abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85700843
Ach, meneer is vort zonder ook maar een enkel argument te geven dat zijn 'geschreeuw' ondersteunt.
pi_85701280
SSD heeft wel toegevoegde waarde als opstartschijf en je kan een andere schijf in Raid 0 zetten waardoor je wel degelijk performance winst weet te behale. Punt, klaar deze dicussie.

Met betrekking tot viruscanners. Zoals eerder gezegd is elk OS vatbaar voor verschillende virussen. Men installeert het als een extra beveiligings- laag. Het maakt toch niet uit wat mensen doen? Moeten ze zelf weten. Zelfs hun favouriete stekje websites kan geinfecteerd worden door een virus of trojan aanval alleen al de website d.m.v. de reclame die er getoond word. Bijvoorbeeld in flash, javascript of PHP frame door een adverteerder die niet helemaal koosjer is of iets dergelijks.

Ik gebruik NOD32, ik heb zelf ook bijna tot geen virussen of trojan meldingen of in die trant. Ik bezoek meestal alleen websites die ik mijn bookmarks heb staan. Maar ik heb wel de scanner geinstalleerd om gewoon beschermd te zijn mocht het gebeuren dat één van mijn bookmarks geinfecteerd wordt of iets dergelijks.

Herinner je nog youtube infectie? Dat is wel een goed voorbeeld. Of Metacafe? Gaat om het idee.

Al update je Windows 7/XP/Vista, toch zijn andere programma's nog kwetsbaar. Adobe Flash, Shockwave, Acrobat en talloze andere programma's die nog (helaas) lekken hebben. Meeste is gedicht, maar niet alles.

En nu kappen met deze zinloze discussie :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85703203
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
SSD heeft wel toegevoegde waarde als opstartschijf en je kan een andere schijf in Raid 0 zetten waardoor je wel degelijk performance winst weet te behale. Punt, klaar deze dicussie.

Met betrekking tot viruscanners. Zoals eerder gezegd is elk OS vatbaar voor verschillende virussen. Men installeert het als een extra beveiligings- laag. Het maakt toch niet uit wat mensen doen? Moeten ze zelf weten. Zelfs hun favouriete stekje websites kan geinfecteerd worden door een virus of trojan aanval alleen al de website d.m.v. de reclame die er getoond word. Bijvoorbeeld in flash, javascript of PHP frame door een adverteerder die niet helemaal koosjer is of iets dergelijks.

Ik gebruik NOD32, ik heb zelf ook bijna tot geen virussen of trojan meldingen of in die trant. Ik bezoek meestal alleen websites die ik mijn bookmarks heb staan. Maar ik heb wel de scanner geinstalleerd om gewoon beschermd te zijn mocht het gebeuren dat één van mijn bookmarks geinfecteerd wordt of iets dergelijks.

Herinner je nog youtube infectie? Dat is wel een goed voorbeeld. Of Metacafe? Gaat om het idee.

Al update je Windows 7/XP/Vista, toch zijn andere programma's nog kwetsbaar. Adobe Flash, Shockwave, Acrobat en talloze andere programma's die nog (helaas) lekken hebben. Meeste is gedicht, maar niet alles.

Goed gezegt.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:42:02 #79
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_85703255
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef CantFazeMe het volgende:
En laten we er ook geen epeen contest/bitchfight van maken :(
phluphy for president!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:26:29 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85708414
Zal ik de eerste zijn die gewoon Nee. zegt?
pi_85709196
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Goed gezegt.
Ze kunnen allemaal niet lezen.
pi_85709305
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Ze kunnen allemaal niet lezen.
Is 'ie weer hoor. :')
pi_85709393
Dat was wat betreft gamen en ssd.

En natuurlijk kun je zonder antivirus draaien.

Maar het is een stuk veiliger met. Zeker met een goed pakket zoals ESS en MBAM of SAS.

Dus de vraag is een beetje dom natuurlijk.

Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
pi_85709413
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Is 'ie weer hoor. :')
Jij in het bijzonder :D
pi_85709567
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Het is hetzelfde als op een afgrond afrijden en zeggen: "Om te overleven, kan je in je auto blijven zitten, of is het verstandiger eruit te springen?"
Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.
pi_85709705
pi_85709748
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niets. Een virusscanner is als een airbag van een auto die op een afgrond afrijdt. Je kunt er het beste direct uitspringen, maar als je dan toch blijft zitten, is er een kans dat de airbag tóch je leven redt.
Prachtig. Je begrijpt het tenminste. Je boekt al wat vooruitgang. Goed hoor.
pi_85709881
Ik heb in 6 jaar tijd nog geen enkel virus gehad op mijn Mac, er zijn momenteel 0 virussen in het wild voor de Mac, dus ja, een virusscanner heb ik zeker nodig (gehad).

Erictheswift kom er maar in!
pi_85709891
Oh, kut.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54:39 #90
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85709961
heb je een virusscanner nodig op windows????

heb je een helm nodig op een motorfiets?
heb je een trekhaak nodig om een caravan te kunnen trekken met je auto?
heb je gebit nodig, om je eten te kunnen kauwen?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85709992
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:54 schreef joers1 het volgende:
heb je een virusscanner nodig op windows????

heb je een helm nodig op een motorfiets?
heb je een trekhaak nodig om een caravan te kunnen trekken met je auto?
heb je gebit nodig, om je eten te kunnen kauwen?
:')
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:56:00 #92
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85710024
:6
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85710157
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
Ik heb in 6 jaar tijd nog geen enkel virus gehad op mijn Mac, er zijn momenteel 0 virussen in het wild voor de Mac, dus ja, een virusscanner heb ik zeker nodig (gehad).

Erictheswift kom er maar in!
better start worrying about them trojans&rootkits ;) .
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:59:53 #94
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85710215
Windows vista/7 security centre komt na de installatie als eerste met de melding dat er een virusscanner nodig is. Dus TS, wat denk je zelf... :')

Linux heeft geen virusscanner nodig.
heitieh
pi_85710424
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:59 schreef Joooo-pi het volgende:
Windows vista/7 security centre komt na de installatie als eerste met de melding dat er een virusscanner nodig is. Dus TS, wat denk je zelf... :')

Linux heeft geen virusscanner nodig.
Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
pi_85710664
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trjoan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.

Ik vraag me wel af waarom het niet interessant zou zijn om serverparken aan te vallen... ;) Waarschijnlijk omdat daar wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en bovenop security zitten ipv een thuisgebruiker die zich onkwetsbaar waant en er verder geen fluit om geeft.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:10:29 #97
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85710744
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:43 schreef FollowThisLeader het volgende:
Dat was wat betreft gamen en ssd.

En natuurlijk kun je zonder antivirus draaien.

Maar het is een stuk veiliger met. Zeker met een goed pakket zoals ESS en MBAM of SAS.

Dus de vraag is een beetje dom natuurlijk.

MBO + helpdeskmedewerker?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:11:05 #98
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85710773
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:03 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Was er niet een tijdje geleden een of andere Linux IM client waar een trojan ingebakken zat ? Had je bak toch mooi geroot geweest als je deze klakkeloos geïnstalleerd was.
Die zat vast niet in de repositories... ;)

Je hoeft namelijk niet half internet af te speuren om een stukje software te vinden (voor bijv. dvd branden, ik noem maar iets). Alles is voor linux keurig te vinden in de repositories c_/
heitieh
pi_85710823
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:10 schreef OEM het volgende:

[..]

MBO + helpdeskmedewerker?
Jij hebt geen opleiding bedoel je?
pi_85711177
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef FollowThisLeader het volgende:

[..]

Ach ja, vorig jaar bleek nog dat alle open libraries dankzij de compiler waar ze mee gebakken waren vol met gaten zaten... die heel simpel uitgebuit konden worden. Het feit dat dat niet massaal gedaan is is alleen maar zo omdat linux zo'n klein marktaandeel heeft in de consumentenmarkt en daardoor niet interessant is om aan te vallen.

Ik vraag me wel af waarom het niet interessant zou zijn om serverparken aan te vallen... ;) Waarschijnlijk omdat daar wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en bovenop security zitten ipv een thuisgebruiker die zich onkwetsbaar waant en er verder geen fluit om geeft.
Ah ja, de beroemde LibC bibliotheek bug, waar de Gordon Ramsay van Linux (ja jij Torvalds) bij hoog en laag beweerde dat de compiler-schijvers de C standaard niet goed hadden geïmplementeerd, terwijl het een echte bug was (invalid loop condition check, of missing pointer dereference, 1 v/d/ 2 iig).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')