Jij hecht te veel waarde aan jouw beperkte waarneming.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:31 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ja heb ik niet nodig aangezien ik geen vrouwen met sterk ethisch besef tegenkom zijn die karakteristieken voor mij duidelijk.
[..]
Wat een dooddoener weer...
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hecht te veel waarde aan jouw beperkte waarneming.
Dat concludeer ik. Je trekt te vergaande conclusies op basis van je eigen beperkte waarneming.quote:
Hoe weet jij dat nou, die gegevens heb je niet eens? Een exitpoll kan ook heel goed berekend worden met minimale middelen. Als je in nederland 1000 mensen ondervraagt in de regio of ze op de partij van dieren gaan stemmen en er zegt 1 ja. Kan je er logischerwijs van uitgaan dat ze niet hoog scoren in de rest van het land.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat concludeer ik. Je trekt te vergaande conclusies op basis van je eigen beperkte waarneming.
Je populatie is te klein en te weinig gedifferentieerd en je onderzoeksmethode niet valide.
Ok, kom maar op met je gegevens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:43 schreef picardmike het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou, die gegevens heb je niet eens? Een exitpoll kan ook heel goed berekend worden met minimale middelen.
Die geef ik je net..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, kom maar op met je gegevens.
Dit is een ontstellend dom verhaal voor iemand die zichzelf wel slim genoeg vindt om Rand mutsje te noemen en haar boeken afdoet als 'vrouwengeklets'.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat je het dan heel goed begrepen hebt.
Het ging over die architect die alles volledig functioneel wilde bouwen, want alle tierelantijnen waren overbodig, de natuur was ook zuiver functioneel en toch mooi. Die bankiers wilden graag een praalpoort aan hun gebouwen.
Dat deze beredenering onjuist is, sterker nog, dat zij een leugen is, valt gemakkelijk te doorzien voor iemand die zelfstandig kan nadenken. Op de allereerste plaats is de natuur vergeven van de tierelantijnen. Denk aan pauwen, hoornvee, tropische vissen, bloemen en ga zo maar door. Deze zullen dus zeker wel hun functie hebben.
Daarom hadden die bankiers dus gelijk toen ze vroegen om een praalpoort. Want de functie ervan is status en vertrouwen uitstralen. Dit eenvoudige gegeven wist ik meteen op het moment dat ik het las. En daar heeft die mevrouw Rand dan jarenlang over nagedacht, een heel boek over geschreven en is er de rest van haar leven voor gelauwerd. Om een eenvoudig te weerleggen leugen.
Dus ik vroeg mijn dochtertje "Waarom hebben pauwen zo'n grote staart". En zij zei:"Omdat het mooi is". Waarmee ze al meteen meer inzicht in het leven en de wereld toonde dan mutsje Rand.
Cursusje logica voor jou misschien?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:31 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ja heb ik niet nodig aangezien ik geen vrouwen met sterk ethisch besef tegenkom zijn die karakteristieken voor mij duidelijk.
[..]
Wat een dooddoener weer...
Dus, doordat ik makkelijk bereikbaar ben (wat dat ook moge betekenen) eet ik bijvoorbeeld vlees van mishandelde bio-industriedieren? Dankjewel voor dit inzicht in mijn eigen psyche.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef picardmike het volgende:
[..]
Zoals ik al zei omdat vrouwen makkelijk bereikbaar zijn en daardoor toch geneigd zijn om tegen hun ethische denkbeelden in te gaan. Heeft het voor een vrouw hier ook geen nut om een ethisch denkbeeld te ontwikkelen dat maakt ze alleen maar kwetsbaarder op de korte termijn.
Het is een juiste weergave van de werkelijkheid. Schoonheid heeft in de natuur een duidelijke functie. Iedereen weet dat een pak niets zegt over de betrouwbaarheid van de vertegenwoordiger en toch geeft dat pak ons (lees: de meerderheid) het vertrouwen dat die man weet waarover hij het heeft.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:05 schreef mane het volgende:
[..]
Dit is een ontstellend dom verhaal voor iemand die zichzelf wel slim genoeg vindt om Rand mutsje te noemen en haar boeken afdoet als 'vrouwengeklets'.
Ik weet echt niet waar je het over hebt en het slaat als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:09 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Cursusje logica voor jou misschien?
Dus als ik nog nooit 1 miljoen euro in mijn handen heb gehad, dan bestaat het dus niet?
Ik heb het niet over superieur hoor alleen hoe westerse vrouwen ingesteld zijn en ik vind ze gewoon slecht scoren op ethisch besef.quote:En dan heb ik het nog niet eens over dat andere schrikbarend domme manwezen dat zich hier superieur probeert op te stellen. Als je dan toch overtuigd bent van enige (al dan niet mannelijke) superioriteit dan zou het gepaard kunnen gaan met enige 'waardigheid'. De waarlijk superieure geest hoeft zich niet af te zetten tegen een ander, zich te bewijzen of zich in bochten te wringen om z'n gelijk te halen en heeft het ook niet nodig meewarig te doen over de prestaties van een mindere god of godin.
Ik ook maar een vrouw kan ook sterk zijn waar ze goed in is. Maar meestal zoeken ze hun eigen kwaliteiten niet op en doen alsof ze gelijk zijn aan de kwaliteit van een man. Dat is toch een gebrek aan ethisch besef.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik erger me juist meer aan de zogenaamde sterke vrouw, die geëmancipeerd denkt te zijn en gelijk aan de manipv zich realiseren dat ze niet gelijk, minder of meer zijn...maar gewoon anders en dat we elkaar prima kunnen aanvullen als beide partijen dit doorhebben.
Ik weet niet wat je bedoelt met "ethisch besef", de rest van je uitspraak lijkt me ook niet zo veel hout te snijden :/quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik ook maar een vrouw kan ook sterk zijn waar ze goed in is. Maar meestal zoeken ze hun eigen kwaliteiten niet op en doen alsof ze gelijk zijn aan de kwaliteit van een man. Dat is toch een gebrek aan ethisch besef.
Eerst zeg je dat ik geen uitspraak kan doen over de gegevens waarop je jouw beweringen baseert. Vraag ik vervolgens om die gegevens, dan zeg jij dat je die net gegeven hebt. Nou, dus niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:23 schreef picardmike het volgende:
[..]
![]()
Je hecht teveel waarde aan je beperkte waarneming
Misschien moet je dan eens uitleggen wat jij bedoelt met ethisch besef.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik ook maar een vrouw kan ook sterk zijn waar ze goed in is. Maar meestal zoeken ze hun eigen kwaliteiten niet op en doen alsof ze gelijk zijn aan de kwaliteit van een man. Dat is toch een gebrek aan ethisch besef.
Wat zijn die verschillende redenen dan? Verder hoef je ook geen filosofiestudie ofzo afgerond te hebben om op een enigszins intellectuele manier over dingen na te denken, maar dit lijkt bij vrouwen gewoon minder voor te komen. Toegang tot "het wereldje" lijkt me hierbij niet bepalend.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
De intellectuele wereld is gewoon nog steeds een beetje een mannen-wereld waar het iets moeilijker voor vrouwen is om binnen te komen (om verschillende redenen). Denk dat er dus inderdaad een scheve verhouding tussen intellectuele mannen en vrouwen is, maar dat niet inherent is aan het vrouw zijn maar aan de cultuur waar we nu in leven.
Niet bepalend "per vrouw" maar wel bepalend bij de uiteindelijke hoeveelheid vermoed ik. Sowieso is het nog steeds een beetje een mannenwereld waardoor de drempel wat hoger is binnen te komen. Door het glazen plafond is het moeilijker voor vrouwen om op bepaalde intellectuele posities te komen waar ze weer als inspiratie dienen voor jongere vrouwen. Ook op televisie wordt intellectualisme toch vooral weergegeven ook als een mannending. Tijdens de opvoeding al worden vrouwen meer gestimuleerd zorgzaam, lief, etc te zijn terwijl mannen gestimuleerd worden dingen te ontdekken en te onderzoeken (kijk maar eens naar het grote-jongens-boek en het grote-meisjes-boek, en die verschillen zijn meteen duidelijk).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat zijn die verschillende redenen dan? Verder hoef je ook geen filosofiestudie ofzo afgerond te hebben om op een enigszins intellectuele manier over dingen na te denken, maar dit lijkt bij vrouwen gewoon minder voor te komen. Toegang tot "het wereldje" lijkt me hierbij niet bepalend.
ethiek is wel wat anders dan inntellectuul zijn...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:20 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je het over hebt en het slaat als een tang op een varken.
[..]
Ik heb het niet over superieur hoor alleen hoe westerse vrouwen ingesteld zijn en ik vind ze gewoon slecht scoren op ethisch besef.
Ik geloof daar niet in. Het is de theorie dat als je jongens en meisjes op dezelfde manier zou opvoeden, ze, als ze later groot zijn, van binnen hetzelfde zullen zijn. Maar zo is het natuurlijk niet. Jongens willen met autootjes spelen en meisjes met poppen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet bepalend "per vrouw" maar wel bepalend bij de uiteindelijke hoeveelheid vermoed ik. Sowieso is het nog steeds een beetje een mannenwereld waardoor de drempel wat hoger is binnen te komen. Door het glazen plafond is het moeilijker voor vrouwen om op bepaalde intellectuele posities te komen waar ze weer als inspiratie dienen voor jongere vrouwen. Ook op televisie wordt intellectualisme toch vooral weergegeven ook als een mannending. Tijdens de opvoeding al worden vrouwen meer gestimuleerd zorgzaam, lief, etc te zijn terwijl mannen gestimuleerd worden dingen te ontdekken en te onderzoeken (kijk maar eens naar het grote-jongens-boek en het grote-meisjes-boek, en die verschillen zijn meteen duidelijk).
Ik denk dat allerlei van dit soort "kleine" fenomenen uiteindelijk een groot deel van het gat tussen het aantal mannelijke en vrouwelijke intellectuelen kan verklaren.
Ja want grijs bestaat niet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:24 schreef RQPS het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet in. Het is de theorie dat als je jongens en meisjes op dezelfde manier zou opvoeden, ze, als ze later groot zijn, van binnen hetzelfde zullen zijn. Maar zo is het natuurlijk niet. Jongens willen met autootjes spelen en meisjes met poppen.
Vrouwen en mannen zijn natuurlijk fysiek niet gelijk. Ik ga er vanuit dat de hersenen van mannen en vrouwen ook niet identiek zijn. Daar zit geen waardeoordeel aan vast.quote:
Niet bepaalt:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:14 schreef Angst het volgende:
[..]
ethiek is wel wat anders dan inntellectuul zijn...
ethiek is normen en waarden en zo
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef picardmike het volgende:
Niet bepaalt:
En dat kenmerkt een intellectueel.
intellectueel betekendin mijn ogen dat iemand een vrije geest heeft. Dat wil niet zeggen dat ze goed handelen. Dat ze nadenken over goed en kwaad, is wel inderdaad een ONDERDEEL van intellectuul zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef picardmike het volgende:
[..]
Niet bepaalt:
Ethiek of moraalwetenschap is een tak van de filosofie die zich bezighoudt met de kritische bezinning over het juiste handelen. In algemene zin probeert ethiek de criteria vast te stellen om te kunnen beoordelen of een handeling als goed of fout kan worden gekwalificeerd, en om de motieven en consequenties van deze handeling te kunnen evalueren.
Kortom hier bedoel ik niet mee te zeggen dat ethisch denken ook meteen goed handelen is of er niet over nadenken slecht is. Maar het geeft aan dat er over dingen nagedacht is. En dat kenmerkt een intellectueel.
Nee dat zeg ik nog ethiek betekent niet dat je goed of slecht bent maar dat je er over nagedacht heb. Wat een rare aanname weer.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:39 schreef Angst het volgende:
[..]
intellectueel betekendin mijn ogen dat iemand een vrije geest heeft. Dat wil niet zeggen dat ze goed handelen. Dat ze nadenken over goed en kwaad, is wel inderdaad een ONDERDEEL van intellectuul zijn.
Ik kreeg echt een beetje bij jou het gevoel dat een vrouw intellectueel is op het moment dat ze zich gedraagd zoals jou uitkomt
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:41 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik nog ethiek betekent niet dat je goed of slecht bent maar dat je er over nagedacht heb. Wat een rare aanname weer.
Om eerlijk te zijn komt het niet echt over alsof je over jouw uitspraken nagedacht hebt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan claim je dat vrouwen ethisch minder ontwikkeld zijn?
Dat lijkt me toch duidelijk ik kom veel vrouwen tegen die weinig over ethische kwestie hebben nagedacht. Maar sowieso hebben veel vrouwen moeite met zaken afwegen en maken er een gevoelskwestie van.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Om eerlijk te zijn komt het niet echt over alsof je over jouw uitspraken nagedacht hebt.
Nonsense. Uit een onderzoek gehouden door Filosofie magazine bleek dat vrouwen over het algemeen gevolgenethisch handelen, terwijl mannen over het algemeen juist beginselethisch (principiëler) handelen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:47 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch duidelijk ik kom veel vrouwen tegen die weinig over ethische kwestie hebben nagedacht. Maar sowieso hebben veel vrouwen moeite met zaken afwegen en maken er een gevoelskwestie van.
Hahaha ja omdat vrouwen de helft over zichzelf verbergen, waar ze later niet meer voor uit willen komen. Dan kunnen ze alleen nog maar ja knikken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:53 schreef Tjechov het volgende:
[..]
Nonsense. Uit een onderzoek gehouden door Filosofie magazine bleek dat vrouwen over het algemeen gevolgenethisch handelen, terwijl mannen over het algemeen juist beginselethischer (principiëler) zijn.
Nee. Een simpele blik, gebruikmakend van je logica, bevestigt een dergelijke uitslag ook. Vrouwen handelen over het algemeen gevolgenethisch, waarbij de gevolgen zwaarder wegen dan principes.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:56 schreef picardmike het volgende:
[..]
Hahaha ja omdat vrouwen de helft over zichzelf verbergen, waar ze later niet meer voor uit willen komen. Dan kunnen ze alleen nog maar ja knikken.
Wil je niet liever een mooie vrouw? Als je zou moeten kiezen tussen een mooie vrouw en een intellectuele vrouw, wie zou je dan kiezen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 04:30 schreef Tjechov het volgende:
Na al die oppervlakkige one night stands en vrouwen die weliswaar niet op hun achterhoofd gevallen zijn, maar toch een hoop intellectuele bagage missen, schijn ik op de één of andere manier niet met intellectuele vrouwen in aanraking te komen. Nee, ik ben totaal niet bang om een vrouw te ontmoeten die qua intellect de mijne overtreft, maar een echte intellectuele vrouw ala Ayn Rand ben ik nog nooit tegengekomen. Een uitstervend ras hier in Nederland, of wat?
Kijk het is altijd mooi als je een vrouw nog wat bij kan brengen over ethiek daarvoor hoeft ze het niet eens te kennen, ze hoeven ook niet perse op ethisch vlak met je te klikken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:02 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Wil je niet liever een mooie vrouw? Als je zou moeten kiezen tussen een mooie vrouw en een intellectuele vrouw, wie zou je dan kiezen?
Picardmike, ben je in het verleden getraumatiseerd door vrouwen ofzo?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:56 schreef picardmike het volgende:
Hahaha ja omdat vrouwen de helft over zichzelf verbergen, waar ze later niet meer voor uit willen komen. Dan kunnen ze alleen nog maar ja knikken.
De intellectuele. Ik zoek in een vrouw een partner, geen popje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:02 schreef addictivebeat het volgende:
Wil je niet liever een mooie vrouw? Als je zou moeten kiezen tussen een mooie vrouw en een intellectuele vrouw, wie zou je dan kiezen?
Je slaat echt nonsense uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:16 schreef picardmike het volgende:
Maar idd vinden vrouwen van zichzelf dat ze ergens heel goed de gevolgen van kunnen inschatten maar de realtiteit zegt wel anders, daarom hebben vrouwen ook veel weerstand tegen ethiek en is het voor een man sowieso moeilijk een vrouw te vinden die op ethisch vlak met je klikt.
zolang je niet begrijpt dat "vrouwen die je tegenkomt" niet representatief zijn voor alle vrouwen, moet je misschien zelf wat meer nadenken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:47 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch duidelijk ik kom veel vrouwen tegen die weinig over ethische kwestie hebben nagedacht. Maar sowieso hebben veel vrouwen moeite met zaken afwegen en maken er een gevoelskwestie van.
Ik zoek er gewoon twee als in de woorden van Oscar Wilde:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:02 schreef addictivebeat het volgende:
quote:"Wie een mooie, goede en slimme vrouw zoekt, zoekt er niet één maar drie."
Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn. Er zijn inderdaad verschillen tussen mannen en vrouwen, maar ook bij mannen en vrouwen onderling.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:24 schreef RQPS het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet in. Het is de theorie dat als je jongens en meisjes op dezelfde manier zou opvoeden, ze, als ze later groot zijn, van binnen hetzelfde zullen zijn. Maar zo is het natuurlijk niet. Jongens willen met autootjes spelen en meisjes met poppen.
Ach je heb gelijk ik houd er maar over op. Zelfs rome is niet bestand tegen een leger barbaren. Daarbij zullen er altijd wel mannen zijn die zich bevestigen bij een vrouw ondanks haar verleden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
zolang je niet begrijpt dat "vrouwen die je tegenkomt" niet representatief zijn voor alle vrouwen, moet je misschien zelf wat meer nadenken.
En misschien zoeken ze wel op de verkeerde plekken. In ken genoeg intellectuele vrouwen. Of neem een kijkje in NWS, daar zitten ook genoeg dames waar je interessante discussies mee kan volgenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:39 schreef Jolene22 het volgende:
Ik durf voorzichtig wel te stellen dat ik een intellectuele vrouw ben. Ben heel veel bezig met actualiteiten, studie, politiek maar ook een hele grote dosis levenservaring ondanks mn leeftijd. Als ik echter een jongen zie die duidelijk bezig is met barbiepoppen en feesten en one night stands dan verlies ik direct iedere vorm van interesse. Misschien moet je het probleem daar eens zoeken. Vrouwen met een beetje inhoud zitten niet te wachten op een jongen die leeft van oppervlakkige contacten. Zoiets kan echt in je nadeel werken.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:45 schreef FireFox1 het volgende:
Of neem een kijkje in NWS, daar zitten ook genoeg dames waar je interessante discussies mee kan volgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |