abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85948777
Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de service van ov chipkaart het het DUO. Elke keer krijg ik een ander antwoord, vandaar dat ik het hier vraag.

Ik heb sinds vandaag officieel geen recht meer op ov, omdat ik ook geen recht meer heb op stufi en 0 euro lening. Nu vraag ik mij af, als ik mijn ov-chipkaart niet stop zet bij het DUO krijg ik een boete van 136 euro per maand. Kan ik dan nog gewoon vrij reizen met mijn ov, als ik deze boete gewoon betaal? De kosten van de boete zijn namelijk (veel) lager dan de kosten die ik moet maken om te reizen zonder ov-kaart. Kan ik dan een boete krijgen van de conducteur?

Graag hoor ik de oplossing snel van iemand, daar de tijd wel begint te dringen.
Bij voorbaat dank!
pi_85948851
Nee, reis gewoon met een papieren treinkaartje.
pi_85949066
Bel DUO en vraag het(zeg gewoon dat je je ov 2 weken nodig hebt en die 69 euro wel wilt betalen). Ze kunnen m blokkeren als ze willen, en dan krijg je boetes van de conducteur. Dus vroeger was het makkelijker.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:29:22 #4
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85949115
Als je stufi ophoudt vervalt toch niet automatisch je OV?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 14:30:23 #5
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85949156
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef Salamando het volgende:
Als je stufi ophoudt vervalt toch niet automatisch je OV?
Als je geen recht meer hebt op stufi, en ook niet meer mag lenen, moet je je OV opzeggen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 1 september 2010 @ 14:31:12 #6
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85949191
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als je geen recht meer hebt op stufi, en ook niet meer mag lenen, moet je je OV opzeggen.
Maar TS heeft het alleen over zijn stufi (die na 4 jaar vervalt), je kan toch met een nullening gewoon doorgaan met je OV (tot 10 jaar na begin studie)?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 14:32:23 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85949234
quote:
Ik heb sinds vandaag officieel geen recht meer op ov, omdat ik ook geen recht meer heb op stufi en 0 euro lening
With four other people
And aliens
pi_85949242
quote:

[..]

Zo ver was TS ook al. En TS had ook al door dat je een boete krijgt als je dat niet doet.

De vraag is alleen: als je nou je OV níét opzegt en gewoon de boetes braaf betaalt, kan dat gewoon of loop je dan op een gegeven moment tegen andere problemen aan?
pi_85949262
quote:

[..]

Dat klopt, maar de boete daarvoor is 136 per maand. Dat is nou precies zijn vraag.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:31 schreef Salamando het volgende:

[..]

Maar TS heeft het alleen over zijn stufi (die na 4 jaar vervalt), je kan toch met een nullening gewoon doorgaan met je OV (tot 10 jaar na begin studie)?
Op voorwaarde dat hij nog studeert
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 14:33:38 #10
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85949273
Lijkt mij dat je er nog een boete van het OV bedrijf bijkrijgt omdat je reist zonder geldig vervoersbewijs :)
With four other people
And aliens
pi_85949674
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:33 schreef Etcetera het volgende:
Lijkt mij dat je er nog een boete van het OV bedrijf bijkrijgt omdat je reist zonder geldig vervoersbewijs :)
Hoezo ongeldig? En hoe zou de conducteur dat moeten zien als je gewoon een geldig reisproduct op de chip hebt staan?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 14:45:57 ]
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 14:51:36 #12
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85949901
Ongeldig omdat je er geen recht meer op hebt :P

Alhoewel ik mij ook al af heb gevraagd of ze dat kunnen weten wanneer je incheckt, of dat zoiets pas zichtbaar is als je wordt gecontroleerd - dus als je pasje gescand wordt en alles zoals dat wel eens gebeurde met de OV kaart.

In Groningen/Drenthe is het zelfs zo dat je alleen je pasje hoeft te laten ZIEN omdat ze geen mogelijkheden om in en uit te checken.
With four other people
And aliens
pi_85950471
Het is nu zo dat ik nog een half jaar studeer. Toch is mijn recht op 0- euro lening, uberhaupt alle support van IB-groep, sinds vandaag vervallen. Dat je nog 10 jaar een 0-eurolening aan kunt gaan, daar heb ik nog nooit van gehoord?

Vandaag nogmaals gebeld naar IB/DUO, nu weer een ander verhaal. Schijnbaar geeft DUO een seintje naar de NS/ vervoersbedrijf/ mijn kaart dat ik geen recht meer heb op ov en dit kan de conducteur volgens hun zien. Ik kan nog wel in en uitchecken met mijn ov kaart.
Vraag me dan af waarom ik dubbel boete zou moeten krijgen voor het niet opzeggen bij DUO, als ik uberhaupt geen recht meer heb op die kaart. Als je het mij vraagt gewoon zakkenklopperij pfff.

Het kan ook zo zijn dat ze bij het DUO uit hun nek lullen, en dit wel moeten zeggen, maar het technisch helemaal niet mogelijk is om de ovkaart te blokkeren. Ik moet volgens hen wel deze ovkaart nog eens blokkeren bij een ophaalautomaat. Waar is dat dan goed voor?

Kortom, nog steeds een wazig verhaal :(
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 15:13:07 #14
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85950669
Ik heb ook nergens meer recht op, maar heb het als volgt begrepen - heb niet gebeld naar IB-Groep/DUO trouwens: via internet moet ik mijn reisproduct van mijn kaart verwijderen.

De kaart zelf kun je houden, en mag je nog wat anders opzetten. Wat in Groningen/Drenthe useless is omdat ze daar nog geen incheckdingen hebben. Dus in theorie kan ik dan gewoon instappen en dat ding laten zien - tot er controleurs instappen, en dan ben ik het haasje.

OV Faalkaart :')
With four other people
And aliens
pi_85951875
Inmiddels een voordeelurenkaart aangevraagd via de NS. Dan maak ik gebruik van het aanbod voor een gratis jaarkaart zodat ik kan reizen met 40 procent korting in de voordeeluren. Dit is speciaal voor ex-studenten en studenten die geen recht meer hebben op ov.
Daarnaast de kaart nog niet opgezegd, dat kan ik doen tot 7 september.

Helaas moet ik wel 2 tot 3 weken wachten voordat ik mijn nieuwe kaart opgestuurd krijg. Al met al toch een gigantische kostenpost voor komend half jaar.
Echt gemeen, als je je bedenkt dat ik ook de enige uitzondering vormde voor een jaar langer studiefinanciering vanwege een master volgen na je bachelor. Ik stond duidelijk als master ingeschreven na het behalen van een HBO diploma, maar net die opleiding (was een premaster + masterjaar) kwam daar niet voor in aanmerking (dus geen 5e jaar stufi grrrr) Als ik dat toen gekregen had, dan was dit allemaal niet nodig. IB/DUO zijn prutsers!

Nog iemand die met hetzelfde probleem zit? Is er nog een andere manier om goedkoop te kunnen reizen? Of iemand die toch kan reizen met ov zonder dat die daar recht op heeft?
pi_85952074
Meestal als je klaar bent met studeren ga je genoeg verdienen voor een auto? Halveert je reistijd, reden genoeg?
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_85955665
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef matthisl het volgende:
Meestal als je klaar bent met studeren ga je genoeg verdienen voor een auto? Halveert je reistijd, reden genoeg?
Ik ben niet afgestudeerd, ik moet nog minimaal een half jaar. Vanwege de zware studielast geen inkomen, dat valt er nog niet naast te doen. Dus een auto, of laat staan geld, heb ik er niet voor over.

Niemand enige ervaring met mijn situatie??
pi_85956283
Als jij je reisproduct niet van je OV haalt kan je gewoon blijven, zodra de IB-groep daar achter komt moet je inderdaad een boete á 68 euro per halve maand betalen. Verder krijg je geen boetes omdat je volgens conducteurs en poortjes gewoon legaal reist.

Verder mag het natuurlijk duidelijk zijn dat dit niet gewenst is.
pi_85956540
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:02 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij je reisproduct niet van je OV haalt kan je gewoon blijven, zodra de IB-groep daar achter komt moet je inderdaad een boete á 68 euro per halve maand betalen. Verder krijg je geen boetes omdat je volgens conducteurs en poortjes gewoon legaal reist.

Verder mag het natuurlijk duidelijk zijn dat dit niet gewenst is.
Kijk, dat was mijn vraag. Maar omdat ik steeds verschillende antwoorden krijg van DUO en ov service, weet ik het nu ook niet meer. Zijn er studenten die toch blijven reizen met de ov chipkaart, en krijgen zij boetes in de trein?
pi_85956578
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:12 schreef mw19208509 het volgende:

[..]

Kijk, dat was mijn vraag. Maar omdat ik steeds verschillende antwoorden krijg van DUO en ov service, weet ik het nu ook niet meer. Zijn er studenten die toch blijven reizen met de ov chipkaart, en krijgen zij boetes in de trein?
Zoals ik al zei, dat kan niet aangezien een conducteur ziet dat jij vrij mag reizen, hij kan niet zien dat jij geen recht hebt op de OV-kaart.
pi_85957204
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat kan niet aangezien een conducteur ziet dat jij vrij mag reizen, hij kan niet zien dat jij geen recht hebt op de OV-kaart.
Spreek je uit ervaring? Weet je dat zeker?
pi_85957227
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:37 schreef mw19208509 het volgende:

[..]

Spreek je uit ervaring? Weet je dat zeker?
Ja dat weet ik zeker (anders herhaal ik mezelf ook niet ;)).
  Redactie Frontpage woensdag 1 september 2010 @ 18:39:32 #23
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_85957257
En wat als er nu controle is naar de kaarten :?
With four other people
And aliens
pi_85957318
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:39 schreef Etcetera het volgende:
En wat als er nu controle is naar de kaarten :?
Dan nog krijg je geen boete van de NS maar van de IB-groep. Zolang er nog een reisproduct op die kaart staat reis je volgens de vervoerders geldig.
pi_85977542
Ik begrijp dat wanneer je tot en met augustus staat ingeschreven moet je studentenov voor de 5e werkdag van september (7e) het product moet opzeggen. Maar kun je dan ook nog zonder boete reizen tot de 7e? Zo niet hoe groot is de kans dat je boete krijgt, ik moet volgende week ook nog mee reizen en dan heb ik die 68 euro er al bijna uit. IB moet dit dus aan de hand van gegevens van NS controleren (omdat ns zelf geen boete geeft)?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')