abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 20:28:54 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85487231
Vorige topic
>:O [b]Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart![/b] >:O
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN

Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

:? Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

:? Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

:? Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!

Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:

:? Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

:? Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

:? Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
[quote]Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.[/quote]

:? Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/

en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

Updates

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch

______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
[quote]Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.[/quote]

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
[quote]De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.[/quote]

LET OP:
[quote]Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen. :r

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica :') ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen. 8)7
[/quote]

SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
[quote]Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.[/quote]

Daarnaast
[quote] Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
[/quote]

============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 20:29:13 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85487245
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:42 schreef Isaac90 het volgende:
Hoi, ik was in januari gestopt met m'n studie. Toen heb ik m'n stufie + reizen met ov chip kaart netjes online stop gezet. Maar nu moest ik die chip kaart opnieuw activeren, vanwege m'n nieuwe studie. Voordat ik m'n kaart ging activeren, ging ik ff checken of er nog wat op stond. Stond er dat reisproduct nog op geldig van sept 2009 tot 2012. Toen d8 ik zo van, laat ik maar toch activeren, na de activatie weer gecheckt. Stond er nog op, geldig van sept 2009 tot 2012. Dus ik hoef niet te betalen voor m'n treinkaartje tijdens de introdagen eind aug? M'n stufie gaat pas 1 sept in.

Btw ik woon in rotterdam
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Martijnnn91 het volgende:
In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?

Prutsers zijn het, 3 weken..
laatste reacties
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 20:29:35 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85487257
Martijnnnn: probeer vaker eventjes te checken. Zodra hij zegt: twee producten staan klaar, dan moet het goed gaan.
pi_85504777
Mag ik hier ook even klagen over die stomme kaart? :p

Ik reis voornamelijk in de bus met m'n ov-chipkaart, gaat normaal doordeweeks altijd goed. Maar in de vakantie vertikt ie het soms om de 40% te verrekenen. De ene keer reis ik dus wel met een gereduceert tarief, en de andere keer niet. Zijn geen gigantische bedragen maar toch haha
pi_85506984
Vraagje

Ik heb een voordeelurenabbonement op m'n ov-chipkaart die ik van NS heb gekregen. Nu kan ik gewoon een kaartje kopen en dan is het goed, vertelde een medewerker me.

Maar moet ik dan in-en uitchecken, of hoeft dat niet als je een kaartje koopt?
pi_85507541
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje

Ik heb een voordeelurenabbonement op m'n ov-chipkaart die ik van NS heb gekregen. Nu kan ik gewoon een kaartje kopen en dan is het goed, vertelde een medewerker me.

Maar moet ik dan in-en uitchecken, of hoeft dat niet als je een kaartje koopt?
Als je een papieren kaartje koopt niet, lijkt me. Als je incheckt dan ga je reizen op saldo op je ov-kaart.

Ik heb afgelopen week ook met mijn studentenov-chipkaart en dan een papieren treinkaartje van 40% korting gekocht. Lijkt me dat een ov-chipkaart met voordeelurenabonnement hetzelfde is?
pi_85518474
quote:
In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?
Bij mij hebben ze het zelfs over vier weken. Dat wordt dus enkele honderden euro's aan treinkosten. Heb het vorige week aangevraagd. Passage over drie maanden van tevoren aanvragen to be safe heb ik gemist helaas. Logge organisatie.
pi_85520288
Had hem 2 weken geleden aangevraagd, nog geen bevestigingsmailtje gehad hoor...
Hoop hem volgende week binnen te krijgen want school start 30 augustus!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:32:15 #9
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_85541550
Oke ik heb 2 vraagjes.
1. Hoe kan ik me studentenproduct ophalen? Ik was naar zo'n automaat gegaan in de albert heijn en heb echt alle opties geprobeerd maar er was niks met studentenproduct ophalen? :?

2. Ik kan et ophalen vanaf de 15e vd maand voordat stufi ingaat, dat is sinds 15 aug dus. Kan ik et ook al gebruiken dan of moet ik daarmee wachten tot 1 sept?

Danku
pi_85541822
Voor meer informatie over het ophalen van je studentenreisproduct kun je op deze pagina terecht. Als je het bericht krijgt dat er geen product voor je klaarstaat, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.).

Je studentenreisproduct is te gebruiken vanaf de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, dus 1 september als je vanaf september recht hebt op studiefinanciering. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:51:30 #11
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_85542054
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Tochjo het volgende:
Voor meer informatie over het ophalen van je studentenreisproduct kun je op deze pagina terecht. Als je het bericht krijgt dat er geen product voor je klaarstaat, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.).

Je studentenreisproduct is te gebruiken vanaf de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, dus 1 september als je vanaf september recht hebt op studiefinanciering. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
He kut :@ Kon em wel gebruiken volgende week, gaat me nu 50 euro kosten :(

Maar voor dat ophalen moet ik dan zeker kijken bij bestellingen afhalen? Daar stond nu namelijk nog niks. Ik zal et nog een paar dagen geven en anders toch maar bellen, bedankt ^O^
pi_85542606
Ophalen bestelling, ja :)
pi_85542796
Hmm.. net mailtje gehad dat mijn aanvraag goedgekeurd is en wordt verwerkt.
En dat 2 weken na inzenden van het formulier.. lekker snel dus! :(
Staat een levertijd bij van 3 weken, maar mag hopen dat ik hem voor 1 september heb, want dan begint mijn school... :(
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:23:56 #14
302853 themole
graaft totaal door.
pi_85544071
Ik heb gisteren mijn weekabbo opgehaald toen gaf het apparaat een printfout. (waarschijnlijk geen papier) vervolgens ben ik naar een ns automaat gewandeld en heb gekeken en er stonden twee overige producten op. Is mijn ov-kaart juist geactiveerd? BVD :)
Niet altijd serieus
pi_85550057
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet het niet 100% zeker. Met een OV-chipkaart kan je dus niet betaald parkeren afrekeningen, want dat doe je met een chipknip?
pi_85550303
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet het niet 100% zeker. Met een OV-chipkaart kan je dus niet betaald parkeren afrekeningen, want dat doe je met een chipknip?
Klopt!
pi_85559326
Even een klein vraagje,

Ik ga samen met mijn vriendin as Dinsdag naar Rotterdam, ik kan zonder problemen de metro in met de OV chipkaart, maar zij dus niet omdat ze nog geen recht heeft op de ov chipkaart.

We zijn ongeveer 10 min onderweg, en nog een keer 10 minuten terug.

Nu begrijp ik dat ze een wegwerpchipkaart kan kopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een enkeltje is volgens 9292ov.nl ¤ 1,27, kost de kaart dan ¤ 2,54 (retour) of moet ik nog meer betalen voor de kaart?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 00:48:10 ]
pi_85565448
Als je vriendin al wel een OV-chipkaart heeft, maar alleen nog geen gebruik kan maken van het reisrecht, dan kun je er al wel mee reizen door saldo op de kaart te laden. Heeft ze nog geen OV-chipkaart, dan kun je inderdaad gebruikmaken van een wegwerp OV-chipkaart. Op deze pagina zie je de mogelijkheden, inclusief prijzen. De kaart "RET 2 metroreizen" kost ¤ 4,90 en lijkt me hier de beste keuze.
pi_85565872
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:46 schreef Tochjo het volgende:
Als je vriendin al wel een OV-chipkaart heeft, maar alleen nog geen gebruik kan maken van het reisrecht, dan kun je er al wel mee reizen door saldo op de kaart te laden. Heeft ze nog geen OV-chipkaart, dan kun je inderdaad gebruikmaken van een wegwerp OV-chipkaart. Op deze pagina zie je de mogelijkheden, inclusief prijzen. De kaart "RET 2 metroreizen" kost ¤ 4,90 en lijkt me hier de beste keuze.
Ze heeft helemaal nog geen chipkaart, maar de "RET 2 uur reizen" kaart kost maar ¤ 3,50. En daarmee kan ze ook met de metro. Of zie ik wat over het hoofd?
pi_85565977
Ik heb sinds begin dit jaar mijn abbo op de OV chipkaart staan (studenten week abbo).. dat blijft gewoon geldig en ik hoef niet opnieuw mijn abbonement 'op te halen' bij zo'n paal?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_85575735
Ik ben vanaf dit jaar ook student en heb dus recht op een ov-studentenchipkaart.
Ik heb mijn weekabonnement opgehaald. Maar klopt het dat ik vanaf 1 september gebruik kan maken van het vrij reizen door de week? Maar kan ik voor die tijd, dus nu, al met 40% korting reizen? Dat ik dus een papieren kaartje koop met korting en dan mijn ov-chipkaart laat zien? Mag dat?
pi_85576446
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
 2011 13" i5 ...
  zondag 22 augustus 2010 @ 18:48:41 #23
301731 t0sti
met ketchup
pi_85577721
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
ik kan pas in oktober mijn product ophalen..moet ik een maand lang zelf mijn ov betalen :')
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_85578434
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:45 schreef MarkTP het volgende:
kan ik voor die tijd, dus nu, al met 40% korting reizen? Dat ik dus een papieren kaartje koop met korting en dan mijn ov-chipkaart laat zien? Mag dat?
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:10:22 #25
296973 killerbee911
Come fly with me.
pi_85580410
Kom net terug van vakantie had het formulier netjes ingestuurd heb ik een brief terug gekregen dat er iets fout was gegaan of ik het formulier even opnieuw wou insturen maarja dat komt nu dus nooit meer op tijd bij mij aan.

Weet iemand hoe het zit met een tijdelijke kaart?
2+2=5 met heel erg grote waardes van 2
Blijf Godverdomme van me bier af vuile kuthoer BAM
pi_85581249
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?

edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar

[ Bericht 23% gewijzigd door Complexiteit op 22-08-2010 21:05:54 ]
pi_85605849
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:11 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
[..]

Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
dit is dus klinkklare onzin :P ik zit nu in de bus en ik reis nu gratis met m'n ov terwijl ik pas in september stufi heb. 'T kan dus wel en ja je kan dus ook met korting reizen. Beter ! :)
 2011 13" i5 ...
pi_85607030
Opmerkelijk. Op www.studentenov-chipkaart.nl staat geschreven: "als je het studentenreisproduct hebt opgehaald (op je kaart hebt geladen), kun je er vanaf het moment dat je studiefinanciering (en daarmee je recht op het studentenreisproduct) ingaat mee reizen in heel Nederland".

Weet je zeker dat je niet op saldo reist? Je kunt namelijk inchecken met een saldo van ¤ 0,00.
pi_85612552
Morgen heb ik mijn OV-studentenkaart weer nodig voor mijn werk. Aangezien 16 augustus al een paar dagen geleden is zou ik er weer gratis mee kunnen reizen, toch? Ik heb me al ingeschreven voor het komende studiejaar.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_85612750
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:35 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?

edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar
Je kan eromheen lopen.
pi_85616280
Mijn OV aanvraag is nu twee keer afgewezen, burgerservicenummer klopte niet of iets dergelijks. Terwijl ik weet dat we alles juist hebben ingevuld. En ze kunnen het letterlijk van mijn bijgevoegde ID halen.
What to do? Denk dat ik even ga bellen, maar krijg het dus nooit op tijd nu. Zit al 2 maand te wachten en nu net weer een afwijzing. En dan vernietigen ze dus ook mooi alles. Kan ook weer nieuwe pasfoto's gaan laten maken door dit gezeur.

Ik denk dat het komt omdat ik nog geen uitwonende en aanvullende beurs krijg, enkel standaard. Maar dat wordt niet gezien als stufi, dat moet je omzetten of zo. Maar wat een gezeur zeg, ik wist niet dat het allemaal zo moeilijk ging. :{
pi_85617244
Ik heb al een beetje gezocht, maar hoe krijg je precies zo'n tijdelijke OV-kaart?
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:54:07 #33
301731 t0sti
met ketchup
pi_85623228
volgens mij kun je die gewoon uit een verkoopautomaat halen
pi_85623477
Probleem!

Om 1 of andere reden was bij het opgeven van mijn nieuwe studie (van MBO naar HBO) het vinkje 'Overbrugging' (= dat je in augustus nog gratis reist + stufi) niet aangevinkt. Vraag me sowieso af waarom ze die vraag stellen; alsof iemand zegt "Nee ik wil geen geld en koop liever kaartjes", maargoed.

Gevolg; in augustus geen gratis reizen en geen korting (week OV).
Oplossing: formulier van DUO invullen, opsturen, en binnen 2 weken zou dan je bestelling alsnog klaar moeten staan

1,5 week geleden meteen betreffende formulier van DUO ingevuld en opgestuurd. 4 dagen geleden voor ik op vakantie ging gekeken of de bestelling er toevallig al stond, en ja; 2 bestellingen opgehaald.
Pas vandaag met OV gereden en kom er achter in de bus dat ik aan het betalen ben. Huh?!

Dit staat op mijn-ovchipkaart.nl over de producten op mijn kaart:
Product Status Prijs ¤
Totaal 3
Vraag uw OV-bedrijf Active -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend ¤ 0,00

Lijkt wel of er iets fout is gegaan bij hun?

Vanaf morgen moet ik elke dag op en neer vanuit Hoofddorp naar Den Bosch, dus elke dag dat dit nog niet is opgelost betaal ik ¤ 24,- voor een retour zonder korting. Kan DUO pas morgen bellen en moet voor 9:00 al met de trein.

Wat moet ik nou doen morgen.... gewoon zonder kaartje gaan en het zo kort mogelijk uitleggen?
Of kaartje kopen en dit declareren bij DUO? Wat volgens mij niet eens kan agz ik nergens iets van een bewijs heb....

Enorme haat aan DUO die lekker rustig aan doet wat mij elke dag 24 euro kost.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:11:09 #35
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85623890
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes :{ ). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer :{ ) de computer het niet deed.

Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag :{
pi_85625197
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:11 schreef dubidub het volgende:
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes :{ ). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer :{ ) de computer het niet deed.

Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag :{
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:46:14 #37
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85625318
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS bij zo'n balie. D'r stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
pi_85625359
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS... stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:59:59 #39
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85625966
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren ^O^ .
pi_85665861
Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn studie en heb netjes mijn reisproduct stop gezet. Maar nu ga ik in september weer beginnen en heb weer een reisproduct aangevraagd. Moet ik dat product weer afhalen of gaat dit automatisch?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_85666760
Zelf doen denk ik he
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:30:42 #42
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85666896
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef dubidub het volgende:

[..]

Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren ^O^ .
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.

M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen :{ . In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.

Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
pi_85696628
-

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:58:44 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:41:56 #44
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85700758
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:30 schreef dubidub het volgende:

[..]

Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.

M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen :{ . In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.

Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
Vandaag een inschatting gemaakt van wat 4 weken OV-rezien me ge gaat kosten... Zo'n 200 euro, plus kosten voor aanschaf nieuwe OV-chipkaart.

Kwam er vandaag achter dat het reizen met een anonieme OV-chipkaart trouwens fors duurder is dan het reizen met een strippenkaart.

Wat een prachtsysteem... :|W
pi_85734274
ja ik mag dus ook de hele maand september lekker dokken voor het OV terwijl ik het niet echt laat heb aangevraagd ofzo...
pi_85758569
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.

Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
pi_85765664
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:20 schreef ModernTalking het volgende:
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.

Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
Ja, de conducteurs zien alleen het abonnement wat er op staat, en niet of je studeert of niet. Je kunt er dus nog gewoon mee reizen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_85778935
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.

Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?

En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen :?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:10:16 #49
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85779121
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg

vooruitgang hè...
pi_85780414
Vreemd, ze zouden je gewoon toegang moeten geven omdat zij niet zo'n apparaat hebben. Zo zijn de regels, heb je een geldig vervoerbewijs (OV-chipkaart zou dus gewoon geldig zijn dûh) heb je het recht om in die bus te zitten of dat apparaat kapot is of niet.

Een paar dat meegemaakt met de Arriva/Qbuzz bussen. Er waren een paar keer storingen, gewoon gratis kunnen reizen (geluk als je dus in het weekend reist :')).
pi_85781829
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:02 schreef Rem-koe het volgende:
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.

Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?

En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen :?
Volgens mij mag je pas gratis reizen vanaf het moment dat je stufie ingaat. Voor 2 weken een abonnement nemen lijkt me niet zo voordelig. Misschien een kortingskaart, maar dat hangt af van de afstand die je iedere dag reist.
pi_85788048
Je ov-kaart gaat inderdaad pas 1 oktober in. Over de meest voordelige manier van reizen kan ik niets zeggen, ligt aan het traject.Twee jaar geleden was een maandkaart voor het hele spoornetwerk het meest voordelig(kreeg je een metro+busabo bij) voor mij omdat ik dagelijks pendelde tussen Rotterdam en Amsterdam.
pi_85792145
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet? :{
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:41:49 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85792392
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:36 schreef _Loki het volgende:
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet? :{
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht :@
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:42:45 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85792426
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:10 schreef dubidub het volgende:
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg

vooruitgang hè...
Een reden dat mijn Jaarkaart nog steeds in mijn portemonnee zit..
+ studentenkaart
+ chipkaart
pi_85800749
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht :@
Bedoel je dat ik eerst m'n weekend-ov moet krijgen? Want die heb ik al een jaar. :)

Ik heb het nog eens geprobeerd per 1 september en ik krijg weer die melding:
quote:
Je kunt deze wijziging alleen morgen laten ingaan.
:{
Dus dat doe ik. Krijg ik dit:
quote:
Je kunt niet wisselen op deze ingangsdatum.
Godmiljaar.
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:50:05 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85800882
Of het gaat per maand. Dus doe dat dan maar.

Ik durf het niet echt te zeggen :@
pi_85800901
Neh als het goed is, kan je 'm altijd in laten gaan en duurt het 5 dagen voor je 'm hebt. Ik heb maar even gemailt, ik snap echt niks meer van duo :')
pi_85806641
Ik heb een vraag. Ik heb sinds vorige week een nieuwe studenten ov-chipkaart.

Nu geeft de automaat waar ik mijn reisproduct moet activeren aan dat de kaart ongeldig is :'(

Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ staat dat vanaf zaterdagmorgen 28 augustus het opladen weer zou moeten werken (het ligt niet aan de kaart). Maar dat blijkt dus (nog niet te werken).

Ook staat er dat het reizen in de loop van volgende week weer mogelijk is -O-

Wtf, meer mensen dit? Ik heb verdomme recht op een OV ik ga toch niet een week de trein dokken zeker?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85806763
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.

Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
pi_85816735
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Rem-koe het volgende:
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.

Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
Die kan je ophalen bij zo'n automaat. :)
pi_85816795
ik heb mijn bestelling vandaag opgehaald bij de automaat! zo blij dat alles gelukt is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85816873
Vraag:

Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_85819053
Vraagje.

Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
pi_85820244
Kun je niet even inloggen op mijnibgroep? Volgens mij staat daar ook wanneer je recht het op OV.
Moo
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:58:18 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85820830
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 21:29 schreef -jos- het volgende:
Vraag:

Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:58:41 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85820842
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:38 schreef elcasso het volgende:
Vraagje.

Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:35:08 #68
132191 -jos-
Money=Power
pi_85826324
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
Sorry maar kan die post niet vinden, alleen dat je de eerste 2 jaar na je studie nog niks hoeft terug te betalen.
pi_85826544
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
Nee, ik heb geen stufi gekregen in augustus. Mijn MBO stopte op 6 juli
pi_85836571
Hallo allemaal,
Dit jaar begin ik met studeren, en ik in september gaat mijn stufi in.
Mijn studentenreisproduct heb ik al kunnen activeren, maar ik kan er blijkbaar nog niet mee reizen.
Ik heb 1x met de bus gereisd en nu heb ik een negatief saldo op m'n ov, volgens de automaat.

Kan ik dan pas vanaf 1 september pas gratis reizen?
pi_85836847
Ja. Je studentenreisrecht is onderdeel van je studiefinanciering en zoals je zei gaat die in september in.
pi_85836955
Oke, dan zal ik er morgen maar wat geld op zetten om mee te kunnen reizen...
Bedankt voor de snelle bevestiging :)
pi_85837496
Moet je nou inchecken met OV-chipkaart op het moment dat je reisrecht hebt als je met de trein gaat?
pi_85837854
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed. :')

Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
pi_85837918
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
pi_85838080
Vet, ik wist niet dat je je niet hoefde in te checken in de trein.
Moo
pi_85838276
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Alleen als je op 1 juli nog geen 18 bent, krijg je pas studiefinanciering vanaf oktober. Dit omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Studenten die voor 1 juli al 18 waren, hebben vanaf september recht op studiefinanciering.
pi_85838678
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Ja daarom vroeg ik het ook :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:03:54 #79
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85840161
Ik heb 19 eu op m'n anonieme ov-chipkaart staan. Als ik nu incheck bij de NS, geeft dit dan problemen? Aangezien ze een starttarief van 20eu hebben, vroeg ik me dit af... :?
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:14:37 #80
132191 -jos-
Money=Power
pi_85842567
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed. :')

Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
quote:
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken? :?
pi_85842708
Staat ook op de studentenov site dat je met de trein niet hoeft in te checken.
Moo
pi_85845573
Ik begin in paniek te raken.

Ik weet niet wat ik moet aanschaffen morgen.... Zo'n maandabonnement van de NS kan ik weer niet in de bus gebruiken. En automatisch opwaarderen met mijn ov-chip is niet handig... denk. Ik ben de weg kwijt :'(
pi_85846531
Zonder enige informatie over van waar naar waar je hoe vaak met welk vervoer zal reizen, kunnen we natuurlijk niet veel zinnigs zeggen. In het algemeen: misschien is een maandtrajectabonnement met een stad-/streeksupplement een idee?
pi_85847086
Daar zat ik ook naar te kijken, ik weet niet of ik een maandtraject- of netabonnement moet nemen!

En ik moet dus een stad-/streeksupplement nemen voor de bus?

Hoe kom ik erachter hoeveel zones mijn bus rijdt :') ? En ik reis van Breda naar Eindhoven, dat is 18,30 euro retour.
pi_85847599
Oh kijk! Ik heb het gevonden!! Trajectabonnement is voor mij 289 euro:).

Kan iemand mij vertellen of ik dan op het automaat kan aanklikken dat ik ook met de bus kan reizen?

En weet iemand toevallig hoelang het duurt voor je een NS-stamkaart krijgt bij zo'n infobalie O-) ?
pi_85848049
Om maar even die open deur ook in te trappen: met een maandtrajectabonnement mag je reizen op een bepaald traject, bijvoorbeeld van Breda naar Eindhoven en terug. Met een maandnetabonnement mag je een maand lang door heel Nederland reizen. Je moet zelf bepalen of je naast het vaste traject verwacht nog veel daarbuiten te reizen; een maandtrajectabonnement voor Breda-Eindhoven kost ¤ 289,90 en een maandnetabonnement kost ¤ 359,50 (prijzen tweede klas, te vinden als je een reis plant met de NS Reisplanner en een uitgebreid prijsadvies vraagt).

Wil je ook kunnen reizen met overig openbaar vervoer, dan heb je bij een trajectabonnement de mogelijkheid een stad-/streeksupplement te nemen. Daarmee kun je van en naar de stations Breda en Eindhoven reizen met overig openbaar vervoer. Moet je aan beide kanten maximaal door 1 zone, dan betaal je 31 euro extra, moet je maximaal door 2 zones, dan betaal je 45 euro extra en voor 3 zones betaal je 60,50 euro extra. Bij een netabonnement kun je een OV-supplement voor alle zones kopen voor 73 euro extra.

Er bestaan zonekaarten waarop je kunt zien door hoeveel zones je rijdt. Een eenvoudigere oplossing is je busreis plannen op 9292ov.nl, want daar wordt het ook aangegeven (bij de uitgebreide prijsinfo, of verminder het aantal benodigde strippen met één). Op de kaartautomaat kun je aangeven hoeveel zones bus/tram/metro je erbij wilt hebben.

Voor reizen met een maandabonnement heb je ook een zogeheten NS-stamkaart nodig. Die kun je gratis ophalen bij een NS-servicebalie met een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart) en een recente, ongebruikte pasfoto. Daar kunnen ze je vanzelfsprekend ook verder helpen als je nog vragen hebt over je abonnement. Een stamkaart is een simpel stukje papier, die kreeg ik vijf jaar geleden in ieder geval direct mee. Erop worden je persoonlijke gegevens geschreven en je pasfoto wordt erop bevestigd.
pi_85849364
Whoa, alles is duidelijk! Heel erg bedankt!

Moet er alleen nog achter komen door hoeveel zones mijn bus rijdt :), helaas doet 9292ov.nl het nu even niet.
pi_85850411
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Tochjo het volgende:-knip-
Edit: laat maar.

Kennelijk kan ik er geen Stad-/streekabonnement bij doen, want mijn bus rijdt 4 zones. :{

[ Bericht 41% gewijzigd door Rem-koe op 29-08-2010 21:50:51 ]
pi_85851620
Je kunt dan naast je trajectabonnement Breda-Eindhoven een sterabonnement nemen. Je hebt dan een vervoerbewijs voor je treinreizen en een apart vervoerbewijs voor je busreizen.

Als je door vier zones reist, heb je een 3-sterabonnement nodig. Daarmee mag je dan reizen in een zogeheten centrumzone en in twee zones in alle richtingen om de centrumzone heen (vandaar de naam "ster"). Omdat je 18 bent, mag je een maandabonnement 3-ster met reductie nemen. Deze kost ¤ 68,10. Dit abonnement is dan alleen voor de reis van en naar station Breda (aangenomen dat daar de busreis door vier zones zit). Voor Eindhoven zul je dan nog iets anders moeten regelen.

Dit alles dwaalt wel steeds meer af van waar ik nog kennis over heb, dus het is zeker aanbevelenswaardig even een loket van je busvervoerder op te zoeken voor specifieke vragen over jouw situatie :)
pi_85851968
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
There are only 151 Pokémon.
pi_85852523
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Ik had 'm binnen 2 weken na de aanvraag. Maar ik ken ook iemand die hem ook nog niet binnen heeft en die heeft hem 3 weken geledn aangevraagd.
  maandag 30 augustus 2010 @ 06:32:11 #92
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85861038
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken? :?
Als je twijfelt, dan kan je het zelf gaan vragen aan de conducteur. :Y
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85864628
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Er heeft ooit overal een briefje gehangen boven die palen dat studenten niet in hoeven te checken, vandaar. Ik check nooit in, nooit problemen gehad.
pi_85880551
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit :? ....
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:09:56 #95
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_85882153
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_85882325
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:19 schreef Verlichtend het volgende:
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit :? ....
De status staat trouwens op actief. Alleen heb ik blijkbaar vijf producten op de kaart staan _O- .
quote:
Studenten OV-chipkaart week Active -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend
Die geblokkeerde zijn dacht ik gewoon mijn oude reisproducten. Ik snap het niet meer...
pi_85882405
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Als je de 'bestelling' er nog niet op hebt staan denk ik van niet. Het wordt dan namelijk gezien als een normale persoonlijke ov-chipkaart. Maar ik weet het niet zeker....pin me er niet op vast :)
pi_85882421
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
vol tarief.
pi_85883474
Na een halfjaar niets te hebben gedaan (qua studeren) heb ik in maart mijn OV-chip om gezet van Studenten OV-chipkaart naar een normale OV-chipkaart...

Nu heb ik mijn afschrijving (op ontvangst van mijn machteging na, die zweeft daar nu ergens in de postkamer) al helemaal rond bij mijn instelling, studielink en DUO en vraag ik mij af of ik weer kan reizen op mijn (automatisch?) omgezette OV-chipkaart..
pi_85884551
quote:
Kan iiemand bevestigen dat dit geen problemen opleverd?
Klinkt logisch in ieder geval.

Is al duidelijk!
pi_85885609
Niemand? Als ik woensdag maar kan reizen met mijn studenten-ov chipkaart (al zal het handig zijn als ik morgen op saldo kan reizen.., moet veel heen en weer reizen namelijk met trein en tram). Morgen ga ik anders wel langs bij de servicebalie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Verlichtend op 30-08-2010 20:49:07 ]
pi_85886511
Iemand al een boete gehad ? :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85893332
Moet je elke week opnieuw je bestelling ophalen?

En zou de ov chipkaart nu al moeten werken? Want ik had er geld opstaan voor de zekerheid, maar vandaag kreeg ik een melding, Kaart Ongeldig terwijl ik al 6 keer met de tram heb gereisd.
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 23:18:55 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85893480
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:15 schreef supermacho91 het volgende:
Moet je elke week opnieuw je bestelling ophalen?

En zou de ov chipkaart nu al moeten werken? Want ik had er geld opstaan voor de zekerheid, maar vandaag kreeg ik een melding, Kaart Ongeldig terwijl ik al 6 keer met de tram heb gereisd.
Ophalen, en daarna staat het klaar en kan het gebruikt worden. Foutmelding: bellen.
pi_85895260
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ophalen, en daarna staat het klaar en kan het gebruikt worden. Foutmelding: bellen.
Dus ik zou in principe maar 1x voor altijd mijn bestelling moeten ophalen?
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:00:07 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85895340
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:57 schreef supermacho91 het volgende:

[..]

Dus ik zou in principe maar 1x voor altijd mijn bestelling moeten ophalen?
Altijd is een groot woord. Maar in principe wel.
pi_85915206
Wat een geklooi toch ook weer,... zie:
http://www.nu.nl/binnenla(...)et-ov-chipkaart.html
pi_85919413
Sjonge jonge jonge, vanochtend kunnen inchecken en uitchecken. En vanmiddag deed mijn pas het opeens niet meer }:|
pi_85921995
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_85922950
Tja.. wat ik nou morgen moet doen.. geen flauw idee.
Heb die brief nog niet binnen. Wel een brief gehad dat mijn kaart (met nummer blabla) een foute is. Staat niet op dat het reisrecht geeft.
Vandaag nog gekeken of ik het reisproduct er op kon zetten..: ongeldig.

Bus wordt een probleem, k ga trein wel gratis doen.
pi_85923380
Laat je OV en collegekaart aan de conducteur zien. Of maak een filmpje waarop je je product probeert op te halen en show die. :D
Moo
pi_85954050
Wat een ramp vandaag!
Ik heb dus ook zo'n kapotte kaart....

Het begon goed.... het inchecken in de bus lukte.
Heen treinreis ging ook goed...

Maar zodra ik in de bus in Utrecht ging, daarna de trein naar Nijmegen en daarna de bus door Nijmegen was, gaf ie een rode melding 'kaart ongeldig'.

Weet iemand als deze melding betekent dat ik in het rood komt te staan op de Studenten OV kaart?
Want de buschauffeur deed op zich niet moeilijk maar had het wel steeds over 'je moet wel opwaarderen hoor' ....

En aangezien ik morgen weer een hele reis moet afleggen wil ik mijn OV kaart wel kunnen gebruiken, waar ie het wel al doet.... zonder eerst op te waarderen (nergens in de buut is trouwens zo'n OV paal, die is pas 7 km verderop van huis....)
  woensdag 1 september 2010 @ 18:52:34 #113
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_85957631
Ik heb ook een vaag probleem. Reisproduct en dergelijke opgehaald.. maar ik betaal nog gewoon het volle pond in de bus van Connexxion, maar in de metro van GVB reis ik wel gratis? Wtf? :')
pi_85958270
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:51 schreef Deezertje het volgende:
Maar zodra ik in de bus in Utrecht ging, daarna de trein naar Nijmegen en daarna de bus door Nijmegen was, gaf ie een rode melding 'kaart ongeldig'.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
ik betaal nog gewoon het volle pond in de bus van Connexxion, maar in de metro van GVB reis ik wel gratis?
De melding over een ongeldige kaart en het wel betalen bij Connexxion komen door een productiefout. Zie deze pagina voor meer informatie.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:26:05 #115
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_85958981
Mijn OV chipkaart gaat in oktober pas in, maar ik zie nu sommige studenten in en uitchecken op het station als ze met de trein zijn, ik meen in een brochure gelezen te hebben dat bij treinreizen je nog niet in en uit hoeft te checken, klopt dit?
pi_85959101
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef Granaatappel het volgende:
Mijn OV chipkaart gaat in oktober pas in, maar ik zie nu sommige studenten in en uitchecken op het station als ze met de trein zijn, ik meen in een brochure gelezen te hebben dat bij treinreizen je nog niet in en uit hoeft te checken, klopt dit?
Klopt, als je gratis wilt reizen. Jij kunt dus tot oktober gewoon geld op je chip zetten waardoor je geen papieren kaartje hoeft te kopen: Doe je dit dan moet je dus wel in en uit checken.
pi_85960230
Wanneer kun je zo'n tijdelijke aanvragen? Want ik begin maandag en ga best veel geld kwijtzijn :(
  woensdag 1 september 2010 @ 20:29:54 #118
123545 DatMeenJeNiet
pi_85961785
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Tochjo het volgende:

[..]

[..]

De melding over een ongeldige kaart en het wel betalen bij Connexxion komen door een productiefout. Zie deze pagina voor meer informatie.
Mijn kaart is geldig tot 2014, hij deed het vorig jaar dan ook wel gewoon bij Connexxion en alles. Het is dus geen fout qua pas, maar wel qua reisproducten denk ik. :{

Ik ga morgen wel langs zo'n Connexxion-serviceding.
pi_85962142
Ah, ik dacht dat je een nieuwe kaart had. In dat geval is even langs de servicebalie waarschijnlijk het beste :Y
pi_85962862
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef shinydiscoball het volgende:
Wanneer kun je zo'n tijdelijke aanvragen? Want ik begin maandag en ga best veel geld kwijtzijn :(
Je kunt er gewoon een met saldo uit een automaat trekken?
pi_85965371
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef znarch het volgende:

[..]

Je kunt er gewoon een met saldo uit een automaat trekken?
Euuh maar betaal ik dan niet nog steeds? Ik snap er echt geen hol van, van dit alles niet, ook met je bestelling ophalen enzo.
pi_85965608
Godverdomme! Het heeft me vorig jaar maanden geduurt voordat mijn OV werkte, en toen vlak voor de zomervakantie werkte die... Maar nu is het 1 september en doet die het nog niet, ik betaal nog steeds als ik in en uitcheck???
Koning.
pi_85965996
Reisproduct proberen op te halen in de bus, lukte. (Stond wel iets met dat ik 2 reisproducten op de kaart heb nu??).
Treinen gewoon met kaart gedaan.
Bus terug --> foutmelding.
Brief van 27 augustus laten zien, was voldoende.
Morgen maar weer proberen dan, ik heb in ieder geval nu een brief ontvangen die dient als vervoersbewijs.
Probleem is er, ze accepteren het, ze lossen het op, maar niet volledig!
Gooi verdomme die poortjes gewoon open :(
pi_85973342
Even een vraag:
Toen ik mijn kaart kreeg stond erbij dat hij pas vanaf 1 oktober geldig zou zijn. (waarschijnlijk omdat ik laat was met aanvragen) Een paar dagen later was er een vage brief over een zogenaamd misverstand?
En vandaag kreeg ik een brief over die problemen die er nu zijn met de ov-chipkaart. Maar daar stond ook in "op dit moment kun je met deze kaart bij de ophaalautomaten je studentenreisproduct ophalen".
En nu de vraag: Betekent dit dat ik ervan uit kan gaan dat ik toch vanaf 1 september gratis kan reizen? :D
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 02:17:05 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85974143
Gewoon ophalen en vervolgens, nadat er 2 producten opgeladen zijn, eventjes langs een chiphaal. Als er staat: student wk of zo dan is het klaar :)
pi_85982423
Hoi, even een snel vraagje aangezien ik even niet de mogelijkheid heb om met de klantenservice van de studenten ov chipkaart te bellen.

Ik ben in de zomer verhuisd naar de stad waar ik mijn opleiding volg. Hierdoor heb ik geen week-ov meer nodig. In de zomer heb ik hem wegens de beperkingen niet om kunnen zetten. Dat heb ik gisterochtend direct gedaan.

Nu heb ik een mail gekregen waarin staat:
quote:
Bedankt voor het doorgeven van je wijziging.

Als je inlogt kun je je wijziging raadplegen door in het linkermenu op 'Mijn
wijzigingen' te klikken. Tot vrijdagavond 19.00 uur kun je nog veranderingen
aanbrengen of de wijziging intrekken. Daarna wordt je wijziging automatisch
verwerkt.

Je krijgt van je gewijzigde gegevens nog een bericht toegestuurd
Met dat punt waarbij de wijziging automatisch wordt verwerkt, betekent dat dat ik vrijdagavond om 19:05 bijvoorbeeld mijn weekend-OV zou kunnen opladen? Of duurt dat nog langer?

Ik moet dit weekend namelijk nog even langs mijn ouders en het zou fijn zijn als ik dan gratis kan reizen ;)
pi_86025100
Ik heb een vraag...

Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
pi_86025709
Ook ik heb een vraag. Ik heb net al een half uur gewacht bij IBG, maar het duurde me allemaal te lang dat ik maar heb opgehangen.
Omdat ik een bindend afwijzend studieadvies gekregen heb en het beroep pas over paar weken is, heb ik mijn stufi en ov kaart op moeten zeggen. Dit heb ik afgelopen woensdag gedaan via internet. Ik begrijp dat ik ook nog het product van mijn ov kaart zelf af moet halen.
Nu ben ik al 2x naar een automaat geweest, maar er staat dat er niks klaar ligt? Kan ik nu toch gewoon met mn kaart reizen, dmv saldo? Of kan ik mn kaart de aankomende dagen gewoon niet gebruiken?
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 15:49:32 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86025901
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Ik heb een vraag...

Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
Heb je dat pasje al aangevraagd? Heb je hem al? Probeer ff je bestelling op te halen
pi_86026058
Ik heb het pasje al een maand volgens mij maar als ik de bestelling probeer op te halen staat er dat er niks klaarstaat. Dit heb ik gisteren nog geprobeerd.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 15:54:40 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86026109
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Lullola het volgende:
Ik heb het pasje al een maand volgens mij maar als ik de bestelling probeer op te halen staat er dat er niks klaarstaat. Dit heb ik gisteren nog geprobeerd.
Zolang er niets klaar staat - ja, helaas -O-
pi_86026159
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Nee, dat geld kun je niet terugvragen. Je hebt pas recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober, dus ook kun je dan pas gebruikmaken van je studentenreisrecht. Voor nog geen 360 euro heb je overigens een tweede klas maandnetabonnement waarmee je per trein door heel Nederland kunt reizen. Dat is allicht voordeliger dan iedere dag een retourtje kopen. (Een maandtrajectabonnement voor dat traject zou hetzelfde kosten.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tochjo op 03-09-2010 16:39:59 ]
pi_86060529
hey ik heb net die kaart gekregen, maar wat moet er nou nog opgezet worden dan, dat snap ik niet, ik moet dat aanvragen ofzo?.
pi_86061271
Ik heb nu een week reiskosten moeten betalen, waarschijnlijk meer, omdat ik pas vanaf 1 september m'n weekend abbo naar week kon veranderen en het duurt nu nog 5 dagen voor ik 'm op kan halen. Kan ik die kosten van afgelopen week terugkrijgen?
pi_86061534
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef Twyfel het volgende:
hey ik heb net die kaart gekregen, maar wat moet er nou nog opgezet worden dan, dat snap ik niet, ik moet dat aanvragen ofzo?.
Zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/ophalen.
pi_86071387
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heb 'm vandaag binnen :) veel sneller dan gedacht dus nog. Nog steeds geen mailtje trouwens of iets gekregen... maarja.
pi_86073015
Kreeg eergisteren ook mijn OV, was nog heel snel; binnen een week!
Dus ik vandaag naar zo'n mooie gele automaat, staat er geen bestelling klaar volgens dat ding 8)7 terwijl ik er toch echt sinds 15 a ugustus recht op heb...
Maandag maar es bellen naar die gasten dus, wanneer ik al 19 euro kwijt ben aan reiskosten ;(
pi_86080566
ik snap ECHT niet dat mensen die nu pas hun OV ontvangen een ingangsdatum van 1 september hebben terwijl ik dat ding weken geleden ontving en pas vanaf 1 oktober gratis mag reizen. :?
  zondag 5 september 2010 @ 11:03:14 #139
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86083167
Oke, ik heb al een ovxhip sinds febeuari, alles er goed opgezet enzo, hele tijd mee gereisd, maar nu is ineens mn reisproduct eraf. Ik heb niets stopgezet ofzo. Ik ben nog student. Hebben meer mensen dit? Ik ga maandag weer rondbellen natuurlijk.
  zondag 5 september 2010 @ 11:04:04 #140
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86083182
Sorry voor de spelfouten btw, telefoon.
pi_86084065
Wanneer is die 'productiefout' storing van de OV Chipkaart van afgelopen zending verholpen??
Er staat nog steeds op de website dat er problemen kunnen voordoen met reizen in o.a Connexxion bussen...
  zondag 5 september 2010 @ 12:26:02 #142
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86085133
Aha, ik heb het zelf al gevonden. Omdat ik ingevuld heb dat mijn studie eindigde in augustus dit jaar was mn reisproduct ook tot dan. Maar ik ben nog helemaal niet klaar met mn studie. Ik heb het nu gewijzigd.
pi_86086385
Poos niet gestudeerd, morgen moet ik dus weer aan de bak. En ik heb zo'n OV-Chipkaart.

Ik moet morgen met de trein van Kampen-> Zwolle en visa versa.

Moet ik dan in Kampen inchecken en in Zwolle uitchecken?

Ik heb een studentenreisproductbelachelijkding erop.
pi_86089007
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef rub3n het volgende:
Poos niet gestudeerd, morgen moet ik dus weer aan de bak. En ik heb zo'n OV-Chipkaart.

Ik moet morgen met de trein van Kampen-> Zwolle en visa versa.

Moet ik dan in Kampen inchecken en in Zwolle uitchecken?

Ik heb een studentenreisproductbelachelijkding erop.
Je hoeft helemaal niet in te checken in de trein, omdat de conducteur toch wel kan zien dat je gratis kan reizen met z'n reader. In de bus moet het wel.
Moo
pi_86089362
Bus alleen op plaatsen waar het is ingevoerd toch? Ik woon ergens waar dat volgens mij nog niet kan.

Maar zeg maar metro, bus, tram in amsterdam enzo allemaal wel. NS treinen dus niet.
pi_86089974
quote:
Op zondag 5 september 2010 03:11 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik snap ECHT niet dat mensen die nu pas hun OV ontvangen een ingangsdatum van 1 september hebben terwijl ik dat ding weken geleden ontving en pas vanaf 1 oktober gratis mag reizen. :?
Heb je als begindatum van je studie 6 september o.i.d., in elk geval een datum na 1 september, ingevuld? Dan gaat je reisproduct inderdaad pas 1 oktober in, het wordt gerekend vanaf de eerste van de maand.

Ook als je net 18 bent geworden of het nog moet worden zou het kunnen dat je pas later recht hebt op je reisproduct.
pi_86170416
Vandaag ben ik bij DUO langs geweest om mijn studiefinanciering per 1 september stop te zetten, en hetzelfde voor mijn ov chipkaart. Ik heb daar de formulieren ingevuld. Nu moet ik volgens mij alleen nog langs een automaat om het reisproduct er af te halen. ( of moet ik het nu ook nog een keer via de site van DUO doen?) In ieder geval: wat gebeurd er als ik het reisproduct er niet afhaal en dan door blijf reizen? Krijg ik dan te maken met de 68 euro per halve maand? Deze boete zou ik namelijk graag betalen aangezien ik dan vrij kan reizen, en ik goedkoper per maand uit ben als telkens een kaartje kopen. Of zit er nog een addertje onder het gras? Zolang ik het reisproduct er niet afhaal kunnen conducteurs e.d. toch niet zien dat ik geen recht meer heb op het reisproduct? De vrouw bij de balie zei iets over dat wanneer je de chipkaart niet stopzet je alles moet terugbetalen wat je teveel hebt verdiend, maar volgens mij geldt dit alleen wanneer je nog stufi onterecht ontvangt, en die is gewoon netjes optijd stop gezet. Iemand enig idee hoe dit zit?
pi_86171385
Hey allemaal,

Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.

Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
pi_86183780
Aanvragen OV chipkaart gaat bij mij al bij de aanvraag mis. Ik heb mijn papieren netjes drie weken geleden opgestuurd. Krijg ik afgelopen week weer (drie dezelfde) aanvraagformulieren in de bus met de tekst dat ik volgens hun gegevens nog geen ov chipkaart heb. En dat ik het snel moet aanvragen. Lekker weer.

En lekker zo'n betaald 0900 nummer. :'(
pi_86199441
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:44 schreef mamaisboos. het volgende:
Na een halfjaar niets te hebben gedaan (qua studeren) heb ik in maart mijn OV-chip om gezet van Studenten OV-chipkaart naar een normale OV-chipkaart...

Nu heb ik mijn afschrijving (op ontvangst van mijn machteging na, die zweeft daar nu ergens in de postkamer) al helemaal rond bij mijn instelling, studielink en DUO en vraag ik mij af of ik weer kan reizen op mijn (automatisch?) omgezette OV-chipkaart..
Na mij te hebben rot gezocht in het beschermde gedeelte van de DUO-website naar mijn reisproduct uiteindelijk maar gebeld.

Ondanks ik gewoon in het scherm met reisproducten kon komen bleek dus dat het niet daar kon aanvragen :') , of ik een emailtje met al mijn gegegevens wilde sturen. Dat gaat ook weer tijden duren ben ik bang.

Merkwaardige telefonische wachtrij bij DUO
Nog 7 minuten...
Nog 8 minuten..
Nog 11 minuten..
Nog 4 minuten..
  woensdag 8 september 2010 @ 12:16:20 #151
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86199679
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:27 schreef Cadderly het volgende:
Hey allemaal,

Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.

Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
Ja, dat gaat problemen opleveren, je krijgt geen boetes, je ov-reisproduct verdwijnt gewoon van je kaart. Dat heb ik nu. Ik heb niks. Kan niet reizen. Ik heb de einddatum van mn studie gewijzigd maar daarna moet ik nog de einddatum van mn studiefinanciering wijzigen. En wijziging einddatum heb ik zondag gedaan met digid maar is nog steeds niet doorgevoerd. En daarna moet ik dus een nieuw reisproduct ophalen.
pi_86214127
Na contact met het fijne 0900 nummer van OV chipkaart blijkt dat mijn aanvraag drie weken later nog gewoon op de stapel lag. JA, FIJN. Vandaag hebben ze hem meteen in behandeling genomen. Maar er werd wel bijgezegd dat het nog drie weken gaat duren. PRUTSERS.
pi_86245697
Ja hoor er werkt weer eens iets niet :') Ik ben deze zomer afgestudeerd en heb vorige maand bij de IB-Groep aangegeven dat mijn reisproduct stopgezet kan worden. Op de site van de chipkaart staat dat je dan ook nog naar een ophaalpunt moet om daar het reisproduct van de kaart te halen.
Net dus even geprobeerd. Eerst gaf ie een melding dat er 2 dingen opgehaald konden worden, vervolgens een foutmelding dat er iets niet geprint kan worden en verder niets. Bij een 2e poging kreeg ik de melding dat er geen producten afgehaald konden worden.
Nu weet ik dus niet of mijn week ov er af gehaald is of niet :') Duidelijk is anders iig en ik zit niet bepaald op een boete te wachten als blijkt dat ik dalijk toch mijn week ov te lang er op staat.

*edit: laat maar, zie net natuurlijk pas dat het niet kan bij een negatief saldo _O- nog maar eens proberen dus
Too much is never enough!
pi_86246194
...Zucht bij het op willen halen van een wissel van week -> weekend..

quote:
DE BESTELLING 'Studenten weekendabonnement'OPLADEN IS NIET UITGEVOERD.

HET REISPRODUCT IS IN GEBRUIK
Maar nog steeds een week-OV actief.

Eerst dacht ik "hm, zal wel niet goed klaargezet staan dan, later nog eens proberen".

Twee dagen later weer dezelfde melding. Vandaag Studenten ov-chipkaart gebeld. Eerste vrouw: "Ja, hij is er half op geladen, heeft u m bij een inschuif of opleg automaat geprobeerd?" "Inschuif" "Hmm.. Probeer eens bij een ander oplaadpunt."

Ik naar ander oplaadpunt gegaan. Zelfde melding. Nogmaals gebeld. "Ja, er is een technisch mankement, ik zet hem nog een keer klaar, met vijf werkdagen kunt u hem ophalen"

|:( |:( |:(

Waarom hebben ze die stomme pasjes, papier heeft tenminste geen technische mankementen |:( |:(
pi_86248466
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..

Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...

Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."

Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
pi_86249343
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of niet :( Heb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben :z
pi_86249410
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:33 schreef sasko het volgende:
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ben mijn 'probleem' nog niet tegengekomen..

Ik heb mijn OV via de Duo-ov-stopzet-hotline opgezegd. Helemaal prima.
Ik had al wel ergens gelezen dat je zelf ook je product weer van je kaart moest afhalen, maar ik denk, ik check het even op het station. Vervolgens heb ik op het station aan een conducteur gevraagd of hij kon zien of het nou ook echt niet meer werkt.. "Oh jawel hoor, je abonnement loopt nog tot 31 dec 2010"...

Dus ik aan de lijn met de Duo; hoe zit het nou? > "Ja, je moet het er inderdaad zelf afhalen bij een paal".
Maar als ik dat dan niet doe?
"...... ja, dat maakt dan nu eigenlijk niet zoveel uit omdat dat systeem nog niet goed werkt, maar in de toekomst zou je dan wel een boete kunnen krijgen.."

Dus nu mijn vraag.. Kan ik nog reizen met mijn studenten ov (meneer NS ziet namelijk wel dat ik die nog heb), en wanneer het systeem van de Duo wel werkt, kunnen zij dan nog terughalen dat ik dat heb gedaan en me hier dan alsnog een boete voor geven? Iemand een idee of ervaring?
Oh je zit dus in dezelfde situatie als ik. Ik durf te wedden dat je over weet ik hoeveel tijd nog een boete gaat krijgen en zie dat dan maar weer eens te regelen :') Wil 'm zelf er nu het liefst zo snel mogelijk af hebben.
pi_86249604
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef The6thgate het volgende:
Goed. Saldo bijgeladen, maar nu zegt ie dus dat er geen producten klaar staan. Met andere woorden, ik heb geen idee of mijn studenten week-ov er nu af is of niet :( Heb geen zin om een boete te krijgen omdat ik te laat ben. Kunnen ze dit bij de klantenservice checken? Zie het namelijk nog wel gebeuren dat ik lang in de wacht kan staan en ze vervolgens geen antwoord hebben :z
Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
pi_86251112
He Sasko, ik heb precies hetzelfde. Ik heb mijn studiefinanciering stopgezet en ook het reisproduct. Ze zeiden dat ik deze ook nog bij een paal eraf moest halen. Vandaag bij de bus kon ik dus gewoon nog in en uitchecken. Bij de trein had ik wel een kaartje gekocht, voor het geval de conducteur zou zeggen dat hij niet meer geldig was. Ik ben echter geen conducteur tegen gekomen maar uit jouw verhaal blijkt dus dat ze dat niet kunnen zien. Ik denk dat DUO wel kan checken welke reizen je hebt gemaakt als je inchecked. Dus mijn reizen met de bus kunnen ze zien, maar bij de trein hoeven we nog niet in te checken dus die reizen worden dan toch ook niet geregistreerd? Ik vraag mij af hoe dat dan verder gaat. Als ik een boete krijg ( wat mij zeer waarschijnlijk lijkt want de reisjes met de bus worden geregistreerd) gaat het dan om de 136 euro per maand? Of worden alle reizen die je hebt gemaakt dan ook nog op je verhaald? Want op de site staat dat je een boete KAN krijgen van het vervoersbedrijf, maar die zien nu nog niet dat ik eigenlijk geen recht heb op het product? Als iemand het antwoord weet heel graag! Als het namelijk bij de 136 euro boete per maand blijft haal ik het product er mooi niet af, want dan reis ik VEEL goedkoper dan dat ik de kaartjes moet kopen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:19:15 #160
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_86282166
Vraagje, ik heb gisteren mij OV-chipkaart binnengekregen en per 1 september recht op stufi (dus OV). Nu staat er nog geen reisproduct geladen op mijnov-chip.nl en ook niet als ik de kaart probeer op te laden bij zo'n paaltje.

Naar de helpdesk gebeld en die gaven mij aan dat ze het reisproduct er zsm gaan opzetten, echter kon hij geen maximale tijdsduur aangeven. Iemand enig idee hoe lang dit doorgaans duurt?
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:07:43 #161
123545 DatMeenJeNiet
pi_86283862
Bij mij hebben ze (Owcduo) het maandag doorgegeven aan .... om het klaar te zetten, maar vandaag stonden er nog steeds geen bestellingen voor me klaar.
pi_86284547
Dat meen je niet.
Ik zwaai naar dieren.
pi_86314340
Ik heb ook wat problemen met het erafhalen van mijn reisproduct...ik had het alleen in een ander topic gezet!

ov-chipkaart te gebruiken na verstrijken van recht op ov?

Samenvattend: product kan ik er niet afhalen, problemen volgens ov-chipkaart.nl, na 15 september mag ik het volgens die site nog een keer krijgen, een eventuele boete kan ik niet krijgen. Maar mijn vraag..mag/kan ik nog gratis reizen?
pi_86365477
Ik ben mijn studenten-OV 2 weken geleden kwijtgeraakt, vorige week de aanvraagformulier + pasfoto teruggestuurd naar de IB groep. Moet dus zeker nog 1 tot 2 weken wachten tot ik een nieuwe OV-chipkaart binnenkrijg.

Voor de komende 1/2 weken wil ik daarom met een anonieme chipkaart reizen.
Maar kun je daarmee ook met studentenkorting (reductie) reizen of betaal ik hiermee gewoon altijd de volle bak?

En hoe toon ik aan dat ik aanspraak maak op die korting? Want toen ik mijn boete kreeg voor het reizen zonder studenten OV, werd de volledige tarief bovenop de boete gerekend desondanks het tonen van mijn collegekaart.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_86370194
Ik ben mijn Studenten OV-chipkaart verloren/hij is gestolen. Wat moet ik doen?

Bel zo snel mogelijk met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.) als je de Studenten OV-chipkaart kwijt bent of als de kaart gestolen is. Je oude kaart wordt dan binnen 24 uur geblokkeerd en eventueel saldo op je oude kaart wordt gerestitueerd (alleen bij saldo boven 5 euro en met aftrek van 2,50 euro administratiekosten). Vraag of je via deze site een nieuw aanvraagformulier moet aanvragen of dat er automatisch een vervangende kaart wordt gemaakt. Totdat je de nieuwe kaart ontvangt (binnen 3 weken), reis je voor eigen rekening.
Ik zwaai naar dieren.
pi_86370909
IBG heeft een fout gemaakt in haar administratie waardoor ik geen reisrecht heb. Mag ik mijn kosten declareren?

Nee :(

Voor eerstejaars: even afwachten
pi_86370943
Ben je eerste jaars?
Ik zwaai naar dieren.
pi_86496700
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:07 schreef sasko het volgende:

[..]

Jaja, dat kan iedere willekeurige NS medewerker met zo'n mobiel kastje dus wel voor je checken..
Ja heb ik ook gedaan, want na al die faalverhalen, dacht ik ook maar even checken. Gisteren voor het eerst gecontroleerd in de trein, maar hoefde hem alleen te tonen, het werd niet echt door een apparaat heen gehaald.
pi_86498126
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?

Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo :r
-géén blogabet, bvd-
  donderdag 16 september 2010 @ 14:45:13 #170
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86498605
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:33 schreef MagicIsland1 het volgende:
Ik ben sinds eind augustus geen student meer, maar er staat nog steeds geen product klaar voor het verwijderen van mijn studentenOV product...nog meer mensen hier last van?

Als ze me straks maar geen boete gaan geven ofzo :r
Heb je wel saldo in de plus op je pas? Dan schijnt te moeten.
pi_86502191
als je reisproduct 1 oktober ingaat zou je het nu toch kunnen ophalen normaal gesproken?
pi_86512984
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:13 schreef Geerd het volgende:
Ben je eerste jaars?
Nee, ze gingen er van uit dat ik stopte met mijn studie (had die brief niet gezien, dus reageerde ook niet)

Nu hoor ik al 11 dagen geleden mijn nieuwe reisproduct op te kunnen halen, maar het is er nog niet! :(
pi_86513639
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
Moo
pi_86513786
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:25 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hoe kan je saldo eigenlijk in de min gaan?
als je saldo 1.24 is en je reist met de metro voor 1.42 krijg je een saldo van -0.18 :P
en er is een limiet van ¤-4 volgens mij
pi_86557761
Ik heb een vraagje over de OV-chipkaart,

Ik heb deze ook aangevraagd en een pasje gekregen en daarbij zat een brief, waar het volgende instond:

'je kunt je reisproduct ophalen vanaf de 15e van de maand voordat je studiefinanciering ingaat.

Ik krijg vanaf 1 oktober Studiefinanciering (ik ben nog 17 namelijk), maar ik wilde hem ophalen bij zo'n automaat, maar dat ging niet.

Iemand een verklaring hiervoor of ook dit meegemaakt?
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:50:38 #176
301731 t0sti
met ketchup
pi_86558406
@ patje_
mijn studiefinanciering gaat ook vanaf in 1 oktober in (ik ben ook 17), en ik heb vandaag succesvol mijn studentenproduct erop gezet. heb je het wel bij zo'n gele kleinere automaat gedaan? met normale oplaadpuntautomaten gaat het niet..
pi_86562208
ik heb vanwege een foutje bij het inschrijven ( :') ) ook pas recht vanaf 1 oktober. Vandaag mijn product opgehaald (werkt idd alleen bij zo'n kleine automaat.)
Maar ik vroeg me af: wat heb je er nou aan om het product nu al op te halen :P , ik neem aan dat je niet nu al gratis kunt reizen?
pi_86566863
quote]Op vrijdag 17 september 2010 23:50 schreef t0sti het volgende:
@ patje_
mijn studiefinanciering gaat ook vanaf in 1 oktober in (ik ben ook 17), en ik heb vandaag succesvol mijn studentenproduct erop gezet. heb je het wel bij zo'n gele kleinere automaat gedaan? met normale oplaadpuntautomaten gaat het niet..
[/quote]

Oke raar dan.

Kun jij hem alleen ophalen of kun je er ook direct mee reizen of is dat pas geldig vanaf 1 oktober? en kan je dan gewoon gratis reizen of moet je er nog geld op storten?

[ Bericht 81% gewijzigd door patje_ op 18-09-2010 13:02:10 ]
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:48:18 #179
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86567588
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 02:24 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik heb vanwege een foutje bij het inschrijven ( :') ) ook pas recht vanaf 1 oktober. Vandaag mijn product opgehaald (werkt idd alleen bij zo'n kleine automaat.)
Maar ik vroeg me af: wat heb je er nou aan om het product nu al op te halen :P , ik neem aan dat je niet nu al gratis kunt reizen?
Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:53:14 #180
301731 t0sti
met ketchup
pi_86569345
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:21 schreef patje_ het volgende:
[...]

Kun jij hem alleen ophalen of kun je er ook direct mee reizen of is dat pas geldig vanaf 1 oktober? en kan je dan gewoon gratis reizen of moet je er nog geld op storten?
dat weet ik niet, ik heb er een week geleden een maandabonnement op gezet.. dus ik reis waarschijnlijk op het maandabonnement.
pi_86569980
Net weer even gekeken, maar mijn week-ov staat er nog altijd op :') En geen bestellingen die klaar staan.
Dinsdag dus nog mooi een keer mee reizen en bel dan de klantenservice maar eens
pi_86570038
quote:
Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.
Maar je moet dus nog wel zelf geld erop zetten, toch?
pi_86574827
Ik heb mijn nieuwe OV-chipkaart ontvangen, 2 weken na aanvraag. Met een blitz nieuwe achtergrond met een grazende koe. _O_
pi_86574840
Morgen even mijn reisproduct ophalen. O wee, als dat maar goed gaat. :')
pi_86578348
http://www.collectiefonrecht.nl/
Tijd om meldingen te maken?
pi_86579984
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb mijn nieuwe OV-chipkaart ontvangen, 2 weken na aanvraag. Met een blitz nieuwe achtergrond met een grazende koe. _O_
Wat zijn de stappen die je precies doorlopen hebt? mijn ov-chipkaart is kapot, heb al zo formulier ingevuld op www.studentenov-chipkaart.nl maar nog niks verder over gehoord.
pi_86580549
Je moet geen formulier invullen op die website als je niet eerst contact hebt opgenomen met de servicelijn.

Ten eerste moet je eerst je huidige OV-kaart laten stopzetten/blokkeren via de studenten OV servicelijn (0900-6655444). Dan vraagt de telefoniste of je OV-kaart van 2010 is of van 2009. Als ie van 2010 is, kun je direct een vervangende kaart krijgen. Anders moet je naar de website gaan en de formulier aanvragen. Eenmaal verstuurd, gewoon wachten tot je de brief ontvangt en die invullen + pasfoto bijleveren en opsturen in bijgeleverde envelop. Dan ongeveer 2 weken wachten en dan hoor je je nieuwe OV-kaart te ontvangen.
pi_86642331
Hoi,

ik heb een tijdje terug een Studenten OV-chipkaart gekregen, en die gaat net als mijn studiefinanciering 1 oktober in. Ik kon mijn reisproducten (gratis Week-OV) dus vanaf 15 september ophalen. Toen ik dat op diezelfde dag probeerde, kreeg ik de melding dat er geen producten voor me klaar zouden staan. Er scheen een storing geweest te zijn (wist iemand me te vertellen), dus heb ik het afgelopen zaterdag nog eens geprobeerd, en toen zijn de producten er wél succesvol op gezet. Althans, dat dacht ik.

Toen ik vanmiddag mijn anonieme OV-chipkaart opgeladen had, was ik wel nieuwsgierig wat mijn Studenten OV-chipkaart aan zou geven bij de NS-automaat. Je kunt dan via de automaat je producten bekijken en je kunt om je transactie-overzicht vragen. Ik koos voor het eerste, en tot mijn verbazing stond er het volgende (of iets dat erop lijkt, maar het principe is hetzelfde): 'Student Week Gratis Reizen' en 'Student Week Korting'. Als ik dus de NS-automaat moet geloven, reis ik doordeweeks gratis, maar heb ik daar ook korting op?!

Weet iemand hier misschien meer van? Of heeft iemand hetzelfde? Het lijkt me toch wel dat de automaat juiste informatie laat zien..

Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hinder op 20-09-2010 18:05:10 ]
Get stoned
  maandag 20 september 2010 @ 18:07:30 #189
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_86644349
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:10 schreef Hinder het volgende:
Hoi,

ik heb een tijdje terug een Studenten OV-chipkaart gekregen, en die gaat net als mijn studiefinanciering 1 oktober in. Ik kon mijn reisproducten (gratis Week-OV) dus vanaf 15 september ophalen. Toen ik dat op diezelfde dag probeerde, kreeg ik de melding dat er geen producten voor me klaar zouden staan. Er scheen een storing geweest te zijn (wist iemand me te vertellen), dus heb ik het afgelopen zaterdag nog eens geprobeerd, en toen zijn de producten er wél succesvol op gezet. Althans, dat dacht ik.

Toen ik vanmiddag mijn anonieme OV-chipkaart opgeladen had, was ik wel nieuwsgierig wat mijn Studenten OV-chipkaart aan zou geven bij de NS-automaat. Je kunt dan via de automaat je producten bekijken en je kunt om je transactie-overzicht vragen. Ik koos voor het eerste, en tot mijn verbazing stond er het volgende (of iets dat erop lijkt, maar het principe is hetzelfde): 'Student Week Gratis Reizen' en 'Student Week Korting'. Als ik dus de NS-automaat moet geloven, reis ik doordeweeks gratis, maar heb ik daar ook korting op?!

Weet iemand hier misschien meer van? Of heeft iemand hetzelfde? Het lijkt me toch wel dat de automaat juiste informatie laat zien.

Alvast bedankt.
Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.
pi_86644739
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.
Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' in plaats van 'Student Week Korting' moeten staan?
Get stoned
  maandag 20 september 2010 @ 18:20:14 #191
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_86644768
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:19 schreef Hinder het volgende:

[..]

Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' moeten staan?
Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.
pi_86645092
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:20 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.
Hmm, toch blijf ik het raar vinden. Dan zal ik het tegen die tijd wel merken :P. In ieder geval bedankt voor je reacties.
Get stoned
pi_86724885
Hmm vandaag dagje Amsterdam gehad met Studenten-OV chipkaart.
Bus in en uitchecken ging goed. Eenmaal in Amsterdam ook nog ff in de Tram in en uit gechekt, ging prima.

Alleen op de terugreis bij de bus gaf ie ineens aan: kaart ongeldig (fout 6)

Lag dit gewoon aan het kastje van de bus (ondanks dat ie ie niet buiten werking was)
of
heb ik een probleem als ik morgen wederom de bus in stap... :(

Want de kaart deed het vanmorgen en vanmiddag wel, maar vanavond dus niet..... beetje raar!
pi_86727960
was het een nachtbus? Dan werkt OV chip niet.
pi_86881727
vraagje
ik heb pas mijn ov van weekend naar week omgezet op internet en het daarna opgehaald bij een apparaat. En heb zelfs een bonnetje waar op staat dat ik nu week heb. Nu werd ik pas gecontroleerd(al 2x onderhand) en volgens de concucteur stond er weekend op. Ik naar de balie gegaan, heeft die vrouw even gekeken en die zei dat er weekend EN week op staat, wat dus niet kan lijkt me. Ik weet niet hoe ik weekend er dan af moet halen en de conducteur ziet blijkbaar alleen maar weekend.
Ik heb ook naar een ov infolijn gebelt en die zeiden dat het aan de apparaten van ns lag :? .... mooie oplossing dus..
iemand een idee?
  maandag 27 september 2010 @ 09:24:11 #196
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86890532
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:22 schreef Deezertje het volgende:
Hmm vandaag dagje Amsterdam gehad met Studenten-OV chipkaart.
Bus in en uitchecken ging goed. Eenmaal in Amsterdam ook nog ff in de Tram in en uit gechekt, ging prima.

Alleen op de terugreis bij de bus gaf ie ineens aan: kaart ongeldig (fout 6)

Lag dit gewoon aan het kastje van de bus (ondanks dat ie ie niet buiten werking was)
of
heb ik een probleem als ik morgen wederom de bus in stap... :(

Want de kaart deed het vanmorgen en vanmiddag wel, maar vanavond dus niet..... beetje raar!
Reisde je op saldo? Dan kan het dat je saldo te laag was.
pi_86890635
Gister voor het eerst de OV-chipkaart hoeven gebruiken.
  maandag 27 september 2010 @ 14:30:01 #198
202348 Susi
Temple of Love
pi_86899771
Klein vraagje.
Zojuist mijn ov-chipkaart geregistreerd op internet ( :r ), omdat ik laatst niet goed ben uitgecheckt zonder dat ik het merkte en er geld van af is geschreven en dat nu terugwil. Maar nu alles gedaan is en ik wil kijken welke transacties ik heb gemaakt, kan dat niet. Kan dat pas morgen, of worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
pi_86899919
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
Klein vraagje.
Zojuist mijn ov-chipkaart geregistreerd op internet ( :r ), omdat ik laatst niet goed ben uitgecheckt zonder dat ik het merkte en er geld van af is geschreven en dat nu terugwil. Maar nu alles gedaan is en ik wil kijken welke transacties ik heb gemaakt, kan dat niet. Kan dat pas morgen, of worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.
Hiervoor moet je een formulier invullen met tijd, plaats nummer van bus, de betreffende halte. en dit is allemaal niet terug te vinden..
  maandag 27 september 2010 @ 15:15:29 #200
202348 Susi
Temple of Love
pi_86901875
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:32 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.
Hiervoor moet je een formulier invullen met tijd, plaats nummer van bus, de betreffende halte. en dit is allemaal niet terug te vinden..
Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.

Het was namelijk zo dat ik in de chauffeur vroeg of ie naar een bepaalde halte ging; zei hij ja, dus ik checkte in, maar daarna zei hij 'oh nee, da's een andere bus'. Dus toen kon ik in een andere bus opnieuw inchecken.

Dank !
Ik ging er van uit dat ik, zodra ik mijn kaart had geregistreerd, mijn hele geschiedenis zou kunnen terugvinden.
pi_86902076
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Susi het volgende:

[..]

Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.

Het was namelijk zo dat ik in de chauffeur vroeg of ie naar een bepaalde halte ging; zei hij ja, dus ik checkte in, maar daarna zei hij 'oh nee, da's een andere bus'. Dus toen kon ik in een andere bus opnieuw inchecken.

Dank !
Ik ging er van uit dat ik, zodra ik mijn kaart had geregistreerd, mijn hele geschiedenis zou kunnen terugvinden.
Dat zou ik niet precies weten, sorry.
Het kan ook zo zijn dat het even duurt voordat de geschiedenis is "ingeladen" oid.
Dat hoop ik voor je, maar anders begint de geschiedenis opslag nu ben ik bang.
  maandag 27 september 2010 @ 15:23:37 #202
202348 Susi
Temple of Love
pi_86902232
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dat zou ik niet precies weten, sorry.
Het kan ook zo zijn dat het even duurt voordat de geschiedenis is "ingeladen" oid.
Dat hoop ik voor je, maar anders begint de geschiedenis opslag nu ben ik bang.
Nee, precies. Maar ik zou zo'n profiel nooit hebben aangemaakt als ik niet m'n geld terug zou willen. Ik hoef verder niet te weten waar ik heb gereisd, en dat hoeft al helemaal niet op internet.
pi_86938299
Volgens mij zag ik toen ik gisteren uitcheckte iets met "Saldo te laag ofzo".

Beetje vaag. Aangezien ik gewoon dat studentreisproduct heb.
pi_86939639
Mijn gratis OV begint pas 1 oktober (nog geen 18), dus ik ging vandaag proberen mijn reisproduct op te halen. Ik had de kaart dus in dat ding gestopt, krijg ik "kaart ongeldig" ;( ;( ;( terwijl ik er wel gewoon geld op kon zetten en hem op die manier kon gebruiken..

Straks maar even duo bellen :r :r

Als ik dan helemaal moet wachten op een nieuwe kaart en zo, moet ik mijn reiskosten in de tussentijd dan ook weer zelf betalen, trouwens?
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:26:30 #205
202348 Susi
Temple of Love
pi_86947868
Moet je dan DUO bellen ? Volgens mij de lui van het loket van de OVChipkaart, of niet ?
pi_86948170
Mijn studenten-ovchipkaart is kapot, dus ik netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd, en volgens ov-chipkaart.nl krijg ik dan binnen een week een vervangende kaart. Belde ik vandaag toevallig de klantenservice, blijkt dat helemaal niet meer zo te zijn! "Nee, eigenlijk klopt bijna niets wat op de website staat meer..."

|:(
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:58:02 #207
301731 t0sti
met ketchup
pi_86948961
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef Emma123321 het volgende:
Mijn gratis OV begint pas 1 oktober (nog geen 18), dus ik ging vandaag proberen mijn reisproduct op te halen. Ik had de kaart dus in dat ding gestopt, krijg ik "kaart ongeldig" ;( ;( ;( terwijl ik er wel gewoon geld op kon zetten en hem op die manier kon gebruiken..

[...]
Kaart er gewoon nog een keer indoen helpt niet? Bij mij hielp dat wel namelijk, gewoon nog een keer proberen
pi_86949239
Ja, dat zei de klantenservice aan de telefoon ook al. Ik had het vanmiddag al een paar keer geprobeerd, morgen nog maar eens proberen.
pi_86950521
Is het nou zo dat als je een week ov studenten chip hebt (zoals de meeste) je met korting (40%) kan reizen met trein in het weekend? Of moet je gewoon volle mep betalen?

En in de bus en tram enzo, moet je dan een speciale OV chip halen met saldo, alleen om in het weekend rond te reizen zeg maar?
pi_86961604
Hallo, ik heb deze maand gewoon school gehad maar mijn studiefinanciering (en daarmee de ov studentenkaart) gingen pas in op 1 oktober (jarig op 1 september) waardoor ik deze maand heb moeten betalen voor het OV. Ik dacht zelf dat het pech was, maar afzonderlijk hebben al verschillende mensen gezegd dat ik er misschien een vergoeding voor zou kunnen krijgen. Is dit waar of is 't gewoon toch pech?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_86962234
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:28 schreef Quir het volgende:
Hallo, ik heb deze maand gewoon school gehad maar mijn studiefinanciering (en daarmee de ov studentenkaart) gingen pas in op 1 oktober (jarig op 1 september) waardoor ik deze maand heb moeten betalen voor het OV. Ik dacht zelf dat het pech was, maar afzonderlijk hebben al verschillende mensen gezegd dat ik er misschien een vergoeding voor zou kunnen krijgen. Is dit waar of is 't gewoon toch pech?
Nee, dit kwartaal (tot 1 oktober) hebben jouw ouders nog kinderbijslag voor jou gehad, je ouders hebben dus al geld gekregen voor jouw onderhoud, en jij krijgt dit dus niet. Vanaf 1 oktober krijgen je ouders geen geld meer om jou te onderhouden, dus krijg je zelf een bijdrage.
pi_86963368
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Dat is het geval.
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:42 schreef Eenskijken het volgende:
Is het nou zo dat als je een week ov studenten chip hebt (zoals de meeste) je met korting (40%) kan reizen met trein in het weekend? Of moet je gewoon volle mep betalen?
Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.
quote:
En in de bus en tram enzo, moet je dan een speciale OV chip halen met saldo, alleen om in het weekend rond te reizen zeg maar?
Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.
pi_86978384
Duidelijke taal, bedankt.
pi_86978553
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:00 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat is het geval.
[..]

Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.
[..]

Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.
OV medewerker?
pi_86980364
Nee, student en geïnteresseerde :)
pi_86989511
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn studenten-ovchipkaart is kapot, dus ik netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd, en volgens ov-chipkaart.nl krijg ik dan binnen een week een vervangende kaart. Belde ik vandaag toevallig de klantenservice, blijkt dat helemaal niet meer zo te zijn! "Nee, eigenlijk klopt bijna niets wat op de website staat meer..."

|:(
Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed. :) Op de site kan je nu trouwens ook heel makkelijk een declaratieformulier invullen om je geld terug te krijgen!

Geloof me geen enkele medewerker weet waar die mee bezig is. Ik ben voor ik dat formulier in een hoekje van de site gevonden had door verschillende mensen van het kastje naar de muur gestuurd. Ook nog mailwisselingen met de klantenservice gehad over het terugkrijgen van mijn geld waar ik iedere keer een ander en soms zelfs een tegenstrijdig antwoord op kreeg. Ik moet nu een declaratieformulier op de post doen om mijn kosten te declareren maar volgens het nieuws moet dat helemaal goedkomen. Mocht iemand dus vragen hebben omtrent een defecte studentenkaart kan ik misschien helpen. :9

[ Bericht 21% gewijzigd door Duskje op 29-09-2010 18:24:03 ]
pi_86989645
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef Duskje het volgende:

[..]

Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed. :) Op de site kan je nu trouwens ook heel makkelijk een declaratieformulier invullen om je geld terug te krijgen!
Ik heb net een mailtje gekregen dat mijn aanvraag goedgekeurd is, en dat ik binnen 3 weken een kaart krijg, dus ik kan hem wel iets sneller dan over 3 weken verwachte? :)
pi_86997206
Ik was m'n OV-kaart kwijtgeraakt, ff gebeld, en ze zouden mijn andere kaart (ik had m'n studenten ov-chipkaart dubbel :D) activeren. Zou tot drie weken duren, waarom duurt dit tot drie weken? Wat kan er mogelijk zo lang duren? :')
pi_87022786
Als je vorig jaar bent gestopt met studeren en in september weer begonnen bent, hoe zit dat dan met de ov-chipkaart? M'n vriend heeft namelijk nog steeds geen nieuwe ov-chipkaart ontvangen en op de kaart die hij nog had staat ook niks nieuws. Bij de IB-groep telefoonlijn kunnen ze hem niet echt helpen :?
pi_87024149
;( ;( Ze zouden me mailen over mijn ongeldige OV chipkaart (zie boven), hebben ze nog steeds niet gedaan, terwijl morgen (eindelijk) mijn gratis OV zou moeten beginnen.
Ik heb dus net weer klantenservice gebeld, kreeg dezelfde mevrouw maar die leek helemaal vergeten te zijn dat ik haar al een keer had gesproken, hele verhaal weer moeten vertellen... Nu moet ik tot de tijd dat ik iets hoor maar gewoon zelf betalen en dit declareren. Alleen volgens die klantenservicemiep kan ik niet declareren als ik gewoon geld op mijn OV-chipkaart zet - ik moet per se losse kaartjes kopen.

Maarrr hoe lang gaat dit nou nog duren?? Tegen de tijd dat ze uberhaupt reageren op mijn probleem zijn we weer een week verder, dus voordat ik een werkende kaart heb zijn we zeker een maand verder (wss meer) ,en voordat ik mijn geld terug heb is het alweer december. :(

Sorry hoor, ik moest ff zeuren...
pi_87024207
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef Emma123321 het volgende:
;( ;( Ze zouden me mailen over mijn ongeldige OV chipkaart (zie boven), hebben ze nog steeds niet gedaan, terwijl morgen (eindelijk) mijn gratis OV zou moeten beginnen.
Ik heb dus net weer klantenservice gebeld, kreeg dezelfde mevrouw maar die leek helemaal vergeten te zijn dat ik haar al een keer had gesproken, hele verhaal weer moeten vertellen... Nu moet ik tot de tijd dat ik iets hoor maar gewoon zelf betalen en dit declareren. Alleen volgens die klantenservicemiep kan ik niet declareren als ik gewoon geld op mijn OV-chipkaart zet - ik moet per se losse kaartjes kopen.

Maarrr hoe lang gaat dit nou nog duren?? Tegen de tijd dat ze uberhaupt reageren op mijn probleem zijn we weer een week verder, dus voordat ik een werkende kaart heb zijn we zeker een maand verder (wss meer) ,en voordat ik mijn geld terug heb is het alweer december. :(

Sorry hoor, ik moest ff zeuren...
Groot gelijk. wat een rampentrein die die &^*^%#*$% kaart.
pi_87035827
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Sosha het volgende:
Als je vorig jaar bent gestopt met studeren en in september weer begonnen bent, hoe zit dat dan met de ov-chipkaart? M'n vriend heeft namelijk nog steeds geen nieuwe ov-chipkaart ontvangen en op de kaart die hij nog had staat ook niks nieuws. Bij de IB-groep telefoonlijn kunnen ze hem niet echt helpen :?
Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.
pi_87050212
Gvd smerige kut ov kaart. Heb dus begin van de maand geprobeerd mijn week-ov eraf te halen, er stond immers op de website dat je dit handmatig moet doen (had al aangegeven dat het reisproduct gestopt moest worden bij de ib-groep). Toen kreeg ik een foutmelding dus ging er vanuit dat het mislukt was. Vorige week zaterdag nog voor het laatst gekeken bij zo'n oplaadpunt wat er nou nog op stond. Toen zag ik dus staan dat er nog steeds een week-ov op de kaart stond.
Vanochtend in de trein zag de conducteur dit ook, echter stond er bij hem ook bij dat de kaart dus toch was verlopen :( En nu ben ik boete rijker.
Waarom staat dit niet erbij bij zo'n oplaadpunt? Achterlijk gedoe. Ga in elk geval proberen bezwaar in te dienen, maar eerst nog eens zien of het niet per ongeluk toch bij het oplaadpunt vermeld is als een abonnement is verlopen.
pi_87051567
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:29 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...
pi_87063231
ik krijg vanaf vandaag mijn OV. Ga ik mijn bestelling ophalen net, krijg ik: ophalen bestelling mislukt. zegt dat mens daar, ''ja er zit al een paar dagen een storing in alle automaten in nederland dus je kan het niet ophalen.'' ik kan daar nergens wat over vinden? anders ga ik naar een andere winkel toe om het te proberen, ik ga niet weer een maand 400 euro betalen. ik wil mijn ov nu >__>
''They can't scare me if I scare them first.''
- Lady Gaga
pi_87119572
Vraagje hè... Het ophalen van je studentenreisproduct, kan dat echt alleen op zo'n geel ding? Aangezien gewone kaartautomaten ook een 'ophalen bestelling'-functie hebben?
pi_87140723
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:50 schreef Sosha het volgende:
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...
Theorie en praktijk lopen helaas nogal uiteen. Een ander advies dan de klantenservice maar weer eens te bellen, heb ik helaas niet.
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:11 schreef Sosha het volgende:
Vraagje hè... Het ophalen van je studentenreisproduct, kan dat echt alleen op zo'n geel ding? Aangezien gewone kaartautomaten ook een 'ophalen bestelling'-functie hebben?
Ja, alleen bij zo'n klein geel automaatje, niet bij kaartautomaten. De optie Ophalen bestelling op kaartautomaten is voor het activeren van Reizen op saldo bij NS.
pi_87142279
Bedankt!
pi_87216301
Als je Studenten OV Chipkaart defect is (waarbij het niet jouw schuld is) moet je een nieuwe aanvragen, dit duurt tot 3 weken.
Klopt het dat je de reiskosten die je tijdens deze 3 weken maakt niet kunt terugvragen?

Als dat het geval is, vraag ik me af of het legaal is?? Je hebt recht op een studenten reisproduct en je hebt alle procedures correct gevolgd om er gebruik van te kunnen maken. Wegens een fout (waarschijnlijk bij de producent van de Chipkaarten zelf) wordt je reisrecht ontnomen?
pi_87216714
Was het maar 3 weken! Haha, ik heb m'n ov-studenten chipkaart dubbel, en had m'n geactiveerde dus verloren, en activatie opzich duurt al 3 weken zonde resultaat. Dus veel succes als ze hem ook nog moeten opsturen.
pi_87217091
Ik heb mijn defecte chipkaart 25 september op de post gedaan, samen met het aanvraagformulier voor een nieuwe kaart, en vandaag (na 7 werkdagen) viel mijn nieuwe kaart op de mat. Goede ervaringen mogen ook gemeld worden :)
pi_87217123
En ik betaal me blauw aan het OV omdat ze eeuwen de tijd nodig hebben om een kaartje te activeren die ik al in m'n bezit heb.
pi_87243388
Wat een slechte organistatie ook weer.

Na het stoppen met studeren in februari vorig jaar heb ik mijn OV stop laten zetten. Nu in september weer begonnen met studeren en na via email mijn OV bij de DUO weer laten activeren.

Toen was ik vorige week woensdag op het traject Gronigen - Leeuwarden (Arriva dus) gecontroleerd en was er niets aan de hand.

De volgende dag zat ik op het traject Groningen - Amsterdam en werk ik gecontroleerd. Nu was mijn kaart geblokkeerd :') Toen werd er gebeld met het DUO maar die zeiden dat er geen product op stond.

Vervolgens werd ik verplicht bij Zwolle uit te stappen (ik moest naar Charleroi Airport) om maar te activeren. Toen ik eindelijk die machine had gevonden stonden er geen bestellingen op mijn kaart. Toen maar een kaartje gekocht naar Rotterdam.

In Rotterdam aangekomen ging ik nog een keer naar zo'n paal, en toen stond er wel een product klaar :')
pi_87403937
Zit je met de trein in 1e of 2e klasse met studenten ov chip kaart?
pi_87405235
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:24 schreef Diabox het volgende:
En ik betaal me blauw aan het OV omdat ze eeuwen de tijd nodig hebben om een kaartje te activeren die ik al in m'n bezit heb.
Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:49:18 #236
132191 -jos-
Money=Power
pi_87406286
Stel ik volg een 3 jaars Bachelor waar ik 4 jaar over doe.
Na 4 jaar vraag ik of ze de studieschuld willen kwijtschelden.

Dan moet ik stufi van het 4e jaar terugbetalen, maar is dat met of zonder de OV kosten??
pi_87437698
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:49 schreef -jos- het volgende:
Stel ik volg een 3 jaars Bachelor waar ik 4 jaar over doe.
Na 4 jaar vraag ik of ze de studieschuld willen kwijtschelden.

Dan moet ik stufi van het 4e jaar terugbetalen, maar is dat met of zonder de OV kosten??
Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden? :? Ik snap niks van je bericht, maar 't zal wel aan mij liggen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:58:17 #238
132191 -jos-
Money=Power
pi_87440314
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:13 schreef Sosha het volgende:

[..]

Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden? :? Ik snap niks van je bericht, maar 't zal wel aan mij liggen.
Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...
pi_87496366
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...
Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:13:31 #240
132191 -jos-
Money=Power
pi_87517147
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:54 schreef Sosha het volgende:

[..]

Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?
Ik zeg toch dat ik het niet op tijd haal, ik doe 4 jaar over een studie van 3 jaar. De vraag is dus of de stufi en OV kosten van het 4e jaar ook kwijtgescholden worden of dat deze als studieschuld blijven staan.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:24:32 #241
301731 t0sti
met ketchup
pi_87517563
volgens mij moet je het pas terugbetalen als je voortijdig stopt met je studie, óf je doet langer dan 10 jaar over je studie, dus volgens mij zit je wel safe.
pi_87527547
Precies, dat zei ik ook al, een jaar langer over je studie doen is geen probleem, tenzij je in die periode leent. Als je binnen 10 jaar je studie haalt zonder te lenen heb je geen schuld.
pi_87557181
Wanneer kunnen wij weekkaart houders nou eens gaan reizen op saldo in het weekend? Niemand inside information? ;)

Edit: dan bedoel ik natuurlijk de trein he...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:39:10 #244
132191 -jos-
Money=Power
pi_87557697
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:24 schreef t0sti het volgende:
volgens mij moet je het pas terugbetalen als je voortijdig stopt met je studie, óf je doet langer dan 10 jaar over je studie, dus volgens mij zit je wel safe.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:44 schreef Sosha het volgende:
Precies, dat zei ik ook al, een jaar langer over je studie doen is geen probleem, tenzij je in die periode leent. Als je binnen 10 jaar je studie haalt zonder te lenen heb je geen schuld.
Als je je studie binnen 10 jaar afrond krijg je je prestatiebeurs terug ja. De prestatiebeurs is voor een bachelor 3 jaar. Nergens op de DUO site staat dat de jaren daarna ook worden kwijtgescholden hoor... Maar er staat ook nergens dat de jaren daarna niet worden kwijtgescholden....
pi_87559197
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:08 schreef Diabox het volgende:

[..]

Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.
En nog steeds wachtende.
pi_87714027
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 02:21 schreef Diabox het volgende:

[..]

En nog steeds wachtende.
En nog steeds wachtende. Kreeg wel vandaag eindelijk na 4 weken 'n brief dat m'n oude kaart was geblokkeerd. Weer moeten bellen, en het was vreemd dat ik nog niks had gehoord. Reisproduct hoorde binnen 5 dagen er al op te staan. Heb godverdomme al 3x moeten bellen, nu 4x dus. Hopen dat er nu iets gebeurt.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:38:36 #247
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_87857635
Goed, even een vraagje van een situatie die ik afgelopen vrijdagochtend heb meegemaakt.

Ik ben donderdagavond naar Amsterdam gereisd met de trein, heb studenten ov-chipkaart dus had een reductiekaartje gekocht. Prima, niks aan de hand.

Vrijdagmorgen rond 6 uur trein weer terug uit Amsterdam, weer een kaartje gekocht met korting. Conducteur knipt mijn kaartje rond 8:30 en zegt dat ik geen geldig vervoersbewijs heb. Hij zegt dat ik geen recht had op korting voor 9:00 's ochtends op vrijdag.

Kan iemand dit bevestigen? Ik had hier nog nooit van gehoord, ik dacht weekend ov = doordeweek 40% korting en andersom. Gelukkig geen boete gekregen of iets, waarschijnlijk vanwege mijn echte verbaasde reactie.
pi_87857703
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:38 schreef Slickk het volgende:
Goed, even een vraagje van een situatie die ik afgelopen vrijdagochtend heb meegemaakt.

Ik ben donderdagavond naar Amsterdam gereisd met de trein, heb studenten ov-chipkaart dus had een reductiekaartje gekocht. Prima, niks aan de hand.

Vrijdagmorgen rond 6 uur trein weer terug uit Amsterdam, weer een kaartje gekocht met korting. Conducteur knipt mijn kaartje rond 8:30 en zegt dat ik geen geldig vervoersbewijs heb. Hij zegt dat ik geen recht had op korting voor 9:00 's ochtends op vrijdag.

Kan iemand dit bevestigen? Ik had hier nog nooit van gehoord, ik dacht weekend ov = doordeweek 40% korting en andersom. Gelukkig geen boete gekregen of iets, waarschijnlijk vanwege mijn echte verbaasde reactie.
Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)
pi_87867274
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)
Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.
pi_87869399
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:17 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.
helaas niet, het is idd alleen voordeeluren.
pi_87869901
Ok, voor de duidelijkheid:

Geldigheid Weekkaart
* Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
* Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

Geldigheid Weekendkaart
* Vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur.
* Vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
* Korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 de volgende dag (vrijdag 12.00 uur).
link

Mensen met een weekendkaart mogen dus niet door de weeks voor 9 uur met korting. Ik wist het niet eens, maar ik heb ook altijd een weekkaart gehad :) .
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:24:08 #252
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_87905567
Hmm oké, bedankt voor de heldere uitleg in ieder geval, ik wist het niet. Ik heb hiervoor ook nog nooit voor 9 uur 's ochtends gereisd door de week dus vandaar. :)
pi_87905943
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef lemonlime het volgende:

Geldigheid Weekkaart
* Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).

Geldigheid Weekendkaart
* Korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 de volgende dag (vrijdag 12.00 uur).
link

Mensen met een weekendkaart mogen dus niet door de weeks voor 9 uur met korting. Ik wist het niet eens, maar ik heb ook altijd een weekkaart gehad :) .
Met een weekendkaart mag je op maandag wel voor 0900 met korting :) en tot zondagnacht/maandagochtend tot 0400 gratis :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_87934448
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef lemonlime het volgende:

Geldigheid Weekkaart

Geldigheid Weekendkaart
link

Juist wel. Ik denk dat je bedoelt dat ze tussen 4.00 en 9.00 op maandag niet gratis mogen reizen?

Oh wacht, he, laat maar.... Ik leer hier ook iets nieuws :?, ik had niet goed gelezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sosha op 25-10-2010 13:47:55 ]
pi_87940017
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:46 schreef Diabox het volgende:

[..]

En nog steeds wachtende. Kreeg wel vandaag eindelijk na 4 weken 'n brief dat m'n oude kaart was geblokkeerd. Weer moeten bellen, en het was vreemd dat ik nog niks had gehoord. Reisproduct hoorde binnen 5 dagen er al op te staan. Heb godverdomme al 3x moeten bellen, nu 4x dus. Hopen dat er nu iets gebeurt.
En nog steeds wachtende.

Ziet er naar uit dat ik gewoon de rest van het jaar m'n OV kan dokken, want er gebeurt gewoon niks. -O-
pi_87940123
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef Diabox het volgende:

[..]

En nog steeds wachtende.

Ziet er naar uit dat ik gewoon de rest van het jaar m'n OV kan dokken, want er gebeurt gewoon niks. -O-
je moet hem zelf activeren bij zo'n ov apparaat 8)7
pi_87940132
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef jeweettochh het volgende:

[..]

je moet hem zelf activeren bij zo'n ov apparaat 8)7
Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten, en dat doen die neukers niet. Er gebeurt gewoon niks.
Ik kan dus niks ophalen voor de duidelijkheid. Ben niet retarded.
pi_87974502
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:04 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten, en dat doen die neukers niet. Er gebeurt gewoon niks.
Dit is dus een grote trollpost. Voor alle duidelijkheid, hij is wél retarded.
Of toch du vader?
pi_87975054
quote:

[..]

het is je waarschijnlijk al tig keer gezegd maar je hebt je product niet bij een normale kaartjesautomaat proberen op te halen he?
pi_87975680
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:17 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

het is je waarschijnlijk al tig keer gezegd maar je hebt je product niet bij een normale kaartjesautomaat proberen op te halen he?
Nee. Ben geen retard.
pi_87975756
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:33 schreef Diabox het volgende:

[..]

Nee. Ben geen retard.
quote:

[..]

Ja, maar hun moeten er 'n reisproduct opzetten,
lekker hoogbegaafd ben je dan :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:37:36 #262
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_87975817
Weet eigenlijk niet eens of mn OV het uberhaupt doet, hoor van sommige mensen dat ze een nieuwe kaart binnenkrijgen en dat de conducteur hem dan niet kan lezen...
Ben sinds 1 oktober 0 keer gecontroleerd :P
pi_87976038
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:37 schreef Granaatappel het volgende:
Weet eigenlijk niet eens of mn OV het uberhaupt doet, hoor van sommige mensen dat ze een nieuwe kaart binnenkrijgen en dat de conducteur hem dan niet kan lezen...
Ben sinds 1 oktober 0 keer gecontroleerd :P
Ga je nooit met de metro/bus/tram dan, je kan sowieso checken bij een kaartautomaat of je reisproduct in orde is volgens mij. Ik ben trouwens ook voor meer dan een maand al niet gecontroleerd, ze hebben op personeel bezuinigd ofzo.
pi_87976803
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:35 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

[..]

lekker hoogbegaafd ben je dan :P
Dialect.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:23:40 #265
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_87978089
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:43 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

Ga je nooit met de metro/bus/tram dan, je kan sowieso checken bij een kaartautomaat of je reisproduct in orde is volgens mij. Ik ben trouwens ook voor meer dan een maand al niet gecontroleerd, ze hebben op personeel bezuinigd ofzo.
Nee ga alleen maar met de trein :s)
pi_88003380
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Dialect.
'Hun' als eerste naamval gebruiken dialect noemen :')
pi_88008150
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:47 schreef Sosha het volgende:

[..]

'Hun' als eerste naamval gebruiken dialect noemen :')
Dan niet... :')
pi_88076189
Zometeen op 2 een reportage over het falen van de OV-chipkaart *O*
pi_88134558
Goed.. Hier ook een vraagje.

Ik werk in het weekend en moet telkens met de bus om daar te komen. Hier in de buurt geen OV-oplader, dus op mijn werk gooi ik er altijd iets van 20 euro op. Niet goed opgelet hoeveel euro er nu op staat, maar waarschijnlijk sta ik in de min. Ik woon in een gebied waar de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd, het is nog niet verplicht om met zo'n ding te reizen.

Vandaag moet ik werken, maar ik ben bang dat ik onvoldoende saldo heb. Mag ik nu wel of niet met een roze strippenkaart reizen? Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar daar staat allemaal informatie over van augustus en januari 2010, dus dat is allemaal een beetje oud.

Overigens, het is veel duurder om met zo'n OV-chipkaart te reizen dan een roze strippenkaart. Dit klopt toch ook niet?
pi_88134645
Ja, sterker nog, ik kan het je gewoon aanbevelen om met een roze strippenkaart te reizen. Hier in Breda is een ritje met de bus langer dan ongeveer 1 km duurder met de OV Chipkaart dan met de strippenkaart. In de praktijk zal een ritje nagenoeg altijd langer zijn dan 1 km, dus ben je stukken goedkoper uit. En natuurlijk mag dat gewoon, zolang de OV chipkaart niet het enige geldige vervoersbewijs is. Je moet de chipkaart wel laten zien aan de chauffeur tijdens het afstempelen, maar niet inchecken natuurlijk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:07:17 #271
202348 Susi
Temple of Love
pi_88135145
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:40 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja, sterker nog, ik kan het je gewoon aanbevelen om met een roze strippenkaart te reizen. Hier in Breda is een ritje met de bus langer dan ongeveer 1 km duurder met de OV Chipkaart dan met de strippenkaart. In de praktijk zal een ritje nagenoeg altijd langer zijn dan 1 km, dus ben je stukken goedkoper uit. En natuurlijk mag dat gewoon, zolang de OV chipkaart niet het enige geldige vervoersbewijs is. Je moet de chipkaart wel laten zien aan de chauffeur tijdens het afstempelen, maar niet inchecken natuurlijk.
Ik ben er al een aantal keer op aangesproken dat ik per se met de OV-chipkaart moest reizen. Terwijl dat ding in omgeving Utrecht helemaal nog niet is doorgevoerd.

Met de OVchipkaart betaal ik overigens voor elke keer hetzelfde stukje, elke keer een andere prijs
pi_88135777
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:07 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik ben er al een aantal keer op aangesproken dat ik per se met de OV-chipkaart moest reizen. Terwijl dat ding in omgeving Utrecht helemaal nog niet is doorgevoerd.

Met de OVchipkaart betaal ik overigens voor elke keer hetzelfde stukje, elke keer een andere prijs
Nee hoor, dat is onzin. alleen in Amsterdam en Rotterdam moet het, maar op andere plekken heb je nog gewoon de keuze.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:40:01 #273
202348 Susi
Temple of Love
pi_88135838
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:37 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is onzin. alleen in Amsterdam en Rotterdam moet het, maar op andere plekken heb je nog gewoon de keuze.
Lijkt mij ook. Het was een gedoogbeleid ofzo.
pi_88165390
Nou...Buschauffeur was het niet met me eens, dus ik moest gewoon inchecken, anders kwam ik te laat op mijn werk. Komen we op de plek van aankomst, kan ik op de één of andere manier niet uitchecken..Wat een zooi!!!

Morgen maar even bellen met Syntus en vragen om een bewijs op zwart-wit dat ik WEL met een roze strippenkaart mag reizen. Want de ene chauffeur ziet het door de vingers, de ander laat me niet eens de bus in en weer een ander zegt dat het dikke onzin is en dat ik wel met een roze strippenkaart mag reizen.

Lekker duidelijk dit!
pi_88211730
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef Diabox het volgende:

[..]

En nog steeds wachtende.

Vandaag voor de vijfde (of is het alweer zesde?) keer gebeld om m'n OV-chipkaart te activeren. Spannend.........
pi_88256556
Bij wie is zijn/haar studenten week abonnement ook "verlopen"?

Ik kreeg mijn chip rond augustus, heb toen mijn week abonnement opgehaalt en kon vanaf 1 september zonder probleem reizen.
Telkens als ik in check stond er iets met SW()() 31-10-2010. Ik dacht dat het niets belangrijks was.
Maar sinds gister gaat er geld af van mijn saldo. Er staat nu gewoon "Goede reis"

Moet ik NS gaan bellen of heeft iemand dit probleem al opgelost?
pi_88257454
De NS bellen lijkt me zinloos, ik zou eerder de DUO of TLS bellen.
pi_88274477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:19 schreef Zuidd het volgende:
Bij wie is zijn/haar studenten week abonnement ook "verlopen"?

Ik kreeg mijn chip rond augustus, heb toen mijn week abonnement opgehaalt en kon vanaf 1 september zonder probleem reizen.
Telkens als ik in check stond er iets met SW()() 31-10-2010. Ik dacht dat het niets belangrijks was.
Maar sinds gister gaat er geld af van mijn saldo. Er staat nu gewoon "Goede reis"

Moet ik NS gaan bellen of heeft iemand dit probleem al opgelost?
Wees blij, jij hebt tenminste 'n abonnement :D
Ik zou ff bellen met 0900-0980
pi_88282495
Ik ben vandaag beboet in de bus van Almere...

Zie ''verklaring verdachte''....

Ik ben altijd te lui met in-en uitchecken omdat vaak die apparaten stuk gaan. Vandaag kwamen de controleurs in hun opvallende gele pakjes (de halte er voor stapte allemaal kids uit die zwart reden, dat zeiden ze nog).

Balen.. Maar goed, ¤39 daar lig ik niet wakker van.

[ Bericht 2% gewijzigd door ElextricSix op 03-11-2010 12:26:53 (toevoeging) ]
pi_88289261
Beste student,

Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.

Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en kunnen je melden dat er over ongeveer twee dagen een studentenreisproduct 2010 klaarstaat voor jou bij de ophaalpunten.

Zou godverdomme tijd worden, wacht al sinds 24 september.
pi_88289343
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:25 schreef ElextricSix het volgende:
Ik ben vandaag beboet in de bus van Almere...
[ afbeelding ]
Zie ''verklaring verdachte''....

Ik ben altijd te lui met in-en uitchecken omdat vaak die apparaten stuk gaan. Vandaag kwamen de controleurs in hun opvallende gele pakjes (de halte er voor stapte allemaal kids uit die zwart reden, dat zeiden ze nog).

Balen.. Maar goed, ¤39 daar lig ik niet wakker van.
omdat die apparaten vaak stuk zijn check jij dus nooit in :?
  woensdag 3 november 2010 @ 20:29:50 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88301013
Even een quote uit de OP en mijn verhaal, daaronder.
quote:
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.
Check. Gedaan. 29 juli jl. mijn OV studentenreisproduct opgezegd. In oktober ging ik met de OV chip, ik had er geld op gezet, checkte in bij die paal van de NS, en wat staat er? "Stwkvrij" Oftewel, mijn abbo stond er nog gewoon op. Fucking OKTOBER he. Noujagoed, ik klaag niet :')

Heb de dag erna met de DUO gebeld, zij gaven aan dat het inderdaad klopt dat ik 'm heb opgezegd, dat ik niets fout heb gedaan. Zij zeggen dat er een fout bij het vervoersbedrijf ligt en ze daar de wijziging niet hebben doorgevoerd. De vrouw aan van de DUO zei ook dat ze dit al meer had gehoord... xD
Vandaag ging ik weer met de trein, weer stond dat abonnement er gewoon op. Dus weer gratis reizen.
Nu mijn 'probleem': er staat dus 20 eurie op die chipkaart die ik niet kan gebruiken. Heb bij het NS loket gevraagd of zij het eraf kunnen halen, maar er staat op mijn kaart dat ie 'geblokkeerd' is, volgens mij 1 van de abonnementen, waardoor het geld niet teruggestort kan worden naar mijn rekening. -O- Jammer, want als ik dat ding dus kwijtraak dan ben ik 20 euries kwijt.
Ik zit nog een beetje in dubio wat ik zal doen; gewoon niks, gratis reizen, en als ik 'm kwijtraak, tough luck, of het ergens gaan melden zodat ze dat abbo eraf kunnen halen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_88308178
Zodra je stwkvrij eraf is gehaald heb je die 20 euro toch gewoon alsnog nodig?
  woensdag 3 november 2010 @ 22:54:00 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88308793
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Sosha het volgende:
Zodra je stwkvrij eraf is gehaald heb je die 20 euro toch gewoon alsnog nodig?
Nja, zo vaak ga ik niet met de trein :)
pi_88318116
quote:
12s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:54 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nja, zo vaak ga ik niet met de trein :)
Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?
Nou ja, ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:35:36 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88318137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:34 schreef Sosha het volgende:

[..]

Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?
Nou ja, ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Hallo, ik wist toch niet dat dat stomme abonnement erop stond? Ik was in de veronderstelling dat ze het er na 3 maanden wel af hadden gehaald, daarom laadde ik 'm op, zodat ik (dacht ik) 'm als gewone OV chip kon gebruiken...
pi_88318337
Ja maar... je zet er zelf 20 euro op omdat je dat denkt nodig te hebben, en bij nader inzien vind je het eigenlijk te veel. Dat is mijn punt. Of heb je dat erop gezet omdat je alleen in de drie afgelopen maanden nog veel moest reizen?
  donderdag 4 november 2010 @ 10:52:52 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88318605
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:43 schreef Sosha het volgende:
Ja maar... je zet er zelf 20 euro op omdat je dat denkt nodig te hebben, en bij nader inzien vind je het eigenlijk te veel. Dat is mijn punt. Of heb je dat erop gezet omdat je alleen in de drie afgelopen maanden nog veel moest reizen?
Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.
pi_88321355
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:52 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.
Ik snap 't.
Is het eigenlijk überhaupt mogelijk om geld terug te vorderen van je ov-chipkaart? Staat het er niet definitief op? Weet ik eigenlijk helemaal niet.
pi_88321713
Ja, kost alleen wat administratiekosten.
Moo
pi_88322392
Goed om te weten!

P.S.: 't Is niet mogelijk om online je saldo te checken he? Op ns.nl in elk geval niet, op ov-chipkaart.nl misschien wel..? Is 't de moeite waard om een account aan te maken?

[ Bericht 42% gewijzigd door Sosha op 04-11-2010 12:58:25 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 15:53:57 #292
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_88329279
Als je een account aanmaakt, kun je op ov-chipkaart.nl inderdaad je saldo checken (is alleen niet real time, dus als je veel reist klopt het nooit helemaal).
pi_88331591
Thanks, dan ga ik toch maar even de moeite nemen om dat te doen :9
pi_88363544
Weer een nieuwe verhaal met de OV chipkaart;

Na een half jaar dat ding niet gebruikt te hebben (Stage) twee weken terug weer gebruik willen maken van de kaart blijkt hij ineens gedeactiveerd te zijn, gebeld met de Klantenservice OV-chipkaart blijkt mn kaart te OUD om weer geactiveerd te worden en moet ik hem opzeggen/annuleren, hier zou ik bericht van ontvangen wanneer dat gelukt zou zijn.

Inmiddels twee weken verder maar eens gebeld want had tot op heden niet ontvangen blijken ze toch geen brieven te versturen en zou de kaart al sinds vorige week donderdag opgezegd zijn.

Nu moet ik dus een nieuwe kaart aanvragen (Yes, weer 3 weken) maar moet ik hier voor het formulier 'Studenten OV-chipkaart verloren of gestolen?' of het formulier 'Nog niet eerder een Studenten OV-chipkaart gehad?' voor gebruiken, geen idee of ze direct al mn gegevens hebben weg gegooid :S.

Edit: Je bleek 'Studenten OV-chipkaart kapot?' te moeten gebruiken en dan:

quote:
Kaart echt defect. Wat te doen?

Heb je een Studenten OV-chipkaart met een witte achterkant en een magneetstrip?
Dan moet je twee dingen doen:

1. Download het formulier ‘Beëindigen persoonlijke OV-chipkaart’ op www.ov-chipkaart.nl. Met dit formulier stuur je jouw defecte OV-chipkaart retour, zodat deze kan worden vernietigd en eventueel nog erop aanwezig saldo aan je wordt gerestitueerd. Je huidige studentenreisproduct wordt opnieuw voor je klaargezet zodat je dit bij een ophaalpunt op je vervangende kaart kan laden.
2. Bestel via onderstaande link een aanvraagformulier en stuur dit zo snel mogelijk op.
Let op! Vink bij het aanvragen het hokje ‘vervangende kaart’ aan.
Stuur het formulier zo snel mogelijk volledig ingevuld retour. Na ontvangst van de beide formulieren heb je binnen drie weken je vervangende kaart in huis. In de tussentijd zijn je reiskosten voor eigen rekening.

Klik hier voor het bestellen van een aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mdrop op 05-11-2010 14:29:46 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:30:10 #295
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_88539577
hoi.
experts hier aanwezig van de duo&ov studenten chipkaart?

ik heb nog steeds geen pasfoto opgestuurd voor me ov chipkaart, en ook niets geactiveerd ofzo want die heb ik dus nog steeds niet ontvangen.
hoeft van mij ook niet echt...
ik heb tot in februari nog paar keer met me ov-kaart van vorig jaar kunnen reizen, en had geen zin om pasfoto te laten maken voor een nieuwe. en wil niet met ov.

weet de duo nu dat ik geen gebruik maak van me ov-reisproduct?
of zit ik schulden te maken voor iets wat ik niet gebruik totdat ik het schriftelijk opzeg?
(schulden omdat ov-reis-product geen gift is als ik studie faal, en me arbeidsongeschiktheidsverklaring van de uwv zet alleen de prestatiebeurs om in een gift.)

dank bij voorbaat
pi_88539711
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:30 schreef mylifeisgrey het volgende:
hoi.
experts hier aanwezig van de duo&ov studenten chipkaart?

ik heb nog steeds geen pasfoto opgestuurd voor me ov chipkaart, en ook niets geactiveerd ofzo want die heb ik dus nog steeds niet ontvangen.
hoeft van mij ook niet echt...
ik heb tot in februari nog paar keer met me ov-kaart van vorig jaar kunnen reizen, en had geen zin om pasfoto te laten maken voor een nieuwe. en wil niet met ov.

weet de duo nu dat ik geen gebruik maak van me ov-reisproduct?
of zit ik schulden te maken voor iets wat ik niet gebruik totdat ik het schriftelijk opzeg?
(schulden omdat ov-reis-product geen gift is als ik studie faal, en arbeidsongeschiktheidsverklaring van de uwv is alleen voor prestatiebeurs kwijtschelden.)

dank bij voorbaat
Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.

Dus hup hup, aan de studie! Het kan nog.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:54:27 #297
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_88540521
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.

Dus hup hup, aan de studie! Het kan nog.
ja het zal wel/
maar ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik.
ik heb tientallen brieven elke keer ontvangen dat ik pasfoto's moest opsturen
ook tientallen brieven gehad dat ik nog steeds niet me ovchip had ontvangen en geactiveerd
en ik heb ook brieven gehad dat me reisproduct klaarstond om te activeren.
en op de site van duo staat dat het reisproduct iets van 800euro per jaar ongeveer kost.
ik vraag me af of ik iets moet doen om te laten weten dat ik dat ding niet meer wil....

denk dat ik ook wel kan overleven zonder dat ding namelijk

behalve alws het weer zo hard gaat vriezen dat me auto doodraakt omdat carbarateurverwarming kapot is, en dat werk kost om te fixen
pi_88542085
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja het zal wel/
maar ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik.
ik heb tientallen brieven elke keer ontvangen dat ik pasfoto's moest opsturen
ook tientallen brieven gehad dat ik nog steeds niet me ovchip had ontvangen en geactiveerd
en ik heb ook brieven gehad dat me reisproduct klaarstond om te activeren.
en op de site van duo staat dat het reisproduct iets van 800euro per jaar ongeveer kost.
ik vraag me af of ik iets moet doen om te laten weten dat ik dat ding niet meer wil....

denk dat ik ook wel kan overleven zonder dat ding namelijk

behalve alws het weer zo hard gaat vriezen dat me auto doodraakt omdat carbarateurverwarming kapot is, en dat werk kost om te fixen
Of, het is maar een idee hè, je maakt toch je studie af.

Hoef je je ook niet druk te maken over een schuld.
pi_88561442
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik
Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.
pi_88618346
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:54 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.
Ah klopt, hij gebruikt het niet. Maar als hij dat wel deed moest hij een bepaald bedrag terugbetalen. :)
  zondag 14 november 2010 @ 20:12:07 #301
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_88710771
Ik kreeg gisteren toen ik wilde uitchecken in de bus ineens de melding 'Uw kaart is ongeldig. Error #7' of iets dergelijks. Inchecken was wel gewoon goed gegaan (en net daarvoor in de metro en op de heenweg in de bus + metro ging zowel het in- als uitchecken ook prima). Persoon met wie ik was kon met zijn kaart wel gewoon uitchecken, dus het lag niet aan het apparaat. Meer mensen een dergelijke errormelding weleens gehad? :?

-edit: Heb overigens een week-OV, reisde gisteren dus op korting (geen idee of dat er iets mee te maken heeft).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')