abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:36:54 #126
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_85489825
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:28 schreef Godshand het volgende:
Intellectualiteit is voor romantici die schamen dat ze naar het toilet gaan, en er dus nog wat moois van proberen te maken in woord, gebaar en beeld..

Kortom, gewoon struisvogels... :P
ik zie nu iemand voor me met en bril en een baard die zijn hoofd in de wc-pot houdt _O-
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_85490264
quote:
Het gaat niet zo zeer om intelligentie of intellectueel doen, maar gewoon dat het niet in die leermachines om eens natedenken. Dit speelt volgens mij wel iets meer bij vrouwen dan bij mannen.
Je heb gelijk maar het gaat niet om die leermachines want die zijn goed. Maar het gaat om de tijd waarin je een bepaalde opdracht moet kennen. Veel mensen snijden op dat stuk toch veel af. Het wordt al deccennia door de vingers gezien, maar heeft volgens mij meer met sluwheid te maken dan met slimheid. Er is maar een handjevol mensen die een opleiding ook echt doet zoals ie bedoelt is door echt te leren en willen begrijpen.

Maarja geef ze is ongelijk, je moet ook nog kunnen leven. Maar ik vind het toch stiekum hypocriet dat diezelfde mensen ineens doen alsof ze zeer intellectueel zijn met hun opleiding. Het meeste leer je eigenlijk toch in de praktijk alleen heb je toch papiertjes nodig om de hoge, leuke, en complexe functies te mogen vervullen.
UITGESCHREVEN
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:30:48 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_85491975
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:48 schreef picardmike het volgende:

Maarja geef ze is ongelijk, je moet ook nog kunnen leven. Maar ik vind het toch stiekum hypocriet dat diezelfde mensen ineens doen alsof ze zeer intellectueel zijn met hun opleiding. Het meeste leer je eigenlijk toch in de praktijk alleen heb je toch papiertjes nodig om de hoge, leuke, en complexe functies te mogen vervullen.
Intellectueel zijn hoeft geen ene kloot te maken te hebben met de functie die je vervult, noch met de opleiding of studie die je gedaan hebt..? Het één is geen garantie voor het ander.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_85501121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Intellectueel zijn hoeft geen ene kloot te maken te hebben met de functie die je vervult, noch met de opleiding of studie die je gedaan hebt..? Het één is geen garantie voor het ander.
Sterker nog er is geen algemene definitie voor intelligentie. Het meest gangbare idee over intelligentie stelt dat intelligentie de fitheid is om met informatie om te gaan en daarmee te kunnen overleven. Zoiets word gemeten met iq-testen.

Dat is weer gestoeld op de assumptie dat als intelligenter bent je creatiever bent aangelegd en dus meer oplossingen kan verzinnen als je in problemen komt.

Ik persoonlijk denk dat intelligentie gewoon met inzet heeft te maken en als je die niet toont je in maatschappij afgehouden word van kennis.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:00:33 #130
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_85502112
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef Angst het volgende:
Ik ben zelf vrouw (zonder opleiding _O-, ga komend jaar een jaartje mbo doen)
en wat mij opvalt is dat veel vrouwen en mannen niet echt nadenken. Soms vraag je mensen iets die universitair zijn opgeleid, want die ken ik dan weer wel...
en ze hebben er nooit over nagedacht.
Het gaat niet zo zeer om intelligentie of intellectueel doen, maar gewoon dat het niet in die leermachines om eens natedenken. Dit speelt volgens mij wel iets meer bij vrouwen dan bij mannen.

niet dat de gemiddelde mbo-er dat wel doet trouwens :{
Dat, dus.
pi_85507263
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:11 schreef picardmike het volgende:
Sterker nog er is geen algemene definitie voor intelligentie. Het meest gangbare idee over intelligentie stelt dat intelligentie de fitheid is om met informatie om te gaan en daarmee te kunnen overleven. Zoiets word gemeten met iq-testen.

Dat is weer gestoeld op de assumptie dat als intelligenter bent je creatiever bent aangelegd en dus meer oplossingen kan verzinnen als je in problemen komt.

Ik persoonlijk denk dat intelligentie gewoon met inzet heeft te maken en als je die niet toont je in maatschappij afgehouden word van kennis.
Intellectueel zijn is niet hetzelfde als intelligent zijn he. In dit topic hebben meerdere mensen op dit onderscheid gewezen, maar het wordt nog steeds door elkaar gehaald...
Ja, ik generaliseer.
pi_85507367
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Intellectueel zijn is niet hetzelfde als intelligent zijn he. In dit topic hebben meerdere mensen op dit onderscheid gewezen, maar het wordt nog steeds door elkaar gehaald...
Dan moet ik effe terugkijken in deze draad maar arrglar heeft het over intellect terwijl ik het over intelligentie had. Terwijl intellect gewoon de kennis is die je bezit.Intellect is dus wel een garantie voor succes. Wat hij dus tegenspreekt. Intelligentie is je kunde om die kennis te bezitten, dat is geen garantie voor succes.
UITGESCHREVEN
pi_85507411
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:48 schreef picardmike het volgende:
Er zijn gewoon weinig amazones in Nederland. Echte vrouwen met een sterk ethisch besef. De meeste vrouwen hebben hun ethisch besef of van mannen of van hun vader(die ook een man is). Daar en tegen zijn Nederlandse vrouwen wel sterk in cultuur en taal, maar veel vrouwen in de noordelijke landen hebben nog nooit van ethiek gehoord.
Daar heb je wel een goed punt. Vrouwen in sommige landen hebben vaak een sterker eigen gevormde mening, die niet altijd gelijk is aan de heersende mannelijke ethiek. Kijk maar naar Latina's, die hebben vaak hun eigen mening over wat acceptabel is en wat niet, en zijn ook niet bang die te uiten.
pi_85518372
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:48 schreef picardmike het volgende:
Er zijn gewoon weinig amazones in Nederland. Echte vrouwen met een sterk ethisch besef. De meeste vrouwen hebben hun ethisch besef of van mannen of van hun vader(die ook een man is). Daar en tegen zijn Nederlandse vrouwen wel sterk in cultuur en taal, maar veel vrouwen in de noordelijke landen hebben nog nooit van ethiek gehoord.
Hoe kom je erbij dat vrouwen niet tot een eigen mening kunnen komen?
Ik heb echt niet de normen en waarden van mijn vader overgenomen ofzo, kan prima zelf bepalen wat ik goed en fout vind en als ik het niet eens ben met wat iemand doet vertel ik hem dat ook wel. Daar leren de mannen in mijn omgeving nog wat van. 8-)

Zeurnietzo: zo'n land is Nederland toch ook? We zitten hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_85518431
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb echt niet de normen en waarden van mijn vader overgenomen ofzo, kan prima zelf bepalen wat ik goed en fout vind en als ik het niet eens ben met wat iemand doet vertel ik hem dat ook wel. Daar leren de mannen in mijn omgeving nog wat van. 8-)

Zeurnietzo: zo'n land is Nederland toch ook? We zitten hier niet in Saoedi-Arabië ofzo.
Ik heb wat normen en waarden betreft meer geleerd van mijn moeder overigens :) Denk dat dat voor veel kinderen geldt :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_85519604
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen vrouwen hier wel een mening vormen alleen geen ethische mening. Voor de rest kunnen vrouwen hier perfect voor zichzelf zorgen.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:51:37 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85519653
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:50 schreef picardmike het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen vrouwen hier wel een mening vormen alleen geen ethische mening. Voor de rest kunnen vrouwen hier perfect voor zichzelf zorgen.
En waarom kunnen we dat niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_85519731
Wacht maar tot de Food Riots beginnen, kijken hoe Independent ze dan nog zijn.
pi_85520138
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En waarom kunnen we dat niet?
Zoals ik al zei omdat vrouwen makkelijk bereikbaar zijn en daardoor toch geneigd zijn om tegen hun ethische denkbeelden in te gaan. Heeft het voor een vrouw hier ook geen nut om een ethisch denkbeeld te ontwikkelen dat maakt ze alleen maar kwetsbaarder op de korte termijn.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:12:04 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520170
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef picardmike het volgende:

[..]

Zoals ik al zei omdat vrouwen makkelijk bereikbaar zijn en daardoor toch geneigd zijn om tegen hun ethische denkbeelden in te gaan. Heeft het voor een vrouw hier ook geen nut om een ethisch denkbeeld te ontwikkelen dat maakt ze alleen maar kwetsbaarder op de korte termijn.
Oh heb je hem weer! Wat weet jij nou van vrouwen? Ze haken telkens af als jij aanstuurt op een date :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:15:06 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520261
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:11 schreef picardmike het volgende:

[..]

Wat een flauwekul.
pi_85520352
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh heb je hem weer! Wat weet jij nou van vrouwen? Ze haken telkens af als jij aanstuurt op een date :').
Wtf heef dat er nou weer mee te maken, dit is een ander topic ja. Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt. Daar kan ik via internet ook weinig aan doen.
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:20:02 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85520373
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:18 schreef picardmike het volgende:

[..]

Wtf heef dat er nou weer mee te maken, dit is een ander topic ja. Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt. Daar kan ik via internet ook weinig aan doen.
Nee, daar doe jij helemaal niet aan, het stereotyperen van vrouwen. :')
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:20:07 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520377
quote:

[..]

Als er iemand generaliseert dan ben jij het wel.

Jouw posts lopen over van frustratie.
Niet meer actief op Fok!
pi_85520462
quote:

[..]

Dat komt trouwens omdat vrouwen steriotyperen en generaliseren wat ook op een gebrek aan ethische vorming duidt.
Hahahahahahahaha. En jij generaliseert nu niet? :P

(en ja, ik ben traag... daardoor onorigineel)
pi_85520478
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, daar doe jij helemaal niet aan, het stereotyperen van vrouwen. :')
Op een objectieve manier ja maar ik sterioypeer of generaliseer geen personen. Ik geef karakteristieken weer. Dat doe je bij ethiek. Ergo iemand dus beoordelen op een generalisatie is niet iets wat je mij ziet doen. Een oordeel vormen op basis van generalisatie wel.
UITGESCHREVEN
pi_85520482

[ Bericht 100% gewijzigd door picardmike op 20-08-2010 18:25:30 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:26:48 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85520524
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:24 schreef picardmike het volgende:

[..]

Om een objectieve manier ja maar ik sterioypeer geen personen of generaliseer personen. Ik geef karakteristieken weer.
:') Meneer de wetenschapper.

En dat terwijl je nog nooit een echte vrouw van vlees en bloed van dichtbij hebt mogen aanschouwen. Ocherm ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_85520590
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:24 schreef picardmike het volgende:

[..]

Om een objectieve manier ja maar ik sterioypeer geen personen of generaliseer personen. Ik geef karakteristieken weer.
Ahhh, je bedoelt dat vrouwen dat gemiddeld meer doen dan mannen. Dan moet je dat ook zo formuleren... en natuurlijk even laten weten hoe je aan die kennis komt (welke onderzoeken dat duidelijk maken).
pi_85520646
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:29 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ahhh, je bedoelt dat vrouwen dat gemiddeld meer doen dan mannen. Dan moet je dat ook zo formuleren... en natuurlijk even laten weten hoe je aan die kennis komt (welke onderzoeken dat duidelijk maken).
Nou ja heb ik niet nodig aangezien ik geen vrouwen met sterk ethisch besef tegenkom zijn die karakteristieken voor mij duidelijk.

quote:
Meneer de wetenschapper.

En dat terwijl je nog nooit een echte vrouw van vlees en bloed van dichtbij hebt mogen aanschouwen. Ocherm .
Wat een dooddoener weer...
UITGESCHREVEN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')