Dan rijd je zeker in een lelijk hok, die Civic gaat dan nog welquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:39 schreef Thundert het volgende:
Oplossing: Ruil hem in en neem een Prius.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dan rijd je zeker in een lelijk hok, die Civic gaat dan nog wel
Voor een autoliefhebber is het een lelijk hok hoor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:44 schreef Thundert het volgende:
[..]lelijke hok zegt meneer, dat valt reuze mee. Ben het wel met je eens als we het over de Prius 2 gaan hebben.
Inderdaadquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:33 schreef Thundert het volgende:
Ik rijd er zelf in, vind hem erg mooi. Maar goed, smaken verschillen.
Die is ook niet mooiquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef Thundert het volgende:
Ja, das de tweede Prius. Die is niet mooi. Ik rijd in de 3e gen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die is ook niet mooiMaak je geen illusies dat je niet voor lul rijdt in dat ding, want dat doe je.
Priusquote:Op woensdag 1 september 2010 22:26 schreef Thundert het volgende:
[..]. Ga jij maar in zo'n mooie petjes auto rijden!
2de gen was niet om aan te zien maar de 3de gen Prius met 17inch is altijd nog 10x beter qua styling dan een Renault Scenicquote:Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die is ook niet mooiMaak je geen illusies dat je niet voor lul rijdt in dat ding, want dat doe je.
Heb jij wat te verbergen? Geen geboortedatumquote:Op woensdag 1 september 2010 22:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Prius![]()
geboortedatum: 17-02-19862
Jaartje ouder dan jij. En nog geen sandalen, zoals jij.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:29 schreef Thundert het volgende:
[..]
Heb jij wat te verbergen? Geen geboortedatum
Je hoopt dan dat ie zegt:quote:Op donderdag 2 september 2010 08:16 schreef Alicey het volgende:
Wat zegt zo'n dealer nu als je zegt dat je graag nog een poosje op de oude software doorrijdt?
Dan heb je een mooie rechtzaakquote:Dan heb je geen garantie meer
Niet netjes om dat op voorhand te zeggen maar het iswel erg makkelijk voor Honda om op deze manier iemand "monddood" te maken. Als ze zeggen dat de update NIET is uitgevoerd en dat men bij nadere inspectie niks kan vinden dan zit ik met het probleem.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:47 schreef Thundert het volgende:niet mee akkoord gaan, vast een manier om je af te wimpelen.
Jammer dat ie je niet met je lelijke accuhok de weg afgereden heeftquote:Op woensdag 15 september 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is.
Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten
Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruikquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal.
Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update.
Het ging hem meer om de prestaties denk ik. Zonder de electromotor ben je zo een dozijntje PKs kwijtquote:Op donderdag 16 september 2010 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik
Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik
Voor de 40k beurt reed ik 1:18 gecombineerdquote:Op donderdag 16 september 2010 14:34 schreef Kick-Ass het volgende:
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben.
Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen.
Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km.
Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.quote:Op maandag 20 september 2010 12:31 schreef kingjotte het volgende:
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet.
Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd)
Tijd voor een bezoekje aan de dealer denk ik? Lijkt me niet echt normaal.quote:Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij.
Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?quote:Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen.
Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?
Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam?
ben nog steeds blij met m'n prius
Als het zoveel anders is dan de testrit, dan zal er best wat mis kunnen zijn met je auto. Toch effe langs de dealer lijkt mijquote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Rezzy het volgende:
[..]
Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.
Ik mag hopen dat je geen 110 gaat rijden op de CC waar je 120 mag ?quote:Op maandag 20 september 2010 12:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.
Tips om zuinig te rijden in een hybride.
- Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken
- Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph)
- Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven.
- Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost.
Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar.
Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |