Dit geldt trouwens voor 99% van alle studenten die lid van een studentenvereniging zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:18 schreef Afwazig het volgende:
Zwolle toch?
Kansloos volk ook. Volgens mij is dat Oikos Nomos ofzo, zo`n studentenvereniging. Echt wat een sad volk loopt daar zeg. Als je ze ziet dan zie je gelijk al dat ze op voorgaande opleidingen nooit bij de 'cool kids' hoorden en proberen dat bij een studentenvereniging maar te compenseren.
Nee, eerder 5%quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit geldt trouwens voor 99% van alle studenten die lid van een studentenvereniging zijn.
Mensen ontmoeten, zelfontplooiing in commissies en besturen, feestenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:37 schreef Hyundai het volgende:
Wat is het nut van zulke verenigingen dan?
Zelfontplooiing is namelijk niet mogelijk zonder je te laten uitkafferen door een stel losers die eindelijk de frustraties uit hun jeugd uit kunnen botvieren op mensen die toevallig een jaar lager zitten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:37 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, eerder 5%
[..]
Mensen ontmoeten, zelfontplooiing in commissies en besturen, feesten![]()
Nou als ik naar het HBO ga dan gaat het voor mij als volgtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:37 schreef Rookert het volgende:
Studentenverenigingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:37 schreef Hyundai het volgende:
Wat is het nut van zulke verenigingen dan?
ten eerste ben je HBO-er, geen student...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:42 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Nou als ik naar het HBO ga dan gaat het voor mij als volgt
's ochtends trein naar school > lessen volgen > naar huis.
En thuis heb ik mijn eigen vrienden, dus ik heb zelf helemaal geen behoefte aan zo'n vereniging.
Lekker ja, in je eigen oude wereldje blijven plakken de hele tijd.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:42 schreef Hyundai het volgende:
[..]
En thuis heb ik mijn eigen vrienden, dus ik heb zelf helemaal geen behoefte aan zo'n vereniging.
Dat was er dan ook geen onderdeel van.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:41 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Zelfontplooiing is namelijk niet mogelijk zonder je te laten uitkafferen door een stel losers die eindelijk de frustraties uit hun jeugd uit kunnen botvieren op mensen die toevallig een jaar lager zitten.
Denk het toch welquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:05 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Lekker ja, in je eigen oude wereldje blijven plakken de hele tijd.
Reken er maar niet op dat je vrienden allemaal hetzelfde doen.
Dit dus. Niks tegen mensen die lid willen worden, al vind ik hun redenen vaak zwak, maar Hyundai lijkt te denken dat er niks tussen een Corpsbal en een Spoorknor in zit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En wat is er mis met mensen die dat niet doen, studeren, op kamers gaan en lid worden?
Niks, maar ik hoef dat niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En wat is er mis met mensen die dat niet doen, studeren, op kamers gaan en lid worden?
Nou ik ga dus echt niet als een koe over straat vanwege een of andere zielige ontgroeningquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:27 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dit dus. Niks tegen mensen die lid willen worden, al vind ik hun redenen vaak zwak, maar Hyundai lijkt te denken dat er niks tussen een Corpsbal en een Spoorknor in zit.
Hyundai is altijd aan 't trollen dus dat is ook niks nieuwsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:27 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dit dus. Niks tegen mensen die lid willen worden, al vind ik hun redenen vaak zwak, maar Hyundai lijkt te denken dat er niks tussen een Corpsbal en een Spoorknor in zit.
Het was dan ook niet mijn bedoeling om het zo te vertellen, maar veel van de mensen die ik ken laten hun vrienden "back home" vallen en gaan het gehele jaar met deze mensen om. Niet dat mij dat iets interesseert maar ik vind een goede thuisbasis toch iets belangrijker dan een stel bij elkaar geraapte vrienden door het gehele land.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:28 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Overigens schijnt het corps wel te helpen bij latere contacten ofzo geloof ik
Maar als je in een totaal vreemde stad gaat wonen en studeren, dan heb je niet zoveel aan die vrienden back home hé. Studentenverenigingen zonder ontgroening zijn sowieso toffer
Ja maar nu breekt mijn klompquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hyundai is altijd aan 't trollen dus dat is ook niks nieuws
Newsflash: de stad waar de studie en vereniging zit is het nieuwe thuisquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:30 schreef Lauwierent het volgende:
[..]
Het was dan ook niet mijn bedoeling om het zo te vertellen, maar veel van de mensen die ik ken laten hun vrienden "back home" vallen en gaan het gehele jaar met deze mensen om. Niet dat mij dat iets interesseert maar ik vind een goede thuisbasis toch iets belangrijker dan een stel bij elkaar geraapte vrienden door het gehele land.
Doen mensen ook nog hoor, maar wordt uiteindelijk steeds minder naarmate je ouder wordt. Is een heel natuurlijk proces, uiteindelijk zie je het niet meer als thuis, maar ga je 'langs bij je ouders'quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:43 schreef Lauwierent het volgende:
Oke, dat is misschien jouw keuze. Ik persoonlijk zou gewoon in het weekend naar huis gaan, en dan ook een echt "thuiskomst"-gevoel hebben. Maar ja, je hebt overal mensen voor en als ik af en toe de gemiddelde koorknaapjes-verenigingen zie dan zit ik liever bij mijn eigen vrienden.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:00 schreef BII het volgende:
Tja, 'studenten' die meedoen aan dit soort absurditeiten, zijn over het algemeen natuurlijk ook niet de meest intelligente mensen.
Ja maar behalve Bitonquote:Studentenverenigingen zonder ontgroening zijn sowieso toffer
Je TT klopt niet, zal 'm ff voor je aanpassenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:57 schreef postmortum het volgende:
Tevens zit in mijn stad geen Universiteit maar een Hogeschool
Spoorknorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:42 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Owned.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:31 schreef zquing het volgende:
[..]
Je TT klopt niet, zal 'm ff voor je aanpassen
Dat zijn dus de net niet verenigingen, behalve de ene alto vereniging met veel leden die je vrijwel in iedere stad vindt. Die zijn dan wel weer tofquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:28 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Studentenverenigingen zonder ontgroening zijn sowieso toffer
En blijkbaar niet aan studeren gedaanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:34 schreef RickL het volgende:
Veeeeeeutteeeemaans ga is hier bieeer halen.
Vind het wel leuk om te aanschouwen. Het is hun keuze. Maar één ding is wel zeker.
1. De lekkerste wijven zitten bij dat soort verenigingen
2. Daar word ook het meest geneuqt
Iemand geen lid is van een traditionele vereniging.quote:
Meeste wijven zijn na 1 a 2 jaar 7 kilo zichtbaar aangekomen van het bier en hebben een rochelstem en dat is echt fucking nastyquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:34 schreef RickL het volgende:
Veeeeeeutteeeemaans ga is hier bieeer halen.
Vind het wel leuk om te aanschouwen. Het is hun keuze. Maar één ding is wel zeker.
1. De lekkerste wijven zitten bij dat soort verenigingen
2. Daar word ook het meest geneuqt
Spijt van je studententijd zo te horenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:37 schreef shiftknop het volgende:
[..]
En blijkbaar niet aan studeren gedaanMet je Geenstijl taaltje
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:31 schreef zquing het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:07 schreef Beach het volgende:
Sowieso je laten ontgroenen![]()
Je volledig laten commanderen door iemand die er toevallig 1 jaar eerder zitflikker toch op zeg.
Ik studeer nog steeds en heb het erg naar mijn zinquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:39 schreef RickL het volgende:
[..]
Spijt van je studententijd zo te horen
@ Hierboven: Ja die heb je hahahamaar die worden meestal belachelijk gemaakt
Iig hier in Leiden wel.
Quintus stikt ervanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:39 schreef RickL het volgende:
[..]
Spijt van je studententijd zo te horen
@ Hierboven: Ja die heb je hahahamaar die worden meestal belachelijk gemaakt
Iig hier in Leiden wel.
net zoals corpsleden door de meeste ballen worden genoemd, alles moet toch een naampje hebben?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:37 schreef De_Groentenboer het volgende:
Leuk, net als de peuters in de speelzaal hebben ze ook woordjes voor mensen die niet in hun ''groeppie'' zitten. Knorren blijkbaar.
Gelijk hebben zequote:Als ik zo'n elitaire snob voor me heb zitten, neem ik ze dus niet aan, he. Kun je nog wel contacten hebben met een stel andere kwasten door je vereniging/corps whatever, of me uitschelden omdat ik "slechts" een hbo diploma heb.. ja dat is echt gebeurt._!
Ja heel leuk, maar dat papiertje helpt echt wel. Kijk maar naar de correlatie tussen jaren gestudeerd en gemiddeld inkomenquote:Dan smeer ik ze er nog even in dat als je echt talent hebt, je er toch wel komt. Ongeacht je connecties of scholing. Alhoewel die laatste 2 gewoon flink helpen. Veel jongens in de zelfstandige wereld hebben niet eens een diploma. Think about it.
Gelijk hebben ze? Want mensen met hbo zijn üntermenschen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:50 schreef zquing het volgende:
[..]
net zoals corpsleden door de meeste ballen worden genoemd, alles moet toch een naampje hebben?
[..]
Gelijk hebben ze
[..]
Ja heel leuk, maar dat papiertje helpt echt wel. Kijk maar naar de correlatie tussen jaren gestudeerd en gemiddeld inkomen
Dat zou een compliment voor ze zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:59 schreef poqpoq het volgende:
[..]
Gelijk hebben ze? Want mensen met hbo zijn üntermenschen?
verklaar je nader?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:00 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat zou een compliment voor ze zijn
Enig, en dit soort spetterkak komt van een mod af.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:50 schreef zquing het volgende:
[..]
net zoals corpsleden door de meeste ballen worden genoemd, alles moet toch een naampje hebben?
[..]
Gelijk hebben ze
[..]
Ja heel leuk, maar dat papiertje helpt echt wel. Kijk maar naar de correlatie tussen jaren gestudeerd en gemiddeld inkomen
Dan moet ik gaan nuanceren en is 't niet meer leukquote:
Ten eerste, en? Om conclusies te kunnen trekken moet je wel abstraherenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:06 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Enig, en dit soort spetterkak komt van een mod af.
Ten eerste, ik ben tegen een hokjesgeest. Mijn hele post schreeuwt haast uit dat ik niet zo ben.
Ten tweede... nee, hier ga ik niet eens op in_____!!
Ten derde, lezen piem. Je zegt precies wat ik zeg. Een papiertje helpt je enorm. Maar als je écht talent hebt in iets kom je er ook wel zonder die papieren, als je maar wilt.
Toen ik nog jong en naief was en @ Windesheim Zwolle wilde gaan studeren werd mij met klem aangeraden door de directie om aan de "intro" mee te doen. Dit was ook de enige intro die de school aanbood (en dat is volgens mij iig bij inf nog steeds zo). Ik ben erin gestonken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:21 schreef Hyundai het volgende:
Je bent toch niet verplicht om bij zo'n studentenvereniging te komen?
Waarom zou iemand dat vrijwillig willen doen?
Ehhhh.. okay.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:10 schreef zquing het volgende:
[..]
Ten eerste, en?
Ten tweede, moet je vooral ook niet doen
Ten derde, je bagataliseerd de waarde van het papiertje. Talent en inzet zijn leuk, maar een groot deel van de mensen hebben 't niet
Flikker op met je quasi elitaire nonsensequote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef banggang het volgende:
[..]
ten eerste ben je HBO-er, geen student...
maar er zijn zat studenten die niet meer bij papa en mama gaan wonen waar ze het natje en droogje krijgen maar in een vreemde stad...
Een HBO-er is net zo student als een WO-er.quote:stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Een HBO'er gaat naar school en is dus een scholier.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:14 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Flikker op met je quasi elitaire nonsense
[..]
Een HBO-er is net zo student als een WO-er.
en dan de definitie van tertiar onderwijs volgens de taaluniequote:1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs (…) syn. studerende
Of je moet een belg zijn en dan heb je gelijkquote:Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.
Ben ik het mee eens, alleen de echte beta studies stellen nog wat voor en echte wetenschappelijke mastersquote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:12 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]
Ehhhh.. okay.![]()
Je doet het zelf ook, je vind HBO'ers maar knurften blijkbaar. Neem 1 ding van mij aan, ook je geliefde uni is eraan hoor.
Kwaliteit van practisch al het onderwijs in NL is gewoon beneden pijl. Ik kan het weten.![]()
quote:Dus als je eigenlijk gewoon een ongemotiveerde kloothommel zonder skills bent, moet je je maar inlikken bij een vereniging? Dank je, dan weet ik waar ik ze voortaan heen kan sturen.![]()
Zowel de Van Dale Hedendaags Nederlands en Koenen zijn van mening dat dat een student studeert en dus is verbonden aan een universiteit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:23 schreef poqpoq het volgende:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1058
Klopt, 2 van de 8 ja.. invalid argument dus.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:24 schreef zquing het volgende:
[..]
Zowel de Van Dale Hedendaags Nederlands en Koenen zijn van mening dat dat een student studeert en dus is verbonden aan een universiteit.
http://www.vandale.nl/van(...)&searchQuery=studentquote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Een HBO'er gaat naar school en is dus een scholier.
Volgens de van Dale
[..]
Kijk, een levend bewijs dat een studentenvereniging niet een pre is in het studentenleven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Ik studeer al 3 jaar, woon samen zonder op kamers te zijn gegaan, heb enorm veel vrienden binnen en buiten mijn opleiding, helft van vroeger, helft van nu, geen enkele vereniging, ik drink amper en toch heb ik een leuk sociaal leven, HOE KAN DAT?
Omdat jij sneller contact legt dan gemiddelde mens denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Ik studeer al 3 jaar, woon samen zonder op kamers te zijn gegaan, heb enorm veel vrienden binnen en buiten mijn opleiding, helft van vroeger, helft van nu, geen enkele vereniging, ik drink amper en toch heb ik een leuk sociaal leven, HOE KAN DAT?
Ik doe zelf HBO en ben het met je eensch.. het niveau is echt heel erg droevig, het is dat ik zelf verdieping zoek in de stof maar over het algemeen hoef je voor een tentamen amper te leren..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:07 schreef zquing het volgende:
[..]
Dan moet ik gaan nuanceren en is 't niet meer leuk
Maar het komt erop neer dat een te groot deel zich echt goed voelen omdat ze een HBO opleiding volgen terwijl het niveau vaak niet boven de middelbare school komt. Heb vaak genoeg 3e jaars HBO'ers geholpen in vakgebieden welke niet de mijne zijn. Probleemstukken welke je kan oplossen met een middelbare kennis van wiskunde of economie, als je daar als 3e jaars problemen mee hebt dan lijkt me dat er toch wel iets mis is met de opleiding
Kun je ook doen bij een studievereniging.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:37 schreef Rookert het volgende:
Die zijn er overigens ook over uit dat alle onderwijstypen met kleine letters geschreven dienen te worden, dus ook hbo en wo.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:24 schreef zquing het volgende:
[..]
Zowel de Van Dale Hedendaags Nederlands en Koenen zijn van mening dat dat een student studeert en dus is verbonden aan een universiteit.
Dan moet je je eerst verlagen. Deze ontgroening valt inderdaad mee, maar de rest is gewoon vernederen en domme onzin dingen doen waar ik geen zin in heb. Op je hurken zitten en liedjes zingenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:10 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Kun je ook doen bij een studievereniging.
Hoe bedoel je verlagen? Ik heb het over een studievereniging en dus niet over een studentenvereniging.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:14 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Dan moet je je eerst verlagen. Deze ontgroening valt inderdaad mee, maar de rest is gewoon vernederen en domme onzin dingen doen waar ik geen zin in heb. Op je hurken zitten en liedjes zingen
Ik doe uit principe niet mee.
Studieverenigingen hebben bij lange na niet zoveel actieve leden als een doorsnee studentenvereniging, het is doorgaans stukken doodser.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:10 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Kun je ook doen bij een studievereniging.
haha ja inderdaad. Ik lees het weer eens als studentenvereniging (met ontgroening).quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:18 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Nou moee..![]()
Misschien dat mijn wijziging de vraag duidelijker maakt.
Dat hangt er helemaal van je studievereniging af natuurlijk. Bij FAR hebben ze sowieso elke donderdag een borrel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Studieverenigingen hebben bij lange na niet zoveel actieve leden als een doorsnee studentenvereniging, het is doorgaans stukken doodser.
Verder vind ik lid zijn van je studievereniging eigenlijk iets wat je standaard moet doen, al is maar om de korting
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:21 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
haha ja inderdaad. Ik lees het weer eens als studentenvereniging (met ontgroening).Kun je inderdaad ook doen bij studievereniging. Hoewel mijne niet heel veel voorstelt.
vandale:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:31 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je hebt alleen geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Idd ben het met je eens, ik zit zelf op het HBO maar het is gewoon een opgevoerde MBO waar je de competenties meer moet uitwerken.. wat ze op het WO in 3 weken krijgen mogen wij 7 weken over doen..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef Zero17 het volgende:
Heerlijk hoe die HBO'ers krampachtig zichzelf de titel 'student' proberen toe te eigenen. Door zich zo te gedragen geven ze eigenlijk de WO'ers alleen maar gelijk.
Essentïele penissen in dr kont bedoelt ie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:05 schreef bijdehand het volgende:
Ik ken iemand die van haar vader bij zo'n vereniging moest omdat ze anders 'essentiële contacten' zou missen
Dat jij een opgevoerde MBO doet staat zegt natuurlijk helemaal niks over het HBO in het algemeen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:40 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Idd ben het met je eens, ik zit zelf op het HBO maar het is gewoon een opgevoerde MBO waar je de competenties meer moet uitwerken.. wat ze op het WO in 3 weken krijgen mogen wij 7 weken over doen..
Nonsense. Ik ken genoeg mensen op het WO die hun bachelor EN master hebben afgerond en precies dezelfde mening delen. Verder ken ik genoeg mensen van het HBO die zich helemaal de afgrond in moeten werken (dit door werkdruk, niet door hun onvermogen om zich de stof meester te maken). Aan de andere kant ken ik nog veel meer WO-ers die nog te kansloos zijn om met de blote handen vast te pakken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef Zero17 het volgende:
Heerlijk hoe die HBO'ers krampachtig zichzelf de titel 'student' proberen toe te eigenen. Door zich zo te gedragen geven ze eigenlijk de WO'ers alleen maar gelijk.
Wat een argumenten, de mensen die jij toevallig kent staan gelijk aan de situatie zoals die in heel Nederland is? Het is een feit dat HBO een lager niveau heeft dan het WO (zo is ons onderwijssysteem nu eenmaal ingedeeld), en de echte studenten (WO'ers) hebben daardoor het recht om zich verheven te voelen boven de lager opgeleiden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:24 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Dat jij een opgevoerde MBO doet staat zegt natuurlijk helemaal niks over het HBO in het algemeen.
[..]
Nonsense. Ik ken genoeg mensen op het WO die hun bachelor EN master hebben afgerond en precies dezelfde mening delen. Verder ken ik genoeg mensen van het HBO die zich helemaal de afgrond in moeten werken (dit door werkdruk, niet door hun onvermogen om zich de stof meester te maken). Aan de andere kant ken ik nog veel meer WO-ers die nog te kansloos zijn om met de blote handen vast te pakken.
Klopt, ik schets ook alleen voorbeelden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:31 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Wat een argumenten, de mensen die jij toevallig kent staan gelijk aan de situatie zoals die in heel Nederland is?
Hoe is dat een argumentquote:Het is een feit dat HBO een lager niveau heeft dan het WO (zo is ons onderwijssysteem nu eenmaal ingedeeld), en de echte studenten (WO'ers) hebben daardoor het recht om zich verheven te voelen boven de lager opgeleiden.
Dat is PRECIES wat ik bedoel ookquote:Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we deze lager opgeleiden niet nodig hebben, ik zou voor geen goud het vuilnis willen ophalen of de straten willen vegen.
Als ik LTS zwakstroom had gedaan had ik ook gas licht en waterinstallaties kunnen inbouwen. Alleen is dit niet het geval, en doe ik een studie die mentaal wat inspannender is. Dat geeft mij een zeker voordeel boven de mensen die wat betreft denkvermogen nog blij mogen zijn dat ze hun MBO niveau 2 hebben gehaald. En daar mogen wij studenten best trots op zijn, dunkt me.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:37 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Klopt, ik schets ook alleen voorbeelden.
[..]
Hoe is dat een argumentWat een willekeurige prietpraat. Je voelt je verheven op basis van wat?? Dat je beter in een boekje kan lezen? Er zijn zoveel dingen die jij met je papiertje NIET kan. Ik ken genoeg mensen die hele gas, licht en water installaties kunnen inbouwen. Kun jij dat? Heb jij die kennis? Lijkt me niet?
Het is allemaal relatief en in die zin is het dus altijd ongegrond om jezelf te verheven op basis van kennis.
[..]
Dat is PRECIES wat ik bedoel ookSterk
Veel verder dan "het is niet eerlijkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:59 schreef SuperFruitig het volgende:
Let the one-liners commence.
Jullie reacties zijn in ieder geval overladen met de typerende arrogantie.
Inhoudelijk 0, over het paard getild 1.
Het is goed zo.
Het is natuurlijk dat de zwakkeren in de samenleving (op welk gebied dan ook) opkijken naar de mensen die het beter hebben. Arrogantie van de studenten of jaloezie van de niet-studenten, het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:59 schreef SuperFruitig het volgende:
Let the one-liners commence.
Jullie reacties zijn in ieder geval overladen met de typerende arrogantie.
Inhoudelijk 0, over het paard getild 1.
Het is goed zo.
Ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:16 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Het is natuurlijk dat de zwakkeren in de samenleving (op welk gebied dan ook) opkijken naar de mensen die het beter hebben. Arrogantie van de studenten of jaloezie van de niet-studenten, het is maar hoe je het bekijkt.
Daarbij denk ik dat een gezonde hoeveelheid arrogantie zeker niet erg is. We leven in een verharde samenleving waar misbruik wordt gemaakt van de mensen die zichzelf constant wegcijferen.
Daarnaast vind ik het meevallen dat er al 3 pagina's geen holocaustverwijzing of PVV verwijzing gemaakt isquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef Nevermind.. het volgende:
Wow het begon met een ontgroening. En het eindigt met een hbo vs. wo bash topic![]()
Wat hou ik toch van FOK!
De heenreis is maar 18 minuten in de trein zitten, net als de terugreis overigens. Niks spoorknorquote:
Ben je niet lid? Reis je heen en weer naar je studiestad per trein? Dan ben je een spoorknor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:20 schreef Hyundai het volgende:
[..]
De heenreis is maar 18 minuten in de trein zitten, net als de terugreis overigens. Niks spoorknor
Als ik binnenkort ga studeren ga ik inderdaad met de trein. Ik hoef maar 18 minuten in de trein te zitten en even naar mijn HBO school te lopen. Ik heb dan ook geen behoefte aan een vereniging ( als die er al is ) omdat ik vlakbij huis studeer, ik genoeg vrienden in mijn eigen 'dorp' heb en me niet laat commanderen door een één jaar oudere 'student'quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:24 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ben je niet lid? Reis je heen en weer naar je studiestad per trein? Dan ben je een spoorknor.
en dan te bedenken dat een mod offtopic gaatquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef Nevermind.. het volgende:
Wow het begon met een ontgroening. En het eindigt met een hbo vs. wo bash topic![]()
Wat hou ik toch van FOK!
Ach, soms komt de user in me naar bovenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:33 schreef poqpoq het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat een mod offtopic gaat
Een gezonde eigenschap die elk normaal mens heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:49 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Toch fascinerend, die drang om ergens bij te horen.
FTFYquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:55 schreef zquing het volgende:
[..]
Ach, soms komt de user proleet in me naar boven
Oh, zo zie ik er niet uit.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:32 schreef Heichler het volgende:
DIe mensen in die studentenverenigingen zien er vaak allemaal hetzelfde uit
Een ralph lauren polo shirt en een kilo gel om hun haar achterover te krijgen
Mensen die het verschil niet kennen tussen verenigingsleden en corpsballenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:32 schreef Heichler het volgende:
DIe mensen in die studentenverenigingen zien er vaak allemaal hetzelfde uit
Een ralph lauren polo shirt en een kilo gel om hun haar achterover te krijgen
Of ik 'opkijk' tegen WOers is nogal afhankelijk van je opleiding. Als je geneeskunde of WO Informatica ofzo doet; ja, daar heb ik wel respect voor ja. Maar met die 1001 mutsen die hier in Utrecht per jaar aan 'Rechten' beginnen, sorry hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:50 schreef Denkbaar het volgende:
Ik vind het prima dat hbo-ers zichzelf studenten noemen, betekent toch dat ze een beetje naar ons opkijken![]()
Ach ja, rechtenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Of ik 'opkijk' tegen WOers is nogal afhankelijk van je opleiding. Als je geneeskunde of WO Informatica ofzo doet; ja, daar heb ik wel respect voor ja. Maar met die 1001 mutsen die hier in Utrecht per jaar aan 'Rechten' beginnen, sorry hoor
Mensen die 'Rechten' studeren...daar gaan er dertien van in een dozijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Of ik 'opkijk' tegen WOers is nogal afhankelijk van je opleiding. Als je geneeskunde of WO Informatica ofzo doet; ja, daar heb ik wel respect voor ja. Maar met die 1001 mutsen die hier in Utrecht per jaar aan 'Rechten' beginnen, sorry hoor
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:58 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Mensen die 'Rechten' studeren...daar gaan er dertien van in een dozijn.Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen daar niet van...maar over het algemeen...
M'n zusje heeft Geneeskunde gedaan en is nu met haar opleiding bezig, en dat is gewoon echt retehard werken. Het is minder theoretisch dan WO Informatica ofzo, maar de gemiddelde arts is niet bepaald 'dom'. En op een of andere manier hebben de grootste mutsen met toch een WO opleiding altijd Rechten gedaan. Zal wel toeval zijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:52 schreef Denkbaar het volgende:
Ach ja, rechtenWat dat betreft is geneeskunde nou ook niet de moeilijkste studie... Het kan me eigenlijk ook niet zoveel schelen, 't gaat alleen nog een beetje kriebelen als een MBOer zegt dat ie studeert, maar daar ben ik ook bijna overheen
"als je thuis woont hoor je er niet bij"-mentaliteitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:05 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Lekker ja, in je eigen oude wereldje blijven plakken de hele tijd.
Reken er maar niet op dat je vrienden allemaal hetzelfde doen.
Dat zeg ik niet, maar kijk naar zijn post dan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
"als je thuis woont hoor je er niet bij"-mentaliteit
Ik zeg nergens dat artsen dom zijn, ik bedoel gewoon dat geneeskunde niet veel moeilijker of makkelijker is dan andere studies (co-schappen etc. zijn natuurlijk een ander verhaal).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
M'n zusje heeft Geneeskunde gedaan en is nu met haar opleiding bezig, en dat is gewoon echt retehard werken. Het is minder theoretisch dan WO Informatica ofzo, maar de gemiddelde arts is niet bepaald 'dom'. En op een of andere manier hebben de grootste mutsen met toch een WO opleiding altijd Rechten gedaan. Zal wel toeval zijn
Zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:33 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat artsen dom zijn, ik bedoel gewoon dat geneeskunde niet veel moeilijker of makkelijker is dan andere studies (co-schappen etc. zijn natuurlijk een ander verhaal).
Volgens mij kan iedereen die kan lezen een studie Rechten afronden
Nah, rechten is gewoon VEEL lezen en je moet flink ploegen. Je moet het goed bijhouden, echter valt het natuurlijk niet te vergelijken met welke beta studie dan ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:57 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Zo erg is het nou ook weer niet.Toch....
Ik kan zelf genoeg ondernemen, heb daar geen vereniging voor nodigquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:11 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar kijk naar zijn post dan.
Ook geen enkele moeite doen om maar in de stad waar je gaat studeren iets te ondernemen. Moet je verder zelf weten hoor, maar die dan niet als je uitgesloten wordt.
Ja inderdaad. Mijn moeder heeft Fiscaal- en Internationaal recht gedaan en is nou niet dom. Maar ik zie haar dus echt GEEN Farmaceutische wetenschappen doen (dat doe ik).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:07 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nah, rechten is gewoon VEEL lezen en je moet flink ploegen. Je moet het goed bijhouden, echter valt het natuurlijk niet te vergelijken met welke beta studie dan ook.
Maarja, het ligt ook aan je aanleg voor iets, ik ken genoeg medestudenten die gruwelijk hard zouden falen bij elke Alfa studie.
En dus zul je die studie niet kunnen omdat het je niet interesseerd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:41 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Mijn moeder heeft Fiscaal- en Internationaal recht gedaan en is nou niet dom. Maar ik zie haar dus echt GEEN Farmaceutische wetenschappen doen (dat doe ik).
Rechten zal ik ook wel kunnen, maar gadverdamme, echt niets voor mij. Ik ben liever met stofjes bezig.
Wel heel schattig dat je antwoord exact alles bevestigde wat hiervoor gezegd isquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:28 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Als ik binnenkort ga studeren ga ik inderdaad met de trein. Ik hoef maar 18 minuten in de trein te zitten en even naar mijn HBO school te lopen. Ik heb dan ook geen behoefte aan een vereniging ( als die er al is ) omdat ik vlakbij huis studeer, ik genoeg vrienden in mijn eigen 'dorp' heb en me niet laat commanderen door een één jaar oudere 'student'
Praat niet zo dom.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:33 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat artsen dom zijn, ik bedoel gewoon dat geneeskunde niet veel moeilijker of makkelijker is dan andere studies (co-schappen etc. zijn natuurlijk een ander verhaal).
Volgens mij kan iedereen die kan lezen een studie Rechten afronden
Ik heb vaak gehoord dat geneeskunde helemaal niet zo lastig is, maar gewoon heel hard werken en veel studeren.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:38 schreef Seam het volgende:
Geneeskunde is inderdaad een stuk moeilijker dan Rechten, maar goed dat zijn bijna alle studies.
Ik denk dat 'veel hard werken' en 'veel studeren' niet compleet los staat van 'lastig' hoor.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:30 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Ik heb vaak gehoord dat geneeskunde helemaal niet zo lastig is, maar gewoon heel hard werken en veel studeren.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:30 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Ik heb vaak gehoord dat geneeskunde helemaal niet zo lastig is, maar gewoon heel hard werken en veel studeren.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef banggang het volgende:
[..]
ten eerste ben je HBO-er, geen student...
maar er zijn zat studenten die niet meer bij papa en mama gaan wonen waar ze het natje en droogje krijgen maar in een vreemde stad...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |