abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:44:58 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85303164
Het vorige deel: Slank # 1126 - Met van alles en nog wat

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
pi_85303193
Treinkaartjes van AH: http://www.ah.nl/ns
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_85303205
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ewelina, waddisserloos?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:45:58 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303207
Welkom MinderMutsig!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85303211
Hoi :W Ik kom even een tijdje meekletsen. oO<
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85303235
Welkom MM! :W
pi_85303260
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef Syrena het volgende:
Treinkaartjes van AH: http://www.ah.nl/ns
Dat ja. Sinds afgelopen maandag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:48:27 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85303290
Hoi plaatsgenote :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_85303297
Welkom MinderMutsig! Ik had je al eens zien 'rondlopen' op fok, je hebt altijd van die leuke icoontjes.
pi_85303313
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_85303387
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:49 schreef Chicolate het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_85303463
Morning
Welkom MM!
En een jazzfestival Merel? Woon je in Delft? Daar was ik gisteren even naar jazz luisteren
pi_85303620
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

My archnemesis :o
echt?? ik heb samen met hem les gegeven in Leiden, ben nog naa zn promotie geweest en hij naar mijn concert in Utrecht een keer. Vind m wel tof! :o

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee, grapje.
Hij was de tweede lezer die veel te laat pas mijn scriptie kreeg, er toen met rode pen en botte bijl doorheen is gegaan en toen moest 't opnieuw. "Zo doen ze dat misschien in Groningen, maar niet in Utrecht", zei hij. En toen moest ik huilen.

oh -O- ja dat klinkt ook wel als hem. zeker als ie t druk had en een beetje geirriteerd was. we waren samen een beetje zo bij het nakijken van de uitspraak en spreekvaardigheid... :@
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:03:39 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303670
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_85303685
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja is idd een beetje een maffe opmerking! Groningen is toch ook gewoon een goeie uni ):O Nouja. Je hebt het gehaald en das het belangrijkste! *O*

Ik zeg ook altijd tegen nieuwe eerstejaars Engels aan de UU: de TV-vakken laten je schrikken, maar hierna wordt het beter >:O Ik ben ZO blij dat ik mn Engels BA achterstevoren heb gedaan - doordat ik alle niv. 3 vakken met gemak had afgerond, wist ik dat die TV-vakken het ergste waren wat de opleiding te bieden had :+ Mij lijkt dat als je vers van het VWO af komt oids je je rot schrikt - gaat alles zo zwaar worden? Antwoord: nee, ZEKER niet. Je moet even door de TV-vakken heen, en dan wordt het écht leuk *O*
dit moet natuurlijk eigenlijk in t anglisten topic, maar: ik vond de TV het makkelijkste in Leiden... en daar gaf hij ook les :? misshcien omdat mijn niveau al vrij hoog was... dat zou kunnen, of ze zijn in Leiden toch minder streng (alhoewel een zeker R.L. ook wel eens een 4 gaf voor een essay met slechts de mededeling "this is bullshit" :X)

UU en UL zijn wel al jaren afwisselend eerste/tweede in de tests voor hoger onderwijs in elsevier en de studiekeuzegids :Y
Kwak
pi_85303691
ik doe een PF, valt het op? :P
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:06:09 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303738
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

echt?? ik heb samen met hem les gegeven in Leiden, ben nog naa zn promotie geweest en hij naar mijn concert in Utrecht een keer. Vind m wel tof! :o
[..]

oh -O- ja dat klinkt ook wel als hem. zeker als ie t druk had en een beetje geirriteerd was. we waren samen een beetje zo bij het nakijken van de uitspraak en spreekvaardigheid... :@
Ik leerde hem later (o.a. via werk enzo) ook wat beter kennen en het is idd best wel een aardige meneer! :Y Als nieuwbakken taalverwervingsstudentje kan ie wel wat intimiderend overkomen, met z'n perfectionisme en vrij hoge verwachtingen ;) Het motiveert wel om op niveau te werken, maar het is ook wel ietwat eng _O-
pi_85303796
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:08:48 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85303823
O hai!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85303826
@ merel: de reden dat ik niet zo graag meer echt ga stappen en sjansen (al een paar jaar) is dat ik het lichamelijk niet zo goed meer kan... :@ ik krijg zúlke zere voeten, en als de muziek dan niet heel erg meeslepend is waardoor ik de pijn vergeet ben ik alleen maar de minuten aan het aftellen tot ik kan zitten.

ook een mooie reden om af te vallen. lichter = minder snel zere voeten, merkte ik al toen ik eerder veel afgevallen was...
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:10:54 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303862
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit moet natuurlijk eigenlijk in t anglisten topic, maar: ik vond de TV het makkelijkste in Leiden... en daar gaf hij ook les :? misshcien omdat mijn niveau al vrij hoog was... dat zou kunnen, of ze zijn in Leiden toch minder streng (alhoewel een zeker R.L. ook wel eens een 4 gaf voor een essay met slechts de mededeling "this is bullshit" :X)

UU en UL zijn wel al jaren afwisselend eerste/tweede in de tests voor hoger onderwijs in elsevier en de studiekeuzegids :Y
Ik had altijd al wat moeite met uitspraak enzo (ik praat HEEL snel, vooral als ik zenuwachtig ben :') dat helpt niet zo), en de essays haalde ik wel prima, maar wel met lagere cijfers dan anders. Ik schrijf beter uit de losse pols dan met allemaal regeltjes.
Achja, toch: UU O+
pi_85303868
De NS dagkaart is trouwens nú te koop. Zag van de week nog dikke stapels hangen. wilde er bijna 2 kopen, maar besefte me ineens dat ik komend jaar weer OV heb... misshcien toch maar doen voor een weekendje ofzo...
Kwak
pi_85303870
Ik had sinds gisteren al zin om vandaag het hele huis op te gaan ruimen en te poetsen (werkt bij mij nogal meditatief), en ik dacht "Stijve nek? Phah! Daar laat ik me niet door weerhouden 8-) !".

Maar ik geloof toch dat het bij stijve nekken niet zo werkt :') damn, ik kan de stofzuiger niet eens optillen -O- .

Plan B - ik maak alles wel schoon, dan mag manlief straks stofzuigen en dweilen. Goede deal toch?
pi_85303920
Zal ik dan maar gelijk beginnen met mijn lijstje van vandaag?

O: Volkoren boterham met kaas en een met appelstroop uit zo'n echt ouderwets blikje O+
T: bak kwark met frambozen
L: tomatensoepje met wat plakjes met knof geroosterde ciabatta
D:tajinegerecht met kip, tomaat, gemengde bonen, paprika, ui, knof en chinese kool met bulgur
T: Bak kwark met druiven want die moeten op

En qua beweging fietsen (op een ligfiets). Ik gok vandaag zo'n 20 km.

Commentaar is erg welkom, ik garandeer alleen niet dat ik er iets mee doe. :P

Ik ben niet van de low carbs, low fat en lightproducten en mijn doel is ook niet zozeer afvallen maar vooral gezonder en fitter worden.

Achtergrond: Vroeger altijd heel veel gesport. Twee á drie keer in de week volleybal, een keer in de week zwemmen en een à twee keer in de week hardlopen en verder deed ik altijd alles op de fiets. Was dus continue in beweging maar toen kreeg ik reuma en viel alles op zijn gat. Niet af kunnen trainen en dus toen ook veel aangekomen. Sporten zat er eigenlijk helemaal niet meer in ondanks dat ik met diverse revalidatieprogramma's wel heb geprobeerd om dat weer op te bouwen.

Daarna kreeg ik er Crohn bij waardoor ik een periode ook nog eens nauwelijks heb kunnen eten. Al met al dus een zeer inactieve en ongezonde levensstijl maar ik heb sinds een paar weken een aangepaste ligfiets en wonder boven wonder kan ik daarop zonder noemenswaardige extra klachten goed uit de voeten. Ik ben nog voorzichtig aan het opbouwen maar ik ben dus bijna niet meer van die fiets af te slaan.

Bijkomend voordeel is dat ik ook weer ronduit honger heb terwijl ik voorheen mezelf altijd haast moest dwingen om iets te eten.

Ontbijt bestaat doorgaans uit 2 boterhammen / bak kwark met fruit / brinta / yoghurt met muesli.
Lunch: twee a drie boterhammen / zelfgemaakte soep met of zonder brood / salade met van alles en nog wat
Diner: Veel groente, 1-2 aardappels / rijst / bulgur / pasta, stukje vlees (meestal rund of kip)
Tussendoortjes: kwark / fruit / groente
Drinken: spa rood / thee / water / soms een glas cola of een glas wijn

Ter vergelijking een lijstje van wat ik tot een paar weken geleden ongeveer at:
O: niks of veel soms een beetje yoghurt of een beschuit
L: vaak ook niks, soms een boterham of een klein bakje soep
D: wat groente, hooguit een aardappel (of 1 schep rijst of pasta) en een klein stukje vlees
T: niks
Drinken: water, thee, spa rood

Mijn lichaam zat dus volledig in de spaarstand en ik wist wel wat het niet goed was maar ik kreeg meer gewoon niet weg. :N Wat er dus moet gebeuren is meer eten, meer bewegen en ik heb er wel vertrouwen in dat ik dan mijn goddelijke figuurtje weer terug krijg. ;)

Over ongeveer een maand beginnen mijn colleges weer en ik wil dan eigenlijk op het niveau zijn dat ik zonder veel problemen op de fiets kan gaan. Dat is zo'n 23 km enkele reis.

Ik probeer nu dagelijks even naar een van de dorpen in de buurt te fietsen voor wat boodschappen. Dat is resp. 7,8 of 9 kilometer enkele reis. Dat gaat me steeds beter af. In het begin moest ik op zo'n schietstukje twee keer pauze houden maar inmiddels kan ik in een ruk doorfietsen.

Daarnaast ga ik om de een á twee dag(en) een langer stuk fietsen van zo'n 20-30 km maar dan moet ik dus nog wel meerdere (korte) stops inlassen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:13:08 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303930
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
OT: ik ga brood smeren >:O :P
pi_85303963
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik leerde hem later (o.a. via werk enzo) ook wat beter kennen en het is idd best wel een aardige meneer! :Y Als nieuwbakken taalverwervingsstudentje kan ie wel wat intimiderend overkomen, met z'n perfectionisme en vrij hoge verwachtingen ;) Het motiveert wel om op niveau te werken, maar het is ook wel ietwat eng _O-
hij is getrouwd met een oom of neef van een jaargenoot van mij :)

heb alleen uitspraak en spreekvaardigheid van hem gehad, schrijven en presenteren kregen we van Randy :9~ (eigenlijk was ie meer eng dan lekker)... die gebruikte een stuk essay van mij als "goed voorbeeld" bij zijn talencursus Engels niveau vijf, kwam ik later achter, toen een vriendin die cursus volgde bij t talencentrum Whahahahahaha....
Kwak
pi_85304013
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Zo ik ga naar mijn volgende culturele uitje ( :') ), tot morgen allemaal!
pi_85304015
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

SPOILER
OT: ik ga brood smeren >:O :P
SPOILER
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:17:26 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85304042
Ik heb via een datingsite contact met een anglist :'). De ironie!
Niet meer actief op Fok!
pi_85304060
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:17 schreef Viking84 het volgende:
:D!

we're everywhere O+ >:)

:W ik ga zo maar 's richting sportschool *)
Ja doei.
pi_85304067
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:17 schreef Viking84 het volgende:
SPOILER
Kwak
pi_85304083
Mijn hele mening over die meneer is dan ook op 1 enkele ervaring gebaseerd hè ;) ik weet ook wel dat ik niet objectief ben, ik was al labiel door die scriptie, was blij dat het EIN-DE-LIJK "af" was, mijn eigen begeleider (was iemand van Duits, omdat die meer met het onderwerp had dan destijds mensen van Engels) vond 't prima, het moest alleen "nog even langs de tweede lezer", die al haast niet te vinden was want iedereen was druk-druk-druk, en toen wilde RvdD het nog wel doen. Eventjes.

Nou, ik dacht de buit al binnen te hebben :7 .

En dan zo'n gesprekje van 5 minuten waarin je scriptie volledig wordt afgefikt ;( en je eigenlijk weer vanaf blz. 1 er doorheen mag.. daar word je niet vrolijk van.

Dus ik geloof jullie oprecht dat 't een leuke vent is, hoor 't ook van collega's die hem kennen, maar voor mij blijft het altijd De :( Man :( Die :( Zorgde :( Dat :( Mijn :( Scriptie }:| Opnieuw ;( Moest.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:19:44 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85304102
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
Nee :P.

Ga je nu alle lesbische anglisten die je kent opnoemen? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_85304132
snappikhoor razz
Kwak
pi_85304138
En nu ga ik de woonkamer stoffen en de badkamer poetsen.

zondag 15 augustus 2010 @ 12:21:20 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85304142
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn hele mening over die meneer is dan ook op 1 enkele ervaring gebaseerd hè ;) ik weet ook wel dat ik niet objectief ben, ik was al labiel door die scriptie, was blij dat het EIN-DE-LIJK "af" was, mijn eigen begeleider (was iemand van Duits, omdat die meer met het onderwerp had dan destijds mensen van Engels) vond 't prima, het moest alleen "nog even langs de tweede lezer", die al haast niet te vinden was want iedereen was druk-druk-druk, en toen wilde RvdD het nog wel doen. Eventjes.

Nou, ik dacht de buit al binnen te hebben :7 .

En dan zo'n gesprekje van 5 minuten waarin je scriptie volledig wordt afgefikt ;( en je eigenlijk weer vanaf blz. 1 er doorheen mag.. daar word je niet vrolijk van.

Dus ik geloof jullie oprecht dat 't een leuke vent is, hoor 't ook van collega's die hem kennen, maar voor mij blijft het altijd De :( Man :( Die :( Zorgde :( Dat :( Mijn :( Scriptie }:| Opnieuw ;( Moest.
Awwww!!!! :*.
Ik kan me dat grote drama idd nog goed herinneren (toen postte je hier ook).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:22:19 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85304168
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
Nee. Ik houd niet van kort haar en getinte dames zijn in principe ook niet mijn smaak (no offence!).
Niet meer actief op Fok!
pi_85304214
Je lijstje klink eigenlijk ontzettend goed, MinderMutsig! Volkorenbrood, veel groente, niet te weinig eten :Y) Met wat sporten erbij zullen we je hier alleen maar steeds goddelijker zien worden :P

Wel moeilijk, iets van beweging te vinden met al die ziektes, maar fijn dat de ligfiets zo'n uitkomst is. Het lijkt me verschrikkelijk om te merken dat je allemaal dingen niet kan doen (ik heb nu net als Razztwizzle een stijve nek en zit me thuis al aan te stellen als de stervende zwaan :@ ), ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je daarmee omgaat. Is je fysieke toestand nu stabiel, of wordt het steeds moeilijker?
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:30:14 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85304360
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Zal ik dan maar gelijk beginnen met mijn lijstje van vandaag?

O: Volkoren boterham met kaas en een met appelstroop uit zo'n echt ouderwets blikje O+
T: bak kwark met frambozen
L: tomatensoepje met wat plakjes met knof geroosterde ciabatta
D:tajinegerecht met kip, tomaat, gemengde bonen, paprika, ui, knof en chinese kool met bulgur
T: Bak kwark met druiven want die moeten op

En qua beweging fietsen (op een ligfiets). Ik gok vandaag zo'n 20 km.

Commentaar is erg welkom, ik garandeer alleen niet dat ik er iets mee doe. :P

Ik ben niet van de low carbs, low fat en lightproducten en mijn doel is ook niet zozeer afvallen maar vooral gezonder en fitter worden.

Achtergrond: Vroeger altijd heel veel gesport. Twee á drie keer in de week volleybal, een keer in de week zwemmen en een à twee keer in de week hardlopen en verder deed ik altijd alles op de fiets. Was dus continue in beweging maar toen kreeg ik reuma en viel alles op zijn gat. Niet af kunnen trainen en dus toen ook veel aangekomen. Sporten zat er eigenlijk helemaal niet meer in ondanks dat ik met diverse revalidatieprogramma's wel heb geprobeerd om dat weer op te bouwen.

Daarna kreeg ik er Crohn bij waardoor ik een periode ook nog eens nauwelijks heb kunnen eten. Al met al dus een zeer inactieve en ongezonde levensstijl maar ik heb sinds een paar weken een aangepaste ligfiets en wonder boven wonder kan ik daarop zonder noemenswaardige extra klachten goed uit de voeten. Ik ben nog voorzichtig aan het opbouwen maar ik ben dus bijna niet meer van die fiets af te slaan.

Bijkomend voordeel is dat ik ook weer ronduit honger heb terwijl ik voorheen mezelf altijd haast moest dwingen om iets te eten.

Ontbijt bestaat doorgaans uit 2 boterhammen / bak kwark met fruit / brinta / yoghurt met muesli.
Lunch: twee a drie boterhammen / zelfgemaakte soep met of zonder brood / salade met van alles en nog wat
Diner: Veel groente, 1-2 aardappels / rijst / bulgur / pasta, stukje vlees (meestal rund of kip)
Tussendoortjes: kwark / fruit / groente
Drinken: spa rood / thee / water / soms een glas cola of een glas wijn

Ter vergelijking een lijstje van wat ik tot een paar weken geleden ongeveer at:
O: niks of veel soms een beetje yoghurt of een beschuit
L: vaak ook niks, soms een boterham of een klein bakje soep
D: wat groente, hooguit een aardappel (of 1 schep rijst of pasta) en een klein stukje vlees
T: niks
Drinken: water, thee, spa rood

Mijn lichaam zat dus volledig in de spaarstand en ik wist wel wat het niet goed was maar ik kreeg meer gewoon niet weg. :N Wat er dus moet gebeuren is meer eten, meer bewegen en ik heb er wel vertrouwen in dat ik dan mijn goddelijke figuurtje weer terug krijg. ;)

Over ongeveer een maand beginnen mijn colleges weer en ik wil dan eigenlijk op het niveau zijn dat ik zonder veel problemen op de fiets kan gaan. Dat is zo'n 23 km enkele reis.

Ik probeer nu dagelijks even naar een van de dorpen in de buurt te fietsen voor wat boodschappen. Dat is resp. 7,8 of 9 kilometer enkele reis. Dat gaat me steeds beter af. In het begin moest ik op zo'n schietstukje twee keer pauze houden maar inmiddels kan ik in een ruk doorfietsen.

Daarnaast ga ik om de een á twee dag(en) een langer stuk fietsen van zo'n 20-30 km maar dan moet ik dus nog wel meerdere (korte) stops inlassen.
Ik neem aan dat die soep goed gevuld is? :Y) Ik vind het een mooi lijstje, en goed dat je dat fietsen doet ondanks je lichamelijke issues :Y En ook dat je weer goed normaal gaat eten, puik! Volgens mij gaat dat heus wel goed komen :Y) Heb je ook valkuilen? :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:30:35 #40
331 Merel
Be here now.
pi_85304368
Nou, het is maar goed dat gisteravond niemand met me uitwilde, want ik ben net pas wakkker. Blijkbaar had ik m'n slaap wel nodig :@
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:32:40 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85304426
Welkom MM! Fijn dat je iets gevonden hebt dat je volhoudt :Y. Ik heb zelf ook een aandoening die onder de kapstok van reuma valt, so I know the feeling :Y. veel succes!!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:35:17 #42
331 Merel
Be here now.
pi_85304487
Ohja, dat wilde ik nog tegen MM zeggen: cool, een ligfiets!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:35:21 #43
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85304488
Heeft nou nog niemand gevraagd of MM broccoli lust?! ;)

welkom MM! en succes :)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:35:30 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85304494
Off to lunch in de stad met Liejannuh en DaD :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_85304571
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:35 schreef Viking84 het volgende:
Off to lunch in de stad met Liejannuh en DaD :W.
Dat, maar dan met Vik ipv DaD. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:39:20 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85304593
Veel plezier mademoiselles! *O*
pi_85304947
Lekker lunchen dames!
Ik eet een peerijs :) .
pi_85305005
Ik moet zo ook maar eens op weg, verjaarsfeestje van broertje+zusje. Ik had beloofd er om 12 uur te zijn :@
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:57:17 #49
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_85305047
Ola Chica's! *O*

ik ben weer terug van vakantie, niet bijgelezen en dat ga ik ook niet allemaal doen. dus als er nog belangrijke dingen zijn:please do tell me!

nog iets anders: ik ga morgen naar de Ikea groningen om een kast op te halen (... don't ask..) dus als er nog noorder-slankies zijn die zin hebben in een kopje koffie.....? of een rondje Ikea meedoen? dan zou ik dat wel gezellig vinden :Y

Hoe is het hier met iedereen?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:03:25 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85305226
Calikuiken! Leuk gehad? O+ Tell us moooore!
pi_85305267
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:24 schreef Laureline het volgende:
Je lijstje klink eigenlijk ontzettend goed, MinderMutsig! Volkorenbrood, veel groente, niet te weinig eten :Y) Met wat sporten erbij zullen we je hier alleen maar steeds goddelijker zien worden :P

Wel moeilijk, iets van beweging te vinden met al die ziektes, maar fijn dat de ligfiets zo'n uitkomst is. Het lijkt me verschrikkelijk om te merken dat je allemaal dingen niet kan doen (ik heb nu net als Razztwizzle een stijve nek en zit me thuis al aan te stellen als de stervende zwaan :@ ), ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je daarmee omgaat. Is je fysieke toestand nu stabiel, of wordt het steeds moeilijker?
Ik heb liever een ontstoken enkel dan een stijve nek. :@ Sterkte allebei. :*

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die soep goed gevuld is? :Y)
Sowieso gemaakt met verse tomaten maar daarnaast zit er ook een sjalotje, lente-uitje, teentje knof en wat gele en rode paprika in.
quote:
Ik vind het een mooi lijstje, en goed dat je dat fietsen doet ondanks je lichamelijke issues :Y En ook dat je weer goed normaal gaat eten, puik! Volgens mij gaat dat heus wel goed komen :Y) Heb je ook valkuilen? :P
Hmmm. Ik wil vaak te veel en te snel, ik heb een zwak voor cola, chocolade, oude kaas en oja, ik heb een man die soms een beetje mieperig is met eten en die niet van broccoli houdt. :Y)

Dankjewel voor het welkom en de feedback allemaal. :*
pi_85305434
:W

Ik heb net anderhalf uur gefitnesst 8-) en gister ook. En eergister ook 8-)

Morgen even ietsje rustiger aan doen, denk ik maar.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:15:04 #53
277802 _Calimero_
pi_85305615
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Calikuiken! Leuk gehad? O+ Tell us moooore!
Heee Mariaaaatje! hoe is het?? Ik werd nog gebeld op vakantie ivm werk :-)

het was erg relaxed, elke dag gesurfd, de eerste dag ging het heel slecht en daar raakte ik heel gefrustreerd van, maar daarna ging het gelukkig veel beter en nu kan ik best goed al staan en een beetje sturen *) en ik heb zelfs een keer hardgelopen en ook elke dag veel gewandeld, want onze camping lag boven op een berg en we ontdekten pas de een-na-laatste dag dat we ook met de bus konden, voor 50 cent :')

En nu ga ik lekker met mijn verhuizing bezig, naast vakantiespullen wassen enzo natuurlijk :+
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:15:59 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85305652
WeeBee Calikuuk'n! Hoe heb je het gehad? :)

Edit: ah, goed dus :')
pi_85305701
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

het was erg relaxed, elke dag gesurfd, de eerste dag ging het heel slecht en daar raakte ik heel gefrustreerd van, maar daarna ging het gelukkig veel beter en nu kan ik best goed al staan en een beetje sturen *) en ik heb zelfs een keer hardgelopen en ook elke dag veel gewandeld, want onze camping lag boven op een berg en we ontdekten pas de een-na-laatste dag dat we ook met de bus konden, voor 50 cent :')

En nu ga ik lekker met mijn verhuizing bezig, naast vakantiespullen wassen enzo natuurlijk :+
Klinkt tof! ^O^ Wanneer ga je precies verhuizen?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:17:35 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85305713
Goed bezig GeeBee! *O* Hier is de sportschule op zondag dicht }:| Maar heb wel ongeveer 4 uur door de dierentuin gewandeld gisteren :Y)

Lijstje vandaag, met extra groenvoer overdag om de avond te compenseren 8-)

O: twee sneetjes brood met smeerkaas en komkommer
T: wortels
L: 2 sneetjes brood met champignon-omelet denk ik
D: BBQ dus oO<

[ Bericht 0% gewijzigd door MariaEtcetera op 15-08-2010 14:39:27 ]
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:19:32 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85305804
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Oh echt! :D Vertel, hebben ze wat? Kan evt via PM natuurlijk! :Y)

Mehe, bus _O- Maar goed bezig geweest zo te horen, lekker heur! O+
Hier wel goed nu! Moet mezelf een schop onder mijn Bevallige Achterste geven ivm paper schrijven, maar hey, dat komt uiteindelijk altijd wel goed, one way or the other :+
pi_85305807
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed bezig GeeBee! *O* Hier is de sportschule op zondag dicht }:| Maar heb wel ongeveer 4 uur door de dierentuin gewandeld gisteren :Y)

Lijstje vandaag, met extra groenvoer overdag om de avond te compenseren 8-)

O: twee sneetjes brood met smeerkaas en komkommer
T: wortels
L: snee brood met champignon-omelet denk ik
D: BBQ dus oO<
Ik ben zo blij dat mijn nieuwe sportschool op zondag open is. Zou anders toch een beetje een lamlendig dagje hebben en nu voel ik me helemaal hyper en gezond enzo 8-) En zo vanaf een uur of twaalf is het er ook lekker rustig :9
pi_85306795
Topickillerrrrrrr :@ Lijstje dan maar.

O: yoghurt met muesli en lijnzaad en een beetje jam, kaiserbroodje hummus
S: anderhalf uur fitness
L: 2 kaiserbroodjes carpaccio :9~
T: appel
D: rijst met kip en groenten
T: mineola

Komt vast nog wel iets bij hier en daar.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:49:04 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85306842
Prima lijstje volgens mij MM!

Mijn daglijstje
o. niets (oke, wel een koffie verkeerd) :o nog nooit gebeurd, maar ik had gewoon geen honger! Nog steeds vol van die ongelooflijke hoeveelheid sushi van gisteren. Volgens mijn man was het minstens 2500 kcal :')
s. 1,5 uur wandelen
l. gestoomde aardappeltjes en worteltjes met tuinkruiden + stukje gestoomde kipfilet met cajunkruiden + probiotisch drankje
t. bananenmuffin denk ik
d. volkorenbrood met rauwkostsalade
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:50:34 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85306891
Ik zal echt blij zijn als die wegwerkzaamheden bij Woerden klaar zijn, we rijden nu over R'dam terug naar Gouda, maar het schiet echt niet op gewoon *zucht. Ik wil thuis zijn en bankhangen met de katzels!
pi_85306993
ik moet boodschappen doen. schopt mij eens de deur uit? thanks.
Kwak
pi_85307066
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:53 schreef kwakz0r het volgende:
ik moet boodschappen doen. schopt mij eens de deur uit? thanks.
Alstu.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:58:06 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85307141
*schopt kwak 8-)

Wij moeten ook boodschappen doen maar in Gouda is op zondag alles potdicht. Jammerdebammer!
pi_85307751
Wb Cali! O+

En welkom MM!
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:17:13 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85307816
Dat klinkt supergoed MM! Fijn dat je nu beweging hebt gevonden dat je vol kan houden.
qua eten ziet het er ook puik uit!!

Hier zijn ook alle supermarkten dicht, zoals elke zondag maar ik hoef geen boodschappen -> vooruit denken ftw'!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:17:33 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85307830
Oja, Cali *O* WB *O*
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:34:53 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85308535
We wisten nog niet zeker of we vandaag met eten thuis zouden zijn, maar wel dus. Zien wel wat 't gaat worden, boterham ofzo denk ik. Prima na 2 dagen met een etentje.
pi_85308624
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
We wisten nog niet zeker of we vandaag met eten thuis zouden zijn, maar wel dus. Zien wel wat 't gaat worden, boterham ofzo denk ik. Prima na 2 dagen met een etentje.
Waarom bestel je niet gewoon lekker Thais eten, of iets anders met een boel groenten. :)

Welkom MM!!

En ik heb zin in de sushi, sashimi & sake van vanavond. :9
pi_85308815
Welkom MM.
Prima lijstje! ^O^
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:41:59 #71
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85308820
Ik vind 'sakeeee' zo'n grappig woord! Geniet ervan Cootje O+

Ik had gisteren ook lekker veel veggies bij mijn Chinees :Y) Peultjes en champignons enzo :9
pi_85308821
Welkom MM

En goedemorgen, meneer en ik werden pas kwart voor 2 wakker. Net gedouched en alles bijgelezen O-) Start straks even met een bakje yoghurt met iets erin, weet nog niet wat. Muesli, of cornflakes of jam ...
En ik heb het koud!! Afgelopen 2 dagen geen last gehad na mn vakantie maar vandaag wel :( en de hele komende week wordt rot! Bah ik wil terug! :(
Oh en gister gingen meneer en ik lopen. Ik wilde een dorpje/wijk buiten Leeuwarden wel zien. Dus wij daarheen lopen (meneer wilde bij de Mc een flurry dus ik een flesje water en een mini kipwrap. had alleen nog ontbijt gehad dus dit leek me een goede keuze) en toen kwamen we daar. Helemaal naar de achterkant gelopen, bleek er geen uitweg, dus we moesten helemaal terug! Meneer boos en zeuren, dus ik werd daar boos op. ... maar al met al flink wat km gelopen 8-)

:)
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_85309161
dank! ben weer thuis met alle boodschappen... was echt teringdruk in de supermarkt... allemaal zongebruinde mensen met lege koelkasten
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:52:49 #74
277802 _Calimero_
pi_85309196
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:51 schreef kwakz0r het volgende:
dank! ben weer thuis met alle boodschappen... was echt teringdruk in de supermarkt... allemaal zongebruinde mensen met lege koelkasten
Hoe is het met je lief, Kwak?
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:59:07 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85309430
Hoi ik leef nog :').

Nu maar eens verder met de scriptie van Mark.
Niet meer actief op Fok!
pi_85309498
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:52 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Hoe is het met je lief, Kwak?
lief en ik hebben heel veel lief gesmst met elkaar, en vanavond komt ie thuis en naar mij toe O+

*kriebelbuik*
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:01:31 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85309513

Waar zijn jullie geweest Vik? Was het leuk? :)
En welkom MM en welkom terug Cali! Ik ga het toch vragen: waarom moet je helemaal een kast in Groningen ophalen? :?
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:01:47 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85309521
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

lief en ik hebben heel veel lief gesmst met elkaar, en vanavond komt ie thuis en naar mij toe O+

*kriebelbuik*
O+ *O* O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:02:47 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85309552
Ohja ik zit ongesteld-met-veel-buikpijn op de bank, dus da's jammer, máár ik heb wel bijna het uiltje af dat ik voor een vriendin haak *)
pi_85309648
Welkom terug, Cali! Waar was je ook alweer naar toe? :@. Ik moet helaas morgen werken (naast de IKEA zo'n beetje).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:12:38 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85309940
En wb, Cali :).
Niet meer actief op Fok!
pi_85310591
WB Cali!
Hier is een babyolifant O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:51:02 #83
277802 _Calimero_
pi_85311232
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:01 schreef LadyBlack het volgende:

Waar zijn jullie geweest Vik? Was het leuk? :)
En welkom MM en welkom terug Cali! Ik ga het toch vragen: waarom moet je helemaal een kast in Groningen ophalen? :?
Dat is het enige filiaal waar hij nog is, en ik heb nog een gratis treinkaartje, dus dacht 'dan haal ik 'm wel op' . beetje omslachtig maar soit.

DaD ik was een weekje surfen in Spanje!

hoe is het met jou? Vlak voordat ik wegging niet zo goed,ik heb nog net meegekregen dat 't (weer) uit is met je vriend ;(
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:51:07 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85311235
Mijn zwager wil volgend jaar juni de Alpe D'Huez gaan beklimmen voor Kika.
Details: hij heeft vrij fors overgewicht, geen racefiets en denkt het zo wel te kunnen, omdat 'ie vroeger ook wel gefietst heeft :'). Mijn broer wil evt ook meedoen en hij heeft wel een racefiets en hij heeft vroeger ook gefietst in de bergen, dus ik zie het bij hem eerder goed komen dan bij mijn zwager.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:51:34 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85311255
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:51 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Dat is het enige filiaal waar hij nog is, en ik heb nog een gratis treinkaartje, dus dacht 'dan haal ik 'm wel op' . beetje omslachtig maar soit.

DaD ik was een weekje surfen in Spanje!

hoe is het met jou? Vlak voordat ik wegging niet zo goed,ik heb nog net meegekregen dat 't (weer) uit is met je vriend ;(
Wtf! Je wilt met een kast in de trein? Ik hoop niet dat die kast al te groot is :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_85311857
Hoi MinderMutsig! Als een van mijn favoriete fokkers: van harte welkom :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:25:39 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85314498
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:09 schreef sigme het volgende:
Hoi MinderMutsig! Als een van mijn favoriete fokkers: van harte welkom :Y.
vink ook

Schoonouders net geweest en de buit is (alles vandaag vers geplukt): 4 kg sperziebonen, 1 kg pruimen, 2 grote komkommers, 7 stelen rabarber, 3 kroppen botersla, 20 sjalotten, 3 kg worteltjes en nog veel verse peterselie, bieslook en knoflookstengels. O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:28:43 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85314606
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

vink ook
Ik heb MM @ MSN, wie wil mij aanraken? *).

Eindelijk de scriptie van Nachtwacht helemaal doorgeworsteld en zometeen heb ik eindelijk eens tijd voor mezelf :'). Weer even lekker Red Dead Redemption spelen :9. En ik heb een druktemakert verwijderd uit mijn Facebook en nu is het meteen een stuk rustiger _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_85314659
O+ lief belde net, hij is nu in Rotterdam, en komt meteen door naar mij O+

*telt ongeduldig af*

ik had ook nog niet naar mindermutsig gezwaaid *O* halloooo en welkom!
Kwak
pi_85314918
Ik eet vanavond nasi met kipsate, sperziebonen en gebakken ui en paprika. Creatief je kasten doorzoeken levert best goed avondeten :9

And the best part: het is snel klaar én bijna geen afwas!
pi_85315091
Mijn lijstje:

O (schandalig laat) magere yoghurt met noten muesli
T: paar kaaspringles
D: boerensalade, krieltjes uit oven en kipsnitzels

Vanavond vast ook wat, want we blijven vast weer laat op ..
pi_85315452
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eindelijk de scriptie van Nachtwacht helemaal doorgeworsteld ...
Hoezo, was die scriptie dan zo slecht? :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:59:56 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85315506
Lekker Ewelina :9

Wij gaan zo eten: 1 kg sperziebonen, rabarber, rijst met peterselie, gebakken lever met ui, spek en peterselie
  Vis een optie? zondag 15 augustus 2010 @ 18:02:56 #94
70532 loveli
N
pi_85315601
En weg, tx for listening!

[ Bericht 35% gewijzigd door loveli op 15-08-2010 18:36:52 ]
crap in = crap out
pi_85315673
Edit: hmmm. Moeilijk.
pi_85315684
Vraagje:

Je hebt bij TellSell (zag ik op vliegveld :P) een bh zonder beugels. Is heel klein dingetje, maar super elastisch. http://www.telsell.com/nl(...)oduct-information-10
Ik ben echt moedeloos en wanhopig en heb nooit goede Bh's etc zielig-mode. Echte goede bh's kosten me meer dan dat dit kost, maar die zijn na een aantal weken ook weer uit vorm, omdat ik ze dan veel draag omdat ik niets beters heb.
Wat denken jullie? Goed product? Misschien heb je dit wel ergens anders? Geen idee ... meningen welkom =)
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:28:01 #97
331 Merel
Be here now.
pi_85316285
SPOILER
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:30:04 #98
331 Merel
Be here now.
pi_85316331
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:06 schreef j.t het volgende:
Vraagje:

Je hebt bij TellSell (zag ik op vliegveld :P) een bh zonder beugels. Is heel klein dingetje, maar super elastisch. http://www.telsell.com/nl(...)oduct-information-10
Ik ben echt moedeloos en wanhopig en heb nooit goede Bh's etc zielig-mode. Echte goede bh's kosten me meer dan dat dit kost, maar die zijn na een aantal weken ook weer uit vorm, omdat ik ze dan veel draag omdat ik niets beters heb.
Wat denken jullie? Goed product? Misschien heb je dit wel ergens anders? Geen idee ... meningen welkom =)
Wat een hoop geld voor een sporttopje.
  Vis een optie? zondag 15 augustus 2010 @ 18:31:00 #99
70532 loveli
N
pi_85316358
En weg, tx for listening!

[ Bericht 90% gewijzigd door loveli op 15-08-2010 18:36:56 ]
crap in = crap out
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:32:22 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85316396
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef loveli het volgende:

[..]

SPOILER
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')