abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:39:20 #51
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85917969
Oplossing: Ruil hem in en neem een Prius.
pi_85919234
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:39 schreef Thundert het volgende:
Oplossing: Ruil hem in en neem een Prius.
Dan rijd je zeker in een lelijk hok, die Civic gaat dan nog wel :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_85920512
ben benieuwd naar de reactie op de brief!!! ongegeneerde tvp dus :7

het klinkt alsof het ontladen de oorzaak is; ontladen met volle accu kost natuurlijk energie die zonder iets te doen wegloopt, en dat ga je natuurlijk merken. heerlijke actie van honda :')
pi_85923289
Verkoop dat ding gewoon, je bent mede schuldig aan het prutweer van deze maand. Dat nemen de mensen je niet in dank af.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:01:50 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85923442
Is volgens mij een leasert; dan valt er weinig te verkopen. Als je als particulier zo'n ding koopt verdien je mi. ook wel een troostprijs in de vorm van een mooi emoticon: :|W
:')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:44:12 #56
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85925010
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dan rijd je zeker in een lelijk hok, die Civic gaat dan nog wel :)
:') lelijke hok zegt meneer, dat valt reuze mee. Ben het wel met je eens als we het over de Prius 2 gaan hebben.
pi_85927032
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:44 schreef Thundert het volgende:

[..]

:') lelijke hok zegt meneer, dat valt reuze mee. Ben het wel met je eens als we het over de Prius 2 gaan hebben.
Voor een autoliefhebber is het een lelijk hok hoor.

Komt maar een paar stapjes boven de Multipla.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:33:12 #58
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85927092
Ik rijd er zelf in, vind hem erg mooi. Maar goed, smaken verschillen.
pi_85927270
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:33 schreef Thundert het volgende:
Ik rijd er zelf in, vind hem erg mooi. Maar goed, smaken verschillen.
Inderdaad :)

We hebben over dit hok toch ? :

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39:43 #60
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85927367
Ja, das de tweede Prius. Die is niet mooi. Ik rijd in de 3e gen:

pi_85932686
Ziet er al iets beter uit, maar die achterkant :{
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_85966568
Vandaag weer 180km gemaakt waarvan 90% snelweg met 110kmph op de cruise control. Gemiddeld verbruik 5.6l :)

Gezien de omstandigheden wel te verklaren. Rustig verkeer en weinig wind dus de IMA assist had op dit traject weinig inbreng. Het verschil van voor en na de update is betreft het verbruik is dan ook logischerwijs aanzienlijk kleiner.
pi_85966953
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef Thundert het volgende:
Ja, das de tweede Prius. Die is niet mooi. Ik rijd in de 3e gen:

[ afbeelding ]
Die is ook niet mooi :') Maak je geen illusies dat je niet voor lul rijdt in dat ding, want dat doe je.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:26:07 #64
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85967088
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die is ook niet mooi :') Maak je geen illusies dat je niet voor lul rijdt in dat ding, want dat doe je.
:'). Ga jij maar in zo'n mooie petjes auto rijden!
pi_85967121
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:26 schreef Thundert het volgende:

[..]

:'). Ga jij maar in zo'n mooie petjes auto rijden!
Prius :')
geboortedatum: 17-02-1986

:')2
pi_85967153
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die is ook niet mooi :') Maak je geen illusies dat je niet voor lul rijdt in dat ding, want dat doe je.
2de gen was niet om aan te zien maar de 3de gen Prius met 17inch is altijd nog 10x beter qua styling dan een Renault Scenic :') of een andere willekeurige gezinscontainer.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:29:15 #67
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85967286
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Prius :')
geboortedatum: 17-02-1986

:')2
Heb jij wat te verbergen? Geen geboortedatum :(
  woensdag 1 september 2010 @ 22:29:26 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85967301
M.a.w. je verbruikt stijgt om de levensduur van je batterij te verlengen... Way to go voor een hybrid :N
censuur :O
pi_85967410
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:29 schreef Thundert het volgende:

[..]

Heb jij wat te verbergen? Geen geboortedatum :(
Jaartje ouder dan jij. En nog geen sandalen, zoals jij.
pi_85975548
Wat zegt zo'n dealer nu als je zegt dat je graag nog een poosje op de oude software doorrijdt? :)
pi_85976028
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:16 schreef Alicey het volgende:
Wat zegt zo'n dealer nu als je zegt dat je graag nog een poosje op de oude software doorrijdt? :)
Je hoopt dan dat ie zegt:
quote:
Dan heb je geen garantie meer
Dan heb je een mooie rechtzaak
pi_85985699
Update
Zojuist een mail ontvangen van mijn dealer.

De service monteur heeft mijn beurt met de bijbehorende klachten nog eens onder de loep genomen. Het blijkt nu dat mijn auto niet geupdate is. De werkorder was blijkbaar verkeerd afgelezen, tevens heeft men HDS tester nog eens nagekeken en daar kon mijn chassisnr niet in teruggevonden worden wat inderdaad zou betekenen dat er geen update is geinstalleerd.

Ook zou de update alleen van toepassing zijn op de HC 2006-2008 en zijn de 2009 civiç's al voorzien van de betreffende software. Mijn klachten direct NA de 40.000km zouden dus op toeval belusten? Op internet hoor ik wel van diverse 2009 HCH eigenaren dat ze wel geconfronteerd zijn met de update. Ik vind het tevens vreemd dat mijn klachten betreft de IMA assistentie precies overeenkomen met de toepassing van de update.

Men wel de auto nu nog nogmaals onderzoeken. Ik ben benieuwd.

Zijn hier toevallig nog HCH 2009 eigenaren die zeker weten dat hun honda wel geupdate is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 02-09-2010 14:48:41 ]
pi_85985847
Placebo effect :')

Zo zie je maar dat die hybride wagens een groot fabeltje zijn..
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  donderdag 2 september 2010 @ 14:47:29 #74
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_85985863
:') niet mee akkoord gaan, vast een manier om je af te wimpelen.
pi_85986140
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:47 schreef Thundert het volgende:
:') niet mee akkoord gaan, vast een manier om je af te wimpelen.
Niet netjes om dat op voorhand te zeggen maar het iswel erg makkelijk voor Honda om op deze manier iemand "monddood" te maken. Als ze zeggen dat de update NIET is uitgevoerd en dat men bij nadere inspectie niks kan vinden dan zit ik met het probleem.

Het is natuurlijk ook vreemd dat men zegt dat het 2009 niet in aanmerking komt voor de update terwijl ik van een aantal 2009 eigenaren al gehoort heb dat ze de de update ontvangen hebben en dat ik precies de klachten heb die direct het gevolg zijn van de update namelijk minder IMA assistentie.

Maar laat ik niet te voorbarig zijn, wellicht draaien ze bij de software update bij de volgende inspectie wel stiekem terug om mij tevreden en vooral stil te houden 8-)
pi_85991980
Nu opeens niet meer, wat een prutser zeg :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_86468356
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is.

Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest.
  donderdag 16 september 2010 @ 14:34:38 #78
315731 Kick-Ass
Kick Ass is Bad Ass
pi_86498163
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben.

Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen.
Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km.
I can't read your mind. But I can kick your ass.
pi_86498870
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is.

Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest.
Jammer dat ie je niet met je lelijke accuhok de weg afgereden heeft :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86499549
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal.

Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update.


Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik :')

Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik

[ Bericht 7% gewijzigd door Bulletdodger op 16-09-2010 15:28:03 ]
pi_86499911
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik :')

Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik
Het ging hem meer om de prestaties denk ik. Zonder de electromotor ben je zo een dozijntje PKs kwijt
pi_86500150
de TT en OP doen anders vermoeden

Dit is de straf van TS om een Civic Hybrid te gaan rijden :P
pi_86505825
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:34 schreef Kick-Ass het volgende:
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben.

Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen.
Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km.
Voor de 40k beurt reed ik 1:18 gecombineerd :). In welke kwartaal is jouw civic geleverd?

vandaag even bewust het gedrag van het IMA systeem bestudeerd bij het laden & assisteren.

Bij 3 of 4 bars begint het IMA systeem weer op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 bar geen ondersteuning. Tot / met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 bars staat heb ik weer volledige assist.

Het valt mij ook op dat het accu niveau heel lang op 6 bars blijft staan. Ik kan heel lang op 6 bars rijden, bars 4 & 5 zijn zo op.

Voorheen was de laad sequence heel simpel. Bij 3 bars had ik geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het laad programma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook veel krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 11:59:54 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86631220
Nieuwe info kun je gewoon hier posten, users mogen best verder lezen dan de OP lang is :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86632204
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet.

Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd)
pi_86632511
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:31 schreef kingjotte het volgende:
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet.

Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd)
Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.

Tips om zuinig te rijden in een hybride.

- Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken

- Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph)

- Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven.

- Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost.

Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar.
Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3
pi_86634141
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen.
pi_86634535
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij.
Tijd voor een bezoekje aan de dealer denk ik? Lijkt me niet echt normaal.
pi_86635549
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen.
Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?
Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam?

ben nog steeds blij met m'n prius
pi_86635885
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?
Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam?

ben nog steeds blij met m'n prius
Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.
pi_86635996
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Rezzy het volgende:

[..]

Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.
Als het zoveel anders is dan de testrit, dan zal er best wat mis kunnen zijn met je auto. Toch effe langs de dealer lijkt mij

Bij de proefrit van de prius, was de prius ook niet optimaal hoor. Accu was half leeg, maar na deze effe opgeladen te hebben is het vrij rap. Ik vind de nieuwe prius er heel goed uit zien eigenlijk.
pi_86644294
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.

Tips om zuinig te rijden in een hybride.

- Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken

- Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph)

- Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven.

- Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost.

Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar.
Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3
Ik mag hopen dat je geen 110 gaat rijden op de CC waar je 120 mag ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_86645463
Update
Mijn Civic blijft nog een nachtje logeren.

Morgen krijg ik een nieuw accu pakket :D . In het oude accu pakket zat een foutcode. Wat dat betreft is het hoogstwaarschijnlijk stom toeval geweest dat het accu pakket stuk ging kort na de 40.000km beurt.

Ik ben in iedergeval erg blij dat er nu schot in de zaak zit en het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost is :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 20-09-2010 18:52:58 ]
pi_86684571
Update!

Ik heb de auto inmiddels weer terug. Ik heb zojuist een testrit gemaakt. De eerste indruk: De IMA ondersteuning is weer krachtiger en de accu heeft weer aanzienlijk meer capaciteit.

Feit blijft dat het IMA systeem nog steeds anders lijkt te functioneren dan voorheen.

Het IMA gedrag nu:
Bij een accu niveau van 3 / 4 streepjes begint het IMA systeem op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 streepjes geen of zeer weinig ondersteuning. Tot en met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 streepjes staat heb ik weer volledige assist. Full assist is op dit moment gevoelsmatig nog steeds 500 - 1000 rpm later

Het gedrag van het IMA systeem toen de auto geleverd werd:
Bij 3 bars had ik (logischerwijs) geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het (nood) laadprogramma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren.

Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ben ik blij dat de auto weer beter presteert. Aan de andere kant baal ik een beetje dat ik nog steeds niet de auto heb met de prestaties zoals die was toen ik hem nieuw ophaalde bij de dealer.

Ik ga de aankomende week maar eens kijken hoe de auto nu bevalt.
pi_88497671
De prestatie van de auto boven de 10c zijn nog steeds ver onder de maat. Onder de 10c reageert de auto beter en is er meer ondersteuning, de prestaties en het verbruik blijven zijn nog steeds niet op het niveau zoals de auto aan mij geleverd is.

Ondertussen melden zich op het Honda Civic Hybrid forum steeds meer mensen met soortgelijke ervaringen.

http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1513
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')