abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85991980
Nu opeens niet meer, wat een prutser zeg :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_86468356
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is.

Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest.
  donderdag 16 september 2010 @ 14:34:38 #78
315731 Kick-Ass
Kick Ass is Bad Ass
pi_86498163
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben.

Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen.
Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km.
I can't read your mind. But I can kick your ass.
pi_86498870
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
a.s. Maandag gaat mijn auto naar de garage voor de klachten. Ik ben zeer benieuwt naar de uitkomst en welke software versie die er op dit moment ingeladen is.

Gister weer gevaarlijke situaties op de snelweg omdat ik even snel wilde inhalen naar de rechterbaan, IMA assist bleef weer op de helft hangen waardoor de acceleratie (bij 6-Accu bars) veel lager was als verwacht en de auto achter mij aardig in de remmen moest.
Jammer dat ie je niet met je lelijke accuhok de weg afgereden heeft :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86499549
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:46 schreef Revolution-NL het volgende:

Heb zojuist even wat gerekend en dit geintje gaat 500 euro per jaar kosten aan extra brandstof kosten :%

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het maakt in deze niet uit wie de brandstof betaald, deze auto is gebouwt om zuinig te rijden en dat is na de update niet meer het geval. Daarnaast zijn de prestaties waardeloos geworden waar ik erg van baal.

Ik wil gewoon dat de auto weer presteert als voor de update.


Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik :')

Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik

[ Bericht 7% gewijzigd door Bulletdodger op 16-09-2010 15:28:03 ]
pi_86499911
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Lol, je hoeft de brandstof niet eens te betalen en dan alsnog gaan janken om verslechterd verbruik :')

Waar maak je je druk om? Volgens mij ben je de eerste leaserijder die zich druk maakt over brandstofverbruik
Het ging hem meer om de prestaties denk ik. Zonder de electromotor ben je zo een dozijntje PKs kwijt
pi_86500150
de TT en OP doen anders vermoeden

Dit is de straf van TS om een Civic Hybrid te gaan rijden :P
pi_86505825
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:34 schreef Kick-Ass het volgende:
Ik moet over 2 weken de 80DKM beurt. Ik heb ook een 2009 model en ze vertelden me dat ik de update waarschijnlijk niet nodig zou hebben.

Overigens zit mijn verbruik altijd rond de 6.6 - 6.7 l/100km. Ik rij dan wel standaard met airco/ verlichting / radio aan en niet als een bejaarde zoals de meeste hybriderijders doen.
Als ik echt goed doorrijdt, incl ritjes naar Dusseldorf airport, dan kom ik niet onder de 7l/100km.
Voor de 40k beurt reed ik 1:18 gecombineerd :). In welke kwartaal is jouw civic geleverd?

vandaag even bewust het gedrag van het IMA systeem bestudeerd bij het laden & assisteren.

Bij 3 of 4 bars begint het IMA systeem weer op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 bar geen ondersteuning. Tot / met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 bars staat heb ik weer volledige assist.

Het valt mij ook op dat het accu niveau heel lang op 6 bars blijft staan. Ik kan heel lang op 6 bars rijden, bars 4 & 5 zijn zo op.

Voorheen was de laad sequence heel simpel. Bij 3 bars had ik geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het laad programma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook veel krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 11:59:54 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86631220
Nieuwe info kun je gewoon hier posten, users mogen best verder lezen dan de OP lang is :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86632204
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet.

Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd)
pi_86632511
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:31 schreef kingjotte het volgende:
Je hebt het er over dat je in de file af en toe volledig electrisch rijdt? Ik heb een 2010 model maar volgens mij KAN dei van mij dat helemaal niet.

Verbruik ben ik ook niet zo over te spreken, ik moet echt flink m'n best doen om onder de 6,5 te halen (gecombineerd)
Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.

Tips om zuinig te rijden in een hybride.

- Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken

- Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph)

- Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven.

- Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost.

Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar.
Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3
pi_86634141
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen.
pi_86634535
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij.
Tijd voor een bezoekje aan de dealer denk ik? Lijkt me niet echt normaal.
pi_86635549
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:33 schreef Rezzy het volgende:
Ik heb ook een HCH, maar wat een vreselijke kutauto is het zeg. Bijna dagelijks dat de IMA-battery leeg is waardoor je nauwelijks trekkracht hebt. Maar ook de normale accu: Na en autorit van een uur maakte ik even mijn telefoongesprekje af (10 minuten) op de handsfree met de motor uit. Was direct de accu leeg. Kan ook niet de bedoeling zijn volgens mij. Ook de lak is ronduit slecht, je hoeft er maar naar te wijzen en er komen al krassen op.Zit nu op 85k, kan niet wachten tot ik dit baggerding weer mag dumpen.
Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?
Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam?

ben nog steeds blij met m'n prius
pi_86635885
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je hebt altijd nog de optie om de airbags te testen?
Maar ik vind het wel raar hoor, je hebt toch er mee testgereden voordat je het nam?

ben nog steeds blij met m'n prius
Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.
pi_86635996
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef Rezzy het volgende:

[..]

Tuurlijk even een proefrit gemaakt, alvorens te bestellen. Maar in die testrit was niks te merken, bovendien zat dar geen handsfree in. Helaas was een prius geen mogelijkheid bij mijn werkgever. Had 10x liever de nieuwe prius gehad. Mensen kunnen wel zeuren dat dat ding er niet uit ziet, maar ik vind dat persoonlijk best meevallen.
Als het zoveel anders is dan de testrit, dan zal er best wat mis kunnen zijn met je auto. Toch effe langs de dealer lijkt mij

Bij de proefrit van de prius, was de prius ook niet optimaal hoor. Accu was half leeg, maar na deze effe opgeladen te hebben is het vrij rap. Ik vind de nieuwe prius er heel goed uit zien eigenlijk.
pi_86644294
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Van 18kmph tot 48kmph kan je electrische rijden. Rijd maar eens 40kmph en lift je voet van het gas, als de verbruiksmeter terugloopt geef heel je subtiel een klein beetje gas, je zal zien dat de verbruiksmeter naar 0 gaat en dat de assist het overneemt. Op deze manier kan je dus met een constante snelheid volledig electrische rijden. Als je versnelt zal de benzine motor weer bijspreken.

Tips om zuinig te rijden in een hybride.

- Zoveel mogelijk rem energie benutten om de accu's op te laden. Als je bijv. een stoplicht naderd langzaam stoppen door alleen je voet op de rem te houden zodat de groene indicatie helemaal uitslaat. De remweg / uitrol periode wil je zo lang mogelijk gebruiken

- Veel op de cruise control rijden. (Op de snelweg max 110kmph)

- Accelereren zoveel mogelijk op de electro motor doen, heb je al full assist dan niet extra gas geven.

- Voorkom dat de accu te leeg raakt. De benzine motor gaat hem dan namelijk bijladen wat energie kost.

Met deze rijstijl was 1:18 gecombineerd voor mij met gemak haalbaar.
Kijk anders ook eens op dit forum: http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewforum.php?f=3
Ik mag hopen dat je geen 110 gaat rijden op de CC waar je 120 mag ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_86645463
Update
Mijn Civic blijft nog een nachtje logeren.

Morgen krijg ik een nieuw accu pakket :D . In het oude accu pakket zat een foutcode. Wat dat betreft is het hoogstwaarschijnlijk stom toeval geweest dat het accu pakket stuk ging kort na de 40.000km beurt.

Ik ben in iedergeval erg blij dat er nu schot in de zaak zit en het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost is :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 20-09-2010 18:52:58 ]
pi_86684571
Update!

Ik heb de auto inmiddels weer terug. Ik heb zojuist een testrit gemaakt. De eerste indruk: De IMA ondersteuning is weer krachtiger en de accu heeft weer aanzienlijk meer capaciteit.

Feit blijft dat het IMA systeem nog steeds anders lijkt te functioneren dan voorheen.

Het IMA gedrag nu:
Bij een accu niveau van 3 / 4 streepjes begint het IMA systeem op te laden. Tijdens dit process is er bij 3/4 streepjes geen of zeer weinig ondersteuning. Tot en met de 6 bars assisteert de IMA eerst voor een seconden 100% maar zakt vervolgens af naar 40-50%. Als het accu niveau een tijdje op 6 streepjes staat heb ik weer volledige assist. Full assist is op dit moment gevoelsmatig nog steeds 500 - 1000 rpm later

Het gedrag van het IMA systeem toen de auto geleverd werd:
Bij 3 bars had ik (logischerwijs) geen assist. Alles daarboven full assist. Met uitzondering van het (nood) laadprogramma waar de accu van 2 naar 8 bars word geladen. De assist was ook krachtiger, waardoor je met lagere toeren harder kon acceleren.

Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ben ik blij dat de auto weer beter presteert. Aan de andere kant baal ik een beetje dat ik nog steeds niet de auto heb met de prestaties zoals die was toen ik hem nieuw ophaalde bij de dealer.

Ik ga de aankomende week maar eens kijken hoe de auto nu bevalt.
pi_88497671
De prestatie van de auto boven de 10c zijn nog steeds ver onder de maat. Onder de 10c reageert de auto beter en is er meer ondersteuning, de prestaties en het verbruik blijven zijn nog steeds niet op het niveau zoals de auto aan mij geleverd is.

Ondertussen melden zich op het Honda Civic Hybrid forum steeds meer mensen met soortgelijke ervaringen.

http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1513
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')