quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Onzin, ik kreeg laatst een bak virussen binnen nadat ik via Google Images op een gekaapt domein terecht kwam. Vorige week kreeg ik er eentje binnen via een 'message of the day' in een spelletje dat clans zelf kunnen hosten. Ook kwam er nog een virus binnen via de mail, die kan je met een beetje common sense wel voorkomen, maar die andere twee doe je weinig tegen.
Geef me eens een reden waarom je op een mac of op een linux bak een virusscanner wilt installeren?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:04 schreef Chinless het volgende:
Ja. sowiesow op elk besturingssysteem.
Nee hoor, op Ubuntu draai ik al tijden zonder antivirussoftware.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:04 schreef Chinless het volgende:
Ja, maar jij gaat ook alleen maar naar het FOK! forum toe.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, op Ubuntu draai ik al tijden zonder antivirussoftware.
Ow jaquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:07 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ja, maar jij gaat ook alleen maar naar het FOK! forum toe.
Oh maar ook het fok forum is zeer makkelijk te infecteren met een virus wat binnen no time bij bergen mensen op hun pc staat.quote:
Omdat ook daar virii en exploits voor zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:06 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Geef me eens een reden waarom je op een mac of op een linux bak een virusscanner wilt installeren?
Ubuntu?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:04 schreef Chinless het volgende:
Mijns inziens heb je geen virusscanner nodig. Ik werk zelf al 20 jaar zonder problemen met (diverse versies van) Windows. Een traditionele virusscanner is tegenwoordig trouwens ook vrijwel nutteloos. Er is een heel scala aan andere malware waartegen conventionele virusscanners weinig tot niets uit kunnen richten en dat nog vaker niet eens wordt gedetecteerd. Denk daarbij aan adware, ransomware, browser hijackers, trojans, backdoors, keyloggers, rootkits ... De beste preventie is je gezonde verstand én kennis van zaken. Die zijn onmogelijk te vervangen door een stukje software. Je zou zelfs kunnen betogen dat virusscanners gevaarlijk zijn omdat ze de (naïeve) gebruiker een vals gevoel van veiligheid geven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:00 schreef Hondenbrokken het volgende:
Er wordt gezegd dat je op windows een virusscanner nodig hebt, maar ik vraag me of of dat wel klopt. Er wordt bij mij bijna nooit een virus gedetecteerd en als er een wordt gedetecteerd, is dat meestal een false positive. Ook merkte ik dat mijn systeem langzamer werd en het langer duurde om hem op te starten nadat ik een virusscanner had geïnstalleerd.
Veel mensen zeggen dat ze een gratis virusscanner te gebruiken, maar zijn deze net zo goed als commerciële virusscanners?
Kun je trouwens niet bijna alle virussen tegenhouden met gezond verstand?
Hier is een quote uit een oud topic:
[..]
niet eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:04 schreef Chinless het volgende:
Is niet iets waar je het over eens of oneens kunt zijn. Het is een feit dat alle besturingssystemen aangevallen worden. Android, iPhoneOS, Novell, Unix, Linux, Windows, MacOS. En dus heb je overal een scanner nodig. Of je het wilt toegeven, of niet. Het blijft een feit. En hoe populairder een systeem wordt, hoe erger het aangevallen zal worden.quote:
De eerste helft is onzin. De tweede helft is goed advies.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als je goed weet wat je doet, heb je in feite geen scanner nodig. Toch is het aan te raden.
Hoe verklaar je het dan dat mijn virusscanner exact 0 geinfecteerde bestanden heeft gevonden de afgelopen paar jaren? Als je gewoon niets als een mongool zit te surfen, is er niets aan de hand. Die mensen die direct een virus te pakken hebben zijn mafkezen eerste klas.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:30 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
De eerste helft is onzin. De tweede helft is goed advies.
edit: ha!! Ik had je naam te laat gezien
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het dan dat mijn virusscanner exact 0 geinfecteerde bestanden heeft gevonden de afgelopen paar jaren? Als je gewoon niets als een mongool zit te surfen, is er niets aan de hand. Die mensen die direct een virus te pakken hebben zijn mafkezen eerste klas.
In principe is de virusscanner het laatste redmiddel. Up-to-date software en gezond verstand moeten ruim voldoende zijn om je PC schoon te houden.
Jouw gebrek aan kennis op IT gebied is schrijnend. Als je alleen lult vanuit het "ik weet het beter best goeist want mij is niets overkomen" (voor zover je weet) ipv feitelijke kennis hebt, dan is dat heel leuk voor je, maar zet andere mensen svp niet op het verkeerde been.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het dan dat mijn virusscanner exact 0 geinfecteerde bestanden heeft gevonden de afgelopen paar jaren? Als je gewoon niets als een mongool zit te surfen, is er niets aan de hand. Die mensen die direct een virus te pakken hebben zijn mafkezen eerste klas.
In principe is de virusscanner het laatste redmiddel. Up-to-date software en gezond verstand moeten ruim voldoende zijn om je PC schoon te houden.
Leg jij dan eens haarfijn uit hoe het zit...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Jouw gebrek aan kennis op IT gebied is schrijnend. Als je alleen lult vanuit het "ik weet het beter best goeist want mij is niets overkomen" (voor zover je weet) ipv feitelijke kennis hebt, dan is dat heel leuk voor je, maar zet andere mensen svp niet op het verkeerde been.
Dank u.
Sure. Ga ff lekker jezelf scholen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:51 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Leg jij dan eens haarfijn uit hoe het zit...
Je weet gewoon geen klote.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:53 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Sure. Ga ff lekker jezelf scholen.
Ik geef in mijn ogen een aantal legitieme redenen waarom een virusscanner vrij nutteloos is, mits je verstandig te werk gaat. Het enige wat jij doet is hard roepen dat het niet zo is en mij voor gek verklaren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:53 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Sure. Ga ff lekker jezelf scholen.
Ik verklaar je niet voor gek. Ik zeg je hoe je op mij overkomt. En dat je ongelijk hebt. Het hoe en waarom... tsja, ga ff lekker jezelf scholen. Zeker als je het allemaal zo goed pocht te weten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik geef in mijn ogen een aantal legitieme redenen waarom een virusscanner vrij nutteloos is, mits je verstandig te werk gaat. Het enige wat jij doet is hard roepen dat het niet zo is en mij voor gek verklaren.
Vanaf nu neem ik je dus helemaal niet meer serieus. Leipkees.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:35 schreef FollowThisLeader het volgende:
Gewoon een lekkere grote snelle schijf. SSD kan, maar is niet echt boeiend, zou ook dat geld in geheugen en videokaart steken. Goede DVD brander kan prettig zijn.
Neuj....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:41 schreef Joooo-pi het volgende:
Volgens mij is er geen eens een virusscanner voor linux, die scant op linuxvirussen
Hoeft ook niet. Ik gap je bankgegevens graag van je.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vanaf nu neem ik je dus helemaal niet meer serieus. Leipkees.
Maar zeg dan waarom ik ongelijk heb. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik in de laatste paar jaren nooit te maken heb gehad met een virus o.i.d. Daar is geen woord aan gelogen. Ben jij zo'n type die beweert dat het gevaarlijk is om je computer op het internet aan te sluiten als je nog geen virusscanner hebt? Donder toch een eind op.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Ik verklaar je niet voor gek. Ik zeg je hoe je op mij overkomt. En dat je ongelijk hebt. Het hoe en waarom... tsja, ga ff lekker jezelf scholen. Zeker als je het allemaal zo goed pocht te weten.
*je --- in zn algemeenheid. Niet specifiek op jou doelend.
Wij geven toch onze ervaring met deze materie....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Ik verklaar je niet voor gek. Ik zeg je hoe je op mij overkomt. En dat je ongelijk hebt. Het hoe en waarom... tsja, ga ff lekker jezelf scholen. Zeker als je het allemaal zo goed pocht te weten.
*je --- in zn algemeenheid. Niet specifiek op jou doelend.
Spookt het in je hoofd ofzo?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Maar zeg dan waarom ik ongelijk heb. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik in de laatste paar jaren nooit te maken heb gehad met een virus o.i.d. Daar is geen woord aan gelogen. Ben jij zo'n type die beweert dat het gevaarlijk is om je computer op het internet aan te sluiten als je nog geen virusscanner hebt? Donder toch een eind op.
In een SSD natuurlijk. Als het budget het toelaat, uiteraard. Maar zggen dat een SSD onnodig is, is lulkoek. Vervang je systeemschijf maar eens met een SSD. Dan praat je wel anders.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:00 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Ik gap je bankgegevens graag van je.
Waar zou jij het geld in zijn geval dan wel in steken? Wijsneusje...
Dus je zegt nu zelf dat die virusscanner niets aan dit feit verandert. Waar precies heb je die virusscanner dan voor nodig, als die het niet detecteert?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Spookt het in je hoofd ofzo?
Het feit dat jouw scanner niets detecteert zegt HE-LE-MA-AL *niets*. En dat is mooi, want zulke mensen hebben vaak een prachtige root of bootkit draaien op de achtergrond en kunnen lekker verder dromen terwijl hun machine fijn spam over de wereld uit loopt te spugen. En zij zich maar afvragen waarom het ding toch af en toe zo traag kan zijn...
Voor een gamingmachine waarbij je dus de nadruk op gaming wilt leggen met een beperkt budget in dit geval is het ENIGE voordeel van een SSD schijf dat je sneller boot en sneller levels laden kan. Meer performance winst heb je niet met een SSD schijf. Das lekker voor een gaming machine heh... druif. Ff verder denken dan je neus lang is... hoewel dat bij jokkebrok een probleem zal worden voor em...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
In een SSD natuurlijk. Als het budget het toelaat, uiteraard. Maar zggen dat een SSD onnodig is, is lulkoek. Vervang je systeemschijf maar eens met een SSD. Dan praat je wel anders.
En dat eerste gedeelte. Daar ga ik maar niet op in.
Hij heeft ook een keertje AVG gebruikt hoor.... En jij denkt dat die fout nog eens gemaakt wordt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wij geven toch onze ervaring met deze materie....
Daaruit blijkt al jaren dat indien je weet wat je doet, de kans op virussen zeer klein is. Indien je baggert, dan zou ik hem zeker aanraden.
Buiten dat... soms zorgen juist virusscanners er voor dat je PC niet meer boot. Gaan ze een belangrijk systeembestand als trojan in quarantaine duwen enzo...
Dus jij denkt dat die gratis avg troep van je goed is? En je denkt ook dat een virusscanner per definitie alles detecteert? En je denkt ook dat een virusscanner je systeem altijd netjes schoon kan maken als ie wel iets deteteert?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dus je zegt nu zelf dat die virusscanner niets aan dit feit verandert. Waar precies heb je die virusscanner dan voor nodig, als die het niet detecteert?
Oh ja, tuurlijk scheer alle scanners maar weer over één kam.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wij geven toch onze ervaring met deze materie....
Daaruit blijkt al jaren dat indien je weet wat je doet, de kans op virussen zeer klein is. Indien je baggert, dan zou ik hem zeker aanraden.
Buiten dat... soms zorgen juist virusscanners er voor dat je PC niet meer boot. Gaan ze een belangrijk systeembestand als trojan in quarantaine duwen enzo...
Ik niet... ik kon het oplossen voor familie en kennissen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:07 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Hij heeft ook een keertje AVG gebruikt hoor.... En jij denkt dat die fout nog eens gemaakt wordt?
Nu ontkracht je je eigen argument opnieuw. Je zegt voor de tweede keer dat een virusscanner in feite nutteloos is omdat het toch niet alles detecteert. Waar heb je zo'n ding dan voor nodig? Jij bent hier degene die roept dat een virusscanner onmisbaar is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:07 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat die gratis avg troep van je goed is? En je denkt ook dat een virusscanner per definitie alles detecteert? En je denkt ook dat een virusscanner je systeem altijd netjes schoon kan maken als ie wel iets deteteert?
Whahahahaha. Zit je nog in de brugklas ofzo? Of ben je gewoon een bijdehand oud wijffie wat net een jaartje of 2 computert en alles denkt te weten dankzij seniorweb of de consumentenbond oid?
Hij denkt heel veel. Jokkebrok ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:07 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Hij heeft ook een keertje AVG gebruikt hoor.... En jij denkt dat die fout nog eens gemaakt wordt?
Noem er eens één die de afgelopen vijf jaar niet een proof-of-concept was, of meer dan 5 machines besmette? Ik weet er zo geeneenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:25 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Omdat ook daar virii en exploits voor zijn.
En omdat hoogmoed voor de val komt...
Er zijn er toch echt genoeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:10 schreef Sander het volgende:
[..]
Noem er eens één die de afgelopen vijf jaar niet een proof-of-concept was, of meer dan 5 machines besmette? Ik weet er zo geeneen
Nu mogen en kunnen ze die fout niet meer maken, dit geld ook voor de andere instanties. Dus stoppen met AVG door de slijk te halenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik niet... ik kon het oplossen voor familie en kennissen.
Bovendien was het de 2de keer voor AVG....
Ik haal niets door het slijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Nu mogen en kunnen ze die fout niet meer maken, dit geld ook voor de andere instanties. Dus stoppen met AVG door de slijk te halen![]()
Ik gebruik zelf NOD32
Is meer bedoeld ter bescherming van de windows stations die aan de linuxserver hangen. Zo zijn er wel meer virusscanners voor linux, maar gericht op windowsvirussenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:58 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Neuj....
http://www.security.nl/ar(...)nner_voor_Linux.html
?
You just proved my point. Jij denkt zelfs dat je nog op dingen moet klikken voordat er iets je systeem kan infecterenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik haal niets door het slijk.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dus het is een kwestie van tijd voor er weer zoiets gebeurt. Doet verder niets af aan het feit dat je gewoon een scanner moet gebruiken als je niet precies weet wat je doet en waar je op klikt.
Ja, dat hoor ik dus altijd. Er zijn er zoveel, doe research. Jij komt met dat argument, jij komt maar met wat bewijs.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:12 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Er zijn er toch echt genoeg.
Doet een beetje research en gij zult vinden.
Het ergste is nog wel dat er gigantisch veel mensen zijn die zich onkwetsbaar wanen op genoemde platformen. En daardoor zijn juist zij extra vatbaar voor de badguys. En hoe populairder de platformen worden, hoe meer aanvallen er komen.
Welnee sukkel...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:17 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
You just proved my point. Jij denkt zelfs dat je nog op dingen moet klikken voordat er iets je systeem kan infecteren![]()
Waarom? Jij loopt het risico. Ik hoef niets te bewijzen. Ik weet dat het zo is. Eigenlijk zou ik speciaal voor dit soort discussies inderdaad de berichten die erover gaan en die ik tegenkom moeten bookmarken. Maar ja, ook dan geldt weer dat ik het werk aan het doen ben voor de betwetertjes en het mooiste is om die betwetertjes het zelf te laten uitzoeken en er mee in aanraking te komen. Dat is de beste manier om het te leren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:18 schreef Sander het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik dus altijd. Er zijn er zoveel, doe research. Jij komt met dat argument, jij komt maar met wat bewijs.
Nou... precies de reden waarom ik betwetertjes geen steek wijzer ga maken dan dat wat ze zelf WILLEN weten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Welnee sukkel...
Ik heb geen zin om hele verhalen hier uit te zitten tikken.
Ik wil niet lullig doen, maar het enige wat jij doet is hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben. Vervolgens vragen wij waarom wij ongelijk hebben, en dan ga jij nog harder schreeuwen dat wij maar even research moeten doen. Kom nu eens met bewijzen die jouw beweringen ondersteunen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:12 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Er zijn er toch echt genoeg.
Doet een beetje research en gij zult vinden.
Het ergste is nog wel dat er gigantisch veel mensen zijn die zich onkwetsbaar wanen op genoemde platformen. En daardoor zijn juist zij extra vatbaar voor de badguys. En hoe populairder de platformen worden, hoe meer aanvallen er komen.
Hey mijnheer die sneller kan gamen met een SSD? Waar ben je nou?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
In een SSD natuurlijk. Als het budget het toelaat, uiteraard. Maar zggen dat een SSD onnodig is, is lulkoek. Vervang je systeemschijf maar eens met een SSD. Dan praat je wel anders.
En dat eerste gedeelte. Daar ga ik maar niet op in.
Jaai moeit miet tekstbegraaip?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar het enige wat jij doet is hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben. Vervolgens vragen wij waarom wij ongelijk hebben, en dan ga jij nog harder schreeuwen dat wij maar even research moeten doen. Kom nu eens met bewijzen die jouw beweringen ondersteunen.
Waar heb ik gezegd dat ik sneller kan gamen met een SSD. Als jij beweert dat een SSD nutteloos is voor een game-pc dan kan ik nog wel even doorgaan. Feit is gewoon dat een SSD 2-3x zo snel is als een conventionele harde schijf. Wie ben jij om voor de gebruiker te beslissen of dit onnodig is of niet?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:26 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Hey mijnheer die sneller kan gamen met een SSD? Waar ben je nou?
Kan je opeens op 1920x1080 gamen met je SSD schijfje?Druk mee zeker heh...
Lees het topic nog eens zou ik zeggen. Je probeert recht te lullen wat krom is. Een SSD levert geen performance winst op bij het gamen, los van sneller laden van levels. En aangezien er een GAMING machine gevraagd werd voor 900 euro KAN je geen SNELLE SSD plaatsen die groot genoeg is om wat games, het OS en wat software op te installeren voor dat budget zonder in te leveren op je gaming performancequote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik sneller kan gamen met een SSD. Als jij beweert dat een SSD nutteloos is voor een game-pc dan kan ik nog wel even doorgaan. Feit is gewoon dat een SSD 2-3x zo snel is als een conventionele harde schijf. Wie ben jij om voor de gebruiker te beslissen of dit onnodig is of niet?
Kansloos ventje ben jij, zeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:27 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Jaai moeit miet tekstbegraaip?
Een 30" monitor levert ook geen performancewinst op. Ben jij ook zo'n type die gaat roepen dat een 17" monitor dezelfde gamebeleving biedt als een 30" monitor?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:32 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens zou ik zeggen. Je probeert recht te lullen wat krom is. Een SSD levert geen performance winst op bij het gamen, los van sneller laden van levels. En aangezien er een GAMING machine gevraagd werd voor 900 euro KAN je geen SNELLE SSD plaatsen die groot genoeg is om wat games, het OS en wat software op te installeren voor dat budget zonder in te leveren op je gaming performance
Bliblabloeblablo....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Kansloos ventje ben jij, zeg.
Als jij eens met bewijzen en concrete voorbeelden komt ben ik mans genoeg om toe te geven dat ik fout zat.
Die voorbeelden en bewijzen blijven echter uit. Jij en ik hebben een meningsverschil. Doorgaans ga je de discussie aan met voorbeelden en bewijzen om de tegenpartij te beïnvloeden. Het enige wat jij doet is roepen dat wij dom en naïef zijn.
Je ontwijkt weer....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Een 30" monitor levert ook geen performancewinst op. Ben jij ook zo'n type die gaat roepen dat een 17" monitor dezelfde gamebeleving biedt als een 30" monitor?
Je blijft maar doorgaan met hersenloos bashen, he?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:35 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Bliblabloeblablo....
Druifje....
Nogmaals: ga jezelf scholen
Maar eerst je tekstbegrip ff bijschaven ok? Dan kan je de teksten die je leest ook bevatten en verwerken.
Er zijn er hier maar 2 die bashen en schelden, en dat zijn jij en jokkebrokje.... en het weerwoord wat daarop dan gegeven word schaar je in je onkunde onder het kopje "bashen".quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met hersenloos bashen, he?
Ik vraag wie jij bent om te beslissen voor iemand of een SSD toegevoegde waarde heeft of niet. Ik leg de bal bij de gebruiker en geef de voordelen aan van een SSD. Dan kan diegene zelf beslissen of dit het prijsverschil waard is, of niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:36 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Je ontwijkt weer....
En je ontwijkt omdat je weet dat je ongelijk hebt, maar je te zwak bent om dat toe te geven.
Net zoals datzelfde geldt voor het andere punt uit dit topic.
Je ontwijkt. Of je hebt nog steeds moeite met tekstbegrip.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik vraag wie jij bent om te beslissen voor iemand of een SSD toegevoegde waarde heeft of niet. Ik leg de bal bij de gebruiker en geef de voordelen aan van een SSD. Dan kan diegene zelf beslissen of dit het prijsverschil waard is, of niet.
Welk weerwoord? Jij die zegt dat wij dom en naïef zijn omdat we redenen geven waarom wij vinden dat een virusscanner niet zo noodzakelijk is als jij schetst?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:37 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Er zijn er hier maar 2 die bashen en schelden, en dat zijn jij en jokkebrokje.... en het weerwoord wat daarop dan gegeven word schaar je in je onkunde onder het kopje "bashen".
Kijk eens naar jezelf, jochie.
Wat ontwijk ik nu weer dan? Jij bent degene die zonder redenen een SSD op voorhand buitenspel plaatst. Ik zeg wat de voordelen van een SSD zijn. Jij zegt alleen dat het niet nodig is, ' omdat ik het zeg'.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:39 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Je ontwijkt. Of je hebt nog steeds moeite met tekstbegrip.
Goed gezegt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
SSD heeft wel toegevoegde waarde als opstartschijf en je kan een andere schijf in Raid 0 zetten waardoor je wel degelijk performance winst weet te behale. Punt, klaar deze dicussie.
Met betrekking tot viruscanners. Zoals eerder gezegd is elk OS vatbaar voor verschillende virussen. Men installeert het als een extra beveiligings- laag. Het maakt toch niet uit wat mensen doen? Moeten ze zelf weten. Zelfs hun favouriete stekje websites kan geinfecteerd worden door een virus of trojan aanval alleen al de website d.m.v. de reclame die er getoond word. Bijvoorbeeld in flash, javascript of PHP frame door een adverteerder die niet helemaal koosjer is of iets dergelijks.
Ik gebruik NOD32, ik heb zelf ook bijna tot geen virussen of trojan meldingen of in die trant. Ik bezoek meestal alleen websites die ik mijn bookmarks heb staan. Maar ik heb wel de scanner geinstalleerd om gewoon beschermd te zijn mocht het gebeuren dat één van mijn bookmarks geinfecteerd wordt of iets dergelijks.
Herinner je nog youtube infectie? Dat is wel een goed voorbeeld. Of Metacafe? Gaat om het idee.
Al update je Windows 7/XP/Vista, toch zijn andere programma's nog kwetsbaar. Adobe Flash, Shockwave, Acrobat en talloze andere programma's die nog (helaas) lekken hebben. Meeste is gedicht, maar niet alles.
En nu kappen met deze zinloze discussie.
En laten we er ook geen epeen contest/bitchfight van makenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
En nu kappen met deze zinloze discussie.
Is 'ie weer hoor.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Ze kunnen allemaal niet lezen.
Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
Prachtig. Je begrijpt het tenminste. Je boekt al wat vooruitgang. Goed hoor.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:54 schreef joers1 het volgende:
heb je een virusscanner nodig op windows????
heb je een helm nodig op een motorfiets?
heb je een trekhaak nodig om een caravan te kunnen trekken met je auto?
heb je gebit nodig, om je eten te kunnen kauwen?
better start worrying about them trojans&rootkitsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
Ik heb in 6 jaar tijd nog geen enkel virus gehad op mijn Mac, er zijn momenteel 0 virussen in het wild voor de Mac, dus ja, een virusscanner heb ik zeker nodig (gehad).
Erictheswift kom er maar in!
Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:59 schreef Joooo-pi het volgende:
Windows vista/7 security centre komt na de installatie als eerste met de melding dat er een virusscanner nodig is. Dus TS, wat denk je zelf...
Linux heeft geen virusscanner nodig.
Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trjoan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
MBO + helpdeskmedewerker?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Dat was wat betreft gamen en ssd.
En natuurlijk kun je zonder antivirus draaien.
Maar het is een stuk veiliger met. Zeker met een goed pakket zoals ESS en MBAM of SAS.
Dus de vraag is een beetje dom natuurlijk.
Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
Die zat vast niet in de repositories...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
Ah ja, de beroemde LibC bibliotheek bug, waar de Gordon Ramsay van Linux (ja jij Torvalds) bij hoog en laag beweerde dat de compiler-schijvers de C standaard niet goed hadden geïmplementeerd, terwijl het een echte bug was (invalid loop condition check, of missing pointer dereference, 1 v/d/ 2 iig).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.
Ik vraag me wel af waarom het niet interessant zou zijn om serverparken aan te vallen...Waarschijnlijk omdat daar wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en bovenop security zitten ipv een thuisgebruiker die zich onkwetsbaar waant en er verder geen fluit om geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |