abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85473371
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:22 schreef boekenworm het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen interesse in jou, want ik ken genoeg zeer intelligente vrouwen. Het is natuurlijk net waar je zoekt.
Intelligent en intellectueel zijn twee verschillende dingen (hoewel het eerste een vereiste is voor het tweede). Je mag aannemen dat de gemiddelde universitaire student bovengemiddeld intelligent is, maar velen van hen houden zich slechts bezig met de oppervlakkige dingen van het bestaan en hebben geen enkele behoefte om zich verder in de materie te verdiepen dan noodzakelijk voor het voltooien van de studie. Dat bedoel ik niet veroordelend. Ik constateer dat slechts.
pi_85473429
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:13 schreef Garisson72 het volgende:
Het vergelijken van de vrouwen die je IRL tegenkomt met het beeld dat je hebt van een of ander idool komt op mij niet direct bijzonder intelligent over. Eerder iets dat de simpele zielen zonder diepgang doen, waar je je nou net tegen afzet. De ironie.
Idool? Ik doe niet aan idolen. Ik trachtte enkel de mensen het iets makkelijker te maken door een voorbeeld neer te zetten. Ik had net zo goed Oriana Fallaci kunnen noemen.
Zie daar weer!
pi_85473474
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef servus_universitas het volgende:
Intelligent en intellectueel zijn twee verschillende dingen (hoewel het eerste een vereiste is voor het tweede). Je mag aannemen dat de gemiddelde universitaire student bovengemiddeld intelligent is, maar velen van hen houden zich slechts bezig met de oppervlakkige dingen van het bestaan en hebben geen enkele behoefte om zich verder in de materie te verdiepen dan noodzakelijk voor het voltooien van de studie. Dat bedoel ik niet veroordelend. Ik constateer dat slechts.
Exact.
Zie daar weer!
pi_85473544
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:53 schreef rubje het volgende:
[ afbeelding ]

bovenstaand type die vind je wel alleen dan moet je bij een multinational werken en dan kom je ze vanzelf tegen al die Sex&City omhoog gevallen paardenstaartje bimbos die zichzelf heel intelligent vinden. }:| })
Nee, bovenstaande straalt eerder het tegenovergestelde uit. Ik heb het meer over onderstaand type:

Zie daar weer!
pi_85474259
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jah, van die frusties die zich dan geïntimideerd voelen omdat een vrouw ook verstand van zaken heeft en scherp analytisch kan denken en redeneren. Jammer is dat. Komt deels ook omdat dergelijke heren zoiets niet gewend zijn denk ik.. ? Weinig vrouwen doen het.. of zijn er misschien meer bescheiden in dan mannen. Dat kan ook nog.
Ik heb in elk geval wel geleerd om me in discussies een beetje in te houden want sommige mannen vinden het toch niet zo leuk als een meisje ze volledig onder de tafel lult. :') Daarnaast begin ik niet uit mezelf over moeilijke onderwerpen om te laten zien wat ik er vanaf weet, maar dat betekent niet dat ik er niet over mee kan praten als het ter sprake komt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_85474351
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb in elk geval wel geleerd om me in discussies een beetje in te houden want sommige mannen vinden het toch niet zo leuk als een meisje ze volledig onder de tafel lult. :') Daarnaast begin ik niet uit mezelf over moeilijke onderwerpen om te laten zien wat ik er vanaf weet, maar dat betekent niet dat ik er niet over mee kan praten als het ter sprake komt.
Waarom zou je je inhouden? Als jij een man onder de tafel lult en hij kan daar niet tegen, dan is het toch echt zijn probleem. :)
pi_85474585
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:56 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom zou je je inhouden? Als jij een man onder de tafel lult en hij kan daar niet tegen, dan is het toch echt zijn probleem. :)
In de trant van:

'Een intelligent meisje is een meisje dat er altijd zal voor zorgen dat ze minder lijkt te weten dan de man waarmee ze net aan het praten is'
Zie daar weer!
pi_85474648
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:56 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Omdat er weleens mannen jongens zijn die daarna heel flauw gaan doen en als ik ze dan blijf tegenkomen (omdat ze bij dezelfde vereniging zitten) heb ik daar gewoon geen zin in. :) Dan is het makkelijker om er maar niet tegenin te gaan als er weer zo'n figuur zijn onzinnige wereldbeeld loopt te verkondigen.
pi_85475838
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef LXIV het volgende:

Ook studerende vrouwen beperken hun interesses in het algemeen tot hun hele nabije omgeving. De vriendinnetjes, vrouwenbladen, soaps en Dansen met Sterren. Ik durf gerust te zeggen dat de algemene eruditie van een universitair geschoolde vrouw niet veel verder komt dan die van de gemiddelde man op MBO-niveau.
Hou toch op zeg :{w

Veel MBO-studenten komen niet verder dan het woord 'Kanker' voor elk bijvoeglijk naamwoord te gooien en wat ze dan werkelijk willen zeggen is daardoor nauwelijks te verstaan.

En vrouwen van het WO die zich met name met vrouwenbladen bezig houden 8)7 Als ze dat al doen dan zou jij dat niet weten, want dat verbergen ze echt wel.

Zoals iemand anders in een soortgelijk topic al zei "echt slimme mannen hebben geen moeite met slimme vrouwen", maar alles wat daar net onder zit heeft dat wel. Dan heeft het ook weinig nut om met dat soort bozige mannekes te converseren over dat soort onderwerpen, want dan kijk je al snel tegen zo'n rothoofd aan: :(
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:32:14 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85475985
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:28 schreef Zeurnietzo het volgende:

[..]

Hou toch op zeg :{w

Veel MBO-studenten komen niet verder dan het woord 'Kanker' voor elk bijvoeglijk naamwoord te gooien en wat ze dan werkelijk willen zeggen is daardoor nauwelijks te verstaan.

En vrouwen van het WO die zich met name met vrouwenbladen bezig houden 8)7 Als ze dat al doen dan zou jij dat niet weten, want dat verbergen ze echt wel.

Zoals iemand anders in een soortgelijk topic al zei "echt slimme mannen hebben geen moeite met slimme vrouwen", maar alles wat daar net onder zit heeft dat wel. Dan heeft het ook weinig nut om met dat soort bozige mannekes te converseren over dat soort onderwerpen, want dan kijk je al snel tegen zo'n rothoofd aan: :(
Jij begint ook al vroeg te verzuren, hé?
The End Times are wild
pi_85476201
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij begint ook al vroeg te verzuren, hé?
Ach jongen, kan je niks inhoudelijks meer terug zeggen? :')

En dat is dan zogenaamd intellectueler dan zelfs de meest hoogopgeleide vrouwen :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:38:28 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85476262
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:37 schreef Zeurnietzo het volgende:

[..]

Ach jongen, kan je niks inhoudelijks meer terug zeggen? :')
Jawel, maar dit vond ik leuker.
The End Times are wild
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:39:11 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85476288
En verder ben ik absoluut geen intellectueel. Gelukkig niet.
The End Times are wild
pi_85476301
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel, maar dit vond ik leuker.
Dat geeft je eigen niveau dan weer goed aan, neem nog een biertje :Y)
pi_85478790
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:37 schreef Ripley het volgende:
Er zijn meer dan zat vrouwen met wie je over politiek, wetenschap, filosofie en het nieuws een prima discussie kan voeren. Alleen zijn dat meestal niet de breezers die je oppikt uit de skihut voor een one night stand :)
Meer dan zat zelfs? In mijn ervaring bestaan ze wel, maar veel zijn het er niet hoor.
Ja, ik generaliseer.
pi_85481553
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:21 schreef servus_universitas het volgende:
Het bovenstaande citaat van Schopenhauer is wat respectloos en overtrokken geformuleerd, maar er zit over het algemeen wel een kern van waarheid in.
Het is zeker de moeite waard om het hele stukje eens te lezen:
http://en.wikisource.org/wiki/Of_Women
(kan even geen goede Duitse versie vinden).
pi_85481678
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Meer dan zat zelfs? In mijn ervaring bestaan ze wel, maar veel zijn het er niet hoor.
Ik baseer me nu even op mijn eigen omgeving, maar daar kan ik er zo 15 opnoemen :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_85482267
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:44 schreef Ripley het volgende:
Ik baseer me nu even op mijn eigen omgeving, maar daar kan ik er zo 15 opnoemen :)
Amsterdam was dat he? Hoeveel zijn er nog vrijgezel? ;)
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:05:02 #119
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_85482293
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 04:30 schreef Tjechov het volgende:
Na al die oppervlakkige one night stands en vrouwen die weliswaar niet op hun achterhoofd gevallen zijn, maar toch een hoop intellectuele bagage missen, schijn ik op de één of andere manier niet met intellectuele vrouwen in aanraking te komen. Nee, ik ben totaal niet bang om een vrouw te ontmoeten die qua intellect de mijne overtreft, maar een echte intellectuele vrouw ala Ayn Rand ben ik nog nooit tegengekomen. Een uitstervend ras hier in Nederland, of wat?
In de grote steden sterft het van de meiden met een mega-master of super-bachelor opleiding succesvol achter de rug. Universitair of HBO? Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Delft... ga er maar eens stappen en je komt slimme meiden tegen.

Blijkbaar ga jij stappen in achteraf boerendorpen, waar de boerenzonen met het koeienmest aan de slapen, voeten in de geitenwollen sokken & klompen, met de trekker en hun meissie (welke uitbundig geïnteresseerd is in "brommers kieken, trekker rijden of koetje tippen") komen om zich laveloos te zuipen aan bier en nachten doorbrengen aan een onverwarmde plaggenhut in een dorp zo achterlijk als WEKEROM. Als je daar rondhangt met je "brommer", en je wilt daar een meid uitnodigen voor een zinnig gesprek over van alles en nog wat, dan kun je beter inzetten qua onderwerp op koeien, mest, trekkers e.d.

Wellicht kom JIJ uit zo'n dorp? :'(
Life's often a bitch, cherish your bitch
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:34:10 #120
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_85485349
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:05 schreef TeaserRay het volgende:

[..]

In de grote steden sterft het van de meiden met een mega-master of super-bachelor opleiding succesvol achter de rug. Universitair of HBO? Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Delft... ga er maar eens stappen en je komt slimme meiden tegen.
Ik kom uit een middelgrote stad niet ver van Amsterdam en daar kom je echt niet veel studentes tegen. Puur omdat er geen universiteit is.
pi_85485848
Er zijn gewoon weinig amazones in Nederland. Echte vrouwen met een sterk ethisch besef. De meeste vrouwen hebben hun ethisch besef of van mannen of van hun vader(die ook een man is). Daar en tegen zijn Nederlandse vrouwen wel sterk in cultuur en taal, maar veel vrouwen in de noordelijke landen hebben nog nooit van ethiek gehoord.
UITGESCHREVEN
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:50:41 #122
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85485912
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:48 schreef picardmike het volgende:
Er zijn gewoon weinig amazones in Nederland. Echte vrouwen met een sterk ethisch besef. De meeste vrouwen hebben hun ethisch besef of van mannen of van hun vader(die ook een man is). Daar en tegen zijn Nederlandse vrouwen wel sterk in cultuur en taal, maar veel vrouwen in de noordelijke landen hebben nog nooit van ethiek gehoord.
Ja, de hele vrouwelijke bevolking over één kam scheren. Je komt gewoon de verkeerde vrouwen tegen. Is al vaker gezegd in dit topic, maar het is gewoon zo.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85486094
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:50 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ja, de hele vrouwelijke bevolking over één kam scheren. Je komt gewoon de verkeerde vrouwen tegen. Is al vaker gezegd in dit topic, maar het is gewoon zo.
Eerste bericht pas in dit topic. Dit is gewoon iets wat mij opvalt bij veel vrouwen, iets wat de vrouwen hier karakteriseerd. Maar dat betekend niet dat alle vrouwen zo zijn, maar veel vrouwen zijn gewoon niet ethisch ingesteld, constateer ik.

De rede dat vrouwen weinig ethisch besef hebben is denk ik omdat ze makkelijk bereikbaar zijn voor mannen en daardoor niks aan ethiek hebben omdat ze toch wel is tegen hun ethische princiepes in gaan. Dat is iets anders dan de "prinses" het archetype van de onbereikbare vrouw voor "normale mensen" die daarom makkelijk een ethisch besef kan ontwikkelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door picardmike op 19-08-2010 20:07:01 ]
UITGESCHREVEN
pi_85489537
Intellectualiteit is voor romantici die schamen dat ze naar het toilet gaan, en er dus nog wat moois van proberen te maken in woord, gebaar en beeld..

Kortom, gewoon struisvogels... :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:36:26 #125
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_85489810
Ik ben zelf vrouw (zonder opleiding _O-, ga komend jaar een jaartje mbo doen)
en wat mij opvalt is dat veel vrouwen en mannen niet echt nadenken. Soms vraag je mensen iets die universitair zijn opgeleid, want die ken ik dan weer wel...
en ze hebben er nooit over nagedacht.
Het gaat niet zo zeer om intelligentie of intellectueel doen, maar gewoon dat het niet in die leermachines om eens natedenken. Dit speelt volgens mij wel iets meer bij vrouwen dan bij mannen.

niet dat de gemiddelde mbo-er dat wel doet trouwens :{
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:36:54 #126
39114 Angst
pi_85489825
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:28 schreef Godshand het volgende:
Intellectualiteit is voor romantici die schamen dat ze naar het toilet gaan, en er dus nog wat moois van proberen te maken in woord, gebaar en beeld..

Kortom, gewoon struisvogels... :P
ik zie nu iemand voor me met en bril en een baard die zijn hoofd in de wc-pot houdt _O-
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
pi_85490264
quote:
Het gaat niet zo zeer om intelligentie of intellectueel doen, maar gewoon dat het niet in die leermachines om eens natedenken. Dit speelt volgens mij wel iets meer bij vrouwen dan bij mannen.
Je heb gelijk maar het gaat niet om die leermachines want die zijn goed. Maar het gaat om de tijd waarin je een bepaalde opdracht moet kennen. Veel mensen snijden op dat stuk toch veel af. Het wordt al deccennia door de vingers gezien, maar heeft volgens mij meer met sluwheid te maken dan met slimheid. Er is maar een handjevol mensen die een opleiding ook echt doet zoals ie bedoelt is door echt te leren en willen begrijpen.

Maarja geef ze is ongelijk, je moet ook nog kunnen leven. Maar ik vind het toch stiekum hypocriet dat diezelfde mensen ineens doen alsof ze zeer intellectueel zijn met hun opleiding. Het meeste leer je eigenlijk toch in de praktijk alleen heb je toch papiertjes nodig om de hoge, leuke, en complexe functies te mogen vervullen.
UITGESCHREVEN
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:30:48 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_85491975
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:48 schreef picardmike het volgende:

Maarja geef ze is ongelijk, je moet ook nog kunnen leven. Maar ik vind het toch stiekum hypocriet dat diezelfde mensen ineens doen alsof ze zeer intellectueel zijn met hun opleiding. Het meeste leer je eigenlijk toch in de praktijk alleen heb je toch papiertjes nodig om de hoge, leuke, en complexe functies te mogen vervullen.
Intellectueel zijn hoeft geen ene kloot te maken te hebben met de functie die je vervult, noch met de opleiding of studie die je gedaan hebt..? Het één is geen garantie voor het ander.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_85501121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Intellectueel zijn hoeft geen ene kloot te maken te hebben met de functie die je vervult, noch met de opleiding of studie die je gedaan hebt..? Het één is geen garantie voor het ander.
Sterker nog er is geen algemene definitie voor intelligentie. Het meest gangbare idee over intelligentie stelt dat intelligentie de fitheid is om met informatie om te gaan en daarmee te kunnen overleven. Zoiets word gemeten met iq-testen.

Dat is weer gestoeld op de assumptie dat als intelligenter bent je creatiever bent aangelegd en dus meer oplossingen kan verzinnen als je in problemen komt.

Ik persoonlijk denk dat intelligentie gewoon met inzet heeft te maken en als je die niet toont je in maatschappij afgehouden word van kennis.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:00:33 #130
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_85502112
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef Angst het volgende:
Ik ben zelf vrouw (zonder opleiding _O-, ga komend jaar een jaartje mbo doen)
en wat mij opvalt is dat veel vrouwen en mannen niet echt nadenken. Soms vraag je mensen iets die universitair zijn opgeleid, want die ken ik dan weer wel...
en ze hebben er nooit over nagedacht.

niet dat de gemiddelde mbo-er dat wel doet trouwens :{
Dat, dus.
pi_85507263
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:11 schreef picardmike het volgende:
Sterker nog er is geen algemene definitie voor intelligentie. Het meest gangbare idee over intelligentie stelt dat intelligentie de fitheid is om met informatie om te gaan en daarmee te kunnen overleven. Zoiets word gemeten met iq-testen.

Dat is weer gestoeld op de assumptie dat als intelligenter bent je creatiever bent aangelegd en dus meer oplossingen kan verzinnen als je in problemen komt.

Ik persoonlijk denk dat intelligentie gewoon met inzet heeft te maken en als je die niet toont je in maatschappij afgehouden word van kennis.
Intellectueel zijn is niet hetzelfde als intelligent zijn he. In dit topic hebben meerdere mensen op dit onderscheid gewezen, maar het wordt nog steeds door elkaar gehaald...
Ja, ik generaliseer.
pi_85507367
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Intellectueel zijn is niet hetzelfde als intelligent zijn he. In dit topic hebben meerdere mensen op dit onderscheid gewezen, maar het wordt nog steeds door elkaar gehaald...
Dan moet ik effe terugkijken in deze draad maar arrglar heeft het over intellect terwijl ik het over intelligentie had. Terwijl intellect gewoon de kennis is die je bezit.Intellect is dus wel een garantie voor succes. Wat hij dus tegenspreekt. Intelligentie is je kunde om die kennis te bezitten, dat is geen garantie voor succes.
UITGESCHREVEN
pi_85507411
quote:
Daar heb je wel een goed punt. Vrouwen in sommige landen hebben vaak een sterker eigen gevormde mening, die niet altijd gelijk is aan de heersende mannelijke ethiek. Kijk maar naar Latina's, die hebben vaak hun eigen mening over wat acceptabel is en wat niet, en zijn ook niet bang die te uiten.
pi_85518372
quote:
Hoe kom je erbij dat vrouwen niet tot een eigen mening kunnen komen?
Ik heb echt niet de normen en waarden van mijn vader overgenomen ofzo, kan prima zelf bepalen wat ik goed en fout vind en als ik het niet eens ben met wat iemand doet vertel ik hem dat ook wel. Daar leren de mannen in mijn omgeving nog wat van. 8-)

Zeurnietzo: zo'n land is Nederland toch ook? We zitten hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.
pi_85518431
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb echt niet de normen en waarden van mijn vader overgenomen ofzo, kan prima zelf bepalen wat ik goed en fout vind en als ik het niet eens ben met wat iemand doet vertel ik hem dat ook wel. Daar leren de mannen in mijn omgeving nog wat van. 8-)

Zeurnietzo: zo'n land is Nederland toch ook? We zitten hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.
Ik heb wat normen en waarden betreft meer geleerd van mijn moeder overigens :) Denk dat dat voor veel kinderen geldt :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_85519604
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen vrouwen hier wel een mening vormen alleen geen ethische mening. Voor de rest kunnen vrouwen hier perfect voor zichzelf zorgen.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:51:37 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85519653
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:50 schreef picardmike het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen vrouwen hier wel een mening vormen alleen geen ethische mening. Voor de rest kunnen vrouwen hier perfect voor zichzelf zorgen.
En waarom kunnen we dat niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_85519731
Wacht maar tot de Food Riots beginnen, kijken hoe Independent ze dan nog zijn.
pi_85520138
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En waarom kunnen we dat niet?
Zoals ik al zei omdat vrouwen makkelijk bereikbaar zijn en daardoor toch geneigd zijn om tegen hun ethische denkbeelden in te gaan. Heeft het voor een vrouw hier ook geen nut om een ethisch denkbeeld te ontwikkelen dat maakt ze alleen maar kwetsbaarder op de korte termijn.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:12:04 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520170
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef picardmike het volgende:

[..]

Zoals ik al zei omdat vrouwen makkelijk bereikbaar zijn en daardoor toch geneigd zijn om tegen hun ethische denkbeelden in te gaan. Heeft het voor een vrouw hier ook geen nut om een ethisch denkbeeld te ontwikkelen dat maakt ze alleen maar kwetsbaarder op de korte termijn.
Oh heb je hem weer! Wat weet jij nou van vrouwen? Ze haken telkens af als jij aanstuurt op een date :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:15:06 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520261
quote:

[..]

Wat een flauwekul.
pi_85520352
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh heb je hem weer! Wat weet jij nou van vrouwen? Ze haken telkens af als jij aanstuurt op een date :').
Wtf heef dat er nou weer mee te maken, dit is een ander topic ja. Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt. Daar kan ik via internet ook weinig aan doen.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:20:02 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520373
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:18 schreef picardmike het volgende:

[..]

Wtf heef dat er nou weer mee te maken, dit is een ander topic ja. Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt. Daar kan ik via internet ook weinig aan doen.
Nee, daar doe jij helemaal niet aan, het stereotyperen van vrouwen. :')
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:20:07 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520377
quote:

[..]

Als er iemand generaliseert dan ben jij het wel.

Jouw posts lopen over van frustratie.
Niet meer actief op Fok!
pi_85520462
quote:

[..]

Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt.
Hahahahahahahaha. En jij generaliseert nu niet? :P

(en ja, ik ben traag... daardoor onorigineel)
pi_85520478
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, daar doe jij helemaal niet aan, het stereotyperen van vrouwen. :')
Op een objectieve manier ja maar ik sterioypeer of generaliseer geen personen. Ik geef karakteristieken weer. Dat doe je bij ethiek. Ergo iemand dus beoordelen op een generalisatie is niet iets wat je mij ziet doen. Een oordeel vormen op basis van generalisatie wel.
UITGESCHREVEN
pi_85520482

[ Bericht 100% gewijzigd door picardmike op 20-08-2010 18:25:30 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:26:48 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520524
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:24 schreef picardmike het volgende:

[..]

Om een objectieve manier ja maar ik sterioypeer geen personen of generaliseer personen. Ik geef karakteristieken weer.
:') Meneer de wetenschapper.

En dat terwijl je nog nooit een echte vrouw van vlees en bloed van dichtbij hebt mogen aanschouwen. Ocherm ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_85520590
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:24 schreef picardmike het volgende:

[..]

Om een objectieve manier ja maar ik sterioypeer geen personen of generaliseer personen. Ik geef karakteristieken weer.
Ahhh, je bedoelt dat vrouwen dat gemiddeld meer doen dan mannen. Dan moet je dat ook zo formuleren... en natuurlijk even laten weten hoe je aan die kennis komt (welke onderzoeken dat duidelijk maken).
pi_85520646
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:29 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ahhh, je bedoelt dat vrouwen dat gemiddeld meer doen dan mannen. Dan moet je dat ook zo formuleren... en natuurlijk even laten weten hoe je aan die kennis komt (welke onderzoeken dat duidelijk maken).
Nou ja heb ik niet nodig aangezien ik geen vrouwen met sterk ethisch besef tegenkom zijn die karakteristieken voor mij duidelijk.

quote:
Meneer de wetenschapper.

En dat terwijl je nog nooit een echte vrouw van vlees en bloed van dichtbij hebt mogen aanschouwen. Ocherm .
Wat een dooddoener weer...
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:34:02 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520690
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:31 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nou ja heb ik niet nodig aangezien ik geen vrouwen met sterk ethisch besef tegenkom zijn die karakteristieken voor mij duidelijk.
[..]

Jij hecht te veel waarde aan jouw beperkte waarneming.
pi_85520808
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hecht te veel waarde aan jouw beperkte waarneming.
Waar baseer je dat op?
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:40:32 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520849
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:38 schreef picardmike het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Dat concludeer ik. Je trekt te vergaande conclusies op basis van je eigen beperkte waarneming.

Je populatie is te klein en te weinig gedifferentieerd en je onderzoeksmethode niet valide.
pi_85520926
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat concludeer ik. Je trekt te vergaande conclusies op basis van je eigen beperkte waarneming.

Je populatie is te klein en te weinig gedifferentieerd en je onderzoeksmethode niet valide.
Hoe weet jij dat nou, die gegevens heb je niet eens? Een exitpoll kan ook heel goed berekend worden met minimale middelen. Als je in nederland 1000 mensen ondervraagt in de regio of ze op de partij van dieren gaan stemmen en er zegt 1 ja. Kan je er logischerwijs van uitgaan dat ze niet hoog scoren in de rest van het land.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:44:22 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520951
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:43 schreef picardmike het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou, die gegevens heb je niet eens? Een exitpoll kan ook heel goed berekend worden met minimale middelen.
Ok, kom maar op met je gegevens.
pi_85521077
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok, kom maar op met je gegevens.
Die geef ik je net..
UITGESCHREVEN
pi_85521324
Als je op fok moet vragen waar je een intellectuele vrouw tegenkomt, dan snap ik dat je haar niet vind.
pi_85521417
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen dat je het dan heel goed begrepen hebt.

Het ging over die architect die alles volledig functioneel wilde bouwen, want alle tierelantijnen waren overbodig, de natuur was ook zuiver functioneel en toch mooi. Die bankiers wilden graag een praalpoort aan hun gebouwen.

Dat deze beredenering onjuist is, sterker nog, dat zij een leugen is, valt gemakkelijk te doorzien voor iemand die zelfstandig kan nadenken. Op de allereerste plaats is de natuur vergeven van de tierelantijnen. Denk aan pauwen, hoornvee, tropische vissen, bloemen en ga zo maar door. Deze zullen dus zeker wel hun functie hebben.
Daarom hadden die bankiers dus gelijk toen ze vroegen om een praalpoort. Want de functie ervan is status en vertrouwen uitstralen. Dit eenvoudige gegeven wist ik meteen op het moment dat ik het las. En daar heeft die mevrouw Rand dan jarenlang over nagedacht, een heel boek over geschreven en is er de rest van haar leven voor gelauwerd. Om een eenvoudig te weerleggen leugen.

Dus ik vroeg mijn dochtertje "Waarom hebben pauwen zo'n grote staart". En zij zei:"Omdat het mooi is". Waarmee ze al meteen meer inzicht in het leven en de wereld toonde dan mutsje Rand.
Dit is een ontstellend dom verhaal voor iemand die zichzelf wel slim genoeg vindt om Rand mutsje te noemen en haar boeken afdoet als 'vrouwengeklets'.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85521508
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:31 schreef picardmike het volgende:

[..]

[..]

Cursusje logica voor jou misschien?

Dus als ik nog nooit 1 miljoen euro in mijn handen heb gehad, dan bestaat het dus niet?
pi_85521524
En dan heb ik het nog niet eens over dat andere schrikbarend domme manwezen dat zich hier superieur probeert op te stellen. Als je dan toch overtuigd bent van enige (al dan niet mannelijke) superioriteit dan zou het gepaard kunnen gaan met enige 'waardigheid'. De waarlijk superieure geest hoeft zich niet af te zetten tegen een ander, zich te bewijzen of zich in bochten te wringen om z'n gelijk te halen en heeft het ook niet nodig meewarig te doen over de prestaties van een mindere god of godin.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85521683
quote:

[..]

Dus, doordat ik makkelijk bereikbaar ben (wat dat ook moge betekenen) eet ik bijvoorbeeld vlees van mishandelde bio-industriedieren? Dankjewel voor dit inzicht in mijn eigen psyche. :Y)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:38:28 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85522357
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:50 schreef picardmike het volgende:

[..]

Die geef ik je net..
Ik zie niks?
pi_85522826
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:05 schreef mane het volgende:

[..]

Dit is een ontstellend dom verhaal voor iemand die zichzelf wel slim genoeg vindt om Rand mutsje te noemen en haar boeken afdoet als 'vrouwengeklets'.
Het is een juiste weergave van de werkelijkheid. Schoonheid heeft in de natuur een duidelijke functie. Iedereen weet dat een pak niets zegt over de betrouwbaarheid van de vertegenwoordiger en toch geeft dat pak ons (lees: de meerderheid) het vertrouwen dat die man weet waarover hij het heeft.
pi_85523144
Jongens tegen de meisjes!
pi_85523375
Zoek je een slimme vrouw op het gebied van levenskennis dus je zou kunnen zeggen een wijze madame of een vrouw die intelligent is wat betreft scholing, politiek, economie..of allebei? :)
pi_85525734
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:09 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Cursusje logica voor jou misschien?

Dus als ik nog nooit 1 miljoen euro in mijn handen heb gehad, dan bestaat het dus niet?
Ik weet echt niet waar je het over hebt en het slaat als een tang op een varken.

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over dat andere schrikbarend domme manwezen dat zich hier superieur probeert op te stellen. Als je dan toch overtuigd bent van enige (al dan niet mannelijke) superioriteit dan zou het gepaard kunnen gaan met enige 'waardigheid'. De waarlijk superieure geest hoeft zich niet af te zetten tegen een ander, zich te bewijzen of zich in bochten te wringen om z'n gelijk te halen en heeft het ook niet nodig meewarig te doen over de prestaties van een mindere god of godin.
Ik heb het niet over superieur hoor alleen hoe westerse vrouwen ingesteld zijn en ik vind ze gewoon slecht scoren op ethisch besef.
UITGESCHREVEN
pi_85526290
Welk ethisch inzicht zou jij dan willen dat die Westerse vrouwen hadden? Want zo te horen delen ze jouw mening over een bepaald onderwerp gewoon niet. :+
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:10:29 #168
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85527748
Ik erger me juist meer aan de zogenaamde sterke vrouw, die geëmancipeerd denkt te zijn en gelijk aan de man :') ipv zich realiseren dat ze niet gelijk, minder of meer zijn...maar gewoon anders en dat we elkaar prima kunnen aanvullen als beide partijen dit doorhebben.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_85528190
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie niks?
_O-

Je hecht teveel waarde aan je beperkte waarneming _O-
UITGESCHREVEN
pi_85528390
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik erger me juist meer aan de zogenaamde sterke vrouw, die geëmancipeerd denkt te zijn en gelijk aan de man :') ipv zich realiseren dat ze niet gelijk, minder of meer zijn...maar gewoon anders en dat we elkaar prima kunnen aanvullen als beide partijen dit doorhebben.
Ik ook maar een vrouw kan ook sterk zijn waar ze goed in is. Maar meestal zoeken ze hun eigen kwaliteiten niet op en doen alsof ze gelijk zijn aan de kwaliteit van een man. Dat is toch een gebrek aan ethisch besef.
UITGESCHREVEN
pi_85528492
De intellectuele wereld is gewoon nog steeds een beetje een mannen-wereld waar het iets moeilijker voor vrouwen is om binnen te komen (om verschillende redenen). Denk dat er dus inderdaad een scheve verhouding tussen intellectuele mannen en vrouwen is, maar dat niet inherent is aan het vrouw zijn maar aan de cultuur waar we nu in leven.

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ik ook maar een vrouw kan ook sterk zijn waar ze goed in is. Maar meestal zoeken ze hun eigen kwaliteiten niet op en doen alsof ze gelijk zijn aan de kwaliteit van een man. Dat is toch een gebrek aan ethisch besef.
Ik weet niet wat je bedoelt met "ethisch besef", de rest van je uitspraak lijkt me ook niet zo veel hout te snijden :/
Het klinkt een beetje als "lieve-mona psychologie"
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:12:29 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85530008
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:23 schreef picardmike het volgende:

[..]

_O-

Je hecht teveel waarde aan je beperkte waarneming _O-
Eerst zeg je dat ik geen uitspraak kan doen over de gegevens waarop je jouw beweringen baseert. Vraag ik vervolgens om die gegevens, dan zeg jij dat je die net gegeven hebt. Nou, dus niet.

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef picardmike het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens uitleggen wat jij bedoelt met ethisch besef.
pi_85532624
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
De intellectuele wereld is gewoon nog steeds een beetje een mannen-wereld waar het iets moeilijker voor vrouwen is om binnen te komen (om verschillende redenen). Denk dat er dus inderdaad een scheve verhouding tussen intellectuele mannen en vrouwen is, maar dat niet inherent is aan het vrouw zijn maar aan de cultuur waar we nu in leven.
Wat zijn die verschillende redenen dan? Verder hoef je ook geen filosofiestudie ofzo afgerond te hebben om op een enigszins intellectuele manier over dingen na te denken, maar dit lijkt bij vrouwen gewoon minder voor te komen. Toegang tot "het wereldje" lijkt me hierbij niet bepalend.

Overigens, misschien aardig om te lezen voor de mensen in dit topic:
http://dare.ubn.kun.nl/bitstream/2066/35603/1/35603.pdf
Ja, ik generaliseer.
pi_85537599
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat zijn die verschillende redenen dan? Verder hoef je ook geen filosofiestudie ofzo afgerond te hebben om op een enigszins intellectuele manier over dingen na te denken, maar dit lijkt bij vrouwen gewoon minder voor te komen. Toegang tot "het wereldje" lijkt me hierbij niet bepalend.
Niet bepalend "per vrouw" maar wel bepalend bij de uiteindelijke hoeveelheid vermoed ik. Sowieso is het nog steeds een beetje een mannenwereld waardoor de drempel wat hoger is binnen te komen. Door het glazen plafond is het moeilijker voor vrouwen om op bepaalde intellectuele posities te komen waar ze weer als inspiratie dienen voor jongere vrouwen. Ook op televisie wordt intellectualisme toch vooral weergegeven ook als een mannending. Tijdens de opvoeding al worden vrouwen meer gestimuleerd zorgzaam, lief, etc te zijn terwijl mannen gestimuleerd worden dingen te ontdekken en te onderzoeken (kijk maar eens naar het grote-jongens-boek en het grote-meisjes-boek, en die verschillen zijn meteen duidelijk).

Ik denk dat allerlei van dit soort "kleine" fenomenen uiteindelijk een groot deel van het gat tussen het aantal mannelijke en vrouwelijke intellectuelen kan verklaren.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:14:13 #175
39114 Angst
pi_85539968
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:20 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ik weet echt niet waar je het over hebt en het slaat als een tang op een varken.
[..]

Ik heb het niet over superieur hoor alleen hoe westerse vrouwen ingesteld zijn en ik vind ze gewoon slecht scoren op ethisch besef.
ethiek is wel wat anders dan inntellectuul zijn...
ethiek is normen en waarden en zo :{
pi_85540176
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:50 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Niet bepalend "per vrouw" maar wel bepalend bij de uiteindelijke hoeveelheid vermoed ik. Sowieso is het nog steeds een beetje een mannenwereld waardoor de drempel wat hoger is binnen te komen. Door het glazen plafond is het moeilijker voor vrouwen om op bepaalde intellectuele posities te komen waar ze weer als inspiratie dienen voor jongere vrouwen. Ook op televisie wordt intellectualisme toch vooral weergegeven ook als een mannending. Tijdens de opvoeding al worden vrouwen meer gestimuleerd zorgzaam, lief, etc te zijn terwijl mannen gestimuleerd worden dingen te ontdekken en te onderzoeken (kijk maar eens naar het grote-jongens-boek en het grote-meisjes-boek, en die verschillen zijn meteen duidelijk).

Ik denk dat allerlei van dit soort "kleine" fenomenen uiteindelijk een groot deel van het gat tussen het aantal mannelijke en vrouwelijke intellectuelen kan verklaren.
Ik geloof daar niet in. Het is de theorie dat als je jongens en meisjes op dezelfde manier zou opvoeden, ze, als ze later groot zijn, van binnen hetzelfde zullen zijn. Maar zo is het natuurlijk niet. Jongens willen met autootjes spelen en meisjes met poppen.
pi_85540205
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:24 schreef RQPS het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet in. Het is de theorie dat als je jongens en meisjes op dezelfde manier zou opvoeden, ze, als ze later groot zijn, van binnen hetzelfde zullen zijn. Maar zo is het natuurlijk niet. Jongens willen met autootjes spelen en meisjes met poppen.
Ja want grijs bestaat niet?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:28:53 #178
39114 Angst
pi_85540280
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja want grijs bestaat niet?
Vrouwen en mannen zijn natuurlijk fysiek niet gelijk. Ik ga er vanuit dat de hersenen van mannen en vrouwen ook niet identiek zijn. Daar zit geen waardeoordeel aan vast.
Uiteraard weet ik ook niet hoe groot het verschil is.

http://www.managementboek(...)ond_marike_stellinga is overigens ook een leuk boek over het glazen plafond.
pi_85540308
Een verschil in fysiologie sluit cultuur-effecten niet uit.
pi_85540343
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:14 schreef Angst het volgende:

[..]

ethiek is wel wat anders dan inntellectuul zijn...
ethiek is normen en waarden en zo :{
Niet bepaalt:

Ethiek of moraalwetenschap is een tak van de filosofie die zich bezighoudt met de kritische bezinning over het juiste handelen. In algemene zin probeert ethiek de criteria vast te stellen om te kunnen beoordelen of een handeling als goed of fout kan worden gekwalificeerd, en om de motieven en consequenties van deze handeling te kunnen evalueren.

Kortom hier bedoel ik niet mee te zeggen dat ethisch denken ook meteen goed handelen is of er niet over nadenken slecht is. Maar het geeft aan dat er over dingen nagedacht is. En dat kenmerkt een intellectueel.
UITGESCHREVEN
pi_85540392
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef picardmike het volgende:

Niet bepaalt:

En dat kenmerkt een intellectueel.
:D

Maar op basis waarvan claim je dat vrouwen ethisch minder ontwikkeld zijn?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:39:28 #182
39114 Angst
pi_85540491
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef picardmike het volgende:

[..]

Niet bepaalt:

Ethiek of moraalwetenschap is een tak van de filosofie die zich bezighoudt met de kritische bezinning over het juiste handelen. In algemene zin probeert ethiek de criteria vast te stellen om te kunnen beoordelen of een handeling als goed of fout kan worden gekwalificeerd, en om de motieven en consequenties van deze handeling te kunnen evalueren.

Kortom hier bedoel ik niet mee te zeggen dat ethisch denken ook meteen goed handelen is of er niet over nadenken slecht is. Maar het geeft aan dat er over dingen nagedacht is. En dat kenmerkt een intellectueel.
intellectueel betekendin mijn ogen dat iemand een vrije geest heeft. Dat wil niet zeggen dat ze goed handelen. Dat ze nadenken over goed en kwaad, is wel inderdaad een ONDERDEEL van intellectuul zijn.

Ik kreeg echt een beetje bij jou het gevoel dat een vrouw intellectueel is op het moment dat ze zich gedraagd zoals jou uitkomt :{
pi_85540520
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:39 schreef Angst het volgende:

[..]

intellectueel betekendin mijn ogen dat iemand een vrije geest heeft. Dat wil niet zeggen dat ze goed handelen. Dat ze nadenken over goed en kwaad, is wel inderdaad een ONDERDEEL van intellectuul zijn.

Ik kreeg echt een beetje bij jou het gevoel dat een vrouw intellectueel is op het moment dat ze zich gedraagd zoals jou uitkomt :{
Nee dat zeg ik nog ethiek betekent niet dat je goed of slecht bent maar dat je er over nagedacht heb. Wat een rare aanname weer.
UITGESCHREVEN
pi_85540547
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:41 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik nog ethiek betekent niet dat je goed of slecht bent maar dat je er over nagedacht heb. Wat een rare aanname weer.
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan claim je dat vrouwen ethisch minder ontwikkeld zijn?
Om eerlijk te zijn komt het niet echt over alsof je over jouw uitspraken nagedacht hebt.
pi_85540715
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Om eerlijk te zijn komt het niet echt over alsof je over jouw uitspraken nagedacht hebt.
Dat lijkt me toch duidelijk ik kom veel vrouwen tegen die weinig over ethische kwestie hebben nagedacht. Maar sowieso hebben veel vrouwen moeite met zaken afwegen en maken er een gevoelskwestie van.
UITGESCHREVEN
pi_85540827
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:47 schreef picardmike het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch duidelijk ik kom veel vrouwen tegen die weinig over ethische kwestie hebben nagedacht. Maar sowieso hebben veel vrouwen moeite met zaken afwegen en maken er een gevoelskwestie van.
Nonsense. Uit een onderzoek gehouden door Filosofie magazine bleek dat vrouwen over het algemeen gevolgenethisch handelen, terwijl mannen over het algemeen juist beginselethisch (principiëler) handelen.
Zie daar weer!
pi_85540888
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:53 schreef Tjechov het volgende:

[..]

Nonsense. Uit een onderzoek gehouden door Filosofie magazine bleek dat vrouwen over het algemeen gevolgenethisch handelen, terwijl mannen over het algemeen juist beginselethischer (principiëler) zijn.
Hahaha ja omdat vrouwen de helft over zichzelf verbergen, waar ze later niet meer voor uit willen komen. Dan kunnen ze alleen nog maar ja knikken.
UITGESCHREVEN
pi_85540945
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:56 schreef picardmike het volgende:

[..]

Hahaha ja omdat vrouwen de helft over zichzelf verbergen, waar ze later niet meer voor uit willen komen. Dan kunnen ze alleen nog maar ja knikken.
Nee. Een simpele blik, gebruikmakend van je logica, bevestigt een dergelijke uitslag ook. Vrouwen handelen over het algemeen gevolgenethisch, waarbij de gevolgen zwaarder wegen dan principes.
Zie daar weer!
pi_85541002
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 04:30 schreef Tjechov het volgende:
Na al die oppervlakkige one night stands en vrouwen die weliswaar niet op hun achterhoofd gevallen zijn, maar toch een hoop intellectuele bagage missen, schijn ik op de één of andere manier niet met intellectuele vrouwen in aanraking te komen. Nee, ik ben totaal niet bang om een vrouw te ontmoeten die qua intellect de mijne overtreft, maar een echte intellectuele vrouw ala Ayn Rand ben ik nog nooit tegengekomen. Een uitstervend ras hier in Nederland, of wat?
Wil je niet liever een mooie vrouw? Als je zou moeten kiezen tussen een mooie vrouw en een intellectuele vrouw, wie zou je dan kiezen?
pi_85541251
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:02 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Wil je niet liever een mooie vrouw? Als je zou moeten kiezen tussen een mooie vrouw en een intellectuele vrouw, wie zou je dan kiezen?
Kijk het is altijd mooi als je een vrouw nog wat bij kan brengen over ethiek daarvoor hoeft ze het niet eens te kennen, ze hoeven ook niet perse op ethisch vlak met je te klikken.

Maar idd vinden vrouwen van zichzelf dat ze ergens heel goed de gevolgen van kunnen inschatten maar de realtiteit zegt wel anders, daarom hebben vrouwen ook veel weerstand tegen ethiek en is het voor een man sowieso moeilijk een vrouw te vinden die op ethisch vlak met je klikt.
UITGESCHREVEN
pi_85541252
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:56 schreef picardmike het volgende:
Picardmike, ben je in het verleden getraumatiseerd door vrouwen ofzo? :{ Je zegt wel erg vreemde dingen soms.
Ja, ik generaliseer.
pi_85541286
quote:
De intellectuele. Ik zoek in een vrouw een partner, geen popje.
Ja, ik generaliseer.
pi_85541305
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:16 schreef picardmike het volgende:
Maar idd vinden vrouwen van zichzelf dat ze ergens heel goed de gevolgen van kunnen inschatten maar de realtiteit zegt wel anders, daarom hebben vrouwen ook veel weerstand tegen ethiek en is het voor een man sowieso moeilijk een vrouw te vinden die op ethisch vlak met je klikt.
Je slaat echt nonsense uit.
Zie daar weer!
pi_85541321
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:47 schreef picardmike het volgende:

[..]

zolang je niet begrijpt dat "vrouwen die je tegenkomt" niet representatief zijn voor alle vrouwen, moet je misschien zelf wat meer nadenken.
pi_85541324
quote:
Ik zoek er gewoon twee als in de woorden van Oscar Wilde:

quote:
"Wie een mooie, goede en slimme vrouw zoekt, zoekt er niet één maar drie."
Zie daar weer!
pi_85541428
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:24 schreef RQPS het volgende:

[..]

Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn. Er zijn inderdaad verschillen tussen mannen en vrouwen, maar ook bij mannen en vrouwen onderling.
signatuurloos
pi_85541657
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

zolang je niet begrijpt dat "vrouwen die je tegenkomt" niet representatief zijn voor alle vrouwen, moet je misschien zelf wat meer nadenken.
Ach je heb gelijk ik houd er maar over op. Zelfs rome is niet bestand tegen een leger barbaren. Daarbij zullen er altijd wel mannen zijn die zich bevestigen bij een vrouw ondanks haar verleden.
UITGESCHREVEN
pi_85543078
Ik durf voorzichtig wel te stellen dat ik een intellectuele vrouw ben. Ben heel veel bezig met actualiteiten, studie, politiek maar ook een hele grote dosis levenservaring ondanks mn leeftijd. Als ik echter een jongen zie die duidelijk bezig is met barbiepoppen en feesten en one night stands dan verlies ik direct iedere vorm van interesse. Misschien moet je het probleem daar eens zoeken. Vrouwen met een beetje inhoud zitten niet te wachten op een jongen die leeft van oppervlakkige contacten. Zoiets kan echt in je nadeel werken.
pi_85543195
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:39 schreef Jolene22 het volgende:
Ik durf voorzichtig wel te stellen dat ik een intellectuele vrouw ben. Ben heel veel bezig met actualiteiten, studie, politiek maar ook een hele grote dosis levenservaring ondanks mn leeftijd. Als ik echter een jongen zie die duidelijk bezig is met barbiepoppen en feesten en one night stands dan verlies ik direct iedere vorm van interesse. Misschien moet je het probleem daar eens zoeken. Vrouwen met een beetje inhoud zitten niet te wachten op een jongen die leeft van oppervlakkige contacten. Zoiets kan echt in je nadeel werken.
En misschien zoeken ze wel op de verkeerde plekken. In ken genoeg intellectuele vrouwen. Of neem een kijkje in NWS, daar zitten ook genoeg dames waar je interessante discussies mee kan volgen ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:11:17 #200
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_85546749
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:45 schreef FireFox1 het volgende:

Of neem een kijkje in NWS, daar zitten ook genoeg dames waar je interessante discussies mee kan volgen
:D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')