quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:42 schreef Isaac90 het volgende:
Hoi, ik was in januari gestopt met m'n studie. Toen heb ik m'n stufie + reizen met ov chip kaart netjes online stop gezet. Maar nu moest ik die chip kaart opnieuw activeren, vanwege m'n nieuwe studie. Voordat ik m'n kaart ging activeren, ging ik ff checken of er nog wat op stond. Stond er dat reisproduct nog op geldig van sept 2009 tot 2012. Toen d8 ik zo van, laat ik maar toch activeren, na de activatie weer gecheckt. Stond er nog op, geldig van sept 2009 tot 2012. Dus ik hoef niet te betalen voor m'n treinkaartje tijdens de introdagen eind aug? M'n stufie gaat pas 1 sept in.
Btw ik woon in rotterdam
laatste reactiesquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Martijnnn91 het volgende:
In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?
Prutsers zijn het, 3 weken..
Als je een papieren kaartje koopt niet, lijkt me. Als je incheckt dan ga je reizen op saldo op je ov-kaart.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje
Ik heb een voordeelurenabbonement op m'n ov-chipkaart die ik van NS heb gekregen. Nu kan ik gewoon een kaartje kopen en dan is het goed, vertelde een medewerker me.
Maar moet ik dan in-en uitchecken, of hoeft dat niet als je een kaartje koopt?
Bij mij hebben ze het zelfs over vier weken. Dat wordt dus enkele honderden euro's aan treinkosten. Heb het vorige week aangevraagd. Passage over drie maanden van tevoren aanvragen to be safe heb ik gemist helaas. Logge organisatie.quote:In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?
He kutquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Tochjo het volgende:
Voor meer informatie over het ophalen van je studentenreisproduct kun je op deze pagina terecht. Als je het bericht krijgt dat er geen product voor je klaarstaat, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤ 0,10 p.m.).
Je studentenreisproduct is te gebruiken vanaf de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, dus 1 september als je vanaf september recht hebt op studiefinanciering. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
Klopt!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet het niet 100% zeker. Met een OV-chipkaart kan je dus niet betaald parkeren afrekeningen, want dat doe je met een chipknip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een enkeltje is volgens 9292ov.nl ¤ 1,27, kost de kaart dan ¤ 2,54 (retour) of moet ik nog meer betalen voor de kaart?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 00:48:10 ]
Ze heeft helemaal nog geen chipkaart, maar de "RET 2 uur reizen" kaart kost maar ¤ 3,50. En daarmee kan ze ook met de metro. Of zie ik wat over het hoofd?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:46 schreef Tochjo het volgende:
Als je vriendin al wel een OV-chipkaart heeft, maar alleen nog geen gebruik kan maken van het reisrecht, dan kun je er al wel mee reizen door saldo op de kaart te laden. Heeft ze nog geen OV-chipkaart, dan kun je inderdaad gebruikmaken van een wegwerp OV-chipkaart. Op deze pagina zie je de mogelijkheden, inclusief prijzen. De kaart "RET 2 metroreizen" kost ¤ 4,90 en lijkt me hier de beste keuze.
ik kan pas in oktober mijn product ophalen..moet ik een maand lang zelf mijn ov betalenquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:45 schreef MarkTP het volgende:
kan ik voor die tijd, dus nu, al met 40% korting reizen? Dat ik dus een papieren kaartje koop met korting en dan mijn ov-chipkaart laat zien? Mag dat?
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef AskMe het volgende:
Waarom kan je pas vanaf 1 september met je OV-Chipkaart reizen, als er al genoeg schoolse activiteiten beginnen daarvoor? Is het niet zo dat als je je abo ophaalt dat je dan gewoon kunt reizen? beetje raar ..
dit is dus klinkklare onzinquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:11 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Tot en met 31 augustus reis je tegen vol tarief.
[..]
Nee, het studentenreisproduct gaat in op de eerste dag van de maand waarop je recht hebt op studiefinanciering, aangezien het een onderdeel is van de studiefinanciering. Nieuwe studenten in het hoger onderwijs hebben recht op studiefinanciering vanaf 1 september of 1 oktober.
Je kan eromheen lopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:35 schreef Complexiteit het volgende:
Ik wil morgen naar Leiden, nu lees ik dat het station met OV-poortjes afgesloten is... betekent dit dat ik niet met een kaartje kan reizen, maar persé op saldo moet?
edit: volgens Google zijn ze nog niet echt in gebruik genomen, nouja, dat hoop ik dan maar
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:11 schreef dubidub het volgende:
Mijn studenten OV-chipkaart is gescheurd (heeft een jaar in me portomonnee gezeten, kennelijk is dat niet goed voor pasjes). Ik loop me al 2 dagen kapot te googlen, maar wat moet ik nou doen om een nieuwe aan te vragen? De telefonist had 't over één of ander formulier wat ik moest invullen & opsturen, om vervolgens een tweede formulier er gelijk achteraan te sturen? Vorige week vrijdag ben ik voor jan met de korte achternaam naar delft gefietst, om er vervolgens achter te komen dat bij de veolia servicebalie (sigarenboer
) de computer het niet deed.
Help? 3 korte zinnetjes waarin de stappen staan die ik moet doen, is 't enige wat ik vraag
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS bij zo'n balie. D'r stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kon alleen vinden dat je naar een balie van OV-bedrijf kunt gaan en dan legt de baliemedewerker uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ja... ik was vanmiddag op R'dam CS... stond denk ik een mannetje of 60 te wachten voor die $&($^#-balie...
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommerenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien dat hier nog iets nuttigs staat: http://stenkate.blogspot.(...)voorziening-bij.html
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dankje! Ik denk dat ik me hier morgen effe om ga bekommeren.
Vandaag een inschatting gemaakt van wat 4 weken OV-rezien me ge gaat kosten... Zo'n 200 euro, plus kosten voor aanschaf nieuwe OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:30 schreef dubidub het volgende:
[..]
Morgen gaat 'ie op de post. Ben benieuwd.
M'n moeder ging vandaag in 't dorp bij 't verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten er ff ééntje halen voor me. Zegt die vrouw achter de balie dat al had ze geweten wat een kutorganisatie 't was, ze er nooit mee in zee zou zijn gegaan. Ze zit nu al 3 weken te wachten op een lading van die kutkaarten, en elke keer beloven ze dat ze toch echt over 2 dagen komen. In de tussentijd moet dat vrouwtje dus iedereen maar afschepen met een 'Nee'.
Morgen dus maar weer geld uitgeven aan de ramp die het OV heet. Van 't weekend maar kijken om een auto te kopen, hier wordt je gewoon droevig van.
Ja, de conducteurs zien alleen het abonnement wat er op staat, en niet of je studeert of niet. Je kunt er dus nog gewoon mee reizen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:20 schreef ModernTalking het volgende:
Vanaf 1 september heb ik ivm stoppen met studie geen recht meer op studiefinanciering en zal ik dus binnen 5 dagen mijn studentenreisproduct moeten stopzetten. Officieel mag ik dus vanaf 1 september niet meer reizen.
Maar als ik pas op 4 of 5 september het reisproduct stopzet, kunnen de conducteurs de dagen ervoor dan op hun apparaatje zien dat ik eigenlijk per 1 september niet meer gratis mag reizen? Met andere woorden: kan ik heel stiekem de eerste 4 dagen van september nog gratis met de trein?
Volgens mij mag je pas gratis reizen vanaf het moment dat je stufie ingaat. Voor 2 weken een abonnement nemen lijkt me niet zo voordelig. Misschien een kortingskaart, maar dat hangt af van de afstand die je iedere dag reist.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:02 schreef Rem-koe het volgende:
Kan iemand mij misschien even helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Ik zie door de bomen het bos niet meer met heel die ov-chipkaart.
Ik ga dus dit jaar voor het eerst studeren en ik ben net 18 geworden, dus mijn studiefinanciering gaat pas 1 oktober in. Kan ik dan activeren vanaf 15 september en pas gratis reizen vanaf 1 oktober? Of ook al gratis reizen vanaf 15 september?
En ook niet onbelangrijk, hoe reis ik die maand (of 2 weken) het goedkoopst? Zal ik dan de kaart opladen ofzo? Of een abonnement aanschaffen
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedachtquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:36 schreef _Loki het volgende:
Ik wil m'n weekendkaart naar een weekkaart overzetten. Kan pas vanaf 1 september, maar het duurt 5 werkdagen dus ik wilde het nu alvast doen. Maar als ik zeg dat ik 'm per 1 september of later in wil laten gaan, zegt de site van het DUO "Je kan dit pas vanaf morgen in laten gaan" oid. Als ik zeg dat het vanaf vandaag moet, zegt ie dat het pas vanaf 1 september kan. Weet iemand wat ik hiermee moet?
Een reden dat mijn Jaarkaart nog steeds in mijn portemonnee zit..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:10 schreef dubidub het volgende:
zo, ik zit eindelijk weer in een bus. ./ werd net namelijk toegang tot een bus geweigerd omdat die touringcar iov veolia reed en dan geen mensen met ov-chipkaart mag meenemen. Kan de chauffeur niets kwalijk nemen, maar jezus wat een typhussysteem, zeg
vooruitgang hè...
Bedoel je dat ik eerst m'n weekend-ov moet krijgen? Want die heb ik al een jaar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst product A) per 1 september moet krijgen en daarna pas B) mogelijk is? Of is dat te simplistisch bedacht
quote:Je kunt deze wijziging alleen morgen laten ingaan.
Godmiljaar.quote:Je kunt niet wisselen op deze ingangsdatum.
Die kan je ophalen bij zo'n automaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Rem-koe het volgende:
Ik kom er net achter dat ik vanaf 1 oktober dus gebruik kan maken van mijn studenten ov.
Kan ik een maandabonnement op mijn ov-chipkaart zetten? Op zo'n oplaadpunt? Of moet ik dan zo'n los maandabonnement aanschaffen?
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:29 schreef -jos- het volgende:
Vraag:
Stel je doet 6 jaar over een studie van 5 jaar dan wordt zeker het 6e jaar van je OV kaart niet kwijtgescholden? Dus die moet je of zelf betalen of van te voren de OV kaart opzeggen?
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:38 schreef elcasso het volgende:
Vraagje.
Ik ben een student die van het MBO naar het HBO gaat. Als ik op de IB Groep site kijk zie ik dat mijn weekabonnement op 31 juli 2010 verloopt. Betekent dit dat ik weer een weekabbonement krijg vanaf 1 september? Aangezien ik vanaf 1 september sta ingeschreven voor de HBO opleiding?
Sorry maar kan die post niet vinden, alleen dat je de eerste 2 jaar na je studie nog niks hoeft terug te betalen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Correct me if im wrong: dat jaar wordt kwijtgescholden. Lees evt. even dit of vorig topic terug, daar is het geloof ik uitgelegd door de user _amber_
Nee, ik heb geen stufi gekregen in augustus. Mijn MBO stopte op 6 juliquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je hebt geen zogenaamde overbrugging gehad?
Alleen als je op 1 juli nog geen 18 bent, krijg je pas studiefinanciering vanaf oktober. Dit omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Studenten die voor 1 juli al 18 waren, hebben vanaf september recht op studiefinanciering.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Ja daarom vroeg ik het ookquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Je hoeft niet in te checken als je gratis reist. Als je met korting gaat, zou ik ook een kaartje kopen, want die korting werkt niet altijd even goed.
Even op voorgaande reacties: als je dit jaar begint met studeren, krijg je toch vanaf 1 oktober stufi? Dat ging altijd per kwartaal.
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je inchecken voordat je de trein ingaat, de conducteur moet toch wel checken of je een geldig reisproduct op je pasje hebt staan.
Edit: laat maar.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Tochjo het volgende:-knip-
Ik had 'm binnen 2 weken na de aanvraag. Maar ik ken ook iemand die hem ook nog niet binnen heeft en die heeft hem 3 weken geledn aangevraagd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Als je twijfelt, dan kan je het zelf gaan vragen aan de conducteur.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
Er heeft ooit overal een briefje gehangen boven die palen dat studenten niet in hoeven te checken, vandaar. Ik check nooit in, nooit problemen gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie dit dan ook uitgetest? lijkt mij dat de conducteur dan wel zeg dat je in moet checken?
De status staat trouwens op actief. Alleen heb ik blijkbaar vijf producten op de kaart staanquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:19 schreef Verlichtend het volgende:
Afgelopen winter stopte ik met mijn studie in Utrecht (toen dus ook mijn studentenreisproduct stopgezet). Dit jaar begin ik weer met studeren en heb vanaf woensdag recht op het studentenreisproduct. Echter kan ik nu voor die paar dagen niet reizen met mijn persoonlijke chipkaart terwijl ik genoeg saldo heb. Tijdens het inchecken gaf het een fout aan. Hoe kan dit....
Die geblokkeerde zijn dacht ik gewoon mijn oude reisproducten. Ik snap het niet meer...quote:Studenten OV-chipkaart week Active -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Geblokkeerd -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend -
Vraag uw OV-bedrijf Onbekend
Als je de 'bestelling' er nog niet op hebt staan denk ik van niet. Het wordt dan namelijk gezien als een normale persoonlijke ov-chipkaart. Maar ik weet het niet zeker....pin me er niet op vastquote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
vol tarief.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:09 schreef KeizerKuzco het volgende:
Vanaf 1 september kan ik gratis reizen met het studentenreisproduct, maar morgen (31 augustus) moet ik al een keer naar de onderwijsinstelling reizen. Kan ik een kortingskaartje kopen en mijn chipkaart erbij laten zien, of moet ik met vol tarief reizen?
Kan iiemand bevestigen dat dit geen problemen opleverd?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |