Dat ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:41 schreef Swine het volgende:
Het zijn methaangassen die vrijkomen.
De bubbels zorgen voor een verminderd soortelijk gewicht van het water (1 liter water is zwaarder dan 1 liter water + methaan) waardoor een schip niet meer 'gedragen' kan worden en zinkt
Dát is nogeens informatie, bedankt!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:32 schreef Starfish het volgende:
Als je het concept nog niet kent, wil ik je aanraden om wat te lezen over het "World Grid"
http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid01.htm
Dat geldt voor schepen, maar de verdwijning van vliegtuigen dan?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:46 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Dat ja.
Mysterie was al opgelost.
Misschien hetzelfde als zo een gasbel opstijgt in de lucht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat geldt voor schepen, maar de verdwijning van vliegtuigen dan?
Zou een gasbel zó hoog kunnen komen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien hetzelfde als zo een gasbel opstijgt in de lucht?
Dat inderdaad één van de theorieën volgens mij, onder andere.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:41 schreef Swine het volgende:
De bubbels zorgen voor een verminderd soortelijk gewicht van het water (1 liter water is zwaarder dan 1 liter water + methaan) waardoor een schip niet meer 'gedragen' kan worden en zinkt
Uhm.. Laven..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dát is nogeens informatie, bedankt!
Dus al in de middeleeuwen dachten mensen na over grid en leilijnen.
Je hebt volkomen gelijk Ticker,quote:Op zondag 22 augustus 2010 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Uhm.. Laven..
*kuche* De Earth Grid series
Een zienswijze die ik ooit ben tegengekomen:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat geldt voor schepen, maar de verdwijning van vliegtuigen dan?
Godsgloeiende bijna mijn koffie over mijn toetsenbord.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Een zienswijze die ik ooit ben tegengekomen:
In de Bermuda driehoek ligt een verzonken energiecentrale van Atlantis; Een enorm kristal in de vorm van een pyramide dat een vortex veroorzaakt waar schepen of vliegtuigen interdimensionaal in kunnen verdwijnen.
Het is ook de plaats waar palingen bijeenkomen; men veronderstelt: vanwege deze energie stralingen.
Aha, dat van dat kristal begrijp ik, maar waarom zijn palingen zo verzot op energiestralingen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
In de Bermuda driehoek ligt een verzonken energiecentrale van Atlantis; Een enorm kristal in de vorm van een pyramide dat een vortex veroorzaakt waar schepen of vliegtuigen interdimensionaal in kunnen verdwijnen.
Het is ook de plaats waar palingen bijeenkomen; men veronderstelt: vanwege deze energie stralingen.
Wees dan ook voorzichtig!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:48 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Godsgloeiende bijna mijn koffie over mijn toetsenbord.
Ik heb dat dus ook gelezen...quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:48 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Godsgloeiende bijna mijn koffie over mijn toetsenbord.
Zo worden sidderalen geborenquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha, dat van dat kristal begrijp ik, maar waarom zijn palingen zo verzot op energiestralingen?
Heb ik ook al gelezenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
Palingen reageren op licht en komen daar op af, misschien is het zo dat de desbetreffende straling ook licht uitstraalt waardoor de palingen zich daardoor aangetrokken voelen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha, dat van dat kristal begrijp ik, maar waarom zijn palingen zo verzot op energiestralingen?
Afhankelijk van de dichtheid van het gas en temperatuurverschillen met de omringende luchtlagen zou een gasbel onder gunstige omstandigheden best wel een behoorlijke hoogte kunnen bereiken..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou een gasbel zó hoog kunnen komen?
Dan zal dát wel het geval zijn geweest bij de verdwenen vliegtuigen. Weer een stukje van het mysterie ontrafeldquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:53 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Afhankelijk van de dichtheid van het gas en temperatuurverschillen met de omringende luchtlagen zou een gasbel onder gunstige omstandigheden best wel een behoorlijke hoogte kunnen bereiken..
Lucht is ook maar een gasvorm die met behulp van dichtheid en de daarmee gerelateerde temperatuur de thermieken maakt. Een zweefvlieger kan gemakkelijk duizenden meters mee omhoog liften in een relatief warme (stijgende) luchtbel. Dit hele principe maakt zweefvliegen nou net mogelijk..
foto?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Oh, Dragon Triangle, ook spannend! Bedanktquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:18 schreef Frutsel het volgende:
Goed topic...
Ik meende trouwens dat ze in Louisiana of Georgia, enkele jaren geleden, delen van vliegtuigwrakken gevonden te hebben waarvan ze dachten dat het Flight 19 was, maar dat ze niet mochten speuren ivm beschermd natuurgebiedMaar kan het mis hebben
![]()
Bij Japan ligt trouwens een soortgelijk stuk zee.
De Dragon Triangle... al tientallen jaren vergaan daar ook schepen enzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Devil's_Sea
edit:quote:Neither the Devil's Sea nor the Bermuda Triangle is located on the agonic line, where the magnetic north equals the geographic north. The magnetic declination in this area is about 6°
quote:Op donderdag 4 november 2010 00:36 schreef gojim het volgende:
Nog iemand de mysteries van verdwenen vliegtuigen kunnen oplossen?
Het is dan ook niet voor niets een mysteriequote:Op vrijdag 5 november 2010 00:32 schreef gojim het volgende:
Niemand? Ook niet een vliegradar of dergelijke?
Ik kan me zo voorstellen dat een storm die schepen laat zinken, weinig moeite heeft met een vliegtuigquote:Op vrijdag 5 november 2010 00:44 schreef Nystiq het volgende:
Het stormt daar heel erg, daarom vergaan boten en vliegtuigen.
ligt dat niet aan het soort vlucht dat gemaakt wordt.. als die vlucht hooggenoeg zit dan zal hij er toch overheen vliegen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:57 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat een storm die schepen laat zinken, weinig moeite heeft met een vliegtuig![]()
Een beetje tropische storm komt tot wel 18 Km hoog, daar komt geen burger vliegtuig overheenquote:Op vrijdag 5 november 2010 01:06 schreef mschol het volgende:
ligt dat niet aan het soort vlucht dat gemaakt wordt.. als die vlucht hooggenoeg zit dan zal hij er toch overheen vliegen?
Ik ken me een docu herinneren waarbij ze lieten zien dat het waarschijnlijk komt omdat die bubbels worden opgezogen door de motoren en er een soort onvolledige ontbranding ontstaat, motoren uitvallen en een vliegtuig zoals wellicht verwacht last krijgt van zwaartekracht.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:57 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat een storm die schepen laat zinken, weinig moeite heeft met een vliegtuig![]()
Ook heb ik wel eens docu gezien waarin de 'bubbels' inderdaad ook als mogelijke dader voor de vliegtuigen werd aangewezen. Weet alleen niet meer hoe dat nou zat. Uit onderzoek via o.a. verzekeringsmaatschappijen blijkt overigens niet dat er meer 'ongelukken' gebeuren in de Bermuda Driehoek dan waar dan ook in de wereld.
En wat het resultaat is, kan je zien aan die air france vlucht die nooit in Parijs is aangekomen. De heersende opvatting is dat deze (mede) door een storm neergestort..quote:Op vrijdag 5 november 2010 01:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een beetje tropische storm komt tot wel 18 Km hoog, daar komt geen burger vliegtuig overheen
Is dat hetzelfde waarin ook een bos lag waar mensen in verdwenen en plots 5 jaar later uit kwamen zonder dat ze wisten waar ze waren geweest?quote:
Ja, je zou eventueel de OP kunnen lezenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde waarin ook een bos lag waar mensen in verdwenen en plots 5 jaar later uit kwamen zonder dat ze wisten waar ze waren geweest?
Of zit ik nu verkeerd?
Ik zie het al, sorryquote:Op woensdag 13 april 2011 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, je zou eventueel de OP kunnen lezen
Na een besmuikt lachje niet te kunnen onderdrukken, zie ik net waar je verwarring vandaan komt: "[Hoia-baciu de] Bermuda Driehoek van Transsylvanië." tja... als je er niet bekend mee bent zou je kunnen gaan denken dat 'de Bermuda driehoek' in Transsylvanie ligt, en met een bos te maken heeft.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef summer2bird het volgende:
Ah, hiermee was ik ff in de war mee. Hoia-baciu bos en andere enge bossen, mystieke plekken.
ja en vliegtuigen dan ? en mensen kunnen toch zwemmen of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:41 schreef Swine het volgende:
Midden op zee kun je best lang zwemmen tot je wat tegenkomt...quote:Op zondag 17 april 2011 16:23 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
ja en vliegtuigen dan ? en mensen kunnen toch zwemmen of zie ik dat verkeerd?
Ik denk niet dat je het zolang volhoud.quote:Op zondag 17 april 2011 17:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Midden op zee kun je best lang zwemmen tot je wat tegenkomt...
Als het soortelijk gewicht van water zodanig veranderd dat een schip zinkt, dan ga je zelf ook wel koppie onder hoorquote:Op zondag 17 april 2011 16:23 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
ja en vliegtuigen dan ? en mensen kunnen toch zwemmen of zie ik dat verkeerd?
Vét! Als we dat ding kunnen vinden hebben we én Atlantis gevonden én bewezen dat het bestaan heeft én van de artefacten, zoals die centrale, kunnen we natuurlijk een hoop leren..quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dan moeten al die scheepswrakken en vliegtuigen onderhand wel zo opeen gestapeld zijn in dat 3hoekig gebied dat ze boven de zee uitsteken, toch?quote:Op zondag 21 november 2010 13:49 schreef Bastard het volgende:
Bubbels met gas inderdaad, gas die opstijgt en de lucht te ijl maakt voor vliegtuigen om in te vliegen. En boten die ook hun drijfvermogen kwijt raken door de gassen.
Dat was de uitkomst of de plausibele verklaring die ze er aan konden geven..
quote:Op zondag 17 april 2011 21:59 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dan moeten al die scheepswrakken en vliegtuigen onderhand wel zo opeen gestapeld zijn in dat 3hoekig gebied dat ze boven de zee uitsteken, toch?
Ik zie ze niet.
quote:... een denkbeeldige driehoek tussen Miami, de Bermuda-eilanden en Puerto Rico in het westelijk deel van de Atlantische Oceaan.
"e:De grootte van de driehoek variëert van 1.250.000 vierkante kilometer tot drie keer die grootte, naargelang de verbeelding van de auteur. (Sommigen voegen de Azores, Golf van Mexico en West-Indië toe aan de driehoek.)
Ik lees alleen maar 'mogelijk' en 'waarschijnlijk' en andere suggesties.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |