clear all DTCs from all systems.
6. Center-punch a completion mark below the fifth character of the engine compartment VIN:
• Slide open the FRAME NUMBER door on the center cowl cover.
• Use a long punch to reach the VIN.BlueHCH

pi_85776072
Belachelijk dat ze dat zomaar kunnen doen inderdaad en goed dat je moeite doet om er wat aan te doen maar ik zou wel wat spelfoutjes uit de brief halen: karakterstiek = karakteristiek en ook veel d/t fouten.

Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Resulteerd = resulteert en gezegt = gezegd. Je draait ze nota bene precies om :P

In elk geval succes :)
Trust me, I know what I'm doing.
pi_85778591
Kan je niet een custom rom in je wagen installeren :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:10:04 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85785175
Kun je niet een crack downloaden om de software van je auto goed te zetten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85810969
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:31 schreef tre het volgende:
Belachelijk dat ze dat zomaar kunnen doen inderdaad en goed dat je moeite doet om er wat aan te doen maar ik zou wel wat spelfoutjes uit de brief halen: karakterstiek = karakteristiek en ook veel d/t fouten.

Dit resulteerd in een tragere gas response,hoog oplopend toerental, veel geluid. Anders gezegt de auto heeft aanzienlijk minder koppel.

Resulteerd = resulteert en gezegt = gezegd. Je draait ze nota bene precies om :P

In elk geval succes :)
Grammatica is nooit mijn sterkste punt geweest maar bedankt voor de attentie ;).

Heb inmiddels bericht terug van de dealer. Het schijnt niet normaal te zijn dat de auto min 1x per dag zijn accu's ontlaad en niet meer assisteerd. Ik heb dus het verzoek gekregen om te noteren wanneer dit voorkomt.

Op de overige punten werd niet ingegaan.

Inmiddels heb ik onze wagenparkbeheerder ingelicht over het verhoogde brandstofverbruik en ga ik tevens kijken het of het mogelijk is om het brandstof verbruik van 40k-43k op te vragen zodat ik deze kan vergelijken met het verbruik na de update 44k-47k.

Ik heb de Honda dealer gevraagt om grafieken van de vermogensafgifte te achterhalen van voor en na de update. Die zou Honda voorhanden moeten hebben zou je denken.

Gemiddelde verbruik van de huidige tank na 500km is nu 6.6l/100km :r. Heb me ondertussen bij het inhalen ook weer veelvuldig zitten irriteren aan het gebrek aan koppel en de hoge toeren die ik moet maken om enigzins vooruit te komen. Bij stadritjes kom ik amper meer onder de 6.8l/100km, 7.0-7.5l/100km is nu normaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 28-08-2010 18:19:33 ]
pi_85811016
Software? Update? Geen downgrade mogelijk?..
lol?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:50:08 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85813575
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:

Gemiddelde verbruik van de huidige tank na 500km is nu 6.6l/100km :r.
Dat is inderdaad niet indrukwekkend. Met mijn Peugeot 207 heb ik gemiddeld 1:16,7 (6,0 l/km) over de afgelopen 2 jaar.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85818836
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:10 schreef Maanvis het volgende:
Kun je niet een crack downloaden om de software van je auto goed te zetten?
Dat zou geniaal zijn ;)

Voor mijn vorige auto (Seat Leon 2006 1.9TDI) had een collega dergelijke software om dat te doen voor de gein al eens gedownload. Met een kabel zou je dus wel een aardig eind moeten komen.

Het lijkt me verstandiger om er af te blijven. Nu rijd hij nog en kom ik van A naar B :P. Als ik ga knutselen kom ik waarschijnlijk niet meer op B aan :P
pi_85818860
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:04 schreef Nass het volgende:
Software? Update? Geen downgrade mogelijk?..
Volgens de dealer niet hoewel ik daar mijn twijfels bij heb.
  zondag 29 augustus 2010 @ 09:24:34 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_85825596
Het kan best zijn dat het updateprogramma zoals de dealer gekregen heeft die optie gewoonweg niet heeft. Maar honda zelf zou het zeker moeten kunnen.
Vampire Romance O+
pi_85826096
Wagenparkbeheerder ?
Leaseauto ?

Ik neem aan dat de brandstof dan voor je wordt betaald ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_85827975
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:18 schreef junkiexp het volgende:
Wagenparkbeheerder ?
Leaseauto ?

Ik neem aan dat de brandstof dan voor je wordt betaald ?
Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal.

Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 29-08-2010 12:16:24 ]
pi_85876798
En had je de kranten al aangeschreven?
pi_85889179
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:35 schreef athlonkmf het volgende:
En had je de kranten al aangeschreven?
Ik wacht eerst de reactie van de importeur af. Als ik daar geen bevredigend antwoord op krijg ga ik verdere stappen ondernemen.

Vandaag getankt 630km @ 40.9liter :{.

Even inhalen bij op de snelweg gaat door het gebrek aan assistentie van de electro motor met 4000-5000 rpm.

Een kanaalboot is er niks bij.
pi_85892578
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd.
pi_85892912
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:00 schreef Accordtje het volgende:
Deze update is Honda opgelegd vanwege het feit dat veel berijders van de Civic Hybrid een dusdanige rijstijl hanteren dat de fabriekswaarden (voor de CO2 uitstoot en dus ook de bijtelling) niet gehaald worden. Door het vermogen iets te reduceren met deze update wordt dat nu deels vanzelf gecompenseerd.
Datzelfde excuus kan dan ook voor alle 14% auto's gebruikt worden, want veel berijders halen daarmee de fabrieksopgave ook niet.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:07:36 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_85892934
Bron?

Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert.

Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Vampire Romance O+
pi_85893135
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:07 schreef MouseOver het volgende:
Bron?

Inhoudelijk klopt dat wel, maar afaik wordt bij toelatingseisen alleen gekeken naar hoe het ding op de bank presteert.

Het is niet alleen honda die er flink vanaf zit. Die nieuwe 1:30 diesels moeten ook nog maar eens de 1:20 zien te halen. Het motorkarakter nodigt er iig niet echt toe uit. Maar da's offtopic.
Bron? De dikke duim. Maar het zou wel eens tijd worden dat dat soort hokken gewoon weer wegenbelasting gingen betalen. Net als iedere auto die gebruik maakt van de openbare weg..

De fabriekswaarden van auto's zijn volslagen belachelijk. Geldt overigens voor alle merken en modellen.
pi_85896404
quote:
Bron?

Voor de update reed ik toch echt 1:18-1:19 gecombineerd. Ik heb zelfs 1:21 weten te rijden. Honda had dus wel degelijk zijn zaakjes voorelkaar.
pi_85896514
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:00 schreef Accordtje het volgende:
Waarom heb ik dan een aanzienlijk hoger gebruik na de update?
Zoals gezegt reed ik voorheen gecombineerd 1:18-1:19. Nu rij ik 1:15 bij een zelfde rijstijl op hetzelfde traject. In de stad haal ik slechts tussen de 7 en 8l / 100kmph.

Ik vraag me serieus af in hoeverre de HCH nog in aanmerking komt voor de 14% bijtelling.

Een moderne TSI is op dit moment net zo zuinig zoniet zuiniger als een HCH met update.

Een TSI is dan tenminste nog comfortabel _O_ , dat kan je van de HCH niet meer zeggen -O-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:09:47 #47
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_85905893
Omdat je minder vermogen hebt.. moet je harder trappen om in te halen.. ziedaar je toegenomen verbruik. Ze hebben dus alleen het bijspringen van de electromotor verminderd, verder hebben ze waarsch. niets gedaan.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_85917353
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:09 schreef KhaZ het volgende:
Omdat je minder vermogen hebt.. moet je harder trappen om in te halen.. ziedaar je toegenomen verbruik. Ze hebben dus alleen het bijspringen van de electromotor verminderd, verder hebben ze waarsch. niets gedaan.
Joh.

De auto voldoet niet meer aan de specificaties / karkaterstiek zoals die was bij oplevering. Ik zit nu met een product opgezadeld wat niet meer voldoet en waar ik niet meer tevreden over ben. Honda is in deze dus gewoon in gebreken.

In plaats dat Honda het probleem met de accu's oplost, doen ze een downgrade van de auto en zadelen ze de rijders met de negatieve gevolgen op.

Goed werk van Honda!

Voor mij nooit meer een Honda. Als je een nieuwe honda koopt weet je immers nooit of de auto na een service beurt nog hetzelfde karakterstiek heeft of gedowngrade is.

Heb overigens nog geen reactie op mijn vraag of mijn klachten al bij de importeur zijn gemeld, wat de status is en of er vermogensgrafieken beschikbaar zijn.

Word weer tijd om een bezoekje aan de dealer te doen .
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:35:21 #49
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85917809
quote:
Het gaat niet helemaal goed met je info. Ik ken mensen met een opel meriva die al 1:23 rijden en gemiddeld 1:20 diesel. Ik geloof dat het een 1.6 blokje is.

Dus een kleine diesel moet makkelijk 1:30 kunnen halen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:36:08 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85917845
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Word weer tijd om een bezoekje aan de dealer te doen .
Zucht, advocaat dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')