404_ | zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:53 |
![]() ![]() Fok! Starcraft 2 spelers: 404_ - Endzeit#606 AgLarrr - Aglar#282 Aibmi - Skamba #832 Andrew.koster - Acro#130 AnusCocainus - Cocainus#370 apij4125 - Qing #933 ASSpirine - Asspirine#713 Baszh - Basz#718 BObNL - CaptSmits#762 Borstmelk - Avation #687 CantFazeMe - Seodore#168 Casino.Bob - ZeroT#820 Cudles - Dwarfmaster#386 Disko.Krali - Echo#508 Donderkonijn - donderkonijn#758 ElmarO - Elmar#534 Gianthuust - Gianthuust#450 GoodGawd - Nifty#875 Harlon - Agravaine #489. Irving - Irving#592 Jenglejack - Jenglejack#997 Katth - Katth#701 Klaagtvaak - Rovado#581 Logros - Logros#902 McGilles - Mimango#998 MrManuel - Craven#136 nuck.chorris - Xalithian#351 Olle. - Olle#581 paintmeester - Rhanald#536 Revje1 - Revje#745 Simsfan88 - AngelEye#373 sp3c - spek#763 Symphony #49 TC_Artemis - Trick#869 tedkees2 - Thoraxx#443 TwenteFC - DirkZz#892 Vinno - Vinno#407 Wolfje - Wolfje#150 YellowBlacks - YellowBlacks#387 YoshiBignose - Yoshi#981 zforces - ZForce#447 Zodie - Bane#970 De vorige topics kan je hier bekijken: Starcraft 2, #11 Spawn more overlords! Starcraft 2, #10 Live for the Swarm! Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!! Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten. Starcraft 2, #5: My life for Aiur Starcraft 2, #4 Starcraft 2, #3 [ Bericht 3% gewijzigd door 404_ op 22-08-2010 15:42:33 ] | |
404_ | zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:55 |
hihihihihi ![]() | |
Harlon | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:01 |
Wederom, zet mij ook ff in de lijst Agravaine #489. | |
404_ | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:03 |
quote:Gedaan ![]() | |
Aibmi | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:09 |
Mij ook maar in de lijst dan. Skamba 832! Op het moment diamond met ~500 punten ![]() | |
Khadgar | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:27 |
For hire? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:31 |
Dit is echt de slechtste TT ooit ![]() Is al eens langs geweest, alleen toen goed ![]() En komma op de verkeerde plek ![]() En OP niet geüpdatet ![]() | |
404_ | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:38 |
quote:Joke was own made. ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:40 |
Tvp, kan je die twee namen nog alphabetische volgorde zetten is wel makkelijk voor opzoeken. | |
Orchestra. | zondag 22 augustus 2010 @ 00:21 |
Symphony #491 | |
borstmelk | zondag 22 augustus 2010 @ 00:44 |
avation #687 speel al een tijdje maar word er niet echt beter op ![]() ![]() | |
zforces | zondag 22 augustus 2010 @ 00:56 |
nouja wat een tegenvaller. eerste potje in diamond verloren tegen andere terran. 2e potje tegen zerg gewonnen en die 2e was wel een tegenvaller. En dan heb ik het over de kwaliteit van de tegenstander. Ik wist dat ik tegen zerg moest dus ik ging voor vlug de blokkade opzetten. Ik ging bij hem scouten om te kijken of hij kwam rushen en zag dat hij zn spawning pool pas ging bouwen toen ik mn barrack al klaar had. Ik dacht nou laat ik er 2 rax bij zetten en flinjk marines pushen. met een stuk of 8 ging ik aanvallen (6 in production). Onderweg kwam ik zn eerste 2 zerglings tegen... Die afgeslacht natuurlijk. Kwam ik bij zn 1e exp uit. Queen gekilled en zn drones daar en toen gaffie op. Zo slecht heb ik ze niet in platinum gezien en nu wel in diamond. Hopelijk is de rest beter:D. | |
GoodGawd | zondag 22 augustus 2010 @ 00:57 |
quote:Kan best dat ie van platinum was hoor. | |
andrew.koster | zondag 22 augustus 2010 @ 01:03 |
Tjonge, de TT is echt om te huilen. Maak de grap dan zoals hij origineel was: my WIFE for hire. Pfft, moet nog veel oefenen in platinum. Krijg me een partij om m'n oren van protoss en terran. Wel m'n eerste echte raaaaage tegen me gehad. Ging huilen omdat hij naar void rays aan het rushen was en ik met een stel banelings en speedlings zijn paar warpgate mannetjes slacht en vervolgens zijn supply line decimeer. Komen z'n eerste void rays eruit, waar ik natuurlijk totaal niet op voorbereid was, maar goed, schade was al gedaan. Gaat hij zitten huilen van "is dit hoe je in platinum bent gekomen, door zo laf te spelen?" ![]() | |
GoodGawd | zondag 22 augustus 2010 @ 01:04 |
quote:Moet je gewoon zeggen, is dit hoe je in plat bent gekomen met zo slecht scouten ![]() | |
zforces | zondag 22 augustus 2010 @ 01:06 |
quote:twas even match. Of heeft dat meer met W/L ratio te maken? | |
Katth | zondag 22 augustus 2010 @ 01:28 |
Vandaag iets van 30 2v2 gedaan en het is alleen maar rush rush rush. Dat vind ik wel jammer, vind het veel leuker om met units te vechten van hogere tiers. Maar goed, rush afslaan is winnen dat is dan wel weer zo. | |
GoodGawd | zondag 22 augustus 2010 @ 01:56 |
quote:Weet niet precies, kijk anders bij Match history | |
Katth | zondag 22 augustus 2010 @ 11:41 |
Iemand die nog tips heeft voor terran om 5/6 pool tegen te gaan? Bijna geneigd om meteen te forfeiten als ik tegen een zerg moet spelen... | |
Aibmi | zondag 22 augustus 2010 @ 11:43 |
quote:Op tijd wallen en scouten? ![]() | |
Katth | zondag 22 augustus 2010 @ 11:50 |
quote:Altijd op maps met een brede ramp en scouten kan wel, maar mijn rax moet in principe al bezig zijn voordat ik heb heb gescout, anders ben je gewoon de lul. Ik kan er gewoon met de pet niet bij dat het leuk is dat een game met 3 min voorbij is. | |
Aibmi | zondag 22 augustus 2010 @ 11:57 |
quote:In de 1v1 pool is scrap station volgens mij de enige met brede ramp (misschien delta quadrant, die heb ik al gedownvote sinds het begin). Daar moet de zerg een behoorlijk eind lopen, en je kunt wallen met 3x depot en 1x rax. Een andere optie is die map gewoon downvoten ![]() | |
Simsfan88 | zondag 22 augustus 2010 @ 12:50 |
Laatste dag vakantie, dat wordt minder Starcraft ![]() | |
Game_Error | zondag 22 augustus 2010 @ 12:52 |
Ik heb nog 2 weken ![]() | |
zforces | zondag 22 augustus 2010 @ 13:51 |
quote:tegen zerg moet je gewoon altijd een beetje eco int begin opofferen. (tenminste dat doe ik. Zodra je op 11/11 zit. Eerst die blokkade af en zo snel mogelijk marines pompen. (helemaal als je weet dat de rush komt). En idd meteen repairen als ze komen. | |
404_ | zondag 22 augustus 2010 @ 14:03 |
Iemand nog goeie rush tactieken voor Terran? Ik ga meestal voor 8/11, dan barracks, refinery, SCV, supply depot, tech lab, reaper, Reaper speed boost, reaper, SCV, Reapers totdat ze niet meer handig zijn en ondertussen verder bouwen. | |
zforces | zondag 22 augustus 2010 @ 14:38 |
quote:Bij mappen waar de basissen zo goed als aan elkaar grenzen kun je 2 barracken in je basis bouwen en over vliegen naar de zijne ( waar ze hem niet of haast niet kunnen zien. Daar gewoon marines pompen. en aanvallen met 6 of 8 marines. (dit meot je wel vroeg doen en niet constant scvs bouwen want anders lukt het niet. En als ze je spotten ben je ook genaaid. Maar tis wel leuk als het lukt:p. Dis eigenlijk geen rush maar meer een cheese | |
GoodGawd | zondag 22 augustus 2010 @ 15:08 |
Anyone kom spelen ik heb wel zin een een 1v1 2v2 3v3 4v4 ffa. Alles eigenlijk | |
ASSpirine | zondag 22 augustus 2010 @ 15:18 |
Gisteren wel een goede dag gehad met 4v4, één protoss had een proxy pylon in megaton geplaatst bij vijand, en natuurlijk cannons. Wel zat hij niet dicht genoeg op de mineral line. Dus ik wat rines pompen en een medivac, heb zeker 3 mineral lines kapot gemaakt. De twee anderen hebben haast alle expansions ingepalmd. Wat rest, was een easy win ![]() | |
GoodGawd | zondag 22 augustus 2010 @ 15:30 |
Net verloren van mass reaper lol. 8 reapers ofzo in opening | |
borstmelk | zondag 22 augustus 2010 @ 15:32 |
kan iemand mij in te OP stoppen? Avation #687 | |
McGilles | zondag 22 augustus 2010 @ 16:51 |
quote:Als je op 11/11 pas je blokkade gaat bouwen ben je al te laat tegen een snelle rusher. Persoonlijk ga ik bij 8/11 voor barracks en bij 9/11 of 10/11 voor supply, dan heb je je eerste marine klaar als hij aankomt, beetje repairen en de rush is ten einde. | |
Frag_adder | zondag 22 augustus 2010 @ 17:18 |
Volgensmij is het "my life for aiur", aangezien het de Protoss zijn. Vet spel trouwens! | |
.aeon | zondag 22 augustus 2010 @ 17:32 |
quote: ![]() | |
BObNL | zondag 22 augustus 2010 @ 19:02 |
Jemig wat gaat het slecht 3 potjes achter elkaar verloren vooral de laatste was een kut @$#!@ actie, iemand een idee wat ik daar beter had kunnen doen? replay | |
BObNL | zondag 22 augustus 2010 @ 19:02 |
dubbel | |
YoshiBignose | zondag 22 augustus 2010 @ 19:04 |
quote: ![]() | |
TC_Artemis | zondag 22 augustus 2010 @ 19:22 |
Heeft iemand tips voor mij? http://www.sc2replayed.com/replays/61812-1v1-terran-desert-oasis ![]() ![]() Door snelle reageren ben ik wel het eea wat ik normaal doe/upgrade vergeten, maar in het begin is kwantiteit toch beter dan kwaliteit qua units. | |
Wriggles | zondag 22 augustus 2010 @ 19:27 |
quote:Je had teveel SCV´s niets laten doen (stond 1 idle bij supply depot, stonden een paar niets te doen naast pylons, op het begin), als je een paar verder liet minen terwijl je met de rest die probe bezighield, kon je waarschijnlijk je barracks up krijgen voor ie een gateway had kunnen hebben. (Het blijft overigens een kut actie van die andere gast, maarja, zoveel mensen doen dat. ![]() | |
Wriggles | zondag 22 augustus 2010 @ 19:33 |
quote:Ik ben geen terran speler, de enige tip die ik je kan geven is als je je Command Center naar zo'n eiland laat vliegen, om van te voren een paar SCV's mee te nemen (die kunnen in je command center). ![]() Die tegenstander was wel een beetje een faler overigens. ![]() | |
TC_Artemis | zondag 22 augustus 2010 @ 19:43 |
quote:Ja klopt, ik was zo druk bezig ook met mn aanval dat ik dat hele CC vergeten was ![]() | |
Wriggles | zondag 22 augustus 2010 @ 22:17 |
quote:Mja, dat probleem heb ik ook, als ik een of ander gevecht heb, meteen helemaal geen macro meer. Maar zoiets gaat steeds beter hoe meer je speelt. ![]() | |
BObNL | zondag 22 augustus 2010 @ 23:17 |
hehehe ik had net een protos die een canon rush bij mij deed smerig terug gepakt ![]() | |
404_ | maandag 23 augustus 2010 @ 00:24 |
Weet iemand trouwens of je binnenkort nog van servers kan veranderen ? | |
McGilles | maandag 23 augustus 2010 @ 01:00 |
quote:Je had wel wat geluk dat hij dikke noob was hoor, want als hij het een beetje slim speelde was het over en uit. Tevens had je veel eerder met je marines moeten aanvallen, waarom wachten tot je er 5 hebt? En iets heeeeeel belangrijks, gebruik 'attack move', want dat targetten wat je doet ga je nog gruwelijk veel mee verliezen als je dat in de toekomst gaat gebruiken. | |
Salamando | maandag 23 augustus 2010 @ 08:45 |
Iemand een goed idee hoe je zealots een beetje te micro'en zonder 250+ APM te hebben? ![]() Ze besluiten altijd met zijn allen om gezellig naar 1 unit te lopen / chargen waardoor de helft meestal niks te doen heeft omdat ze niet in melee range kunnen komen ![]() | |
Wriggles | maandag 23 augustus 2010 @ 09:08 |
quote:Attack move gebruiken. Als je met het Attack commando je units verplaatst dan zullen ze naar de plek lopen waar je geklikt hebt, terwijl ze onderweg automatisch units aanvallen als ze die tegenkomen (met een normaal Move commando negeren ze iedereen). Wat jij waarschijnlijk doet is je zealots selecteren en rechtermuis op 1 unit van de vijand klikken, dan krijg je idd het probleem dat ze allemaal achter 1 unit aangaan en er dus een boel zealots een beetje nutteloos rondjes staan te chargen. ![]() | |
Salamando | maandag 23 augustus 2010 @ 09:20 |
quote:Niet eens, ik gebruik attack move maar dan nog focussen ze altijd op 2-3 units en zijn ze gruwelijk nutteloos ![]() | |
Katth | maandag 23 augustus 2010 @ 09:23 |
quote:Dat ben ik mijzelf ook aan het aanleren om te doen, met mijn marines/marauders. Tenzij ik tegenover armor units sta, dan focus fire ik deze. | |
Katth | maandag 23 augustus 2010 @ 10:45 |
Hele weekend iets van 60 potjes 2v2 (wij zijn Z/T) gedaan en gaat nog niet echt lekker. Probleem is dat onze speelstijl nogal verschilt. Ik houd wel van ff turtelen als terran, maar hij als zerg kan dat niet echt. Een tactiek dat wel veelvuldig heeft gewerkt is eerst een reaper harras op speler A en express de reapers dood laten gaan, zodat ze denken dat het voorbij is. Dan doen we Nydus worm bij speler B en iets later medivac drop bij speler A. Iemand anders ideeën? | |
Salamando | maandag 23 augustus 2010 @ 10:48 |
quote:Als speler A al een beetje achter loopt door je reaper rush, waarom sloop je hem dan niet met de Nydus meteen ipv switchen naar teammaat B, zo geef je A alleen maar de tijd om op te bouwen? | |
Katth | maandag 23 augustus 2010 @ 10:58 |
quote:Omdat A dan zijn miineral line gaat beschermen en als we dan bij speler B beginnen met nydys, zal speler A units naar B sturen om te helpen. Tenminste dat is de gedachte erachter en werkt best goed. | |
Harlon | maandag 23 augustus 2010 @ 12:16 |
Als Z/T zou ik voor een snelle speedling/marine push gaan en daarna als Z snel door techen naar of hydra of liever muta en daarmee mapcontrol pakken en dan als terran snel sieges/thors eruit pompen. | |
Katth | maandag 23 augustus 2010 @ 12:27 |
quote:Hebben we een paar geprobeerd en de eerste paar keer lukte dat, maar waar het niet lukte konden we niet snel genoeg omschakelen en verloren we uiteindelijk. Een keer zelfs 1 vs 2. Zelf zit ik meer aan een tactiek te denken dat de zerg voor quick roaches gaat en lekker voor bij de ramps zich laat zien, gaat harrassen en dan de terran met een drop in de mineral line van 1 speler en 2/3 reapers bij de andere speler. Het blijft een beetje trial en error. | |
Echtjammer | maandag 23 augustus 2010 @ 22:35 |
![]() | |
BObNL | maandag 23 augustus 2010 @ 22:50 |
quote:hahaha net ook van een goldplayer gewonnen ben zelf dan zilver, maar hij was echt slecht. Heel zen basis vol gebouwd met die photos canons, paar min later kom ik met 8 battle cruizers op de thee ![]() ![]() | |
AgLarrr | maandag 23 augustus 2010 @ 22:50 |
quote:Micro-en ![]() | |
BObNL | maandag 23 augustus 2010 @ 23:02 |
Dit omschrijft het gevoel wat ik bij mijn laatste potje had wel een beetje ![]() | |
GoodGawd | maandag 23 augustus 2010 @ 23:08 |
god dat spel heb ik ook nog gespeeld haha | |
Katth | maandag 23 augustus 2010 @ 23:09 |
Woohoo net 7 matches op rij gewonnen in 2v2 ![]() | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:32 |
Hoi, Over het algemeen heb ik wel enig idee wat ik fout doe, maar heb net tegen een DT rush gespeeld die echt ontzettend goed werd uitgevoerd en geen idee hoe ik dit tegen moet houden. Hier de replay: http://www.kthnxbai.info:(...)plar_rushd.SC2Replay Zoals je ziet, stuur ik mijn overlord naarbinnen om te kijken wat hij heeft en zie een stel warpgates gebouwd worden. Ik zie weliswaar ook een twilight council, maar dacht dat het voor zealot legs, blink of forge upgrades was. Ik zie ook weinig leger en denk dus dat een paar banelings wel leuk gehakt van z'n lots aan de ingang kunnen maken om vervolgens zijn basis plat te leggen voordat hij teveel units uit z'n 3- of 4-gate push scoort. Boem. DT op m'n deur aan het kloppen: waar ging ik de mist in. Moet ik preventief spore crawlers bouwen? Als ik sneller tech kom ik tegen een 4-gate kanlsoos units tekort. Vertel me hoe ik zoiets beter kan doen, want dit was een heel vervelend potje om te verliezen ![]() | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:54 |
quote:Meen je dit nou serieus? Je eerste units zijn pas af na 4,5 minuut spelen, zelfs een mislukte rush zou je nog genekt hebben. Tevens gebruik je je resources verre van ideaal, je zit zelfs in early game tegen de 500 aan. Je wist dat hij een zeer zwakke verdediging had, gewoon aanvallen met +/- 16 zerglings en het was over en uit geweest met hem, want hij was een zeer beroerde speler, tegen de 1000 minerals early game unused. Tevens is het enige wat je bouwt in het begin een spawning pool en een extractor, daarna gelijk een 2e basis????? Terwijl je ook nog eens resources niet benut? Ik snap het echt niet hoor, sorry. | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 02:18 |
quote:Allereerst, bedankt voor het advies. Ik weet dat je er moeite in hebt gestopt, maar als je kritiek hebt mag je het ook gewoon normaal zeggen, zonder mij voor gek uit te maken. Vooral aangezien ik het niet echt eens ben met je strafste punten. Ja, ik laat op 1 punt mijn mineralen oplopen omdat ik dom genoeg was een overlord naarbinnen te sturen zonder alvast een vervanging te maken, dat was wel een beetje dom. Daardoor kon ik niet doorbouwen aan mijn leger. Verder lijkt mijn build een behoorlijk standaard 14-pool, 15-hatch (met de variatie dat ik de extractor voor de hatch pak om redelijk vroeg speed te kunnen upgraden). Als het had gemoeten had ik wel eerder lings eruit kunnen pompen, maar mijn overlord scout 1 positie en mijn 12de drone gaat de andere dichtbijzijnde positie bekijken. Als ik daar 2 gateways zie dan weet ik dat er lots aankomen en gooi zsm een spawning pool neer en bewaar 3 larvae. Aangezien dat niet het geval was, kon ik vrolijk blijven dronen en nadat mijn pool klaar was de eerste paar larvae gebruiken voor lings. Lijkt me vrij standaard en misschien verlies ik het van een hele snelle 2gate, maar die heb ik in geen tijden meer gezien en toen ik ze nog wel zag vond ik het niet heel lastig om ze af te stoppen tenzij ze geproxy'd zijn, in welk geval je ze nog eerder ziet (of iig eerder doorhebt dat er iets heel vreemds aan de hand is). Over je aanvalsidee, speel je zerg? Want 16 zerglings zijn tegen twee zealots en een stalker die netjes een wallin maken geen enkele partij. Die wallin is niet te breken met zerglings alleen, daar heb je roaches of banelings voor nodig, dus die kwamen eraan. Misschien had ik mijn baneling nest eerder moeten bouwen. Dat is op zich wel een interessant puntje. Ging voor de lings om een evt. vroege aanval (had immers alleen de gateway gezien) af te kunnen slaan en wachte met tech op info van mijn overlord. Die vroege twilight council had het dan waarschijnlijk weg moeten geven, maar dacht daar totaal niet aan DT. [ Bericht 2% gewijzigd door andrew.koster op 24-08-2010 13:35:53 ] | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:10 |
Heb jouw replay niet gezien, maar ben het wel eens dat er wel constructief gereageerd mag worden. Daar worden wij allemaal beter van. | |
YoshiBignose | dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:41 |
quote:Z hahaha wat een nostalgie. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:44 |
quote:Je probleem is dat je geen lair hebt hebt, zodat je het moet doen zonder overseers. Als je namelijk wel al een twilight council ziet, maar tegelijkertijd bijzonder weinig troepen dan kan je er donder op zeggen dat er iets aan de hand is. Techen moet je dus wel doen als zerg, het is ook maar 150/100 dus de kosten daarvan zijn nog wel te overzien. Je kan dan ook nog een keer met changelings echt goed gaan scouten. | |
augurkenkoning | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:04 |
hoe zit het met de leagues? ik zit nu in de bronze league en sta 15de (ja ik ben echt héél goed). Ik wil voordat ik ga promoveren echter eerst nog de andere rassen oefenen in multiplayer. Moet je echt erste staan voordat je hoger wordt geplaatst? | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:21 |
quote:Thanks ![]() | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:23 |
quote:Hoeft niet eerste te staan om te promoveren. Hangt vooral af van de "interne" score die gebruikt wordt voor de matchmaker. Als die op een gegeven moment "te hoog" wordt voor bronze dan promoveer je naar zilver. | |
augurkenkoning | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:43 |
dus dat valt niet te voorspellen? dan moet ik maar gaan overstappen naar zerg (: | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:33 |
quote:Excuses voor mijn belachelijke reactie van gisterennacht, was blijkbaar erg moe want zo reageer ik normaal niet ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:09 |
Wat is er mis met al die mensen met rare strategieen. In nota bene Diamond nog wel, eerst krijg ik een Terraan die een rax maakt buiten base daarnar bunker naast mijn rax hij maakte niet een supply depot. Daarna een Terran die het leuk vondt om rax buiten mijn base te doen met reapers. (die sloeg ik gelukkig wel af) | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:16 |
quote:Ze houden van kaas. | |
apij4125 | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:20 |
quote:Ze doen pro players na ![]() | |
Salamando | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:22 |
quote:Dan ga ik volgende keer mothership rushen ![]() | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:26 |
Hier nog een mooie match voor de geïnteresseerde ![]() | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:33 |
Net nog 2 potjes gespeeld als protoss, de eerste werd ik gecannon rushed, duurde daarna nog 45minuten tot hij mij neer had ![]() 2e potje gewonnen, weer protoss vs protoss, maar tips zijn welkom. ![]() Hier de replay: http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:36 |
quote:Vergeven en vergeten! ![]() | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:39 |
@echtjammer: vond de finale van de IEM echt een anticlimax. Alleen maar reapers (behalve het laatste potje waar Morrow wel slim tech verstopte). Maar goed, 5rax reapers is blijkbaar de nieuwste strategie van Terran die al veel te veel opties hebben tegen Zerg. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:44 |
quote:je doet het op zich wel goed, zo'n snelle hatch. Op een grote map als metalopolis, helemaal als je niet dicht bij elkaar zit kan je als toss er niet snel genoeg 5 zealots uit trekken om het af te straffen. Op kulas ravine red ik het gewoon never en moet ik dan standaard voor een 4gate + council (dus charge) gaan anders kan ik het shaken. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:49 |
quote:Hier wordt al bijzonder veel over gediscussieerd, maar iedereen is het er inmiddels wel over eens dat Terran eens flink onder handen moet worden genomen. Ik ging gisteren ook nog even met een vriend van me 2 v 2, hij speelt terran. Ons hele leger weggebeukt door een bende roaches/hydra's en muta, ik trek er snel (8 warpgates) een zooitje stalkers uit, hij bouwt niets anders dan 4 siege tanks en het was weer einde verhaal voor de zergs. Kwamen ze simpelweg niet doorheen. Terran kan gewoon fouten maken en het makkelijk corrigeren, zerg en protoss hoeven dat niet te proberen. | |
Disko.Krali | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51 |
Is er ergens nog een replay met commentaar van de finale van IEM en ESL Cup? | |
Parvus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:26 |
Ik heb StarCraft Broodwar helemaal grijs gespeeld online. Gave tijden met die online community enzo. Moet alleen zeggen dat SC 2 me ineens totaal niet meer trekt, wel raar. | |
omNOMNOMNOMNOM | dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:04 |
@Disko, op de site van het tourney zelf, google it. VODs met commentaar van day9, dus zeker intressant. | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:05 |
quote:IEM G1: IEM G2: | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:19 |
http://www.sc2replayed.co(...)s-metalopolis#rd:dna Hier een replay van een 1 v 1 tussen een Terran en mijzelf, gaarne commentaar van wat ik hier beter had kunnen doen. Ik won het nu omdat hij zo achterlijk was naar buiten te komen met zijn marauders, maar ik ben benieuwd hoe dit anders was afgelopen. | |
Game_Error | dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:44 |
God wat hou ik van een 6 rax push. | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:55 |
quote: ![]() | |
Casino.Bob | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:06 |
quote:bouw je daar reactors bij of gewoon alleen maar builden en minerals binnenhalen? en later pas reactors? tevens tvp | |
Dagonet | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:09 |
Ik zie net dit topic de AT inschieten: [TK] Starcraft 2 Wings Of Liberty (PC) | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:24 |
Voor mensen die het leuk vinden om replays te kijken en mij van tips willen voorzien: http://www.megaupload.com/?d=ABYQD0KD Dank ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:25 |
quote:heb wel ff, ga zo even kijken. | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:27 |
quote:Bestand niet beschikbaar. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:28 |
quote:bij mij net wel? | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:29 |
quote:Nu wel, misschien kan het maar 1x tegelijk gedownload worden ofzo. | |
404_ | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:42 |
Morgen weer naar school, tot ziens leuke tijd ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:46 |
Alvast: Bij 8 al een pylon? nee, wacht tot 9. Sommige mensen wachten zelfs tot 10 en knallen dan zodra de pylon klaar is gelijk een gate neer, maar ik kies zelf voor 9, dan bij 10 2 probes met chrono boost. 8 is echt te vroeg, niet nodig. Mineralen: op een gegeven moment zie ik 2 gates niets doen terwijl je 600 mineralen hebt en niet supply blocked bent. Daar beter opletten. - goed punt: Je tegenstander had al absurd weinig probes, je negeerd toen even die stalkers en probeerde er nog wat extra af te maken. Ik weet niet of dat bedoeld was of niet, maar dat heeft 'ie wel gemerkt. Cybernetics: pak deze eerder en research warp gate: je zealots moesten nu steeds een pokke eind lopen. Cannons: geef niet te veel uit aan die dingen, ze zijn duur en kunnen niet bijzonder veel. Alleen bouwen als je ze nodig hebt als detection of voor verdediging bij een expansion. 3 cannons = 3 stalkers: mobiele cannons. Dark templars: de units zijn prima, maar tegen protoss laat in het spel? je kan er donder op zeggen dat hij dan iets van detectors heeft. Verder had je het eerder kunnen afmaken, je had die voids echt niet nodig gehad, maar dat deed je wel leuk ![]() | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:50 |
quote:Heb even gekeken, zou deze paar dingen verbeteren: 1) WARP GATES! Research kost niks, en is ongelofelijk goed. 2) Meer saturaten. Je had op het einde 29 workers op 2 base. Dat mogen er best 10+ meer zijn. 3) Meer focusen op bepaalde delen van de tech. Je had zelf niet echt een stargate nodig, waarschijnlijk was 4x gate/3x gate+robo beter. 4) Ik zou over het algemeen geen DT's gaan. Erg gimmicky - en behoorlijk duur, zowel qua tijd als gas. 5) Upgrades! Je hebt wel een twilight council, maar haalt geen charge of blink. Zeker tegen air is blink eigenlijk een vereiste. Verder ben je ook vrij laat met de forge upgrade, en kiest dan voor de shields. Je kunt beter de gewone armor of de attack kiezen. Ik hoop dat je er wat mee kan ![]() | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:55 |
quote:Sluit me hier helemaal bij aan, al ben ik niet eens met 3) | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:01 |
Dank jullie voor de tips! Had die stargate gemaakt om wat makkelijker te kunnen scouten. ![]() Rest ga ik wat mee doen, dankje ![]() | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:06 |
quote:Gelukkig komen er observers uit de robo ![]() Trouwens, als je iedere pvp wil winnen totaan diamond, leer spelen met deze build. Is erg lastig te beaten! | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:16 |
quote:Zijn marauders (en siege tank!) naar buiten was inderdaad behoorlijk dom (misschien in afwachting van een exp bouwen?). Leverde je een mooie surround op en de FF op zijn ramp werkten prima. Verder had je sowieso wel een goed leger om tegen marauders + tanks te vechten met chargelots en immortals, dus over je leger compositie weinig te melden! Wel een paar dingen: je eerste stargate staat wel lang te nietsen. Je bouwt helemaal niets totdat warpgate halverwege is en begint dan pas met een sentry. Aangezien je alleen zijn eerste rax hebt gezien op dat moment, is het mogelijk dat er twee reapers (hoewel hij nog geen gas had toen je scoutte, dus niet heel waarschijnlijk), of een marine of 6 op dat moment jouw kant op komen. Die sentry had eerder gekund (en ben zelf sowieso wel een fan van een zealot eruit gooien en op je ramp neerzetten voordat je cybernetics core af is). Ik vond het ook raar dat toen je druk ging zetten je geen exp neer ging zetten. Bewust mineralen voor je leger bewaard? Als de push niet gelukt was, was zo'n exp natuurlijk ontzettend waardevol geweest: bouwen als je map control verliest is kansloos, maar op metalopolis is je natural vrij makkelijk te verdedigen. Laatste puntje is je eerste aanval: je hebt gescout en gezien dat er een berg marauders staan. Waarom stuur je dan je stalkers als eerste naar boven? Ofwel je moet met een observer kijken en dan precies buiten bereik blijven van de marauders, ofwel je moet met je zealots ook aanvallen. Zo was het een beetje kamikaze-stalkers ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:35 |
quote:Die stalker actie was een beetje stupide ja, ik had gehoopt dat ik snel een depot kon mollen of dat hij hapte en achter me aan kwam. Het 2e gebeurde gelukkig, hij scande niet eerst ff. Exp bouwen had inderdaad gemoeten, goed punt. Dat ik niets doe met m'n eerste gate is een beetje een tik van me, moet ik echt vanaf. Ik bouw overigens wel gelijk een zealot -> stalker als ik weet dat er reapers aankomen. | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:48 |
Ben ik nu echt de enigste hard core prime Zerg hier ? | |
GoodGawd | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:50 |
quote:Zerg is voor rushing losers man ![]() Terran al the way ![]() | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:02 |
quote:Zerg rusing losers ![]() Terran ![]() I've got self respect ![]() | |
apij4125 | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:11 |
quote:Doet me denken aan die match van Idra tegen drewbie Idra helemaal huilen enzo hij zo i got self respect | |
Echtjammer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:19 |
quote: ![]() | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:45 |
Net een TvT gewonnen omdat ik stimpack en shields had geresearched en hij niet ![]() | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:46 |
quote:Sinds release wat zerg geprobeerd, maar ligt me echt niet ![]() ![]() | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:57 |
Iemand nog zin om wat te spelen vanavond? ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:58 |
Zodra terran eindelijk fatsoenlijk generfed wordt is het ook wel weer uit met de pret. Zerg is momenteel prima te doen, maar Z v T is niet te harden. P v T is ook einde verhaal zodra ghosts eenmaal naar buiten komen. | |
GoodGawd | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:23 |
Terran wordt echt niet generfed. Iedereen doet nu net of je met terran op 2 knoppen drukt en wint, ik vind het allemaal maar overdreven. | |
YoshiBignose | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:23 |
quote:Ik ook hoor. Ben nu beetje met Terran en Protoss aan het kloten en het is stukken makkelijker om te winnen ![]() ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:43 |
quote:Dit is een discussie die al vaak genoeg uitgebreid gevoerd is, ik ga het niet nog een keer over doen maar vrijwel iedereen is het met elkaar eens: terran heeft een flinke nerf nodig, of protoss en zerg moeten geboost worden. Alleen de stats van de verschillende top 100 zeggen overigens al genoeg. | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:51 |
quote:SEA wordt overduidelijk gedomineerd door Terran. ![]() Ik denk echt niet dat er heel veel gaat gebeuren. Waarschijnlijk nerfje voor reapers, buffje voor zerg en protoss nagenoeg onveranderd ![]() | |
Katth | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56 |
Flinke nerf is echt overdreven. Je moet niet vergeten dat de campaign een terran campaign is. Veel nieuwe spelers zijn hierdoor terran blijven spelen in de multiplayer en het is dan ook niet meer dan logisch dat terran beter vertegenwoordigd is in de verschillende top 100's. | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:59 |
quote:Denk dat dit niet echt geldt voor de top 100's. Dat zijn toch de mensen die al vele jaren BW hebben gespeeld.. ![]() | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:00 |
quote:nieuwe spelers =/= top 100. Top 100 zijn de echte top spelers en die waren al wel wat langer aanwezig. Maar goed, blizzard heeft zelf ook al aangegeven dat ze de boel verder gaan balanceren, vooral dat Reapers momenteel te sterk zijn tegen zerg en dat EMP inderdaad onder handen zal moeten worden genomen. Terran mech zal ook worden aangepakt, waarschijnlijk. | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:02 |
Wist al na 1 dag spelen dat Zerg het moeilijkst is (lees maar terug in de topics ![]() Terran is gewoon het makkelijkste winnen van alle 3 de races, ik zeg niet dat het 2 vingers in je neus is. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:05 |
quote:http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1 Hier is een iets meer up to date lijst. 12 van de 20 uit de top 20 zijn terran. Zelfde verhaal voor North America. Ook in Korea is het inmiddels terran wat de klok slaat, 3 van de 5 in top 5, 9 van de 20 in top 20. | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:06 |
quote:Absoluut niet! FOR THE SWARM! | |
McGilles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:06 |
Zerg heeft gewoon een boost nodig, zeker tegen Terran. Hive upgrade iets goedkoper oid of de spire wat goedkoper. Roaches kleine boost in damage oid. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:11 |
quote:Ik denk dat we dat beter aan blizzard kunnen overlaten. Gevolg van goedkopere hive / spire = nog snellere muta's wat voor bijvoorbeeld protoss weer lastig te counteren is. Sterkere roaches houd in dat zerg in het begin nog nastier kan worden voor toss. Protoss vs Zerg is momenteel namelijk prima in balans, daar hoeft niet zoveel aan te gebeuren. | |
Aibmi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:14 |
quote:Die post is van vandaag. Punten zoals ze op de ladderpagina staan komen niet overeen met de matchmakingpunten. De lijst die ik zojuist linkte is wel op basis van matchmakingpunten! ![]() -edit- De eu heeft 12 terran in top 20, us 10. Is inderdaad wat meer dan zou mogen, maar ik verwacht geen totale nerf. [ Bericht 6% gewijzigd door Aibmi op 24-08-2010 22:21:50 ] | |
Khadgar | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:16 |
Ik zit een beetje me te verbazen over de AI. De ene keer op medium hakt ie me in de pan, de andere keer maak ik juist gehakt van hem! (altijd ik Terran, hij Zerg). Mijn tempo of bouwvolgorde verandert niet zo heel veel, en ik maak veel slordige foutjes. Maar ik snap dus niet dat er soms heel groot verschil zit tussen ons. Zeker als ik het begin overleef stijg ik in de grafiek naar bizarre hoogte tov hem. En nee, zo onwijs goed ben ik niet, ik bouw maar gewoon wat en ik zie wel ![]() | |
andrew.koster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:26 |
quote:Terran heeft geen enorme nerf nodig, maar in het begin was ik het ook niet eens dat ze uberhaupt een nerf nodig hebben. Het probleem is niet zozeer de terran units an sich. Het is dat ze ZOVEEL mogelijkheden hebben. Zerg kan op geen enkel moment in het spel beslissen wat te doen en moet alleen maar scouten scouten scouten en reageren, totdat ze op een gegeven moment genoeg macro hebben om de terran te overrompelen. Tel daarbij op dat scouten debiel moeilijk is tegen terran, vooral als je geen overlord speed hebt, en terran zelf volledig ontegenhoudbaar kan scouten met scanner sweep. Denk je dat hij tech gaat en heb je units om MM te counteren? Funest. Andersom? Ook funest. Ook al loop je een volle expansion voor, je kunt niet het spel bepalen, want je MOET counteren wat hij heeft, totdat je genoeg momentum hebt om hem te overrompelen. De enige optie is mutas en dat is funest als hij veel marines heeft. Vespene intensief, zodat je weinig anders kunt bouwen en als hij dan aanvalt met veel marines in zijn MMM zijn je mutas in je leger zelf volstrekt waardeloos. | |
Harlon | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:57 |
Ik verwacht ook geen totale nerf, maar wel dat terran inderdaad wordt aangepakt. Stellen dat terran momenteel keurig gebalanceerd is, is ridicuul. | |
augurkenkoning | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:03 |
Ik begin me schuldig te voelen dat ik terran speel ![]() ![]() | |
Salamando | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05 |
en MMM van een maat gecounterd met een mothership rush ![]() schrale game ![]() | |
Wriggles | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:17 |
Als protoss speler hoop ik eigenlijk op een marauder nerf. ![]() Kan er weinig tegen beginnen early game, zealots worden doodgekite met conc shells, stalkers gaan in no time dood. ![]() Late game vind ik ze niet zo heel erg, altijd leuk om een bioball groep dood te stormen en Ravens/Medivacs te 1-shotten met feedback. ![]() | |
tedkees2 | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:30 |
quote:Als je stalkers kan maken kan je ook sentries maken. Paar forcefields doen wonderen! Hoewel ik moet bekennen dat ik daar geen ster in ben ![]() Nou was m'n tegenstander ook niet zo goed hoor ![]() | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 00:06 |
quote:Charge op zealots doet wonderen tegen terran. Het wordt pas een probleem als er medivacs boven hangen. die moet je dan weer met phoenixes counteren. | |
GoodGawd | woensdag 25 augustus 2010 @ 00:16 |
Psychologisch spinseltje als je tegen Terran speelt denk je al, oei dat wordt moeilijk. Je gaat rare tactieken toepassen ipv gewoon spelen, je doet voorzichtig, speelt niet agressief en je verliest, aaaaah Terran OP. Ook zovaak in league games, aan het end win ik. "Oh yea Terran." ![]() Ik vind het maar een zwak excuus op dat lage niveau kan je beter naar je eigen spel kijken en verbetern ipv ergens anders excuses zoeken, pro spelers moeten het verschil maken met kleine subtiele dingen. Maar alles onder platinum moet niet miepen over Terran. | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 00:23 |
quote:... Diamond. En ik miep er ook over. net zoals de nodige pro spelers. Ik heb vanmiddag ook nog een aantal terrans er vanaf geveegd, maar dat was dan omdat ze cruciale fouten maakten op het verkeerde moment. Toen er eentje inderdaad serieus kwam aanvallen en gelijk wat ghosts meenam (EMP) was het direct over en sluiten. Feedback werkt niet aangezien de range van EMP veel groter is dan van feedback. maar goed, ik speel op zo'n laag niveau dat ik m'n bek moet houden over terrans. Net zoals de, oh pak 'm beet tich duzend anderen die er op de verschillende fora steen en been over klagen. | |
Wriggles | woensdag 25 augustus 2010 @ 00:24 |
quote:Sentries kunnen helpen, maar daar stel je het vaak alleen mee uit. ![]() quote:Charge helpt inderdaad, maar die heb je early game niet. ![]() | |
andrew.koster | woensdag 25 augustus 2010 @ 01:29 |
quote:Zo ga ik echt niet een spelletje in. Maar het is nu eenmaal wel zo dat ik weinig kan beginnen tegen een goed spelende terran. Als hij rare dingen doet als bunker rushen, dan lukt het wel om overeind te blijven, maar als hij een stevige wall-in heeft (zodat roaches of banelings er niet kost-effectief doorkunnen) zijn basis verder goed in het oog heeft, zodat overlord drops en nydus worms ook geen kans hebben en dan gewoon een midgame MMM-push+siege tanks doet dan ben ik er geweest. Ik weet dat infestors de oplossing zijn, maar ik ben gewoon niet effectief genoeg met mijn infestors. Oefening baart kunst. Maar dat is niet zozeer wat er mis is met terran, meer wat er mis is met mijn speelstijl tegen terran. Wat er mis is, is dat ze niet alleen effectief kunnen zijn met deze bioball, maar nog 4 of 5 andere taktieken die ook uiterst effectief -en niet all in- zijn en je wegens de fortificatie niet zomaar kunt zien wat er gebouwd wordt. Hoogstens een zergling om te kijken wat er op hem schiet en een overlord die 3 centimeter de basis binnenvliegt voordat hij kapot is. Overseers en changelings doen het iets beter, maar het is duur en lastig. | |
Disko.Krali | woensdag 25 augustus 2010 @ 02:00 |
Ik zit eindelijk in silver...op naar gold en dan heb ik mijn max wel bereikt denk ik ![]() | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 08:56 |
quote:Ben gisteren ook gepromoveerd naar silver ![]() | |
andrew.koster | woensdag 25 augustus 2010 @ 09:36 |
Gefeliciteerd allebei ![]() | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 09:39 |
Speel nu wat minder afwachtend en het werkt veel beter. Ook al mislukt het, mijn macro is goed genoeg om een eventuele tegen aanval af te slaan en het dan af te maken. | |
l3laster | woensdag 25 augustus 2010 @ 09:40 |
hehe gister roostervrije dag gehad....damn wat heb ik veel sc2 gespeeld maar ging lekker met me maatje. Maarja was wel bronzeleague omdat die 2 weken op vakantie is geweest ![]() | |
omNOMNOMNOMNOM | woensdag 25 augustus 2010 @ 09:42 |
Begin steeds meer en meer gebruik te maken van muta's, in plaats van mijn geliefde infestors. Ook tegen toss blijkt dit zeer goed te werken mits je de boel goed verborgen kan houden bij scouts. Overseer boven de directe lijn van toss naar mijn basis, queens / spore beetje die kant op zetten en de observers oppikken. Direct na een dode observer into mutaharrassen, works so far! Sta nu wel positief in diamond goodgawd ![]() ![]() | |
AgLarrr | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:02 |
quote:Ik weet niet of het in SCII nog zo expliciet op gaat als in SCI maar de grootste kracht van terran is ook de grootste valkuil. Je geeft het al aan, als een terran goed Wallt, etc is er geen doorkomen aan. Klopt, maar Terran is ook relatief inmobiel en daardoor makkelijk te containen. Door zelf als een gek mapcontrol te nemen, te expanden dwing je een Terran uit die veilige Turtle te komen. Op die momenten kun je toeslaan. | |
Smight | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:49 |
Heey, speel SCII ook sinds kort. Waar staat dat cijfer achter de namen van spelers in de OP voor? | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:52 |
quote:Dat gaat helaas niet meer op in SC2. Daar kan terran met een leger dat ongeveer half zo groot is als jouw leger je als nog volledig wegvagen en hebben ze aan 1 base voldoende. | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:53 |
quote:Dat is het "nummer" van je character. Aangezien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam heb je ook een verborgen nummer meegekregen. Daarmee voorkom je dus dat je allemaal mensen hebt die blabla1 en blabla2 heten. quote:Die kan je behoooorlijk snel hebben. over het algemeen is charge of bijna klaar of al af op moment dat hij me komt halen. Zonder charge hoef je het niet te proberen tegen terran. quote: quote:Goed bezig! Nu op naar de diamond league ![]() quote:Dat dus. Daarnaast is het vrij absurd dat je tier 2 nodig hebt om tier 1 en 1.5 te counteren en dat terran een tier 2 unit heeft (ghost) die met een schot je gehele leger half dood heeft (EMP) waar je niet tegen kan microën of een andere effectieve verdediging tegen hebt. Feedback is geen optie aangezien de range veel korter is dan EMP. | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:56 |
quote:Hehe, mijn focus ligt niet echt op de 1v1, maar meer 2v2. Vind ik leuker. | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:58 |
quote:Ik speel eigenlijk ook vooral 2 v 2. Alleen 1 v 1 als geen van m'n maatjes online is. | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:58 |
ben Terran en op zowat iedere popullaire build order moet ik op 14 of 15 supply een orbital command bouwen, maar als ik deze pas later op bouw, ongeveer op 20 dan kan ik veel sneller een legertje pompen en gaat alles een stuk makkelijker. Doe ik iets fout of zijn die build orders toch niet zo geniaal? | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:06 |
quote:Mules zouden er voor moeten zorgen dat je veel sneller de mineralen binnen krijgt. | |
Aibmi | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:06 |
quote:Orbital command betaalt zich beter en sneller terug dan scv's, mits je op tijd MULE gebruikt. | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:09 |
quote:Dat Tier gebeuren is nooit echt duidelijk in te delen. Ja, bij Zerg na de Lair en Hive upgrade, maar in principe kijk je bij Terran en Protoss naar het aantal gebouwen dat nodig is om tot die unit te komen. Dan zou je op zoiets uitkomen: Protoss: T1: Zealot / (Stalker / Sentry) T2: Immortal / Observer / Phoenix / Void Ray / Warp Prism T3: High Templar / Dark Templar / Collosus / Carrier / Mothership Terran: T1: Marine / Marauder / Reaper / (Hellion) T2: Siege Tank / Ghost / Viking / Medivac / Banshee / Raven T3: Thor / Battlecruiser Zerg: T1: Zergling / Queen / (Roach / Baneling) / Overlord T2: Hydralisk / Mutalisk / Infestor / Corruptor / Overseer T3: Ultralisk / Brood Lord Tussen haakjes eigenlijk 1.5, maar bij Terran is de vraag of je Tech Lab als extra gebouw telt. Misschien moet je gewoon tellen hoeveel gebouwen en upgrades er vooraf gingen, maar dan krijg je 5 tires ofzo ![]() Hier trouwens een interessant overzicht van de damage van alle units en de DPS: http://www.broodlings.com/dps-all.php ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 11:18:48 ] | |
GoodGawd | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:10 |
quote:Ja ik ook diamond, maar wat ik bedoel te zeggen. Als je op amateur niveau aan hardlopen doet en je doet een gestroomlijnd pak aan dan kan harry zonder gestroomlijnd pak nog dik van je winnen. Maar ben je professioneel en je rent op de olympische spelen dan maakt elk klein detail verschil. Want als Piet geen gestroomlijnd pak aan doet dan verliest ie geheid van Jan die dat wel aan heeft. Dus wat ik bedoel met alles onder platinum moet niet miepen is, je kan beter eerst de vleugels van het vliegtuig er op zetten voordat je hem gestroomlijnder probeert te maken. Want het is natuurlijk niet zo dat Terran in verhouding 2 tot 1 staat met die andere twee. Het zijn subtiele dingen. SPOILER [ Bericht 2% gewijzigd door GoodGawd op 25-08-2010 12:24:41 ] | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:11 |
quote:Mule gebruik ik ook meteen, misschien rush ik te snel voor de normale build order. | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:33 |
quote:Thor is T3, je hebt naast de factory ook nog de armory nodig. Baneling is tier 1.5. Carrier, mothership en broodlord worden als tier 3.5 gezien. | |
Smight | woensdag 25 augustus 2010 @ 12:19 |
quote:Waar kan ik dit nummer vinden? | |
Salamando | woensdag 25 augustus 2010 @ 12:20 |
quote:Met je muis over je portrait gaan | |
Smight | woensdag 25 augustus 2010 @ 12:24 |
quote:Dank u ![]() | |
andrew.koster | woensdag 25 augustus 2010 @ 12:42 |
quote:Haha, als je puur gebouwen gaat tellen dan zijn Ultralisks en Brood Lords T5 ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:19 |
Inderdaad. Als het nou een Hydralisk Den had vereist dan kon ik er mee leven want die koop je toch bijna standaard, maar die Infestor Pit is echt puur voor de Infestors. Daarom zeg ik dat die tiers lastig te bepalen zijn, maar Zerg is inderdaad in het nadeel. Als je een Ultralisk wil maken dan moet je bouwen: Spawning Pool --> Lair upgrade --> Infestation Pit --> Hive Upgrade --> Ultralisk Den. Brood Lord nog erger: Spawning Pool --> Lair upgrade --> Infestation Pit --> Spire --> Hive Upgrade --> Greater Spire Terwijl Thor bijvoorbeeld: Barracks --> Factory (+Tech Lab) --> Armory Als je dan ook nog eens naar de kosten gaat kijken word je helemaal misselijk (drones meegerekend). Pool: 250 Lair: 150 - 100 Pit: 150 - 100 Spire: 250 - 200 Hive: 200 - 150 Greater Spire: 100 - 150 Totaal 1100 minerals en 700 gas. Wat kost een Thor? Barracks: 150 Factory: 150 - 100 Tech lab: 50 - 25 Armory: 150 - 100 Totaal 500 minerals en 225 gas. En dan hoor je mensen zeuren dat Brood Lords imba zijn ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 13:27:17 ] | |
Aibmi | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:22 |
Is echt appels met peren vergelijken. Als je precies 1 thor wil maken gaat dat sneller dan 1 ultralisk ja. Wil je 10 thors in een keer maken dan heb je ook 10 factory's nodig. | |
tedkees2 | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:25 |
EMP tegen protoss is echt belachelijk. Had net een gold player tegen me met wat marauders/marines en ghosts. M'n leger was binnen 5 seconden plat. En 't was een flink leger ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:26 |
Wat jij nu doet is appels met peren vergelijken, want je doet net alsof je met Zerg oneindig Ultralisken kan pompen. 1 factory maakt een Thor ja, maar ondertussen doet je Barracks, Starport en Command Center ook wat. Bij de Zerg komt dit allemaal uit 1 gebouw, dus zo'n voordeel wil ik het niet noemen. | |
l3laster | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:32 |
quote:tja dark tempelars bouwen he en eerst zorgen met clocked banshees dat de terran z'n scans opmaakt... daarom is het ook handig om met cloacked shjt pas te gaan kutte als je ziet dat de enemy base vol met mules staat hehe | |
tedkees2 | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36 |
quote:'t probleem zit em er vooral in dat een EMP zo'n beetje van alle units de shields kapot maakt. Da's één schot, waarmee je de helft van de HP van zo'n 20-30 units sloopt. Da's echt ENORM veel. | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36 |
Leuke discussie hoor, maar als je echte balance wil dan moet je 2 races verwijderen. | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:41 |
quote:True maar je moet er wel helemaal een ghost acadamy voor aanschaffen, want voor de rest is een ghost best nutteloos. Psyonic Storm kan ook best veel damage doen en Fungal Growth ook. | |
tedkees2 | woensdag 25 augustus 2010 @ 13:55 |
quote:Ach, de balans is op dit moment best OK. En idd, storm/growth zijn ook sterk. Wat betreft storm kan je daar wel uitlopen. En ik geloof nooit dat je met één storm de shields EN energy van de hele groep units kan slopen ;-) | |
Moro | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:01 |
Vind de balans echt slecht in ZvT. PvT gaat wel ookal vind ik de moeite en tech die je nodig hebt om een bioball te breken wel wat hoog, maar daar leer je alleen maar van. Zou zoiezo ghost en HT niet vergelijken want ghost zijn gewoon veel beter in PvT. | |
andrew.koster | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:37 |
quote:EMP is wel heel sterk tegen toss, maar zoals gezegd zij Psi Storm en Fungal Growth ook sterke spells. Het is te makkelijk om te zeggen dat EMP te sterk is, omdat het in een keer 100 punten aan shields opblaast, en alle energy weghaalt. Aan de andere kant, je hebt vervolgens nog wel een leger nodig om je tegenstander af te maken. Dit in tegenstelling tot psi storm, die gewoon damage doet tot het maximum, of het nou shields of hitpoints zijn. Hetzelfde voor FG: minder damage, maar een snare, zodat banelings vrolijk naarbinnen kunnen rollen of hydras vanaf een afstandje kunnen schieten. Ook altijd leuk om void rays te FGen en dan weg te rennen met je hydras, zodat ze hun charge kwijt zijn. Dat kan net zo funest zijn als een goedgeplaatste EMP tegen toss. Dat wil niet zeggen dat EMP niet misschien wat sterk is. Sowieso vind ik dat EMP geen units moet revealen: dat het als een detector werkt vind ik wel echt belachelijk. Bouw lekker ravens als je on-the-move wilt kunnen detecten, want terran heeft het al lekker makkelijk met scan sweep. | |
Game_Error | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:41 |
Heeft iemand nog een aardige strategie voor TvT? Ik ga vaak ten onder omdat ik ofwel teveel op economie focus, of omdat mn reaperrush faalt. Ik speel hoog in gold (3). | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:50 |
ik kan ingame mijn portret en achievements niet zien. zijn er meer mensen met dit probleem? | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:50 |
quote:Was gisteren ook al zo. | |
Smight | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:00 |
quote:Verschild, de ene keer wel, de ander keer niet. | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:02 |
irritant is het, maar de achievements werken wel. heb gister onbewust een stuk of 5 binnengehaald. ![]() | |
Smight | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:03 |
Vinden jullie dit iets voor in de OP? ![]() | |
Zodie | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:04 |
quote:reaper rush is niet echt een goede strat tegen t ook. | |
McGilles | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:15 |
quote:Jammer genoeg zijn veel mensen niet pro genoeg om constant hun energie te gebruiken ![]() | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:21 |
quote:Gisteren nog een match binnen 5 min mee gewonnen ![]() | |
andrew.koster | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:24 |
quote:Ik snap niet helemaal hoe DT een counter zijn voor ghosts. Je bedoelt dat je DT kunt gebruiken om zijn ghosts te snipen? Zelfs dan is een EMP een detector... Ook, als je protoss bent heb je dus geen banshees heh? Of lees ik volledig over je punt heen? | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:50 |
quote:Ik vind 'm tof ![]() quote:Ik mis hem ook ff volledig. In principe heb je feedback om ghosts te snipen, maar om ghosts tussen een hele blob van mannetjes met medivacs erboven weg te plukken is niet te doen. Afgezien van het feit dat je niet dichtbij genoeg kan komen omdat je al lang je energie kwijt bent vanwege de EMP. | |
l3laster | woensdag 25 augustus 2010 @ 15:55 |
quote:hehe jah sorry, ik denk altijd in 2vs2. En meeste 2vs2 teams spelen Terran/Protoss ![]() maareh, zo vaak kom ik het nog niet tegen hoor spelers die een ghost in een army gebruiken... Hoogstens los maar dan vs zerg in 4vs4 of zo... en in long games ![]() | |
Moro | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:16 |
quote:Dat snipen is best te doen, zolang er geen tig units boven hangen pest is meer dat EMP range een stuk groter is dan feedback. HT zijn gewoon te langzaam en hebben te weinig range, neemt niet weg dat je er wel leuke dingen mee kan doen een storm op de mineral line en hij verdient zich terug. Zonde alleen dat feedback niet op gebouwen werkt en EMP wel. [ Bericht 12% gewijzigd door Moro op 25-08-2010 16:22:12 ] | |
ASSpirine | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:16 |
Ik ben van 4v4 silver naar platinum gesprongen... ![]() | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:34 |
quote:Da's het hele probleem. Net ook weer een terran die zo vriendelijk was om ghosts er buiten te houden en dan win ik het "redelijk makkelijk" omdat ik wel duidelijk beter was, maar als zodra ghosts mee doen is het einde verhaal. | |
Zodie | woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12 |
quote:Ja leuk, maar dat maakt het nog geen goede strat tegen t. 1 Marauder/helion of paar marines en je hebt er niks meer aan. | |
Wolfje | woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12 |
Hoera, ik ben naar een gouden divisie gepromoveerd ![]() ![]() | |
Harlon | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:36 |
quote:reapers doen bonus damage tegen light, marines zijn light. Als je evenveel reapers als marines hebt dan winnen de reapers het dik hoor ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:40 |
Ja, Reapers hebben een 16,36 DPS tegen light. Marines met stimpack 10,46 DPS. 1:1 winnen Reapers, maar een Reaper is dubbel zo duur als een Marine. | |
Simsfan88 | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:50 |
quote:Vet heur ![]() | |
Markster | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:51 |
you want a piece of me boy? | |
YoshiBignose | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:05 |
hehe, of als je op die firebat blijft klikken in singleplayer. you want a piece of MEAT boy? | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:26 |
Kolere battle.net | |
GoodGawd | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:27 |
You were dropped. | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:27 |
quote:godverdomme ![]() | |
Katth | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:28 |
Zat net in een winning streak. | |
Nuck.Chorris | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:30 |
was net keihard aan het ownen ![]() | |
PasMaNNi | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:35 |
same here, wat een ergernis soms.... ik vind dat battle.net er nét iets te vaak uit ligt. | |
Casino.Bob | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:42 |
![]() | |
tedkees2 | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:44 |
quote:Ik sluit me hierbij aan. | |
tedkees2 | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:51 |
Hij doettut weer! ![]() | |
PasMaNNi | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:58 |
Mooi zo! kunnen we weer ff ownen ![]() btw: PasMaNNi #726 | |
Harlon | donderdag 26 augustus 2010 @ 01:47 |
"we will make battle.net 2.0 so good that you won't even need LAN" *PROEST* Battle.net 0.2 is een betere benaming voor deze versie. | |
Revje1 | donderdag 26 augustus 2010 @ 08:06 |
En jahoor eindelijk na veel moeite met 1v1 gepromoveerd naar Platinum! Lekker spelletje nog steeds! | |
l3laster | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:48 |
netjes, zat al die tijd a in gold league of ben je uit silver/bronze gekomen in eerste instantie? | |
Ulreazj | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:18 |
Campaign uitgespeeld. Nu op naar achievs jagen en multiplayer proberen. | |
ASSpirine | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:50 |
Waarom kan ik niet meer kijken naar de achievements, weet niet meer wat ik nog nodig had voor insane ai custom game... | |
YoshiBignose | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:19 |
Het lijkt eindelijk gefixt. Ik kan de achievements en zelfs mn portrait weer zien. | |
l3laster | donderdag 26 augustus 2010 @ 13:30 |
quote:FFA tegen 7 insane AI was het toch? | |
Harlon | donderdag 26 augustus 2010 @ 13:40 |
quote:FFA tegen 7 insane ja. Klinkt bijzonder moeilijk maar het is echt een eitje | |
McGilles | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:00 |
Blijf toch moeite houden als Protoss zijnde tegen Terran, alleen al die marines en marauders zijn niet te doen ![]() | |
Harlon | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:36 |
quote:Charge charge charge charge! 9pylon-12gate, 13 vesp, 16 pylon, 18 core, zodra core af is direct council neerzetten en zodra die klaar is direct charge researchen tegen terran. Tegen zerg werkt dat ook goed trouwens. Oh en warpgate niet vergeten. | |
Salamando | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:37 |
Wat zijn motherships toch bazenunits ![]() | |
McGilles | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:38 |
quote:Dankje voor de tip, die had ik inderdaad niet en werd gruwelijk ingemaakt ![]() Net nog wel een leuke pot tegen zerg (als protoss), ingang mooi dicht met 3 zealots en 2 stalkers, ik zag z'n groep zerglings al rennen, ik gelijk door naar stargate x2 en 2 voids maakte zo een eind aan z'n base en 12 roaches die net aankwamen ![]() | |
l3laster | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:03 |
quote:hehe jah, als je eerste attack van zerg down hebt is het handig om idd eerst 2 voids te maken oid. Meeste zergs veeg je dan gelijk van de map. | |
andrew.koster | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:10 |
quote:Ik word af en toe nog wel verrast door void rays, maar het is bijna altijd toch wel een auto-win voor zerg. 2 queens op je main, 1 op je natural en misschien een spore crawler en je bent veilig. Het probleem met 1-base void ray is dat je absoluut niet de resources hebt om void rays EN genoeg gateway units te maken om roach/hydra tegen te houden (of mutaling, die het ook aardig doen tegen void rays). Als je alleen wilt harrassen zijn een paar phoenix een veel betere optie. Niet alleen schieten ze overlords stuk, maar ze zijn snel genoeg om weg te vliegen als er hydras aankomen en schieten zonder veel problemen mutas aan gort. | |
GoodGawd | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:11 |
Zooo net een diamond league pot van 59 min. TvT op Kulas ravine ![]() Hij had precies ene helft van map en ik de andere, werd echt een tank turret verdedig je linie gevecht haha. Het enige verschil was dat ik marines thors tanks medivacs had. En hij Vikings marine marauder tanks. Uiteindelijk sloeg ik een bres in de hele linie van turrets en tanks en liep ik achter de vijandelijke linie ![]() gg | |
ASSpirine | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:12 |
quote:Kheb em gehaald ![]() Terran tegen 6 zerg en 14 terran. Heb het in mijn basis lang kunnen volhouden, ondertussen waren er al ong 5 AI's vernietigd, Toen was mijn basis aan de beurt, snel mijn CC naar een eilandje gezet, daar als een gek barracks bouwen (had toch zat minerals). SCV's eruit pompenen supply depots. Marine volledig getecht, en pas nadat ik een supply had bereikt van 150 kwam er af en toe een klein groepje muta's langs en een paar drops. Met wat medivacs naar een andere eilandje gegaan en meer minerals pakken en toen heb ik em marine rushed ![]() Nu zou ik nog ong 75 keer tegen insane AI moeten spelen wil ik insane achievement volledig halen ![]() | |
tedkees2 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:15 |
quote:Ik heb echt al in tijden geen stargates meer gemaakt. Een robotics facility vind ik gewoon erg nuttig. Vooral tegen terran is een colossus met range erg fijn (zeker in combo met chargelots). Daarbij is het gewoon heel handig om wat observers op de map te hebben, vooral bij de ingang van zijn basis. Dan weet je in principe precies wanneer je kan expanden enzo. Net nog een game gewonnen tegen iemand die een hele aparte strategie toepaste. Ik kwam z'n basis in met m'n scout probe, zie geen productie dus ik denk gelijk 'PROXY!'. Hij zegt direct in chat dat ie erg noob is (geloof er geen hol van natuurlijk ![]() ![]() Doet me denken aan een game van orb die ik gister zag op z'n stream. Een terran speler tegen orb als zerg, die terran had echt de meest cheesy tactiek ooit. 't was min of meer proxy barracks into reaper into banshee. En nog wint orb ![]() | |
Revje1 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:37 |
quote:Brons en silver begon ik in. Daar was ik zo doorheen. Maar in Gold denk wel zeker 2 weken in gezeten. Ook de hele tijd in de top 5 ervan gezeten. En nu dan eindlijk promotie. | |
apij4125 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:39 |
Wtf gebeurd dit ook bij andere? Ik speelde net kreeg een error drukte ok En nu is die 1VS1 Enzo weg | |
tedkees2 | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:23 |
quote:Nu had ik het ook, zonder error, maar precies wat je omschreef. Na een minuutje was alles weer terug. Battle.net 0.2 ![]() | |
McGilles | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:34 |
Net 3 potjes tegen Goodgawd ![]() Ik Protoss, hij Terran. Eerste potje ging hij voor ghosts, had al observers en z'n leger was niet al te groot. Push en gg. Tweede potje beide turtle tot midgame, hij was bij mijn basis en ik bij de zijne, zag al snel dat mijn leger niet opgewassen was tegen alle thors, gg dus. Derde potje was de leukste vond ik, al snel 2e base gepakt, zag dmv observers alle troepen voor m'n base verzamelen. Vond het wel lachen want de 2e base werd niet ontdekt. Tot hij het wel zag, hij aanvallen, ik vol erin, hard tegen hard, beide legers vol kapot maar miste de resources van de 2e base om te blijven verdedigen. GG dus. ![]() | |
Simsfan88 | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:48 |
Speel zelf ook veel tegen Nifty maar ik kan het niet winnen (zelfde als jij, hij Terran ik Protoss). Ik weet het niet, volgens mij kun je het gewoon niet winnen als een Terran goed speelt... en nee, ik zeg niet dat Terran overpowered is, ik vind de balans in Starcraft II juist kei goed. ![]() | |
Siddartha | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:12 |
quote: ![]() | |
Simsfan88 | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:57 |
quote:Wat? ![]() | |
Harlon | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:26 |
quote:D'r zit nogal een tegenspraak in "volgens mij kun je niet winnen als terran goed speelt" "terran niet overpowered". Die discussie is al vaak genoeg gevoerd en de uitkomst is vrij duidelijk. | |
GoodGawd | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:36 |
Oh god, laten we het over wat anders hebben nu aub ![]() | |
Siddartha | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:36 |
quote:Je zegt dat de rassen goed gebalanceerd zijn én dat je niet kan winnen als een Terran goed speelt. Dan bedoel je óf dat terran wél een beter ras is, óf je praat onzin: Team x is niet beter dan team z, maar team x wint als het beter speelt. Lijkt me duidelijk. Bedoel er verder niks mee, alleen vraag ik me ook af of terran niet iets te goed is. Maar het is een vrij zinloze discussie die inderdaad op 'ons' level niet eens van belang is. | |
Donderkonijn | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:52 |
toch typisch dat in Azie ze nuist zeggen dat Zerg een nerf nodig heeft ipv terran ![]() Ik zou het niet weten, ik game wel gewoon zonder me druk te maken , vond het alleen wel grappig | |
.aeon | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:00 |
Het hele matchup probleem met Terran kan m.i. met een woord worden opgesomd: Reapers | |
YoshiBignose | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:33 |
Terran is niet per se te sterk, maar wel het makkelijkste te spelen en daarom al snel lastiger om van te winnen in het zelfde niveau. Zerg verreist meer micro. | |
McGilles | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:07 |
Waarom komen mensen de hele tijd aan met het argument van 'op ons niveau boeit het toch niks'. Complete bullshit. Als het op top niveau uitmaakt dan maakt het ook uit op ons niveau, want als A (over het algemeen) iets beter is dan B en C, dan is het dus makkelijker spelen op elk mogelijk niveau, of het daar net zoveel uitmaakt als op een hoger niveau is dan wel discutabel. Ten tweede zijn 'pro' spelers ook weer overrated, natuurlijk zijn ze goed, maar het is niet alsof ze ongelooflijk lastige dingen doen. Natuurlijk heb je wel wat skill nodig, maar het is niet zoals bij een FPS. Zeker de eerste paar minuten zijn exact te simuleren bij een RTS game. | |
PasMaNNi | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:04 |
quote:niet helemaal mee eens.... wellicht zijn de eerste minuten tegenwoordig met al die replays door elke spelers "na te bootsen". Echter kan een pro speler snel improviseren als iets níet lukt en toch uiteindelijk de game uit benauwde positie proberen te redden. Hoop spelers hebben die mentaliteit niet, zeker niet in 2vs2 als hun maatje down gaat... dan gaan ze gelijk janken "jah verloren". Nee, dat is het moment je skills te laten zien.... vroeger op tberian sun hadden we een hoop spelers met die mentaliteit. Tegenwoordig met quickmatch en weet ik niet allemaal is het makkelijker om weer punten terug te pakken aangezien je sneller weer een tegenstander had ![]() Overigens geld dat stukje mentaliteit het zelfde bij een FPS game. Als je ineens voor matchpoint staat zullen de mindere spelers bezwijken onder de druk. Terwijl goede spelers/teams gewoon de laatste 11 rondes achter elkaar gewoon winnen. | |
McGilles | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:09 |
quote:Ik snap je punt, maar de verschillen tussen de spelers bij een game als SC2 is niet heel erg groot. Veel mensen hebben de mogelijkheid redelijk goed te worden, ook al blijven de pro's altijd wel wat beter. Zelf veel RTS en FPS games gespeeld in het verleden, dus weet er wel het één en ander van ![]() | |
TC_Artemis | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:13 |
Dat is ook zo irritant in 4vs4.. wat is er zo moeilijk aan om door te gaan tot het eind? Het gaat toch om de gameplay en niet zozeer om alleen de win? Ik vind het zo irritant als je 1 van de 4 kwijt raakt door een rush, wat kan gebeuren. Maar met 3 man kan je nog makkelijk winnen, want je moet gewoon zsm die zerg aanvallen dan is die meestal peanuts want behalve die zerglings heeft 'ie toch niks spannends. Maar nee, 99% van de tijd quitten mensen dan gewoon :/ | |
.aeon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:58 |
http://vimeo.com/14452488 Sorry, moest even. | |
Salamando | vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:35 |
Gisteren 3v3 gespeeld met 2 maten, moest een van die vrienden opeens weg, attack moved ie zijn leger maar in een base van de tegenstander, alsnog gewonnen ![]() | |
Katth | vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:37 |
Gisteren lekker aan het cheesen geweest in 2v2 (Z+T). 6pool en proxy rax ftw ![]() | |
Harlon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:02 |
quote:Mwah, het verschil tussen de professionele spelers en de reguliere is wel bijzonder groot bij starcraft hoor, zo groot is het verschil niet met FPS. Ook daar kan iedereen goed in worden. | |
Thormodo | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:34 |
Vraagje. Weet iemand (zeker) of zo'n Battle.net Authenticator ook werkt voor je Starcraft 2 account of alleen voor je World of Warcraft account? Bovenaan staat wel dit: Battle.net Authenticator - for your World of Warcraft or Battle.net accounts. Maar ik het verhaal hebben ze het alleen maar over World of Warcraft. | |
Katth | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:36 |
Zoals jezelf al zegt: Het is een Battle.net Authenticator. Je moet inloggen in WoW en SC2 met je Battle.net account. Dus ja. | |
l3laster | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:50 |
quote:Vergeet niet dat wij quick matches spelen, en dat iedereen die quickmatches speelt. Van een redelijk niveau is of van een redelijk niveau wil zijn.... Maar daarnaast heb je nog duizende spelers die alleen maar costum games tegen PC spelen of tegen andere noobs hehe. En die zullen nooit beter worden als ze daar blijven hangen! Dta was namelijk op tiberian sun / red alert 2 ook.... de spelers die écht goed wilde worden zaten ook in aparte chat kanalen. Maar er was ook nog een hele "mod map" community die super goed waren op mod maps... maar zet ze op een normale map en ze bakken er niks van ![]() | |
Donderkonijn | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:21 |
voor de olol maar eens fast lord gegaan met Zerg tegen een toss, angezien ik meestal niet zo goed weet wat ik met zerg moet doen. Pakte goed uit, mijn leger van 8 had binnen no time zn leger van zeals en stalkers gesloopt ![]() | |
Thormodo | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:22 |
quote:Ok. Ik wist niet precies hoe het met WoW & Battle.net ging tegenwoordig, aangezien ik nooit Battle.net nodig heb gehad voor WoW. Mijn Battle.net account was door een onverlaat (keylogger of trojan) in beslag genomen namelijk. | |
Katth | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:25 |
quote:Je MOET nu Battle.net hebben voor WoW. Dat is al een tijd zo. | |
Harlon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:02 |
quote:totdat die stalkers er precies onder blinken... Maar brood lords zijn inderdaad errug leuk ![]() | |
Donderkonijn | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:13 |
quote:daarvoor had ik al een stuk of 50 cracklings klaarstaan bij dat xel'naga ding. Het idee was zijn base slopen met lords en dan zijn stalkers inde val te laten lopen maar dat hoefde niet, hij liep zo in mijn leger. Wat ik wel heel irri vind is de campaign, ben met de blaze of glory achievement bezig in in utter darkness, en kom steeds 50 kills tekort oid en egen idee wat beter kan. [ Bericht 11% gewijzigd door Donderkonijn op 27-08-2010 14:18:46 ] | |
Harlon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:51 |
quote:gewoon massa's immortals/collosi/carriers/phoenixes hebben. Ik had hem in een keer met een zeer royale overschrijding van 300-400. Ik zat 1000 boven wat je minimaal moest halen. | |
apij4125 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:06 |
En weer levend ![]() | |
Gray | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:56 |
Vandaag m'n practice games gedaan, 3 gewonnen, twee verloren. Ben dus terecht gekomen in de gold league. Kan ik bij de lijst voor FOK!-SC2 spelers? Gray #620 Voeg me toe voor een game, ik sta er altijd voor open. ![]() | |
Markster | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:00 |
spel uitgespeeld:SPOILER | |
Wriggles | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:25 |
http://us.battle.net/sc2/en/blog/692221#blog Protoss: Zealot nerf Terran: Reaper nerf Bunker nerf Siege tank nerf BC nerf Zerg: Ultralisk nerf | |
YoshiBignose | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:36 |
With this in mind, we're changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage. Mooi. Dat gare Siege Tank gelul altijd... als ik aan 1 unit een gruwelijke hekel heb is dat het wel. Maar goed, m'n roaches smelten ze alsnog wel, maar de hydra's tenminste wat minder snel ![]() ![]() Ultralisk wil ik niet zozeer een nerf noemen, nu doen ze tenminste ook splash damage tegen gebouwen. | |
Harlon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:47 |
Terran heeft gekregen wat het verdient al had marauder ook wel aangepakt mogen worden, Protoss is zuur aangezien iedere Z v P nu een 6 pool rush wordt, maar aan de andere kant was dit wel zo'n beetje de enige optie die je hebt tegen proxy eikels. Ultra is prima. | |
Wriggles | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:54 |
quote:Mja dit dacht ik ook, we zullen zien hoe het gaat zodra de patch er is. Had eigenlijk gehoopt op een marauder nerf, maar ach. ![]() | |
Markster | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:56 |
vind dat soort updates wel goed, om de balans wat beter te krijgen ![]() | |
PsychoTheRapist | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:18 |
Wat doet de passive van de Ultralisk precies ? | |
Wriggles | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:30 |
http://events.mlgpro.com/(...)craft?site_id=mlgpro Live stream van MLG toernooi (Day[9], JP, Husky en HD als casters ![]() | |
McGilles | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:45 |
Top changes, ben er erg blij mee. Had alleen ook een kleine nerf op de plaats gevonden voor marauders. (klein zeg ik, dus -10% damage oid) | |
Harlon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:52 |
quote:-10% - 2 damage? nah, eerder dat ze meer gas gaan kosten. | |
YoshiBignose | zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:00 |
quote:Immune tegen stun (Thor 250mm strike cannon) en fungal growth / mind control (Infestor) | |
GoodGawd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:37 |
Mooi die verrekte reapers gebruik ik toch amper, en terran bio ball blijft net zo sterk terwijl zealot minder wordt En TvT bioball tegen siege tanks, stim pack en tanks weggevaagd ![]() En Battlecruisers die gebruik ik echt nooit ![]() ![]() En dus in feite siege tank is tegen light slapper en tegen armored hetzelfde right. Ik vind het wel erg drastisch, das -15. Hij kan nu niet eens meer een worker 1 shotten. WTF!? Het is een SIEGE TANK! Siege tank is immobiel en met een air unit ligt dat ding zo plat. Chargelot/HT tegen Tanks zijn ze nu helemaal ernstig aangezien ze niet eens normaal door de tanks meer worden plat geschoten. In feite is een collosus ook een lopende siege tank met die range upgrade helemaal ![]() Je moet nu 5 keer schieten om een zealot neer te krijgen ook belachelijk ![]() 90 mm twin cannon Damage 15 (+10 vs armored) Targets Ground Cooldown 1.04 Range 7 120 mm shock cannon Damage 35 (+15 vs armored) Targets Ground Cooldown 3 Range 2-13 Grappig, als je je tank niet sieged. Maar gewoon normaal houdt dan doet hij dus 1.04 x 15 dmg. En bij sieged 35 dmg in dezelfde tijd. Oftewel niet meer siegen gewoon lekker tanks spammen en rjiden maar ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door GoodGawd op 28-08-2010 02:59:15 ] | |
Harlon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:19 |
quote:Bio wordt nu inderdaad gewoon aanpakken met HT's. Maar het probleem van siege tanks was dat ze in grote getale een probleem werden, ze hebben splash damage en een absurd bereik, ze konden je makkelijk vast zetten in je basis dus dat kan je nu vergeten. Protoss kan tegen terran inderdaad alleen maar chargelot + immortal + ht/dt gaan, iets anders hoeven ze niet te proberen. HT kan overigens ook leuk medivacs uit de lucht halen met feedback. | |
McGilles | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:36 |
quote:Overdrijf je nu niet een beetje? Je moet het er mee eens zijn dat Terran gewoon ergens wel een nerf nodig had. En als die tank overpowered is met de oude damage, is hij heus niet ineens waardeloos met z'n nieuwe damage, het is niet zo zwart-wit. En je hebt waarschijnlijk gelijk dat nu nog meer mensen MMM gaan, want dat was ook iets te sterk, dus dat is het volgende punt voor nerfs ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:55 |
Siege Tank DPS tegen armored was altijd al meer in normale mode (24,04) dan in siege mode (16,67). Na de patch heeft de Siege Tank dit probleem ook tegen normale units, want doet dan in normale mode 14,42 DPS en in siege mode 11,67 DPS. Maar goed, wel 6 meer range en splash damage, daar doe je het dan voor ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:59 |
Ja siege mode is dus veel minder geworden tov normaal. Helemaal als je in aanval bent, nog die 4 seconde siege tijd erbij. Alleen als je al gevestigd bent ergens is siege nog wel enigzins handig. | |
Frollo | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:02 |
Oei, het niveau ligt best hoog hier. ![]() Ik heb zojuist mijn eerste twee wins in de bronze league binnengehaald, ook tof. ![]() | |
Black-Hole | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:08 |
quote:Gisteren ook voor het eerst 2vs2 gedaan samen met een vriend, na 5 placement matches in brons terecht gekomen. Beide terran en 3 verloren en 2 gewonnen. We zijn vooral niet snel genoeg, vaak al een enkele zealot, zorgling of marine in onze basis zijn rondlopen terwijl wij onze barracks nog aan het bouwen waren ![]() | |
Baszh | zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:25 |
Promote naar platinum league 1v1 ![]() | |
McGilles | zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:42 |
quote:Netjes! Ik speel net te weinig om gepromote te worden, sta wel 10 in gold oid ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:52 |
quote:Als je die rush eenmaal leert overleven klim je snel genoeg wanneer je het besef hebt dat gefaalde rushes meestal ook een uitermate zwakke opening hebben ![]() | |
Game_Error | zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:49 |
Ik ben 1v1 gepromoveerd naar platinum ![]() | |
PabloLopez | zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:52 |
quote:ben ik ook mee bezig, wel genieten hoor die campaign met vette jukebox music! jammer dat de mensheid niet zo ontwikkeld is dat we hyperion battlecruisers kunnen bouwen! ![]() | |
borstmelk | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:17 |
iemand hier die vandaag wat Starcraft II matches wil spelen? 2v2 3v3 4v4 is allemaal goed. mijn naam en code staan in de OP,je kan me altijd toevoegen. | |
borstmelk | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:39 |
Niemand? ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:57 |
quote:Ik wil wel 1v1. | |
McGilles | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:04 |
quote:Terran FTW ![]() ![]() SPOILER | |
borstmelk | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:08 |
quote:Dan word ik afgeslacht ![]() | |
GoodGawd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:18 |
quote:Right now. Add me. | |
borstmelk | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:22 |
quote:oke,zijn bijna klaar | |
Simsfan88 | zondag 29 augustus 2010 @ 00:25 |
quote:Maar ALS je ze gebruikt, dan ook goed ![]() ![]() ![]() | |
GoodGawd | zondag 29 augustus 2010 @ 00:28 |
Haha, ja die dubbele cannon rush kon wel goed beantwoord worden met mass reaper. ![]() | |
Simsfan88 | zondag 29 augustus 2010 @ 11:21 |
Net een paar potjes Zerg zitten oefenen tegen A.I., gaat best goed, maar ik heb steeds zoveel mineralen en gas waar ik niks mee doe. Zorg er voor dat mijn Queen steeds Spawn Larva doet en ik doe veel units kan maken, maar dan nog heb ik vaak erg veel over... | |
Katth | zondag 29 augustus 2010 @ 11:44 |
quote:Mijn 2v2 partner klaagt altijd over te weinig gas met zerg. | |
McGilles | zondag 29 augustus 2010 @ 12:02 |
quote:Klopt ook wel, als je als Terran zijnde te weinig gas hebt, dan maak je mooi wat marines, heb je als Protoss te weinig gas bouw je mooi zealots, heb je als Zerg te weinig gas moet je zerglings bouwen, die je endgame eigenlijk niet meer zo graag wilt hebben aangezien je larva dan weer bezet zijn en je dus weer moet wachten tot je nieuwe krijgt. | |
GoodGawd | zondag 29 augustus 2010 @ 12:13 |
In ieder geval je Hatces en Queens hokeyen voor continue productie van larva, Expanden en Lair upgraden. Zerglings en voornamelijk Roaches en bij elke hatch gelijk 2 gas pakken. | |
McGilles | zondag 29 augustus 2010 @ 12:25 |
quote:Je queens hotkeyen heeft weinig meerwaarde, aangezien je echt er heen moet om de spell te casten. Als je dat nou kon doen door puur op de spell te klikken was ideaal geweest ja. | |
paintmeester | zondag 29 augustus 2010 @ 12:40 |
quote:Dat hoeft niet, je kunt je queens in een groep zetten. Dan selecteer je ze, druk op "v" en klik op de minimap waar je hatcheries zitten. Op die manier kun je gewoon injecten terwijl je ergens anders op de map kijkt ![]() | |
GoodGawd | zondag 29 augustus 2010 @ 12:44 |
quote:Hoe doe jij het dan? Ik doe Hatches onder 1 control group, en de queens onder apart. Dan kan ik snel hotkey dubbelklikken, V drukken en klik hatch. Duurt like 1 sec. | |
Aibmi | zondag 29 augustus 2010 @ 13:10 |
Volgens mij is de snelste methode je queens hotkeyen, en vervolgens met shift+hotkey larvae spawnen terwijl je met backspace door je hatches heen cyclet. | |
McGilles | zondag 29 augustus 2010 @ 13:11 |
quote: quote:Die eerste techniek kende ik dan niet, handig met de minimap ![]() ![]() | |
Harlon | zondag 29 augustus 2010 @ 13:20 |
Bah, wilde dit weekend een gooi doen naar de EU top 200, maar ligt er gewoon teveel werk op m'n bureau wat echt gedaan moet worden. Begin nu alleen maar meer achter te lopen, sta niet eens meer in de top 1000. | |
GoodGawd | zondag 29 augustus 2010 @ 13:36 |
quote:Het nadeel is dat als het fout gaat als je een hatch zonder Queen hebt. En backspace is een kut knop <_< Dat minipmap methode is echt te veel gepriegel voor mij en ik vind het handig om mijn queen te kunnen gebruiken om snel naar mijn main te gaan om iets te upgraden oid. Maargoed ieder zijn methode. | |
paintmeester | zondag 29 augustus 2010 @ 14:50 |
net weer 2 platinum players verslagen ![]() ![]() for the Swarm! ![]() | |
YoshiBignose | zondag 29 augustus 2010 @ 15:22 |
Hoe weet je dat ze platinum waren? | |
apij4125 | zondag 29 augustus 2010 @ 15:47 |
quote:Dat kun je zien als je op hun naam klikt en dan zie je het, | |
paintmeester | zondag 29 augustus 2010 @ 16:12 |
quote:Aan het einde van de game naar de scorescreen. Dan kun je het profiel van je tegenstander bekijken | |
YoshiBignose | zondag 29 augustus 2010 @ 16:29 |
Oke ![]() | |
Keffo | zondag 29 augustus 2010 @ 17:14 |
Ik ben ook net gestart met wat Zerg actie. Ik merk dat ik goed mn economie kan opstarten en snel kan expanden. Meteen wat info bij mn tegenstander halen...maar dan....dan blijf ik drones maken en ga ik meestal Muta/Ling...maar om een of andere reden ben ik de laatste 4 potjes echt afgemaakt met die combi. Ik ben ook wel steeds b ezig met drones pompen en expanden en wat minder met mn leger..... Iemand een idee hoe je als zerg kan scouten in midgame en kan zorgen dat je op tijd start met het producrten van units? Mijn idee is wel om echt mass macro te gaan aangezien mn micro niet echt geweldig is ![]() |