Thiemoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:11 schreef Norrage het volgende:
Hey mensen zet het nieuwe topic eens in jullie tvp!!
Thiemo stelt orde op zaken 2e set: 6-1
Uitserveren die handelquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:56 schreef Norrage het volgende:
van 40-0 voor Mayer naar break voor Thiemo
Hup Thiemo!
Een tenniswestrijd win je doorgaans in de laatste minuten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nice! Een Duitser in de laatste minuten verslaan, classic.
Sterker nog, na de laatste servicequote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
Een tenniswestrijd win je doorgaans in de laatste minuten.
Die valt toch ook onder de laatste minuten?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sterker nog, na de laatste service
Ehm.... ja dat wel. De laatste minuut zelfs. Tenminste, in 9 van de 10 gevallenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
Die valt toch ook onder de laatste minuten?
Je reageert.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
[..]
Een tenniswestrijd win je doorgaans in de laatste minuten.
Goede constatering, dat doe ik wel vaker namelijkquote:
Hij is begonnen 3-2* Korolevquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:41 schreef luckass het volgende:
Thiemo vanmiddag om 16:00 (NL) op de TV-baan tegen Korolev.
Dude, chillaxquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:25 schreef Outlined het volgende:
Oh wat was dit tricky. 30-40, Korolev slaat een aanvalsbal, denkt zelf dat hij uit is en loop al door naar zijn stoel, de bakker denkt ook dat hij uit is en challanged en krijgt gelijk en de break. OMG wat als er geen haw eye aanwezig is/was. Moet je niet aan denken, zo spannend.
Je hebt inderdaad gelijk. De winnaar van Stahkovsky / Robredo moet later vandaag nog aan de bak tegen Baggy in de QF.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:36 schreef danusz1986 het volgende:
Ik denk dat ze morgen spelen. Aangezien ze maandag met de US Open beginnen doen ze de finales op denk ik op zaterdag.
New Haven is een van de zeldzame 250 met een groter schema. 48 (16 byes voor de 16 top seeds). Vermoedelijk omdat het het enige toernooi in deze week is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:41 schreef Outlined het volgende:
Het is trouwens een 64 schema, wel vol met byes. Verbaasd me, dacht dat dit een 32 schema zou zijn.
Stakhovsky is iets van 3-0 in semifinales en 3-0 in finales, hij is een beest in de latere stadia van toernooien.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:33 schreef danusz1986 het volgende:
GSM Stakhovsky 5-7 6-1 7-6 (4)
De Bakker dus tegen Stakhovsky. Ik zeg kansen. Meer kans als tegen Baghdatis.
Martin Verkerk zag ook pas op latere leeftijd het lichtquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:56 schreef Salamando het volgende:
Hij is iets ouder dan mij, maar hij staat daar en ik zit hier te FOK!ken, terwijl ik net zoveel potentie heb!![]()
Go Thiemo
Daar hou ik me dan maar aan vastquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:41 schreef Outlined het volgende:
[..]
Martin Verkerk zag ook pas op latere leeftijd het licht![]()
Wat let je, go for it
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
Leuk stukje inderdaad! Heel veel respect voor Thiemo is er aan het ontstaan in de tenniswereld. Leukquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:50 schreef rooneyelst het volgende:
Leuk stukje over Thiemo:
http://www.atpworldtour.c(...)ker-On-The-Rise.aspx
Hoe laat gaat het worden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:44 schreef luckass het volgende:
Thiemo om 20:00 (NL) in de halve finale.
Er staat ook vrijwel standaard op het programma "not before..."quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:24 schreef Tim86 het volgende:
Logisch toch
Vrouwenpartij voor hem liep uit..tijden bij tennis staan nooit vast en moet je altijd lezen als "Not before..."
Ja he?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:24 schreef luckass het volgende:
Ze staan in te spelen. Die Stakhovsky lijkt best veel op Thiemo zeg.
Nee hoor, dat is vaak bij een avondwedstrijd of een slotwedstrijd op de dag. Verder staan de partijen gewoon achter elkaar ingepland.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:29 schreef Morthill het volgende:
[..]
Er staat ook vrijwel standaard op het programma "not before..."
bedanktquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:48 schreef luckass het volgende:
www.bet365.com (gratis account nodig)
Die speelt natuurlijk wel op een wolk nu na 2 van dat soort goede partijen...het heeft ook zijn voordelen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:01 schreef Outlined het volgende:
wat een enorme afzwaaiers op 5-3, die ukrainer heeft 2 zware potten gespeeld gisteren, je zou verwachten dat dat in het voordeel is van de Bakker. Maar nee hoor, set achter
holy fuckquote:Began playing at age six in Kiev Olympic Stadium...Born in Kiev and now resides in Bratislava, Slovakia...Father, Eduard, is a urology professor; mother, Olga, is a retired university economics teacher; Has two brothers, Aleksandr (26, a doctor), who played basketball, and Leonard (15, who plays tennis)...Supports Ukraine Institute of Cancer...Speaks five languages – Ukranian, Slovak, Czech, Russian and English...Enjoys reading Russian classics with some easy reading mixed in and favorite writers are Bulgakov, Sinkevich, Dominik Dan and Minaev.
Enjoys all ball sports, especially soccer, basketball and table tennis...Also enjoys swimming and spending time with friends at cinema, bowling or playing billards...Favorite players growing up were Patrick Rafter and Pete Sampras...Also admired countryman Andrei Medvedev and watched a lot of his matches...Has a 16-7 career Davis Cup record (8-6 in singles) in nine ties...Physiotherapist is Karol Guman and coached by Tibor Toth (since August 2007)
Bij overzichten etc. staat ie ook altijd onder de D ipv Bquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:14 schreef Outlined het volgende:
Blijft idioot dat ze zijn naam niet goed kunnen schrijven, het is "de" en niet "De".
Zou al schelen als ze het zouden uitzenden hequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:28 schreef Outlined het volgende:
Gaat allemaal niet overtuigend.
Als een nederlandse club europees speelt kijken er wel 100.000 mensen. Nu speelt neerlands beste tennisser en hoeveel mensen zouden er kijken? 100?
Iedere sport in Nederland heeft pas kijkers als we wereldtop hebben, behalve met voetbalquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:28 schreef Outlined het volgende:
Gaat allemaal niet overtuigend.
Als een nederlandse club europees speelt kijken er wel 100.000 mensen. Nu speelt neerlands beste tennisser en hoeveel mensen zouden er kijken? 100?
het bevoordelen van bepaalde sporten is me al jaren een doorn in het oog, nou komt tennis er ivm veel andere sporten niet eens zo heel bekaaid van af maar toch, gaat om het principe.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zou al schelen als ze het zouden uitzenden he
Hij heeft er officieel volgens mij 6 stuks, de Bakker aanzienlijk meerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:35 schreef Norrage het volgende:
Hoeveel UEs heeft Stakovsky al?? Volgens mij nog 0 ofzo...gisteren tegen Baggy was dat ook zo
dat was een backhand smash dus zo moeilijk om te pakken nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:40 schreef Norrage het volgende:
Break Stakovsky....ook die smash had hij nog...tsja, niks tegen te doen, alle lof
tsja, sloeg een perfecte lob erop....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:40 schreef Outlined het volgende:
[..]
dat was een backhand smash dus zo moeilijk om te pakken nou ook weer niet.
Stakovsky is zo iemand die als het loopt iedereen kan verslaan...Getuige zijn overall hele slechte resultaten met af en toe een enorme uitschieter (toernooiwinsten)quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef TheArt het volgende:
Thiemo speelt op zich niet slecht ofzo, maar hij is te passief nog op hardcourt en wordt zodoende constant weggedrukt door Stakhovsky. Stakhovsky gaat het toernooi overigens heus wel winnen. Hij speelt gewoon erg goed tennis.
Hij heeft nog nooit een ATP halve finale of finale verloren zelfs.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Stakovsky is zo iemand die als het loopt iedereen kan verslaan...Getuige zijn overall hele slechte resultaten met af en toe een enorme uitschieter (toernooiwinsten)
Juist. Thiemo was nooit de speler die zo een record op hardcourt zou verbreken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit een ATP halve finale of finale verloren zelfs.
Wel 30-30.
Jammerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:51 schreef Exxon het volgende:
En het is voorbij.. de Bakker was helaas een maatje te klein vandaag
Even terzijde: Had ik ook nooit verwacht nee..Vond dat zo'n 13 in een dozijn top 20 tennisserquote:Op maandag 30 augustus 2010 08:51 schreef Komakie het volgende:
Soderling lijkt me wel 2 maatjes te groot op dit moment.
Ik had trouwens nooit verwacht dat die zo goed zou worden. Maar dat terzijde
En dan verliest is alsnog in de 2e rondequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:35 schreef de_boswachter het volgende:
Gonzalez is retired, dus 2e ronde moet hij wel door kunnen komen.
Soderling had het vandaag al lastig tegen Jorg Haider.
Alles kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 01:01 schreef Norrage het volgende:
Als die punten hadden meegeteld (hij had matchpunt geloof ik en die verloor ie en toen werd ie boos en werd ie gediskwalificeerd) had ie wel 30 plaatsen hoger gestaan ofzo denk ik
Weet niet meer precies wat er gebeurde maar ik weet nog dat het heel uniek was, heel MTF had het erover
Nog niet bekend, ook niet of het een TV baan is (zal wel niet).quote:
Nice. Kan niet wachten, zo lang geleden dat we iemand hadden die meedeed.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef luckass het volgende:
[..]
Nog niet bekend, ook niet of het een TV baan is (zal wel niet).
Vandaag traint hij met Youzhny.
Hij speelt de 2e partij op zijn baan, eerst wordt er nog een vrouwenpartij gespeeld. Die partij begint om 17.00 NL tijd, dus de Bakker zal waarschijnlijk rond half 7 á 7 uur 's avonds beginnenquote:
Dank.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:14 schreef Exxon het volgende:
[..]
Hij speelt de 2e partij op zijn baan, eerst wordt er nog een vrouwenpartij gespeeld. Die partij begint om 17.00 NL tijd, dus de Bakker zal waarschijnlijk rond half 7 á 7 uur 's avonds beginnen
nope geen tv-baanquote:Op donderdag 2 september 2010 17:50 schreef Exxon het volgende:
Weet iemand of de partij van de Bakker ook ergens te zien is? Op de site van de US Open laten ze de stream niet zien buiten de regio
Door zijn knieën gaan is niet zijn sterkste kant. Ballen komen vaak wat lager terwijl hij graag de ballen wat hoger neemt. Daarnaast heeft hij een vrij lange voorbereiding wat ook niet een voordeel is op een snelle baan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:16 schreef Norrage het volgende:
Soderling is vreemd genoeg het minst goed op snelle banen als de USOpen, dus ik dicht Thiemo wel een miniem kansje toe..Omdat ze elkaar zo goed kennen (trainen vaak samen)..maar uiteraard is Soderling erg favoriet.
We hebben het wel over een wereldtopper he. Een jaar geleden stond De Bakker net top 200. Laten we nou niet weer gelijk van hem verwachten dat hij nu ff toppers gaat verslaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef F.M.D. het volgende:
tja het was kansloos verhaal vandaag..werd in de rally´s gewoon redelijk weggeslagen maar dat liet hij ook toe vond ik, erg jammer. als hij zo afwachtend blijft spelen tegen vooral betere spelers dan zal hij nooit van ze winnen.
Heeft hij niet gewoon te weinig power om forehand winners te slaan? Dat is moeilijk te trainen denk ik?quote:De Bakker komt tekort tegen Söderling
»
Thiemo de Bakker in actie op het gravel van Barcelona
Update: zondag 5 sep 2010, 09:54
Thiemo de Bakker heeft in de derde ronde van de US Open in New York niet voor een verrassing kunnen zorgen. De Westlander ging in het Louis Armstrong-stadion kansloos onderuit tegen Robin Söderling. Het werd 2-6, 3-6 en 3-6 tegen de als vijfde geplaatste Zweed.
De Bakker kon zijn tegenstander geen moment in de problemen brengen. Onze landgenoot serveerde matig en kon Söderling in de rally totaal niet onder druk zetten. De verliezend finalist van Roland Garros speelde vrijuit en strooide vooral met zijn verwoestende forehand met winners.
Söderling oogde aan het einde van de derde set niet helemaal fris meer. De Bakker kreeg nog drie kansen om terug te breken, maar kon het tij niet keren.
De Bakker was na z'n kansloze missie tegen Söderling nuchter in z'n analyse. "Ik moet gewoon nog beter worden om het deze mannen lastig te maken. Dat is niet erg, want Söderling is wel wereldtop", aldus de Westlander. "Ik weet waar ik aan moet werken. Het zijn in ieder geval dingen die te trainen zijn."
Power is juist goed te trainen.quote:Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef groenen het volgende:
[..]
Heeft hij niet gewoon te weinig power om forehand winners te slaan? Dat is moeilijk te trainen denk ik?
nee maar wel in ieder geval lastig maken en dat lukte gisteren ook nietquote:Op zondag 5 september 2010 12:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
We hebben het wel over een wereldtopper he. Een jaar geleden stond De Bakker net top 200. Laten we nou niet weer gelijk van hem verwachten dat hij nu ff toppers gaat verslaan.
Snel hardcourt he...quote:Op zondag 5 september 2010 14:29 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
nee maar wel in ieder geval lastig maken en dat lukte gisteren ook niet
Nouja, als hij een iets betere breakpoint conversion had gehad dan 1/7 (?) had het er ook weer anders uit gezien. Het is niet zo dat het 6-2 6-2 6-2 was ofzo. Tweede en derde set had hij gewoon kans.quote:Op zondag 5 september 2010 14:29 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
nee maar wel in ieder geval lastig maken en dat lukte gisteren ook niet
quote:Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef groenen het volgende:
[..]
Heeft hij niet gewoon te weinig power om forehand winners te slaan? Dat is moeilijk te trainen denk ik?
Halve finale GS zou ik voor tekenen hoor, dan versla ik maar geen top 10 spelersquote:Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef thijsdetweede het volgende:
Toch is het wel een wereld van verschil met Haase... die won misschien niet altijd van de spelers waarvan ie moest winnen, maar had al heel snel top 20 en top 10 scalps op zijn naam. En kon het Nadal lastig maken op Wimbledon.
Wat dat betreft doet Thiemo me denken aan Schalken; oerdegelijk, zal altijd winnen wat ie moet winnen, maar niet meer dan dat.
Thiemo vind ik alles behalve oerdegelijk. Hij moet juist nog degelijker worden zeker op de beslissende momenten. Schalken kon op elk punt precies hetzelfde spelen of het nou in de eerste game van de set was of op 7-7 in de tie-break. Dat doet De Bakker echt niet.quote:Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef thijsdetweede het volgende:
Toch is het wel een wereld van verschil met Haase... die won misschien niet altijd van de spelers waarvan ie moest winnen, maar had al heel snel top 20 en top 10 scalps op zijn naam. En kon het Nadal lastig maken op Wimbledon.
Wat dat betreft doet Thiemo me denken aan Schalken; oerdegelijk, zal altijd winnen wat ie moet winnen, maar niet meer dan dat.
ik weet niet of dit zo een verstandige beslissing is. ook al heeft thiemo een behoorlijk goed jaar gedraaid, maar een (goede en ervaren) vaste coach is voor hem nu toch cruciaal om de volgende stappen te gaan maken.quote:Team Thiemo' blijft voorlopig ongewijzigd
Van onze speciale verslaggever
NEW YORK - Thiemo de Bakker zal voorlopig niets aan zijn begeleidingsteam veranderen. ,,Ik ben erg tevreden met de huidige constructie en de mensen die ik om me heen heb verzameld", zo sprak hij over 'Team Thiemo'.
Thiemo de Bakker kan terugkijken op een prima hardcourtseizoen. Foto: AFP
De Nederlander heeft nog steeds geen fulltime coach, maar wordt een groot deel van het jaar begeleid door Mats Merkel. De Duitse coach is in dienst van Adidas en maakt deel uit van het zogenoemde 'Adidas Player Development Program' waarvoor onder anderen ook de Nederlander Sven Groeneveld werkt.
,,Het klikt prima tussen Thiemo en mij en ik wil dolgraag met hem verder", aldus Merkel. ,,Maar ik heb dit jaar mijn contract bij Adidas met drie jaar verlengd en dat contract zal ik zeker respecteren. Dit betekent dat ik mij niet het hele jaar voor Thiemo kan vrijmaken. Ik zal me ook over andere Adidas-spelers moeten ontfermen."
Tot nu toe is Rohan Goetzke, technisch-directeur van de KNLTB, het belangrijkste alternatief gebleken tijdens de weken dat Merkel niet met De Bakker op reis kan. De Australische ex-coach van onder anderen Richard Krajicek maakte een groot deel van de Amerikaanse trip van De Bakker mee.
,,Op dit moment zijn we gelukkig met de manier waarop het loopt", aldus Goetzke. ,,Thiemo voelt zich goed bij de huidige constructie en dat is het belangrijkste. Natuurlijk moet Thiemo op termijn met één fulltime coach gaan werken. Maar laten we voorlopig blij zijn dat het met de huidige constructie zo goed gaat."
Goetzke benadrukt wel dat een 'tweede carrière' als fulltime coach voor hem in ieder geval geen optie is. ,Ik heb een goede baan bij de KNLTB en heb een gezin. Daar heb ik rekening mee te houden." Ook Jan Siemerink, coach van het Nederlandse Daviscupteam, heeft het afgelopen jaar af en toe als 'stand-in coach' voor De Bakker gediend. Maar net als Goetzke heeft ook Siemerink meerdere keren aangegeven niet als fulltime coach aan het werk te willen.
Op dit moment gaat het goed en hij maakt stappen dus zou ik het niet meteen gaan veranderen. Als hij zich er op dit moment goed bij voelt moet je dat zo laten. Als de resultaten, motivatie of het gevoel niet goed zijn dan moet je verder gaan kijken. Laat hem nog maar op deze manier werken. Daarna kun je altijd verder kijken.quote:Op maandag 6 september 2010 12:31 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
ik weet niet of dit zo een verstandige beslissing is. ook al heeft thiemo een behoorlijk goed jaar gedraaid, maar een (goede en ervaren) vaste coach is voor hem nu toch cruciaal om de volgende stappen te gaan maken.
Kom op zeg, ok, Haase heeft een wedstrijd tegen Nadal en een wedstrijd tegen Almagro in de benen die geweldig waren, maar is iedereen nu al vergeten dat Thiemo Tsonga versloeg en 2x bijna had kunnen winnen, van Monfils won, van Ferrero (die toen wel in vorm was) won..etc etc. Niks aan Thiemo doet me denken aan Schalken. Thiemo heeft net zo veel potentie in zich om van top 10 spelers te winnen als Haase. Haase is momenteel wat meer een alles of niets speler, Thiemo moet ook gewoon wat meer risico's gaan nemen..quote:Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef thijsdetweede het volgende:
Schalkenquote:Op maandag 6 september 2010 18:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Schalken bashen
11e op de wereldranglijst, 3 keer QF Wimbledon, 1 keer SF US Open, 9 ATP-toernooi overwinningen. Typisch voorbeeld van niet meer winnen dan je moet
Dat jaar tegen Hewitt, er hoefde maar iets meer geluk te zijn en Schalken had tegen Krajicek in de finale gestaan dat jaarquote:Op maandag 6 september 2010 18:16 schreef Norrage het volgende:
Het is wel een beetje waar...hij heeft in zijn carrière misschien maar 1x van iemand gewonnen die hoger dan hemzelf stond op wereldranglijst (toen hij zelf ook een beetje hoog stond natuurlijk, top 20)Maar dat hij een geweldige carriere had is natuurlijk wel duidelijk
Die ene partij tegen Hewitt op Wimbledon had ie wel mogen winnen, en hij had een keer echt 100den kansen tegen Roddick in 1 van die kwartfinales op Wimbledon..maar verloor in straights
quote:Op maandag 6 september 2010 18:20 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat jaar tegen Hewitt, er hoefde maar iets meer geluk te zijn en Schalken had tegen Krajicek in de finale gestaan dat jaar
Overwinningen tegen oa Rios (10e), Rafter (4e), Norman (4e), Kafelnikov (3e en 2 keer dat jaar), Kuerten (1e), Agassi (2e) tonen aan dat Schalken echt wel van (op dat moment) top-10 spelers kon winnen. En dit is dan alleen een greep de jaren 1998 - 2001.quote:Op maandag 6 september 2010 18:16 schreef Norrage het volgende:
Het is wel een beetje waar...hij heeft in zijn carrière misschien maar 1x van iemand gewonnen die hoger dan hemzelf stond op wereldranglijst (toen hij zelf ook een beetje hoog stond natuurlijk, top 20)Maar dat hij een geweldige carriere had is natuurlijk wel duidelijk
Was dat ook de wedstrijd waar Schalken op BP een bal heel simpel kon maken, maar van de 43 slagen die hij op dit moment kon doen, precies de slag deed in de hoek waar Hewitt nog stond en zo alsnog het punt verloor? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op maandag 6 september 2010 18:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Wimbledon is echt het meest bizarre Wimbledon ooit...Hewitt stond toen #1 en stond in de kwartfinales, maaar de hoogste speler na Hewitt was Schalken..en verder had je echt bizarre spelers..Andre Sa, Malisse, Krajicek, een onbekende Nalbandian. Lapentti of all people...ohja, Henman had je natuurlijk nog..
Wat een leuk toernooi was datEn Schalken...die comeback..ik weet nog goed dat ik van tevoren zei...Schalken, hij gaat 6-2 6-2 6-2 verliezen van Hewitt...Geen kans..En ik zat echt zo te kijken, en Hewitt stond 6-2 6-2 5-2 voor ofzo..en ik dacht echt wtf, hoe kan ik dit voorspeld hebben...en toen ging Hewitt een beetje choken en maakte Schalken geen enkele fout meer...wat een wedstrijd was dat toen zeg..de langste rallies ooit
maar Krajicek ook echt, jaren geblesseerd geweest, afgeschreven door alles en iedereen en hij had serieuze titelkansen. Hij was gewoon domweg niet fit genoeg, maar qua spel kon hij alles en iedereen hebben. Briljant die 1/4-finale waarin hij het uiteindelijk dan moet afleggen met 9-7 in de vijfde set. Henman was dat jaar echt veruit de grootste teleurstelling, stond in de 1/2-finale, maar denk dat Schalken, Malisse, Krajicek etc. hem allemaal van de baan zouden meppen daar.quote:Op maandag 6 september 2010 18:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Wimbledon is echt het meest bizarre Wimbledon ooit...Hewitt stond toen #1 en stond in de kwartfinales, maaar de hoogste speler na Hewitt was Schalken..en verder had je echt bizarre spelers..Andre Sa, Malisse, Krajicek, een onbekende Nalbandian. Lapentti of all people...ohja, Henman had je natuurlijk nog..
Wat een leuk toernooi was datEn Schalken...die comeback..ik weet nog goed dat ik van tevoren zei...Schalken, hij gaat 6-2 6-2 6-2 verliezen van Hewitt...Geen kans..En ik zat echt zo te kijken, en Hewitt stond 6-2 6-2 5-2 voor ofzo..en ik dacht echt wtf, hoe kan ik dit voorspeld hebben...en toen ging Hewitt een beetje choken en maakte Schalken geen enkele fout meer...wat een wedstrijd was dat toen zeg..de langste rallies ooit
Ze hebben allebei de capaciteiten om ver te komen in dat toernooi. Kijk ook maar eens bij de jeugd. Ze kunnen goed spelen op gras.quote:Op maandag 6 september 2010 19:29 schreef Norrage het volgende:
Hewitt heeft dat toernooi natuurlijk op zijn sloffen gewonnen, behalve dan die partij tegen Schalken (die natuurlijk wel in 3 sets af had moeten zijn) Hewitt zat toen echt in zijn dominerende periode, won alles en stond echt dik #1...was de enige echte topper die gewoon normaal deed dat toernooi. Maar wat Krajicek daar deed was wel bijzonder ja
Het jaar daarvoor was vooral heel zonde van Henman, met die partij tegen Ivanisevic (ook al zo'n geweldig wimbledon)...maar goed, Ivanisevic moest dat toernooi gewoon winnne..dat stond in de sterren beschreven![]()
Maar goed, laten we maar even Ontopic gaan: wellicht krijgen we de komende jaren wel weer 2 kwartfinalisten uit Nederland op Wimbledon! Hup Thiemo en Haase!
Goeie jinx, *4-5 nuquote:
Hardcourt meen ik.quote:Op maandag 27 september 2010 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
Welke ondergrond?
Hup Thiemo. Poenkten sprokkelen!
Snelle indoorbaan. Denk Carpet.quote:Op maandag 27 september 2010 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
Welke ondergrond?
Hup Thiemo. Poenkten sprokkelen!
Tapijt. Lekker ondergrondjequote:Op maandag 27 september 2010 14:01 schreef danusz1986 het volgende:
[..]
Snelle indoorbaan. Denk Carpet.
Zie op BWIN stream.
Martin niet op de Olympische Spelen, de ironie.quote:Op maandag 27 september 2010 18:36 schreef Norrage het volgende:
Aah, leuk. Krijgen we dat gezeik weerHadden we 4 jaar terug..ohnee, 8 jaar terug (4 jaar terug hadden we echt niemand goed)...Verkerk in de top 40 maar mocht ie niet naar de OS...omdat je minstens top 20 moest staan
Gaat de NOC/NSF weer bevestigen dat ze echt niet weten waar het om gaat in tennis....
Dit is in principe nog steeds geen antwoord maar ik denk dat ik dan wel een vermoeden heb:quote:Op maandag 27 september 2010 19:32 schreef Norrage het volgende:
Dat is een beetje de OS eis geloof ik, je moet een reele kans hebben op goud ofzo
Volgens mij is het veel simpeler. Sporters uitsturen kost geld en dat doen wordt alleen geinvesteerd in spelers die echt tot de wereldtop behoren, plaats bij de beste 8 moet haalbaar zijn. Zou niet weten waarom NL niet meer sporters mag sturen, als ze zich kwalificeren is dat genoeg.quote:Op maandag 27 september 2010 19:36 schreef Outlined het volgende:
[..]
Dit is in principe nog steeds geen antwoord maar ik denk dat ik dan wel een vermoeden heb:
NL mag maar een gelimiteerd aantal sporters naar de OS sturen, prestaties uit het verleden bepalen dat aantal. De Bakker als delnemer zal (naar verwachting van NOC NSF) geen goed genoege prestatie neerzetten die het aantal NLse deelenmers vergoot maar waarschijnlijk eerder verkleind. Ze kiezen dus liever voor kansrijkere sporten als zwemmen.
Omdat ik vermoed dat het aantal sporters dat je mag sturen afhankelijk is van prestaties uit het verleden. Maar geld zou me eigenlik ook niks verbazen, dat is namelijk de uitleg die het NOC NSF het minst graag geeft en aangezien ik nog geen uitleg gehoord heb zal dat het dus wel zijn.quote:Zou niet weten waarom NL niet meer sporters mag sturen, als ze zich kwalificeren is dat genoeg.
Heeft niks te maken met maximale grootte van je ploeg oid. Dat is de grootst mogelijke onzin. Als je sporters hebt die zich kwalificeren volgens de eisen van het IOC, dan mogen ze meedoen. Of je nou een land bent met 10, 100 of 1000 man Olympische ploeg. Alleen geldt er wel dat bij bepaalde onderdelen een maximum per land is, maar dit geldt voor elk land en heeft niets met prestaties te maken.quote:Op maandag 27 september 2010 19:50 schreef Outlined het volgende:
[..]
Omdat ik vermoed dat het aantal sporters dat je mag sturen afhankelijk is van prestaties uit het verleden. Maar geld zou me eigenlik ook niks verbazen, dat is namelijk de uitleg die het NOC NSF het minst graag geeft en aangezien ik nog geen uitleg gehoord heb zal dat het dus wel zijn.
Dat is inderdaad de reden. Puur financieel. Als de sporter in hun ogen geen reële kans heeft op top 8 mag hij niet gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 19:48 schreef Morthill het volgende:
[..]
Volgens mij is het veel simpeler. Sporters uitsturen kost geld en dat doen wordt alleen geinvesteerd in spelers die echt tot de wereldtop behoren, plaats bij de beste 8 moet haalbaar zijn. Zou niet weten waarom NL niet meer sporters mag sturen, als ze zich kwalificeren is dat genoeg.
Dat zou juist zo mooi zijn.quote:Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef luckass het volgende:
[..]
Martin niet op de Olympische Spelen, de ironie.
Kortom, een "slechte" sporter levert niet genoeg geld op, dus mag hij niet mee.quote:Op maandag 27 september 2010 19:48 schreef Morthill het volgende:
[..]
Volgens mij is het veel simpeler. Sporters uitsturen kost geld en dat doen wordt alleen geinvesteerd in spelers die echt tot de wereldtop behoren, plaats bij de beste 8 moet haalbaar zijn. Zou niet weten waarom NL niet meer sporters mag sturen, als ze zich kwalificeren is dat genoeg.
Ik wilde net zeggenquote:Op woensdag 29 september 2010 18:08 schreef rooneyelst het volgende:
eerste set voor Brands.
Bij mijn lokale club zijn er nog meer toeschouwers haha..beetje droevig gezicht.
zoals Hij dat meestal met wedstrijden deedquote:Op woensdag 29 september 2010 18:36 schreef Norrage het volgende:
Doet Thiemo op zich ook wel weer vaker, opzettelijk al die tiebreaks verliezen..om er dan in 2e set overheen te klappen
vrees het ook...quote:Op woensdag 29 september 2010 19:13 schreef Norrage het volgende:
Ok, wordt minimaal een tiebreak 3e set nu...GSM Brands dus.
Wint hij die ooit wel?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:26 schreef TheArt het volgende:
En GSM Brands. Tsja die verdomde tiebreaks hè.
10 gewonnen, 17 verloren dit jaar. Zo dramatisch is het nog niet, maar de laatste tijd verliest is ze constant.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:41 schreef Norrage het volgende:
Tiebreaks...![]()
ik vind het serieus grappig
Thiemo wordt zo echt een cult-tiebreak speler...
Tsja, laatste half jaar is het 3-14...dat is serieus iets om je zorgen over te maken...quote:Op woensdag 29 september 2010 19:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
10 gewonnen, 17 verloren dit jaar. Zo dramatisch is het nog niet, maar de laatste tijd verliest is ze constant.
Hij speelde overigens best goed. Amusante wedstrijd ook. Zonde dat hij van die 2 breakkansen in de derde set er niet één weet te maken. Kansen daarna heeft ie niet meer gehad.
Driekwart van het seizoen is hardcourt, dus dat lijkt me niet zo handigquote:Op woensdag 29 september 2010 20:02 schreef mitt het volgende:
Gaat zn voorkeur niet uit naar gravel? En dat hij op hardcourt 'gewoon' minder goed is.
Ja dat is natuurlijk zo, het is interessant dat zijn hele mentaliteit op gravel gewoon veel en veel beter is dan op andere baansoorten. Vast met zelfvertrouwen te maken denk ik. Ach, op hardcourt en zo komt dat op den duur ook welquote:Op woensdag 29 september 2010 20:02 schreef mitt het volgende:
Gaat zn voorkeur niet uit naar gravel? En dat hij op hardcourt 'gewoon' minder goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |