abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85699735
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:10 schreef Sander het volgende:

[..]

Noem er eens één die de afgelopen vijf jaar niet een proof-of-concept was, of meer dan 5 machines besmette? Ik weet er zo geeneen :{
Er zijn er toch echt genoeg.
Doet een beetje research en gij zult vinden.
Het ergste is nog wel dat er gigantisch veel mensen zijn die zich onkwetsbaar wanen op genoemde platformen. En daardoor zijn juist zij extra vatbaar voor de badguys. En hoe populairder de platformen worden, hoe meer aanvallen er komen.
pi_85699794
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik niet... ik kon het oplossen voor familie en kennissen.

Bovendien was het de 2de keer voor AVG.... :{w
Nu mogen en kunnen ze die fout niet meer maken, dit geld ook voor de andere instanties. Dus stoppen met AVG door de slijk te halen :P

Ik gebruik zelf NOD32 ^O^
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_85699856
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Nu mogen en kunnen ze die fout niet meer maken, dit geld ook voor de andere instanties. Dus stoppen met AVG door de slijk te halen :P

Ik gebruik zelf NOD32 ^O^
Ik haal niets door het slijk.

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dus het is een kwestie van tijd voor er weer zoiets gebeurt. Doet verder niets af aan het feit dat je gewoon een scanner moet gebruiken als je niet precies weet wat je doet en waar je op klikt.
pi_85699866
McAfee heeft het ook al gehad, kaspersky heeft het gehad, symantec heeft veel vaker veel ernstiger dingen...

Malware is echter nog altijd erger, lastiger, hardnekkiger, komt meer voor en domme mensen die denken het beter te weten lopen het meeste risico.

Mooi, want die verdienen het ook.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:17:28 #55
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85699895
quote:
Is meer bedoeld ter bescherming van de windows stations die aan de linuxserver hangen. Zo zijn er wel meer virusscanners voor linux, maar gericht op windowsvirussen :P
heitieh
pi_85699908
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik haal niets door het slijk.

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dus het is een kwestie van tijd voor er weer zoiets gebeurt. Doet verder niets af aan het feit dat je gewoon een scanner moet gebruiken als je niet precies weet wat je doet en waar je op klikt.
You just proved my point. Jij denkt zelfs dat je nog op dingen moet klikken voordat er iets je systeem kan infecteren :D |:(
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:18:17 #57
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85699927
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:12 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Het ergste is nog wel dat er gigantisch veel mensen zijn die zich onkwetsbaar wanen op genoemde platformen. En daardoor zijn juist zij extra vatbaar voor de badguys. En hoe populairder de platformen worden, hoe meer aanvallen er komen.
Ja, dat hoor ik dus altijd. Er zijn er zoveel, doe research. Jij komt met dat argument, jij komt maar met wat bewijs.
pi_85700005
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:17 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

You just proved my point. Jij denkt zelfs dat je nog op dingen moet klikken voordat er iets je systeem kan infecteren :D |:(
Welnee sukkel...

Ik heb geen zin om hele verhalen hier uit te zitten tikken.
pi_85700110
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:18 schreef Sander het volgende:

[..]

Ja, dat hoor ik dus altijd. Er zijn er zoveel, doe research. Jij komt met dat argument, jij komt maar met wat bewijs.
Waarom? Jij loopt het risico. Ik hoef niets te bewijzen. Ik weet dat het zo is. Eigenlijk zou ik speciaal voor dit soort discussies inderdaad de berichten die erover gaan en die ik tegenkom moeten bookmarken. Maar ja, ook dan geldt weer dat ik het werk aan het doen ben voor de betwetertjes en het mooiste is om die betwetertjes het zelf te laten uitzoeken en er mee in aanraking te komen. Dat is de beste manier om het te leren.

Verder staat het onomstotelijk vast dat de meeste distributies en software voor distritubuties momenteel inderdaad veel veiliger zijn windows, ondanks dat windows 7 op het moment de veiligste versie van windows is die er is. Hoewel... 98 is nu vrij hardened en ik vraag me af of moderne virii nog grip krijgen op 98 ;)
pi_85700138
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Welnee sukkel...

Ik heb geen zin om hele verhalen hier uit te zitten tikken.
Nou... precies de reden waarom ik betwetertjes geen steek wijzer ga maken dan dat wat ze zelf WILLEN weten.
pi_85700163
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:12 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar het enige wat jij doet is hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben. Vervolgens vragen wij waarom wij ongelijk hebben, en dan ga jij nog harder schreeuwen dat wij maar even research moeten doen. Kom nu eens met bewijzen die jouw beweringen ondersteunen.
pi_85700195
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

In een SSD natuurlijk. Als het budget het toelaat, uiteraard. Maar zggen dat een SSD onnodig is, is lulkoek. Vervang je systeemschijf maar eens met een SSD. Dan praat je wel anders.

En dat eerste gedeelte. Daar ga ik maar niet op in.
Hey mijnheer die sneller kan gamen met een SSD? Waar ben je nou?
Kan je opeens op 1920x1080 gamen met je SSD schijfje? :D Druk mee zeker heh... ;)
pi_85700228
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar het enige wat jij doet is hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben. Vervolgens vragen wij waarom wij ongelijk hebben, en dan ga jij nog harder schreeuwen dat wij maar even research moeten doen. Kom nu eens met bewijzen die jouw beweringen ondersteunen.
Jaai moeit miet tekstbegraaip?
pi_85700331
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:26 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Hey mijnheer die sneller kan gamen met een SSD? Waar ben je nou?
Kan je opeens op 1920x1080 gamen met je SSD schijfje? :D Druk mee zeker heh... ;)
Waar heb ik gezegd dat ik sneller kan gamen met een SSD. Als jij beweert dat een SSD nutteloos is voor een game-pc dan kan ik nog wel even doorgaan. Feit is gewoon dat een SSD 2-3x zo snel is als een conventionele harde schijf. Wie ben jij om voor de gebruiker te beslissen of dit onnodig is of niet?
pi_85700429
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik sneller kan gamen met een SSD. Als jij beweert dat een SSD nutteloos is voor een game-pc dan kan ik nog wel even doorgaan. Feit is gewoon dat een SSD 2-3x zo snel is als een conventionele harde schijf. Wie ben jij om voor de gebruiker te beslissen of dit onnodig is of niet?
Lees het topic nog eens zou ik zeggen. Je probeert recht te lullen wat krom is. Een SSD levert geen performance winst op bij het gamen, los van sneller laden van levels. En aangezien er een GAMING machine gevraagd werd voor 900 euro KAN je geen SNELLE SSD plaatsen die groot genoeg is om wat games, het OS en wat software op te installeren voor dat budget zonder in te leveren op je gaming performance :D

Wie ben jij om een gebruiker die om een gaming rig vraagt in te laten leveren op zijn gaming performance omdat jij vindt dat een SSD een aanwinst is voor een gaming machine?
pi_85700443
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:27 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Jaai moeit miet tekstbegraaip?
Kansloos ventje ben jij, zeg. :')

Als jij eens met bewijzen en concrete voorbeelden komt ben ik mans genoeg om toe te geven dat ik fout zat.
Die voorbeelden en bewijzen blijven echter uit. Jij en ik hebben een meningsverschil. Doorgaans ga je de discussie aan met voorbeelden en bewijzen om de tegenpartij te beïnvloeden. Het enige wat jij doet is roepen dat wij dom en naïef zijn.
pi_85700517
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:32 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Lees het topic nog eens zou ik zeggen. Je probeert recht te lullen wat krom is. Een SSD levert geen performance winst op bij het gamen, los van sneller laden van levels. En aangezien er een GAMING machine gevraagd werd voor 900 euro KAN je geen SNELLE SSD plaatsen die groot genoeg is om wat games, het OS en wat software op te installeren voor dat budget zonder in te leveren op je gaming performance :D
Een 30" monitor levert ook geen performancewinst op. Ben jij ook zo'n type die gaat roepen dat een 17" monitor dezelfde gamebeleving biedt als een 30" monitor?
pi_85700565
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Kansloos ventje ben jij, zeg. :')

Als jij eens met bewijzen en concrete voorbeelden komt ben ik mans genoeg om toe te geven dat ik fout zat.
Die voorbeelden en bewijzen blijven echter uit. Jij en ik hebben een meningsverschil. Doorgaans ga je de discussie aan met voorbeelden en bewijzen om de tegenpartij te beïnvloeden. Het enige wat jij doet is roepen dat wij dom en naïef zijn.
Bliblabloeblablo.... :D
Druifje....
Nogmaals: ga jezelf scholen ;)
Maar eerst je tekstbegrip ff bijschaven ok? Dan kan je de teksten die je leest ook bevatten en verwerken.
pi_85700581
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Een 30" monitor levert ook geen performancewinst op. Ben jij ook zo'n type die gaat roepen dat een 17" monitor dezelfde gamebeleving biedt als een 30" monitor?
Je ontwijkt weer.... :D
En je ontwijkt omdat je weet dat je ongelijk hebt, maar je te zwak bent om dat toe te geven.
Net zoals datzelfde geldt voor het andere punt uit dit topic.
pi_85700602
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:35 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Bliblabloeblablo.... :D
Druifje....
Nogmaals: ga jezelf scholen ;)
Maar eerst je tekstbegrip ff bijschaven ok? Dan kan je de teksten die je leest ook bevatten en verwerken.
Je blijft maar doorgaan met hersenloos bashen, he?
pi_85700625
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Je blijft maar doorgaan met hersenloos bashen, he?
Er zijn er hier maar 2 die bashen en schelden, en dat zijn jij en jokkebrokje.... en het weerwoord wat daarop dan gegeven word schaar je in je onkunde onder het kopje "bashen".

Kijk eens naar jezelf, jochie.
pi_85700654
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:36 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Je ontwijkt weer.... :D
En je ontwijkt omdat je weet dat je ongelijk hebt, maar je te zwak bent om dat toe te geven.
Net zoals datzelfde geldt voor het andere punt uit dit topic.
Ik vraag wie jij bent om te beslissen voor iemand of een SSD toegevoegde waarde heeft of niet. Ik leg de bal bij de gebruiker en geef de voordelen aan van een SSD. Dan kan diegene zelf beslissen of dit het prijsverschil waard is, of niet.
pi_85700677
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik vraag wie jij bent om te beslissen voor iemand of een SSD toegevoegde waarde heeft of niet. Ik leg de bal bij de gebruiker en geef de voordelen aan van een SSD. Dan kan diegene zelf beslissen of dit het prijsverschil waard is, of niet.
Je ontwijkt. Of je hebt nog steeds moeite met tekstbegrip.

Hey, maar knulletje: ik wens je veel plezier met je kunsten bijschaven en uitvinden waar de klepel hangt.
Ik ga weer verder.
Tabee
pi_85700704
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:37 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Er zijn er hier maar 2 die bashen en schelden, en dat zijn jij en jokkebrokje.... en het weerwoord wat daarop dan gegeven word schaar je in je onkunde onder het kopje "bashen".

Kijk eens naar jezelf, jochie.
Welk weerwoord? Jij die zegt dat wij dom en naïef zijn omdat we redenen geven waarom wij vinden dat een virusscanner niet zo noodzakelijk is als jij schetst?
pi_85700760
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:39 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Je ontwijkt. Of je hebt nog steeds moeite met tekstbegrip.
Wat ontwijk ik nu weer dan? Jij bent degene die zonder redenen een SSD op voorhand buitenspel plaatst. Ik zeg wat de voordelen van een SSD zijn. Jij zegt alleen dat het niet nodig is, ' omdat ik het zeg'.
pi_85700843
Ach, meneer is vort zonder ook maar een enkel argument te geven dat zijn 'geschreeuw' ondersteunt.
pi_85701280
SSD heeft wel toegevoegde waarde als opstartschijf en je kan een andere schijf in Raid 0 zetten waardoor je wel degelijk performance winst weet te behale. Punt, klaar deze dicussie.

Met betrekking tot viruscanners. Zoals eerder gezegd is elk OS vatbaar voor verschillende virussen. Men installeert het als een extra beveiligings- laag. Het maakt toch niet uit wat mensen doen? Moeten ze zelf weten. Zelfs hun favouriete stekje websites kan geinfecteerd worden door een virus of trojan aanval alleen al de website d.m.v. de reclame die er getoond word. Bijvoorbeeld in flash, javascript of PHP frame door een adverteerder die niet helemaal koosjer is of iets dergelijks.

Ik gebruik NOD32, ik heb zelf ook bijna tot geen virussen of trojan meldingen of in die trant. Ik bezoek meestal alleen websites die ik mijn bookmarks heb staan. Maar ik heb wel de scanner geinstalleerd om gewoon beschermd te zijn mocht het gebeuren dat één van mijn bookmarks geinfecteerd wordt of iets dergelijks.

Herinner je nog youtube infectie? Dat is wel een goed voorbeeld. Of Metacafe? Gaat om het idee.

Al update je Windows 7/XP/Vista, toch zijn andere programma's nog kwetsbaar. Adobe Flash, Shockwave, Acrobat en talloze andere programma's die nog (helaas) lekken hebben. Meeste is gedicht, maar niet alles.

En nu kappen met deze zinloze discussie :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85703203
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
SSD heeft wel toegevoegde waarde als opstartschijf en je kan een andere schijf in Raid 0 zetten waardoor je wel degelijk performance winst weet te behale. Punt, klaar deze dicussie.

Met betrekking tot viruscanners. Zoals eerder gezegd is elk OS vatbaar voor verschillende virussen. Men installeert het als een extra beveiligings- laag. Het maakt toch niet uit wat mensen doen? Moeten ze zelf weten. Zelfs hun favouriete stekje websites kan geinfecteerd worden door een virus of trojan aanval alleen al de website d.m.v. de reclame die er getoond word. Bijvoorbeeld in flash, javascript of PHP frame door een adverteerder die niet helemaal koosjer is of iets dergelijks.

Ik gebruik NOD32, ik heb zelf ook bijna tot geen virussen of trojan meldingen of in die trant. Ik bezoek meestal alleen websites die ik mijn bookmarks heb staan. Maar ik heb wel de scanner geinstalleerd om gewoon beschermd te zijn mocht het gebeuren dat één van mijn bookmarks geinfecteerd wordt of iets dergelijks.

Herinner je nog youtube infectie? Dat is wel een goed voorbeeld. Of Metacafe? Gaat om het idee.

Al update je Windows 7/XP/Vista, toch zijn andere programma's nog kwetsbaar. Adobe Flash, Shockwave, Acrobat en talloze andere programma's die nog (helaas) lekken hebben. Meeste is gedicht, maar niet alles.

Goed gezegt.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:42:02 #79
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_85703255
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
En laten we er ook geen epeen contest/bitchfight van maken :(
phluphy for president!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:26:29 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85708414
Zal ik de eerste zijn die gewoon Nee. zegt?
pi_85709196
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Goed gezegt.
Ze kunnen allemaal niet lezen.
pi_85709305
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Ze kunnen allemaal niet lezen.
Is 'ie weer hoor. :')
pi_85709393
Dat was wat betreft gamen en ssd.

En natuurlijk kun je zonder antivirus draaien.

Maar het is een stuk veiliger met. Zeker met een goed pakket zoals ESS en MBAM of SAS.

Dus de vraag is een beetje dom natuurlijk.

Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
pi_85709413
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Is 'ie weer hoor. :')
Jij in het bijzonder :D
pi_85709567
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.
pi_85709705
pi_85709748
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.
Prachtig. Je begrijpt het tenminste. Je boekt al wat vooruitgang. Goed hoor.
pi_85709881
Ik heb in 6 jaar tijd nog geen enkel virus gehad op mijn Mac, er zijn momenteel 0 virussen in het wild voor de Mac, dus ja, een virusscanner heb ik zeker nodig (gehad).

Erictheswift kom er maar in!
pi_85709891
Oh, kut.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54:39 #90
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85709961
heb je een virusscanner nodig op windows????

heb je een helm nodig op een motorfiets?
heb je een trekhaak nodig om een caravan te kunnen trekken met je auto?
heb je gebit nodig, om je eten te kunnen kauwen?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85709992
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:54 schreef joers1 het volgende:
heb je een virusscanner nodig op windows????

heb je een helm nodig op een motorfiets?
heb je een trekhaak nodig om een caravan te kunnen trekken met je auto?
heb je gebit nodig, om je eten te kunnen kauwen?
:')
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:56:00 #92
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85710024
:6
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85710157
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
Ik heb in 6 jaar tijd nog geen enkel virus gehad op mijn Mac, er zijn momenteel 0 virussen in het wild voor de Mac, dus ja, een virusscanner heb ik zeker nodig (gehad).

Erictheswift kom er maar in!
better start worrying about them trojans&rootkits ;) .
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:59:53 #94
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85710215
Windows vista/7 security centre komt na de installatie als eerste met de melding dat er een virusscanner nodig is. Dus TS, wat denk je zelf... :')

Linux heeft geen virusscanner nodig.
heitieh
pi_85710424
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:59 schreef Joooo-pi het volgende:
Windows vista/7 security centre komt na de installatie als eerste met de melding dat er een virusscanner nodig is. Dus TS, wat denk je zelf... :')

Linux heeft geen virusscanner nodig.
Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
pi_85710664
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trjoan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.

Ik vraag me wel af waarom het niet interessant zou zijn om serverparken aan te vallen... ;) Waarschijnlijk omdat daar wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en bovenop security zitten ipv een thuisgebruiker die zich onkwetsbaar waant en er verder geen fluit om geeft.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:10:29 #97
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85710744
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Dat was wat betreft gamen en ssd.

En natuurlijk kun je zonder antivirus draaien.

Maar het is een stuk veiliger met. Zeker met een goed pakket zoals ESS en MBAM of SAS.

Dus de vraag is een beetje dom natuurlijk.

MBO + helpdeskmedewerker?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:11:05 #98
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85710773
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
Die zat vast niet in de repositories... ;)

Je hoeft namelijk niet half internet af te speuren om een stukje software te vinden (voor bijv. dvd branden, ik noem maar iets). Alles is voor linux keurig te vinden in de repositories c_/
heitieh
pi_85710823
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:10 schreef OEM het volgende:

[..]

MBO + helpdeskmedewerker?
Jij hebt geen opleiding bedoel je?
pi_85711177
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.

Ik vraag me wel af waarom het niet interessant zou zijn om serverparken aan te vallen... ;) Waarschijnlijk omdat daar wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en bovenop security zitten ipv een thuisgebruiker die zich onkwetsbaar waant en er verder geen fluit om geeft.
Ah ja, de beroemde LibC bibliotheek bug, waar de Gordon Ramsay van Linux (ja jij Torvalds) bij hoog en laag beweerde dat de compiler-schijvers de C standaard niet goed hadden geïmplementeerd, terwijl het een echte bug was (invalid loop condition check, of missing pointer dereference, 1 v/d/ 2 iig).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')