Grappig dat je hier relatief weinig van hoort, maar er wel keihard wordt gejankt over grote dance-evenementen waar minder dan 100 aanhoudingen zijn.quote:Iets meer aanhoudingen tijdens Lowlands
(Novum) - De politie heeft tijdens de afgelopen editie van Lowlands 240 mensen aangehouden. Veel arrestanten hadden een kleine hoeveelheid harddrugs bij zich. Anderen werden opgepakt wegens diefstal of omdat ze probeerden zonder kaartje het festivalterrein op te komen
De meeste arrestanten hebben ter plekke een boete of een werkstraf gekregen, waarna zij weer zijn vrijgelaten. Twee mannen zitten nog vast. Zij hadden meer dan honderd xtc-pillen bij zich.
Het aantal arrestaties ligt hoger dan vorig jaar. Toen werden 214 mensen aangehouden. Vechtpartijen of andere grote incidenten hebben zich ook dit jaar niet voorgedaan. De politie is dan ook tevreden over het verloop van het driedaagse festival, dat zondag ten einde kwam en door zo'n 55 duizend mensen is bezocht.
De politie heeft verder ruim vijftig aangiftes binnengekregen, vooral in verband met diefstal uit tenten. Dat zijn er minder dan vorig jaar.
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Grappig dat je hier relatief weinig van hoort, maar er wel keihard wordt gejankt over grote dance-evenementen waar minder dan 100 aanhoudingen zijn.
Gelul, Dance Valley en Mysteryland zijn beiden net zo groot zo niet groter dan LowLands en hebben duidelijk minder aanhoudingen. Dit is gelijk het typische aan de berichtgeving rond de verschillende evenementen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.
Lowlands is 3 dagen met 55.000 mensen.
Niet vergelijkbaar dus.
En als er op LWL of dergelijke mensen worden opgepakt dan wordt er vrij weinig aandacht aan geschonken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:16 schreef JustinK het volgende:
Idd, dancefeesten hebben een sleche naam en daar doet de media aan mee.
Decibel Outdoor 45.000 bezoekers en 21 aanhoudingen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.
Lowlands is 3 dagen met 55.000 mensen.
Niet vergelijkbaar dus.
Nou vertel, welke jank berichten zijn er over DV of Mysterland geweest dan?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gelul, Dance Valley en Mysteryland zijn beiden net zo groot zo niet groter dan LowLands en hebben duidelijk minder aanhoudingen. Dit is gelijk het typische aan de berichtgeving rond de verschillende evenementen.
Dat de politie meer tijd heeft om mensen aan te houden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef mstx het volgende:
[..]
Decibel Outdoor 45.000 bezoekers en 21 aanhoudingen.Wat heeft het aantal dagen er mee te maken?
Wat een onzin-argumentquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat de politie meer tijd heeft om mensen aan te houden.
Wat is typisch?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:19 schreef Rabieluh het volgende:
Behoorlijk typisch ja.
Misschien willen ze die berichten niet plaatsen omdat ze bang zijn dat ze hun gratis entree verliezen als "journalist" zijnde wehehehe.
Het enige gejank wat ik tot nu toe zie is jouw gejank dat de media slecht berichten en dat er op Lowlands zoveel mensen zijn aangehouden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef Paxlie het volgende:
Over de berichtgeving:
[ afbeelding ]
Vijftig aanhoudingen op Dance Valley
Over LowLands lees je overal berichten over de line-up, de fantastische sfeer en dat de politie het een goed verlopen festival vond. Over een dance-evenement zal je niks lezen over de sfeer, niks over de line-up en lees je alleen dat er een bepaald aantal aanhoudingen zijn gedaan met als extra zinnetje erbij: "de meeste aanhoudingen waren voor het bezit van harddrugs"quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is typisch?
Er wordt toch gewoon melding gemaakt hiervan in de media?
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Houniet het volgende:
[..]
En als er op LWL of dergelijke mensen worden opgepakt dan wordt er vrij weinig aandacht aan geschonken.
Vechtpartijen heb je niet alleen op dancefeesten, maar overal en dus ook op LWL. Dat vergeten de media vooral te vermelden. Zie ook post Paxlie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.
Op dance-feesten zijn vrijwel nooit vechtpartijen. Tuurlijk gebeurt wel eens wat, maar dat gebeurt op LowLands net zo. Dat is het punt juist, de berichtgeving is zo verschrikkelijk scheef.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.
Van mij mag elke dance-bezoeker wel aan de pillen, dan is er ook geen geweldquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Op dance-feesten zijn vrijwel nooit vechtpartijen. Tuurlijk gebeurt wel eens wat, maar dat gebeurt op LowLands net zo. Dat is het punt juist, de berichtgeving is zo verschrikkelijk scheef.
"Volgens mij"... daar ga je al de fout in. Ooit op een dancefeest geweest? Ik zaterdag nog... en geen vechtpartij, opstootjes of boze mensen gezien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dit was mijn 10e festival, m'n 5e Lowlands. Slechts 1 vechpartijtje gezien, op Pinkpop.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Houniet het volgende:
[..]
Vechtpartijen heb je niet alleen op dancefeesten, maar overal en dus ook op LWL. Dat vergeten de media vooral te vermelden. Zie ook post Paxlie.
Prima ideequote:Op maandag 23 augustus 2010 19:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Van mij mag elke dance-bezoeker wel aan de pillen, dan is er ook geen geweld.
Ja, ik ben laatst nog op Emporium geweest, ook niets aan de hand daar. Verder ga ik er niet zoveel heen, maar als jullie zeggen dat het mee valt geloof ik datquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef mstx het volgende:
[..]
"Volgens mij"... daar ga je al de fout in. Ooit op een dancefeest geweest? Ik zaterdag nog... en geen vechtpartij, opstootjes of boze mensen gezien.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het enige gejank wat ik tot nu toe zie is jouw gejank dat de media FOK slecht bericht
Was iedereen maar zo makkelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:31 schreef Ruud het volgende:
Ja, ik ben laatst nog op Emporium geweest, ook niets aan de hand daar. Verder ga ik er niet zoveel heen, maar als jullie zeggen dat het mee valt geloof ik dat
Stel je niet zo aan zeg....quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:22 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Over LowLands lees je overal berichten over de line-up, de fantastische sfeer en dat de politie het een goed verlopen festival vond. Over een dance-evenement zal je niks lezen over de sfeer, niks over de line-up en lees je alleen dat er een bepaald aantal aanhoudingen zijn gedaan met als extra zinnetje erbij: "de meeste aanhoudingen waren voor het bezit van harddrugs"
Geef dan eens voorbeeld daarvan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Op dance-feesten zijn vrijwel nooit vechtpartijen. Tuurlijk gebeurt wel eens wat, maar dat gebeurt op LowLands net zo. Dat is het punt juist, de berichtgeving is zo verschrikkelijk scheef.
Volgens mij snap jij het niet zo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg....
Over dance festivals kan ik genoeg vinden in de archieven van de verschillende kranten....
Ga dan maar vergelijken wat er over een LowLands wordt gedaan (inclusief complete specials bij kranten waarin ieder kutbandje beschreven wordt) ten opzichte van een Dance Valley of Mysteryland.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg....
Over dance festivals kan ik genoeg vinden in de archieven van de verschillende kranten....
Doe jij het eens. Jij bent diegene die vind dat het scheef is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ga dan maar vergelijken wat er over een LowLands wordt gedaan (inclusief complete specials bij kranten waarin ieder kutbandje beschreven wordt) ten opzichte van een Dance Valley of Mysteryland.
Nee ik snap niet waarom hier een probleem van wordt gemaakt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet zo.
Jonge, lees de OP nog eens evenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee ik snap niet waarom hier een probleem van wordt gemaakt.
lekker belangrijk zeg of een krant aandacht besteed aan een muziek festival....
Jawel, want een danceliefhebber wordt daardoor gestigmatiseerd als een pillenslikkende vechtmachine die naar boemboem luistert.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee ik snap niet waarom hier een probleem van wordt gemaakt.
lekker belangrijk zeg of een krant aandacht besteed aan een muziek festival....
Hoi HWquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef HeatWave het volgende:
Jarenlang GEEN incidenten, tegenwoordig meer en meer dans, house en trance, op LL.
You do the fucking math.
Heb ik allang gelezen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Jonge, lees de OP nog eens even
Misschien dringt het dan tot je door wat nou eigenlijk het punt hier is.
Door te melden dat er een paar arrestaties zijn geweest?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:38 schreef Houniet het volgende:
[..]
Jawel, want een danceliefhebber wordt daardoor gestigmatiseerd als een pillenslikkende vechtmachine die naar boemboem luistert.
Ik reageer ook speciaal voor jouquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:40 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoi HW
Ik had je al eerder verwacht
true ... ik zag ook de meeste pillen geslikt worden op zaterdagavond/nacht in de Bravo .. technoavondje...quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef HeatWave het volgende:
Jarenlang GEEN incidenten, tegenwoordig meer en meer dans, house en trance, op LL.
You do the fucking math.
Elke maand welquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Door te melden dat er een paar arrestaties zijn geweest?
Doordat je er niks over leest behalve de 50 aanhoudingen, waar bij Lowlands de 240 gelijk wordt goedgepraat. Als je dat verschil niet ziet kan je net zo goed stoppen met hier postenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Door te melden dat er een paar arrestaties zijn geweest?
Ik zie nergens dat de aanhoudingen worden goedgepraat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:42 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Doordat je er niks over leest behalve de 50 aanhoudingen, waar bij Lowlands de 240 gelijk wordt goedgepraat. Als je dat verschil niet ziet kan je net zo goed stoppen met hier posten
Ik wordt een beetje moe van al die beweringen zonder voorbeelden.quote:
Kop: Tevredenheid over verloop uitverkocht Pinkpopquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:45 schreef VancouverFan het volgende:
http://nos.nl/artikel/160(...)nten-op-pinkpop.html
Bericht over Pinkpop. Wordt ook gemeldt dat er aanhoudingen zijn verricht voor verdovende middelen.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel//36104280quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:47 schreef VancouverFan het volgende:
Kom eens met wat artikelen waaruit dat "onrecht" blijkt of hou op met janken.
Die kende ik niet, typisch dat Jan Smeets gelijk zijn festival moet verdedigen, al snap ik dat welquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:53 schreef mstx het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel//36104280
Oud bericht, maar het is nog steeds actueel.
Het is ook belangrijker dat het precies andersom zou zijn. Dat de berichtgeving over dance-evenementen positiever wordt, zoals met Lowlands al het geval is. Dat heeft invloed op de beeldvorming van de maatschappij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Conclusie: weinig zin om het te vergelijken. En de opinie over dancefeesten word echt niet opeens positiever, omdat die over Lowlands negatiever wordt hoor.
defineer alternatieve kutmuziek...quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:58 schreef fathank het volgende:
Kankerjunkies met hun alternatieve kutmuziek verpesten het voor de rest.
Dat is al sinds jaar en dag zo. Alle 30+ers die hun kinderen bij opa & oma hebben gedropt zodat ze zelf een avondje lekker kunnen spacen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:42 schreef Retarded het volgende:
[..]
true ... ik zag ook de meeste pillen geslikt worden op zaterdagavond/nacht in de Bravo .. technoavondje...
Kutbandjes met gasten in skinny jeans, 60's kapsels, laffe gitaar rifjes en slechte oasis/beatles/stones/ wannabe's.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:00 schreef Retarded het volgende:
[..]
defineer alternatieve kutmuziek...
Ga dan klagen bij de FPquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef Paxlie het volgende:
Je zoekopdracht op 'lowlands' heeft 37 resultaten opgeleverd. Hieronder volgt een overzicht van de gevonden artikelen.
Je zoekopdracht op 'dance valley' heeft 3 resultaten opgeleverd. Hieronder volgt een overzicht van de gevonden artikelen.
Je zoekopdracht op 'mysteryland' heeft 1 resultaten opgeleverd. Hieronder volgt een overzicht van de gevonden artikelen.
Alledrie van afgelopen jaar op de fp. Volgens mij maakt dat het verschil in berichtgeving wel duidelijk.
Successful Pax is Sucessful.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:07 schreef Paxlie het volgende:
Iets meer aanhoudingen tijdens Lowlands
Een lokale politie nieuws sitequote:Op maandag 23 augustus 2010 19:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Kop: Tevredenheid over verloop uitverkocht Pinkpop
Als het een dance event zou zijn geweest: 27 aanhoudingen op Pinkpop (zoiets bijv.)
Daar zit nou precies het probleem, de toon die er (met de kop) wordt gezet.![]()
quote:Volgens Pinkpop baas Jan Smeets heeft zijn festival net zo goed te kampen met slecht nieuws. “Na afloop staat standaard een foto in de krant waarop de achtergelaten puinhoop is te zien, waarvan ik denk ‘dat is toch logisch met zo veel mensen’. En elk jaar weer lees ik berichten over ongeregeldheden die niets met Pinkpop van doen hebben, maar wel als zodanig worden verkondigd.” Niet dat binnen de muren enkel heilige boontjes rondlopen. Het exacte aantal aanhoudingen tijdens de afgelopen editie kent Smeets niet. “Maar vergeleken met dancefestivals is het een verschil van dag en nacht. En dat terwijl ook wij een zero-tolerance beleid hanteren”, zegt hij. Het merendeel van de arrestaties op Pinkpop vinden plaats op verdenking van diefstal. Op dancefestivals gebeurt het vaker op grond van drugsbezit.
Jankerd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:07 schreef Paxlie het volgende:
Even wat koppen erbij pakken van afgelopen tijd he...quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Heb ik allang gelezen.
Nog steeds van mening dat een probleem dat er niet is wordt verzonnen.
Nee, ik geef alleen aan dat het een hoog aantal is, vooral als je het vergelijkt met andere evenementen. Ik verwijt andere mensen juist dat er voornamelijk negatief over dance wordt gepubliceerd en positief over Lowlands.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jankerd.
Je doet nu precies wat je anderen verwijt.
Pfff... discusieren over een bepaalde toon in de mediaquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:11 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Even wat koppen erbij pakken van afgelopen tijd he...
18e editie Lowlands barst los - Binnenland - Telegraaf.nl (24 uur ...
Politie tevreden over verloop Lowlands - Binnenland - Telegraaf.nl ...
Politie noemt sfeer Lowlands goed - Privé - Nieuws over showbizz ...
350 gewonden bij dancefeest Decibel - Binnenland - Telegraaf.nl ... (64x gevalletje drank of drugs 300 keer verstuikte enkels en blaren.. 45duizend bezoekers.. doet niet onder voor lowlands)
Bijna tachtig arrestaties op dancefeest (defqon, 40 duizend bezoekers een stuk of 8 stages.. )
‘Maak einde aan gratis dancefeesten’ ( ..... )
Tientallen arrestaties wegens drugs op dancefeest (ground zero, 30 man op 30 duizend ofzo, nacht festival wat uniek is in Nederland maar nee de arrestaties zijn belangrijker.. )
De toon van het bericht over een 'muziek festival' of dance festival is al heel anders. als dance liefhebber ben je al crimineel verklaard voor je binnen bent
quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef TAV74 het volgende:
Zit vrijwel niets schokkends bij, dus ik snap sowieso niet wat er nu zo boeiend aan is. Net zo min als het me interesseert hoeveel mensen er voor drugsgebruik e.d. op andere feesten aangehouden zijn. Sfeer op het festival was zoals altijd prima (zoals het op dancefeesten ook prima zal zijn), dit soort statistieken veranderen er niets aan en zeggen vaak meer over de strakheid van de controles. Who cares, negatief gezeik. Als je kijkt naar de omvang van dit soort evenementen kun je alleen maar vaststellen dat ze eigenlijk allemaal zo goed als probleemloos verlopen.
Zaten reacties bij van een niveau dat ik opgehouden ben met teruglezenquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Probleem is dus vooral dat je dat niet terugleest
Je loopt te klagen dat nieuws over dance festivals alleen maar negatief is DUS ga je negatief nieuws over Lowlands laten plaatsenquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:12 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Nee, ik geef alleen aan dat het een hoog aantal is, vooral als je het vergelijkt met andere evenementen. Ik verwijt andere mensen juist dat er voornamelijk negatief over dance wordt gepubliceerd en positief over Lowlands.
Dit is gewoon het beestje bij de naam noemen.
Op Lowlands heb ik anders nog nooit een vechtpartij meegemaakt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Houniet het volgende:
[..]
Vechtpartijen heb je niet alleen op dancefeesten, maar overal en dus ook op LWL. Dat vergeten de media vooral te vermelden. Zie ook post Paxlie.
Dus het is er niet?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:16 schreef MPG het volgende:
[..]
Op Lowlands heb ik anders nog nooit een vechtpartij meegemaakt.
tjah in die scene is het gebruik van harddrugs ook meer geaccepteerd... van drugs gebruikers heb je over het algemeen minder last dan van drank gebruikersquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:16 schreef MPG het volgende:
[..]
Op Lowlands heb ik anders nog nooit een vechtpartij meegemaakt.
Ik vind het typisch dat het aandeel harddrugsgerelateerde aanhoudingen toeneemt, evenals het aandeel house / dance /etc in de lineup...
Is ook gewoon generatiegebonden. even heet zwart-wit: vroeger liep iedereen met joints rond, nu zijn het pillen. Heb er nog nooit overlast van gehad iig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
tjah in die scene is het gebruik van harddrugs ook meer geaccepteerd... van drugs gebruikers heb je over het algemeen minder last dan van drank gebruikers
Of LSD...quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Is ook gewoon generatiegebonden. even heet zwart-wit: vroeger liep iedereen met joints rond, nu zijn het pillen. Heb er nog nooit overlast van gehad iig.
Ja en wat is daar het probleem van? Hebben ze je wat aangedaan? Heb je er last van gehad?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef stress_waves het volgende:
Bijvoorbeeld bij die Plasticman heel wat grote pupillen gezien.![]()
Wat een boefjes, die mensen met grote pupillen. Ze deden vast heel gemeen tegen je. Boehoehoe. Ga gitaar spelen rond je kampvuur met je padvindervriendjes.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef stress_waves het volgende:
Dit jaar weer eens naar Lowlands geweest maar wat is dat festival afgezakt zeg. Vroeger was het nog leuk, hip én met goede muziek. Tegenwoordig lijkt het wel een half pillenfeest. Bijvoorbeeld bij die Plasticman heel wat grote pupillen gezien.Monotone kutherrie ook., en dat noemen ze muziek.
De berichtgeving is idd scheef, Lowlands is tegenwoordig net zo'n drugsfeest als Dance Valley...
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een boefjes, die mensen met grote pupillen. Ze deden vast heel gemeen tegen je. Boehoehoe. Ga gitaar spelen rond je kampvuur met je padvindervriendjes.
Hater.quote:
Dat vond ik ookquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:01 schreef fathank het volgende:
Omdat die opmerking kapot grappig is.
slechte pillenquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef stress_waves het volgende:
Dit jaar weer eens naar Lowlands geweest maar wat is dat festival afgezakt zeg. Vroeger was het nog leuk, hip én met goede muziek. Tegenwoordig lijkt het wel een half pillenfeest. Bijvoorbeeld bij die Plasticman heel wat grote pupillen gezien.Monotone kutherrie ook., en dat noemen ze muziek.
De berichtgeving is idd scheef, Lowlands is tegenwoordig net zo'n drugsfeest als Dance Valley...
Haha, nicequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
slechte pillen
Je was gewoon jaloers op die mensen die wel goede pillen hadden
Tsja daar wordt volgens mij ook veel meer harddrugs aangetroffen. Denk dat de slag mensen op Lowlands gewoon een stuk rustiger is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Grappig dat je hier relatief weinig van hoort, maar er wel keihard wordt gejankt over grote dance-evenementen waar minder dan 100 aanhoudingen zijn.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef HeatWave het volgende:
You do the fucking math.
Is er flink gevochten op LL dan dit jaar?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
4 dagen 150.000 bezoekers en ik kan geen enkel bevestigd bericht vinden mbt arrestaties.
Dus het ligt niet aan de duur of de hoeveelheid bezoekers, puur aan het soort volk dat er komt.
Kijk bij gemiddelde dance-feesten in de stad..altijd vechten..stomme kut bontkraagjes ..of bij hardcore feesten ..stomme kut petjes...
veel van dat soort volk komt niet boven vmbo zwakstroom uit..of het nu blankes of zwarten zijn...
altijd vechten en gedoe op dat soort feesten..zelfs LL ontkomt er niet meer aan..foute line-up dus fout volk...
Nou, er is ook zoveel gevochten op LL en de sfeer was ook weer enorm dreigendquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
4 dagen 150.000 bezoekers en ik kan geen enkel bevestigd bericht vinden mbt arrestaties.
Dus het ligt niet aan de duur of de hoeveelheid bezoekers, puur aan het soort volk dat er komt.
Kijk bij gemiddelde dance-feesten in de stad..altijd vechten..stomme kut bontkraagjes ..of bij hardcore feesten ..stomme kut petjes...
veel van dat soort volk komt niet boven vmbo zwakstroom uit..of het nu blankes of zwarten zijn...
altijd vechten en gedoe op dat soort feesten..zelfs LL ontkomt er niet meer aan..foute line-up dus fout volk...
Het is toch n iet zo moelijk om het in je onderbroek te stoppen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:20 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Tja, ik denk dat een gemiddelde dancefestival bezoeker beter met drugs verstoppen om kan gaan dan de gemiddelde lowlandsbezoeker van 17, over het algemeen staan er op dat soort festivals meer mensen stijf van de pep/sos/keta/mdma dan op een lowlands.
Jij denkt ook te weten hoe het werkt.. haha.. dan kom je nog met zo'n halfzachte vergelijking aanzetten ook. o,0 verstandquote:
Praat geen onzin manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
altijd vechten en gedoe op dat soort feesten..zelfs LL ontkomt er niet meer aan..foute line-up dus fout volk..
Jij kan beter weer weggaan hierquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
- veel meer "dagjesmensen" en minder 3-daagse campeerdersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef ioko het volgende:
Wl typisch dat er op Pinkpop maar 10% van dit aantal zijn aangehouden. Hoe zou dat komen?
Meer oude gezapige mensen? Of door de ligging ver van de randstad?
En wat denk je daarmee te kunnen bewijzen met die cijferneukerij van je...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef ioko het volgende:
Wl typisch dat er op Pinkpop maar 10% van dit aantal zijn aangehouden. Hoe zou dat komen?
Precies, vaak beginnen de mensjes die het moraal heel hoog hebben zitten zelf met uitdagen en dan zijn andere ineens agressief als ze reagerenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:31 schreef Ra-z het volgende:
[..]
. Maar dat er veel wordt gevochten is onzin. En van dat petjes volk heb je geen last als je ze zelf niet lastig valt![]()
Maar ook genoeg die meteen aan hun ballen zitten zodra ze de security voorbij zijn. Wat mij op is gevallen is dat er veel mensen aan het firsttimen waren op lola, en ook wat minder subtiel waren met hun drugbezit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:27 schreef Luni het volgende:
[..]
Het is toch n iet zo moelijk om het in je onderbroek te stoppen?
Op Lowlands staan er ook genoeg stijf van de dope, vooral op de zondag.
Sinds 3 zomers geleden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sinds wanneer krijg je een boete voor in het bezit hebben van een kleine hoeveelheid harddrugs?
Sinds het strafbaar is. Gedoogbeleid is alleen voor softdrugs.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sinds wanneer krijg je een boete voor in het bezit hebben van een kleine hoeveelheid harddrugs?
Mij best..niks aan verloren...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:36 schreef Houniet het volgende:
[..]
Jij kan beter weer weggaan hier.
hmm, dan zijn er kennelijk genoeg feesten/clubs die schijt hebben aan die regelquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Sinds het strafbaar is. Gedoogbeleid is alleen voor softdrugs.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een coffeeshop mag maximaal 5 gram in zijn bezit hebbenquote:Nederland heeft een gedoogbeleid: verkoop van softdrugs in coffeeshops en het bezit van maximaal vijf gram softdrugs wordt toegestaan. Een coffeeshop moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
Omdat pinkpop voor pussy's is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef ioko het volgende:
Hey droeftoeter, doe eens even normaal. Ik bewijs niets, ik stel een vraag (ik weet het, lezen is lastig).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Schaapstoeter het volgende:
[..]
En wat denk je daarmee te kunnen bewijzen met die cijferneukerij van je...
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
Goed onderbouwde reden, geen speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:51 schreef MaartenVanRossum het volgende:
[..]
Omdat pinkpop voor pussy's is.
Nog heel even dan en misschien om wat recht te zetten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
Je bent zeker nog nooit op Lowlands geweest?
Begrijpend lezen is ook een vak. Een coffeeshop mag softdrugs verkopen en een persoon als jij (al lijkt me dat niet verstandig) mag max. 5 gram in zijn bezit hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
Een coffeeshop mag maximaal 5 gram in zijn bezit hebben!!!!!!!!!!
Geloof dat ze een kleine hoeveelheid (1-2 pillen) gewoon afpakken toch? Of krijg je daar ook al een hoge boete voor? (ik werd aangehouden maar had mn spul gelukkig al in mn mik, de beveiliger zei: "Fijne avond, en dat gaat zo te zien wel goedkomen")quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Festivals is tegenwoordig vaak een "Zero Tolerance" drugs beleid. 1 pil betekend gevisiteerd worden in een container met agenten en je komt niet meer binnen. bij meer dan 2 heb je een boete te pakkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Geloof dat ze een kleine hoeveelheid (1-2 pillen) gewoon afpakken toch? Of krijg je daar ook al een hoge boete voor? (ik werd aangehouden maar had mn spul gelukkig al in mn mik, de beveiliger zei: "Fijne avond, en dat gaat zo te zien wel goedkomen")
Denk je niet dat je gewoon een bord voor je kop hebt? Je hebt echt allerlei waanbeelden, ik heb alleen maar chille mensen ontmoet bij de dance en house.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:34 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Nog heel even dan en misschien om wat recht te zetten.
Lowlands was een van de weinige grote commerciële festivals die nog enigszins te pruimen waren omdat er voornamelijk relaxte mensen kwamen.
En ja..ik ben vroeger wel geweest maar nu niet meer omdat het aandeel
dance/trance en aanverwant soort volk te hoog wordt.
99 % van de LL bezoekers zijn tof, maar als de organisatie niet snel iets doet aan de programmering en bekertjesraapterrorisme gaat LL ook de kant op van alle andere grote festivals
Eigenlijk zeg jij dus dat alle mensen die dance kunnen waarderen a-relaxed zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:34 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Lowlands was een van de weinige grote commerciële festivals die nog enigszins te pruimen waren omdat er voornamelijk relaxte mensen kwamen.
99 % van de LL bezoekers zijn tof, maar als de organisatie niet snel iets doet aan de programmering en bekertjesraapterrorisme gaat LL ook de kant op van alle andere grote festivals
WIlde een lang verhaal typen maar geen zin in. Je praat in iedergeval poep.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:34 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een valide punt heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dance is tegenwoordig blijkbaar zo'n groot vertegenwoordigde stroming dat het niet meer weg te denken is van dergelijke festivals.
mensen die dingen gaan slopen lijken mij toch meer de dronken mensen.. volgens mij heeft dat er vooral mee te maken dat iedereen mee wil doen bij het steeds groter wordende 'kees'-feest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een valide punt heeft.
Tot een jaar of 5 a 6 geleden was het bijvoorbeeld ook nog nooit zo erg dat het publiek het noodzakelijk vind geworden om maar heel veel dingen te gaan slopen van de versieringen. Dat is ook in de periode geweest dat men flink meer dance is gaan programeren. Ik zeg niet dat het aan de dance ligt of aan de pillenslikkers, het valt me in ieder geval wel na zoveel jaren LL aangedaan te hebben.
150.000 op z'n Belgisch ja. Omdat je ook dagkaarten hebt, mag je dat door 4 delen dus. Anders heeft Lowlands in 3 dagen 165.000 bezoekers. Gekke Belgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
Maar je trekt blijkbaar wel een parallel?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tot een jaar of 5 a 6 geleden was het bijvoorbeeld ook nog nooit zo erg dat het publiek het noodzakelijk vind geworden om maar heel veel dingen te gaan slopen van de versieringen. Dat is ook in de periode geweest dat men flink meer dance is gaan programeren. Ik zeg niet dat het aan de dance ligt of aan de pillenslikkers, het valt me in ieder geval wel na zoveel jaren LL aangedaan te hebben.
Treedt kees al 5 a 6 jaar op dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:48 schreef ohnikua het volgende:
[..]
mensen die dingen gaan slopen lijken mij toch meer de dronken mensen.. volgens mij heeft dat er vooral mee te maken dat iedereen mee wil doen bij het steeds groter wordende 'kees'-feest.
bij mijn weten begon daar een aantal jaar geleden wel zo'n beetje het meenemen van planten en andere spullen, toen hij nog in de lima stond en de lima nog stond waar nu de x-ray staat. ik kan er naast zitten hoor.quote:
Precies... jaren geleden stond kees nog in de Lima.... uberrelaxed sfeertje, lekker inhaken tijdens het dansen... ruimte was er zat. Overigens word er al 'gesloopt' zolang als ik mij LL's kan heugen, slepen met plantenbakken, containers en meubilair. Elk jaar zie je wel de nodige tafels die het begeven hebben onder het gewicht van dansende feestgangers. Ik neem aan dat de organisatie daar wel een vaste kostenpost van gemaakt heeft ondertussenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:48 schreef ohnikua het volgende:
[..]
mensen die dingen gaan slopen lijken mij toch meer de dronken mensen.. volgens mij heeft dat er vooral mee te maken dat iedereen mee wil doen bij het steeds groter wordende 'kees'-feest.
De baldadigeheid is wel hoger met alchol op, maar de drang om met de groep lekker lollig mee te doen is vooral bij sommige drugs juist weer een stuk hoger. En dat is volgens mij juist de combinatie die velen daar op hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:56 schreef ohnikua het volgende:
maar ik word zelf iig veel baldadiger van drank dan van pillen. ik weet vrij zeker dat dit voor de meeste mensen geldt.
De eerste keer dat ik er bij was in 2006, maar het zou kunnen dat hij al een jaartje eerder aanwezig was.quote:
Meeste aanhoudingen zijn dus drugsgerelateerd, niets bijzonders dus. Overigens.... hoe triest moet je wel niet zijn om bij andere mensen iets uit de tent te gaan jattenquote:Politie tevreden over verloop Lowlands
Politie tevreden over verloop Lowlands
BIDDINGHUIZEN - Dinsdag 24 augustus 2010. Politie Flevoland is tevreden over het verloop van Lowlands 2010. Een goede sfeer en hoge tolerantie onder de bezoekers waren ook dit jaar weer de kenmerken van het vierdaagse muzikale en culturele festival.
Het uitverkochte festival vond, net als voorgaande jaren, plaats op het festivalterrein naast Walibi in Biddinghuizen. Daar hield de politie, in nauwe samenwerking met de beveiliging en de organisatie, verspreid over vier de dagen, 240 verdachten aan. Het merendeel van de aanhoudingen had betrekking op het in bezit hebben van verdovende middelen. Verder werden er verdachten aangehouden voor het plegen van diefstal of het illegaal binnenkomen van het festivalterrein. Tijdens het festival hebben zich geen grote openbare orde incidenten, zoals vechtpartijen of mishandelingen, voorgedaan.
Samenwerking
Ook dit jaar werkte de politie weer intensief samen met security en organisatie. Door de toezichtcontroles te verscherpen en langer uit te voeren werden er meer verdachten aangehouden dan vorig jaar. De zogenaamde ‘Posec-teams’, teams waarin politieagenten in burger en securitymedewerkers samenwerken, richtten zich vooral op drugsmisbruik en sfeerverpesters. Naast deze agenten in burger had de politie een aangifte unit op het festival terrein en werden de verdachten in de ‘strafrechtstraat’ door rechercheurs verhoord en door het Openbaar Ministerie verder afgehandeld. Buiten het terrein werd het verkeer door motoragenten, surveillanten en verkeersregelaars in goede banen geleid.
Pillen
De meeste arrestanten werden betrapt met veelal kleine hoeveelheden drugs. Vooral, XTC-pillen, LSD, GHB, en cocaïne werden aangetroffen. Alle aangetroffen drugs werd in beslag genomen, getest en vernietigd. Er zitten op dit moment nog twee mannen vast die meer dan 100 XTC-pillen bij zich hadden. Zij zullen worden voorgeleid bij de Rechter Commissaris op verdenking van dealen.
Snelrecht
Door de aanwezigheid van het Openbaar Ministerie op het festivalterrein werden aan de verdachten in de meeste gevallen een geldboete of werkstraf aangeboden. De werkstraf dient door de aangehouden bezoeker in zijn of haar woonplaats binnen een bepaalde termijn voltooid te worden. Gebeurt dit niet, dan volgt er alsnog een dagvaarding.
Diefstal uit tent
Bij de aangifte unit kwamen beduidend minder aangiftes binnen dan het afgelopen jaar. Van de 51 aangiftes die bij politie binnen kwamen, hield het merendeel verband met diefstal uit tent. De ervaring leert dat in de loop van de week via de site van politie Flevoland nog meer digitale aangiftes volgen. Wanneer bezoekers nog aangifte willen doen dan kan dit via de site www.politie.nl/flevoland. Voor meer informatie over gevonden of verloren goederen die direct herleidbaar zijn tot de eigenaar, denk aan paspoorten, id-kaarten, rijbewijzen etc. en mobiele telefoons, kan gebeld worden met de politie Dronten op telefoonnummer 0900 – 8844.
Bron: Politie Flevoland
Mja, controle op gebruikshoeveelheden staan denk ik ook niet echt hoog op de prioriteitenlijst van de beveiliging daar, zeker omdat het aantal incidenten op festivals erg laag is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef LostFormat het volgende:
Controles op LL waren dit jaar echt om te huilen. Ik denk dat als ze gecontroleerd hadden zoals ze dat op dancefeesten doen dat het aantal dan veel hoger had geweest.
Volgens mij staat kees er nu 3 jaar. maar ik ben een paar keer niet geweest dus weet het niet zeker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:56 schreef ohnikua het volgende:
[..]
bij mijn weten begon daar een aantal jaar geleden wel zo'n beetje het meenemen van planten en andere spullen, toen hij nog in de lima stond en de lima nog stond waar nu de x-ray staat. ik kan er naast zitten hoor.
maar ik word zelf iig veel baldadiger van drank dan van pillen. ik weet vrij zeker dat dit voor de meeste mensen geldt.
Dat was idd wel leuk. Ze haalden me aan de kant. Gooi al mijn zooi op de tafel. Meld keurig wat ik allemaal bij me heb. Bij de vraag of ik mijn tas leeg wilde halen heb ik vriendelijk gemeld dat ze dit zel mochten doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef LostFormat het volgende:
Controles op LL waren dit jaar echt om te huilen. Ik denk dat als ze gecontroleerd hadden zoals ze dat op dancefeesten doen dat het aantal dan veel hoger had geweest.
Droeftoeter?? Serieus.. haha.. 'Sticks and stones' zeggen ze dan volgens mijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:02 schreef ioko het volgende:
[..]
Hey droeftoeter, doe eens even normaal. Ik bewijs niets, ik stel een vraag (ik weet het, lezen is lastig).
Nou, takken van planten waarmee gezwaaid wordt, het is me watquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan vergeten ze te vermelden dat ook complete uitklaptafels die over het publiek gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou, takken van planten waarmee gezwaaid wordt, het is me wat
Ik weet van een iemand die gepakt was met 3 pillen, 150 euro boete en mocht het terrein weer op. Die is dus maar bekertjes gaan rapen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:22 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Festivals is tegenwoordig vaak een "Zero Tolerance" drugs beleid. 1 pil betekend gevisiteerd worden in een container met agenten en je komt niet meer binnen. bij meer dan 2 heb je een boete te pakken
Haha.. maar je wekt ondertussen wel de suggestiequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb het alle 3 op en word er niet agressief vanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:41 schreef Schaapstoeter het volgende:
[..]
Jij associeert pillenslikkers hier met agressie, terwijl je ook zou kunnen zeggen dat agressie meer gekoppeld is aan cocaïne en speed, terwijl xtc meer het love gevoel oproept. /
Ik kan ook zuipen zoveel ik wil zonder agressief te worden. Een hoop anderen niet. In het algemeen kan je volgens mij toch wel stellen dat agressie bij veel mensen een bijverschijnsel is van alcohol-, cocaine- of speedgebruik. Terwijl dat bij (echte) XTC zelden het geval is. Doe mij maar een festival met pillenslikkers ipv doorgesnoven mallotenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb het alle 3 op en word er niet agressief van
Dquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan ook zuipen zoveel ik wil zonder agressief te worden. Een hoop anderen niet. In het algemeen kan je volgens mij toch wel stellen dat agressie bij veel mensen een bijverschijnsel is van alcohol-, cocaine- of speedgebruik. Terwijl dat bij (echte) XTC zelden het geval is. Doe mij maar een festival met pillenslikkers ipv doorgesnoven malloten
Het is idd volgens mij ook wel waar dat opgefokte debielen zich sowieso meer aangetrokken voelen tot opfok-dope als coke en speed. Ook coke is tegenwoordig een tokkie-drug gewordenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef Luni het volgende:
[..]
D
Denk dat het ook wel met je karakter te maken hebt of je er agresief van word, al neem ik 2 gram coke, zal nooit agressief worden,
Mag je blij zijn dat hij geen 1 pil meer had, dan was het een boete + verwijdering van het terrein..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:35 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik weet van een iemand die gepakt was met 3 pillen, 150 euro boete en mocht het terrein weer op. Die is dus maar bekertjes gaan rapen.
Ik ook niet. Kijk als je speed of cocaïne op hebt dan ervaar je een gevoel van de wereld aankunnen, voor sommige is dat een excuus om ruzie te gaan zoeken. Maar hier is naar mijn idee het karakter wel de leidende factor, niet drugs of alcohol.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb het alle 3 op en word er niet agressief van
Helemaal mee eens, dance of "elektronische dansmuziek" (quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
Haha, nee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een boefjes, die mensen met grote pupillen. Ze deden vast heel gemeen tegen je. Boehoehoe. Ga gitaar spelen rond je kampvuur met je padvindervriendjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |