bij mijn weten begon daar een aantal jaar geleden wel zo'n beetje het meenemen van planten en andere spullen, toen hij nog in de lima stond en de lima nog stond waar nu de x-ray staat. ik kan er naast zitten hoor.quote:
Precies... jaren geleden stond kees nog in de Lima.... uberrelaxed sfeertje, lekker inhaken tijdens het dansen... ruimte was er zat. Overigens word er al 'gesloopt' zolang als ik mij LL's kan heugen, slepen met plantenbakken, containers en meubilair. Elk jaar zie je wel de nodige tafels die het begeven hebben onder het gewicht van dansende feestgangers. Ik neem aan dat de organisatie daar wel een vaste kostenpost van gemaakt heeft ondertussenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:48 schreef ohnikua het volgende:
[..]
mensen die dingen gaan slopen lijken mij toch meer de dronken mensen.. volgens mij heeft dat er vooral mee te maken dat iedereen mee wil doen bij het steeds groter wordende 'kees'-feest.
De baldadigeheid is wel hoger met alchol op, maar de drang om met de groep lekker lollig mee te doen is vooral bij sommige drugs juist weer een stuk hoger. En dat is volgens mij juist de combinatie die velen daar op hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:56 schreef ohnikua het volgende:
maar ik word zelf iig veel baldadiger van drank dan van pillen. ik weet vrij zeker dat dit voor de meeste mensen geldt.
De eerste keer dat ik er bij was in 2006, maar het zou kunnen dat hij al een jaartje eerder aanwezig was.quote:
Meeste aanhoudingen zijn dus drugsgerelateerd, niets bijzonders dus. Overigens.... hoe triest moet je wel niet zijn om bij andere mensen iets uit de tent te gaan jattenquote:Politie tevreden over verloop Lowlands
Politie tevreden over verloop Lowlands
BIDDINGHUIZEN - Dinsdag 24 augustus 2010. Politie Flevoland is tevreden over het verloop van Lowlands 2010. Een goede sfeer en hoge tolerantie onder de bezoekers waren ook dit jaar weer de kenmerken van het vierdaagse muzikale en culturele festival.
Het uitverkochte festival vond, net als voorgaande jaren, plaats op het festivalterrein naast Walibi in Biddinghuizen. Daar hield de politie, in nauwe samenwerking met de beveiliging en de organisatie, verspreid over vier de dagen, 240 verdachten aan. Het merendeel van de aanhoudingen had betrekking op het in bezit hebben van verdovende middelen. Verder werden er verdachten aangehouden voor het plegen van diefstal of het illegaal binnenkomen van het festivalterrein. Tijdens het festival hebben zich geen grote openbare orde incidenten, zoals vechtpartijen of mishandelingen, voorgedaan.
Samenwerking
Ook dit jaar werkte de politie weer intensief samen met security en organisatie. Door de toezichtcontroles te verscherpen en langer uit te voeren werden er meer verdachten aangehouden dan vorig jaar. De zogenaamde ‘Posec-teams’, teams waarin politieagenten in burger en securitymedewerkers samenwerken, richtten zich vooral op drugsmisbruik en sfeerverpesters. Naast deze agenten in burger had de politie een aangifte unit op het festival terrein en werden de verdachten in de ‘strafrechtstraat’ door rechercheurs verhoord en door het Openbaar Ministerie verder afgehandeld. Buiten het terrein werd het verkeer door motoragenten, surveillanten en verkeersregelaars in goede banen geleid.
Pillen
De meeste arrestanten werden betrapt met veelal kleine hoeveelheden drugs. Vooral, XTC-pillen, LSD, GHB, en cocaïne werden aangetroffen. Alle aangetroffen drugs werd in beslag genomen, getest en vernietigd. Er zitten op dit moment nog twee mannen vast die meer dan 100 XTC-pillen bij zich hadden. Zij zullen worden voorgeleid bij de Rechter Commissaris op verdenking van dealen.
Snelrecht
Door de aanwezigheid van het Openbaar Ministerie op het festivalterrein werden aan de verdachten in de meeste gevallen een geldboete of werkstraf aangeboden. De werkstraf dient door de aangehouden bezoeker in zijn of haar woonplaats binnen een bepaalde termijn voltooid te worden. Gebeurt dit niet, dan volgt er alsnog een dagvaarding.
Diefstal uit tent
Bij de aangifte unit kwamen beduidend minder aangiftes binnen dan het afgelopen jaar. Van de 51 aangiftes die bij politie binnen kwamen, hield het merendeel verband met diefstal uit tent. De ervaring leert dat in de loop van de week via de site van politie Flevoland nog meer digitale aangiftes volgen. Wanneer bezoekers nog aangifte willen doen dan kan dit via de site www.politie.nl/flevoland. Voor meer informatie over gevonden of verloren goederen die direct herleidbaar zijn tot de eigenaar, denk aan paspoorten, id-kaarten, rijbewijzen etc. en mobiele telefoons, kan gebeld worden met de politie Dronten op telefoonnummer 0900 – 8844.
Bron: Politie Flevoland
Mja, controle op gebruikshoeveelheden staan denk ik ook niet echt hoog op de prioriteitenlijst van de beveiliging daar, zeker omdat het aantal incidenten op festivals erg laag is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef LostFormat het volgende:
Controles op LL waren dit jaar echt om te huilen. Ik denk dat als ze gecontroleerd hadden zoals ze dat op dancefeesten doen dat het aantal dan veel hoger had geweest.
Volgens mij staat kees er nu 3 jaar. maar ik ben een paar keer niet geweest dus weet het niet zeker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:56 schreef ohnikua het volgende:
[..]
bij mijn weten begon daar een aantal jaar geleden wel zo'n beetje het meenemen van planten en andere spullen, toen hij nog in de lima stond en de lima nog stond waar nu de x-ray staat. ik kan er naast zitten hoor.
maar ik word zelf iig veel baldadiger van drank dan van pillen. ik weet vrij zeker dat dit voor de meeste mensen geldt.
Dat was idd wel leuk. Ze haalden me aan de kant. Gooi al mijn zooi op de tafel. Meld keurig wat ik allemaal bij me heb. Bij de vraag of ik mijn tas leeg wilde halen heb ik vriendelijk gemeld dat ze dit zel mochten doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef LostFormat het volgende:
Controles op LL waren dit jaar echt om te huilen. Ik denk dat als ze gecontroleerd hadden zoals ze dat op dancefeesten doen dat het aantal dan veel hoger had geweest.
Droeftoeter?? Serieus.. haha.. 'Sticks and stones' zeggen ze dan volgens mijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:02 schreef ioko het volgende:
[..]
Hey droeftoeter, doe eens even normaal. Ik bewijs niets, ik stel een vraag (ik weet het, lezen is lastig).
Nou, takken van planten waarmee gezwaaid wordt, het is me watquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een valide punt heeft.
Tot een jaar of 5 a 6 geleden was het bijvoorbeeld ook nog nooit zo erg dat het publiek het noodzakelijk vind geworden om maar heel veel dingen te gaan slopen van de versieringen. Dat is ook in de periode geweest dat men flink meer dance is gaan programeren. Ik zeg niet dat het aan de dance ligt of aan de pillenslikkers, het valt me in ieder geval wel na zoveel jaren LL aangedaan te hebben.
Dan vergeten ze te vermelden dat ook complete uitklaptafels die over het publiek gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou, takken van planten waarmee gezwaaid wordt, het is me wat
Ik weet van een iemand die gepakt was met 3 pillen, 150 euro boete en mocht het terrein weer op. Die is dus maar bekertjes gaan rapen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:22 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Festivals is tegenwoordig vaak een "Zero Tolerance" drugs beleid. 1 pil betekend gevisiteerd worden in een container met agenten en je komt niet meer binnen. bij meer dan 2 heb je een boete te pakken
Haha.. maar je wekt ondertussen wel de suggestiequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een valide punt heeft.
Tot een jaar of 5 a 6 geleden was het bijvoorbeeld ook nog nooit zo erg dat het publiek het noodzakelijk vind geworden om maar heel veel dingen te gaan slopen van de versieringen. Dat is ook in de periode geweest dat men flink meer dance is gaan programeren. Ik zeg niet dat het aan de dance ligt of aan de pillenslikkers, het valt me in ieder geval wel na zoveel jaren LL aangedaan te hebben.
Heb het alle 3 op en word er niet agressief vanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:41 schreef Schaapstoeter het volgende:
[..]
Jij associeert pillenslikkers hier met agressie, terwijl je ook zou kunnen zeggen dat agressie meer gekoppeld is aan cocaïne en speed, terwijl xtc meer het love gevoel oproept. /
Ik kan ook zuipen zoveel ik wil zonder agressief te worden. Een hoop anderen niet. In het algemeen kan je volgens mij toch wel stellen dat agressie bij veel mensen een bijverschijnsel is van alcohol-, cocaine- of speedgebruik. Terwijl dat bij (echte) XTC zelden het geval is. Doe mij maar een festival met pillenslikkers ipv doorgesnoven mallotenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb het alle 3 op en word er niet agressief van
Dquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan ook zuipen zoveel ik wil zonder agressief te worden. Een hoop anderen niet. In het algemeen kan je volgens mij toch wel stellen dat agressie bij veel mensen een bijverschijnsel is van alcohol-, cocaine- of speedgebruik. Terwijl dat bij (echte) XTC zelden het geval is. Doe mij maar een festival met pillenslikkers ipv doorgesnoven malloten
Het is idd volgens mij ook wel waar dat opgefokte debielen zich sowieso meer aangetrokken voelen tot opfok-dope als coke en speed. Ook coke is tegenwoordig een tokkie-drug gewordenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef Luni het volgende:
[..]
D
Denk dat het ook wel met je karakter te maken hebt of je er agresief van word, al neem ik 2 gram coke, zal nooit agressief worden,
Mag je blij zijn dat hij geen 1 pil meer had, dan was het een boete + verwijdering van het terrein..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:35 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik weet van een iemand die gepakt was met 3 pillen, 150 euro boete en mocht het terrein weer op. Die is dus maar bekertjes gaan rapen.
Ik ook niet. Kijk als je speed of cocaïne op hebt dan ervaar je een gevoel van de wereld aankunnen, voor sommige is dat een excuus om ruzie te gaan zoeken. Maar hier is naar mijn idee het karakter wel de leidende factor, niet drugs of alcohol.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb het alle 3 op en word er niet agressief van
Helemaal mee eens, dance of "elektronische dansmuziek" (quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:11 schreef helldeskr het volgende:
Graspop
4 dagen 150.000 bezoekers en ik kan geen enkel bevestigd bericht vinden mbt arrestaties.
Dus het ligt niet aan de duur of de hoeveelheid bezoekers, puur aan het soort volk dat er komt.
Kijk bij gemiddelde dance-feesten in de stad..altijd vechten..stomme kut bontkraagjes ..of bij hardcore feesten ..stomme kut petjes...
veel van dat soort volk komt niet boven vmbo zwakstroom uit..of het nu blankes of zwarten zijn...
altijd vechten en gedoe op dat soort feesten..zelfs LL ontkomt er niet meer aan..foute line-up dus fout volk...
Haha, nee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een boefjes, die mensen met grote pupillen. Ze deden vast heel gemeen tegen je. Boehoehoe. Ga gitaar spelen rond je kampvuur met je padvindervriendjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |