Platform is PC (486, DOS). Het was echt een oude game met een Indiana Jones-achtige vallen. Rode stenen en zwarte achtergrond is wat ik mij herinner. Ouder dan Manian Mansion gok ik zo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
heb je iets meer info over het platform waarop je de game gespeeld hebt of details klaasdj?
Thanks..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:06 schreef BdR het volgende:
@klaasdj: was het misschien Pharaohs Tomb?
http://www.mobygames.com/game/dos/pharaohs-tomb/screenshots
RTS, Turn based strategy, 2d of topview? Dos/windows?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:32 schreef qwerty1234567890 het volgende:
ik heb er ook nog een
het is een oud pc spel waar je op een map speelt met allerlei beesten als bijen, mieren en spinnen
je begint met een kolonie en moet dan de hele map veroveren
als je een andere kolonie veroverde kwamen daar blokjes uit als de meeste blokjes had opgepakt kreeg je die colonie ander bleef hij van de tegenstander
Battle Bugs?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:04 schreef qwerty1234567890 het volgende:
niet turnbased, topview, windows ik denk rond 1998
Ja... Thanks man! Toch nog goede beschrijvingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:26 schreef BdR het volgende:
@Fruitsalade: was het Heartlight?
http://www.mobygames.com/game/dos/heartlight/screenshots
http://www.mobygames.com/game/windows/empire-of-the-ants toevallig?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef qwerty1234567890 het volgende:
nee geen battlebugs
het spel was nieuwer dan battlebugs
?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:03 schreef Snaavel het volgende:
Ik had vroeger een spel voor de psx gehuurd, dat was over een dominosteen ofzo..
meer weet ik er eigenlijk niet meer van..
Zoals ik het begrijp dus een beetje als Battletoads, Streets of Rage en Double Dragon? Een sidescrollende beat'm up voor meerdere personen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
Het gaat hier om een oude DOS game, in een soort van Viking achtige setting dacht ik.
Je kon hier t/m 4 spelers tegelijk op één toetsenbord meespelen (hulde). Je liep over het scherm, er kwam een groep tegenstanders op je af en dan moest je die in de pan hakken. Waren de tegenstanders op, dan liep je wat verder naar rechts en kwam de volgende batch. Elk karakter had verder één of andere move waardoor een een god naar beneden kwam zetten die een superpower op je enemies knalde.
Iemand enig idee?
edit: toch net gevonden, het was Golden Axe...
Jep, maar net dus gevondenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef RTB het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp dus een beetje als Battletoads, Streets of Rage en Double Dragon? Een sidescrollende beat'm up voor meerdere personen?
Bij 4 spelers tegelijk op één keyboard dacht ik meteen aan Gauntlet II, Golden Axe en Altered Beast zijn beide voor max. 2 spelers tegelijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
Je kon hier t/m 4 spelers tegelijk op één toetsenbord meespelen (hulde)
..
edit: toch net gevonden, het was een combo van Golden Axe & Altered Beast...
Oh, ik dacht toch echt dat we met z'n vieren tegelijk aan het spelen warenquote:Op woensdag 1 september 2010 09:33 schreef BdR het volgende:
[..]
Bij 4 spelers tegelijk op één keyboard dacht ik meteen aan Gauntlet II, Golden Axe en Altered Beast zijn beide voor max. 2 spelers tegelijk.
btw deze game had op de pc ook spraak uit de pc-speaker, was best cool, destijds dan
*kraak* "Welcome, green valkyrie" *ruis*
Ja dankjewelquote:Op zondag 29 augustus 2010 01:24 schreef RTB het volgende:
[..]
?
Weet je anders nog wat je moest doen ofzo?
Probeer anders evenquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:48 schreef Bill_E het volgende:
ik zoek een flash game. Simpel spelletje waar je een hindernis baan hebt, en een budget .
Met dat buget kun je onderdelen kopen om een soort van wagentje in elkaar te bouwen.
De bouwstenen bestaan uit wielen motoren cilinders planken assen enz enz enz. De obstakels worden steeds moeilijker per level.. Grafisch niets bijzonders maar erg vermakelijk. 2D spel, via zijaanzicht.
Ik krijg hem maar niet gevonden.
Klinkt als Luciferen --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinees_poepenquote:Op zondag 12 september 2010 10:46 schreef Cornelis83 het volgende:
Ik zoek een spel dat geen computer spel is, maar een kaartspel
Is idd een leuk spelletje , speel hem zelf ook vaak.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:48 schreef Bill_E het volgende:
ik zoek een flash game. Simpel spelletje waar je een hindernis baan hebt, en een budget .
Met dat buget kun je onderdelen kopen om een soort van wagentje in elkaar te bouwen.
De bouwstenen bestaan uit wielen motoren cilinders planken assen enz enz enz. De obstakels worden steeds moeilijker per level.. Grafisch niets bijzonders maar erg vermakelijk. 2D spel, via zijaanzicht.
Ik krijg hem maar niet gevonden.
Tja volgens mij was het een first person shooter ergens uit de periode 1995 daaromtrent. Ik dacht in eerste instantie Descent maar daar kan ik geen geluidsfragmenten meer van vinden. In die tijd speelde ik ook belachelijk veel PC spelletjes door elkaar.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:11 schreef RTB het volgende:
En je weet helemaal niks meer over het spel zelf? Wat voor type spel het was, wat voor console/handheld etc?
Forsaken?quote:Op donderdag 16 september 2010 16:54 schreef Deetch het volgende:
[..]
Tja volgens mij was het een first person shooter ergens uit de periode 1995 daaromtrent. Ik dacht in eerste instantie Descent maar daar kan ik geen geluidsfragmenten meer van vinden. In die tijd speelde ik ook belachelijk veel PC spelletjes door elkaar.
Het zou ook nog doom kunnen zijn maar dan een mappack ofzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Annihilationquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:58 schreef Hippie15 het volgende:
Eej, ik zoek een game die heel erg op Age Of Empires lijkt.
In het spel zijn alleen robots i.p.v mensen.
Je begint het spel met een 1 hoofdrobot die dus een een vliegtuigbasis kan maken een basis voor tanken enz. en nog andere gevechts robots.
Door bomen enz. te kappen kun je dus energie krijgen waardoor je weer die dingen weer kunt maken.
Er zijn maximaal 3 vijanden waarmee je kunt vechten, op het gegeven moment komen ze ook naar je toe om te vechten.
Het principe lijkt dus eigenlijk heel erg op Age Of Empires, alleen dus door robots gespeeld.
Ik speelde hem vroeger op de PC.
Ja die zocht ik, Total Annihilation, bedankt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:57 schreef RTB het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Annihilation
quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik speel liever iets leuks; dan met allemaal cijfers enz bleh.
Die WK cartoony actige game uit 98 ofzo was altijd wel vet. Dat je ook gesprekken als bondscoach moest houden en wat je dan zei kwam in de krant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |