quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:42 schreef Isaac90 het volgende:
Hoi, ik was in januari gestopt met m'n studie. Toen heb ik m'n stufie + reizen met ov chip kaart netjes online stop gezet. Maar nu moest ik die chip kaart opnieuw activeren, vanwege m'n nieuwe studie. Voordat ik m'n kaart ging activeren, ging ik ff checken of er nog wat op stond. Stond er dat reisproduct nog op geldig van sept 2009 tot 2012. Toen d8 ik zo van, laat ik maar toch activeren, na de activatie weer gecheckt. Stond er nog op, geldig van sept 2009 tot 2012. Dus ik hoef niet te betalen voor m'n treinkaartje tijdens de introdagen eind aug? M'n stufie gaat pas 1 sept in.
Btw ik woon in rotterdam
laatste reactiesquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Martijnnn91 het volgende:
In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?
Prutsers zijn het, 3 weken..
Als je een papieren kaartje koopt niet, lijkt me. Als je incheckt dan ga je reizen op saldo op je ov-kaart.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje
Ik heb een voordeelurenabbonement op m'n ov-chipkaart die ik van NS heb gekregen. Nu kan ik gewoon een kaartje kopen en dan is het goed, vertelde een medewerker me.
Maar moet ik dan in-en uitchecken, of hoeft dat niet als je een kaartje koopt?
Bij mij hebben ze het zelfs over vier weken. Dat wordt dus enkele honderden euro's aan treinkosten. Heb het vorige week aangevraagd. Passage over drie maanden van tevoren aanvragen to be safe heb ik gemist helaas. Logge organisatie.quote:In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?
He kutquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Tochjo het volgende:
Voor meer informatie over het ophalen van je studentenreisproduct kun je op deze pagina terecht. Als je het bericht krijgt dat er geen product voor je klaarstaat, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.).
Je studentenreisproduct is te gebruiken vanaf de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, dus 1 september als je vanaf september recht hebt op studiefinanciering. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
Klopt!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet het niet 100% zeker. Met een OV-chipkaart kan je dus niet betaald parkeren afrekeningen, want dat doe je met een chipknip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een enkeltje is volgens 9292ov.nl ¤ 1,27, kost de kaart dan ¤ 2,54 (retour) of moet ik nog meer betalen voor de kaart?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 00:48:10 ]
Ze heeft helemaal nog geen chipkaart, maar de "RET 2 uur reizen" kaart kost maar ¤ 3,50. En daarmee kan ze ook met de metro. Of zie ik wat over het hoofd?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:46 schreef Tochjo het volgende:
Als je vriendin al wel een OV-chipkaart heeft, maar alleen nog geen gebruik kan maken van het reisrecht, dan kun je er al wel mee reizen door saldo op de kaart te laden. Heeft ze nog geen OV-chipkaart, dan kun je inderdaad gebruikmaken van een wegwerp OV-chipkaart. Op deze pagina zie je de mogelijkheden, inclusief prijzen. De kaart "RET 2 metroreizen" kost ¤ 4,90 en lijkt me hier de beste keuze.
ik kan pas in oktober mijn product ophalen..moet ik een maand lang zelf mijn ov betalenquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:45 schreef MarkTP het volgende:
kan ik voor die tijd, dus nu, al met 40% korting reizen? Dat ik dus een papieren kaartje koop met korting en dan mijn ov-chipkaart laat zien? Mag dat?
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
dit is dus klinkklare onzinquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:11 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
[..]
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
Je kan eromheen lopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:35 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?
edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:11 schreef dubidub het volgende:
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer
) de computer het niet deed.
Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS bij zo'n balie. D'r stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS... stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommerenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren.
Vandaag een inschatting gemaakt van wat 4 weken OV-rezien me ge gaat kosten... Zo'n 200 euro, plus kosten voor aanschaf nieuwe OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:30 schreef dubidub het volgende:
[..]
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.
M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen. In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.
Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
Ja, de conducteurs zien alleen het abonnement wat er op staat, en niet of je studeert of niet. Je kunt er dus nog gewoon mee reizen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:20 schreef ModernTalking het volgende:
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.
Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
Volgens mij mag je pas gratis reizen vanaf het moment dat je stufie ingaat. Voor 2 weken een abonnement nemen lijkt me niet zo voordelig. Misschien een kortingskaart, maar dat hangt af van de afstand die je iedere dag reist.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:02 schreef Rem-koe het volgende:
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.
Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?
En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedachtquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:36 schreef _Loki het volgende:
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet?
Een reden dat mijn Jaarkaart nog steeds in mijn portemonnee zit..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:10 schreef dubidub het volgende:
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg
vooruitgang hè...
Bedoel je dat ik eerst m'n weekend-ov moet krijgen? Want die heb ik al een jaar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht
quote:Je kunt deze wijziging alleen morgen laten ingaan.
Godmiljaar.quote:Je kunt niet wisselen op deze ingangsdatum.
Die kan je ophalen bij zo'n automaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Rem-koe het volgende:
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.
Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:29 schreef -jos- het volgende:
Vraag:
Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:38 schreef elcasso het volgende:
Vraagje.
Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
Sorry maar kan die post niet vinden, alleen dat je de eerste 2 jaar na je studie nog niks hoeft terug te betalen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
Nee, ik heb geen stufi gekregen in augustus. Mijn MBO stopte op 6 juliquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
Alleen als je op 1 juli nog geen 18 bent, krijg je pas studiefinanciering vanaf oktober. Dit omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Studenten die voor 1 juli al 18 waren, hebben vanaf september recht op studiefinanciering.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Ja daarom vroeg ik het ookquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed.
Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Edit: laat maar.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Tochjo het volgende:-knip-
Ik had 'm binnen 2 weken na de aanvraag. Maar ik ken ook iemand die hem ook nog niet binnen heeft en die heeft hem 3 weken geledn aangevraagd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Als je twijfelt, dan kan je het zelf gaan vragen aan de conducteur.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
Er heeft ooit overal een briefje gehangen boven die palen dat studenten niet in hoeven te checken, vandaar. Ik check nooit in, nooit problemen gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
De status staat trouwens op actief. Alleen heb ik blijkbaar vijf producten op de kaart staanquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:19 schreef Verlichtend het volgende:
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit....
Die geblokkeerde zijn dacht ik gewoon mijn oude reisproducten. Ik snap het niet meer...quote:Studenten OV-chipkaart week Active -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend
Als je de 'bestelling' er nog niet op hebt staan denk ik van niet. Het wordt dan namelijk gezien als een normale persoonlijke ov-chipkaart. Maar ik weet het niet zeker....pin me er niet op vastquote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
vol tarief.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Kan iiemand bevestigen dat dit geen problemen opleverd?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ophalen, en daarna staat het klaar en kan het gebruikt worden. Foutmelding: bellen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:15 schreef supermacho91 het volgende:
Moet je elke week opnieuw je bestelling ophalen?
En zou de ov chipkaart nu al moeten werken? Want ik had er geld opstaan voor de zekerheid, maar vandaag kreeg ik een melding, Kaart Ongeldig terwijl ik al 6 keer met de tram heb gereisd.
Dus ik zou in principe maar 1x voor altijd mijn bestelling moeten ophalen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ophalen, en daarna staat het klaar en kan het gebruikt worden. Foutmelding: bellen.
Altijd is een groot woord. Maar in principe wel.quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:57 schreef supermacho91 het volgende:
[..]
Dus ik zou in principe maar 1x voor altijd mijn bestelling moeten ophalen?
quote:Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef Deezertje het volgende:
Maar zodra ik in de bus in Utrecht ging, daarna de trein naar Nijmegen en daarna de bus door Nijmegen was, gaf ie een rode melding 'kaart ongeldig'.
De melding over een ongeldige kaart en het wel betalen bij Connexxion komen door een productiefout. Zie deze pagina voor meer informatie.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
ik betaal nog gewoon het volle pond in de bus van Connexxion, maar in de metro van GVB reis ik wel gratis?
Klopt, als je gratis wilt reizen. Jij kunt dus tot oktober gewoon geld op je chip zetten waardoor je geen papieren kaartje hoeft te kopen: Doe je dit dan moet je dus wel in en uit checken.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef Granaatappel het volgende:
Mijn OV chipkaart gaat in oktober pas in, maar ik zie nu sommige studenten in en uitchecken op het station als ze met de trein zijn, ik meen in een brochure gelezen te hebben dat bij treinreizen je nog niet in en uit hoeft te checken, klopt dit?
Mijn kaart is geldig tot 2014, hij deed het vorig jaar dan ook wel gewoon bij Connexxion en alles. Het is dus geen fout qua pas, maar wel qua reisproducten denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Tochjo het volgende:
[..]
[..]
De melding over een ongeldige kaart en het wel betalen bij Connexxion komen door een productiefout. Zie deze pagina voor meer informatie.
Je kunt er gewoon een met saldo uit een automaat trekken?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef shinydiscoball het volgende:
Wanneer kun je zo'n tijdelijke aanvragen? Want ik begin maandag en ga best veel geld kwijtzijn
Euuh maar betaal ik dan niet nog steeds? Ik snap er echt geen hol van, van dit alles niet, ook met je bestelling ophalen enzo.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef znarch het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon een met saldo uit een automaat trekken?
Met dat punt waarbij de wijziging automatisch wordt verwerkt, betekent dat dat ik vrijdagavond om 19:05 bijvoorbeeld mijn weekend-OV zou kunnen opladen? Of duurt dat nog langer?quote:Bedankt voor het doorgeven van je wijziging.
Als je inlogt kun je je wijziging raadplegen door in het linkermenu op 'Mijn
wijzigingen' te klikken. Tot vrijdagavond 19.00 uur kun je nog veranderingen
aanbrengen of de wijziging intrekken. Daarna wordt je wijziging automatisch
verwerkt.
Je krijgt van je gewijzigde gegevens nog een bericht toegestuurd
Heb je dat pasje al aangevraagd? Heb je hem al? Probeer ff je bestelling op te halenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Ik heb een vraag...
Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
Zolang er niets klaar staat - ja, helaasquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Lullola het volgende:
Ik heb het pasje al een maand volgens mij maar als ik de bestelling probeer op te halen staat er dat er niks klaarstaat. Dit heb ik gisteren nog geprobeerd.
Nee, dat geld kun je niet terugvragen. Je hebt pas recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober, dus ook kun je dan pas gebruikmaken van je studentenreisrecht. Voor nog geen 360 euro heb je overigens een tweede klas maandnetabonnement waarmee je per trein door heel Nederland kunt reizen. Dat is allicht voordeliger dan iedere dag een retourtje kopen. (Een maandtrajectabonnement voor dat traject zou hetzelfde kosten.)quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
Zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/ophalen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef Twyfel het volgende:
hey ik heb net die kaart gekregen, maar wat moet er nou nog opgezet worden dan, dat snap ik niet, ik moet dat aanvragen ofzo?.
Heb 'm vandaag binnenquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Je hoeft helemaal niet in te checken in de trein, omdat de conducteur toch wel kan zien dat je gratis kan reizen met z'n reader. In de bus moet het wel.quote:Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef rub3n het volgende:
Poos niet gestudeerd, morgen moet ik dus weer aan de bak. En ik heb zo'n OV-Chipkaart.
Ik moet morgen met de trein van Kampen-> Zwolle en visa versa.
Moet ik dan in Kampen inchecken en in Zwolle uitchecken?
Ik heb een studentenreisproductbelachelijkding erop.
Heb je als begindatum van je studie 6 september o.i.d., in elk geval een datum na 1 september, ingevuld? Dan gaat je reisproduct inderdaad pas 1 oktober in, het wordt gerekend vanaf de eerste van de maand.quote:Op zondag 5 september 2010 03:11 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik snap ECHT niet dat mensen die nu pas hun OV ontvangen een ingangsdatum van 1 september hebben terwijl ik dat ding weken geleden ontving en pas vanaf 1 oktober gratis mag reizen.
Na mij te hebben rot gezocht in het beschermde gedeelte van de DUO-website naar mijn reisproduct uiteindelijk maar gebeld.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:44 schreef mamaisboos. het volgende:
Na een halfjaar niets te hebben gedaan (qua studeren) heb ik in maart mijn OV-chip om gezet van Studenten OV-chipkaart naar een normale OV-chipkaart...
Nu heb ik mijn afschrijving (op ontvangst van mijn machteging na, die zweeft daar nu ergens in de postkamer) al helemaal rond bij mijn instelling, studielink en DUO en vraag ik mij af of ik weer kan reizen op mijn (automatisch?) omgezette OV-chipkaart..
Ja, dat gaat problemen opleveren, je krijgt geen boetes, je ov-reisproduct verdwijnt gewoon van je kaart. Dat heb ik nu. Ik heb niks. Kan niet reizen. Ik heb de einddatum van mn studie gewijzigd maar daarna moet ik nog de einddatum van mn studiefinanciering wijzigen. En wijziging einddatum heb ik zondag gedaan met digid maar is nog steeds niet doorgevoerd. En daarna moet ik dus een nieuw reisproduct ophalen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:27 schreef Cadderly het volgende:
Hey allemaal,
Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.
Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
Maar nog steeds een week-OV actief.quote:DE BESTELLING 'Studenten weekendabonnement'OPLADEN IS NIET UITGEVOERD.
HET REISPRODUCT IS IN GEBRUIK
Oh je zit dus in dezelfde situatie als ik. Ik durf te wedden dat je over weet ik hoeveel tijd nog een boete gaat krijgen en zie dat dan maar weer eens te regelenquote:Op donderdag 9 september 2010 17:33 schreef sasko het volgende:
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..
Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...
Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."
Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef The6thgate het volgende:
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of nietHeb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben
Ja heb ik ook gedaan, want na al die faalverhalen, dacht ik ook maar even checken. Gisteren voor het eerst gecontroleerd in de trein, maar hoefde hem alleen te tonen, het werd niet echt door een apparaat heen gehaald.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:07 schreef sasko het volgende:
[..]
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
Heb je wel saldo in de plus op je pas? Dan schijnt te moeten.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:33 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?
Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo
Nee, ze gingen er van uit dat ik stopte met mijn studie (had die brief niet gezien, dus reageerde ook niet)quote:
als je saldo 1.24 is en je reist met de metro voor 1.42 krijg je een saldo van -0.18quote:Op donderdag 16 september 2010 21:25 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 02:24 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik heb vanwege een foutje bij het inschrijven () ook pas recht vanaf 1 oktober. Vandaag mijn product opgehaald (werkt idd alleen bij zo'n kleine automaat.)
Maar ik vroeg me af: wat heb je er nou aan om het product nu al op te halen, ik neem aan dat je niet nu al gratis kunt reizen?
dat weet ik niet, ik heb er een week geleden een maandabonnement op gezet.. dus ik reis waarschijnlijk op het maandabonnement.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:21 schreef patje_ het volgende:
[...]
Kun jij hem alleen ophalen of kun je er ook direct mee reizen of is dat pas geldig vanaf 1 oktober? en kan je dan gewoon gratis reizen of moet je er nog geld op storten?
Maar je moet dus nog wel zelf geld erop zetten, toch?quote:Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.
Wat zijn de stappen die je precies doorlopen hebt? mijn ov-chipkaart is kapot, heb al zo formulier ingevuld op www.studentenov-chipkaart.nl maar nog niks verder over gehoord.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb mijn nieuwe OV-chipkaart ontvangen, 2 weken na aanvraag. Met een blitz nieuwe achtergrond met een grazende koe.
Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.quote:Op maandag 20 september 2010 17:10 schreef Hinder het volgende:
Hoi,
ik heb een tijdje terug een Studenten OV-chipkaart gekregen, en die gaat net als mijn studiefinanciering 1 oktober in. Ik kon mijn reisproducten (gratis Week-OV) dus vanaf 15 september ophalen. Toen ik dat op diezelfde dag probeerde, kreeg ik de melding dat er geen producten voor me klaar zouden staan. Er scheen een storing geweest te zijn (wist iemand me te vertellen), dus heb ik het afgelopen zaterdag nog eens geprobeerd, en toen zijn de producten er wél succesvol op gezet. Althans, dat dacht ik.
Toen ik vanmiddag mijn anonieme OV-chipkaart opgeladen had, was ik wel nieuwsgierig wat mijn Studenten OV-chipkaart aan zou geven bij de NS-automaat. Je kunt dan via de automaat je producten bekijken en je kunt om je transactie-overzicht vragen. Ik koos voor het eerste, en tot mijn verbazing stond er het volgende (of iets dat erop lijkt, maar het principe is hetzelfde): 'Student Week Gratis Reizen' en 'Student Week Korting'. Als ik dus de NS-automaat moet geloven, reis ik doordeweeks gratis, maar heb ik daar ook korting op?!
Weet iemand hier misschien meer van? Of heeft iemand hetzelfde? Het lijkt me toch wel dat de automaat juiste informatie laat zien.
Alvast bedankt.
Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' in plaats van 'Student Week Korting' moeten staan?quote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.
Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:19 schreef Hinder het volgende:
[..]
Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' moeten staan?
Hmm, toch blijf ik het raar vinden. Dan zal ik het tegen die tijd wel merkenquote:Op maandag 20 september 2010 18:20 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.
Reisde je op saldo? Dan kan het dat je saldo te laag was.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:22 schreef Deezertje het volgende:
Hmm vandaag dagje Amsterdam gehad met Studenten-OV chipkaart.
Bus in en uitchecken ging goed. Eenmaal in Amsterdam ook nog ff in de Tram in en uit gechekt, ging prima.
Alleen op de terugreis bij de bus gaf ie ineens aan: kaart ongeldig (fout 6)
Lag dit gewoon aan het kastje van de bus (ondanks dat ie ie niet buiten werking was)
of
heb ik een probleem als ik morgen wederom de bus in stap...
Want de kaart deed het vanmorgen en vanmiddag wel, maar vanavond dus niet..... beetje raar!
Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
Klein vraagje.
Zojuist mijn ov-chipkaart geregistreerd op internet (), omdat ik laatst niet goed ben uitgecheckt zonder dat ik het merkte en er geld van af is geschreven en dat nu terugwil. Maar nu alles gedaan is en ik wil kijken welke transacties ik heb gemaakt, kan dat niet. Kan dat pas morgen, of worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.quote:Op maandag 27 september 2010 14:32 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.
Hiervoor moet je een formulier invullen met tijd, plaats nummer van bus, de betreffende halte. en dit is allemaal niet terug te vinden..
Dat zou ik niet precies weten, sorry.quote:Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Susi het volgende:
[..]
Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.
Het was namelijk zo dat ik in de chauffeur vroeg of ie naar een bepaalde halte ging; zei hij ja, dus ik checkte in, maar daarna zei hij 'oh nee, da's een andere bus'. Dus toen kon ik in een andere bus opnieuw inchecken.
Dank !
Ik ging er van uit dat ik, zodra ik mijn kaart had geregistreerd, mijn hele geschiedenis zou kunnen terugvinden.
Nee, precies. Maar ik zou zo'n profiel nooit hebben aangemaakt als ik niet m'n geld terug zou willen. Ik hoef verder niet te weten waar ik heb gereisd, en dat hoeft al helemaal niet op internet.quote:Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat zou ik niet precies weten, sorry.
Het kan ook zo zijn dat het even duurt voordat de geschiedenis is "ingeladen" oid.
Dat hoop ik voor je, maar anders begint de geschiedenis opslag nu ben ik bang.
Kaart er gewoon nog een keer indoen helpt niet? Bij mij hielp dat wel namelijk, gewoon nog een keer proberenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef Emma123321 het volgende:
Mijn gratis OV begint pas 1 oktober (nog geen 18), dus ik ging vandaag proberen mijn reisproduct op te halen. Ik had de kaart dus in dat ding gestopt, krijg ik "kaart ongeldig"![]()
![]()
terwijl ik er wel gewoon geld op kon zetten en hem op die manier kon gebruiken..
[...]
Nee, dit kwartaal (tot 1 oktober) hebben jouw ouders nog kinderbijslag voor jou gehad, je ouders hebben dus al geld gekregen voor jouw onderhoud, en jij krijgt dit dus niet. Vanaf 1 oktober krijgen je ouders geen geld meer om jou te onderhouden, dus krijg je zelf een bijdrage.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:28 schreef Quir het volgende:
Hallo, ik heb deze maand gewoon school gehad maar mijn studiefinanciering (en daarmee de ov studentenkaart) gingen pas in op 1 oktober (jarig op 1 september) waardoor ik deze maand heb moeten betalen voor het OV. Ik dacht zelf dat het pech was, maar afzonderlijk hebben al verschillende mensen gezegd dat ik er misschien een vergoeding voor zou kunnen krijgen. Is dit waar of is 't gewoon toch pech?
Dat is het geval.quote:Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:42 schreef Eenskijken het volgende:
Is het nou zo dat als je een week ov studenten chip hebt (zoals de meeste) je met korting (40%) kan reizen met trein in het weekend? Of moet je gewoon volle mep betalen?
Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.quote:En in de bus en tram enzo, moet je dan een speciale OV chip halen met saldo, alleen om in het weekend rond te reizen zeg maar?
OV medewerker?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:00 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat is het geval.
[..]
Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.
[..]
Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.
Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn studenten-ovchipkaart is kapot, dus ik netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd, en volgens ov-chipkaart.nl krijg ik dan binnen een week een vervangende kaart. Belde ik vandaag toevallig de klantenservice, blijkt dat helemaal niet meer zo te zijn! "Nee, eigenlijk klopt bijna niets wat op de website staat meer..."
Ik heb net een mailtje gekregen dat mijn aanvraag goedgekeurd is, en dat ik binnen 3 weken een kaart krijg, dus ik kan hem wel iets sneller dan over 3 weken verwachte?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef Duskje het volgende:
[..]
Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed.Op de site kan je nu trouwens ook heel makkelijk een declaratieformulier invullen om je geld terug te krijgen!
Groot gelijk. wat een rampentrein die die &^*^%#*$% kaart.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef Emma123321 het volgende:![]()
Ze zouden me mailen over mijn ongeldige OV chipkaart (zie boven), hebben ze nog steeds niet gedaan, terwijl morgen (eindelijk) mijn gratis OV zou moeten beginnen.
Ik heb dus net weer klantenservice gebeld, kreeg dezelfde mevrouw maar die leek helemaal vergeten te zijn dat ik haar al een keer had gesproken, hele verhaal weer moeten vertellen... Nu moet ik tot de tijd dat ik iets hoor maar gewoon zelf betalen en dit declareren. Alleen volgens die klantenservicemiep kan ik niet declareren als ik gewoon geld op mijn OV-chipkaart zet - ik moet per se losse kaartjes kopen.
Maarrr hoe lang gaat dit nou nog duren?? Tegen de tijd dat ze uberhaupt reageren op mijn probleem zijn we weer een week verder, dus voordat ik een werkende kaart heb zijn we zeker een maand verder (wss meer) ,en voordat ik mijn geld terug heb is het alweer december.![]()
Sorry hoor, ik moest ff zeuren...
Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Sosha het volgende:
Als je vorig jaar bent gestopt met studeren en in september weer begonnen bent, hoe zit dat dan met de ov-chipkaart? M'n vriend heeft namelijk nog steeds geen nieuwe ov-chipkaart ontvangen en op de kaart die hij nog had staat ook niks nieuws. Bij de IB-groep telefoonlijn kunnen ze hem niet echt helpen
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:29 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.
Theorie en praktijk lopen helaas nogal uiteen. Een ander advies dan de klantenservice maar weer eens te bellen, heb ik helaas niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:50 schreef Sosha het volgende:
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...
Ja, alleen bij zo'n klein geel automaatje, niet bij kaartautomaten. De optie Ophalen bestelling op kaartautomaten is voor het activeren van Reizen op saldo bij NS.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:11 schreef Sosha het volgende:
Vraagje hè... Het ophalen van je studentenreisproduct, kan dat echt alleen op zo'n geel ding? Aangezien gewone kaartautomaten ook een 'ophalen bestelling'-functie hebben?
Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:24 schreef Diabox het volgende:
En ik betaal me blauw aan het OV omdat ze eeuwen de tijd nodig hebben om een kaartje te activeren die ik al in m'n bezit heb.
Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:49 schreef -jos- het volgende:
Stel ik volg een 3 jaars Bachelor waar ik 4 jaar over doe.
Na 4 jaar vraag ik of ze de studieschuld willen kwijtschelden.
Dan moet ik stufi van het 4e jaar terugbetalen, maar is dat met of zonder de OV kosten??
Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:13 schreef Sosha het volgende:
[..]
Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden?Ik snap niks van je bericht, maar 't zal wel aan mij liggen.
Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...
Ik zeg toch dat ik het niet op tijd haal, ik doe 4 jaar over een studie van 3 jaar. De vraag is dus of de stufi en OV kosten van het 4e jaar ook kwijtgescholden worden of dat deze als studieschuld blijven staan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:54 schreef Sosha het volgende:
[..]
Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:24 schreef t0sti het volgende:
volgens mij moet je het pas terugbetalen als je voortijdig stopt met je studie, óf je doet langer dan 10 jaar over je studie, dus volgens mij zit je wel safe.
Als je je studie binnen 10 jaar afrond krijg je je prestatiebeurs terug ja. De prestatiebeurs is voor een bachelor 3 jaar. Nergens op de DUO site staat dat de jaren daarna ook worden kwijtgescholden hoor... Maar er staat ook nergens dat de jaren daarna niet worden kwijtgescholden....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:44 schreef Sosha het volgende:
Precies, dat zei ik ook al, een jaar langer over je studie doen is geen probleem, tenzij je in die periode leent. Als je binnen 10 jaar je studie haalt zonder te lenen heb je geen schuld.
En nog steeds wachtende.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.
En nog steeds wachtende. Kreeg wel vandaag eindelijk na 4 weken 'n brief dat m'n oude kaart was geblokkeerd. Weer moeten bellen, en het was vreemd dat ik nog niks had gehoord. Reisproduct hoorde binnen 5 dagen er al op te staan. Heb godverdomme al 3x moeten bellen, nu 4x dus. Hopen dat er nu iets gebeurt.quote:
quote:Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)Op zaterdag 23 oktober 2010 01:38 schreef Slickk het volgende:
Goed, even een vraagje van een situatie die ik afgelopen vrijdagochtend heb meegemaakt.
Ik ben donderdagavond naar Amsterdam gereisd met de trein, heb studenten ov-chipkaart dus had een reductiekaartje gekocht. Prima, niks aan de hand.
Vrijdagmorgen rond 6 uur trein weer terug uit Amsterdam, weer een kaartje gekocht met korting. Conducteur knipt mijn kaartje rond 8:30 en zegt dat ik geen geldig vervoersbewijs heb. Hij zegt dat ik geen recht had op korting voor 9:00 's ochtends op vrijdag.
Kan iemand dit bevestigen? Ik had hier nog nooit van gehoord, ik dacht weekend ov = doordeweek 40% korting en andersom. Gelukkig geen boete gekregen of iets, waarschijnlijk vanwege mijn echte verbaasde reactie.
quote:Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)
quote:helaas niet, het is idd alleen voordeeluren.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:17 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.
quote:Met een weekendkaart mag je op maandag wel voor 0900 met kortingOp zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef lemonlime het volgende:
Ok, voor de duidelijkheid:
Geldigheid Weekkaart
* Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
* Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Geldigheid Weekendkaart
* Vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 de volgende dag (vrijdag 12.00 uur).
link
Mensen met een weekendkaart mogen dus niet door de weeks voor 9 uur met korting. Ik wist het niet eens, maar ik heb ook altijd een weekkaart gehad.
quote:Juist wel. Ik denk dat je bedoelt dat ze tussen 4.00 en 9.00 op maandag niet gratis mogen reizen?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef lemonlime het volgende:
Ok, voor de duidelijkheid:
Geldigheid Weekkaart
* Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
* Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Geldigheid Weekendkaart
* Vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 de volgende dag (vrijdag 12.00 uur).
link
Mensen met een weekendkaart mogen dus niet door de weeks voor 9 uur met korting. Ik wist het niet eens, maar ik heb ook altijd een weekkaart gehad.
quote:En nog steeds wachtende.Op dinsdag 19 oktober 2010 14:46 schreef Diabox het volgende:
[..]
En nog steeds wachtende. Kreeg wel vandaag eindelijk na 4 weken 'n brief dat m'n oude kaart was geblokkeerd. Weer moeten bellen, en het was vreemd dat ik nog niks had gehoord. Reisproduct hoorde binnen 5 dagen er al op te staan. Heb godverdomme al 3x moeten bellen, nu 4x dus. Hopen dat er nu iets gebeurt.
quote:je moet hem zelf activeren bij zo'n ov apparaatOp maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
En nog steeds wachtende.
Ziet er naar uit dat ik gewoon de rest van het jaar m'n OV kan dokken, want er gebeurt gewoon niks.
quote:Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten, en dat doen die neukers niet. Er gebeurt gewoon niks.Op maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef jeweettochh het volgende:
[..]
je moet hem zelf activeren bij zo'n ov apparaat
quote:Dit is dus een grote trollpost. Voor alle duidelijkheid, hij is wél retarded.Op maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten, en dat doen die neukers niet. Er gebeurt gewoon niks.
Ik kan dus niks ophalen voor de duidelijkheid. Ben niet retarded.
quote:het is je waarschijnlijk al tig keer gezegd maar je hebt je product niet bij een normale kaartjesautomaat proberen op te halen he?Op maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten, en dat doen die neukers niet. Er gebeurt gewoon niks.
Ik kan dus niks ophalen voor de duidelijkheid. Ben niet retarded.
quote:Nee. Ben geen retard.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:17 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
het is je waarschijnlijk al tig keer gezegd maar je hebt je product niet bij een normale kaartjesautomaat proberen op te halen he?
quote:
quote:lekker hoogbegaafd ben je danOp maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten,
quote:Ga je nooit met de metro/bus/tram dan, je kan sowieso checken bij een kaartautomaat of je reisproduct in orde is volgens mij. Ik ben trouwens ook voor meer dan een maand al niet gecontroleerd, ze hebben op personeel bezuinigd ofzo.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:37 schreef Granaatappel het volgende:
Weet eigenlijk niet eens of mn OV het uberhaupt doet, hoor van sommige mensen dat ze een nieuwe kaart binnenkrijgen en dat de conducteur hem dan niet kan lezen...
Ben sinds 1 oktober 0 keer gecontroleerd
quote:Dialect.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:35 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
[..]
lekker hoogbegaafd ben je dan
quote:Nee ga alleen maar met de treinOp dinsdag 26 oktober 2010 13:43 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Ga je nooit met de metro/bus/tram dan, je kan sowieso checken bij een kaartautomaat of je reisproduct in orde is volgens mij. Ik ben trouwens ook voor meer dan een maand al niet gecontroleerd, ze hebben op personeel bezuinigd ofzo.
quote:Dan niet...Op dinsdag 26 oktober 2010 22:47 schreef Sosha het volgende:
[..]
'Hun' als eerste naamval gebruiken dialect noemen
quote:Ik ben er al een aantal keer op aangesproken dat ik per se met de OV-chipkaart moest reizen. Terwijl dat ding in omgeving Utrecht helemaal nog niet is doorgevoerd.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:40 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja, sterker nog, ik kan het je gewoon aanbevelen om met een roze strippenkaart te reizen. Hier in Breda is een ritje met de bus langer dan ongeveer 1 km duurder met de OV Chipkaart dan met de strippenkaart. In de praktijk zal een ritje nagenoeg altijd langer zijn dan 1 km, dus ben je stukken goedkoper uit. En natuurlijk mag dat gewoon, zolang de OV chipkaart niet het enige geldige vervoersbewijs is. Je moet de chipkaart wel laten zien aan de chauffeur tijdens het afstempelen, maar niet inchecken natuurlijk.
quote:Nee hoor, dat is onzin. alleen in Amsterdam en Rotterdam moet het, maar op andere plekken heb je nog gewoon de keuze.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:07 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik ben er al een aantal keer op aangesproken dat ik per se met de OV-chipkaart moest reizen. Terwijl dat ding in omgeving Utrecht helemaal nog niet is doorgevoerd.
Met de OVchipkaart betaal ik overigens voor elke keer hetzelfde stukje, elke keer een andere prijs
quote:Lijkt mij ook. Het was een gedoogbeleid ofzo.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is onzin. alleen in Amsterdam en Rotterdam moet het, maar op andere plekken heb je nog gewoon de keuze.
Vandaag voor de vijfde (of is het alweer zesde?) keer gebeld om m'n OV-chipkaart te activeren. Spannend.........quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
En nog steeds wachtende.
Ziet er naar uit dat ik gewoon de rest van het jaar m'n OV kan dokken, want er gebeurt gewoon niks.
Wees blij, jij hebt tenminste 'n abonnementquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:19 schreef Zuidd het volgende:
Bij wie is zijn/haar studenten week abonnement ook "verlopen"?
Ik kreeg mijn chip rond augustus, heb toen mijn week abonnement opgehaalt en kon vanaf 1 september zonder probleem reizen.
Telkens als ik in check stond er iets met SW()() 31-10-2010. Ik dacht dat het niets belangrijks was.
Maar sinds gister gaat er geld af van mijn saldo. Er staat nu gewoon "Goede reis"
Moet ik NS gaan bellen of heeft iemand dit probleem al opgelost?
omdat die apparaten vaak stuk zijn check jij dus nooit inquote:Op woensdag 3 november 2010 12:25 schreef ElextricSix het volgende:
Ik ben vandaag beboet in de bus van Almere...
[ afbeelding ]
Zie ''verklaring verdachte''....
Ik ben altijd te lui met in-en uitchecken omdat vaak die apparaten stuk gaan. Vandaag kwamen de controleurs in hun opvallende gele pakjes (de halte er voor stapte allemaal kids uit die zwart reden, dat zeiden ze nog).
Balen.. Maar goed, ¤39 daar lig ik niet wakker van.
Check. Gedaan. 29 juli jl. mijn OV studentenreisproduct opgezegd. In oktober ging ik met de OV chip, ik had er geld op gezet, checkte in bij die paal van de NS, en wat staat er? "Stwkvrij" Oftewel, mijn abbo stond er nog gewoon op. Fucking OKTOBER he. Noujagoed, ik klaag nietquote:Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.
Nja, zo vaak ga ik niet met de treinquote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Sosha het volgende:
Zodra je stwkvrij eraf is gehaald heb je die 20 euro toch gewoon alsnog nodig?
Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:54 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nja, zo vaak ga ik niet met de trein
Hallo, ik wist toch niet dat dat stomme abonnement erop stond? Ik was in de veronderstelling dat ze het er na 3 maanden wel af hadden gehaald, daarom laadde ik 'm op, zodat ik (dacht ik) 'm als gewone OV chip kon gebruiken...quote:Op donderdag 4 november 2010 10:34 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?
Nou ja, ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:43 schreef Sosha het volgende:
Ja maar... je zet er zelf 20 euro op omdat je dat denkt nodig te hebben, en bij nader inzien vind je het eigenlijk te veel. Dat is mijn punt. Of heb je dat erop gezet omdat je alleen in de drie afgelopen maanden nog veel moest reizen?
Ik snap 't.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:52 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.
quote:Kaart echt defect. Wat te doen?
Heb je een Studenten OV-chipkaart met een witte achterkant en een magneetstrip?
Dan moet je twee dingen doen:
1. Download het formulier ‘Beëindigen persoonlijke OV-chipkaart’ op www.ov-chipkaart.nl. Met dit formulier stuur je jouw defecte OV-chipkaart retour, zodat deze kan worden vernietigd en eventueel nog erop aanwezig saldo aan je wordt gerestitueerd. Je huidige studentenreisproduct wordt opnieuw voor je klaargezet zodat je dit bij een ophaalpunt op je vervangende kaart kan laden.
2. Bestel via onderstaande link een aanvraagformulier en stuur dit zo snel mogelijk op.
Let op! Vink bij het aanvragen het hokje ‘vervangende kaart’ aan.
Stuur het formulier zo snel mogelijk volledig ingevuld retour. Na ontvangst van de beide formulieren heb je binnen drie weken je vervangende kaart in huis. In de tussentijd zijn je reiskosten voor eigen rekening.
Klik hier voor het bestellen van een aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart.
Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:30 schreef mylifeisgrey het volgende:
hoi.
experts hier aanwezig van de duo&ov studenten chipkaart?
ik heb nog steeds geen pasfoto opgestuurd voor me ov chipkaart, en ook niets geactiveerd ofzo want die heb ik dus nog steeds niet ontvangen.
hoeft van mij ook niet echt...
ik heb tot in februari nog paar keer met me ov-kaart van vorig jaar kunnen reizen, en had geen zin om pasfoto te laten maken voor een nieuwe. en wil niet met ov.
weet de duo nu dat ik geen gebruik maak van me ov-reisproduct?
of zit ik schulden te maken voor iets wat ik niet gebruik totdat ik het schriftelijk opzeg?
(schulden omdat ov-reis-product geen gift is als ik studie faal, en arbeidsongeschiktheidsverklaring van de uwv is alleen voor prestatiebeurs kwijtschelden.)
dank bij voorbaat
ja het zal wel/quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.
Dus hup hup, aan de studie! Het kan nog.
Of, het is maar een idee hè, je maakt toch je studie af.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja het zal wel/
maar ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik.
ik heb tientallen brieven elke keer ontvangen dat ik pasfoto's moest opsturen
ook tientallen brieven gehad dat ik nog steeds niet me ovchip had ontvangen en geactiveerd
en ik heb ook brieven gehad dat me reisproduct klaarstond om te activeren.
en op de site van duo staat dat het reisproduct iets van 800euro per jaar ongeveer kost.
ik vraag me af of ik iets moet doen om te laten weten dat ik dat ding niet meer wil....
denk dat ik ook wel kan overleven zonder dat ding namelijk
behalve alws het weer zo hard gaat vriezen dat me auto doodraakt omdat carbarateurverwarming kapot is, en dat werk kost om te fixen
Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik
Ah klopt, hij gebruikt het niet. Maar als hij dat wel deed moest hij een bepaald bedrag terugbetalen.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:54 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |