abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85486575
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:03 schreef Thrackan het volgende:

vandaar dat ik mijn blik op wielen, indien enigzins redelijk mogelijk, gebruik om mensen met een dusdanige rijstijl dwars te zitten.
Hee, wannabee cop.
Kunnen we es een keer ergens afspreken? Dan rij jij rechts en ik wil je inhalen met 150.
Gooi jij em naar links en ik klap er op. Jij fout want rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting en dan moet al het andere verkeer IK DUS voor laten gaan.
Krijg ik centjes en jij niks, schikt het morgen?

Moraalidioot.

Edit: Wel een pluspunt voor jou dat je het aan ziet komen, je spiegelt blijkbaar. :)
Maar overig verkeer hinderen en hier toegeven? Big nono.
pi_85486604
Op de Nederlandse snelwegen dan ja... Mja, hoe vaak rij je nou 431 in je eigen auto? En dat kan toch niet op de weg... En tja, ik vind laag vliegen in m'n helikopter weer een ervaring waarbij snelheid veel sneller aanvoelt, mja, we hadden het hier over je autootje op de Nederlandse snelweg volgens mij.
pi_85486625
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:07 schreef Lightning_NL het volgende:
En ik veranderde helemaal niet van onderwerp, ik liet jou telkens een sommetje doen, en jij deed het voor me als een mak lammetje. Dat vond ik wel effe grappig.
Yup. Om jou in te laten zien dat je geen inschattingsvermogen hebt. Maar blijkbaar snap je dat nog steeds niet... :')

En dat je skills hebt om iets te besturen, wil nog niet zeggen dat je er verantwoord mee kunt rijden. Maar ook dat snap je blijkbaar niet...
pi_85486649
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Op de Nederlandse snelwegen dan ja... Mja, hoe vaak rij je nou 431 in je eigen auto? En dat kan toch niet op de weg... En tja, ik vind laag vliegen in m'n helikopter weer een ervaring waarbij snelheid veel sneller aanvoelt, mja, we hadden het hier over je autootje op de Nederlandse snelweg volgens mij.
Als de weg leeg is vind ik 200 niet hard. Als er een file staat vind ik 80 al te hard. ;)
pi_85486710
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Yup. Om jou in te laten zien dat je geen inschattingsvermogen hebt. Maar blijkbaar snap je dat nog steeds niet... :')

En dat je skills hebt om iets te besturen, wil nog niet zeggen dat je er verantwoord mee kunt rijden. Maar ook dat snap je blijkbaar niet...
Ik heb op het moment zelf geen inschatting gemaakt, omdat dat op dat moment niet nodig was. Dat ik vervolgens uren later op fok een topic open waarbij ik de afstand verkeerd heb neergekalkt, heeft absoluut niks met inschattingsvermogen te maken. Zo moeilijk is inschatten namelijk niet als je hectometerbordjes langs de weg hebt. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen. Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.
pi_85486735
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die ander keurig 120 rijdt waar dat toegestaan is, dan zou jij er in principe ook geen last van moeten hebben dat hij zich niet aan de regels houdt, je hebt er alleen maar last van omdat je te hard rijdt.
Ken je artikeltje 5, anderen niet onnodig hinderen of in gevaar brengen? Dat TS sneller rijdt dan toegestaan betekent dus niet dat anderen 'm onnodig mogen hinderen.

quote:
En ja, te hard rijden is wel asociaal.
*Te hard*, ja, dat is aso. Maar sneller rijden dan een stel sufkutten ooit bedacht heeft als vage milieumaatregel, nee, daar kan ik echt niets aso aan vinden. Oh, en als iemand mij de keus geeft tussen hard remmen (130>100) of rechts erlangs zonder remmen, dan ben ik er al rechts langs voordat m'n knipperlicht z'n standaard serie van drie knippertjes heeft afgemaakt.
pi_85486773
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:03 schreef Thrackan het volgende:
[..]

Het voorbeeld van de boerderij gaat al fout bij het feit dat je op de snelweg juist wél mensen om je heen hebt om rekening mee te houden. Ik dacht dat je dat zelf al doorhad. Ik heb weldegelijk last van stelselmatige hardtuffers, vandaar dat ik mijn blik op wielen, indien enigzins redelijk mogelijk, gebruik om mensen met een dusdanige rijstijl dwars te zitten.
Wat ben jij voor een godvergeten debiel zeg, heb jij wel eens door wat je doet? Hardrijden op zich, mits men goed anticipeert, is totaal niet gevaarlijk. Maar mensen bewust dwarszitten wél, want JIJ creëert hier BEWUST een gevaarlijke situatie.

En nu niet naar de hardrijders gaan wijzen, want als jij die met rust laat is er niets aan de hand.

Maar ik raad het je eens aan bij mij te doen, ik ga je niks aandoen, maar als ik je kenteken heb (heb altijd een dashcam) dan ga ik jouw juridisch gezien het leven eens flink zuur maken. Als je het zelfs te bont maakt kan het doorgaan voor poging tot doodslag, eens kijken of je argumentatie voor de rechter nog zal standhouden.
pi_85486775
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:

. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen. Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.
Misschien IS het wel een vrouw, verklaart direct het gedrag. ;)
pi_85486791
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb op het moment zelf geen inschatting gemaakt, omdat dat op dat moment niet nodig was. Dat ik vervolgens uren later op fok een topic open waarbij ik de afstand verkeerd heb neergekalkt, heeft absoluut niks met inschattingsvermogen te maken. Zo moeilijk is inschatten namelijk niet als je hectometerbordjes langs de weg hebt. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen.
Heeft niets met mierenneuken te maken. De informatie die jij verschaft is gewoon onzin.
quote:
Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.
Juist. :')
En hoe lang ben jij getrouwd dan?
pi_85487328
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi,

vandaag had ik het weer eens... Ik kwam met een aardig vaartje aanrijden, en opeens, een meter of 200-300 voor me, knalt een auto ZONDER reden ineens naar de linkerbaan. De intentie om in te halen was er duidelijk niet, want er viel weinig in te halen en er werd geen snelheid gemaakt.
Mijn vraag is dan... Doen mensen dit om snellere rijders dwars te zitten, om keihard de doorgang te versperren? Misschien zitten dat soort mensen wel hier, zo ja: Waarom doe je zoiets in GODSnaam???
Je ziet het soms ook gebeuren bij het inritsen, sommige mensen proberen dan de bestuurders te blokkeren die tot het einde van de invoegstrook willen rijden. WAAROM??????
Ik rijd dagelijks op zo'n stukje waar de linkerbaan VLAK voor de snelweg naar rechts moet.
Zelf rijd ik vaak gewoon al rechts, gezien ik uiteindelijk op de invoegstrook naar de snelweg toe blijf rijden om meteen weer uit te voegen naar een andere snelweg.

Ik zie daar zo vaak dat men op de linkerbaan voorrang eisen in plaats van te ritsen.
Ritsen is niet, alle 4 de linksrijders voor MOETEN laten wat regelmatig wel afgedwongen wordt, met bijna aanrijdingen tot gevolg.

Soms kan ik best begrijpen dat mensen dan es laten blijken dat ze dat vervelend vinden.
Als ik vlak voor t einde rijd en er komt iemand links voorbij en voor me invoegen, die net voor 't verdrijvingsvlak langs gaat (wat dus prima is) moet diegene die daar achter rijdt gewoon achter me invoegen, maar toch moet vaak net dat beetje gas bijgegeven worden omdat niet te doen.
Soms net ff een staart van t verdrijvingsvlak meepakken, om vervolgens geen moer sneller te zijn.

Zelf kon ik me daar toen ik net begon te rijden flink aan ergeren, maar nu vind ik t wel best.
En merk dat dat een stuk prettiger rijdt. Vind 't nooit zo'n probleem een beetje rekening te houden en 's aan de kant te gaan of een gat laten vallen zodat iemand er zonder moeilijk doen tussen kan...
Als je dan es een bedankje krijgt in de vorm van een handje omhoog ofzo, rijdt dat ontspannender dan je overal aan ergeren en moeite doen mensen te blokkeren ;)

Maar goed, ik heb toch nog wel es mn ergenissen en soms laat je dat toch ook wel es blijken op de een of andere manier O~)
pi_85487568
Typisch Nederlands rijgedrag ook, waar iedereen maar vindt dat hij/zij op de linker rijbaan moet gaan plakken. In plaats van een beetje vaart te maken, 10km/u boven Vmax, om de verkeersdoorstroming te bevorderen gaan ze stug Vmax of lager rijden. Veelal volkomen paranoďde om geflitst te worden.
pi_85487697
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Typisch Nederlands rijgedrag ook, waar iedereen maar vindt dat hij/zij op de linker rijbaan moet gaan plakken. In plaats van een beetje vaart te maken, 10km/u boven Vmax, om de verkeersdoorstroming te bevorderen gaan ze stug Vmax of lager rijden. Veelal volkomen paranoďde om geflitst te worden.
Je zit dan in een cirkel.

Als de overheid er 130 vmax van maakt, dan gaan die personen wat dat eerst reden 140 rijden en dan is die 130 weer niet goed. Ergens moet er een grens getrokken worden. ;)

In NL ligt die grens op 120 omdat er te veel opritten zijn. Daarom zijn de snelheden in Frankrijk bijvoorbeeld wel 130. En in Duitsland nog onbeperkt, maar ook daar zijn heel veel stukken waar je nog maar 100 of 120 mag. :)

In Zweden mag je overigens maar 110 op de snelweg.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:47:02 #113
104367 Thrackan
new and improved
pi_85487912
Mensen mensen, kalmeert allen! Beweer ik ergens dat mijn hinderlijke gedrag toegestaan is? NEEN
Ik doe dit simpelweg omdat ik me de godskolere erger aan mensen die als een malloot doorjakkeren over de Nederlandsche Snelwegen. En de beste manier om met een ergernis om te gaan is er iets aan doen.

Maar goed, beste meneer vannelle: ik zou die gok niet wagen. Degene die achterop knalt wordt 9 van de 10 keer als schuldige aangewezen. Als je niet meer zou kunnen remmen zou ik hem er ook niet voorgooien overigens. Zo'n randdebiel ben ik nou ook weer niet.
Ook hier geldt echter: zonder het rondstrooien van woorden als "wannabe cop" of "moraalidioot" had ik je wel iets serieuzer genomen. Dat je het niet kunt laten verraadt je ergernis, wat mij momenteel alleen nog maar meer aan het etteren laat slaan.

Meneer von_Preussen: ook hier rondgestrooide irritatie, jammer. Je vorige post was zo netjes en onderbouwd en nu dit weer. Maar goed: Of ik laat hardrijders met rust, of de hardrijders gaan normaal rijden zodat ze geen last van mijn gedrag hebben. Als ik mijzelf uit de vergelijking haal en er een flitser voor in de plaats zet is de boete onvermijdelijk voor jou, tenzij je indamt met je rijstijl. Het verschil met mij is dat ik je slechts een waarschuwing geef en geen uniformpje aan heb.

En TS, kom op, ik vroeg toch beleefd of je antwoord wilde geven op mijn vraag? "je hapt als een hondje" slaat totaal niet op wat ik vroeg.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_85488961
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:Meneer von_Preussen: ook hier rondgestrooide irritatie, jammer. Je vorige post was zo netjes en onderbouwd en nu dit weer. Maar goed: Of ik laat hardrijders met rust, of de hardrijders gaan normaal rijden zodat ze geen last van mijn gedrag hebben. Als ik mijzelf uit de vergelijking haal en er een flitser voor in de plaats zet is de boete onvermijdelijk voor jou, tenzij je indamt met je rijstijl. Het verschil met mij is dat ik je slechts een waarschuwing geef en geen uniformpje aan heb.
Het zou je niet moeten verbazen dat er zich bij mij irritatie voordoet, aangezien jij bewust gevaarlijke situaties veroorzaakt. Waarom kan jij niet iemand gewoon met rust laten, als iemand je met 190km/h inhaalt heb jij er toch geen last van? Ik beslis dat ik harder dan de toegestane snelheid wil rijden, dus mochten er gevolgen aan verbonden zijn, dan zijn die voor mij. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? Ik ben mij heus wel bewust dat ik te hard rijd, danwel het risico op een boete loop.

Andere mensen laat ik toch ook gewoon rijden zoals ze willen, zonder commentaar op hun rijstijl te geven. Waarom zou een ander mij die vrijheid niet gunnen.l

Dus jongen, laat de hardrijder gewoon zijn eigen ding doen, en doe jij ook je eigen ding, dan heeft niemand een reden tot klagen. ^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:24:34 #115
104367 Thrackan
new and improved
pi_85489360
Om even te illustreren dat dit voor beide partijen geldt:

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het zou je niet moeten verbazen dat er zich bij mij irritatie voordoet, aangezien jij bewust gevaarlijke situaties veroorzaakt. Waarom kan jij niet iemand gewoon met rust laten, als iemand op de linkerbaan rijdt heb jij er toch geen last van? Ik beslis dat ik op de linkerbaan wil rijden, dus mochten er gevolgen aan verbonden zijn, dan zijn die voor mij. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? Ik ben mij heus wel bewust dat ik links rijd, danwel het risico op een boete loop.

Andere mensen laat ik toch ook gewoon rijden zoals ze willen, zonder commentaar op hun rijstijl te geven. Waarom zou een ander mij die vrijheid niet gunnen.l

Dus jongen, laat de linksrijder gewoon zijn eigen ding doen, en doe jij ook je eigen ding, dan heeft niemand een reden tot klagen. ^O^
Wat betreft het doorgestreepte stuk: je laat mij niet links rijden, zoals ik wil. En je geeft er weldegelijk commentaar op. Dat kan ik dus niet vertalen naar mijn situatie.

Dit is simpelweg een welles/nietes discussie. Meer niet. Wie was er eerder? De linksrijder of de hardrijder? Beiden doen iets fout. De linksrijder (ik) heeft al toegegeven dat het niet veilig is wat ie doet, waarom vertikt de hardrijder dat nog?
pi_85489425
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:
Mensen mensen, kalmeert allen! Beweer ik ergens dat mijn hinderlijke gedrag toegestaan is? NEEN
Ik doe dit simpelweg omdat ik me de godskolere erger aan mensen die als een malloot doorjakkeren over de Nederlandsche Snelwegen. En de beste manier om met een ergernis om te gaan is er iets aan doen.

Jij kan ook zien waarom iemand te hard rijdt? Misschien ligt vader/moeder, man/vrouw of kind van die persoon wel op sterven in het ziekenhuis. En dan ga jij vervolgens je auto even voor die persoon gooien om hem/haar op te houden. Dat vind ik nou asociaal, maar waarschijnlijk heb je nooit over zo'n situatie nagedacht?

Of jij bent iemand die na zo'n telefoontje denkt: nou, niet te hard hoor, rustig aan naar het ziekenhuis, straks heb ik nog een bekeuring aan m'n broek. Als jij zo iemand bent vind ik het knap dat je dat in alle rust kan doen, maar ik heb er alle begrip voor dat iemand in zo'n situatie haast heeft. Nu zal het 999 van de 1000 keer niet iemand zijn die met spoed naar het ziekenhuis moet, maar je zal net die ene op zo'n manier hinderen. Zou me kapot schamen.

Ergens hoop ik trouwens ook dat je dit ook een keer flikt bij een onopvallende surveillance auto, dan kunnen ze je gelijk eens op je nummer zetten.
pi_85489525
quote:
Geef nog eens een reactie op het boerderijtje met harde muziek verhaal, en jij die dan langsfiets en aanbelt om te eisen dat de muziek zachter gaat. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 19-08-2010 21:42:56 ]
pi_85489580
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:24 schreef Thrackan het volgende:
Om even te illustreren dat dit voor beide partijen geldt:
[..]

Wat betreft het doorgestreepte stuk: je laat mij niet links rijden, zoals ik wil. En je geeft er weldegelijk commentaar op. Dat kan ik dus niet vertalen naar mijn situatie.

Dit is simpelweg een welles/nietes discussie. Meer niet. Wie was er eerder? De linksrijder of de hardrijder? Beiden doen iets fout. De linksrijder (ik) heeft al toegegeven dat het niet veilig is wat ie doet, waarom vertikt de hardrijder dat nog?
Als jij wilt inhalen, geen probleem, ik zet hem dan gewoon op de Distronic Plus en hoef dan alleen nog maar te sturen. Ga jij echter naar links zonder dat er een reden voor is, dan ben jij fout, en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze. Ja, dat je dan een reactie kan verwachten zou je niet moeten verbazen.
pi_85489764
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij kan ook zien waarom iemand te hard rijdt? Misschien ligt vader/moeder, man/vrouw of kind van die persoon wel op sterven in het ziekenhuis. En dan ga jij vervolgens je auto even voor die persoon gooien om hem/haar op te houden. Dat vind ik nou asociaal, maar waarschijnlijk heb je nooit over zo'n situatie nagedacht?
Ja. Dat zijn mensen die emotioneel overstuur zijn. Die mensen kunnen beter niet achter het stuur kruipen omdat hun aandacht waarschijnlijk niet bij het verkeer ligt. :)
Daarnaast heeft de familie er weinig aan als iemand zich naar het ziekenhuis wil haasten en dan zelf ergens een ongeluk veroorzaakt met misschien wel alle gevolgen van dien.
pi_85489798
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 19-08-2010 21:38:33 ]
pi_85489968
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja. Dat zijn mensen die emotioneel overstuur zijn. Die mensen kunnen beter niet achter het stuur kruipen omdat hun aandacht waarschijnlijk niet bij het verkeer ligt. :)
Daarnaast heeft de familie er weinig aan als iemand zich naar het ziekenhuis wil haasten en dan zelf ergens een ongeluk veroorzaakt met misschien wel alle gevolgen van dien.
Echt zo'n typische Koos Spee reactie, ik hoor het hem gewoon zeggen als ik het lees.
Er zijn genoeg mensen die niet direct emotioneel overstuur raken, maar wel het besef hebben dat ze als de sodemieter naar het ziekenhuis moeten. Die hebben dan weinig behoefte aan meneertje moraalridder die vindt dat anderen niet te hard mogen rijden.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:49:39 #122
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85490322
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze
Voorwaar een mooi stukje proza
pi_85490481
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Echt zo'n typische Koos Spee reactie, ik hoor het hem gewoon zeggen als ik het lees.
Er zijn genoeg mensen die niet direct emotioneel overstuur raken, maar wel het besef hebben dat ze als de sodemieter naar het ziekenhuis moeten. Die hebben dan weinig behoefte aan meneertje moraalridder die vindt dat anderen niet te hard mogen rijden.
De uitzondering bevestigt de regel. :)

Maar ook als je haast hebt, zijn er gewoon regels.
En mocht je geen zin hebben om je daar aan te houden, dan is dat je keuze. En als iemand dan de morraalridder uithangt, dan zorg je dat je er langs gaat (links of rechts, boeit niet) steek je even een duimpje omhoog bij het langs rijden en vervolg je je weg zonder te veel er over na te denken. Dat werkt het allerbeste. ;)

En voor de goede orde:
1) Ik rijd ook altijd (minimaal) 10 KM/h boven vmax.
2) Ik haal vaak genoeg rechts in.
3) Bumperklevers rijden altijd voor me.

Het gaat me er in deze discussie om, dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn. Maar je moet als bestuurder gewoon inzien wanneer je fout bezig bent en niet alles op de ander afschuiven. Een goede chaffeur kan reageren op onverwachte situaties zoals TS probeert voor te schrijven, en gaat er niet meteen scheldend en toeterend voorbij. :)
pi_85490631
quote:

Maar goed, beste meneer vannelle: ik zou die gok niet wagen. Degene die achterop knalt wordt 9 van de 10 keer als schuldige aangewezen. Als je niet meer zou kunnen remmen zou ik hem er ook niet voorgooien overigens. Zo'n randdebiel ben ik nou ook weer niet.
Ook hier geldt echter: zonder het rondstrooien van woorden als "wannabe cop" of "moraalidioot" had ik je wel iets serieuzer genomen. Dat je het niet kunt laten verraadt je ergernis, wat mij momenteel alleen nog maar meer aan het etteren laat slaan.

Oké, scheldwoorden waren idd niet nodig, excuus daarvoor.
Maar dat kwam omdat ik me idd vreselijk ergerde aan je uitspraken en je gedachtengang.
Wie ben jij om te beoordelen/regelen hoe snel iemand mag rijden? Ben jij lid van de controlerende instantie? Nee.
Sterker nog, je plaatst jezelf in de rol van uitvoerende instantie.
Je gooit gewoon je auto er voor, dat zal hem leren......

Heb je enig idee wat voor gevaar je daarmee veroorzaakt?
De gemiddelde hardrijder anticipeert maar op jouw gedrag valt niet te anticiperen omdat het volstrekt onlogisch is.
En daarmee maak je het gevaarlijker dan te snel rijden.
En daarom werd ik er pissig om.

Ik ga graag de discussie met jou aan over dit onderwerp en zal ook niet meer met scheldwoorden komen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00:06 #125
104367 Thrackan
new and improved
pi_85490702
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Of jij bent iemand die na zo'n telefoontje denkt: nou, niet te hard hoor, rustig aan naar het ziekenhuis, straks heb ik nog een bekeuring aan m'n broek. Als jij zo iemand bent vind ik het knap dat je dat in alle rust kan doen, maar ik heb er alle begrip voor dat iemand in zo'n situatie haast heeft. Nu zal het 999 van de 1000 keer niet iemand zijn die met spoed naar het ziekenhuis moet, maar je zal net die ene op zo'n manier hinderen. Zou me kapot schamen.

Ergens hoop ik trouwens ook dat je dit ook een keer flikt bij een onopvallende surveillance auto, dan kunnen ze je gelijk eens op je nummer zetten.
Om nou voor 1 van de 1000 keer rekening te houden met iemand die doodshaast heeft om een gegronde reden, neh. Niet bepaald voldoende om me te overtuigen. Ook niet als het 1 op 10 is.
Wie weet gooi ik mijn auto wel op de linkerbaan omdat ik een lekke band heb en zo snel mogelijk naar de middenberm wil? Heb je daar wel eens over nagedacht?

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Geef nog eens een reactie op het boerderijtje met harde muziek verhaal, en jij die dan langsfiets en aanbelt om te eisen dat de muziek zachter gaat. Ik ben benieuwd.
Zoals ik al eerder zei: op een boerderij in the middle of nowhere hoef je met niemand rekening te houden. Op de snelweg wel.

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als jij wilt inhalen, geen probleem, ik zet hem dan gewoon op de Distronic Plus en hoef dan alleen nog maar te sturen. Ga jij echter naar links zonder dat er een reden voor is, dan ben jij fout, en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze. Ja, dat je dan een reactie kan verwachten zou je niet moeten verbazen.
Nice, dan ben je een van de weinigen die daadwerkelijk op tijd in kan grijpen als ie te hard rijdt. Sorry, maar dat kan ik niet ruiken, dus maak ik geen uitzondering voor je.
pi_85490761
En by the way: Als jij van strook wisselt en ik rij er op ben jij fout. Achterop knallen op dezelfde strook geeft idd de achterste de schuld maar niet in dit verhaal.
Je moet kijken voor je wisselt, bijzondere verrichting en zo....heb het hiervoor al vaker getypt.
pi_85490837
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:00 schreef Thrackan het volgende:

Wie weet gooi ik mijn auto wel op de linkerbaan omdat ik een lekke band heb en zo snel mogelijk naar de middenberm wil? Heb je daar wel eens over nagedacht?

Er zijn ook zo veel linker bermen in Nederland. Vluchtstroken hebben we dan weer wel.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:04:08 #128
104367 Thrackan
new and improved
pi_85490866
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oké, scheldwoorden waren idd niet nodig, excuus daarvoor.
Maar dat kwam omdat ik me idd vreselijk ergerde aan je uitspraken en je gedachtengang.
Wie ben jij om te beoordelen/regelen hoe snel iemand mag rijden? Ben jij lid van de controlerende instantie? Nee.
Sterker nog, je plaatst jezelf in de rol van uitvoerende instantie.
Je gooit gewoon je auto er voor, dat zal hem leren......

Heb je enig idee wat voor gevaar je daarmee veroorzaakt?
De gemiddelde hardrijder anticipeert maar op jouw gedrag valt niet te anticiperen omdat het volstrekt onlogisch is.
En daarmee maak je het gevaarlijker dan te snel rijden.
En daarom werd ik er pissig om.

Ik ga graag de discussie met jou aan over dit onderwerp en zal ook niet meer met scheldwoorden komen.
Ik schotel mensen graag een bizarre situatie voor in de hoop dat ze snappen dat ze zelf fout zitten. Daadwerkelijk mijn auto voor de jouwe gooien zal ik nooit doen, daar heb ik mijn eigen autootje veel te hard voor nodig.

De gemiddelde hardrijder rijdt hard. Zo simpel is het. De gemiddelde linksklever kleeft links. Ook die zit fout. Let op het woordje ook.
pi_85490869
Ach vannelle, die jongen wil het niet begrijpen, en leest ook niet wat anderen schrijven. Hij leeft in zijn wereld en negeert alles wat daarbuiten gebeurd.

Maakt ook verder niet uit, ik lach alleen maar over mensen die hem er bij mij voorzetten, en ik weet dat ik mij niet d.m.v. mijn auto t.o.v. anderen hoef te bewijzen. Eens mens heeft nou eenmaal autoriteit of niet, en als ie gebrek aan autoriteit met een auto moet compenseren dan zou men daar eigenlijk medelijden mee moeten hebben. ;)
pi_85491134
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:00 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Om nou voor 1 van de 1000 keer rekening te houden met iemand die doodshaast heeft om een gegronde reden, neh. Niet bepaald voldoende om me te overtuigen. Ook niet als het 1 op 10 is.
Jij gooit je auto niet naar de linkerbaan omdat je een lekke band hebt, jij doet het om andere mensen te hinderen. Dat zeg je net zelf. Die reden die je daar aangeeft is het mij om te doen, niet om een pechgeval.

Daarnaast bevestigd jouw reactie voor mij in ieder geval dat jij nog asocialer bent dan de mensen die te hard rijden (iets met pot verwijt de ketel zeg maar). Maar misschien dat je nog een keer tot inkeer komt als je zelf haast hebt om een dergelijke reden en iemand jouw bewust gaat hinderen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:13:23 #131
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85491216
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:01 schreef vannelle het volgende:
En by the way: Als jij van strook wisselt en ik rij er op ben jij fout. Achterop knallen op dezelfde strook geeft idd de achterste de schuld maar niet in dit verhaal.
Je moet kijken voor je wisselt, bijzondere verrichting en zo....heb het hiervoor al vaker getypt.
Gaan we weer hoor.

Als je 100/120 rijdt dan heb je gelijk
Rij je 300 ga jij alles betalen
Alles ertussen zal gedeeld gaan worden
pi_85491225
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij gooit je auto niet naar de linkerbaan omdat je een lekke band hebt, jij doet het om andere mensen te hinderen. Dat zeg je net zelf. Die reden die je daar aangeeft is het mij om te doen, niet om een pechgeval.

Daarnaast bevestigd jouw reactie voor mij in ieder geval dat jij nog asocialer bent dan de mensen die te hard rijden (iets met pot verwijt de ketel zeg maar). Maar misschien dat je nog een keer tot inkeer komt als je zelf haast hebt om een dergelijke reden en iemand jouw bewust gaat hinderen.
Dat denk ik niet, maar mischien leert ie zijn lesje als iemand zich met hoge snelheid achterin boort. Want wat hij niet doorheeft is dat hij dan aan het kortste eind trekt, omdat je dan in feite als een biljartbal over de snelweg wordt afgeschoten, terwijl de achterligger slechts recht erop "botst" en tot stilstand komt.
pi_85491348
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De uitzondering bevestigt de regel. :)

Maar ook als je haast hebt, zijn er gewoon regels.
En mocht je geen zin hebben om je daar aan te houden, dan is dat je keuze. En als iemand dan de morraalridder uithangt, dan zorg je dat je er langs gaat (links of rechts, boeit niet) steek je even een duimpje omhoog bij het langs rijden en vervolg je je weg zonder te veel er over na te denken. Dat werkt het allerbeste. ;)

En voor de goede orde:
1) Ik rijd ook altijd (minimaal) 10 KM/h boven vmax.
2) Ik haal vaak genoeg rechts in.
3) Bumperklevers rijden altijd voor me.

Het gaat me er in deze discussie om, dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn. Maar je moet als bestuurder gewoon inzien wanneer je fout bezig bent en niet alles op de ander afschuiven. Een goede chaffeur kan reageren op onverwachte situaties zoals TS probeert voor te schrijven, en gaat er niet meteen scheldend en toeterend voorbij. :)
Geef je ook gelijk. Als iemand het bij mij doet, tja moet ie zelf weten. Ik wacht wel tot ie weer opzij gaat en als het te lang duurt gaan we er op een alternatieve manier langs. Even ernaast blijven hangen, duim opsteken inderdaad (of even klappen voor de mooie actie) en weer door. Ik kan me er ook totaal niet druk om maken (enige waar ik me druk over kan maken is dat RWS de spitsstroken te vaak verdomd open te gooien), maar ik zou zelf gewoon nooit iemand op die manier hinderen om de reden die ik aangaf. Vind ik gewoon ronduit asociaal.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:22:14 #134
104367 Thrackan
new and improved
pi_85491585
Goed, omdat het blijkbaar moeilijk is om te begrijpen wat ik nu allemaal bedoel:

Nee ik gooi mijn auto niet echt voor die van jou.
Ja ik probeer een situatie te schetsen waarin je ziet dat wat je doet als hardrijder niet door de beugel kan.
Nee het komt niet echt over geloof ik.
pi_85491829
Ik snap best wat je bedoeld en geloof ook best dat je hem er niet zo voor gooit, maar je komt wel naar links om iemand bewust te hinderen. Dat is toch gewoon asociaal of niet dan?
pi_85491850
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Geef je ook gelijk. Als iemand het bij mij doet, tja moet ie zelf weten. Ik wacht wel tot ie weer opzij gaat en als het te lang duurt gaan we er op een alternatieve manier langs. Even ernaast blijven hangen, duim opsteken inderdaad (of even klappen voor de mooie actie) en weer door. Ik kan me er ook totaal niet druk om maken (enige waar ik me druk over kan maken is dat RWS de spitsstroken te vaak verdomd open te gooien), maar ik zou zelf gewoon nooit iemand op die manier hinderen om de reden die ik aangaf. Vind ik gewoon ronduit asociaal.
Dat het asociaal is, zal ik ook niet ontkennen (en heb ik ook in deze discussie nog niet gedaan). Maar een bepaalde actie heeft altijd een aanleiding. En sommigen kunnen er gewoon niet tegen als iemand harder rijdt. Die mensen zijn er gewoon. Maar zoals ik al zei, als goede chauffeur weet je dat en houdt je er constant rekening mee.

Reacties als toeterend en scheldend er langs zijn gewoon not done. Dat wekt alleen maar nog meer agressie. En daarnaast fok je jezelf ook alleen maar nog meer op.

In het geval van TS (waar alles mee begon), had hij genoeg tijd om van alles te doen. Hij deed het allerdomste wat je kunt doen en dat is agressief worden.
pi_85492046
Met 125-130 een vrachtwagen inhalen is gewoon normaal. Met 170 aan komen rijden is niet echt normaal. Je kan zelf wel weten dat anderen dat niet verwachten, zelfs als ze wel kijken schatten ze het waarschijnlijk verkeerd in.

Kortom: beetje dom om erover te klagen.

Verder vind ik rechts inhalen nog een heel stuk erger. Ik hoop dat je niemand doodrijdt met je 'koning' van de weg mentaliteit. Je rijdt vast in een oude golf gti.... (met booskijkers!). Ik denk dat je amar eens met 170 km/u tegen een boom moet rijden om te zien hoeveel te hard dat is.
Whatever...
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:36:59 #138
104367 Thrackan
new and improved
pi_85492265
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:27 schreef Accordtje het volgende:
Ik snap best wat je bedoeld en geloof ook best dat je hem er niet zo voor gooit, maar je komt wel naar links om iemand bewust te hinderen. Dat is toch gewoon asociaal of niet dan?
Oh god, moet ik je nu ook nog uitleggen dat ik dat helemaal niet doe? |:(
pi_85492454
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
Met 125-130 een vrachtwagen inhalen is gewoon normaal. Met 170 aan komen rijden is niet echt normaal. Je kan zelf wel weten dat anderen dat niet verwachten, zelfs als ze wel kijken schatten ze het waarschijnlijk verkeerd in.
Mijn ervaring is dat mensen die snelheid best goed kunnen inschatten, alleen rijden er een aantal mutsen rond die dat totaal niet kunnen (die figuren gooien hem ook net voor je bumper als je met 120km/h komt aanrijden, gewoon omdat ze denken dat ie in elk gaatje past).
pi_85492813
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mensen die snelheid best goed kunnen inschatten, alleen rijden er een aantal mutsen rond die dat totaal niet kunnen (die figuren gooien hem ook net voor je bumper als je met 120km/h komt aanrijden, gewoon omdat ze denken dat ie in elk gaatje past).
Ik vind het geen probleem als iemand hem met 90 km/h voor me gooit (als het druk is, heb je inderdaad weinig momenten waarop je goed kunt invoegen). Waar ik me wel mateloos aan irriteer is aan de mensen die dan niet even plankgas geven om op de 120 km/h te komen. Het lijkt wel of mensen bang worden dat hun hele auto uit elkaar valt als ze dat zouden moeten doen.
pi_85493942
Hey stoere lightningboy,

He hoeft me geen toffe pm's te sturen hoor met heel coole woorden enzo. Gewoon je petje opzetten, booskijkers aan en met 200 jezelf te pletter rijden. Ik wens je er enorm veel plezier bij.
Whatever...
pi_85494090
Ik mis 1 ding in dit verhaal: Het gebruik van de richtingaanwijzer.
Als je die op tijd gebruikt weet achteropkomend verkeer tenminste wat je van plan bent en kan daar op anticiperen.
Doelloos naar links gaan om alleen maar te hinderen is :{w
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:19:38 #143
104367 Thrackan
new and improved
pi_85494180
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:17 schreef vannelle het volgende:
Als je die op tijd gebruikt weet achteropkomend verkeer tenminste wat je van plan bent en kan daar op anticiperen.
Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzer om aan te geven dat ik van richting wil gaan veranderen :Y
pi_85494262
quote:
En al helemaal gebruiken op rotondes!
Whatever...
pi_85494357
quote:
Maar dan wel graag gebruiken voordat je naar links gaat, en niet als je al half op de linkerbaan zit. :|W
pi_85494454
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Gaan we weer hoor.

Als je 100/120 rijdt dan heb je gelijk
Rij je 300 ga jij alles betalen
Alles ertussen zal gedeeld gaan worden
Nog 1x dan, begin het beu te worden mezelf te herhalen.
Van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting waarbij je al het overig verkeer voorrang dient te verlenen. Klaar.
Hoe moeilijk is dat nou?
En dit topic gaat niet over hoe hard er word gereden maar over onnodig naar links komen, hinderen dus.
Beetje gevaarlijke situaties kweken want degene die naar links komt zonder reden speelt eigen rechter.....
Daar hebben we toch onze blauwe brigade voor? Die gaan straffen op snelheid, niemand anders.

Dus hoe hard ik rij maakt niet uit, jij bent in jouw voorbeeld degene die voorrang moet verlenen.
Kan zijn dat ik nog een boete krijg voor te hard rijden maar jouw verzekering betaalt mijn schade, zeker weten.
pi_85494655
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:23 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar dan wel graag gebruiken voordat je naar links gaat, en niet als je al half op de linkerbaan zit. :|W
Psies, ik wil graag zien wat je van plan bent te gaan doen, wat je aan het doen bent zie ik al.
pi_85494729
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:19 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzer om aan te geven dat ik van richting wil gaan veranderen :Y
ook als je van rijstrook wisselt zonder reden?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:38:04 #149
104367 Thrackan
new and improved
pi_85494900
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

ook als je van rijstrook wisselt zonder reden?
Nee, dan maak ik eerst een 360 op de handrem, dat zorgt meestal wel dat de adrenaline gaat pompen bij mijn medeweggebruikers :')
pi_85495166
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:36 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Oh god, moet ik je nu ook nog uitleggen dat ik dat helemaal niet doe? |:(
Wat zit je nou te zwetsen dan? Je geeft al tig keer aan dat je naar de linkerbaan gaat om mensen die te hard rijden daar te hinderen en nu ineens zeg je dat je dat niet doet?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:48:07 #151
104367 Thrackan
new and improved
pi_85495264
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:45 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Wat zit je nou te zwetsen dan? Je geeft al tig keer aan dat je naar de linkerbaan gaat om mensen die te hard rijden daar te hinderen en nu ineens zeg je dat je dat niet doet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:49:38 #152
315065 Ardanwenda
I think it grows in Oregon
pi_85495333
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:38 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Nee, dan maak ik eerst een 360 op de handrem, dat zorgt meestal wel dat de adrenaline gaat pompen bij mijn medeweggebruikers :')
Gast, wtf?

Weet je wel hoe gevaarlijk dat is, midden op de snelweg? Ik snap dat dus echt niet he, je brengt er gewoon iedereen mee in gevaar! :N
ES WAT LEUKS!!!!!!!!!!!
pi_85495527
quote:
Ik begrijp het, de kritiek werd je te veel.
Je dacht dat je stoer was maar het bleek dat dat niet zo was dus kom je met een wazige uitvlucht.

Ik snap je. Vriend.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:56:08 #154
315065 Ardanwenda
I think it grows in Oregon
pi_85495590
Ik snap trouwens niet waarom een groot deel van jullie compleet voorbij gaat aan het feit dat beide kampen fout zitten: zowel te hard rijden als links hangen is tegen de regels, niet netjes, hindert andere weggebruikers en is gevaarlijk als het druk is op de weg. 8)7
ES WAT LEUKS!!!!!!!!!!!
pi_85496355
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting waarbij je al het overig verkeer voorrang dient te verlenen. Klaar.
Hoe moeilijk is dat nou?
En dit topic gaat niet over hoe hard er word gereden maar over onnodig naar links komen, hinderen dus.
Beetje gevaarlijke situaties kweken want degene die naar links komt zonder reden speelt eigen rechter.....
Daar hebben we toch onze blauwe brigade voor? Die gaan straffen op snelheid, niemand anders.

Dus hoe hard ik rij maakt niet uit, jij bent in jouw voorbeeld degene die voorrang moet verlenen.
Kan zijn dat ik nog een boete krijg voor te hard rijden maar jouw verzekering betaalt mijn schade, zeker weten.
Is niet waar. Als jij achteropklapt, wordt er van uitgegaan dat jij onvoldoende afstand hebt gehouden. Als je aan de zijkant geraakt wordt verandert de zaak...

En voorrang hebben, is weer iets anders dan voorrang nemen. Als jij zo hard rijdt dat een ander dat niet hoeft te verwachten, dan oordeelt de rechter dat ze je gewoon niet konden inschatten.

Overigens dom om hem naar links te gooien, maar wat mij betreft wat minder boetes voor 4km te hard en wat meer petjes en tokkies hun rijbewijs afpakken graag. 170 of 180 rijden is in veel gevallen echt heel gevaarlijk voor jezelf en anderen, ook op een rustige snelweg. Vooral omdat anderen het voor een deel niet verwachten en je daarom niet altijd snel genoeg zien.
Whatever...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:18:25 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85496509
Meisjes; de TS is nu FF op FOK!vakantie, het ging even lekker, ik dacht dat het gezeik over was, ik ga toch niet teleurgesteld worden na al die PM's en moeite om het lief op te lossen he ? :{

Discussies: prima ^O^

Moddersmijten en flamen: notes :Y

Final warning :O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85498016
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:18 schreef Sounddragon het volgende:
Meisjes; de TS is nu FF op FOK!vakantie, het ging even lekker, ik dacht dat het gezeik over was, ik ga toch niet teleurgesteld worden na al die PM's en moeite om het lief op te lossen he ? :{

Discussies: prima ^O^

Moddersmijten en flamen: notes :Y

Final warning :O
En zo sla je een discussie dood. Bedankt. ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:24:21 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85498748
Mwoah, de vorige 2 keer werd er ook vierkant overheen gebaggerd, dus dat zal wel meevallen, daarbij verdiende het topic inclusief TT ook al niet echt een schoonheidsprijs :')

Al was de discussie op de toonzetting na best interessant ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85499116
Het is maar net hoe je dit ziet; bekijk je het op de manier van "regels zijn regels", dan zitten zowel de hardrijders als de linksrijders fout, ze overtreden immers allebei een regel. Maar als je het wat 'informeler' bekijkt, en gewoon afweegt wie er nou eigenlijk echt gevaarlijk bezig is (en daarbij de regels van onze fantastische Nederlandse overheid even buiten beschouwing laat), dan vind ik de hardrijder die met 150 km/h over een lege weg heen blaast toch een stuk minder gevaarlijk bezig als iemand die z'n auto doelbewust links neer gooit, puur om z'n punt duidelijk te maken. Dat kun je dus alleen maar goedpraten met "tja, zijn regels".

In Duitsland hebben ze dat dus beter voor elkaar imo, daar zijn de regels dus gewoon beter afgestemd op de situatie.

Ik rijd zelf overigens nooit echt te hard, omdat ik mn rbw nog niet zo lang heb, geen eigen auto heb en geen dure boetes kan betalen. Echter, ik probeer op de snelweg wel zoveel mogelijk rechts aan te houden en geen mensen in de weg te zitten. Toegegeven, het gebeurt nog wel eens dat je een dikke leasebak achterop je bumper duikt als je met 125 een vrachtwagen inhaalt, en dat dat reactie uitlokt vind ik ook niet compleet onmenselijk.

Maar je reageert daar uiteindelijk op omdat je het onveilig vindt, waarom zou je dan zelf acties uit gaan halen die minstens net zo onveilig zijn? Beetje kinderachtig vind ik dat; je moet niet voor niets 18 zijn om auto te mogen rijden, dus gedraag je dan ook alsof je kunt relativeren :)
pi_85500453
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:24 schreef Sounddragon het volgende:
Mwoah, de vorige 2 keer werd er ook vierkant overheen gebaggerd, dus dat zal wel meevallen, daarbij verdiende het topic inclusief TT ook al niet echt een schoonheidsprijs :')

Al was de discussie op de toonzetting na best interessant ^O^
Toonzetting kun je idd vraagtekens bij zetten, ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.
maar ik ben dan ook oprecht kwaad, ik troll niet.
Ik ben jaren instructeur geweest en weet hoe het gaat op de weg, dit soort gedrag is gewoon fout, klaar.
Ik ga daar niet eens een discussie over aan want we weten allemaal wel dat het fout is.

Eigen rechter spelen is fout en leidt tot gevaarlijke situaties.
Mijn samenvatting, en reken maar dat ie klopt.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:57:31 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85500650
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 03:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Toonzetting kun je idd vraagtekens bij zetten, ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.
maar ik ben dan ook oprecht kwaad, ik troll niet.
Ik ben jaren instructeur geweest en weet hoe het gaat op de weg, dit soort gedrag is gewoon fout, klaar.
Ik ga daar niet eens een discussie over aan want we weten allemaal wel dat het fout is.

Eigen rechter spelen is fout en leidt tot gevaarlijke situaties.
Mijn samenvatting, en reken maar dat ie klopt.
Ik weet het, ik zag wat er gebeurde, het is altijd weer lastig om niet te happen he ;)

Zoals het omschreven wordt door TS, dus echt 100% moedwillig naar links gaan om een hardrijder te blokkeren is gewoon oerdom; je kunt simpelweg in je spiegels niet het verschil zien tussen 150 en 200 km/u, alleen dat hij snel nadert, en met zulke snelheden is 200 meter peanuts; hooguit 3 seconden :{

Zet je wel weer aan het denken; er rijden serieus van die mafketels tussen die dat soort dingen doen, en ik ben ook niet echt bang om gas te geven. Alleen als ik boven de 160 - 170 kom, wil ik er wel minimaal een lege baan tussen hebben zitten, je weet maar nooit; dit topic is het bewijs maar weer ^O^
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:33:42 #162
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85501195
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is dat nou?

Iets met lezen en jurisprudentie.
pi_85501288
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 03:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik weet het, ik zag wat er gebeurde, het is altijd weer lastig om niet te happen he ;)
Helemaal mee eens. :P
quote:
Zoals het omschreven wordt door TS, dus echt 100% moedwillig naar links gaan om een hardrijder te blokkeren is gewoon oerdom; je kunt simpelweg in je spiegels niet het verschil zien tussen 150 en 200 km/u, alleen dat hij snel nadert, en met zulke snelheden is 200 meter peanuts; hooguit 3 seconden :{
Over 1 ding zijn we het allemaal wel eens. Om naar links te komen zonder reden is inderdaad oerdom.

Maar zoals door TS omschreven wordt, is het allemaal niet zo erg als hij doet vermoeden. als je 200 meter wilt overbruggen in 3 seconden, dan moet er een snelheidsverschil van 240 KM/h zijn tussen de 2 voertuigen. Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Het is jammer dat hier overheen gekeken wordt en alleen maar naar degene die links om komt wordt gekeken. Zowel TS als die ander zijn fout, en die andere irriteerde zich waarschijnlijk aan het links blijven rijden van TS, en het hard rijden van TS. De de vraag waarom hij voor eigen rechter ging spelen (wat natuurlijk gewoon ook fout is), is daarbij ook beantwoord.
quote:
Zet je wel weer aan het denken; er rijden serieus van die mafketels tussen die dat soort dingen doen, en ik ben ook niet echt bang om gas te geven. Alleen als ik boven de 160 - 170 kom, wil ik er wel minimaal een lege baan tussen hebben zitten, je weet maar nooit; dit topic is het bewijs maar weer ^O^
Die mafketels bestaan gewoon. Helaas zijn er maar weinig snelwegen in Nederland die meer dan 2 rijstroken per weghelft bevatten, dus is het altijd extreem opletten als je harder rijdt dan is toegestaan. Maar je moet jezelf gewoon niet opfokken als iemand rare fratsen uithaalt. :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:11:15 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85502253
Mjah, ik had geen zin meer in rekenwerk rond die tijd, dus die 3 seconden zou zomaar eens niet helemaal kunnen kloppen :+ aan de andere kant zie ik die 240 toch ook wel eens op de meter staan, maar dan heb ik wel een lege weg, dat doe ik mééstal niet langs autos die 100 rijden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier in de randstad hebben we gelukkig plenty 3- of meer baans wegen, en in de latere avond/nacht, kan je daar best wel eens FF lekker stampen; pas nog 285 gedaan op een lege N15 midden in de nacht :9~
En ja tuurlijk is dat fout, maar heej; niemand is roomser dan de paus toch ?? heb je ook eens écht lol van je brandstof 8-)
pi_85502434
Het gaat om het verschil, die moest dan 240 km/h zijn. Dus als die ander 100 km/h rijdt, dan moet je dus 340 km/h rijden. ;)
Maar ik zal beide snelheden niet halen met mijn golfje. Bij 225 op de GPS is de koek op.

En lekker gassen is altijd leuk. 8-)
pi_85502486
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:56 schreef Ardanwenda het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom een groot deel van jullie compleet voorbij gaat aan het feit dat beide kampen fout zitten: zowel te hard rijden als links hangen is tegen de regels, niet netjes, hindert andere weggebruikers en is gevaarlijk als het druk is op de weg. 8)7
Nee, want je moet het als volgt zien. Iemand staat te wildplassen, iets wat tegen de regels is. Dan komt iemand voorbij, en denkt: "dat mag niet, ik ga er iets aan doen". Vervolgens trekt ie zijn pistool en schiet de wildplasser voor zijn flikker. Tegen de politie zegt ie dan: "jaa, maar hij zat fout, wat moeten jullie dan van mij".

M.a.w. dat de één een overtreding maakt, rechtvaardigt nog niet het ander.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:26:28 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85502569
whehe, 340 ga ik niet redden, maar bij 285 (gps) was het nog niet helemaal op :P
pi_85502580
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, want je moet het als volgt zien. Iemand staat te wildplassen (iemand komt om naar links), iets wat tegen de regels is. Dan komt iemand voorbij (achterop in dit geval), en denkt: "dat mag niet, ik ga er iets aan doen". Vervolgens trekt ie zijn pistool en schiet de wildplasser voor zijn flikker (rechts inhalen, middelvinger en claxoneren). Tegen de politie zegt ie dan: "jaa, maar hij zat fout, wat moeten jullie dan van mij".

M.a.w. dat de één een overtreding maakt, rechtvaardigt nog niet het ander.
:+
Sorry... :@
pi_85502602
Bij 254km/h op de teller zie ik hoe de toerenteller terugspringt, ergo, ik in de begrenzer hang. ;(
pi_85502629
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

:+
Sorry... :@
Niet geheel juist, de persoon die staat te wildplassen (gewoon tegen een boom) hindert niemand met zijn overtreding. De persoon die naar links komt wél, en daar zit een klein maar fijn verschil.
pi_85502658
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet geheel juist, de persoon die staat te wildplassen (gewoon tegen een boom) hindert niemand met zijn overtreding. De persoon die naar links komt wél, en daar zit een klein maar fijn verschil.
Ja, snapte ik. Maar ik vond het even leuk om te doen.
Tenminste nog wat humor in het topic. We zijn nu bij de laatste posts toch al genoeg offtopic gegaan. :P
pi_85520099
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 03:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is gewoon onmogelijk. :)
pi_85520147
Als iedereen gewoon maximaal 120 rijdt is er niets aan de hand, toch?
Dit, dus.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:18:45 #174
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_85520347
De mensen die ze meteen hun rijbewijs af moeten nemen preventief moeten ruimen zijn diegenen die, wanneer ze zich ergeren aan een medeweggebruiker, deze tot stoppen dwingen en vervolgens er met een wapen op af stappen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:28:57 #175
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_85520575
Haha, lutsers. Ik heb het zien gebeuren op de A12 richting Zevenaar.

Eerst een stuk 100, vervolgens mag je 120, chefje in zijn passat vind dat je er toch geen 120 mag en bonjoured zijn bak zo naar links, alwaar een audi aan komt tuffen, met 120 ja, gevolg?

''BOTS'' mazzel dat ze allebei op de weg bleven anders had ik er vol in gezeten _O-
'sup.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:13:26 #176
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85521629
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:28 schreef De_Groentenboer het volgende:
Haha, lutsers. Ik heb het zien gebeuren op de A12 richting Zevenaar.

Eerst een stuk 100, vervolgens mag je 120, chefje in zijn passat vind dat je er toch geen 120 mag en bonjoured zijn bak zo naar links, alwaar een audi aan komt tuffen, met 120 ja, gevolg?

''BOTS'' mazzel dat ze allebei op de weg bleven anders had ik er vol in gezeten _O-
Audi's moeten sowieso optiefen van de openbare weg.
pi_85522446
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Audi's moeten sowieso optiefen van de openbare weg.
Yup, daar zouden inderdaad gereserveerde snelwegen voor moeten zijn, want al dat duffe klootjesvolk dat geen echte auto kan betalen rijdt me continu in de weg. En dan ook nog alleen voor Audi's die 200+ halen zonder problemen, want die ondergemotoriseerde leasebakken met A-label zijn een schande voor het merk.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:54 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85522625
Zondag weer op de gereserveerde snelweg in Zandvoort kijken hoe Audi weer klop gaat krijgen.
pi_85522708
Kan de "deze auto is beter" discussie ergens anders gevoerd worden. :{w
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:48 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85523017
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:53 #181
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85523020
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
Audi is niet beter :{w
pi_85523084
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Audi is niet beter :{w
Geen enkele auto is beter. Het gaat om smaak. Punt.
pi_85524177
Achja, de openbare weg. Vol met malloten, maar wij zelf maken nooit een foutje. Vandaar kunnen we gewoon 180 gaan rijden en moeten anderen vooral uit de weg blijven.

Het valt me op dat vooral mensen van 18-25 denken dat ze niet dood kunnen. Ik heb inmiddels voldoende kilometers gereden en nare ongelukken gezien om een beetje op te passen. Ik vind zowel 180+ rijden, rechts inhalen met hoge snelheid en een hardrijder blokkeren redenen om rijbewijzen af te nemen (en niet meer terug te geven). Ik denk dat veel mensen zich niet beseffen wat een ellende ongelukken veroorzaken (anders dan lange files)
Whatever...
pi_85524586
sowieso mensen die altijd 30 km te hard rijden zijn malloten. rijd gewoon max 10 te hard ofzo heb je ook niet van die achterlijke snelheidsverschillen op de snelweg
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:47:25 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85524670
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:44 schreef hoerezooi het volgende:
sowieso mensen die altijd 30 km te hard rijden zijn malloten. rijd gewoon max 10 te hard ofzo heb je ook niet van die achterlijke snelheidsverschillen op de snelweg
Verschil tussen 80 en 130 is 50. Levensgevaarlijk.
pi_85529276
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Iets met lezen en jurisprudentie.
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat de persoon die naar links komt zonder voorrang te verlenen de schuldige is indien de achterligger dan achterop klapt. Een zeker persoon vond een aantal jaren geleden dat het zijn plicht was om mijn snelheid omlaag te brengen door naar de linkerbaan te komen. Dat is hem ook daadwerkelijk gelukt, hulde daarvoor. Helaas voor hem was hij niet zo bedreven in het inschatten van snelheden, waardoor remmen niet meer haalbaar was. Gevolg: politie erbij met getuigen. Verzekeraar van meneer betaalde mijn schade en meneer z'n oude auto-tje was total loss. Witheet was ie....schitterend. :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:54:42 #187
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85529401
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring melden dat de persoon die naar links komt zonder voorrang te verlenen de schuldige is indien de achterligger dan achterop klapt. Een zeker persoon vond een aantal jaren geleden dat het zijn plicht was om mijn snelheid omlaag te brengen door naar de linkerbaan te komen. Helaas voor hem was hij niet zo bedreven in het inschatten van snelheden, waardoor remmen niet meer haalbaar was. Gevolg: politie erbij met getuigen. Verzekeraar van meneer betaalde mijn schade en meneer z'n oude auto-tje was total loss. Witheet was ie....schitterend. :)
Hoevaak moet ik nog herhalen dat het afhankelijk is van de gereden snelheid van de achteropkomende verkeersdeelnemer? Als ik de figuren hier zo inschat rijden ze niet braaf 100/120.
pi_85529649
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:54 schreef OEM het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik nog herhalen dat het afhankelijk is van de gereden snelheid van de achteropkomende verkeersdeelnemer? Als ik de figuren hier zo inschat rijden ze niet braaf 100/120.
Deed ik ook niet, ik reed ook rond de 160 als ik me goed herinner. En ik ben niet eens bekeurd voor te hard rijden toen volgens mij. Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

Edit: ben toen niet bekeurd voor te hard rijden. Mijn snelheid was namelijk niet bekend en omdat het alleen blikschade betrof is er ook geen onderzoek naar gedaan, omdat het ook niet relevant was voor de schuldvraag. Althans, dat vertelden ze me toen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:04:03 #189
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85529705
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Deed ik ook niet, ik reed ook rond de 160 als ik me goed herinner. En ik ben niet eens bekeurd voor te hard rijden toen.
Dan heb je geluk gehad dat de verzekering er geen zaak van heeft gemaakt. (of de tegenpartij is ook bij jouw verzekeraar verzekerd).
pi_85529989
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:04 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad dat de verzekering er geen zaak van heeft gemaakt. (of de tegenpartij is ook bij jouw verzekeraar verzekerd).
Dat zou kunnen, heb geen idee waar de auto waar ik toen mee reed verzekerd was. Was een zakelijke auto. Maar geloof dat het er ook mee te maken had dat er getuigen waren die gezien hadden dat die man bewust naar de linkerbaan kwam en dat het dus een vrij duidelijke oorzaak had. Dus ook wat betreft de getuigen mazzel gehad.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:15:19 #191
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85530128
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, heb geen idee waar de auto waar ik toen mee reed verzekerd was. Was een zakelijke auto. Maar geloof dat het er ook mee te maken had dat er getuigen waren die gezien hadden dat die man bewust naar de linkerbaan kwam en dat het dus een vrij duidelijke oorzaak had. Dus ook wat betreft de getuigen mazzel gehad.
En terecht dattie dan alles mag betalen.
pi_85540686
- doe normaal -

[ Bericht 93% gewijzigd door Anne op 21-08-2010 13:22:13 ]
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:04:06 #193
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85601393
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef Buitendam het volgende:
Als iedereen gewoon maximaal minimaal 120 rijdt is er niets aan de hand, toch?
pi_85617632
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Verschil tussen 80 en 130 is 50. Levensgevaarlijk.
ik zeg 10 te hard 120 of 130 is 10 verschil. 100 of 110 is 10 verschil. 80 en 130 is een heel ander verhaal.
pi_85618872
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:42 schreef hoerezooi het volgende:

[..]

ik zeg 10 te hard 120 of 130 is 10 verschil. 100 of 110 is 10 verschil. 80 en 130 is een heel ander verhaal.
Een ander verhaal? Jij remt af naar 90 als je een vrachtauto inhaalt? ;)
pi_85619126
ik ga altijd met de maximumsnelheid + 10 op de teller helemaal links rijden als er dan niemand langskan. zo kan iedereen zich aan de snelheid houden zonder gezichtsverlies. dus als je een klein roze pandaatje op de linker rijkstrook ziet, wees me dan dankbaar O+
pi_85619821
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
ik ga altijd met de maximumsnelheid + 10 op de teller helemaal links rijden als er dan niemand langskan. zo kan iedereen zich aan de snelheid houden zonder gezichtsverlies. dus als je een klein roze pandaatje op de linker rijkstrook ziet, wees me dan dankbaar O+
Heel veel mensen snappen niet dat als je gaat inhalen op de linkerbaan met maximumsnelheid + 10 de doorstroming bevorderd. Ook heb je veel mensen die zo paranoďde zijn voor eventuele controles dat ze liever de boel ophouden dan even vaart te maken.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:56:33 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85620820
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Heel veel mensen snappen niet dat als je gaat inhalen op de linkerbaan met maximumsnelheid + 10 de doorstroming bevorderd. Ook heb je veel mensen die zo paranoďde zijn voor eventuele controles dat ze liever de boel ophouden dan even vaart te maken.
Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken. Als ik zo op de weg om me heen kijk, rijdt het meerendeel van de mensen juist ónder de max op de cc, en zijn ze gewoon te beroerd om even bij te trappen met inhalen, want dat kost je zéker wel 2 eetlepels extra brandstof -O-

Maar... dit topic ging meer over idioten die moedwillig hun auto naar links gooien omdat ze in hun spiegels een auto aan zien komen die naar hun mening te hard rijdt, en op die manier de wannabe cop uit willen hangen ;)
pi_85621599
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken. Als ik zo op de weg om me heen kijk, rijdt het meerendeel van de mensen juist ónder de max op de cc, en zijn ze gewoon te beroerd om even bij te trappen met inhalen, want dat kost je zéker wel 2 eetlepels extra brandstof -O-

Maar... dit topic ging meer over idioten die moedwillig hun auto naar links gooien omdat ze in hun spiegels een auto aan zien komen die naar hun mening te hard rijdt, en op die manier de wannabe cop uit willen hangen ;)
Ik denk eerder dat het in de situatie van TS was, om het erop te wijzen dat hij een linksrijder was, niet zodanig vanwege de snelheid. Dit vanwege de afstand die er tussen de 2 voertuigen zat op het moment dat de ander naar links om kwam. :)
pi_85628109
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken.
Wat is daar mis mee? Zeker met de huidige benzine prijzen!
Zolang je dat niet op de linker weghelft doet, doe je er niemand kwaad mee. Natuurlijk bij het inhalen wel van te voren even naar de maximum snelheid accelereren ;)
Ik goed? ik ben gewoon arrogant!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')