FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Stroom aan boetes na verbreding A2
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:15
quote:
AMSTERDAM - Sinds de verbreding van de A2 tussen Utrecht en Amsterdam wordt bij snelheidscontroles bijna een op de vijf passanten bekeurd. Een groot deel van de passanten rijdt volgens een politiewoordvoerder 'fors' te hard.

Sinds 23 juli bestaat de A2 van Utrecht naar Amsterdam uit vijf rijstroken. Voor die verbreding reed ongeveer zes procent van de passanten te hard.
De woordvoerder zei op Radio 1 dat veel weggebruikers niet zijn gewend aan de ruimte die ze op de A2 krijgen. "Normaal kun je in de spits niet harder dan 50 kilometer per uur. Nu kun je ongehinderd doorrijden."

Na de verbreding heeft de politie acht keer gecontroleerd. Van de 56 duizend passanten reden er tienduizend te hard. Honderd rijbewijzen werden ingenomen. Dat gebeurt alleen als iemand veel te hard rijdt. Sommige automobilisten gingen sneller dan 200 kilometer per uur.
Snelheid
Sinds aan de weg wordt gewerkt geldt er geen maximumsnelheid meer van 120, maar van 100 of 90 kilometer per uur.
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest.
En het Rijk heeft er weer een nieuwe melkkoe bij. Een 2x5baansweg met een snelheidslimiet van 100 km/h.
En gelijk gaan staan flitsen, want de overheid weet zelf ook donders goed dat die snelheid zo laag ligt dat er wel te hard moet worden gereden.

Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
LangeTabbetjewoensdag 25 augustus 2010 @ 11:18
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Geleerdewoensdag 25 augustus 2010 @ 11:18
Ze moeten de nieuwe wegen toch ergens van betalen.
stekelzwijnwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:19
En wij maar roepen dat ze niks doen bij de politie.
rutger05woensdag 25 augustus 2010 @ 11:19
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:20
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als er zóveel mensen op een traject te hard rijden, dan mag je misschien ook wel een beetje gaan twijfelen of de wetgeving nog wel reëel is..
Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:22
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
rutger05woensdag 25 augustus 2010 @ 11:22
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kun je iedere week wel roepen, de meeste mensen rijden gewoon standaard 10km/h te hard. Ongeacht de max. snelheid.
Als ik het bericht zo lees was er sprake van fors te hard. Ik vermoed dat 10 km per uur te hard niet onder fors te hard valt op een snelweg.
rutger05woensdag 25 augustus 2010 @ 11:23
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
Dat laatste is volgens mij een nationale sport.
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:25
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.

En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.

Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
Ron_Jeremywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:25
Vaak slaan die snelheden nergens op. De nieuwe A2 is er zo 1.
Net zoals de A4 richting Den Haag na Leiden, in het bochtige 2-baansstuk ervoor was het altijd 120, als het dan kaarsrecht 3-baans wordt zonder ook maar 1 af- en oprit is het opeens 100.... wie kan me dat uitleggen?
NMLwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:30
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
:|W
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:31
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef NML het volgende:
De laatste tijd komt er wel veel in het nieuws met gedode babies.
Die wet ook maar aanpassen dan?
:|W
Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Ron_Jeremywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:32
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Zijn naam is dan ook uitmuntend gekozen.
Schuifpuiwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:32
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Ik geloof er niets van dat 1 op de 5 mensen die daar langs komt meer dan 130 km/h op de teller rijdt. Dat gebeurt op wegen waar je 120 mag amper. Het toont gewoon aan dat er prima harder gereden kan worden dan 100km/h.
errrbekwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:33
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, maar als op een traject 1 op de 5 mensen geflitst worden, waarvan de meesten met meer dan 20 km/h te hard, dan klopt er iets niet.

En natuurlijk mag je niet te hard rijden, maar waarom zondigen op dit traject zoveel mensen en met zulke flinke overschrijdingen? Omdat de maximumsnelheid veel te laag is gelegd, en dus makkelijk cashen.

Iedereen die regelmatig autorijdt weet dat je je snelheid eerder aanpast op de verkeerssituatie dan op de maximumsnelheid. Vaak ligt de maximumsnelheid iets lager dan dat, maar daar kunnen mensen zich op aanpassen. De enige reden dat hier zo erg gezondigd wordt is door een maximumsnelheid die onzinnig is ten opzichte van de verkeerssituatie.
Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
stavastwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:36
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
ow wat doen ze dan... de weg is vanaf de oprit a9 tot aan afslag Maarssen gewoon gereed hoor! staan alleen van die borden dat je daar niet kan rijden. momenteel gebruikt oom de motor agent deze banen om het verkeer vanaf utrecht te laseren. op deze manier veroorzaakt hij ook nog eens vanaf amsterdam een file
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:36
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Schuifpuiwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:37
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:33 schreef errrbek het volgende:

[..]

Alleen vergeet je ook even te melden dat ze aan de andere kant van de A2 nog met wegwerkzaamheden bezig zijn :)
Oh stel je voor dat je door die 20km/h extra in de slip raakt, 5 banen over steekt, dwars door de middenberm. Nog eens 5 banen over steekt, zonder een auto te raken en vervolgens een wegwerker aan de andere kant doodrijdt. Zoiets?
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:37
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat een ontzettend onzinnige vergelijking.
Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:38
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op het traject op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur.
#ANONIEMwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:38
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus na die wegwerkzaamheden gaat de snelheid weer omhoog?

Las wel dat er gesproken werd over een landelijk systeem van variabele snelheden. Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Schuifpuiwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:40
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tering, jij hebt echt poep in je ogen heh?
Hier, uit je eigen OP:
[..]


Ja, wil, maar dat zegt niet dat het gaat gebeuren. De reden dat het 100km/h is dat het minder procedures zou opleveren en dat het sneller klaar zou zijn. Die 120 km/h moet eerst nog goedgekeurd worden en hier in Nederland gaat dat niet zo makkelijk met die belachelijke milieueisen, als het er überhaupt al doorheen komt.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:40
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dan is 120 weer niet snel genoeg. Het maakt in de randstad geen hol uit iig.
Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Niets onzinnig aan die vergelijking, maar zo zie je wel hoe onzinnig jouw voorstel is.
Met de kans op een troll te happen:

Als we babymoord gaan toe staan staan we dus toe dat er babies vermoord kunnen worden.

Als er een traject is waar heel veel mensen te hard rijden, meer dan op welk traject dan ook, en het is een 5baanstraject waar je maar 100 mag, dan kun je je afvragen waarom er daar zo ontzettend veel te hard wordt gereden.

Hebben de mensen daar meer haast? Wonen er allemaal maar patsende sjonnies? Of hebben ze misschien toch een te lage snelheid voor het traject ingesteld?
Sowieso is 120 een normale snelheid voor een snelweg, dus daar gaat je vergelijking ook al mank.
stavastwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
het is gewoon een stuk prettigere rijden op deze manier. zeker als je dan ook nog eens van die ouwe postduiven in suzuki wagon R hebt die standaard 15 km/h langzamer rijden. laat die lekker op de twee rechter banen rijden. kunnen wij een beetje doorrijden op de andere banen
Me_Wesleywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:44
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. Als je dat hele traject 120 rijdt ben je max. een minuut sneller ofzo.
Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.

Net zoals wanneer je op een 1baansweg waar je 80 mag, achter iemand komt te rijden die 60 rijdt. KWa tijd verwaarloosbaar, maar ontzettend irritant. Het draait niet allemaal om tijdwinst.
OldJellerwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:44
Ach, hebben ze weer eens geld te kort en willen ze even makkelijk verdienen?
Blijkbaar kan je daar flot doorrijden. Verkeersdoorstroming.

Misschien moeten ze hun tijd en "mankracht" (gaat het hier wel om mannen, of huisvrouwen achter de camera?) steken in nuttiger zaken.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 11:50
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wel eens auto gereden?
Het gaat niet echt om de tijdwinst, maar meer om de persoonlijke beleving. Het rijdt gewoon een stuk lekkerder.

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
stavastwoensdag 25 augustus 2010 @ 11:54
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
Casualtywoensdag 25 augustus 2010 @ 11:57
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
De politiewoordvoerder wijst erop dat de meeste bekeurden zo hard reden dat ze ook een boete hadden gehad als de maximumsnelheid 120 kilometer per uur was geweest

Dus die 100km per uur was niet echt de boosdoener.
Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte :')
stavastwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:57 schreef Casualty het volgende:

[..]

Dat zeggen ze.
Als mensen maar een paar km hard reden dan hadden ze geen boete gehad . En sowieso lagere boetes.
1 op de 5 is onacceptabel , net als de drogreden dat mensen niet gewend zijn aan ruimte :')
denk dat ze dit aantal (1 op de 5) ook halen wanneer ze op de A1 (barneveld richting het oosten) gaan controleren.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 12:01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef stavast het volgende:

[..]

heb je er überhaupt zelf al gereden? en dacht dat we het nog steeds over 120 hadden. 120 is trouwens altijd de snelheid geweest die daar gereden werd. toen waren het nog 3 banen. nu zijn het 5 banen met 100 km/h
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Juist. Ik heb er ook al meerdere keren gereden op rustige tijdstippen, maar nog geen boete gehad hoor!

't Nodigt wel uit zo'n brede weg, maar je kunt de politie moeilijk de schuld geven van je eigen gebrek aan zelfbeheersing.
stavastwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:03
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:01 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]


[..]


ok.. ik heb zelf ook nog geen boete gehad, al hoewel ik er wel één verwacht. ik houd altijd flitsservice.nl in de gaten. maar blijkbaar controleren ze het verkeer Utrecht - Amsterdam ook vanaf de kant van Amsterdam - Utrecht.. Spannend dus :)
DroogDokwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:16
maximumsnelheidtopic *O*
ForzaScuderiaFerrariwoensdag 25 augustus 2010 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat is de eerste kilometer dat je even gas los moet laten om op de 100 te zitten. Daarna rij je gewoon weer even prettig verder maar dan met 100 km/h.

Dit is typisch de verkeerde cirkelredenering, want als je 140 mag is jouw persoonlijke beleving ook weer een stuk beter. Maar de persoonlijke beleving van de ambulancebroeders die jou uit je wrak mogen halen als er een keer wat gebeurt, of die van de mensen die wonen naast die snelweg, die tellen we even niet mee.
Ja, want 140 is zoooooooooooooooooooooooooo eng ;( ;( ;( ;(
slashdotter3woensdag 25 augustus 2010 @ 14:52
Gisteravond naar aanleiding van dit topic dat traject met 80 gereden :P
DennisMoorewoensdag 25 augustus 2010 @ 19:25
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Nielschwoensdag 25 augustus 2010 @ 19:57
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Inderdaad, of je gaat naar de Oosterburen
ouderejongerewoensdag 25 augustus 2010 @ 20:24
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 20:55
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ouderejongere het volgende:
Van mij mogen ze veel meer controleren en niet alleen daar. Je moet je gewoon aan de regels houden.
Inderdaad. Niet dat ik zelf nooit te hard rijdt, maar als ik dan een boete krijg ga ik niet lopen huilen dat het komt doordat de weg te breed was ofzo :').

Wie weleens over de N302 rijdt bij harderwijk kent het trouwens ook wel. Dat hele stuk is tegenwoordig 2-baans met ongelijkvloerse kruisingen. Je zou er zo met 120 overheen tuffen, maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80". En dat zal ook wel met fijnstof en geluid enzo te maken hebben, want je rijdt vlak langs de bebouwing. Eenmaal in de polder mag je wel gewoon 100.

[ Bericht 19% gewijzigd door KomtTijd... op 25-08-2010 21:05:11 ]
DennisMoorewoensdag 25 augustus 2010 @ 21:53
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef KomtTijd... het volgende:

maar op de hectometerpaaltjes staat toch echt "80".
Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren :).
KomtTijd...woensdag 25 augustus 2010 @ 22:00
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Snelheids-aanduiding (reminder) op hectometerpaaltjes klopt niet altijd, en heeft ook geen wettelijke status. Mag je dus volkomen negeren :).
En toch is het wel prettig dat het er op zit, voor als je dat grote, officiële bord bij de oprit even gemist hebt.
huhgghwoensdag 25 augustus 2010 @ 22:41
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik. :')
DennisMoorewoensdag 25 augustus 2010 @ 22:56
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:

En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik. :')
Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt :')?
Verburg_Kwoensdag 25 augustus 2010 @ 23:21
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.
Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.

Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
DennisMoorewoensdag 25 augustus 2010 @ 23:31
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef Verburg_K het volgende:

Ook met schonere motoren zal de snelheid niet omhoog gaan, dat weet je zelf ook wel.

Dit snelheidsbeleid heeft niet de instemming van Verkeer en Waterstaat, maar komt van Justitie af, die kunnen hier geld mee ophalen en heel erg veel ook.
En ik denk dat het een beetje elkaar pesten is ook, Justitie laat hier hun macht zien aan VenW
Wat een beeldig alu hoedje heb je op :).

Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.

Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
stavastdonderdag 26 augustus 2010 @ 14:54
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat een beeldig alu hoedje heb je op :).

Verdiep je eens in de materie, zou ik zeggen. Deze borreltafel-complot-prietpraat is een beetje ehm... niet serieus te nemen.

Uiteraard wist men van tevoren dat men harder zou gaan rijden dan 100 km/h op zo'n weg. En dat is inderdaad de reden dat trajectcontrole werd gepland om de 100 km/h zo goed mogelijk te handhaven. Maar je moet 't niet omdraaien.
Ik vind traject controle niet altijd de beste oplossing en het lijkt er op dat het verkeer dan erg "onrustig" wordt, daarmee bedoel ik veel remmen en bumper kleven.
huhgghdonderdag 26 augustus 2010 @ 15:19
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ben jij zo'n sneue huilie die meteen "Linkse kerk!" gaat krijsen bij alles wat hem niet bevalt :')?
Je voelt je in ieder geval wel aangesproken, dus duidelijk heb ik de juiste noot geslagen.
En het is met jullie altijd hetzelfde liedje.

On topic:
Ik vind de huidge snelheden over het algemeen erg laag.
Het levert ook een hoop stress op in combinatie met die kunstmatig klein gehouden snelwegen van ons.

Kijk maar een naar Duitsland. Dat rijd zo heerlijk ontspannen zonder veel opgefokt gedrag op de weg.
Daar mag je toch echt op veel plekken veel harder rijden dan in Nederland.

[ Bericht 23% gewijzigd door huhggh op 26-08-2010 15:29:45 ]
stavastvrijdag 27 augustus 2010 @ 15:27
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker :)
ouderejongerevrijdag 27 augustus 2010 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:41 schreef huhggh het volgende:
En links heeft dit topic meteen gekaapt zie ik. :')
Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 16:59
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker :)
Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijn

Verder wat de snelheid op dit stuk snelweg betreft, die mag van mij ook wel omhoog of helemaal vrijgegeven worden, nu de vakanties over zijn wordt het in 80% van de tijd toch te druk om boven de 100 uit te komen

[ Bericht 15% gewijzigd door Tarado op 27-08-2010 17:04:56 ]
ikke043vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:38
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
Ascendancyvrijdag 27 augustus 2010 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat dan
du_kevrijdag 27 augustus 2010 @ 17:52
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:19 schreef rutger05 het volgende:
Het is bekend hoe hard daar gereden mag worden. Mensen die te hard rijden nemen zelf het risico om een boete te krijgen. Belachelijke onzin om te stellen dat er wel te hard gereden moet worden.
Inderdaad, zulke simpele zielen ook altijd. Zo lastig zijn die borden niet te begrijpen dacht ik :').
LoggedInvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:06
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
du_kevrijdag 27 augustus 2010 @ 18:22
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
Dan heb jij blijkbaar geen last van een psychisch al te stabiel leven :)
stavastvrijdag 27 augustus 2010 @ 18:28
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
maar er wordt al 3 weken niet meer aan de weg gewerkt.. de snelheid is standaard gewoon 100 km/h, heeft verder niets met de werkzaamheden te maken.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Misschien omdat de op-en afritten nog niet klaar zijn

Verder wat de snelheid op dit stuk snelweg betreft, die mag van mij ook wel omhoog of helemaal vrijgegeven worden, nu de vakanties over zijn wordt het in 80% van de tijd toch te druk om boven de 100 uit te komen
ja je hebt wel een punt, zij het niet dat de linker banen afgesloten zijn :D

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
als je daar nu gaat staan flitsen,wordt het toch echt tijd om zelfmoord te overwegen..
iedere dag staan ze tussen hmp 36 en 43.. misschien moet jij daar maar eens uiterst rechts gaan rijden ;)
DennisMoorevrijdag 27 augustus 2010 @ 18:44
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:

weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker :)
Holendrecht -> Maarssen gaat begin september open.
Maarsen -> Oudenrijn wordt eind dit jaar ergens.
ouderejongerevrijdag 27 augustus 2010 @ 21:27
Er lopen zo ongelooflijk veel frusties vrij rond in dit land. :N
Behalve een fikse boete mogen ze van mij veel eerder overgaan tot het in beslag nemen van rijbewijs + auto. Ik zou zeggen: vanaf 10% snelheidsovertreding.
huhgghvrijdag 27 augustus 2010 @ 21:57
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die politieagenten zijn niet om boetes te schrijven maar om buitenlanders op te pakken. Snap dat dan
Weer een idioot die alleen maar propaganda kan nablaten.
huhgghvrijdag 27 augustus 2010 @ 22:02
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:38 schreef ikke043 het volgende:
Ik vind het walgelijk als mensen te hard langs wegwerkzaamheden rijden. Ik ga toch ook niet met 50 over een woonerf wetende dat daar mensen lopen die ik wellicht raak.
Mee eens.
Zolang flitscontroles bij wegwerkzaamheden maar niet als schaamlap worden gebruikt om alle overige flitscontroles legitimiteit te geven. Het is en blijft een ordinaire geldkoe en dat geeft men omzichtig ook toe.
huhgghvrijdag 27 augustus 2010 @ 22:06
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
Damn, nadenken is niet iets wat je bij onze linkse mensen moet zoeken.
Meer politie staat niet gelijk aan meer flitscontroles.
Daarom bezigt men over het algemeen het credo "meer blauw op straat".
Leandravrijdag 27 augustus 2010 @ 22:13
Als de maximumsnelheid daar naar beneden "moet" omdat het vijfbaans is, dan kan men die vijfde baan op rustige momenten toch ook als soort van spitsstrook gebruiken, en dus afsluiten, waardoor er maar vier banen beschikbaar zijn en de snelheid weer gewoon naar 120 kan?!

Dat moet op rustige momenten iig geen probleem zijn qua verkeersdoorstroming.
Taradovrijdag 27 augustus 2010 @ 22:29
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Er lopen zo ongelooflijk veel frusties vrij rond in dit land. :N
Behalve een fikse boete mogen ze van mij veel eerder overgaan tot het in beslag nemen van rijbewijs + auto. Ik zou zeggen: vanaf 10% snelheidsovertreding.
Zelf geen auto zeker?
#ANONIEMvrijdag 27 augustus 2010 @ 22:32
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
En geluid.
PPLvrijdag 27 augustus 2010 @ 22:44
100 km/h is okay, want...

• ... nog te veel sukkels die niet weten dat de plaats op de weg rechts is
• ... nog te veel sukkels die hun richtingaanwijzer niet kunnen bedienen bij het wisselen van rijstrook (of bij een op- dan wel afrit)
• ... nog te veel sukkels die het nodig vinden om mistlampen te voeren (voor en/of achter) om de meest vage redenen (lichte regen, schemer, last van de kleine teen...)
• ... nog te veel sukkels die te druk bezig zijn met handheld bellen en daarom op zo'n mooie doorgaande weg 80 rijden

Laat daar eerst eens flink op gehandhaafd worden zodat de weggebruikers die daarna overblijven veilig en verantwoord met zo'n 150 km/u van A naar B kunnen komen!
-0-vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:57
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef stavast het volgende:
weet iemand eigenlijk waarom Utrecht-Amsterdam wel helemaal vrij gegeven is, maar Amsterdam-Utrecht niet? het lijkt erop dat dit traject ook gewoon klaar is. Daar ik geen wegenbouwert ben weet ik het natuurlijk niet zeker :)
Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.

Andere kant op heb je dta probleem niet omdat verkeer wat van het smalle deel dat zich verspreid natuurlijk niet erg is.

Verder snel naar 120 die Vmax hier.
ouderejongerezaterdag 28 augustus 2010 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:44 schreef PPL het volgende:
100 km/h is okay, want...

• ... nog te veel sukkels die niet weten dat de plaats op de weg rechts is
• ... nog te veel sukkels die hun richtingaanwijzer niet kunnen bedienen bij het wisselen van rijstrook (of bij een op- dan wel afrit)
• ... nog te veel sukkels die het nodig vinden om mistlampen te voeren (voor en/of achter) om de meest vage redenen (lichte regen, schemer, last van de kleine teen...)
• ... nog te veel sukkels die te druk bezig zijn met handheld bellen en daarom op zo'n mooie doorgaande weg 80 rijden

Laat daar eerst eens flink op gehandhaafd worden zodat de weggebruikers die daarna overblijven veilig en verantwoord met zo'n 150 km/u van A naar B kunnen komen!
Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:38
Na, gelukkig hebben ze vandaag ook nog een boef gevangen
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:39
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:45 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dus linkse mensen houden zich aan de regels, rechtse mensen niet. Toch zijn het de rechtse partijen die meer politie willen. Leg eens even uit hoe dat zit!
De hele filosofie van links is gebaseerd op het geloof dat de mens goed is. Rechts weet wel beter.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.
100 is bespottelijk als max snelheid.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:44
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
De reden voor de 100 km/h is luchtkwaliteit. Bij 120 km/h wordt er meer fijnstof etc uitgestoten dan bij 100 km/h. En als je dan met 2x5 stroken gaat rekenen, dan kom je boven de wettelijke normen.

Vandaar dat men jaren geleden (!) netjes volgens (inspraak)procedures heeft besloten dat 2x5 stroken okay is (ipv 2x4 stroken) mits wel de snelheid naar beneden gaat.

Misschien kan ooit met schonere motoren enzo de snelheid weer omhoog. Of idd zoals nu geopperd, alleen op rustige momenten. Maar da's technisch vrij lastig.

Gewoon maar accepteren dus dat je een paar minuutjes minder snel op je bestemming bent. Voor dat lekkere gevoel van hard doorrijden schaf je maar een racespelletje aan op je Xbox.
Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.
ouderejongerezaterdag 28 augustus 2010 @ 11:44
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In onze autos rij ik ook ontspannen bij 160.
100 is bespottelijk als max snelheid.
Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:46
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
Zit diep bij je, dat grote gelijkmaken.
:W :s)
DennisMoorezaterdag 28 augustus 2010 @ 11:53
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

Als je je zulke zorgen maakt om luchtkwaliteit stel dan roetfilters verplicht. En stel zware eisen aan de kwaliteit van scheepsbrandstof, dan gaat de luchtkwaliteit echt vooruit zonder belachelijke maatregelen.
Stuur maar een mailtje naar Den Haag.

Dan kunnen ze daar ook 's lachen.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Stuur maar een mailtje naar Den Haag.
Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EU
DennisMoorezaterdag 28 augustus 2010 @ 11:58
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

Den Haag wilde dat al een jaar of wat geleden invoeren, maar dat mocht niet van de door jou zo geliefde EU
Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.
En de 100 km/h wel.
Lijkt me duidelijk.
LoggedInzaterdag 28 augustus 2010 @ 12:36
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Honderd is prima, het rijdt veel meer ontspannen en het spaart brandstof. Die honderd moet dan wel voor alle voertuigen gelden. Vrachtwagens, bussen en caravans kunnen tegenwoordig ook makkelijk honderd rijden. Als iedereen dezelfde snelheid rijdt is het veel veiliger op de weg.
Je hebt een vreemde definitie van ontspannen rijden dan.. Zo moeten rijden is alles behalve ontspannen
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 13:41
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Met andere woorden: je 'voorstellen' zijn niet haalbaar in de praktijk.
En de 100 km/h wel.
Lijkt me duidelijk.
Schijt hebben aan Europa, Italie heeft het ook ingevoerd voor vrachtwagens.
drexciyazaterdag 28 augustus 2010 @ 14:16
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:44 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik zeg dat je de verschillen moet weghalen, dus allemaal 100. De vrachtwagens van tegenwoordig zijn daar veilig genoeg voor. Ik zeg dus ook dat je mensen die zonder reden <90 rijden moet beboeten.
Nee dat is onzin, het draait erom dat vrachtwagens een veel grotere massa hebben en dus een veel langere remweg. En als het fout gaat met een vrachtwagen dan gaat het goed fout.

Het probleem in Nederland is juist dat de maximumsnelheid volkomen willekeurig wordt vastgesteld (probeer jij maar eens te gokken zonder op borden te kijken wat op een snelweg de maximumsnelheid is) en dat de handhaving op simpele dingen is gericht, zoals snelheid en niet op gevaarlijk/ongewenst gedrag. Linksplakken, bumperkleven, bellen in de auto, geen signalering gebruiken, verlichting die niet goed functioneert, gevaarlijk gedrag op provinciale wegen (waar naar verhouding de meeste ongelukken plaatsvinden).

Misschien komt het daardoor dat in Nederland het rijgedrag zo ongedisciplineerd is ten opzichte van Duitsland. Toen ik terugkwam van vakantie wist ik aan het rijgedrag meteen dat ik weer in Nederland was.
du_kezaterdag 28 augustus 2010 @ 14:32
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
Wijze_appelzaterdag 28 augustus 2010 @ 15:14
Dat de KLPD flitst om inkomsten en niet op onveilige situaties is geen nieuws meer.
Frappanter is dat de kamer er diverse malen over gesproken heeft dit een verkeerd beleid te vinden en er intussen niets aan gebeurd.

Lijkt me duidelijk dat ze de goede peer willen uithangen maar elk jaar die inkomsten wel in de begroting meenemen.
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 16:23
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
En waar vallen die?
Verburg_Kzaterdag 28 augustus 2010 @ 16:29
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:14 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat de KLPD flitst om inkomsten en niet op onveilige situaties is geen nieuws meer.
Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
DennisMoorezaterdag 28 augustus 2010 @ 16:47
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:

Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
"Ze"?

Heb je geprotesteerd bij de Raad van State :)?
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:29 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ze pakken de modernste en meest brede weg van Nederland en plakken daar 100 km per uur op, simpel making money vooral s'nachts en sóchtends vroeg
het is trouwens 90, als je van Amsterdam naar Utrecht rijdt.
drexciyazaterdag 28 augustus 2010 @ 18:38
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar vallen die?
Inderdaad, in Nederland vinden naar verhouding weinig ongelukken plaats op snelwegen, maar juist op provinciale wegen. Dat zal voor Duitsland niet veel anders zijn.
Revolution-NLzaterdag 28 augustus 2010 @ 19:03
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:
Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
Ja want in Duitsland is de situatie buiten de max snelheid om gelijk aan Nederland. Het zou daarom ook niet aan andere factoren dan de max snelheid kunnen liggen :')
Chadizaterdag 28 augustus 2010 @ 19:06
Slaat nergens op dat 100KM/h maar ja vroeger met 3 baans was je al blij als je 30 reed op dat stuk :D
Verburg_Kzaterdag 28 augustus 2010 @ 19:12
het ie eigenlijk gewoon een km heffing, iedereen is wel een keer de klos in de maand
Pietverdrietzaterdag 28 augustus 2010 @ 19:14
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:06 schreef Chadi het volgende:
Slaat nergens op dat 100KM/h maar ja vroeger met 3 baans was je al blij als je 30 reed op dat stuk :D
voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoef
DennisMoorezaterdag 28 augustus 2010 @ 19:20
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:

Toch is het aantal ongelukken en doden in Duitsland veel hoger dan hier..
Da's niet relevant eigenlijk. Veiligheid is geen reden voor deze max. snelheid.
Chadizaterdag 28 augustus 2010 @ 19:31
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

voorlopig is het nog steeds 90, rij het regelmatig. Cruise control op 90 en de hele rij links van je trekt aan je voorbij, zoef zoef zoef
90 is de terugweg. Naar amsterdam toe is het overal 100.

Daar zou je net zo goed 120 moeten kunnen rijden. Wordt je straks opgepakt als je op baan 4 100 rijdt voor links rijden. :D
Revolution-NLzaterdag 28 augustus 2010 @ 19:31
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:12 schreef Verburg_K het volgende:
het ie eigenlijk gewoon een km heffing, iedereen is wel een keer de klos in de maand
105 op de cruise control en niemand die mij wat maakt. Ondertussen heb ik tijd en aandacht genoeg om mijn bel rondje te doen :)

Cruise control FTW!

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 28-08-2010 19:41:08 ]
du_kezaterdag 28 augustus 2010 @ 19:40
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar vallen die?
Op Duitse wegen ^O^
stavastzondag 29 augustus 2010 @ 02:00
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:57 schreef -0- het volgende:

[..]

Zolang de tunnel nog niet klaar is bij Utrecht heeft het geen nut om de stroken open te gooien, het verkeer hoopt dan alsnog enorm op voor de tunnel en van 5>3 levert nog veel grotere files op.

Andere kant op heb je dta probleem niet omdat verkeer wat van het smalle deel dat zich verspreid natuurlijk niet erg is.

Verder snel naar 120 die Vmax hier.
net voor maarssen dan zijn er 4 open.. dus dat is wel vreemd, al hoewel je hebt denk ik wel gelijk hebt.
El_Liberalistezondag 29 augustus 2010 @ 14:31
Vrijdag het hele stuk 160 gereden, even bij Vinkeveen in de ankers omdat de polizei bezig was (lang leve Flitsservice) en daana weer lekker verder karren.
ouderejongerezondag 29 augustus 2010 @ 16:00
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vrijdag het hele stuk 160 gereden, even bij Vinkeveen in de ankers omdat de polizei bezig was (lang leve Flitsservice) en daana weer lekker verder karren.
Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
Verburg_Kzondag 29 augustus 2010 @ 16:01
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
_O- _O-
Lucifer_Doosjezondag 29 augustus 2010 @ 16:02
5 baans en dan max 100 km/u. Het slaat werkelijk nergens op :N
Verburg_Kzondag 29 augustus 2010 @ 16:04
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

105 op de cruise control en niemand die mij wat maakt. Ondertussen heb ik tijd en aandacht genoeg om mijn bel rondje te doen :)

Cruise control FTW!

Belrondje, cruisecontrol , ftw

http://www.spatiegebruik.nl/
El_Liberalistezondag 29 augustus 2010 @ 16:32
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
Die is al jaren buiten werking, slimmerik.
Toch schrok ik nog even van je reactie hoor, eerlijk. :Y Maar ik kan nergens op internet aanwijzingen vinden dat de trajectcontrole weer werkt. Dan had het wel op Autoblog of Flitsservice gestaan.
Pietverdrietzondag 29 augustus 2010 @ 16:51
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:00 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Zooo, stoer jongetje, jij hebt 160 gereden! Goed dat ze trajectcontrole hebben, je krijgt binnenkort een mooie acceptgiro toegestuurd.
Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistisch
Taradozondag 29 augustus 2010 @ 16:58
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistisch
:D
Verburg_Kzondag 29 augustus 2010 @ 17:37
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor een zwartwerker ben je wel erg moralistisch
bruinwerker ??