Als je geen recht meer hebt op stufi, en ook niet meer mag lenen, moet je je OV opzeggen.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef Salamando het volgende:
Als je stufi ophoudt vervalt toch niet automatisch je OV?
Maar TS heeft het alleen over zijn stufi (die na 4 jaar vervalt), je kan toch met een nullening gewoon doorgaan met je OV (tot 10 jaar na begin studie)?quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als je geen recht meer hebt op stufi, en ook niet meer mag lenen, moet je je OV opzeggen.
quote:Ik heb sinds vandaag officieel geen recht meer op ov, omdat ik ook geen recht meer heb op stufi en 0 euro lening
Zo ver was TS ook al. En TS had ook al door dat je een boete krijgt als je dat niet doet.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als je geen recht meer hebt op stufi, en ook niet meer mag lenen, moet je je OV opzeggen.
Dat klopt, maar de boete daarvoor is 136 per maand. Dat is nou precies zijn vraag.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Op voorwaarde dat hij nog studeertquote:Op woensdag 1 september 2010 14:31 schreef Salamando het volgende:
[..]
Maar TS heeft het alleen over zijn stufi (die na 4 jaar vervalt), je kan toch met een nullening gewoon doorgaan met je OV (tot 10 jaar na begin studie)?
Hoezo ongeldig? En hoe zou de conducteur dat moeten zien als je gewoon een geldig reisproduct op de chip hebt staan?quote:Op woensdag 1 september 2010 14:33 schreef Etcetera het volgende:
Lijkt mij dat je er nog een boete van het OV bedrijf bijkrijgt omdat je reist zonder geldig vervoersbewijs
Ik ben niet afgestudeerd, ik moet nog minimaal een half jaar. Vanwege de zware studielast geen inkomen, dat valt er nog niet naast te doen. Dus een auto, of laat staan geld, heb ik er niet voor over.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef matthisl het volgende:
Meestal als je klaar bent met studeren ga je genoeg verdienen voor een auto? Halveert je reistijd, reden genoeg?
Kijk, dat was mijn vraag. Maar omdat ik steeds verschillende antwoorden krijg van DUO en ov service, weet ik het nu ook niet meer. Zijn er studenten die toch blijven reizen met de ov chipkaart, en krijgen zij boetes in de trein?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:02 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij je reisproduct niet van je OV haalt kan je gewoon blijven, zodra de IB-groep daar achter komt moet je inderdaad een boete á 68 euro per halve maand betalen. Verder krijg je geen boetes omdat je volgens conducteurs en poortjes gewoon legaal reist.
Verder mag het natuurlijk duidelijk zijn dat dit niet gewenst is.
Zoals ik al zei, dat kan niet aangezien een conducteur ziet dat jij vrij mag reizen, hij kan niet zien dat jij geen recht hebt op de OV-kaart.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:12 schreef mw19208509 het volgende:
[..]
Kijk, dat was mijn vraag. Maar omdat ik steeds verschillende antwoorden krijg van DUO en ov service, weet ik het nu ook niet meer. Zijn er studenten die toch blijven reizen met de ov chipkaart, en krijgen zij boetes in de trein?
Spreek je uit ervaring? Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat kan niet aangezien een conducteur ziet dat jij vrij mag reizen, hij kan niet zien dat jij geen recht hebt op de OV-kaart.
Ja dat weet ik zeker (anders herhaal ik mezelf ook nietquote:Op woensdag 1 september 2010 18:37 schreef mw19208509 het volgende:
[..]
Spreek je uit ervaring? Weet je dat zeker?
Dan nog krijg je geen boete van de NS maar van de IB-groep. Zolang er nog een reisproduct op die kaart staat reis je volgens de vervoerders geldig.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:39 schreef Etcetera het volgende:
En wat als er nu controle is naar de kaarten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |