abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:05:08 #51
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_85337666
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad. Lijkt me handig om er even een iets fatsoenlijkere bron bij te pakken:
[..]

Maar goed, help help, grote samenzwering, 'ze' willen ons dood hebben, enzovoort.
Dat met statines in of/bij fastfood is een voortvloeisel uit de Codex Alimentarius. Wat op zijn beurt weer een agendapunt is van Agenda 21
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:09:45 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85337710
en paracetamolletjes verkopen bij bier :Y)

maar in principe is het idee natuurlijk best suf om medicatie te gaan verkopen bij de Mac
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:27:02 #53
52357 Lambiekje
pi_85337828
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:09 schreef Re het volgende:

maar in principe is het idee natuurlijk best suf om medicatie te gaan verkopen bij de Mac
ik had altijd geleerd om een water er naast te drinken....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_85338536
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat met statines in of/bij fastfood is een voortvloeisel uit de Codex Alimentarius. Wat op zijn beurt weer een agendapunt is van Agenda 21
Zou het ook gewoon een ludieke actie om aandacht kunnen zijn, om mensen te wijzen op de gevaren van fastfood? ;) Overigens is bewezen dat die salades bij McDonalds meer calorieën bevatten dan een hamburger, wist je dat al?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_85338566
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:09 schreef Re het volgende:

Het is gewoon een zoveelste onderzoek. Niks bijzonders...
Leaf
pi_85338901
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Toch ben je wel een meesterlijke troll... Tenminste, ik neem aan dat je al dit soort onzin zelf toch niet echt gelooft? toch???
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:51:08 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85339052
Ik vind dat er voortaan een morning after pil bij flesjes breezer moeten zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:57:44 #58
52357 Lambiekje
pi_85342420
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Zou het ook gewoon een ludieke actie om aandacht kunnen zijn, om mensen te wijzen op de gevaren van fastfood? ;) Overigens is bewezen dat die salades bij McDonalds meer calorieën bevatten dan een hamburger, wist je dat al?
ja... maar dan moet je dus wel het hele bakje saus er bij flikkeren.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:58:55 #59
52357 Lambiekje
pi_85342467
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:42 schreef anboni het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Toch ben je wel een meesterlijke troll... Tenminste, ik neem aan dat je al dit soort onzin zelf toch niet echt gelooft? toch???
Wat is er onzin?
pi_85345128
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:42 schreef anboni het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Hoewel ik dit soort idioten in het echt ook nog nooit tegen ben gekomen, bestaan ze echt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:07:23 #61
52357 Lambiekje
pi_85345275
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoewel ik dit soort idioten in het echt ook nog nooit tegen ben gekomen, bestaan ze echt.
Bij een Robin de Ruiter, Peter Stuivenberg of een David Icke ben ik nog maar een zeer onwetende junior complotter.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:43:17 #62
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_85347059
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is gewoon een zoveelste onderzoek. Niks bijzonders...
Creep alert.
pi_85357427
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat is er onzin?
Al die complottheorieen die onvermijdelijk volgen op iedere overheidspublicatie...
pi_85357898
Alsof dat er ooit doorkomt :')
pi_85374167
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bij een Robin de Ruiter, Peter Stuivenberg of een David Icke ben ik nog maar een zeer onwetende junior complotter.
Inderdaad, die zijn de weg helemaal kwijt. Je kunt veel beter een voorbeeld nemen aan b.v. Ben Goldacre:

quote:
Give us the trial data

This week the drug company AstraZeneca paid out £125m to settle a class action. Over 17,500 patients claim the company withheld information showing that schizophrenia drug quetiapine (tradename Seroquel) might cause diabetes. Why do companies pay out money before cases get to court?

One interesting feature of litigation is that various documents enter the public domain. This is how we know about the tobacco industry’s evil plans to target children, or the fake academic journal that Elsevier created for Merck’s marketing department, and so on.

One of the most revealing single documents ever to come out of a drug company came from an earlier quetiapine case, now part of a large online archive: it is an email from John Tumas, Publications Manager at Astrazeneca. In it, he helpfully admits that they do everything I say drug companies do.

“Please allow me to join the fray”, John begins, in response to a colleague. “There has been a precedent set regarding ‘cherry picking’ of data.” Cherry picking is where you report only flattering data, and ignore or bury data you don’t like. The ears of lawyers will prick up at any use of the word “bury” in relation to drug company data, as it implies something deliberate, but luckily John uses this word himself. The precedents set on cherry picking, he explains, are “the recent Velligan presentations of cognitive function data from Trial 15 (one of the buried trials).”

Trial 15 is a legendary trial commissioned by AstraZeneca. Patients with schizophrenia who were in remission were randomly assigned to receive either AstraZenece’s quetiapine, or a cheap old-fashioned drug called haloperidol. After a year, the patients on Seroquel were doing worse: they had more relapses – a real world outcome that really matters – and worse ratings on various symptom scales. These negative findings were left unpublished: to use John’s word, they were “buried”.

But in among all these important negative findings, on a few measures of “cognitive functioning” – an attention task, a verbal memory test, and so on – Seroquel did better. This finding alone was published – by Velligan et al in 2002 – the fact that patients on Seroquel had worse outcomes for their schizophrenia was not. And Velligan’s paper was not a side show: it went on to become a highly influential piece of work, with over a hundred other academic research papers citing it. Many researchers can only dream of pubishing such a well cited piece of work.

Meanwhile study 15 also found that patients on Seroquel gained, on average, 5kg a year. This plainly put them at increased risk of diabetes, which is what Astrazeneca are now paying to settle on (and in any case, 5kg weight gain is a serious side effect in itself).

Drugs have side effect, and quetiapine is not unique: psychiatric drugs in particular can do more good than harm, overall, but many also have serious, common side effects. When that is the case, it’s especially important that doctors and patients know all the risks, so that sensible and informed trade-offs can be made.

This is just the first paragraph of one email over 100 in the last quetiapine case. It is endless: in exhibit 13 Richard Lawrence sends an internal memo to colleagues: “Lisa has done a great smoke and mirrors job” on trial 15, and so on.

It is also, remarkably, unremarkable. The pharmaceutical industry’s behaviour has collapsed into farce. Doctors and academics – who should feel optimism at working with them to develop new treatments – feel nausea instead, knowing there are only informal and ad hoc systems to deal with buried data, and these systems have clearly failed.

In 2005 the International Committee of Medical Journal Editors put their foot down, and said their journals would only publish trials that were fully registered before they started, which should make trials that went missing much easier to spot. Several years later, as we saw in this column, less than half of all the trials that ICMJE editors published were adequately registered, and more than a quarter weren’t registered at all.

After the New York attorney sued GlaxoSmithKline over their “illegal and deceptive” reporting of the risks of their antidepressant paroxetine (tradename Seroxat), GSK agreed to publish all trial data on a website: but this was only for that one company, and even there it clearly did little to fix the problem. We saw last month that GSK and the FDA sat on data showing that rosiglitazone (tradename Avandia) increased the risk of heart problems, several years after this agreement.

This week in the open access academic journal Trials, two researchers set out some ideas around international law to try and fix this gaping hole, and stop companies hiding data that doctors need to make safe decisions for their patients. They don’t go far enough. Any company withholding trial data harms patients. I can’t understand why any ethics committee would allow any company currently witholding data to confuct further experiments on people. I can’t see why the state doesn’t impose crippling fines. I hope it’s because politicians don’t understand the scale of the harms.
bron

Klein probleempje is natuurlijk dat hij nog veel kritischer is over de lachwekkende kwakzalverij waar jij blind achteraan hobbelt.
pi_85374506
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad, die zijn de weg helemaal kwijt. Je kunt veel beter een voorbeeld nemen aan b.v. Ben Goldacre:
[..]

bron

Klein probleempje is natuurlijk dat hij nog veel kritischer is over de lachwekkende kwakzalverij waar jij blind achteraan hobbelt.
Ben Goldacre is een held. _O_

Een voorbeeld voor wetenschappelijk journalisten!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:59:42 #68
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85374614
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:29 schreef Poepoog het volgende:
Jij hebt elke dag wel een ergenis of niet?
Vooroordelen zijn gemakkelijk, kom op hij heeft altijd wel interessante topics mensen!
Of je er nu wel of niet in gelooft.
Dan lees je toch ff niet mee?
Snollebolt
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:30:58 #69
52357 Lambiekje
pi_85381364
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Vooroordelen zijn gemakkelijk, kom op hij heeft altijd wel interessante topics mensen!
thx
pi_85382062
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ben Goldacre is een held. _O_

Een voorbeeld voor wetenschappelijk journalisten!
Je moet echt zijn artikelen over die Dr Gillian McKeith eens lezen, dat is echt niet te filmen.. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_85383336
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je moet echt zijn artikelen over die Dr Gillian McKeith eens lezen, dat is echt niet te filmen.. :N
Ja die heb ik (deels iig) gelezen, wat een enorm dom wijf, en die komt dan elke keer op tv om ons te informeren over ons voedsel. Geen wonder dat er zoveel onbegrip is.

Zij had toch dat phd-diploma dat hij vervolgens online voor zijn kat kocht? _O_
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85399329
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij 'altijd interessante topics heeft'? De gebruikelijke procedure is een of ander vrij onschuldige situatie nemen, er z'n grote gemene samenzweringsfiltertje overheen halen en vervolgens met de wildste fantasieën aankomen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:59:15 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85399953
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij 'altijd interessante topics heeft'? De gebruikelijke procedure is een of ander vrij onschuldige situatie nemen, er z'n grote gemene samenzweringsfiltertje overheen halen en vervolgens met de wildste fantasieën aankomen.
Jouw mening.
pi_85400620
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jouw mening.
Mijn duidelijk onderbouwde mening inderdaad. Zie ook bijvoorbeeld het artikel van Sciencedaily met een uitgebreidere beschrijving van het nieuws. Discussiëren met malloten (of ze nou dit soort idioterie aanhangen of bijvoorbeeld het idee dat de aarde 6000 jaar oud is, de holocaust nooit heeft plaatsgevonden, enzovoort) is soms wel aardig, maar het wordt vrij snel saai. Het enige boeiende aan dit soort topics zijn eventuele spin-off discussies tussen mensen zonder mentale afwijkingen.
pi_85402089
Wat een nonsensbericht weer.

Men zou beter eens kunnen leren wat goede eetgewoonten en wat degelijke voeding is. Een schijnoplossing als deze is weer compleet in alle dingen waarin je een mens vrij moet laten; de mogelijkheid om zelf te kiezen wordt weer afgenomen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:25:37 #76
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85456011
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:29 schreef Poepoog het volgende:
Jij hebt elke dag wel een ergenis of niet?
het is wel degelijk de wereld. velen sluiten hun ogen en zien het (liever) niet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85456136
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

het is wel degelijk de wereld. velen sluiten hun ogen en zien het (liever) niet.
De wereld, ik stel voor dat je die eerst eens leert kennen vanuit een ander perspectief dan nu, jouw wereldbeeld is zo verneukt dat je totaal geen recht van spreken hebt op het gebied van hoe de wereld daadwerkelijk is...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:54:13 #78
52357 Lambiekje
pi_85462085
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De wereld, ik stel voor dat je die eerst eens leert kennen vanuit een ander perspectief dan nu, jouw wereldbeeld is zo verneukt dat je totaal geen recht van spreken hebt op het gebied van hoe de wereld daadwerkelijk is...
Hoezo jij de wereld? In de wereld van Voedsel en Farmacie is wel degelijk iets sinister bezig. Ontkennen heeft geen zin. Als je het toch doet is mijn in denial.

Dan lees je weer dit.

Zie mijn onderschrift. De wereld dat geregeerd wordt is een plutocratie. Waar de industrie gretig misbruikt van maakt en waar de individu het onderspit moet delven.

Dit met de statines is een direct gevolg van het dit jaar ingevoerde Codex Alimentarius.
pi_85462210
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 07:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoezo jij de wereld? In de wereld van Voedsel en Farmacie is wel degelijk iets sinister bezig. Ontkennen heeft geen zin. Als je het toch doet is mijn in denial.

Dan lees je weer dit.

Zie mijn onderschrift. De wereld dat geregeerd wordt is een plutocratie. Waar de industrie gretig misbruikt van maakt en waar de individu het onderspit moet delven.

Dit met de statines is een direct gevolg van het dit jaar ingevoerde Codex Alimentarius.
En hoe passen de aandeelhouders van de bedrijven waar je zo op afgeeft in je wereldbeeld? Die aandeelhouders zijn voor een groot deel onze penssioenfondsen trouwens. Maar dat is indirect, en dus dragen wij als consumenten geen verantwoordelijkheid volgens jou, of wel? :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:37:57 #80
52357 Lambiekje
pi_85462487
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En hoe passen de aandeelhouders van de bedrijven waar je zo op afgeeft in je wereldbeeld? Die aandeelhouders zijn voor een groot deel onze penssioenfondsen trouwens. Maar dat is indirect, en dus dragen wij als consumenten geen verantwoordelijkheid volgens jou, of wel? :')
Diezelfde pensioenfondsen zitten nu te kloten met ons geld. Dat is leuk heb je jaren gewerkt netjes alles betaald. Gaat men bezuinigen...
pi_85462642
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Diezelfde pensioenfondsen zitten nu te kloten met ons geld. Dat is leuk heb je jaren gewerkt netjes alles betaald. Gaat men bezuinigen...
Als men wat meer premie had betaald, hadden ze minder risico hoeven nemen, en had alles veilig in staatsobligaties gezeten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')