Hee, wannabee cop.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:03 schreef Thrackan het volgende:
vandaar dat ik mijn blik op wielen, indien enigzins redelijk mogelijk, gebruik om mensen met een dusdanige rijstijl dwars te zitten.
Yup. Om jou in te laten zien dat je geen inschattingsvermogen hebt. Maar blijkbaar snap je dat nog steeds niet...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:07 schreef Lightning_NL het volgende:
En ik veranderde helemaal niet van onderwerp, ik liet jou telkens een sommetje doen, en jij deed het voor me als een mak lammetje. Dat vond ik wel effe grappig.
Als de weg leeg is vind ik 200 niet hard. Als er een file staat vind ik 80 al te hard.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Op de Nederlandse snelwegen dan ja... Mja, hoe vaak rij je nou 431 in je eigen auto? En dat kan toch niet op de weg... En tja, ik vind laag vliegen in m'n helikopter weer een ervaring waarbij snelheid veel sneller aanvoelt, mja, we hadden het hier over je autootje op de Nederlandse snelweg volgens mij.
Ik heb op het moment zelf geen inschatting gemaakt, omdat dat op dat moment niet nodig was. Dat ik vervolgens uren later op fok een topic open waarbij ik de afstand verkeerd heb neergekalkt, heeft absoluut niks met inschattingsvermogen te maken. Zo moeilijk is inschatten namelijk niet als je hectometerbordjes langs de weg hebt. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen. Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Om jou in te laten zien dat je geen inschattingsvermogen hebt. Maar blijkbaar snap je dat nog steeds niet...
En dat je skills hebt om iets te besturen, wil nog niet zeggen dat je er verantwoord mee kunt rijden. Maar ook dat snap je blijkbaar niet...
Ken je artikeltje 5, anderen niet onnodig hinderen of in gevaar brengen? Dat TS sneller rijdt dan toegestaan betekent dus niet dat anderen 'm onnodig mogen hinderen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die ander keurig 120 rijdt waar dat toegestaan is, dan zou jij er in principe ook geen last van moeten hebben dat hij zich niet aan de regels houdt, je hebt er alleen maar last van omdat je te hard rijdt.
*Te hard*, ja, dat is aso. Maar sneller rijden dan een stel sufkutten ooit bedacht heeft als vage milieumaatregel, nee, daar kan ik echt niets aso aan vinden. Oh, en als iemand mij de keus geeft tussen hard remmen (130>100) of rechts erlangs zonder remmen, dan ben ik er al rechts langs voordat m'n knipperlicht z'n standaard serie van drie knippertjes heeft afgemaakt.quote:En ja, te hard rijden is wel asociaal.
Wat ben jij voor een godvergeten debiel zeg, heb jij wel eens door wat je doet? Hardrijden op zich, mits men goed anticipeert, is totaal niet gevaarlijk. Maar mensen bewust dwarszitten wél, want JIJ creëert hier BEWUST een gevaarlijke situatie.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:03 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Het voorbeeld van de boerderij gaat al fout bij het feit dat je op de snelweg juist wél mensen om je heen hebt om rekening mee te houden. Ik dacht dat je dat zelf al doorhad. Ik heb weldegelijk last van stelselmatige hardtuffers, vandaar dat ik mijn blik op wielen, indien enigzins redelijk mogelijk, gebruik om mensen met een dusdanige rijstijl dwars te zitten.
Misschien IS het wel een vrouw, verklaart direct het gedrag.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen. Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.
Heeft niets met mierenneuken te maken. De informatie die jij verschaft is gewoon onzin.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb op het moment zelf geen inschatting gemaakt, omdat dat op dat moment niet nodig was. Dat ik vervolgens uren later op fok een topic open waarbij ik de afstand verkeerd heb neergekalkt, heeft absoluut niks met inschattingsvermogen te maken. Zo moeilijk is inschatten namelijk niet als je hectometerbordjes langs de weg hebt. Mja, mierenneukers als jij gaan er dan moeilijk over doen.
Juist.quote:Zo kom je dus NOOIT aan een vrouw.
Ik rijd dagelijks op zo'n stukje waar de linkerbaan VLAK voor de snelweg naar rechts moet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi,
vandaag had ik het weer eens... Ik kwam met een aardig vaartje aanrijden, en opeens, een meter of 200-300 voor me, knalt een auto ZONDER reden ineens naar de linkerbaan. De intentie om in te halen was er duidelijk niet, want er viel weinig in te halen en er werd geen snelheid gemaakt.
Mijn vraag is dan... Doen mensen dit om snellere rijders dwars te zitten, om keihard de doorgang te versperren? Misschien zitten dat soort mensen wel hier, zo ja: Waarom doe je zoiets in GODSnaam???
Je ziet het soms ook gebeuren bij het inritsen, sommige mensen proberen dan de bestuurders te blokkeren die tot het einde van de invoegstrook willen rijden. WAAROM??????
Je zit dan in een cirkel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Typisch Nederlands rijgedrag ook, waar iedereen maar vindt dat hij/zij op de linker rijbaan moet gaan plakken. In plaats van een beetje vaart te maken, 10km/u boven Vmax, om de verkeersdoorstroming te bevorderen gaan ze stug Vmax of lager rijden. Veelal volkomen paranoďde om geflitst te worden.
Het zou je niet moeten verbazen dat er zich bij mij irritatie voordoet, aangezien jij bewust gevaarlijke situaties veroorzaakt. Waarom kan jij niet iemand gewoon met rust laten, als iemand je met 190km/h inhaalt heb jij er toch geen last van? Ik beslis dat ik harder dan de toegestane snelheid wil rijden, dus mochten er gevolgen aan verbonden zijn, dan zijn die voor mij. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? Ik ben mij heus wel bewust dat ik te hard rijd, danwel het risico op een boete loop.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:Meneer von_Preussen: ook hier rondgestrooide irritatie, jammer. Je vorige post was zo netjes en onderbouwd en nu dit weer. Maar goed: Of ik laat hardrijders met rust, of de hardrijders gaan normaal rijden zodat ze geen last van mijn gedrag hebben. Als ik mijzelf uit de vergelijking haal en er een flitser voor in de plaats zet is de boete onvermijdelijk voor jou, tenzij je indamt met je rijstijl. Het verschil met mij is dat ik je slechts een waarschuwing geef en geen uniformpje aan heb.
Wat betreft het doorgestreepte stuk: je laat mij niet links rijden, zoals ik wil. En je geeft er weldegelijk commentaar op. Dat kan ik dus niet vertalen naar mijn situatie.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zou je niet moeten verbazen dat er zich bij mij irritatie voordoet, aangezien jij bewust gevaarlijke situaties veroorzaakt. Waarom kan jij niet iemand gewoon met rust laten, als iemand op de linkerbaan rijdt heb jij er toch geen last van? Ik beslis dat ik op de linkerbaan wil rijden, dus mochten er gevolgen aan verbonden zijn, dan zijn die voor mij. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? Ik ben mij heus wel bewust dat ik links rijd, danwel het risico op een boete loop.
Andere mensen laat ik toch ook gewoon rijden zoals ze willen, zonder commentaar op hun rijstijl te geven. Waarom zou een ander mij die vrijheid niet gunnen.l
Dus jongen, laat de linksrijder gewoon zijn eigen ding doen, en doe jij ook je eigen ding, dan heeft niemand een reden tot klagen.
Jij kan ook zien waarom iemand te hard rijdt? Misschien ligt vader/moeder, man/vrouw of kind van die persoon wel op sterven in het ziekenhuis. En dan ga jij vervolgens je auto even voor die persoon gooien om hem/haar op te houden. Dat vind ik nou asociaal, maar waarschijnlijk heb je nooit over zo'n situatie nagedacht?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:
Mensen mensen, kalmeert allen! Beweer ik ergens dat mijn hinderlijke gedrag toegestaan is? NEEN
Ik doe dit simpelweg omdat ik me de godskolere erger aan mensen die als een malloot doorjakkeren over de Nederlandsche Snelwegen. En de beste manier om met een ergernis om te gaan is er iets aan doen.
Geef nog eens een reactie op het boerderijtje met harde muziek verhaal, en jij die dan langsfiets en aanbelt om te eisen dat de muziek zachter gaat. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:
Mensen mensen, kalmeert allen! Beweer ik ergens dat mijn hinderlijke gedrag toegestaan is? NEEN
Ik doe dit simpelweg omdat ik me de godskolere erger aan mensen die als een malloot doorjakkeren over de Nederlandsche Snelwegen. En de beste manier om met een ergernis om te gaan is er iets aan doen.
Als jij wilt inhalen, geen probleem, ik zet hem dan gewoon op de Distronic Plus en hoef dan alleen nog maar te sturen. Ga jij echter naar links zonder dat er een reden voor is, dan ben jij fout, en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze. Ja, dat je dan een reactie kan verwachten zou je niet moeten verbazen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:24 schreef Thrackan het volgende:
Om even te illustreren dat dit voor beide partijen geldt:
[..]
Wat betreft het doorgestreepte stuk: je laat mij niet links rijden, zoals ik wil. En je geeft er weldegelijk commentaar op. Dat kan ik dus niet vertalen naar mijn situatie.
Dit is simpelweg een welles/nietes discussie. Meer niet. Wie was er eerder? De linksrijder of de hardrijder? Beiden doen iets fout. De linksrijder (ik) heeft al toegegeven dat het niet veilig is wat ie doet, waarom vertikt de hardrijder dat nog?
Ja. Dat zijn mensen die emotioneel overstuur zijn. Die mensen kunnen beter niet achter het stuur kruipen omdat hun aandacht waarschijnlijk niet bij het verkeer ligt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij kan ook zien waarom iemand te hard rijdt? Misschien ligt vader/moeder, man/vrouw of kind van die persoon wel op sterven in het ziekenhuis. En dan ga jij vervolgens je auto even voor die persoon gooien om hem/haar op te houden. Dat vind ik nou asociaal, maar waarschijnlijk heb je nooit over zo'n situatie nagedacht?
Echt zo'n typische Koos Spee reactie, ik hoor het hem gewoon zeggen als ik het lees.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Dat zijn mensen die emotioneel overstuur zijn. Die mensen kunnen beter niet achter het stuur kruipen omdat hun aandacht waarschijnlijk niet bij het verkeer ligt.
Daarnaast heeft de familie er weinig aan als iemand zich naar het ziekenhuis wil haasten en dan zelf ergens een ongeluk veroorzaakt met misschien wel alle gevolgen van dien.
Voorwaar een mooi stukje prozaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze
De uitzondering bevestigt de regel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Echt zo'n typische Koos Spee reactie, ik hoor het hem gewoon zeggen als ik het lees.
Er zijn genoeg mensen die niet direct emotioneel overstuur raken, maar wel het besef hebben dat ze als de sodemieter naar het ziekenhuis moeten. Die hebben dan weinig behoefte aan meneertje moraalridder die vindt dat anderen niet te hard mogen rijden.
Oké, scheldwoorden waren idd niet nodig, excuus daarvoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef Thrackan het volgende:
Maar goed, beste meneer vannelle: ik zou die gok niet wagen. Degene die achterop knalt wordt 9 van de 10 keer als schuldige aangewezen. Als je niet meer zou kunnen remmen zou ik hem er ook niet voorgooien overigens. Zo'n randdebiel ben ik nou ook weer niet.
Ook hier geldt echter: zonder het rondstrooien van woorden als "wannabe cop" of "moraalidioot" had ik je wel iets serieuzer genomen. Dat je het niet kunt laten verraadt je ergernis, wat mij momenteel alleen nog maar meer aan het etteren laat slaan.
Om nou voor 1 van de 1000 keer rekening te houden met iemand die doodshaast heeft om een gegronde reden, neh. Niet bepaald voldoende om me te overtuigen. Ook niet als het 1 op 10 is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij kan ook zien waarom iemand te hard rijdt? Misschien ligt vader/moeder, man/vrouw of kind van die persoon wel op sterven in het ziekenhuis. En dan ga jij vervolgens je auto even voor die persoon gooien om hem/haar op te houden. Dat vind ik nou asociaal, maar waarschijnlijk heb je nooit over zo'n situatie nagedacht?
Of jij bent iemand die na zo'n telefoontje denkt: nou, niet te hard hoor, rustig aan naar het ziekenhuis, straks heb ik nog een bekeuring aan m'n broek. Als jij zo iemand bent vind ik het knap dat je dat in alle rust kan doen, maar ik heb er alle begrip voor dat iemand in zo'n situatie haast heeft. Nu zal het 999 van de 1000 keer niet iemand zijn die met spoed naar het ziekenhuis moet, maar je zal net die ene op zo'n manier hinderen. Zou me kapot schamen.
Ergens hoop ik trouwens ook dat je dit ook een keer flikt bij een onopvallende surveillance auto, dan kunnen ze je gelijk eens op je nummer zetten.
Zoals ik al eerder zei: op een boerderij in the middle of nowhere hoef je met niemand rekening te houden. Op de snelweg wel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Geef nog eens een reactie op het boerderijtje met harde muziek verhaal, en jij die dan langsfiets en aanbelt om te eisen dat de muziek zachter gaat. Ik ben benieuwd.
Nice, dan ben je een van de weinigen die daadwerkelijk op tijd in kan grijpen als ie te hard rijdt. Sorry, maar dat kan ik niet ruiken, dus maak ik geen uitzondering voor je.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij wilt inhalen, geen probleem, ik zet hem dan gewoon op de Distronic Plus en hoef dan alleen nog maar te sturen. Ga jij echter naar links zonder dat er een reden voor is, dan ben jij fout, en beperk jij mijn vrijheid op een onredelijke wijze. Ja, dat je dan een reactie kan verwachten zou je niet moeten verbazen.
Er zijn ook zo veel linker bermen in Nederland. Vluchtstroken hebben we dan weer wel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:00 schreef Thrackan het volgende:
Wie weet gooi ik mijn auto wel op de linkerbaan omdat ik een lekke band heb en zo snel mogelijk naar de middenberm wil? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Ik schotel mensen graag een bizarre situatie voor in de hoop dat ze snappen dat ze zelf fout zitten. Daadwerkelijk mijn auto voor de jouwe gooien zal ik nooit doen, daar heb ik mijn eigen autootje veel te hard voor nodig.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, scheldwoorden waren idd niet nodig, excuus daarvoor.
Maar dat kwam omdat ik me idd vreselijk ergerde aan je uitspraken en je gedachtengang.
Wie ben jij om te beoordelen/regelen hoe snel iemand mag rijden? Ben jij lid van de controlerende instantie? Nee.
Sterker nog, je plaatst jezelf in de rol van uitvoerende instantie.
Je gooit gewoon je auto er voor, dat zal hem leren......
Heb je enig idee wat voor gevaar je daarmee veroorzaakt?
De gemiddelde hardrijder anticipeert maar op jouw gedrag valt niet te anticiperen omdat het volstrekt onlogisch is.
En daarmee maak je het gevaarlijker dan te snel rijden.
En daarom werd ik er pissig om.
Ik ga graag de discussie met jou aan over dit onderwerp en zal ook niet meer met scheldwoorden komen.
Jij gooit je auto niet naar de linkerbaan omdat je een lekke band hebt, jij doet het om andere mensen te hinderen. Dat zeg je net zelf. Die reden die je daar aangeeft is het mij om te doen, niet om een pechgeval.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Om nou voor 1 van de 1000 keer rekening te houden met iemand die doodshaast heeft om een gegronde reden, neh. Niet bepaald voldoende om me te overtuigen. Ook niet als het 1 op 10 is.
Wie weet gooi ik mijn auto wel op de linkerbaan omdat ik een lekke band heb en zo snel mogelijk naar de middenberm wil? Heb je daar wel eens over nagedacht?
Gaan we weer hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:01 schreef vannelle het volgende:
En by the way: Als jij van strook wisselt en ik rij er op ben jij fout. Achterop knallen op dezelfde strook geeft idd de achterste de schuld maar niet in dit verhaal.
Je moet kijken voor je wisselt, bijzondere verrichting en zo....heb het hiervoor al vaker getypt.
Dat denk ik niet, maar mischien leert ie zijn lesje als iemand zich met hoge snelheid achterin boort. Want wat hij niet doorheeft is dat hij dan aan het kortste eind trekt, omdat je dan in feite als een biljartbal over de snelweg wordt afgeschoten, terwijl de achterligger slechts recht erop "botst" en tot stilstand komt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij gooit je auto niet naar de linkerbaan omdat je een lekke band hebt, jij doet het om andere mensen te hinderen. Dat zeg je net zelf. Die reden die je daar aangeeft is het mij om te doen, niet om een pechgeval.
Daarnaast bevestigd jouw reactie voor mij in ieder geval dat jij nog asocialer bent dan de mensen die te hard rijden (iets met pot verwijt de ketel zeg maar). Maar misschien dat je nog een keer tot inkeer komt als je zelf haast hebt om een dergelijke reden en iemand jouw bewust gaat hinderen.
Geef je ook gelijk. Als iemand het bij mij doet, tja moet ie zelf weten. Ik wacht wel tot ie weer opzij gaat en als het te lang duurt gaan we er op een alternatieve manier langs. Even ernaast blijven hangen, duim opsteken inderdaad (of even klappen voor de mooie actie) en weer door. Ik kan me er ook totaal niet druk om maken (enige waar ik me druk over kan maken is dat RWS de spitsstroken te vaak verdomd open te gooien), maar ik zou zelf gewoon nooit iemand op die manier hinderen om de reden die ik aangaf. Vind ik gewoon ronduit asociaal.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De uitzondering bevestigt de regel.
Maar ook als je haast hebt, zijn er gewoon regels.
En mocht je geen zin hebben om je daar aan te houden, dan is dat je keuze. En als iemand dan de morraalridder uithangt, dan zorg je dat je er langs gaat (links of rechts, boeit niet) steek je even een duimpje omhoog bij het langs rijden en vervolg je je weg zonder te veel er over na te denken. Dat werkt het allerbeste.
En voor de goede orde:
1) Ik rijd ook altijd (minimaal) 10 KM/h boven vmax.
2) Ik haal vaak genoeg rechts in.
3) Bumperklevers rijden altijd voor me.
Het gaat me er in deze discussie om, dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn. Maar je moet als bestuurder gewoon inzien wanneer je fout bezig bent en niet alles op de ander afschuiven. Een goede chaffeur kan reageren op onverwachte situaties zoals TS probeert voor te schrijven, en gaat er niet meteen scheldend en toeterend voorbij.
Dat het asociaal is, zal ik ook niet ontkennen (en heb ik ook in deze discussie nog niet gedaan). Maar een bepaalde actie heeft altijd een aanleiding. En sommigen kunnen er gewoon niet tegen als iemand harder rijdt. Die mensen zijn er gewoon. Maar zoals ik al zei, als goede chauffeur weet je dat en houdt je er constant rekening mee.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Geef je ook gelijk. Als iemand het bij mij doet, tja moet ie zelf weten. Ik wacht wel tot ie weer opzij gaat en als het te lang duurt gaan we er op een alternatieve manier langs. Even ernaast blijven hangen, duim opsteken inderdaad (of even klappen voor de mooie actie) en weer door. Ik kan me er ook totaal niet druk om maken (enige waar ik me druk over kan maken is dat RWS de spitsstroken te vaak verdomd open te gooien), maar ik zou zelf gewoon nooit iemand op die manier hinderen om de reden die ik aangaf. Vind ik gewoon ronduit asociaal.
Oh god, moet ik je nu ook nog uitleggen dat ik dat helemaal niet doe?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:27 schreef Accordtje het volgende:
Ik snap best wat je bedoeld en geloof ook best dat je hem er niet zo voor gooit, maar je komt wel naar links om iemand bewust te hinderen. Dat is toch gewoon asociaal of niet dan?
Mijn ervaring is dat mensen die snelheid best goed kunnen inschatten, alleen rijden er een aantal mutsen rond die dat totaal niet kunnen (die figuren gooien hem ook net voor je bumper als je met 120km/h komt aanrijden, gewoon omdat ze denken dat ie in elk gaatje past).quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
Met 125-130 een vrachtwagen inhalen is gewoon normaal. Met 170 aan komen rijden is niet echt normaal. Je kan zelf wel weten dat anderen dat niet verwachten, zelfs als ze wel kijken schatten ze het waarschijnlijk verkeerd in.
Ik vind het geen probleem als iemand hem met 90 km/h voor me gooit (als het druk is, heb je inderdaad weinig momenten waarop je goed kunt invoegen). Waar ik me wel mateloos aan irriteer is aan de mensen die dan niet even plankgas geven om op de 120 km/h te komen. Het lijkt wel of mensen bang worden dat hun hele auto uit elkaar valt als ze dat zouden moeten doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mensen die snelheid best goed kunnen inschatten, alleen rijden er een aantal mutsen rond die dat totaal niet kunnen (die figuren gooien hem ook net voor je bumper als je met 120km/h komt aanrijden, gewoon omdat ze denken dat ie in elk gaatje past).
Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzer om aan te geven dat ik van richting wil gaan veranderenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:17 schreef vannelle het volgende:
Ik mis 1 ding in dit verhaal: Het gebruik van de richtingaanwijzer.
Als je die op tijd gebruikt weet achteropkomend verkeer tenminste wat je van plan bent en kan daar op anticiperen.
Doelloos naar links gaan om alleen maar te hinderen is
En al helemaal gebruiken op rotondes!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:17 schreef vannelle het volgende:
Als je die op tijd gebruikt weet achteropkomend verkeer tenminste wat je van plan bent en kan daar op anticiperen.
Maar dan wel graag gebruiken voordat je naar links gaat, en niet als je al half op de linkerbaan zit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:17 schreef vannelle het volgende:
Nog 1x dan, begin het beu te worden mezelf te herhalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Gaan we weer hoor.
Als je 100/120 rijdt dan heb je gelijk
Rij je 300 ga jij alles betalen
Alles ertussen zal gedeeld gaan worden
Psies, ik wil graag zien wat je van plan bent te gaan doen, wat je aan het doen bent zie ik al.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar dan wel graag gebruiken voordat je naar links gaat, en niet als je al half op de linkerbaan zit.
ook als je van rijstrook wisselt zonder reden?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:19 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzer om aan te geven dat ik van richting wil gaan veranderen
Nee, dan maak ik eerst een 360 op de handrem, dat zorgt meestal wel dat de adrenaline gaat pompen bij mijn medeweggebruikersquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
ook als je van rijstrook wisselt zonder reden?
Wat zit je nou te zwetsen dan? Je geeft al tig keer aan dat je naar de linkerbaan gaat om mensen die te hard rijden daar te hinderen en nu ineens zeg je dat je dat niet doet?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:36 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Oh god, moet ik je nu ook nog uitleggen dat ik dat helemaal niet doe?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasmequote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat zit je nou te zwetsen dan? Je geeft al tig keer aan dat je naar de linkerbaan gaat om mensen die te hard rijden daar te hinderen en nu ineens zeg je dat je dat niet doet?
Gast, wtf?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:38 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nee, dan maak ik eerst een 360 op de handrem, dat zorgt meestal wel dat de adrenaline gaat pompen bij mijn medeweggebruikers
Ik begrijp het, de kritiek werd je te veel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:48 schreef Thrackan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme
Is niet waar. Als jij achteropklapt, wordt er van uitgegaan dat jij onvoldoende afstand hebt gehouden. Als je aan de zijkant geraakt wordt verandert de zaak...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nog 1x dan, begin het beu te worden mezelf te herhalen.
Van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting waarbij je al het overig verkeer voorrang dient te verlenen. Klaar.
Hoe moeilijk is dat nou?
En dit topic gaat niet over hoe hard er word gereden maar over onnodig naar links komen, hinderen dus.
Beetje gevaarlijke situaties kweken want degene die naar links komt zonder reden speelt eigen rechter.....
Daar hebben we toch onze blauwe brigade voor? Die gaan straffen op snelheid, niemand anders.
Dus hoe hard ik rij maakt niet uit, jij bent in jouw voorbeeld degene die voorrang moet verlenen.
Kan zijn dat ik nog een boete krijg voor te hard rijden maar jouw verzekering betaalt mijn schade, zeker weten.
En zo sla je een discussie dood. Bedankt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:18 schreef Sounddragon het volgende:
Meisjes; de TS is nu FF op FOK!vakantie, het ging even lekker, ik dacht dat het gezeik over was, ik ga toch niet teleurgesteld worden na al die PM's en moeite om het lief op te lossen he ?![]()
Discussies: prima![]()
Moddersmijten en flamen: notes
Final warning
Toonzetting kun je idd vraagtekens bij zetten, ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:24 schreef Sounddragon het volgende:
Mwoah, de vorige 2 keer werd er ook vierkant overheen gebaggerd, dus dat zal wel meevallen, daarbij verdiende het topic inclusief TT ook al niet echt een schoonheidsprijs
Al was de discussie op de toonzetting na best interessant
Ik weet het, ik zag wat er gebeurde, het is altijd weer lastig om niet te happen hequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 03:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Toonzetting kun je idd vraagtekens bij zetten, ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.
maar ik ben dan ook oprecht kwaad, ik troll niet.
Ik ben jaren instructeur geweest en weet hoe het gaat op de weg, dit soort gedrag is gewoon fout, klaar.
Ik ga daar niet eens een discussie over aan want we weten allemaal wel dat het fout is.
Eigen rechter spelen is fout en leidt tot gevaarlijke situaties.
Mijn samenvatting, en reken maar dat ie klopt.
Iets met lezen en jurisprudentie.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nog 1x dan, begin het beu te worden mezelf te herhalen.
Van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting waarbij je al het overig verkeer voorrang dient te verlenen. Klaar.
Hoe moeilijk is dat nou?
En dit topic gaat niet over hoe hard er word gereden maar over onnodig naar links komen, hinderen dus.
Beetje gevaarlijke situaties kweken want degene die naar links komt zonder reden speelt eigen rechter.....
Daar hebben we toch onze blauwe brigade voor? Die gaan straffen op snelheid, niemand anders.
Dus hoe hard ik rij maakt niet uit, jij bent in jouw voorbeeld degene die voorrang moet verlenen.
Kan zijn dat ik nog een boete krijg voor te hard rijden maar jouw verzekering betaalt mijn schade, zeker weten.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 03:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zag wat er gebeurde, het is altijd weer lastig om niet te happen he![]()
Over 1 ding zijn we het allemaal wel eens. Om naar links te komen zonder reden is inderdaad oerdom.quote:Zoals het omschreven wordt door TS, dus echt 100% moedwillig naar links gaan om een hardrijder te blokkeren is gewoon oerdom; je kunt simpelweg in je spiegels niet het verschil zien tussen 150 en 200 km/u, alleen dat hij snel nadert, en met zulke snelheden is 200 meter peanuts; hooguit 3 seconden![]()
Die mafketels bestaan gewoon. Helaas zijn er maar weinig snelwegen in Nederland die meer dan 2 rijstroken per weghelft bevatten, dus is het altijd extreem opletten als je harder rijdt dan is toegestaan. Maar je moet jezelf gewoon niet opfokken als iemand rare fratsen uithaalt.quote:Zet je wel weer aan het denken; er rijden serieus van die mafketels tussen die dat soort dingen doen, en ik ben ook niet echt bang om gas te geven. Alleen als ik boven de 160 - 170 kom, wil ik er wel minimaal een lege baan tussen hebben zitten, je weet maar nooit; dit topic is het bewijs maar weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier in de randstad hebben we gelukkig plenty 3- of meer baans wegen, en in de latere avond/nacht, kan je daar best wel eens FF lekker stampen; pas nog 285 gedaan op een lege N15 midden in de nacht![]()
En ja tuurlijk is dat fout, maar heej; niemand is roomser dan de paus toch ?? heb je ook eens écht lol van je brandstof
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nee, want je moet het als volgt zien. Iemand staat te wildplassen, iets wat tegen de regels is. Dan komt iemand voorbij, en denkt: "dat mag niet, ik ga er iets aan doen". Vervolgens trekt ie zijn pistool en schiet de wildplasser voor zijn flikker. Tegen de politie zegt ie dan: "jaa, maar hij zat fout, wat moeten jullie dan van mij".quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:56 schreef Ardanwenda het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom een groot deel van jullie compleet voorbij gaat aan het feit dat beide kampen fout zitten: zowel te hard rijden als links hangen is tegen de regels, niet netjes, hindert andere weggebruikers en is gevaarlijk als het druk is op de weg.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, want je moet het als volgt zien. Iemand staat te wildplassen (iemand komt om naar links), iets wat tegen de regels is. Dan komt iemand voorbij (achterop in dit geval), en denkt: "dat mag niet, ik ga er iets aan doen". Vervolgens trekt ie zijn pistool en schiet de wildplasser voor zijn flikker (rechts inhalen, middelvinger en claxoneren). Tegen de politie zegt ie dan: "jaa, maar hij zat fout, wat moeten jullie dan van mij".
M.a.w. dat de één een overtreding maakt, rechtvaardigt nog niet het ander.
Niet geheel juist, de persoon die staat te wildplassen (gewoon tegen een boom) hindert niemand met zijn overtreding. De persoon die naar links komt wél, en daar zit een klein maar fijn verschil.quote:
Ja, snapte ik. Maar ik vond het even leuk om te doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet geheel juist, de persoon die staat te wildplassen (gewoon tegen een boom) hindert niemand met zijn overtreding. De persoon die naar links komt wél, en daar zit een klein maar fijn verschil.
Het is gewoon onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 03:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zag wat er gebeurde, het is altijd weer lastig om niet te happen he![]()
Audi's moeten sowieso optiefen van de openbare weg.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:28 schreef De_Groentenboer het volgende:
Haha, lutsers. Ik heb het zien gebeuren op de A12 richting Zevenaar.
Eerst een stuk 100, vervolgens mag je 120, chefje in zijn passat vind dat je er toch geen 120 mag en bonjoured zijn bak zo naar links, alwaar een audi aan komt tuffen, met 120 ja, gevolg?
''BOTS'' mazzel dat ze allebei op de weg bleven anders had ik er vol in gezeten
Yup, daar zouden inderdaad gereserveerde snelwegen voor moeten zijn, want al dat duffe klootjesvolk dat geen echte auto kan betalen rijdt me continu in de weg. En dan ook nog alleen voor Audi's die 200+ halen zonder problemen, want die ondergemotoriseerde leasebakken met A-label zijn een schande voor het merk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Audi's moeten sowieso optiefen van de openbare weg.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kan de "deze auto is beter" discussie ergens anders gevoerd worden.
Audi is niet beterquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
Kan de "deze auto is beter" discussie ergens anders gevoerd worden.
Verschil tussen 80 en 130 is 50. Levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:44 schreef hoerezooi het volgende:
sowieso mensen die altijd 30 km te hard rijden zijn malloten. rijd gewoon max 10 te hard ofzo heb je ook niet van die achterlijke snelheidsverschillen op de snelweg
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat de persoon die naar links komt zonder voorrang te verlenen de schuldige is indien de achterligger dan achterop klapt. Een zeker persoon vond een aantal jaren geleden dat het zijn plicht was om mijn snelheid omlaag te brengen door naar de linkerbaan te komen. Dat is hem ook daadwerkelijk gelukt, hulde daarvoor. Helaas voor hem was hij niet zo bedreven in het inschatten van snelheden, waardoor remmen niet meer haalbaar was. Gevolg: politie erbij met getuigen. Verzekeraar van meneer betaalde mijn schade en meneer z'n oude auto-tje was total loss. Witheet was ie....schitterend.quote:
Hoevaak moet ik nog herhalen dat het afhankelijk is van de gereden snelheid van de achteropkomende verkeersdeelnemer? Als ik de figuren hier zo inschat rijden ze niet braaf 100/120.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat de persoon die naar links komt zonder voorrang te verlenen de schuldige is indien de achterligger dan achterop klapt. Een zeker persoon vond een aantal jaren geleden dat het zijn plicht was om mijn snelheid omlaag te brengen door naar de linkerbaan te komen. Helaas voor hem was hij niet zo bedreven in het inschatten van snelheden, waardoor remmen niet meer haalbaar was. Gevolg: politie erbij met getuigen. Verzekeraar van meneer betaalde mijn schade en meneer z'n oude auto-tje was total loss. Witheet was ie....schitterend.
Deed ik ook niet, ik reed ook rond de 160 als ik me goed herinner. En ik ben niet eens bekeurd voor te hard rijden toen volgens mij. Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoevaak moet ik nog herhalen dat het afhankelijk is van de gereden snelheid van de achteropkomende verkeersdeelnemer? Als ik de figuren hier zo inschat rijden ze niet braaf 100/120.
Dan heb je geluk gehad dat de verzekering er geen zaak van heeft gemaakt. (of de tegenpartij is ook bij jouw verzekeraar verzekerd).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Deed ik ook niet, ik reed ook rond de 160 als ik me goed herinner. En ik ben niet eens bekeurd voor te hard rijden toen.
Dat zou kunnen, heb geen idee waar de auto waar ik toen mee reed verzekerd was. Was een zakelijke auto. Maar geloof dat het er ook mee te maken had dat er getuigen waren die gezien hadden dat die man bewust naar de linkerbaan kwam en dat het dus een vrij duidelijke oorzaak had. Dus ook wat betreft de getuigen mazzel gehad.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad dat de verzekering er geen zaak van heeft gemaakt. (of de tegenpartij is ook bij jouw verzekeraar verzekerd).
En terecht dattie dan alles mag betalen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, heb geen idee waar de auto waar ik toen mee reed verzekerd was. Was een zakelijke auto. Maar geloof dat het er ook mee te maken had dat er getuigen waren die gezien hadden dat die man bewust naar de linkerbaan kwam en dat het dus een vrij duidelijke oorzaak had. Dus ook wat betreft de getuigen mazzel gehad.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef Buitendam het volgende:
Als iedereen gewoon maximaal minimaal 120 rijdt is er niets aan de hand, toch?
ik zeg 10 te hard 120 of 130 is 10 verschil. 100 of 110 is 10 verschil. 80 en 130 is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Verschil tussen 80 en 130 is 50. Levensgevaarlijk.
Een ander verhaal? Jij remt af naar 90 als je een vrachtauto inhaalt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:42 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
ik zeg 10 te hard 120 of 130 is 10 verschil. 100 of 110 is 10 verschil. 80 en 130 is een heel ander verhaal.
Heel veel mensen snappen niet dat als je gaat inhalen op de linkerbaan met maximumsnelheid + 10 de doorstroming bevorderd. Ook heb je veel mensen die zo paranoďde zijn voor eventuele controles dat ze liever de boel ophouden dan even vaart te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
ik ga altijd met de maximumsnelheid + 10 op de teller helemaal links rijden als er dan niemand langskan. zo kan iedereen zich aan de snelheid houden zonder gezichtsverlies. dus als je een klein roze pandaatje op de linker rijkstrook ziet, wees me dan dankbaar
Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken. Als ik zo op de weg om me heen kijk, rijdt het meerendeel van de mensen juist ónder de max op de cc, en zijn ze gewoon te beroerd om even bij te trappen met inhalen, want dat kost je zéker wel 2 eetlepels extra brandstofquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heel veel mensen snappen niet dat als je gaat inhalen op de linkerbaan met maximumsnelheid + 10 de doorstroming bevorderd. Ook heb je veel mensen die zo paranoďde zijn voor eventuele controles dat ze liever de boel ophouden dan even vaart te maken.
Ik denk eerder dat het in de situatie van TS was, om het erop te wijzen dat hij een linksrijder was, niet zodanig vanwege de snelheid. Dit vanwege de afstand die er tussen de 2 voertuigen zat op het moment dat de ander naar links om kwam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken. Als ik zo op de weg om me heen kijk, rijdt het meerendeel van de mensen juist ónder de max op de cc, en zijn ze gewoon te beroerd om even bij te trappen met inhalen, want dat kost je zéker wel 2 eetlepels extra brandstof![]()
Maar... dit topic ging meer over idioten die moedwillig hun auto naar links gooien omdat ze in hun spiegels een auto aan zien komen die naar hun mening te hard rijdt, en op die manier de wannabe cop uit willen hangen
Wat is daar mis mee? Zeker met de huidige benzine prijzen!quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk dat een flink deel van de automobilisten vandaag de dag continu bezig zijn om het wereldrecord zuinig rijden te verbreken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |