Voor de E36 (coupe en sedan) kan ik alle soorten en kleuren knippers vinden voor minder dan 30 euro....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:19 schreef Bowny het volgende:
Hey gasten, ik heb hier in Thailand knippers voorzijde gezien voor ~30 euri.......goedkoop? Imitatie, maar boeit dat?
Dan is het nog niet goedkoop. HL-automotive heeft imitatie liggen voor twee tientjesquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:22 schreef rival het volgende:
[..]
Voor de E36 (coupe en sedan) kan ik alle soorten en kleuren knippers vinden voor minder dan 30 euro....
maar had jij niet een E46? dan weet ik het niet
ik was vergeten dat je alleen hier in nederland naar marktplaats.nl kan surfenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef Bowny het volgende:
Hoeveel kosten units voor de achterzijde (E46)?
Ligt er een beetje aan welke je wil.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef Bowny het volgende:
Hoeveel kosten units voor de achterzijde (E46)?
RWD > FWDquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef piekartz87 het volgende:
Ik moest gisteren met een citroën C4 op pad. Dat ding is gewoon bijna gevaarlijk. gigantische rukken aan het stuur met een klein beetje water.
tsjah als je bv op wanli banden rijdt vind ik dat niet gekquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).
"Ik had wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300"quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:31 schreef k_man het volgende:
Eh, 6.300 toeren bij 'redelijk normaal' wegrijden?
Liggen gewoon netjes uniroyals achterop.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
tsjah als je bv op wanli banden rijdt vind ik dat niet gek
of als je in zijn 1 zit
met de 316 glij ik alle kanten op, vanwege het schoeisel.... dan hou ik de 325 beter op de weg, die staat op uniroyal!
ja en je kan bij de achterwielen natuurlijk zoveel verstellenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 40 met regen, omdat me achteras verschrikkelijk uitgelijnd is. Lees: niet uitgelijnd dus..
Shit. Ik moet nog aan m'n uitgebreide E46-ervaring beginnen, maar als ik het goed begrijp ga ik dus nooit meer van BMW af stappen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef piekartz87 het volgende:
De rijeigenschappen van andere auto's zijn soms schrikbarend slecht in vergelijking met bmw.
Ik moest gisteren met een citroën C4 op pad. Dat ding is gewoon bijna gevaarlijk. gigantische rukken aan het stuur met een klein beetje water. Auto begint bijna te springen met een paar hobbeltjes.
Geen gevoel met de weg, geen gevoel in de pedalen en je moet flink roeren als je hem in een versnelling wilt krijgen.
Volgens mij 100k;quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:52 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms gaan bougies eigenlijk mee?
Volgens boekje iedere inspectie II; dat is dan max. 50000 kms. toch?
Lijkt mij eigenlijk een beetje weinig.
E46 330i met NGK BKR 6E QUP
@plaatje van Bowny; waar is da?
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaatquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Shit. Ik moet nog aan m'n uitgebreide E46-ervaring beginnen, maar als ik het goed begrijp ga ik dus nooit meer van BMW af stappen?
Mwoah, het gaat nu financieel ook al niet geweldig dus achquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaat
Kent iemand het bandenmerk champiro? Dat is nog erger dan wanli in de regen denk ik.
ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen bandquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaat
Kent iemand het bandenmerk champiro? Dat is nog erger dan wanli in de regen denk ik.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef rival het volgende:
[..]
ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band(er is er nog 1 maar kom f niet op de naam, maar dat is een wanli met een andere naam, zelfde profiel en net zo slecht
)
Dat zou goed kunnen kloppen. Alleen ververs ik de olie wat sneller dan iedere 25000 km.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij 100k;
25k oil service
50k Insp 1
75k oil
100k insp 2
125k oil
etc.
Wat dacht je van de BMW Dealerquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef SingleCoil het volgende:
vraagje: mijn 13 41 1 727 729 is kapot, er zit een scheurtje in. NU is dat wel netjes gedukteept, maar ik wil er toch een nieuwe op hebben. Wie weet waar je zoiets kunt bestellen? Overal gezocht maar geen goede link kunnen vinden.
Voor de niet-ingewijden: nummertje 12 hiero: http://bmwfans.info/parts(...)ume_air_flow_sensor/
ik voel me veiliger in mijn E30 van tientallen jaren oud dan in die vrij nieuwe C4.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef Maharbal het volgende:
Moet je je voorstellen hoe 't in een E30 is, zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen![]()
Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden).
Ook in bochtjes, iets te scherp insturen of een fractie van een seconde te vroeg op het gas, en het kontje kwispelt.
Kan leuk zijn, maar niet altijd
Hij staat nog bij de garage te wachten op het kentekenquote:
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen?
Bij winparts word ik gek, ik heb een uur rond zitten klikken maar een simpele slang kun je daar niet vinden. En gewoon zoeken op partnummer gaat daar ook niet...nou ja, de dealer had 'm op voorraad...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:50 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen.
Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ).
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:27 schreef Sounddragon het volgende:
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten![]()
Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen
Mjah, daar zijn de meningen vaak over verdeeld; ik denk dat dat per onderdeel verschilt; een hoop dingen komen bij gezamelijke fabrikanten vandaan, en dan verschilt alleen het logo op het doosje, maar als pasvorm e.d een issue is, is origineel vaak beter vind ikquote:Op donderdag 2 september 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter?Nog los gezien van het feit dat de prijs ook altijd een stuk groter is.
Je maakt nu allemaal opmerkingen over de kwaliteit en niet over de prijs. Ik snap ook wel dat origineel meestal beter is en vooral beter past, maar ik weet ook dat de dealer gewoon 9 van de 10 keer niet de goedkoopste manier is om aan je onderdelen te komen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
quote:Op donderdag 2 september 2010 18:01 schreef SingleCoil het volgende:
... dat met die drie kleuren ligt genuanceerd....
Je vergeet alleen 1 ding: door het feit dat jij al waarschijnlijk bijna 10k aan nieuwe BMW onderdelen hebt besteld bij dezelfde dealer, krijg jij kortingen die oplopen tot 30/40%.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:57 schreef metallicattim het volgende:
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro!
Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken.
Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn.
De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden
Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos.
Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen
Wat heb je er aan gedaan? Het ziet er wel strak uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dan heeft het wel effect gehad.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:06 schreef Xtr3mE het volgende:
m3 lip en facelift model lichten in de kofferbak.. de mijne waren bijna zwart waar ze wit moesten zijn.. :/
Yayquote:Op donderdag 2 september 2010 21:55 schreef Xtr3mE het volgende:
de achterkant ietjes 'opgefrist'
[ afbeelding ]
Dat dus!quote:
Op fok wel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
YayIk denk dat je, samen met mijne, de enige bent met deze combinatie
Oeps, ik dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was een ander forumquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |