abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85310584
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zolang fastfood nog achterlijk goedkoop wordt aangeboden en gezond eten voor veel mensen niet te betalen is, bestaat er weldegelijk een indirecte verplichting.

Ga maar een pakje sigaretten verkopen voor 1 euro en moet je eens kijken hoe snel het aantal rokers weer stijgt.

5 Euro voor een frietje met vragen en niemand vreet het meer....it's all about the money en heeft maar weinig te maken met dat het een zogenaamd vrije keuze zou zijn, want die keuze wordt grotendeels gemaakt door de prijs.
Fastfood is helemaal niet goedkoop.
Voor een menu betaal je vanaf 5,95, voor datzelfde geld kun je bij de supermarkt gezonde ingredienten voor een complete maaltijd halen.

Maar zo af en toe een vette hap, jammie! :9~
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:35:08 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85310677
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor een menu betaal je vanaf 5,95, voor datzelfde geld kun je bij de supermarkt gezonde ingredienten voor een complete maaltijd halen.

Dat zei ik al ja, tegenover de McD in Amsterdam zit een Wok to Walk, kost ook minder dan 10 euro is en is gewokt vlees met groente :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_85310789
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zei ik al ja, tegenover de McD in Amsterdam zit een Wok to Walk, kost ook minder dan 10 euro is en is gewokt vlees met groente :).
Ik vind de argumenten altijd zo zwak, dat mensen beweren dat gezond eten zo duur is. Het is helemaal niet duur. Gewoon de aanbiedingen van die dag nemen.
Maar ik heb zelf het vermoeden dat men te lui is om dat gezonde eten te kopen en te bereiden, dus dan maar voor de makkelijke hap gaat.

Klinkt goed, die wokmaaltijd :9 en idd niet duur.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:39:44 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85310832
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind de argumenten altijd zo zwak, dat mensen beweren dat gezond eten zo duur is. Het is helemaal niet duur. Gewoon de aanbiedingen van die dag nemen.
Maar ik heb zelf het vermoeden dat men te lui is om dat gezonde eten te kopen en te bereiden, dus dan maar voor de makkelijke hap gaat.

Klinkt goed, die wokmaaltijd :9 en idd niet duur.
Nou ja, vis is bijv best prijzig, maar wat je zegt, beetje rondshoppen en je kan prima eten voor heel weinig geld.

Kom maar een keer langs ;).
Get woke, go broke!
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:48:41 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85311144
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, vis is bijv best prijzig, maar wat je zegt, beetje rondshoppen en je kan prima eten voor heel weinig geld.

Dan vang je desnoods zelf een paling om daarna zelf te roken :9~
pi_85311147
quote:

[..]

Gaan we wokken en walken ;)
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:49:07 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85311158
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Zo goedkoop is McD niet eens, bij de Woktoko;s haal je voor hetzelfde geld een prima gezonde maaltijd, dus gelul :).
Tegenwoordig zit er overal wel een Subway met gezonde broodjes :9
Scheelt niet gek veel met McD in kosten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:50:29 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85311209
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gaan we wokken en walken ;)
ja, al kan je er ook gewoon binnen zitten, eet toch makkelijker ;).

En idd, subway is ook al gezonder(al hangt het af van de sub) en zo zijn er nog tig varianten te verzinnen waardoor je echt niet naar de McD hoeft...
Get woke, go broke!
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:51:19 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85311245
quote:

Ik koop voor £0,70 een blik van 425g makreel in tomatensaus.
Heerlijk op brood :9
En super gezond (vitamine E en veel Omega3).
Mijn reisverslagen
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:52:27 #35
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85311292
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat het niet te vreten zou zijn.. tot ik het eens kocht :@
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:52:43 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85311305
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:50 schreef HeatWave het volgende:

En idd, subway is ook al gezonder(al hangt het af van de sub) en zo zijn er nog tig varianten te verzinnen waardoor je echt niet naar de McD hoeft...
Bijna al die broodjes zijn super gezond. Het is vooral de saus die het eventueel weer wat minder gezond maakt, maar dat kun je natuurlijk zelf kiezen.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:54:38 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85311376
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat het niet te vreten zou zijn.. tot ik het eens kocht :@
Het is heerlijk :Y.
Zowel makreel (£0,70 voor 425g) als sardientjes (£0,35 voor blikje van 125g) is smullen.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:57:50 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85311479
Ik ga eigenlijk alleen naar McD als ik in de stad ben en plotseling moet schijten :P
De plees bij McD zijn overal ter wereld relatief schoon, dus in noodgevallen ga in naar McD.
Mijn reisverslagen
pi_85311723
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ga eigenlijk alleen naar McD als ik in de stad ben en plotseling moet schijten :P
De plees bij McD zijn overal ter wereld relatief schoon, dus in noodgevallen ga in naar McD.
Fijn dat je dat met ons wilt delen _O-
  † In Memoriam † zondag 15 augustus 2010 @ 17:36:07 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85314840
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

En een krant/papier waar je daarna doorheen kan kijken. :9
Carpe Libertatem
pi_85314923
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zowel makreel (£0,70 voor 425g) als sardientjes (£0,35 voor blikje van 125g) is smullen.
Volgens de logica van TS sterf je nu een pijnlijke dood door kwikvergiftiging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:41:26 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85314965
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens de logica van TS sterf je nu een pijnlijke dood door kwikvergiftiging.
Ja, of het is geinfecteerd door de crabpeople of wat voor vage shizzle waar die flippo allemaal nog meer in gelooft :').
Get woke, go broke!
pi_85325127
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gewoon met een korrel zout nemen en niet zo heet eten als die opgediend wordt :Y)
HLN is zo'n beetje de Telegraaf van Belgie.

Dit is gewoon een onderzoek van een bureau. Geen regelgeving, geen wetsvoorstel.
Net zoals er bureaus zijn die onderzoeken wat de paringsdrang van zeeslakken is en dan zeggen dat de overheid minder zout in de zee zou moeten doen om de paring te bevorderen.
Inderdaad. Lijkt me handig om er even een iets fatsoenlijkere bron bij te pakken:

quote:
Free Statins With Fast Food Could Neutralize Heart Risk, Scientists Say

ScienceDaily (Aug. 12, 2010) — Fast food outlets could provide statin drugs free of charge so that customers can neutralise the heart disease dangers of fatty food, researchers at Imperial College London suggest in a new study.

Statins reduce the amount of unhealthy "LDL" cholesterol in the blood. A wealth of trial data has proven them to be highly effective at lowering a person's heart attack risk.

In a paper published in the American Journal of Cardiology, Dr Darrel Francis and colleagues calculate that the reduction in cardiovascular risk offered by a statin is enough to offset the increase in heart attack risk from eating a cheeseburger and a milkshake.

Dr Francis, from the National Heart and Lung Institute at Imperial College London, who is the senior author of the study, said: "Statins don't cut out all of the unhealthy effects of burgers and fries. It's better to avoid fatty food altogether. But we've worked out that in terms of your likelihood of having a heart attack, taking a statin can reduce your risk to more or less the same degree as a fast food meal increases it."

One statin, simvastatin, is already available in low doses (10mg) over the counter at pharmacies without a prescription. Other statins are so far only prescribed by doctors, and limited by cost to patients at particular risk of heart attack or stroke. However, the cost of the tablets has fallen sharply in recent years (from ~£40/month to ~£1.50/month), such that the cost to the NHS of seeing a doctor is much greater than the cost of the tablet.

"It's ironic that people are free to take as many unhealthy condiments in fast food outlets as they like, but statins, which are beneficial to heart health, have to be prescribed," Dr Francis said.

Statins have among the best safety profiles of any medication. A very small proportion of regular statin users experience significant side effects, with problems in the liver and kidneys reported in between 1 in 1,000 and 1 in 10,000 people.

"Everybody knows that fast food is bad for you, but people continue to eat it because it tastes good. We're genetically programmed to prefer high-calorie foods, and sadly fast food chains will continue to sell unhealthy foods because it earns them a living.

"It makes sense to make risk-reducing supplements available just as easily as the unhealthy condiments that are provided free of charge. It would cost less than 5p per customer -- not much different to a sachet of ketchup.

"When people engage in risky behaviours like driving or smoking, they're encouraged to take measures that minimise their risk, like wearing a seatbelt or choosing cigarettes with filters. Taking a statin is a rational way of lowering some of the risks of eating a fatty meal."

Studies have shown a clear link between total fat intake and blood cholesterol, which is strongly linked to heart disease. Recent evidence suggests that trans fats, which are found in high levels in fast food, are the component of the Western diet that is most dangerous in terms of heart disease risk.

Dr Francis and his colleagues used data from a previous large cohort study to quantify how a person's heart attack risk increases with their daily intake of total fat and trans fat. He compared this with the decrease in risk from various statins, based on a meta-analysis of seven randomised controlled trials.

The results showed that most statin regimes are able to compensate for the relative risk increase from eating a cheeseburger and a small milkshake.

The researchers note that studies should be conducted to assess the potential risks of allowing people to take statins freely, without medical supervision. They suggest that a warning on the packet should emphasise that no tablet can substitute for a healthy diet, and advise people to consult their doctor for more advice.

Journal Reference:
1. Emily A. Ferenczi, Perviz Asaria, Alun D. Hughes, Nishi Chaturvedi, Darrel P. Francis. Can a Statin Neutralize the Cardiovascular Risk of Unhealthy Dietary Choices? The American Journal of Cardiology, 2010; 106 (4): 587 DOI: 10.1016/j.amjcard.2010.03.077
Maar goed, help help, grote samenzwering, 'ze' willen ons dood hebben, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_85325762
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bij Sainsbury's (en vast ook wel bij Tesco) kun je verse en gerookte makreel kopen voor niet zoveel geld :9 . Groot voordeel van de makreel is ook nog eens dat ie niet overbevist is :s) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:02:59 #45
314140 Hysj
Den andre er meg.
pi_85329052
Wat achterlijk, die varkens die daar elke dag vreten kan je toch niet meer redden en de rest is verstandig genoeg om te weten dat je dat niet moet doen.
pi_85329673
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:04 schreef emma1986 het volgende:
vadsige mensen :r
Hoi. :W

pi_85329909
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Fijn dat je dat met ons wilt delen _O-
Nou je moet nu niet denken dat het overal echt zo schoon is bij de McD.
Ik had na vrijdag onztzettende donkere bierpoep en het zat met een mooi contrastrijk clair-obscur motief tegen de onderkant van de bril.
pi_85332852
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:27 schreef Lambiekje het volgende:
Is men nu helemaal van pot gerukt. Hoezo moet er statine verwerkt worden in het fastfood voedsel. Is dat niet compleet de omgekeerde wereld.
Dat staat er niet:

quote:
G
De fastfoodketens moeten hun klanten gratis statines, cholesterolverlagende middelen, aanbieden bij de hamburgers.
quote:
De statines kunnen worden aangeboden als aanvulling bij het menu net zoals ketchup of mayonaise,
quote:
na de inname van een statinetablet geneutraliseerd
Helemaal niks moeten verwerken, gewoon tablet er gratis bijgeven met de keuze aan de klant om hem te nemen of niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 16 augustus 2010 @ 01:12:10 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85333885
Geven we de zelfmoordenaars een schaar, om het stroptouw door te knippen als dat hen de adem beneemt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:00:12 #50
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_85337626
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ik heb het laatst ook weer gedaan... maar het smaakte me niet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')