quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb net een paar koppen thee gehad met twee stukjes nougat en nu ga ik zo koken.
Gestoomde opperdoezen, kort gestoomde sperziebonen die daarna geroerbakt zijn met wat lente-ui, stemgember, knof, wat gembersiroop en geroosterde sesamzaadjes en een schnitzel.
Wat eet jij wel niet op een avond?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zuurkool met rookworst, het is er het weer voor.
Dat was van gisteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Wat eet jij wel niet op een avond?
Bovenste laagje lasagne is zo hard als steen
Ik vind het er best smakelijk uit zien hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:29 schreef vault_tec het volgende:
Sate moet nog in de oven, en bami en nasi moeten nog worden gemaakt <3
rundergehakt balletjes in ketjap
[ afbeelding ]
sate in de marinade
[ afbeelding ]
bonen en kleine garnalen in hete saus
[ afbeelding ]
ik moet echt leren hoe je eten lekker op de foto zet
Denk dat dat wel een succes zou zijn hier, met wat traditioneel gekookte rijst en gesmoorde kouseband. Dank voor de suggestie!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:29 schreef vault_tec het volgende:
Sate moet nog in de oven, en bami en nasi moeten nog worden gemaakt <3
rundergehakt balletjes in ketjap
[ afbeelding ]
Ja, foto dan!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef motorbloempje het volgende:
zelfgemaakte pita's (ze zijn mooi!
) en zelfgemaakte falafel
vooraf hadden we een hele maiskolf met wat roomboter en zout uit de oven
ben benieuwd!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
ja, foto komt bij de tweede lichting (die uiteraard nu ik zo kijk minder mooi rijst) had m'n mond moeten houden
!
En hoe smaakt het?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:22 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. het is toch nog goedgekomen! Ze waren niet echt opgeblazen en dus niet hol, maar heb ze uiteindelijk goed open kunnen snijden
[ afbeelding ]
Thanks ik heb de site toegevoegd bij mijn favorietenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind het erg lekker!
Gebruik zelf deze als leidraad: http://www.dekooktips.com/recepten/falafel.htm
dit keer meer peper en knoflook, geen peterselie en wat peper en zout erbij
volgende keer wil ik wat gaan experimenteren met wat kerrie madras er doorheen
ga nog wat broodkruim bakken met wat olijfolie, knoflook en tijm voor op de bietjes met geitenkaas bedacht ik mij tijdens het hardlopenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:18 schreef DarkElf het volgende:
vanavond een gegrild tartaartje en bietjes uit de oven met wat geitenkaas en rode ui en wat kruiden ...
Lekker! Ga ik morgen maken!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind het erg lekker!
Gebruik zelf deze als leidraad: http://www.dekooktips.com/recepten/falafel.htm
dit keer meer peper en knoflook, geen peterselie en wat peper en zout erbij
volgende keer wil ik wat gaan experimenteren met wat kerrie madras er doorheen
Af en toe moet je jezelf op de tweede plek zetten..;)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Macaroni met pakjes, dat vind vriend lekker, nou ja, vooruit dan maar, hoef toch niet zoveel,
haha ja trek en er is niks gezonds te eten. Mensen hebben alleen snoep enzo bij zich (heel vaak). Misschien straks stoppen bij McDonalds aan de snelwegquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je blinkt weer uit in gezonde happen vandaag he?
Dan ben je wel een redelijk kalf, want als je op 'fajitas ainsley harriott' googelt, krijg je genoeg resultatenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Is veulen echt te eten?Mijn culinaire kennis op dit gebied houdt op bij 'paardenbiefstuk'.
@Motorbloempje: Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Fajita's van Ainsley HarriotVanmiddag al zitten googelen, maar kon niks vinden
Weet je ook uit welk boek dit is?
Nou, bedankt CFquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan ben je wel een redelijk kalf, want als je op 'fajitas ainsley harriott' googelt, krijg je genoeg resultatenzélfs als je het verkeerd spelt!
Zo eens bij de supermarkt gaan zien wat wij vanavond eten!
Ja, courgettesoep is erg lekker! En ook nog eens supersimpel. Ik doe er meestal - naast ui, knoflook en groentebouillon - ook een aardappel doorheen en eventueel een scheutje room.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb een grote courgette gekregen, is courgettesoep wel wat, durf het bijna niet te maken want courgette is niet mijn favoriete groente nl...
Wat gegrild ofzo is wel lekker maar daar is dat ding wel wat groot voor
heb je de erwten wel eerst 'ontveld'? En daarna nog goed droog geruld?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:37 schreef renzell het volgende:
Nou, falafel mislukt!De pasta smaakte heerlijk (goede houmous!
), maar het viel uit elkaar met frituren in de koekenpan. Misschien toch te weinig bloem. Balen! De smaak was op zich goed, maar doordat de balletjes uit elkaar vielen, werd het veel te vet.
Ook de pita's te lang in de oven laten liggen en de sla te bruut aangemaakt met wel huel vuel yoghurt.
Sja, wet van Murphy, zullen we maar zeggen.
Nog maar een rood wijntje dan, om het mee weg te spoelen...
Nope. Stond dat wel in het recept?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb je de erwten wel eerst 'ontveld'? En daarna nog goed droog geruld?
lekkerquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:01 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen ontbeten met zelfgebakken volkorenbrood:
[ afbeelding ]
met erop lekkere extra belegen kaas en ook rosbief
nom! Champs erbij zijn idd lekker, doe ik ook vaak. En soms broccoliquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:
Ook ik ga vandaag maar weer eens normaal voedsel naar binnen schuiven
Net een cracker op met speculoos, en een beker optimel aardbei/kers
Vanavond maak ik op inspiratie van Motorbloempje Fajita's, met kip, paprika, rode ui, champignons en yoghurtEr staat ook nog appeltaart die echt op moet, heel naar..
Is er ook iets waar jij geen avocado doorheen doet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
nom! Champs erbij zijn idd lekker, doe ik ook vaak. En soms broccoliEn chilisaus! En soms wat avocadosalade (blokjes avocado met sjalotje en tomaat. Soort ongepureerde guacamole
)
Ga je ook de wraps zelf maken? Is een éitje en zóveel lekkerder dan prefab!
100 gram tipo 00 bloem
140 gram tarwebloem
theelepel zout
theelepel bakpoeder
60 gram margarine in blokjes
100 ml lauwwarm water
mixen en hier vier ballen van maken en uitrollen tot wraps.
Oude koekenpan op heel hoog vuur zetten, heet laten worden en bakken maar, zo'n 20 seconden per kant en ze zijn klaar, of anders tot hij er klaar 'uitziet'
Je bent echt in een kwartier klaar hiermee, en het is het waard!Wij eten echt die kleffe voorgemaakte dingen niet meer
Dat meen je niet!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben echt een avocado addict![]()
heb er net weer een bij gehaaldvoor een extra grote avocadosalade voor vanavond
boodschappen doen
ik hou ook echt van avocado's maar heb helaas heel vaak de verkeerde te pakken. Heel vaak zijn ze waterig of gewoon smakeloos. Of dat ze nog niet rijp zijn net wanneer je er zin in hebtquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben echt een avocado addict![]()
heb er net weer een bij gehaaldvoor een extra grote avocadosalade voor vanavond
boodschappen doen
Dat irriteert me mateloos tegenwoordig. Dat je zeker bij Lidl alleen maar keiharde avocado's of mango's kunt kopenquote:Op zondag 22 augustus 2010 14:27 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik hou ook echt van avocado's maar heb helaas heel vaak de verkeerde te pakken. Heel vaak zijn ze waterig of gewoon smakeloos. Of dat ze nog niet rijp zijn net wanneer je er zin in hebt
Weetje ik heb nog nooit avocado op.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat meen je niet!Kick af, gij junkie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.if you're rich, please leave some money after the beep.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:28 schreef ja.en het volgende:
[..]
Weetje ik heb nog nooit avocado op.
De smaak is ook moeilijk te omschrijven. Romig, maar wel waterig romig. Beetje nootachtig, vettig. Flauw van smaak, zacht. Zoiets.. Maar je moet het zelf proevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
ik hou niet zo van noten, behalve suikerpinda's. maar dat zijn dan ook weer geen noten. naja, je snapt 'm.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
De smaak is ook moeilijk te omschrijven. Romig, maar wel waterig romig. Beetje nootachtig, vettig. Flauw van smaak, zacht. Zoiets.. Maar je moet het zelf proeven
Jij eet altijd zo lekker evenwichtigquote:
Goed idee! Die salade ga ik ook maken straks!quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:52 schreef DarkElf het volgende:
vanmiddag een salade caprese: tomaat,, buffelmozzarella en basilicum met wat olie.
vanavond een restje keema curry wat ik in de vriezer vond met een beetje zilvervliesrijst
hee goed idee...quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij eet altijd zo lekker evenwichtig
Koekjes, lollies en de grote gele M
Dat mag toch helemaal niet, in jouw toestandquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:42 schreef SeaOfLove het volgende:
een kogelbiefstukje, had opeens trek in roodvleesch
vorige week miskraam, dus ik mag weer eten, zuipen wat ik wilquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet, in jouw toestand
Ik ga zo eens een broodje kip/guacamole halen.
whut?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
vorige week miskraam, dus ik mag weer eten, zuipen wat ik wilHad ik btw al in de sc verteld, maar goed daar mis ik ook vanalles omdat ik niet dagelijks post
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
vorige week miskraam, dus ik mag weer eten, zuipen wat ik wilHad ik btw al in de sc verteld, maar goed daar mis ik ook vanalles omdat ik niet dagelijks post
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
oee lekker!!! aïoliquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:44 schreef Raissa het volgende:
Sterkte SOL.
Ik eet vanavond lasagne met daarbij wat broodjes aioli
Oe lekker, ga ik ook binnenkort weer eens eten denk ik!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:48 schreef golfer het volgende:
Stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes.
Dat dus met een tomatensaus van gehakt, bleekselderij en paprika en dus tomatenstukjes uit blik.quote:
6 negerzoenen.. brrr daar zou ik idd misselijk van wordenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:11 schreef Karstman het volgende:
Courgettepuree met gehaktballetjes en rijst (lekkerder dan het klinkt) en daarna nog een stuk of 6 negerzoenen en dat waren er een paar teveel, ik ben nog misselijk
Klinkt lekkerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Gebakken ei met champignons en tomaat op twee boterhammen en straks een banaan.
gaat op zich nog wel toch? Ik heb net 2 tosti's tomaat/mozzarella opquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:23 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen naar de markt geweest, en bij de snoepkraam allemaal zakjes snoep gekocht. Bij de Albert Heijn twee bagels als lunch. Ben nu zo misselijk als wat na twee bagels, 3 blokjes fudge, drie nougat blokjes, en een handje yoghurt gums
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:14 schreef x-tremed het volgende:
Net 2 sandwiches gehad met gerookte zalm met verse dillesaus. Daarbij (moet toch ongezond blijven) 10 kippevleugeltjes
waar heb je het meest trek in? ragout is lekker zelfgemaakt maar bij mij is ie altijd wat flauw en ik hou van smaak/kruidig etc. heeft iemand een tip voor smaakvolle ragout?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef Mryc het volgende:
Ik moet straks nog even kijken, maar het wordt:
- Hollandsche bloemkool met gekookte aardappelen en een tartaartje, of
- Rijst met zelfgemaakte kipkerrie ragout
Dat hangt nogal van het basisrecept af, natuurlijk. Meer kerrie en een flinke extra snuf peper en zout, dat lijkt me in de meeste gevallen nogal schelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ragout is lekker zelfgemaakt maar bij mij is ie altijd wat flauw en ik hou van smaak/kruidig etc. heeft iemand een tip voor smaakvolle ragout?
geen kerrie maak ik, maar gewone kipragout of visragout (met kabeljauw of koolvis). maar een blik van unox is smaakvollerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van het basisrecept af, natuurlijk. Meer kerrie en een flinke extra snuf peper en zout, dat lijkt me in de meeste gevallen nogal schelen.
Ahaaaa! In dát geval: mosterd en worcestershiresaus!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
geen kerrie maak ik, maar gewone kipragout..
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ahaaaa! In dát geval: mosterd en worcestershiresaus!
Er gaat flink wat hot curry in en flink wat ui. De kip kook ik eerst in bouillon, dat scheelt ook een hoop :-)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waar heb je het meest trek in? ragout is lekker zelfgemaakt maar bij mij is ie altijd wat flauw en ik hou van smaak/kruidig etc. heeft iemand een tip voor smaakvolle ragout?
fond gebruikenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waar heb je het meest trek in? ragout is lekker zelfgemaakt maar bij mij is ie altijd wat flauw en ik hou van smaak/kruidig etc. heeft iemand een tip voor smaakvolle ragout?
die kaasburger van Milner zijn echt klein!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
Salade, aardappelpuree en een milner kaasburger. Toe chocolade slagroom vla
Straks nog een flinke bak met aalbessen en frambozen naar binnen werken!
Schandalig klein zelfs, maar dat is dieet-technisch wel weer okéquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
die kaasburger van Milner zijn echt klein!
er zitten er 2 in een pakje toch? zijn ze er niet voor om in één keer het pakje op te eten?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Schandalig klein zelfs, maar dat is dieet-technisch wel weer oké
Net een krentenbol met oude kaas op, met een beker chocolademelk
Beschuitbollen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:40 schreef The_Hives het volgende:
paar 'beschuitjes' met pindakaas en hagel![]()
zijn niet van die voorverpakte maar van die grote 'verse' weet niet hoe ik het moet omschrijven![]()
wooooooh dat klinkt leggur zeg!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:52 schreef DarkElf het volgende:
paddestoelenquiche met zelfgemaakt peterseliedeeg
wat is rauwemelkse stilton nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Broodje ros
Brootje Filet americain met een eitje
Broodje rauwemelkse stilton die een vriendinnetje voor me meenam uit UK
Een engelse blauwschimmelkaas, nogal pittig en romig van smaakquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:46 schreef Riann het volgende:
[..]
wat is rauwemelkse stilton nog nooit van gehoord
Als je iemand kent met een Hanos pasje, daar hebben ze ook een hele goede collectie engelse kazenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
zal 'm als we weer 's in de UK zijn gaan halen!
hadden vorige keer Wensleydale cheese met cranberries,héérlijk om bij een wijntje met een vers brood weg te happen
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je iemand kent met een Hanos pasje, daar hebben ze ook een hele goede collectie engelse kazen
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond ga ik Ribeye steak maken met een saus van stilton en walnoten, daarbij dikke frieten. Vooraf een rucola salade met gebakken jacobsschelpen.
En als toetje zit ik aan Flan Caramel te denken
Niets mis mee toch, zo voor in het weekend? Eet niet iedere dag zo hoor, door de weeks vaak heel eenvoudig vaak zat gewoon brood.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:12 schreef renzell het volgende:
[..]Mai Pietverdriet. Je eet altijd heerlijk hoor, maar naar mijn smaak wel erg veel/vol/vet!
![]()
![]()
![]()
Ik heb heerlijke lasagne (verdi) gemaakt met tomatensaus. Basic. Met gehakt, prei, rode ui, rode paprika, knof, courgette en champs. Daarbij een salade van tomaat, komkommer, basilicum, rode- en bos ui en een goed dressinkje uit een pak.
wat leuk!quote:Op zondag 29 augustus 2010 06:45 schreef SeaOfLove het volgende:
ontbijtje op bed voor mezelf: gekookt eitje, broodje met kaas, thee en jus d'orangeLekker zo weer in slaap vallen met boekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |