Dankje
Ik wil ff iets kwijt over mij, vandaag met de neus op de feiten gedrukt.
Ik las net iets over een vermijdende persoonlijkheidsstoornis, wat ook wel lijkt op sociale faalangst, sommige wetenschappers vinden dat dat hetzelfde is, maar volgens mij heb ik daar last van... dat daaruit mijn depri gevoelens komen.
Ik wil wél graag contact met mensen, ik wil graag een keer liefde ervaren, echt zoenen met een meisje die ik heel leuk vind, echt contact hebben met mensen waarin ik mijzelf kan zijn.... dat mis ik totaal. Ik heb vaak gedachten van wat moet ik nu zeggen etc en dan klap ik helemaal dicht.
Dit geeft mij weer nare gevoelens en achteraf ben ik dan weer hard tegen mijzelf, het is een soort vicieuze cirkel...
Zoals ik al zei ik heb nog maar weinig vrienden, maar dat ligt dan ook totaal aan mijzelf, ik hou mensen op een afstandje van mij omdat ik bang ben te falen, of niet sociaal capabel genoeg ben. Vermijdingsgedrag dus.. Enige waar ik het meest mijzelf kan zijn is bij een goede vriend en thuis, maar dan niet eens helemaal.
Zelfs thuis heb ik periodes gehad dat ik last had van zulke angsten...
Slaat nergens op eigenlijk.
Maar tis niet zo dat ik totaal niet sociaal ben of zo, ik kom ook nog wel elke dag in contact met mensen en meestal ervaren mensen mij volgens mij wel als sociaal, maar tussen mijn oren heb ik dat gevoel totaal niet.
Zo kreeg ik net een sms van een kameraad om te gaan chillen bij een 2 meisjes, waarvan ik er 1 wel leuk vind(al heeft ze al een vriend) maar ik ben niet gegaan omdat ik nu niet lekker in mijn vel zit en er gewoon tegenop kijk, ik kan dan gewoon totaal niet mezelf zijn als ik daar heen ga, voel me constant geremd en incapabel...
Ik heb wel een tijdje gehad van, fuck it ik heb er geen zin meer in, schijt wat anderen van mij denken, maar ik vind het zo moeilijk die instelling vast te houden.....
Dit maakt mij best eenzaam, waardoor ik weer depri ben(niet altijd, maar elke dag wel een tijdje) Maar goed, dit remt mij dus op sociaal gebied en remt mij eigenlijk totaal in mijn leven, ik word passief, weet niet meer wat te doen, ben heel besluiteloos geworden... word er gek van. Ik heb veel meer in mij dan ik nu eruit haal.
Dit gevoel van minderwaardigheid en die faalangst is denk ik ontstaan in mijn jeugd, waar ik nogal vaak afgewezen ben..... wat te doen? Miss maar eens tijd om aan de bel te trekken bij een psych. Maar ik heb ook steeds het gevoel dat ik het zelf op MOET/Kan lossen...
Ik vind het aan de ene kant wel lastig om mijzelf zo'n stempel op te drukken van die stoornis of fobie, want ik heb ook momenten dat ik er totaal geen last van heb, en ik merk dat het echt tussen de oren zit. Maar het lukt me niet om het echt op te lossen.
Ik ben ook nogal passief met hulpzoeken, doe dat ook niet makkelijk, mede ook omdat hier thuis al genoeg problemen zijn, maar goed ik kan ook nog altijd naar een studenten psych gaan of zo...
[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 23-10-2010 23:35:49 ]